eitaa logo
پژوهشگاه فضای مجازی (پردیس قم)
2.7هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
247 ویدیو
77 فایل
پژوهشگاه فضای مجازی _ پردیس قم ارتباط با ادمین : @QomCsri_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰سلسله درس گفتارهای اخلاق فضای مجازی برمبنای اخلاق اسلامی 🔶با حضور جناب آقای محمدمهدی نصرهرندی مدیر گروه مطالعات اخلاقی پژوهشگاه فضای مجازی ✅ ۱۳ تیر الی ۲۸شهریور ۱۴۰۱ 👈 روزهای دوشنبه ساعت ۱۰ وارد لینک شده، روی گزینه «ورود به عنوان مهمان» کلیک کنید و سپس وارد کلاس شوید. https://daneh.ir/demo2/mod/lmskaranskyroomtwo/view.php?id=8599 ✔️جهت ثبت‌نام و اطلاع از نحوه دریافت گواهی شرکت در دوره، به آیدی @oisc_rooydad در ایتا پیام دهید. 🌐 دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی 🆔 @OISC_Majazi
💢 8️⃣ شرکت خدمات‌رسانی اینترنتی عربی مکتوب (بخش نخست) 🔰 این شرکت در امان پایتخت اردن بنیان نهاده شده است و نخستین ارائه دهنده خدمات ایمیل عربی و انگلیسی محسوب می شود. 🔻شرکت «YAHOO» در 25 اوت 2009 اعلام کرد که به توافق قطعی برای در اختیار گرفتن سایت مکتوب دست یافته است. 🔹مکتوب در 1998 میلادی توسط سمیح توکان و حسام خوری تأسیس شد. استقبال خوب مخاطبین از این سایت سبب شد که مکتوب خدمات خود را افزایش داده و هم اکنون به حدود 40 خدمت برساند. 🔸موفقیت‌های این شرکت سبب شد که آنها پرداخت الکترونیکی «Cash U» را در منطقه راه اندازی کنند. 📍آنها همچنین سایت «tahadi.com» برای ارائه بازی های آنلاین برای کاربران خاور میانه تأسیس کردند. 🔹همچنین سایت «araby.com» به عنوان موتور جستجوی عربی و نیز maktoob research را برای خدمات تحقیقاتی آنلاین راه اندازی کردند. ✍️براساس رتبه بندی سایت الکسا، مکتوب در رتبه 169 سایت های جهان قرار دارد. این سایت در عربستان رتبه هفتم را داراست و 30 درصد کاربران مکتوب را عربستانی ها تشکیل می دهند. 🌐 تهیه شده در واحد 🌐 دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی 🆔 @OISC_Majazi
🔰در صدوپانزدهمین نشست از سلسله نشست‌های علمی دین و فضای مجازی با موضو " الزامات قراگیری ایران جزو ده کشور برتر در هوش مصنوعی " مطرح شد. ⬅️ سرعت پخش دروغ و شایعه، نه برابر بیشتر از سرعت پخش تکذیبیه آن است . 🌐 دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی 🆔 @OISC_Majazi
⭕️ ۳۹ اقدام کلان در سند راهبردی فضای مجازی تصویب شد 🔹اعضای شورای‌عالی فضای مجازی، در ادامه بررسی سند راهبردی فضای مجازی کشور ۳۹ اقدام کلان در این حوزه از جمله اقتصاد دیجیتال، نظام پولی، رمزارزها و فناوری‌های مالی را به تصویب رساندند. ✍️ همچنین مقرر شد دستگاه‌های متولی اجرای این مصوبات، حداکثر در مدت ۳ ماه مواد مورد نظر خود را به مرکز مدیریت فضای مجازی کشور ارائه کنند. 🌐 دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی 🆔 @OISC_Majazi
