هدایت شده از کتاب دغدغههای فرهنگی
💠💠
💠
▪️دسترسی سریع به شروع فصلهای کتاب #دغدغههای_فرهنگی، #نهمین کتاب سیر مطالعاتی طرح تبیین منظومه فکری مقام معظم رهبری
🔸 فصل اول؛ طرح دغدغه
https://eitaa.com/daghdaghehayefarhangi/8
🔸 فصل دوم؛ منشاء انقلاب
https://eitaa.com/daghdaghehayefarhangi/32
🔸 فصل سوم؛ فرهنگ و هنر
https://eitaa.com/daghdaghehayefarhangi/46
🔸فصل چهارم؛ جریان روشنفکریِ بیمار
https://eitaa.com/daghdaghehayefarhangi/78
🔸 فصل پنجم؛ جریان روشنفکری انقلاب
https://eitaa.com/daghdaghehayefarhangi/109
🔸فصل ششم؛ تهدیدات درونی
https://eitaa.com/daghdaghehayefarhangi/162
🔸 فصل هفتم؛ تهدیدات و تهاجمات بیرونی
https://eitaa.com/daghdaghehayefarhangi/198
🔸فصل هشتم؛ توجه انقلاب از جبهه فرهنگی
https://eitaa.com/daghdaghehayefarhangi/237
▪️تبیین اساس کار ماست.
@t_manzome_f_r
@daghdaghehayefarhangi
هدایت شده از کتاب معیشت مومنانه
#معیشت_مومنانه
کشوری که از لحاظ اقتصادی وابستهی به دیگران است امکان رفاه اقتصادی ندارد؛ بله، قلّههای ثروت در آنجاها به وجود میآید، امّا اینکه کشور برخوردار از رفاه و آرامش فکری و اقتصادی باشد، چنین چیزی امکان ندارد. در کنار این قلّهها درّههای بدبختی و نابسامانی و فقر و محرومیّت وجود دارد.
فصل دوم: رفاه
#سید_علی_خامنه_ای
#تبیین
@t_manzome_f_r
@maishat_momenane
هدایت شده از کتاب معیشت پرهیزکارانه
💠💠
💠
▪️دسترسی سریع به فصلهای کتاب #معیشت_پرهیزکارانه، #هفتمین کتاب سیر مطالعاتی طرح تبیین منظومه فکری
🔸 فصل اول، مفهوم شناسی تقوا
https://eitaa.com/maishat_parhizkarane/8
🔸 فصل دوم، اهمیت و جایگاه ارزشی تقوا
https://eitaa.com/maishat_parhizkarane/41
🔸 فصل سوم، آثار تقوا و زیانهای بیتقوایی
https://eitaa.com/maishat_parhizkarane/74
🔸 فصل چهارم، اقسام تقوا
https://eitaa.com/maishat_parhizkarane/124
🔸فصل پنجم، اهمیت تقوا برای اخلاص
https://eitaa.com/maishat_parhizkarane/147
▪️تبیین اساس کار ماست.
@t_manzome_f_r
@maishat_parhizkarane
هدایت شده از علم در اندیشهی آیتاللهالعظمی خامنهای
#علم_در_اندیشه_آیتاللهالعظمیخامنهای
در اسلام همان طور که معلم احترام دارد و باید تکریم شود، متعلّم و شاگرد را هم باید تکریم کرد. به شاگرد اهانت نباید کرد. شاگرد را باید تکریم کرد. دشنام دادن، تحقیر کردن، حتی زدن، خوب نیست. باید شاگرد را مثل مومی در دست چرخاند و شکل داد؛ منتها با ملایمت.
گفتار ششم: ساحت آموزش
#استاد_سید_علی_خامنهای
#تبیین
@ketab_elm
@t_manzome_f_r
هدایت شده از علم در اندیشهی آیتاللهالعظمی خامنهای
#علم_در_اندیشه_آیتاللهالعظمیخامنهای
یکی از عیوب شیوه آموزش، در حفظ محور بودن آن است. حافظه برای حفظ کردن بد نیست. این محفوظات برای فعالیت ذهن زمینه درست میکند. محفوظات خوب است؛ اما نباید محور تلاش، حفظ کردن باشد. محور تلاش باید عبارت باشد از فكر، ولو با حفظ هم همراه باشد.
