eitaa logo
دوستداران استاد قرائتی
77.2هزار دنبال‌کننده
5.7هزار عکس
2.3هزار ویدیو
5 فایل
《بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ》 ✍ارائه گلچینی از بیانات؛ سخنرانی‌ها و کلیپ های استاد قرائتی 💠خادم کانال: @abozar_zaman 💥این‌کانال توسط هواداران استاد اداره می‌شود 💠تبلیغات👇 https://eitaa.com/joinchat/2574319627C71f3adb31c
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥هفت شرط بسیار مهم برای اجابت سریع دعا 👤استاد قرائتی ✅‌‌کانال استاد قرائتی ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ http://eitaa.com/joinchat/3818061843C235cbc6c5e
﷽ امام جواد (سلام الله علیه) در پاسخ به کسی که عرض کرد مردم پیامبر را بی‌سواد می‌دانند، اینگونه فرمودند: 📄"دروغ مي‌گويند ! لعن بر آن‌ها باد . چطور نمي‌توانستند بنويسند ؛ در حالي كه خداوند در آيات محكم قرآنش مي‌فرمايد : «او خداي است كه رسولش را در ميان بي‌سوادان برانگيخت تا براي آن‌ها آيات خداوند را تلاوت و آن‌ها را پاكيزه سازد و كتاب و حكمت به آن‌ها بياموزد». چطور كسي كه نمي‌تواند بنوسيد، مي‌تواند كتاب را به ديگران بياموزد؟ به خدا قسم رسول خدا (صلي الله عليه و آله و سلم) به هفتاد و دو يا هفتاد و سه زبان مي‌خواندند و مي‌نوشتند. به اين دليل به آن حضرت «امي» مي‌گفتند ؛ چون او از اهل مكه بود و مكه در آن زمان «ام‌القري» محسوب مي‌شده است ؛ چنانچه خداوند در قرآّنش مي‌فرمايد: ما تو را فرستاديم تا اهل «ام‌القري » [مكه] را و كساني كه در اطراف آن زندگي مي‌كنند، انذار كني" 📓معاني‌الأخبارالصدوق ج1ص54 ✅‌‌کانال استاد قرائتی ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ http://eitaa.com/joinchat/3818061843C235cbc6c5e
💎 خیرخواهی " حضرت جواد الائمه " برای مردم زلزله زده اهواز - ایران ✍ علی بن مهزیار می‌گوید: 📄 نامه ای برای امام جواد علیه السلام نوشتم و از زلزله‌های زیادی که در اهواز می‌آمد شکایت کردم و عرض کردم: اجازه می‌فرمایید من از این سرزمین خارج شوم؟ 📄 امام فرمود: از اهواز خارج مشو. روز چهارشنبه و پنجشنبه و جمعه را روزه بگیرید و روز جمعه غسل کنید و لباسهای تمیز بپوشید و در همان روز جمعه دسته جمعی بیرون بروید و از خدا بخواهید این بلا را رفع کند. علی بن مهزیار گفت: همین کار را کردیم، زلزله آرام شد.♡ 🕯متن اصلی : ۱۸ ـ وروى علي بن مهزيار قال : كتبت إلى ابي جعفر عليه‌السلام و شكوت إليه كثرة الزلازل في الاهواز و قلت : ترى لي التحول عنها؟ فكتب عليه‌ السلام : لا تتحولوا عنها وصوموا الاربعاء والخميس والجمعة واغتسلوا وطهروا ثيابكم وابرزوا يوم الجمعة وادعوا الله فانه يدفع عنكم قال : ففعلنا فسكنت الزلازل. 📗 منبع: کتاب تهذیب الاحکام، تالیف شیخ طوسی (ره). جلد ۱۰ صفحه ۳۲۵ حدیث ۱۸ ┄┅┅❅💠❅┅┅┄ ➥ @Qaraati313_ir
❤️سجده تنها سرفرودآوردنی است که باعث رفعت شأن آدم می‌شود. 📚اعراف آیه ۲۰۶ ┄┅┅❅💠❅┅┅┄ ➥ @Qaraati313_ir
