eitaa logo
قدس تی وی
188 دنبال‌کننده
11.7هزار عکس
9.4هزار ویدیو
224 فایل
قدس تی وی کانال ایتانمای فعالان گفتمان انقلاب اسلامی شهرستان قدس استان تهران ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/me_atu_ad https://virasty.com/mohsenhedayatmehr https://eitaa.com/ammareqods
مشاهده در ایتا
دانلود
#صدیقه_وسمقی روشنفکری با سابقه بازداشت در کشور انگار با خیالی راحت صحبت میکند و به دنبال تئوریزه ، قانونی کردن و عادی سازی ازدواج سفید است. قانونی زندگی میکند، نظر میدهد و میتواند به ریش بسیاری از فقها‌ لبخند بزند. ازدواج سفید ‌به بهانه نکاح معاطاتی که به نظر اکثر فقها ممکن نیست ، جایگزینی برای ازدواج موقت معرفی میشود. این جسارت ها بخاطر انفعال موجود در بدنه حوزه علمیه است؟ @higher_than_politics
نکته : مسئله عمق استراتژیک است نه تایید بشار است...به عنوان یک انقلابی با افتخار میگم : معترض نوع حکومت داری بشار اسد هستم...حکومت غیر دینی سوسیال دموکرات سرشار از اشتباه... اما وقتی مسئله حرم آل الله است و البته آلترناتیوِ جناب اسد ، داعش هست ، قطعا اسد باید رئیس جمهور قانونی بماند.. گام دوم ، تغییر نوع حکومت داری در کنار عدالت طلبی انقلابی ماست انشاالله... @higher_than_politics
آمار جدید بانک جهانی نشان میدهد #فقر_مطلق در ایران از انگلیس و اسپانیا و برزیل و کلمبیا کمتره!!! جمهوری اسلامی ۴۰ ساله از حکومت ۳۰۰ ساله انگلیس در فقر زدایی موفق تر بوده... #دستاورد_انقلاب @higher_than_politics
راه طی شده ، پیوند بیت و نهضت تکاپوی لیبرال ها برای سالگرد مرحوم بازرگان حداقل خاصیتی که برای انقلاب دارد ، اثبات واقعیت پایان جناح بندی چپ و راست ، اصلاح طلب و اصولگرا و...است. نکته دیگری که امسال به چشم آمد ، مراسم یادبود ایشان در بیت مرحوم منتظری با حضور برخی از اعضای نهضت آزادی بود. "از آنجا که روشن شده است که شما این کشور و انقلاب اسلامی عزیز مردم مسلمان ایران را پس از من به دست لیبرالها و از کانال آنها به منافقین می‌سپارید، صلاحیت و مشروعیت رهبری آینده نظام را از دست داده‌اید." ، این جملات شاید در دهه ۶۰ برای برخی غیر قابل باور بود ، اما در این چند سال ، دیدار برخی لیبرال ها من جمله اعضای نهضت غیر قانونیِ آزادی با بیت مرحوم منتظری ، جای شبهه ای برای خواص باقی نمی گذارد. و اما آن مرحوم : شاید ریشه اندیشه پدر لیبرال های پس از انقلاب ، مرحوم بازرگان را باید از خانواده مذهبی و بازاری ، سرکلاس ابوالحسن خان فروغی ، انجمن کاتولیک پاریس ، روزنامه های جمهوری خواه فرانسه و در آخر نیز ، پشت میز شرکت مهندسی تهران یافت. فاصله اندیشه مهندس بازرگان با اندیشه امام آنقدر زیاد است که نیازی به مصداق یابی جزئی نیست. اما جهت یادآوری نمونه کوچک ، همین قدر بس که برخلاف بازرگان که شاه ، ارتش و آمریکا را سه رکن برای ایران میدانست ، امام معتقد به هیچکدام از ارکان ساخته ذهن بازرگان