💢 7️⃣1️⃣ استارتاپ «MRHB DeFi» فعال در حوزه تأمین مالی اسلامی (بخش نخست) 🔰یک پلتفرم مالی حلال و غیر متمرکز است که برای تجسم روح واقعی یک "DeFi اخلاقی و فراگیر" با پیروی از اصول مالی و تجاری مبتنی بر ایمان ساخته شده است. 🔹عبارت «DeFi» مخفف کلمه «Decentralized finance» به معنای امور مالی غیر متمرکز است، زیست‌بوم‌های مالی جدید بر پایه فناوری زنجیره بلوکی فعالیت می‌کنند. 🔸این پلتفرم بر اساس اصول بلاکچین مانند اعتماد، شفافیت و امنیت،تطابق با شریعت را نیز لحاظ کرده است تا مجموعه ای از خدمات مالی با شرایط اسلامی را ارائه دهد. 📌 دفتر مرکزی این استارتاپ فعال در حوزه تأمین مالی اسلامی در سیدنی، استرالیا قرار دارد. 🔻این استارتاپ توسط نقیب محمد بنیان‌نهاده شده و سرمایه‌گذاران مطرحی مانند Australian Gulf Capital دارد. Marhaba در حال ایجاد یک اکوسیستم اخلاقی برای محصولات امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) است. ✍️هدف اصلی آن ارائه آسان‌تر خدمات متنوع مالی نظیر رمزارز‌ها به مردم به صورت غیر متمرکز و بدون واسطه‌هایی مثل بانک‌ها و مؤسسات مالی است. 🌐 تهیه شده در واحد 🌐 دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی 🆔 @OISC_Majazi
⭕️ توییتر 40 هزار حساب کاربر هندی را به‌دلیل بهره کشی جنسی از کودکان و انتشار تصاویر مستهجن مسدود کرد 🔰 براساس گزارش ماهانه منتشر شده توسط سایت «میکروبلاگینگ» توییتر بیش از 43140 حساب کاربری هندی را در ماه ژوئن به دلیل نقض دستورالعمل های خود مسدود کرد. 🔹توییتر اعلام کرد 40982 حساب کاربری را به دلیل بهره کشی جنسی از کودکان و انتشار تصاویر نامناسب بدون رضایت، و 2158 حساب کاربری را به دلیل ترویج تروریسم مسدود کرده است. در ماه می نیز، توییتر بیش از 46000 حساب کاربری هندی را مسدود کرده بود. 🔸بر اساس ماده 4 (د) قوانین فناوری اطلاعات هند، توییتر موظف است گزارشی ماهانه در مورد رسیدگی به شکایات کاربران در این کشور، از جمله اقدامات انجام شده در مورد آنها، منتشر کند. 📍بر اساس قوانین جدید فناوری اطلاعات 2021، پلتفرم های بزرگ دیجیتال و رسانه های اجتماعی با بیش از 5 میلیون کاربر، باید گزارش های مطابقت با قوانین را ماهانه منتشر کنند. ✍️ وزارت فناوری اطلاعات در نامه‌ای در ماه ژوئن به توییتر هشدار داده بود که در صورت عدم رعایت برخی از دستورات حذف محتوا، اقدام جدی علیه فعالیت این شبکه اجتماعی انجام خواهد داد. 🌐 تهیه شده در واحد 🌐 دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی 🆔 @OISC_Majazi
🔴 برنامه وزارت ارتباطات عربستان برای ارتقای سطح سواد دیجیتالی جوانان سعودی 🔰 وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اخیراً برنامه ریزی جدیدی را با هدف توسعه قابلیت‌های دیجیتالی دانشجویان عربستانی از طریق توانمندسازی دیجیتالی آنها انجام داده است. 🔹 مواردی که در این کارگاه‌ها آموزش داده می شود عبارتنداز: امنیت اطلاعات، امنیت سایبری، خدمات حرفه‌ای، تحول دیجیتال، فناوری‌های بلاک‌چین، تجزیه و تحلیل داده‌ها و هوش مصنوعی. 📌 عبدالله الصواحه، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: هدف این برنامه ارتقای سطح علمی و تقویت توانایی های خلاقانه جوانان سعودی است. 🔸یکی از ماموریت‌های این وزارتخانه، هدایت رشد محتوای دیجیتال آموزشی در بازار عربستان و ایجاد راه‌های جدید و نوآورانه برای افراد برای برتری در حرفه‌های فناوری است. 🌐 تهیه شده در واحد 🌐 دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی 🆔 @OISC_Majazi