✨﷽✨ 💠 سخن مستدلّ 🔹 قرآن کتابی نیست که کلی بگوید و الگو نشان ندهد. کتابی نیست که بگوید محکم سخن بگویید و سخن محکم را تبیین نکند. 👈 استاد علامه طباطبایی (رضوان الله تعالی علیه) فرمود: قرآن نور است، در سراسر این نور نقطه های تاریک و مبهم و کم رنگ نیست. اگر خدا فرمود محکم سخن_بگویید، سخن محکم را تبیین کرد، گفت حرف مستدل محکم است، سخن عاقلانه محکم است، گفتاری که با فکرت همراه است محکم است؛ لذا سراسر قرآن استدلال است. 🔹 اگر بیش از سیصد مورد دعوت به تفکر، تدبر، تعقل و مانند آن می کند، عنوان تعقل است و تفکر؛ وگرنه سراسر قرآن به حمل شایع فکر و استدلال است. ـ گاهی می گوید تفکر کن ـ گاهی عصاره فکر را به عنوان احتجاج به پیامبرش تلقین می کند؛ 🔻 قهراً مجموعه قرآن می شود دلیل، چون مجموعه قرآن سخن مستدل است سنگین است که ﴿إِنَّا سَنُلْقِی عَلَیكَ قَوْلًا ثَقِیلًا﴾. 🎙آیت الله العظمی 📚 مراسم بزرگداشت شهید مطهری تاریخ: اردیبهشت ۱۳۶۱ ✅‌‌کانال استاد قرائتی ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ http://eitaa.com/joinchat/3818061843C235cbc6c5e
هدایت شده از سه شنبه های مهدوی
به رسم سنت حسنه ی قربانی ما خادمین سه شنبه های مهدوی بنا داریم به مناسبت اول ماه ذی الحجة و سالروز ازدواج حضرت علی علیه‌السلام و حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها ، به نیت سلامتی آقا امام زمان (عج) و رفع بلا و بیماری از همه ی مردم جهان، نذر قربانی داشته باشیم. شما هم می توانید در نذر قربانی سهیم شوید. 🤝پرداخت نذورات : 💳
5041721112421939
بنام سه شنبه های مهدوی (جهت کپی، برروی شماره کارت کلیک کنید.) 📱*۷۸۰*۳۱۲# 🔗 https://3shanbe.com/ghorbani کانال رسمی سه شنبه های مهدوی: ➕ https://eitaa.com/joinchat/1043595267Cfd9a9234d0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍امام على عليه السلام: استوارى آفرينش مخلوقات، براى نشانه بودن بر او(خداوند)، بسنده است و تركيب طبيعتِ آفرينش آنه ا، براى دلالت بر او كافى است ، و پديده آفرينش، براى اثبات هميشگى بودن او كفايت مى كند و استوارى ساختمان آن ها، براى پندگيرى، بسنده است 📚التوحيد صفحه71 ┄┅┅❅💠❅┅┅┄ ➥ @Qaraati313_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥‌گناهی که خدا نمی‌بخشه! 👤استاد قرائتی ✅‌‌کانال استاد قرائتی ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ http://eitaa.com/joinchat/3818061843C235cbc6c5e
✨﷽✨ چرا خداوند دست به آفرينش زده و اين همه موجود و از جمله انسان را آفريده است؟ اگر دانشمند خوش بيانى سخن گفت، نبايد پرسيد چرا سخن گفتى؟! زيرا علم و بيان او اقتضا مى‏ كند كه يافته‏ هاى علمى خود را ارائه دهد. امّا اگر اين دانشمند با آن همه كمالات ساكت شد و يافته‏ هاى خود را كتمان كرد، زير سؤال مى‏ رود كه چرا نگفتى؟ خداوندِ قادر حكيم مهربان كه مى‏ تواند از خاك، گندم و از گندم، نطفه و از نطفه انسانِ كاملى را بيافريند، اگر نمى‏ آفريد جاى سؤال بود كه چرا قدرت خود را به كار نگرفتى و چيزى نيافريدى؟ 📚منبع کتاب: تمثيلات ✍🏻حجة الاسلام والمسلمين قرائتی ✅‌‌کانال استاد قرائتی ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ http://eitaa.com/joinchat/3818061843C235cbc6c5e