نبود. هرچند امام نیز راضی به نخست وزیری ایشان نبود ، اما حضور یک لیبرال در مسند نخست وزیری دولت موقت در سال ۵۷ استراتژی خوبی جهت کم شدن حساسیت دولت آمریکا بر انقلاب ایران بود. وجود یک لیبرال میتوانست مقام سوپاپ اطمینان جهت حفظ منافع آمریکا در زمین کلانتر سابق خود محسوب شود. امام و بازرگان هر دو میراثی برای ما بعد خود به یادگار گذاشتند. تاریخ ۴۰ ساله انقلاب آرام آرام فاصله این دو اندیشه را مشخص کرد. چرخش پارادایم فکری جریانات لیبرال از روشنفکری با الگوگیری از دکتر شریعتی به الگوی جدیدی به نام مهدی بازرگان و انعکاس این تغییر در ماهنامه کیان و اظهار توبه از رفتار گذشته خود با مرحوم بازرگان ، این صف بندی جدید انقلابی لیبرالی که از دو مشرب خمینی و بازرگان نشات میگیرد را به خوبی نمایش میدهد. پس از اینکه پس از ۴۰ سال ، اندیشه ای که روزی تظاهرات در اعتراض به دیدار بازرگان با برژینسکی میکردند ، امروز داعیه هم فکری با مشی بازرگان را دارند. بازرگان پایان ندارد تا وقتی اندیشه این افراد در ذیل جریانات سیاسی باز آفرینی میشود و البته این راه طی شده ، مسیری است که از دل خود زیباکلام ها را را همگرای فکری کسی قرار میدهد که امام(ره) وجود پارادایم نهضتش را به ضرر انقلاب میدانست. پایان سیدصادق علوی http://donyaesiasat.ir/7695/7695/ @higher_than_politics
هدایت شده از کتاب دغدغه‌های فرهنگی
💠💠 💠 ▪️دسترسی سریع به شروع فصل‌های کتاب ، کتاب سیر مطالعاتی طرح تبیین منظومه فکری مقام معظم رهبری 🔸 فصل اول؛ طرح دغدغه https://eitaa.com/daghdaghehayefarhangi/8 🔸 فصل دوم؛ منشاء انقلاب https://eitaa.com/daghdaghehayefarhangi/32 🔸 فصل سوم؛ فرهنگ و هنر https://eitaa.com/daghdaghehayefarhangi/46 🔸فصل چهارم؛ جریان روشنفکریِ بیمار https://eitaa.com/daghdaghehayefarhangi/78 🔸 فصل پنجم؛ جریان روشنفکری انقلاب https://eitaa.com/daghdaghehayefarhangi/109 🔸فصل ششم؛ تهدیدات درونی https://eitaa.com/daghdaghehayefarhangi/162 🔸 فصل هفتم؛ تهدیدات و تهاجمات بیرونی https://eitaa.com/daghdaghehayefarhangi/198 🔸فصل هشتم؛ توجه انقلاب از جبهه فرهنگی https://eitaa.com/daghdaghehayefarhangi/237 ▪️تبیین اساس کار ماست. @t_manzome_f_r @daghdaghehayefarhangi
هدایت شده از کتاب معیشت مومنانه
#معیشت_مومنانه کشوری که از لحاظ اقتصادی وابسته‌ی به دیگران است امکان رفاه اقتصادی ندارد؛ بله، قلّه‌های ثروت در آنجاها به وجود می‌آید، امّا این‌که کشور برخوردار از رفاه و آرامش فکری و اقتصادی باشد، چنین چیزی امکان ندارد. در کنار این قلّه‌ها درّه‌های بدبختی و نابسامانی و فقر و محرومیّت وجود دارد. فصل دوم: رفاه #سید_علی_خامنه_ای #تبیین @t_manzome_f_r @maishat_momenane
