.
✅ امروز روز جهانی هنر است و به همین بهانه در این نوشتار به این مطلب خواهیم پرداخت که چگونه NFT اکوسیستم های هنری جدید را شکل می دهد؟
🔹 در دنیای هنر، بهطور سنتی هنرمندان به کمک یک شخص ثالث برای نمایش آثارشان در گالریها، همچنین برای فروش قانونی و رسمی و انتقال مالکیت اثر در بازارهای هنر نیاز دارند.
🔹توسعه روزافزون پلتفرمهای ارائه ان.اف.تیNFT، بازار بزرگی را برای هنرمندان و علاقهمندان به خلاقیتهای تصویری ایجاد کرده و روز به روز بر تعداد هنرمندانی که برای عرضه آثار خود در قالب NFT تمایل نشان میدهند، افزوده میشود. با وجود اینکه شاید هنوز سوءتفاهمها و ابهامهایی دربارۀ مزیتهای این شکل از ارائه اثر هنری را در اذهان عمومی شاهد هستیم، اما اطلاعرسانیهای اخیر بهاضافه تجربههای هنرمندانی که در این مسیر قدم برداشتهاند، استقبال از توکنهای غیرقابل تعویض را دوچندان کرده است.
🔹قابل پیشبینی است که در صورت آگاهی یافتن از مزیتهای ارائه آثار در قالب NFT، طیفهای بیشتری از هنرمندان هم به پلتفرمهای عرضهکننده آن ملحق شوند. اما این مزیتها دقیقاً چیست و چگونه میتواند هنرمندان را در مسیر موفقیتهای حرفهای بیشتر یاری کند؟
🔻در این نوشتار اصلیترین مزیتهای ارائه اثر در قالب ان.اف.تی را مرور میکنیم. برای دریافت و مطالعه، آن را در پست بعدی مشاهده بفرمایید.
🖥 کانال پژوهشگاه فضای مجازی (پردیس قم) :
📡 https://eitaa.com/OISC_Majazi
.
چگونه NFT اکوسیستمهای هنری جدید را شکل میدهد؟.pdf
328.3K
.
☑️ چگونه NFT اکوسیستم های هنری جدید را شکل می دهد؟
🖥 کانال پژوهشگاه فضای مجازی (پردیس قم) :
📡 https://eitaa.com/OISC_Majazi
.
.
✅ تاثیر شبکه های اجتماعی بر مغز نوجوانان
🔹احتمالا این جمله را شنیدهاید که شبکههای اجتماعی برای نوجوانان میتواند اعتیادآور باشد. در مطالعهای که توسط محققان مرکز عکسبرداری از مغز UCLA انجام شده، آنها دریافتند که بخشهایی از مغز نوجوانان نسبت به لایک (Like) شدن در شبکههای اجتماعی واکنش نشان میدهد.
🔸در این مطالعه، محققان روی واکنشهای مغز ۳۲ نوجوان تمرکز کردند و به آنها تصاویری از شبکههای اجتماعی آنها نشان دادند.
🔹اسکنهای مغز این ۳۲ نوجوان نشان داد که بخشی از مدار پاداش مغز آنها، به ویژه هنگامی که تعداد زیادی لایک در عکسهای خود مشاهده میکردند، فعال میشد.
🔸به گفته محققان این ناحیه از مغز، دقیقا همان بخشیست که با دیدن عکس افرادی که دوستشان داریم یا پول بدست میآوریم فعال میشود.
🔹از آنجا که در دوره نوجوانی رشد مغز با سرعت بیشتری اتفاق میافتد، مهم است والدین تاثیری که استفاده از شبکههای اجتماعی میتواند بر فرزندشان بگذارد را درک کنند.
🔸به همین دلیل وضع قوانین و محدودیتهایی برای استفاده نوجوان از شبکههای اجتماعی ضروری است. کنترل کردن رفتار نوجوانان در حین استفاده از شبکههای اجتماعی میتواند تاثیرات منفی این فناوری را کاهش دهد.
🔹به طور کلی باید بدانید که شبکههای اجتماعی مانند هر فناوری دیگری مزایا و معایب خود را دارد. با درک درست از آن میتواند تاثیرات منفی آن را کاهش داده و از مزایای آن برای رشد تواناییهای نوجوانان استفاده کنید.
🖥 کانال پژوهشگاه فضای مجازی (پردیس قم) :
📡 https://eitaa.com/OISC_Majazi
.
.
💻 عصر پهلوانان اولین بازی شخصیت محور ایرانی
_ ایران از معدود کشورهای منطقه و خاورمیانه است که در آن صنعت بازی سازی توسط فعالیتهای بسیار خوب بازی سازان ایرانی، با رشد قابل توجه و چشمگیر در حال شکل گیری است.