🏴فرارسیدن عاشورای حسینی، سالروز شهادت اباعبدالله الحسین علیه السلام تسلیت باد. 🌐 دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی 🆔 @OISC_Majazi
🔰در صدوپانزدهمین نشست از سلسله نشست‌های علمی دین و فضای مجازی با موضوع " الزامات قرارگیری ایران جزو ده کشور برتر در هوش مصنوعی " مطرح شد. ⬅️ علوم اهلبیت علیهم السلام، راه پیشرفت ما در هوش مصنوعی 🌐 دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی 🆔 @OISC_Majazi
⭕️ همکاری دو شرکت استارتاپی اندونزیایی برای شبیه‌سازی حج در متاورس 🔰 دو استارتاپ اندونزیایی RansVerse و Kaabaverse در تلاش هستند با بهره‌گیری از Web3 (اینترنت نسل سوم) اولین پروژه کشور اندونزی را در زمینه شبیه‌سازی مناسک حج، در اختیار مسلمانان قرار دهند. 🔹گریادی آگوستا، مدیرعامل شرکت RansVerse معتقد است این کار سبب ایجاد انگیزه در مسلمانان برای انجام حضوری اعمال حج شود. 📍وفا توتور بنیان‌گذار شرکت Kaabaverse نیز افزود: این همکاری نشان می‌دهد که توسعه دنیای بلاک چین نه تنها از جهت جنبه‌های فنی، اجتماعی و اقتصادی، بلکه از جنبه معنوی نیز حایز اهمیت است. 🔸این دو شرکت اندونزیایی از استارتاپ هایی هستند که در زمینه اقتصاد متاورس مشغول به فعالیت هستند. ✍️ شرکت RansVerse اولین پروژه متاورس در اندونزی است که از فناوری بلاک چین پشتیبانی می کند. فعالیت در این متاورس توسط توکن $VCG رمزنگاری شده پشتیبانی می شود که به عنوان یک ابزار تراکنش عمل می کند. 🌐 تهیه شده در واحد 🌐 دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی 🆔 @OISC_Majazi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 الزامات قرارگیری ایران جزو ده کشور برتر در ⬇️ فیلم کامل این نشست را در کانال آپارات دفتر مطالعات اسلامی مشاهده بفرمایید. https://www.aparat.com/v/lX9I8 🌐 دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی 🆔 @OISC_Majazi
➖اگر تلاش‌های امام سجاد (علیه السلام) نبود... 🏴 سالروز شهادت وارث نهضت عاشورا، امام سجاد علیه السلام تسلیت 🌐 دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی 🆔 @OISC_Majazi
⭕️ تغییر مقیاس تهاجم فرهنگی‌ دشمن از «رؤیای امریکایی» به «رؤیای حکمرانی مجازی» 🔰 آیت الله محمد مهدی میرباقری، رئیس فرهنگستان علوم اسلامی: مقیاس کار فرهنگی ما باید تابعی از میدان درگیری فرهنگی‌مان باشد. بنابراین باید این میدان را بشناسیم و در افقی کار کنیم که دشمن،‌ کار می‌کند. 🔹 آنان به خاطر ضربه‌ای که در عین ناباوری از انقلاب ‌اسلامی خوردند، به سمت «حکمرانی‌ مجازی» حرکت‌ کردند. آنان در مقابل «قدرت ‌نرمی» که اسلام در عالم ایجاد کرده‌ است و در حال فتح سنگرهای مارکسیسم و لیبرال دموکراسی و... است. 🔸مقیاس درگیری با ما را تغییر‌ داده‌ و به سمت حکمرانی فضای مجازی رفته‌اند و می‌خواهند جهان مجازی بسازند. آنان رؤیاهایی برای سال ۲۰۵۰ دارند و به دنبال آن هستند که حجم زندگی در فضای محسوس را بسیار تنگ و محدود کنند و زندگی را به سمت «جهان مجازی» ببرند. 📌بخش عمده‌ای از این رؤیاها هنوز در قالب آثار هنری است و بخشی از آنها هم کامل تئوریزه‌ شده و زبان علمی یافته است. 🌐 دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی 🆔 @OISC_Majazi