💠💠 💠 ▪️دسترسی سریع به فصل‌های کتاب ، کتاب سیر مطالعاتی طرح تبیین منظومه فکری 🔸 فصل اول، مفهوم شناسی تقوا https://eitaa.com/maishat_parhizkarane/8 🔸 فصل دوم، اهمیت و جایگاه ارزشی تقوا https://eitaa.com/maishat_parhizkarane/41 🔸 فصل سوم، آثار تقوا و زیان‌های بی‌تقوایی https://eitaa.com/maishat_parhizkarane/74 🔸 فصل چهارم، اقسام تقوا https://eitaa.com/maishat_parhizkarane/124 🔸فصل پنجم، اهمیت تقوا برای اخلاص https://eitaa.com/maishat_parhizkarane/147 ▪️تبیین اساس کار ماست. @t_manzome_f_r @maishat_parhizkarane
#علم_در_اندیشه_آیت‌الله‌العظمی‌خامنه‌ای در اسلام همان طور که معلم احترام دارد و باید تکریم شود، متعلّم و شاگرد را هم باید تکریم کرد. به شاگرد اهانت نباید کرد. شاگرد را باید تکریم کرد. دشنام دادن، تحقیر کردن، حتی زدن، خوب نیست. باید شاگرد را مثل مومی در دست چرخاند و شکل داد؛ منتها با ملایمت. گفتار ششم: ساحت آموزش #استاد_سید_علی_خامنه‌ای #تبیین @ketab_elm @t_manzome_f_r
#علم_در_اندیشه_آیت‌الله‌العظمی‌خامنه‌ای یکی از عیوب شیوه آموزش، در حفظ محور بودن آن است. حافظه برای حفظ کردن بد نیست. این محفوظات برای فعالیت ذهن زمینه درست می‌کند. محفوظات خوب است؛ اما نباید محور تلاش، حفظ کردن باشد. محور تلاش باید عبارت باشد از فكر، ولو با حفظ هم همراه باشد. گفتار ششم: ساحت آموزش #استاد_سید_علی_خامنه‌ای #تبیین @ketab_elm @t_manzome_f_r
#علم_در_اندیشه_آیت‌الله‌العظمی‌خامنه‌ای روش‌های آموزشی باید به گونه‌ای باشد که احترام معلم و استاد حفظ بشود. معلم در مقابل متعلّم، حرمت داشته و برخوردار از کرامت حقیقی [باشد]. در روش‌های اسلامی متعلم در درس اشکال هم می‌کند، اجازه هم لازم نیست بگیرند، استاد هم اشکال او را گوش می‌کند. گاهی تندی هم می‌کند؛ یعنی متعلّم با جرأت، با گستاخی با معلم حرف می‌زند بر سر مسأله علمی؛ اما همین متعلّم در مقابل این معلم خاضع و خاشع است، دست او را می‌بوسد. گفتار ششم: ساحت آموزش #استاد_سید_علی_خامنه‌ای #تبیین @ketab_elm @t_manzome_f_r
#علم_در_اندیشه_آیت‌الله‌العظمی‌خامنه‌ای این ماجرای « شاگرد، استادی» تا ابد نباید طول بکشد. باید شاگردی کرد اما تا ابد نباید انسان شاگرد بماند. ما باید خودمان استاد بشویم. گفتار ششم: ساحت آموزش #استاد_سید_علی_خامنه‌ای #تبیین @ketab_elm @t_manzome_f_r
#علم_در_اندیشه_آیت‌الله‌العظمی‌خامنه‌ای یادگرفتن يك روش اداری، يك روش آموزشی، يك دانش، يك اختراع از کشورهای دیگر ایرادی ندارد. اما اولاً باید آنچه را که می‌گیریم، ارزیابی کنیم، ببینیم به درد ما می‌خورد یا نه. اگر صد درصد به درد ما می‌خورد، صد درصد قبول کنیم؛ اگر صد درصد به درد ما نمی‌خورد و مضر است، صد درصد رد کنیم. اگر بین این دوتاست، به همان اندازه‌ای که به درد می‌خورد، قبول کنیم، ما بقیه‌اش را رد کنیم. گفتار ششم: ساحت آموزش #استاد_سید_علی_خامنه‌ای #تبیین @ketab_elm @t_manzome_f_r