📝 بازی رایانهای "عصر پهلوانان "یک بازی اکشن سوم شخص نقش آفرینی است که اولین بازی نقش محور ایرانی محسوب میشود و بر اساس اسطوره های ایرانی و بیش از همه شاهنامه فردوسی طراحی و ساخته شده است.
📃 عصر پهلوانان به صورت کاملا حرفه اي طراحی و ساخته شده است؛ ویژگی های مانندگرافیک زیبا و جذابیت روند بازی، وسعت داستان بازی و طراحی زیبایی فضای بازی که از بناهای سنتی ایران باستان الهام گرفته شده است.
📃 این بازی دارای ۹۴ شخصیت می باشد که تمامی آن ها برگرفته از افسانه ها و اسطوره های ایرانی هستند.
📃 داستان در چندین سرزمین افسانه ای اتفاق می افتد که بازیکن با استفاده از سلاح ها و جادوهای کهن برای به دست آوردن راز و اکسیر رویین تنی پیش می رود و در این راه با شخصیت های پلید مبارزه می کند. در عصر پهلوانان گفت و گو ها به خوبی طراحی شده و بازیکن برای پیش بردن داستان باید با شخصیت های مختلف بازی گفت و گو کند و با کسب اطلاعات از آن ها به دنبال ماموريت ها برود. دیالوگ های این بازی توسط گویندگان حرفه ای اجرا شده است.
#بازی
🖥 کانال پژوهشگاه فضای مجازی (پردیس قم) :
📡 https://eitaa.com/OISC_Majazi
.
#اطلاعیه_نشست
📝 شصت و هفتمین نشست کرسی یونسکو / حضوری و مجازی
_ موضوع: متاورس، واقعیت پیچیده در مجاز: روایت روانشناسی از متاورس در زندگی انسانهای مدرن
_ با ارائه: دکتر منیژه فیروزی
_ زمان: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۰:۳۰
_ پخش زنده در زوم: اینجا کلیک کنید
meeting ID:
89075574019Passcode:
963708👈 پژوهشگاه فضای مجازی (پردیس قم) 🆔 @OISC_Majazi .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مناسبت
📚 روز جهانی کتاب گرامی باد.
👈 پژوهشگاه فضای مجازی (پردیس قم)
🆔 @OISC_Majazi
#اطلاعیه
📑 کنفرانس بین المللیِ تحول دیجیتال در آموزش و کاربردهای هوش مصنوعی 2024 / کشور بوسنی
_ گردهمایی متخصصان هوش مصنوعی
_ سایت: https://mostart.sum.ba/
_ تاریخ: ۵ اردیبهشت ماه
▪️در صورت محدودیت های مسافرتی ارائه آنلاین از راه دور فقط برای مقالات علمی مجاز خواهد بود.
👈 پژوهشگاه فضای مجازی (پردیس قم)
🆔 @OISC_Majazi
#مقاله
📃 موضوع: تحلیل لایهای بازی های رایانه ای: رویکردی برای داوری اخلاقی
_ نویسندگان: علیرضا آلبویه _ محمد سلیمی _ فاطمه جمشیدی
👈 پژوهشگاه فضای مجازی (پردیس قم)
🆔 @OISC_Majazi
ISMC_Volume 9_Issue 1_Pages 1-19_240423_083950.pdf
202.5K
#مقاله
📃 موضوع: تحلیل لایهای بازی های رایانه ای: رویکردی برای داوری اخلاقی
👈 پژوهشگاه فضای مجازی (پردیس قم)
🆔 @OISC_Majazi
#اطلاعیه
📝 موضوع: «واکاوی فقهی - حقوقی مصوبه اخیر شورای عالی فضای مجازی» / حضوری و مجازی
_ ارائه دهندگان: حجت الاسلام دکتر محمودی و حجت الاسلام دکتر نهاوندی
_ دبیرعلمی: حجت الاسلام محمد موحد
_ این نشست، 8 اردیبهشت ساعت 17 در میدان معلم، مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام برگزار می شود.