فاصله بین زمین و آسمان چقدر است؟ علامه طباطبایی در ذیل آیه 12 سوره فصلت، روایتی از امیر مومنان آورده که شخصی از ایشان پرسید: فاصله بین زمین و آسمان چقدر است؟ فرمود به قدرى که چشم کار کند و به مقدارى که نفرین مظلوم بالا رود. آنگاه، علامه می‌نویسد: این پاسخ امام (علیه‌السلام) از لطائف کلمات آن جناب است که هم به ظاهر آسمان اشاره کرده و هم به باطن آن. 📚 ‌ترجمه المیزان، ج17، ص566. ┄┅┅❅💠❅┅┅┄ ➥ @Qaraati313_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸 سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا (س) 🌺خبر از شوق به افلاک سراسیمه رسید 🌺تاکه این نیمۀ توحید به آن نیمه رسید 🌺عشق تا قبل همین واقعه مصداق نداشت 🌺ساز و آواز خدا گوشۀ عشّاق نداشت ┄┅┅❅💠❅┅┅┄ ➥ @Qaraati313_ir
✨﷽✨ ✅ علامه و اثبات بیشتر بودن ارث زن از مرد با ریاضیات آیت الله سبحانی: اینکه معروف است سهمیه‌ی زن در ارث همیشه کمتر از مرد است کلام صحیحی نیست. ارث زن گاه کمتر است و گاه این دو مساوی‌اند و گاه ارث زن از مرد بیشتر می‌باشد. 1️⃣ گاه ارث زن کمتر است کما اینکه خداوند می‌فرماید: ﴿يُوصيكُمُ اللَّهُ في‌ أَوْلادِكُمْ لِلذَّكَرِ مِثْلُ‌ حَظِّ الْأُنْثَيَيْنِ﴾[2] اگر پدر انسان از دنیا رود، دختر یک سهم و پسر دو سهم ارث می برد. 2️⃣ گاه سهم هر دو یکی است و آن، جایی است که پسر از دنیا برود و پدر و مادر او زنده باشند که هر کدام سدس (یک ششم) ارث می برند. ﴿وَ لِأَبَوَيْهِ لِكُلِّ واحِدٍ مِنْهُمَا السُّدُسُ‌ مِمَّا تَرَكَ﴾[3] 3️⃣ گاه سهم زن بیشتر است و آن جایی است که زن بمیرد و شوهر و یک دختر داشته باشد. شوهر در این صورت یک چهارم می برد: ﴿فَإِنْ كانَ لَهُنَّ وَلَدٌ فَلَكُمُ الرُّبُعُ‌ مِمَّا تَرَكْن﴾‌[4] همچنین زن وقتی ارثیه را به ارث می برد آن را مصرف نمی‌کند و می تواند ذخیره کند ولی مرد آن را در اداره‌ی خانواده و واجب النفقه‌های خود به مصرف می‌رساند. مرحوم علامه طباطبایی در المیزان در محاسبه‌ای ریاضی ثابت کرده است که زن بیش از مرد ارث می‌برد. 📚 آیت الله سبحانی، درس تفسیر، مورخه 94/04/22 ✅‌‌کانال استاد قرائتی ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ http://eitaa.com/joinchat/3818061843C235cbc6c5e
✍امام صادق علیه السلام: عاقبت صبر و شكيبایى خير است، بنابراين صبر كنيد تا پيروز شويد. 📚 بحارالانوار: ج۷۱، ص۹۶ ┄┅┅❅💠❅┅┅┄ ➥ @Qaraati313_ir
18.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 اهمیت نیاز به همسر 👤استاد قرائتی ✅‌‌کانال استاد قرائتی ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ http://eitaa.com/joinchat/3818061843C235cbc6c5e