#علم_در_اندیشه_آیت‌الله‌العظمی‌خامنه‌ای باید ببینیم محصول و خروجی آموزش و پرورش را چه می‌خواهیم باشد؟ اول این را ترسیم بکنیم؛ بعد ببینیم که برای ساختن چنین موجودی، چه کارهای مهم و اساسی، چه تعالیم لازمی، در خلال چه برنامه آموزشی باید داده شود، تا این موجود پرورش پیدا کند. آن وقت آدم‌های کار‌آمد با شجاعت لازم وارد میدان شوند و تشکیلات آموزش و پرورش را بر طبق آن نظام تعریف کنند و تحقق ببخشند. این، می‌شود تحول حقیقی و بنیانی. گفتار ششم: ساحت آموزش #استاد_سید_علی_خامنه‌ای #تبیین @ketab_elm @t_manzome_f_r
#علم_در_اندیشه_آیت‌الله‌العظمی‌خامنه‌ای ما در نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌خواهیم علم با اخلاق پیش برود. دانشگاه همچنان که مرکز علم است، مرکز دین و معنویت هم باشد. متخرّج [خروجی] دانشگاه‌های کشور، مثال متخرّج حوزه‌های علمیه، دین‌دار بیرون بیاید. گفتار ششم: ساحت آموزش #استاد_سید_علی_خامنه‌ای #تبیین @ketab_elm @t_manzome_f_r
#علم_در_اندیشه_آیت‌الله‌العظمی‌خامنه‌ای در آموزش و پرورش قبل از هر چیز، لازم است فلسفه و جهـت‌گیری تغییر کند. باید فلسفه آموزش و پرورش اسلامی، واضح باشد و بر اساس این فلسفه، افق آینده آموزش و پرورش کشور روشن باشد؛ معلوم باشد ما دنبال چه هستیم و کجا می‌خواهیم برویم و بر اساس آن خط‌کشی بشود، برنامه‌ریزی بشود و راه‌ها مشخص بشود. گفتار ششم: ساحت آموزش #استاد_سید_علی_خامنه‌ای #تبیین @ketab_elm @t_manzome_f_r
#علم_در_اندیشه_آیت‌الله‌العظمی‌خامنه‌ای ما در تمدن اسلامی و در نظام مقدس جمهوری اسلامی که به سمت آن تمدن حرکت می‌کند، این را هدف گرفته‌ایم که دانش را همراه با معنویت پیش ببریم. اینکه دنیای غرب نسبت به پایبندی ما به معنویت، حساس است؛ بر دین‌داری ما اسم تعصب و تحجر می‌گذارد و آن را مخالفت با حقوق بشر قلمداد می‌کند، به خاطر آن است که این روش، ضد روش آنهاست. آنها علم را پیش بردند؛ اما جدای از اخلاق و معنویت. گفتار ششم: ساحت آموزش #استاد_سید_علی_خامنه‌ای #تبیین @ketab_elm @t_manzome_f_r
#علم_در_اندیشه_آیت‌الله‌العظمی‌خامنه‌ای در دانشگاه‌ها، روش‌ها و روابط، باید صد درصد اسلامی بشود و مدیریت‌ها باید برای اسلام در دانشگاه‌ها، اصالت قائل بشوند. مادامی که دانشگاه، پرورشگاه متخصصان مسلمان و متعهد نباشد، دانشگاه مطلوب انقلاب نخواهد بود و این نمی‌شود، مگر اینکه اساس و روش و سیستم در دانشگاه‌ها اسلامی باشد. گفتار ششم: ساحت آموزش #استاد_سید_علی_خامنه‌ای #تبیین @ketab_elm @t_manzome_f_r
#علم_در_اندیشه_آیت‌الله‌العظمی‌خامنه‌ای در دانشگاه‌ها، روش‌ها و روابط، باید صد درصد اسلامی بشود و مدیریت‌ها باید برای اسلام در دانشگاه‌ها، اصالت قائل بشوند. مادامی که دانشگاه، پرورشگاه متخصصان مسلمان و متعهد نباشد، دانشگاه مطلوب انقلاب نخواهد بود و این نمی‌شود، مگر اینکه اساس و روش و سیستم در دانشگاه‌ها اسلامی باشد. گفتار ششم: ساحت آموزش #استاد_سید_علی_خامنه‌ای #تبیین @ketab_elm @t_manzome_f_r