🔴 اندونزی سومین کشور مسلمان فعال در فین‌تک اسلامی 🔰براساس آخرین گزارش جهانی فین‌تک اسلامی که توسط سایت دینار استاندارد منتشر شد، اندونزی پس از مالزی و عربستان سعودی از میان 64 کشور اسلامی در جایگاه سوم فعالان این عرصه قرار دارد. 🔹این در حالی است که سال گذشته اندونزی در رتبه چهارم قرار داشت و امسال یک پله صعود داشته است. 📍فین‌تک شرعی، اجرای خدمات مالی مبتنی بر اصول شرعی است که تأمین‌کنندگان مالی را گرد هم می‌آورد یا با دریافت‌کنندگان تأمین مالی به منظور انجام قرارداد از طریق یک سامانه الکترونیکی با استفاده از شبکه اینترنت، همکاری می‌کند. 👌تطابق این فناوری با شریعت اسلام توسط شورای علمای اندونزی (DSN MUI) تأیید شده است. 🔸فین‌تک شرعی، بر خلاف فین تک متعارف، اصول اقتصادی اسلامی را اعمال می کند، مانند ممنوعیت بهره، ربا و غرر. براساس این طرح بین خریداران و فروشنده شفافیت کامل وجود خواهد داشت. 📌 با این حال، پایین بودن آگاهی‌های مردم درباره وجود خدمات مالی اسلامی مبتنی بر فناوری، یکی از چالش‌های فین‌تک شرعی اندونزی می ‌باشد. ✍️ بنابراین، افزایش همکاری طرف های مختلف برای حمایت از آموزش فین تک اسلامی و اجتماعی شدن در اندونزی بسیار ضروری است. 🌐 تهیه شده در واحد 🌐 دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی 🆔 @OISC_Majazi
صد و شانزدهمین نشست از سلسله‌نشست‌های علمی دین و فضای مجازی 🔺با موضوع آسیب‌های روان‌شناختی و تربیتی فضای مجازی برای افراد و خانواده‌ها 🔸 باحضور حجت‌ الاسلام و المسلمین دکتر رضا مهکام عضو هیئت علمی گروه روانشناسی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) 📆 تاریخ: دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ 🕙 زمان: ۱۰:۳۰ صبح 📡 پخش زنده (با ترافیک رایگان): heyatonline.ir/graaph 🌐 دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی 🆔 @oisc_majazi
💠عنوان کتاب: Islam Dot Com: Contemporary Islamic Discourses in Cyberspace اسلام دات کام؛ گفتمان‌های اسلامی معاصر در فضای مجازی ✍️ نویسندگان: دکتر سحر خمیس Sahar Khamis (دکترای ارتباطات و استادیار داشگاه مریلند آمریکا) محمد النواوی Mohammed el-Nawawy (دکترای ارتباطات و استاد دانشگاه شارلوت آمریکا) 📆 سال انتشار: آمریکا، 2019 🗒 تعداد صفحات: 263 (بخش نخست) 🔰نویسندگان در مقدمه اثر حاضر با تقسیم سایت‌های اسلامی به مواردی که به‌وسیله متخصصین علوم دینی راه‌اندازی شده و مواردی که به‌وسیله افراد عادی راه‌اندازی شده است به مطرح کردن پرسشات بسیاری درباره نقش و تاثیر گذاری این سایت‌ها در حوزه فضای مجازی اسلامی پرداخته‌اند. 🔹یکی از نقاط ضعف فضای مجازی اسلامی در رابطه با عدم اعتبار و نبود اعتماد به مطالب بارگزاری شده است که به عقیده نویسندگان ریشه آن در عدم اطلاع کافی درباره رسانه‌های جدید است که این کتاب سعی دارد این خلأ را پر کند. 📍نویسندگان با بیان اینکه پس از حوادث 11 سپتامبر آمریکا چهره اسلام به طور نادرست به بشریت ارائه شده و از طرفی جوانان که بیشتر کاربران اینترنت را تشکیل می‌دهند نیز تحت تاثیر این هجمه‌های رسانه ای قرار دارند، این کتاب را به عنوان یک منبع ارزشمند برای تحلیل و پیش بینی جریان‌های معاصر و آینده اندیشه اسلامی معرفی می‌کنند. ✍️ ادامه دارد... 🌐 تهیه شده در واحد 🌐 دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی 🆔 @OISC_Majazi