مال‌اندروزانی که انفاق نمی‌کنند، بخوانند! در قرآن می‌خوانیم: الَّذينَ يَكنِزونَ الذَّهَبَ وَالفِضَّةَ وَلا يُنفِقونَها فى سَبيلِ اللَّـهِ فَبَشِّرهُم بِعَذابٍ أَليمٍ { کسانى که طلا و نقره مى‌اندوزند و آن را در راه خدا انفاق نمى‌کنند، آنان را به عذابى دردناک، بشارت بده!} سیّد مفسران: ▫️ آیه شریفه، عموم احتکار کنندگان را به عذاب شدیدى تهدید مى‌کند و در جمله‌ی "و لا ینفقونها فى سبیل الله"، کنز و احتکار را توضیح مى‌دهد و مى‌فهماند آن احتکارى مبغوض خداست که مستلزم خوددارى از انفاق در راه او باشد و در مواردى که وظیفه انفاق آن مال در راه خدا است، انسان را از انجام آن منع کند. ▫️و به‌طورى که از کلام خود خداى تعالى برمى آید انفاق در راه خدا عبارتست از آن انفاقى که قوام دین بر آن است، به‌طورى که اگر در آن مورد انفاق نشود بر اساس دین لطمه وارد مى آید، مانند انفاق در جهاد و در جمیع مصالح دینى که حفظش واجب است، و همچنین آن شوون اجتماعى مسلمین که با زمین ماندنش، شیرازه اجتماع از هم گسیخته مى‌گردد و نیز حقوق مالى واجبى که دین آن را به منظور تحکیم اساس ‌ اجتماع تشریع کرده. 👈 پس اگر کسى با وجود احتیاج اجتماع به هزینه، درباره حوایج ضروریش سرمایه و نقدینه را احتکار و حبس کند او نیز از کسانى است که در راه خدا انفاق نکرده و باید منتظر عذابى دردناک باشد؛ چون او خود را بر خدایش مقدم داشته، و احتیاج موهوم و احتمالى خود و فرزندانش را بر احتیاج قطعى و ضرورى اجتماع دینى برترى داده است. 📚 ترجمه المیزان، ج 9، ص 333. ✅‌‌کانال استاد قرائتی ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ http://eitaa.com/joinchat/3818061843C235cbc6c5e
🔋 نماز، باتری دلت را پُر می‌کند! 🔻 هر دستگاهی برای کارکردن، از ذخیرۀ انرژی خود استفاده می‌کند و به ‌منظور پُرکردن ذخیرۀ مصرف‌شده، بایستی جایگاهی برای پُرکردن داشته باشد. سفرۀ غذایی که بر سر آن می‌نشینیم، ایستگاه تغذیۀ جسمی ماست و نمازی که می‌خوانیم، ایستگاه تغذیۀ روانی و روحانی ما. گویی ارتباط با پروردگار، تقویت‌کننده‌ای است که با یک نماز، باتری دل را پر می‌کند. ‼ گاه به‌دلیل اشکالاتی، نیرورسانی و پرشدن باتری تخلیه‌شده انجام نمی‌شود. به‌عبارت‌دیگر، دستگاه در شارژ است، اما شارژ نمی‌شود. نماز هم این‌چنین است: «لَا صَلَوة اِلا بِحُضُورِ القَلبِ»؛ نماز بدون حضور قلب، نماز نیست. مهم، در شارژ قرارگرفتن و شارژشدن است. 👤 📚 از کتاب 📖 ص ۹ ┄┅┅❅💠❅┅┅┄ ➥ @Qaraati313_ir
❤️در خانوادۀ تراز اسلامی، زن، آرامش‌گر است و مرد نوازش‌گر. زن و مرد اگر از این نقش خود فاصله بگیرند زندگی مشترک تبدیل به همزیستی مسالمت‌آمیز می‌شود که مشخصۀ بارز طلاق عاطفی است. 📖روم آیه ۲۱ ┄┅┅❅💠❅┅┅┄ ➥ @Qaraati313_ir