گفتار ششم: ساحت آموزش
#استاد_سید_علی_خامنهای
#تبیین
@ketab_elm
@t_manzome_f_r
هدایت شده از علم در اندیشهی آیتاللهالعظمی خامنهای
#علم_در_اندیشه_آیتاللهالعظمیخامنهای
روشهای آموزشی باید به گونهای باشد که احترام معلم و استاد حفظ بشود. معلم در مقابل متعلّم، حرمت داشته و برخوردار از کرامت حقیقی [باشد]. در روشهای اسلامی متعلم در درس اشکال هم میکند، اجازه هم لازم نیست بگیرند، استاد هم اشکال او را گوش میکند. گاهی تندی هم میکند؛ یعنی متعلّم با جرأت، با گستاخی با معلم حرف میزند بر سر مسأله علمی؛ اما همین متعلّم در مقابل این معلم خاضع و خاشع است، دست او را میبوسد.
گفتار ششم: ساحت آموزش
#استاد_سید_علی_خامنهای
#تبیین
@ketab_elm
@t_manzome_f_r
هدایت شده از علم در اندیشهی آیتاللهالعظمی خامنهای
#علم_در_اندیشه_آیتاللهالعظمیخامنهای
این ماجرای « شاگرد، استادی» تا ابد نباید طول بکشد. باید شاگردی کرد اما تا ابد نباید انسان شاگرد بماند. ما باید خودمان استاد بشویم.
گفتار ششم: ساحت آموزش
#استاد_سید_علی_خامنهای
#تبیین
@ketab_elm
@t_manzome_f_r
هدایت شده از علم در اندیشهی آیتاللهالعظمی خامنهای
#علم_در_اندیشه_آیتاللهالعظمیخامنهای
یادگرفتن يك روش اداری، يك روش آموزشی، يك دانش، يك اختراع از کشورهای دیگر ایرادی ندارد. اما اولاً باید آنچه را که میگیریم، ارزیابی کنیم، ببینیم به درد ما میخورد یا نه. اگر صد درصد به درد ما میخورد، صد درصد قبول کنیم؛ اگر صد درصد به درد ما نمیخورد و مضر است، صد درصد رد کنیم. اگر بین این دوتاست، به همان اندازهای که به درد میخورد، قبول کنیم، ما بقیهاش را رد کنیم.
گفتار ششم: ساحت آموزش
#استاد_سید_علی_خامنهای
#تبیین
@ketab_elm
@t_manzome_f_r
هدایت شده از علم در اندیشهی آیتاللهالعظمی خامنهای
#علم_در_اندیشه_آیتاللهالعظمیخامنهای
باید ببینیم محصول و خروجی آموزش و پرورش را چه میخواهیم باشد؟ اول این را ترسیم بکنیم؛ بعد ببینیم که برای ساختن چنین موجودی، چه کارهای مهم و اساسی، چه تعالیم لازمی، در خلال چه برنامه آموزشی باید داده شود، تا این موجود پرورش پیدا کند. آن وقت آدمهای کارآمد با شجاعت لازم وارد میدان شوند و تشکیلات آموزش و پرورش را بر طبق آن نظام تعریف کنند و تحقق ببخشند. این، میشود تحول حقیقی و بنیانی.
گفتار ششم: ساحت آموزش
#استاد_سید_علی_خامنهای
#تبیین
@ketab_elm
@t_manzome_f_r
هدایت شده از علم در اندیشهی آیتاللهالعظمی خامنهای
#علم_در_اندیشه_آیتاللهالعظمیخامنهای
ما در نظام مقدس جمهوری اسلامی میخواهیم علم با اخلاق پیش برود. دانشگاه همچنان که مرکز علم است، مرکز دین و معنویت هم باشد. متخرّج [خروجی] دانشگاههای کشور، مثال متخرّج حوزههای علمیه، دیندار بیرون بیاید.