_ حضور برخط: اینجا کلیک کنید
👈 پژوهشگاه فضای مجازی (پردیس قم)
🆔 @OISC_Majazi
#اطلاعیه
🗒 سلسله کارگاههای کاربرد هوش مصنوعی در پژوهش
_ ارائه دهندگان: دکتر میرعرب و حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی مجیدی نظامی
_ زمان: 4 و 11 و 18 و 25 اردیبهشت 1403 - ساعت: 10 الی 12
_ مکان: قم، پردیسان، انتهای خیابان دانشگاه، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، طبقه دوم، تالار شهید سلیمانی
_ لینک ورود به جلسه: dte.bz/SSHIB
👈 پژوهشگاه فضای مجازی (پردیس قم)
🆔 @OISC_Majazi
#اطلاعیه
📝 زیست بوم نوآوری، زیر یک سقف
_ بزرگترین رویداد نوآوری و فناوری در کشور
_ بزرگترين گردهمایی شركتهاى نوپا و نوآور
_ زمان: 18 الی 20 اردیبهشت 1403
_ نمایشگاه مجازی : www.inotex.com/ex
بخش حضوری:
ایستگاه نوبنیاد، بزرگراه بابایی، آزادراه تهران ـ پردیس ـ خروجی اول بعد از عوارضی اصلی ـ بعد از دانشگاه آزاد پردیس ـ پارک فناوری پردیس
👈 پژوهشگاه فضای مجازی (پردیس قم)
🆔 @OISC_Majazi
#اطلاعیه
📝 شصتوهشتمین نشست کرسی یونسکو در فرهنگ و فضای مجازی: دوفضاییشدن جهان / حضوری و مجازی
_ موضوع: تجربیات ادراکی از واقعیت مجازی در متاورس: رئالیسم مجازی در برابر تخیل گرایی مجازی
_ با ارائه: خانم منیژه اخوان
_ زمان: ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، ساعت ۱۵-۱۳:۳۰
_ پخش زنده در زوم: اینجا کلیک کنید
meeting ID:
86320916112Passcode:
059667👈 پژوهشگاه فضای مجازی (پردیس قم) 🆔 @OISC_Majazi
#اطلاعیه
📝 نشست با موضوع کوششی برای وضعیت سنجی فرهنگ، هنر و رسانه امروز ایران و جهان / حضوری و مجازی
_ ۱۳ اردیبهشت لغایت ۱۰ خرداد
(پنجشنبه ها، ساعت ۱۶ الی ۱۹)
_ ثبت نام: @adm_mfvm
_ مهلت ثبت نام: ۱۲ اردیبهشت ماه
_ مکان: قم،موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج)، اندیشکده راهبردی مقصد
👈 پژوهشگاه فضای مجازی (پردیس قم)
🆔 @OISC_Majazi
#اطلاعیه_اختصاصی
📝 نشست اختصاصی پژوهشگاه فضای مجازی _ پردیس قم با موضوع جایگاه حوزههای علمیه در زیستبوم بازیهای رایانهای ...
_ با حضور: حجتالاسلام عبداللهی
_ زمان: پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ساعت ۱۰
_ حضور در نشست از طریق پخش زنده آپارات:
🌐 www.aparat.com/oisc_majazi
👈 پژوهشگاه فضای مجازی (پردیس قم)
🆔 @OISC_Majazi
#اطلاع_رسانی
📚 آغاز بهکار نمایشگاه کتاب
_ سیوپنجمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران امروز در مصلای امام خمینی افتتاح میشود و تا پایان روز شنبه ۲۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.
_ همزمان با برگزاری بخش حضوری از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب، بخش مجازی نیز در سامانۀ book.icfi.ir امکان خرید کتاب را در ۲۴ ساعت شبانهروز فراهم میکند.
👈 پژوهشگاه فضای مجازی (پردیس قم)
🆔 @OISC_Majazi
.
📋 آغاز نشست پژوهشگاه فضای مجازی _ پردیس قم با موضوع جایگاه حوزههای علمیه در زیستبوم بازیهای رایانهای ...
_ با حضور: حجتالاسلام عبداللهی
_ حضور در نشست از طریق پخش زنده آپارات:
🌐 www.aparat.com/oisc_majazi
👈 پژوهشگاه فضای مجازی (پردیس قم)
🆔 @OISC_Majazi
.
_ حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی در خصوص جایگاه مهم بازیهای رایانهای فرمودند: بازیهای رایانهای ، ارتباط میان رشتهای با بخش زیادی از رشتهها دارد.
_ ایشان در خصوص جایگاه حوزه علمیه نسبت به این موضوع بیان داشتند: جایگاه حوزه نسبت به موضوع بازیهای رایانهای، مانند جایگاه امام است و باید به کمک بازیساز بیاید و در خصوص مبانی و الگوهای تولید بازیهای اسلامی ایرانی بتواند به او یاری رساند.
👈 پژوهشگاه فضای مجازی (پردیس قم)
🆔 @OISC_Majazi
.