⭕️ هوش مصنوعی در خدمت ترویج اسلام‌هراسی 🔰براساس اطلاعات بدست آمده از یک پژوهش علمی در آمریکا، حساب‌های جعلی ایجاد شده توسط الگوریتم‌ها در شبکه‌های اجتماعی سبب ترویج اسلام‌هراسی شده‌اند. 🔹در طول مبارزات انتخاباتی ایلهان عمر، نماینده کنگره آمریکا در ژوئیه 2021، لارنس پینتاک، روزنامه‌نگار سابق، توییت‌هایی را که او را هدف گرفته بود، تحلیل کرد. بر اساس این تحقیق، اکثر توئیت‌ها اسلام‌هراسی، بیگانه‌هراسی یا سایر اشکال سخنان نفرت‌انگیز بودند. 🔸علاوه بر این، از 20 وب‌سایت ضد اسلامی که در این مطالعه رتبه‌بندی شده‌اند، تنها چهار اکانت معتبر بودند. علاوه بر این ها، TRT World گزارش داد که برخی از این ربات ها توسط الگوریتم ها تولید شده اند. 📍در سال‌های اخیر، یک سیستم اطلاعات مصنوعی به نام ترانسفورماتور 3 پیش‌آزمایش‌شده (GPT-3) برای گسترش تبلیغات ضد مسلمانان مورد استفاده قرار گرفته است. ✍️ در سال 2019، اسنوپس بررسی کرد که چگونه برخی از راست‌گرایان مسیحی از صفحات ضد مسلمانان برای دستکاری الگوریتم‌های فیس‌بوک استفاده می‌کنند. این شبکه با هماهنگی حامیان ترامپ برای گسترش نفرت و تئوری های توطئه درباره مسلمانان ایجاد شد. 📌 مسلمانان در این صفحات به عنوان افراد خشن به تصویر کشیده شدند که ادعا می کردند اسلام یک دین نیست. علاوه بر این، آنها مدعی شدند که پناهندگان کشورهای مسلمان فرهنگ اروپایی را تحت سلطه خود درآورده اند. 🌐 تهیه شده در واحد 🌐 دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی 🆔 @OISC_Majazi
پژوهشگاه فضای مجازی (پردیس قم)
✅ صد و شانزدهمین نشست از سلسله‌نشست‌های علمی دین و فضای مجازی 🔺با موضوع آسیب‌های روان‌شناختی و تربی
🔰 قابل توجه همراهان گرامی 🔹این نشست علمی با توجه به مشکلی که برای استاد معزز ایجاد شده و عدم امکان حضور ایشان، به زمان دیگری موکول شد که به اطلاع شما خواهد رسید. 🌐 دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی 🆔 @OISC_Majazi
💢 8️⃣ شرکت خدمات‌رسانی اینترنتی عربی مکتوب (بخش دوم) 🔰 این سایت در دو بخش عربی و انگلیسی طراحی شده است. 🔻بخش‌های مختلف قسمت انگلیسی سایت عبارتنداز: اخبار، کسب و کار، مالیه، داده‌های مکتوب، ورزش، تحقیقات مکتوب، نامه‌های خبری و موتور جستجو که تنها به کسب و کار اختصاص دارد. 🔹بخش عربی از تنوع بیشتری برخوردار است که شامل قسمت‌های ذیل می‌باشد: شبکه‌های اجتماعی، بازی‌ها، اسلام، ایمیل، سفر، خودرو، زنان، ویدئو کلیپ و ازدواج. مکتوب در حال حاضر صاحب سایت‌ها و خدمات زیر است: 🌐مکتوب بلاگ، سرویس بلاگ عربی 📡 اصحاب مکتوب: اولین خدمات شبکه اجتماعی عربی 📚 مکتوب نیوز:سرویس اخبار عربی 💰 مکتوب للأبحاث: بزرگترین سایت بازاریابی آنلاین عربی و تحقیق درباره کسب و کار، قیمت ارز و ... 💳 کش یو: سایت پرداخت اینترنتی 🏭 سوق دات کام: سایت حراج آنلاین 💑 ازدواج ✈️ مکتوب تراول: پرتال مسافرتی جامعه عرب 🎮 مکتوب گیمز: بازی‌های آنلاین عربی 🏍 عربی دات کام: موتور جستجوی عربی 🌐 تهیه شده در واحد 🌐 دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی 🆔 @OISC_Majazi