گفتار ششم: ساحت آموزش
#استاد_سید_علی_خامنهای
#تبیین
@ketab_elm
@t_manzome_f_r
هدایت شده از علم در اندیشهی آیتاللهالعظمی خامنهای
#علم_در_اندیشه_آیتاللهالعظمیخامنهای
در آموزش و پرورش قبل از هر چیز، لازم است فلسفه و جهـتگیری تغییر کند. باید فلسفه آموزش و پرورش اسلامی، واضح باشد و بر اساس این فلسفه، افق آینده آموزش و پرورش کشور روشن باشد؛ معلوم باشد ما دنبال چه هستیم و کجا میخواهیم برویم و بر اساس آن خطکشی بشود، برنامهریزی بشود و راهها مشخص بشود.
گفتار ششم: ساحت آموزش
#استاد_سید_علی_خامنهای
#تبیین
@ketab_elm
@t_manzome_f_r
هدایت شده از علم در اندیشهی آیتاللهالعظمی خامنهای
#علم_در_اندیشه_آیتاللهالعظمیخامنهای
ما در تمدن اسلامی و در نظام مقدس جمهوری اسلامی که به سمت آن تمدن حرکت میکند، این را هدف گرفتهایم که دانش را همراه با معنویت پیش ببریم. اینکه دنیای غرب نسبت به پایبندی ما به معنویت، حساس است؛ بر دینداری ما اسم تعصب و تحجر میگذارد و آن را مخالفت با حقوق بشر قلمداد میکند، به خاطر آن است که این روش، ضد روش آنهاست. آنها علم را پیش بردند؛ اما جدای از اخلاق و معنویت.
گفتار ششم: ساحت آموزش
#استاد_سید_علی_خامنهای
#تبیین
@ketab_elm
@t_manzome_f_r
هدایت شده از علم در اندیشهی آیتاللهالعظمی خامنهای
#علم_در_اندیشه_آیتاللهالعظمیخامنهای
در دانشگاهها، روشها و روابط، باید صد درصد اسلامی بشود و مدیریتها باید برای اسلام در دانشگاهها، اصالت قائل بشوند. مادامی که دانشگاه، پرورشگاه متخصصان مسلمان و متعهد نباشد، دانشگاه مطلوب انقلاب نخواهد بود و این نمیشود، مگر اینکه اساس و روش و سیستم در دانشگاهها اسلامی باشد.
گفتار ششم: ساحت آموزش
#استاد_سید_علی_خامنهای
#تبیین
@ketab_elm
@t_manzome_f_r
هدایت شده از علم در اندیشهی آیتاللهالعظمی خامنهای
#علم_در_اندیشه_آیتاللهالعظمیخامنهای
در دانشگاهها، روشها و روابط، باید صد درصد اسلامی بشود و مدیریتها باید برای اسلام در دانشگاهها، اصالت قائل بشوند. مادامی که دانشگاه، پرورشگاه متخصصان مسلمان و متعهد نباشد، دانشگاه مطلوب انقلاب نخواهد بود و این نمیشود، مگر اینکه اساس و روش و سیستم در دانشگاهها اسلامی باشد.
گفتار ششم: ساحت آموزش
#استاد_سید_علی_خامنهای
#تبیین
@ketab_elm
@t_manzome_f_r
هدایت شده از علم در اندیشهی آیتاللهالعظمی خامنهای
#علم_در_اندیشه_آیتاللهالعظمیخامنهای
مهمترین مسأله کنونی نظام آموزشی ما، مبانی و فلسفه غیردینی و گاه ضد دینی حاکم بر آن است. قبل از هر چیز، تغییر فلسفه و جهتگیری اصلی کنونی در اولویت است. اصلاح روشها و شیوههای آموزشی منوط به تغییر این مبانی است.
گفتار ششم: ساحت آموزش
#استاد_سید_علی_خامنهای
#تبیین
@ketab_elm
@t_manzome_f_r
هدایت شده از علم در اندیشهی آیتاللهالعظمی خامنهای
#علم_در_اندیشه_آیتاللهالعظمیخامنهای
در حقیقت، بخش عمده و بدنه فوتیتر و فوریتر در نظام علمی کشور، بخش مربوط به فرهنگ کلاسی، آموزشی، تخصصی و انسان سازی- به معنای تربیت آدمهای کارآمد و نیروی انسانی- است. هدف این بخش تولید نیروی انسانی کارآمد برای اداره انقلاب است و از دبستانها و حتی تا حدودی ماقبل دبستانها شروع میشود و به دانشگاهها و مراکز عالی میرسد.