_ حجت الاسلام عبداللهی درباره فعالیت هایی که حوزه علمیه در زمینه بازیهای رایانهای داشته، بیان داشتند: در حوزه علمیه، مقالات و پایاننامه هایی نگارش شده و اتفاقات مبارکی افتاده است.
_ ایشان در خصوص این سوال که آیا درس خارج هم در این زمینه داریم یا نه، پاسخ دادند: ما در حوزه علمیه شش سال است که درس خارج فقه بازیهای رایانهای داریم. این اتفاق بسیار ارزشمند است و خیلیها از آن اطلاعی ندارند.
👈 پژوهشگاه فضای مجازی (پردیس قم)
🆔 @OISC_Majazi
📑 نشست با موضوع نوآوریهای دیجیتال و توسعه پایدار
_ سخنرانان: دکتر مهرابی - دکتر تقی زادگان
_ زمان: یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ساعت ۱۰ تا ۱۲
_ پیوند ورود به نشست:
https://webinar.ihcs.ac.ir/b/ihc-t3b-pwq-75f
👈 پژوهشگاه فضای مجازی (پردیس قم)
🆔 @OISC_Majazi
#اطلاعیه
📑 نشست علمی با موضوع سیاستگذاری و هوشمصنوعیِ توضیحپذیر: ماجرای داده
_ با حضور: علیرضا شهبازی
_ زمان: یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، ساعت ۱۴
_ ثبت نام و اطلاعات بیشتر: کلیک کنید
👈 پژوهشگاه فضای مجازی (پردیس قم)
🆔 @OISC_Majazi
#اطلاعیه_اختصاصی
🗒 نشست با موضوع تاملی بر نوآوریهای فناورانه / تجربهنگاری از رویدادهای استارتاپی امارات
_ با ارائه: محمدمهدی زارع
_ زمان و مکان: پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ساعت ۱۰ صبح در پژوهشگاه فضای مجازی _ پردیس قم به نشانی خیابان شهدا، کوچه ۲۸، پلاک ۴۵
👈 پژوهشگاه فضای مجازی (پردیس قم)
🆔 @OISC_Majazi
#مناسبت
_ ۲۷ اردیبهشت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی گرامی باد.
👈 پژوهشگاه فضای مجازی (پردیس قم)
🆔 @OISC_Majazi
#گزارش_نشست
_ جناب آقای زارع در نشست تاملی بر نوآوریهای فناورانه، در خصوص تعریف نوآوری، گفتند: به اجرای عملی ایدههایی که منجر به ساخت کالا یا خدمات جدید یا بهبود ارائه کالا و خدمات جدید است، نوآوری میگویند.
_ ایشان در ادامه انواع نوآوری ها از جمله نوآوری های مخرب، نوآوری های افزایشی، نوآوری های ساختاری و نوآوری های رادیکال را برشمردند و افزودند: به عنوان مثال شروع فعالیت شرکت اپل در ساخت موبایل های لمسی، نوآوری مخرب محسوب میشود زیرا باعث تخریب و فروپاشی فروش محصولات غیرلمسی سایر کمپانی ها شد.
_ سخنران این جلسه در خصوص حاضرین در رویدادهای استارتاپی امارات بیان داشتند: در این رویدادها، تمرکز بر هوش مصنوعی بود که تعداد ۳۵۰۰ شرکت و استارتاپ فعال در زمینه هوش مصنوعی شرکت کردند.
_ آقای زارع درباره نکته جالب این رویداد گفتند: حضور استارتاپ های اسلامی مانند چت بات پاسخ به مسائل شرعی و اعتقادی و سوالات مربوط به دعا، اتفاق جالب توجهی برای بازدیدکنندگان بود.
_ در ادامه این نشست، استراتژی ها و برنامه های امارات در زمینه نوآوری، سیاست های حمایتی تشویقی این کشور، رویدادها و همایش های اجرا شده در آن مورد بررسی قرار گرفت.
👈 پژوهشگاه فضای مجازی (پردیس قم)
🆔 @OISC_Majazi
#اطلاعیه
📑 هشتمین همایش ملی فضای مجازی پاک / تمدن نوین اسلامی، هوش مصنوعی، و حکمرانی فضای مجازی
_ مکان برگزاری: تهران - دانشگاه علامه طباطبائی (ره)
_ تاريخ برگزاری همایش: 3 تیر
_ مهلت ارسال مقالات: 31 اردیبهشت
_ اعلام نتایج مقالات: 20 خرداد
. ایمیل: famp8@atu.ac.ir
👈 پژوهشگاه فضای مجازی (پردیس قم)
🆔 @OISC_Majazi