مهم‌ترین مسأله کنونی نظام آموزشی ما، مبانی و فلسفه غیردینی و گاه ضد دینی حاکم بر آن است. قبل از هر چیز، تغییر فلسفه و جهت‌گیری اصلی کنونی در اولویت است. اصلاح روش‌ها و شیوه‌های آموزشی منوط به تغییر این مبانی است. گفتار ششم: ساحت آموزش @ketab_elm @t_manzome_f_r
#علم_در_اندیشه_آیت‌الله‌العظمی‌خامنه‌ای در حقیقت، بخش عمده و بدنه فوتی‌تر و فوری‌تر در نظام علمی کشور، بخش مربوط به فرهنگ کلاسی، آموزشی، تخصصی و انسان سازی- به معنای تربیت آدم‌های کارآمد و نیروی انسانی- است. هدف این بخش تولید نیروی انسانی کارآمد برای اداره انقلاب است و از دبستان‌ها و حتی تا حدودی ماقبل دبستان‌ها شروع می‌شود و به دانشگاه‌ها و مراکز عالی می‌رسد. گفتار ششم: ساحت آموزش #استاد_سید_علی_خامنه‌ای #تبیین @ketab_elm @t_manzome_f_r
هدایت شده از کتاب تشکیلات
انسان 250 ساله- امام باقر و ساماندهی تشکیلات پنهانی.mp3
5.51M
🔹امام محمدباقر علیه‌السلام و سازماندهی تشکیلات پنهانی تشیع🔹 ۹۲/۷/۲۰ ••※[🔹∷∷※∷∷🔹]※•• @khamenei_voice @t_manzome_f_r
هدایت شده از کتاب تشکیلات
#تشکیلات بنده معتقد به جذب حدّاکثری‌ام، البتّه با روش‌های خودش، نه این‌که حالا هر کاری بکنیم به‌عنوان جذب حدّاکثری. معیار و میزان، اصول و ارزش‌هاست. انسان‌ها از لحاظ ایمان در یک حد نیستند. ما در بین خودمان آدم‌هائی داریم ضعیف‌الایمان، آدم‌هائی داریم که ایمان‌شان قوی‌تر است. نمی‌شود فقط به کسانی چشم دوخت که قوی‌الایمانند؛ نه، ضعفا را هم باید در نظر داشت. کسانی که خودشان را قوی می‌دانند، آن کسانی را که ضعیف می‌دانند، دفع نکنند. آن کسانی که جزو مجموعه هستند، لیکن بر اثر اشتباه و غفلت کنار افتادند، این‌ها را به خود بیاورند؛ راه را به آن‌ها نشان بدهند، آن‌ها را برگردانند. ۱۳۸۹/۵/۲ @ketabetashkilat
هدایت شده از کتاب تشکیلات
#تشکیلات این‌طور نیست که همه‌ی کسانی‌که به دشمن کمک می‌کنند، کسانی باشند که دشمن را شناخته‌اند و عالماً و عامداً به او کمک می‌کنند؛ نه، عدّه‌ای هم هستند که واقعاً هم با دشمن مخالف و بدند. اگر شما مهندسىِ کلی و کلان نظام را در نظر داشته باشید، از این پرهیز خواهد شد. هر کس متوجه و مراقب خود و رفتارش باشد، از این‌که نادانسته و ناخواسته کمک دشمن باشد، پرهیز خواهد کرد. ۱۳۹۶/۲/۱ @ketabetashkilat
هدایت شده از کتاب تشکیلات
#تشکیلات مهندسی کلان فرهنگ کشور، یعنی ترسیم راه‌های صیرورت و تکامل فرهنگ ملی، درک اشکالات و نواقص فرهنگ جامعه، تعیین راه حل‌های کلی رفع این نواقص، زمینه‌سازی و جهت‌دهی به حرکت صحیح و پرشتاب فرهنگی و صیانت و مراقبت صحیح از فرهنگ ملی. ۱۳۸۳/۱۰/۳ @ketabetashkilat
هدایت شده از کتاب تشکیلات
#تشکیلات مهندسی کلان فرهنگ کشور، یعنی ترسیم راه‌های صیرورت و تکامل فرهنگ ملی، درک اشکالات و نواقص فرهنگ جامعه، تعیین راه حل‌های کلی رفع این نواقص، زمینه‌سازی و جهت‌دهی به حرکت صحیح و پرشتاب فرهنگی و صیانت و مراقبت صحیح از فرهنگ ملی. ۱۳۸۳/۱۰/۳ @ketabetashkilat