گفتار ششم: ساحت آموزش
#استاد_سید_علی_خامنهای
#تبیین
@ketab_elm
@t_manzome_f_r
هدایت شده از کتاب تشکیلات
انسان 250 ساله- امام باقر و ساماندهی تشکیلات پنهانی.mp3
5.51M
🔹امام محمدباقر علیهالسلام و سازماندهی تشکیلات پنهانی تشیع🔹
۹۲/۷/۲۰
••※[🔹∷∷※∷∷🔹]※••
@khamenei_voice
@t_manzome_f_r
هدایت شده از کتاب تشکیلات
#تشکیلات
بنده معتقد به جذب حدّاکثریام، البتّه با روشهای خودش، نه اینکه حالا هر کاری بکنیم بهعنوان جذب حدّاکثری. معیار و میزان، اصول و ارزشهاست. انسانها از لحاظ ایمان در یک حد نیستند. ما در بین خودمان آدمهائی داریم ضعیفالایمان، آدمهائی داریم که ایمانشان قویتر است. نمیشود فقط به کسانی چشم دوخت که قویالایمانند؛ نه، ضعفا را هم باید در نظر داشت. کسانی که خودشان را قوی میدانند، آن کسانی را که ضعیف میدانند، دفع نکنند. آن کسانی که جزو مجموعه هستند، لیکن بر اثر اشتباه و غفلت کنار افتادند، اینها را به خود بیاورند؛ راه را به آنها نشان بدهند، آنها را برگردانند.
۱۳۸۹/۵/۲
@ketabetashkilat
هدایت شده از کتاب تشکیلات
#تشکیلات
اینطور نیست که همهی کسانیکه به دشمن کمک میکنند، کسانی باشند که دشمن را شناختهاند و عالماً و عامداً به او کمک میکنند؛ نه، عدّهای هم هستند که واقعاً هم با دشمن مخالف و بدند. اگر شما مهندسىِ کلی و کلان نظام را در نظر داشته باشید، از این پرهیز خواهد شد. هر کس متوجه و مراقب خود و رفتارش باشد، از اینکه نادانسته و ناخواسته کمک دشمن باشد، پرهیز خواهد کرد.
۱۳۹۶/۲/۱
@ketabetashkilat
هدایت شده از کتاب تشکیلات
#تشکیلات
مهندسی کلان فرهنگ کشور، یعنی ترسیم راههای صیرورت و تکامل فرهنگ ملی، درک اشکالات و نواقص فرهنگ جامعه، تعیین راه حلهای کلی رفع این نواقص، زمینهسازی و جهتدهی به حرکت صحیح و پرشتاب فرهنگی و صیانت و مراقبت صحیح از فرهنگ ملی.
۱۳۸۳/۱۰/۳
@ketabetashkilat
هدایت شده از کتاب تشکیلات
#تشکیلات
مهندسی کلان فرهنگ کشور، یعنی ترسیم راههای صیرورت و تکامل فرهنگ ملی، درک اشکالات و نواقص فرهنگ جامعه، تعیین راه حلهای کلی رفع این نواقص، زمینهسازی و جهتدهی به حرکت صحیح و پرشتاب فرهنگی و صیانت و مراقبت صحیح از فرهنگ ملی.
۱۳۸۳/۱۰/۳
@ketabetashkilat
هدایت شده از کتاب تشکیلات
#تشکیلات
در مواجههی با مشکلات، با موانع طبیعی، با همهی موانعی که سد راه انسان در همهی حرکتهای کمال میشوند، اگر صبر تمام نشود، آن مانع، تمام خواهد شد. این که گفته میشود اسلام پیروز است، یعنی این.
۱۳۸۷/۶/۱۹
@ketabetashkilat
هدایت شده از کتاب تشکیلات
#تشکیلات
در هر حرکتی، در هر کشوری که آحاد مردم وارد میدان بشوند و در میدان بِایستند و مقاومت کنند، هدف آنها محقّق خواهد شد؛ این بُروبرگرد ندارد؛ خلاف این هم در هیچ برههای از تاریخ اثبات نشده؛ امام این هنر بزرگ را، این کار عظیم را توانست انجام بدهد که آحاد جامعه و بخصوص جوانها را وارد میدان کند و اینها را در میدان نگه دارد.