🔴 موافقت فیس‌بوک و توییتر، و مخالفت گوگل با قانون خود تنظیم‌گری هند 🔰 شرکت های بزرگ فناوری مانند فیس بوک، گوگل و آمازون ماه گذشته آیین نامه‌ای را برای خود تنظیمی و کاهش محتوای آنلاین مضر در نیوزلند امضا کردند. 🔹در همین راستا، فیس بوک و توییتر از ایده دولت هند مبنی بر تشکیل نهاد خودتنظیمی در هند حمایت کرده اند، اما بر اساس گزارش رویترز، گوگل با آن مخالفت کرده است. 🔸در ماه ژوئن، دولت هند پیشنهاد کرده بود که هیئتی را برای رسیدگی به شکایات در مورد تصمیمات تعدیل محتوا در پلتفرم های رسانه های اجتماعی تعیین کند. ✍️ در پیش نویس اولیه این پیشنهاد برای نهاد خود نظارتی آمده بود که این هیئت از یک قاضی یا یک فرد باتجربه از حوزه فناوری به عنوان رئیس و همچنین شش فرد دیگر از جمله برخی از مدیران ارشد دولتی تشکیل بشود. 📍 شرکت‌هایی مانند فیس‌بوک و توییتر می‌دانند که عدم توافق در این زمینه منجر به وارد شدن صدمات بسیاری به برنامه‌های تجاری و سرمایه‌گذاری آنها می شود، به‌همین خاطر تن به این قوانین می دهند. 📌 شرکت گوگل به علت مغایر بودن قوانین خود تنظیم گری با قوانین داخلی شرکت خود، نسبت به پذیرش این قانون ابراز بی‌علاقی کرد. 👌 در راستای همین قانون، دولت هند ماه گذشته بیش از 16 هزار حساب کاربری هندی را بخاطر نقض قانون مسدود کرد. منبع: دیلی بتا https://b2n.ir/f17982 🌐 تهیه شده در واحد 🌐 دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی 🆔 @OISC_Majazi
مسائل جنسی و بازی های رایانه ای.pdf
450.7K
💠 " فقه بازی های رایانه ای" 📚📚 ⏪ با عنوان «بررسی فقهی و حقوقی مسائل جنسی در بازی های رایانه ای» (قالب پیشنهادی: ) 👈 برای آشنایی با و سؤالات فرعی موضوع پیشنهادی، فایل را مطالعه کنید! 👈 واحد پژوهش دفتر مطالعات اسلامی فضای مجازی، از انجام پژوهش های پیشنهادی توسط پژوهشگران محترم، حمایت علمی، مادی و معنوی بعمل می آورد. ☑️ تهیه شده در میز " " دفتر مطالعات اسلامی فضای مجازی 🌐 دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی 🆔 @OISC_Majazi
💢 7️⃣1️⃣ استارتاپ «MRHB DeFi» فعال در حوزه تأمین مالی اسلامی (بخش دوم) 🔰 دنیز دالکیلیچ، مدیر ارشد فناوری MRHB، اظهار داشت: تیم فناوری ما تقریباً 6 ماه را با هیئت حاکمیت شریعت (SGB) به بحث و تبادل نظر پرداخته است تا راه‌حل‌های حلال رمزنگاری را به دست بیاورد. 🔸این شرکت توکن MRHB خود را در دسامبر 2021 در یک IDO راه اندازی کرد که بیش از 5.5 میلیون دلار بودجه به همراه داشت. حامیان مالی آن که بالغ بر 60 هزار نفر می باشند از 106 کشور مختلف هستند. 🔹ماه گذشته، شبکه MRHB DeFi برنده جایزه جهانی "بهترین پلتفرم جدید رمزنگاری اسلامی" در بخش کریپتو و فارکس شد. ✍️ خالد هاولادار، که هیئت مشاوران MRHB را رهبری می‌کند، خاطرنشان کرد: ما هنوز در مرحله اولیه یک چشم‌انداز بلندپروازانه از مجموعه محصولات اکوسیستم اخلاقی هستیم. در نهایت، این تیم امیدوار است که دسترسی ایمن، آسان و قابل اعتماد جامعه را به طیف گسترده ای از خدمات حلال DeFi فراهم آورد. منبع: سایت مرحبا https://mrhb.network/ 🌐 تهیه شده در واحد 🌐 دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی 🆔 @OISC_Majazi