✨﷽✨ 🟢 چرا به قرآن، فرقان هم اطلاق شده است؟ 🔹 درباره قرآن دو لفظ به کار رفته: یکی قرآن و دیگری فرقان. در سوره فرقان می‌فرماید: تَبارَک الَّذی نَزَّلَ الْفُرْقانَ عَلی عَبْدِهِ لِیکونَ لِلْعالَمینَ نَذیراً(فرقان/۱). منزه و مبارک است آن ذاتی که فرقان را تنزیل کرد. 🔸 «فرقان» از ماده «فَرْق» است. فَرْق یعنی جدا کردن، تفصیل دادن. در یک آیه دیگر این طور می‌فرماید: وَ قُرْآناً فَرَقْناهُ لِتَقْرَأهُ عَلَی النّاسِ عَلی مُکثٍ وَ نَزَّلْناهُ تَنْزیلا(اسراء/۱۰۶) و قرآنی که ما آن را فرق کردیم، فرقان کردیم، جدا کردیم، یعنی به صورت تفصیل درآوردیم، برای اینکه تو آن را تدریجا بر مردم قرائت کنی. 🔹 بعضی این طور ادعا می‌کنند که اصلا به قرآن از آن جهت «قرآن» گفته می‌شود که یک حالت جمعی دارد، چون «قَرَأَ» به معنی جمع است، و از آن جهت فرقان گفته می‌شود که حالت فَرْقی و تفصیلی دارد که به همین صورتِ آیات و کلمات نازل شده است. 📗 استاد مطهری، آشنایی با قرآن، ج۱۴، ص۷۶ ✅‌‌کانال استاد قرائتی ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ http://eitaa.com/joinchat/3818061843C235cbc6c5e
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍امام على عليه السلام: دنيا، چيزى نيست، جز نيستى و رنج و دگرگونى ها و عبرت ها... و از عبرت هايش يكى اين است كه انسان به آرزويش نزديك مى شود، امّا به ناگاه، اجلش او را در مى رُبايد، و نه آرزويى برمى آيد و نه آرزومندى مى مانَد 📚فرهنگ ‌نامه آرزو صفحه 158 ┄┅┅❅💠❅┅┅┄ ➥ @Qaraati313_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اولین و بدترین گناه کبیره در روایات 👤استاد قرائتی ✅‌‌کانال استاد قرائتی ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ http://eitaa.com/joinchat/3818061843C235cbc6c5e
✨﷽✨ ﴿أَمَّنْ يُجِيبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَ يَكْشِفُ السُّوءَ وَ يَجْعَلُكُمْ خُلَفاءَ الْأَرْضِ أَ إِلهٌ مَعَ اللَّـهِ قَلِيلًا ما تَذَكَّرُونَ﴾ مراد(از اجابت مضطر وقتی كه او را بخواند) اين است كه خدا دعای دعا كنندگان را مستجاب و حوائج‌شان را بر می‌آورد، و اگر از کلمه اضطرار استفاده کرد برای اين است كه در حال اضطرار، دعای دعاکننده از حقيقت برخوردار است و ديگر گزاف و بيهوده نيست، چون تا آدمی بيچاره و درمانده نشود، دعاهايش آن واقعيت و حقيقت را كه در حال اضطرار دارا است ندارد، و اين خيلی روشن است. ‏ویژگی ديگری برای دعا آورده و آن اين است كه فرموده:" اذا دعاه- وقتی او را بخواند"، و اين برای آن است كه بفهماند خدا وقتی دعا را مستجاب می‌كند كه دعاکننده، به راستی او را بخواند، نه اينكه در دعا رو به خدا كند و دل به اسباب ظاهری داشته باشد و اين وقتی صورت می‌گيرد كه اميد دعاکننده از همه اسباب ظاهری قطع شده باشد، يعنی بداند كه ديگر هيچ كس و هيچ چيز نمی‌تواند گره از كارش بگشايد، آن وقت است كه دست و دلش با هم متوجه خدا می‌شود و در غير اين صورت همانطور كه گفتيم غير خدا را می‌خواند. ‏پس، اگر دعا صادق بود، يعنی خوانده شده فقط خدا بود و بس، در چنين صورتی خدا اجابتش می‌كند و گرفتاريش را كه او را مضطر كرده بر طرف می‌سازد، هم چنان كه در جای ديگر فرموده: ﴿ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ كه در اين آيه بطوری كه ملاحظه می‌فرماييد هيچ قيدی برای دعا نياورده جز اينكه فرموده در دعا مرا بخوانيد. 📚ترجمه ، جلد ۱۵، ص۵۹۴ ✅‌‌کانال استاد قرائتی ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ http://eitaa.com/joinchat/3818061843C235cbc6c5e