۱۳۶۹/۳/۱۴
@ketabetashkilat
هدایت شده از کتاب تشکیلات
#تشکیلات
در مواجههی با مشکلات، با موانع طبیعی، با همهی موانعی که سد راه انسان در همهی حرکتهای کمال میشوند، اگر صبر تمام نشود، آن مانع، تمام خواهد شد. این که گفته میشود اسلام پیروز است، یعنی این.
۱۳۸۷/۶/۱۹
@ketabetashkilat
هدایت شده از کتاب تشکیلات
#تشکیلات
برای همیشه خودتان را آماده نگهدارید تا انقلاب - به هر طریق که اقتضا میکند - از شما استفاده کند. یک وقت، بهترین استفاده از یک انسان زنده و عاقل و باشعور این است که مثل نردبان بشود و یک نفر پایش را روی دوش او بگذارد تا دستش به جایی برسد که کاری انجام بدهد. چه اشکالی دارد؟ اگر مصلحت انقلاب و کشور اقتضا میکند، باید چنین کاری هم کرد.توصیهام به شما برادران عزیز این است که هر جا هستید، هر کاری که احساس میکنید انقلاب بدان نیاز دارد، آن را انجام بدهید.
۱۳۶۸/۵/۱۸
@ketabetashkilat
هدایت شده از کتاب تشکیلات
#تشکیلات
با مخاطبان خودتان - هر که هستند - برخورد برادرانه داشته باشید. حساب آنجایی که دشمنی به میدان میآید و انسان وظیفه دارد با او برخورد کند، در جای خود جداست. در محیط دانشگاه، در محیط خانواده، در محیط کار علمی، در محیط تحقیقی؛ « ادْعُ إِلِى سَبِيلِ رَبِّكَ بِالْحِكْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَجَادِلْهُم بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ » با مجادلهی به نحو صحیح، با بیان حکمتآموز، با زبان نرم، با رفتار و اخلاق خوش.
۱۳۷۹/۶/۱۰
@ketabetashkilat
هدایت شده از کتاب تشکیلات
#تشکیلات
دین اسلام، دین تبلیغاست. درست است که ما در دین مقدّس اسلام، برای پیشبرد هدفهای الهی و اسلامی، جهاد و شمشیر را داریم، اما اصل بر تبلیغ و تبیین است. « ادْعُ إِلِى سَبِيلِ رَبِّكَ بِالْحِكْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَجَادِلْهُم بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ »؛ یعنی اساس اسلام این است. جهاد، یک فلسفهی دیگر دارد. جهاد برای مقابله با قلدران و ستمگران و موانع تبلیغ و موانع گسترش نور اسلام است.
۱۳۷۲/۲/۶
@ketabetashkilat
هدایت شده از کتاب تشکیلات
#تشکیلات
پیروزی، بدون مجاهدت، بدون حرکت، امکان ندارد. خدای متعال وعدهی پیروزىِ بدون حرکت به هیچ کس نداده است. صِرف مؤمن بودن هم کافی نیست؛ مجاهدت لازم است، صبر لازم است؛ «وَلَنَصْبِرَنَّ عَلَى مَا آذَيْتُمُونَا » _این حرف پیغمبران است به مخالفانشان_ ما ایستادگی می کنیم. پیغمبران ایستادگی کردند. امروز منطق پیغمبران با آن همه سرکوبی که علیه آنها انجام گرفته است، منطق همهگیر دنیاست.
۱۳۹۱/۳/۲۹
@ketabetashkilat
هدایت شده از کتاب تشکیلات
#تشکیلات
هر ایده، اندیشه و انقلابی که در قالب هنر نگنجد، ماندنی نخواهد بود.
۱۳۶۳/۳/۱۲
@ketabetashkilat
هدایت شده از کتاب تشکیلات
#تشکیلات
هنرمندان، زبان رسای هنر را در خدمت انقلاب و اسلام - که عزیزترین سرمایهی مردم است - بهکار گیرند و این عطیهی الهی را صرفِ تعالی افکار مردم کنند. هنر را با حفظ تعالی آن به میان مردم برند و در ذهن و دل آنان وارد کنند و از شکل کالای تجملی و مخصوص گروهی خاص، خارج سازند.
۱۳۶۸/۴/۲۳
@ketabetashkilat