✅ صد و شانزدهمین نشست از سلسله‌نشست‌های علمی دین و فضای مجازی 🔺با موضوع نسبت‌سنجی اخلاق با ارزهای رمزپایه 🔸 باحضور جناب آقای سبحان نقدی پور پژوهشگر اخلاق فضای مجازی 📆 تاریخ: یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ 🕙 زمان: ۱۰ صبح 📡 پخش زنده(با ترافیک رایگان): heyatonline.ir/graaph 🌐 دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی 🆔 @oisc_majazi
⭕️ رونمایی از برنامه کاربردی RuangOrtu برای نظارت والدین بر کودکان 🔰 فارغ التحصیلان مدرسه اسلامی الازهر اندونزی برنامه کاربردی "RuangOrtu" را راه اندازی کردند که به والدین در نظارت بر کودکان در استفاده از برنامه های تلفن همراه کمک می‌کند. 🔹محمد الهام انور، مدیر این پروژه در مراسم رونمایی از اپلیکیشن اظهار داشت: این برنامه نتیجه همکاری DEF GHI با فارغ التحصیلان مدرسه اسلامی الأزهر است. 🔸الهام گفت: برنامه کاربردی RuangOrtu برای آموزش استفاده و جلوگیری از اعتیاد کودکان به استفاده از وسایلی که پتانسیل ایجاد اختلالات روانی را دارند، مفید است. 📌 رفیق احمد، مدیر DEF GHI،امیدوار است که این برنامه بتواند در سایر مدارس اندونزی نیز استفاده شود تا از تأثیر منفی استفاده از فناوری‌های نوین برای کودکان جلوگیری شود. رفیق گفت که این اپلیکیشن برای دانش آموزان دبیرستانی و پایین تر مناسب است. 👏 در این مراسم ایمرون رصدی، معاون وزارت فرهنگ اندونزی، از راه اندازی "روانگ اورتو" قدردانی کرد. ✍️ به گفته وی، این اپلیکیشن شایسته حمایت بیشتر است تا استفاده از آن در بین جامعه آموزش و پرورش، و سایر والدین رواج پیدا کند. منبع: برنئو نیوز https://b2n.ir/g40845 🌐 تهیه شده در واحد 🌐 دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی 🆔 @OISC_Majazi
💠عنوان کتاب: Islam Dot Com: Contemporary Islamic Discourses in Cyberspace اسلام دات کام؛ گفتمان‌های اسلامی معاصر در فضای مجازی ✍️ نویسندگان: دکتر سحر خمیس Sahar Khamis (دکترای ارتباطات و استادیار داشگاه مریلند آمریکا) محمد النواوی Mohammed el-Nawawy (دکترای ارتباطات و استاد دانشگاه شارلوت آمریکا) 📆 سال انتشار: آمریکا، 2019 🗒 تعداد صفحات: 263 (بخش دوم) 🔰نویسندگان این اثر خاطر نشان می‌کنند که داشتن تحصیلات عالی دانشگاهی هر دو نویسنده در آمریکا و اطلاع از فرهنگ غربی و اسلامی می‌تواند به ارائه بهتری از اسلام کمک کند. 🔸سه فصل اول به ارائه پیشینه تئوریک، مفهومی و تاریخی لازم برای خواننده اختصاص دارد که برای درک جوهره گفتمان‌های معاصر در فضای مجازی اسلامی بسیار لازم است. 📍فصل های چهار و پنج به ارائه نتایج حاصل از تحلیل متنی گفتمان‌های جاری در انجمن‌های بحث در سه وب سایت اسلامی مورد مطالعه اختصاص یافته است. 🔹در این کتاب به تئوری عمومی ‌هابرماس در رابطه با جامعه مدنی پرداخته شده و این نکته مورد بررسی قرار گرفته که آیا "حوزه عمومی گفتمان انتقادی منطقی" از طریق وب سایت‌های اسلامی گسترش یافته است؟ و آیا توانسته معیاری برای میزان تسهیل گفتمان‌های مختلف از طریق تابلوهای بحث و گفتگو در این وب سایتها بوجود بیاورد یا نه؟ 🌐 تهیه شده در واحد 🌐 دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی 🆔 @OISC_Majazi