گوشه‌ای از نگاه تربیتی علامه طباطبایی به فرزند تا می‌توانند او را از موضوعات خرافی نترسانند و از کارهای زشت و خلاف عفت باز دارند و خود نیز از گفتن دروغ و بدگویی و دشنام و الفاظ رکیک اجتناب کنند و در برابر وی کارهای پسندیده کنند تا عفیف و عالی طبع بار آید و از خود جدیت و همت و عدالت بروز دهند تا عدالت دوستی،‌ نوع پروری آنان از روی قانون انتقال اخلاق به وی منتقل شود. 📚 تعالیم اسلام، علامه طباطبایی ┄┅┅❅💠❅┅┅┄ ➥ @Qaraati313_ir
❤️آبزی آب را نمی‌بیند و این حکایت ما و خداست. ماهیانی هستیم که در دریا پیِ آب می‌گردیم؛ غافل از اینکه درون و بیرون ما را آب فرا گرفته است. 📖انفال آیه ۲۴ ┄┅┅❅💠❅┅┅┄ ➥ @Qaraati313_ir
✨﷽✨ 🌼آدمِ كسی نباش! ✍علامه جعفری می‌گفت روزی طلبه‌ی فلسفه‌خوانی نزد من آمد تا برخی سوالات بپرسد. ديدم جوان مستعدی است كه استاد خوبی نداشته است. ذهنِ نقاد و سوالات بديع داشت كه بی‌پاسخ مانده بود. پاسخ‌ها را كه می‌شنيد، مثل تشنه‌ای بود كه آب خنكی يافته باشد. خواهش كرد برايش درسی بگويم و من كه ارزشِ اين آدم را فهميده بودم، پذيرفتم. قرار شد فلان كتاب را نزد من بخواند. چندی كه گذشت، ديدم فريفته و واله من شده است. در ذهنش اُبُهّت و عظمتی يافته بودم كه برايش خطر داشت. هرچه كردم، اين حالت در او كاسته نشد. می‌دانستم اين شيفتگی، به اِستقلالِ فكرش صدمه می‌زند. تصميم گرفتم فرصتِ تعليم را قربانی اِستقلالِ ضميرش كنم. روزی كه قرار بود برای درس بيايد، درِ خانه را نيم‌باز گذاشتم. دوچرخه‌ی فرزندم را برداشتم و در باغچه، شروع به بازی و حركاتِ كودكانه كردم. ديدمش كه سَرِ ساعت، آمد. از كنارِ در، دقايقی با شگفتی مرا نگريست. با هيجان، بازی را ادامه دادم. در نظرش شكستم. راهش را كشيد و بی يك كلمه، رفت كه رفت. اين‌جا كه رسيد، مرحوم علامه جعفری با آن همه خدماتِ فكری و فرهنگی به اسلام ، گفت: برای آخرتم به معدودی از اعمالم، اميد دارم. يكی همين دوچرخه‌بازی آن روز است! درسِ استاد آن شب آن بود كه دنبالِ آدم‌های بزرگ بگرديد و سعی كنيد دركشان كرده از وجودشان توشه برگيريد. امّا مُريد و واله كسی نشويد. شما اِنسانيد و اَرزشتان به اِدراك و اِستقلالِ عقلتان است. عقلتان را تعطيل و تسليم كسی نكنيد. آدمِ كسی نشويد؛ هر چقدر هم طرف بزرگ باشد. ✅‌‌کانال استاد قرائتی ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ http://eitaa.com/joinchat/3818061843C235cbc6c5e
✍ امام على عليه السلام: تندىِ زبانت را در برابر كسى كه به تو سخن آموخته است قرار مده و سخنورى ات را عليه كسى كه به تو راه نیکو سخن گفتن آموخت،به کار مگیر 📚حکمت 411 نهج البلاغه ┄┅┅❅💠❅┅┅┄ ➥ @Qaraati313_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شوخی با استاد قرائتی ✅‌‌کانال استاد قرائتی ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ http://eitaa.com/joinchat/3818061843C235cbc6c5e
✨﷽✨ ✅ «اخبات» یعنی چه؟ در قرآن می‌خوانیم: ... وَبَشِّرِ المُخبِتينَ * الَّذينَ إِذا ذُكِرَ اللَّـهُ وَجِلَت قُلوبُهُم وَالصّـٰبِرينَ عَلىٰ ما أَصابَهُم وَالمُقيمِى الصَّلوٰةِ وَمِمّا رَزَقنـٰهُم يُنفِقونَ (آیات 35 و 34 سوره حج) (قدس سره) از استاد خود مرحوم آقاى قاضى رضوان‌الله عليه نقل مى‌كردند كه براى تصوّر صحيح مفهوم «‌اخبات‌» بايد به ريشه آن توجّه كنيم. اين كلمه در اصل از «‌اخبت‌ البعير‌» گرفته شده، شتري كه در اثر وجود كك يا كَنَه يا عامل ديگر، خارشى در بدن خود احساس مى‌كند وقتى تنش را مى‌خارانند و جاى خارش را مالش مى‌دهند خودش را كاملا تسليم مى‌كند آرام و بى‌حركت مى‌ايستد بةطوريكه حتى چشمش هم ديگر حركت نمى‌كند اين حالت انقيادى كه پيدا مى‌كند نامش «‌اخبات‌» است. 📚 اخلاق در قرآن، مصباح یزدی، ج 1، ص315 ✅‌‌کانال استاد قرائتی ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ http://eitaa.com/joinchat/3818061843C235cbc6c5e
🔴اصرار بر گناه : ✍اصرار بر گناه و تکرار آن حالتی در روح انسان به وجود می‌آورد که با آن وضعیت، دیگر یاد خدا هم فایده‌ای نخواهد داشت و آن حالت عبارت است از سبک شمردن امر الهی، بی‌پروا بودن در هتک حرمت او و خود را در پیشگاه مقدسش بزرگ شمردن و بدیهی است که با پدید آمدن چنین حالتی در انسان، دیگر روح بندگی در وجود او باقی نمانده و در نتیجه یاد خدا هم اثر و نتیجه‌ای نخواهد بخشید البته باید دانست که این جریان در صورتیست که تکرار گناه و اصرار بر آن، از روی علم و عمد باشد. 👈 گناهان کبیره، گناهانی هستند که در قرآن و روایات به کبیره بودن یا عذاب آنها تصریح شود که در صورت استغفار و تصمیم بر عدم برگشتن به‌سوی آنها دیگر گناهان ـ‌گناهان صغیره‌ـ نیز به لطف و عنایت الهی بخشوده می‌شود. از جمله گناهانی که در قرآن و سنت به کبیره بودن آنها تصریح شده است، اصرار بر گناهان حتی صغیره می‌باشد که گناه صغیره را تبدیل به کبیره می‌کند. 📚شیخ حر عاملی، محمدبن الحسن؛ وسایل الشیعه، مؤسسه آل البیت لإحیاء التراث، چاپ اول، ۱۴۱۲ق، ج.۱۵، ص۳۲۹، ح۳۳ ┄┅┅❅💠❅┅┅┄ ➥ @Qaraati313_ir
❤️شیطانِ امروز از شیطان هزار سال پیش به مراتب قوی‌تر است، چون تجربه‌اش بیشتر است. شاید به همین خاطر است که پیشینیان سهم بیشتری از بهشت می‌برند تا پسینیان. اگر بشرِ دیروز در کارزار با شیطان به یک واحد ایمان نیاز داشت، بشر امروز به ایمانی مضاعف نیاز دارد. 📖واقعه، آیات ۱۲ تا ۱۴ ┄┅┅❅💠❅┅┅┄ ➥ @Qaraati313_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ تو کوچه بازی می‌کردم؛ گفتن بیا بریم خواستگاری! ▪️ برادرم به شوخی گفت جای محمود، احمد رو ببریم! من 19 سالم بود، یک دقیقه‌ای آماده شدم، رفتم و ازدواج کردم! 👤 از زبان احمد علوی -‌ شاعر و واسط ازدواج @khoonekhodetoune