هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 مجموعه استوری | #فضای_مجازی
🔺️ رهبر انقلاب: جوانها امروز در فضای مجازی فعّالند؛ فضای مجازی میتواند ابزاری باشد برای زدن توی دهن دشمنان.
📲 قابل استفاده در استوری اینستاگرام و...
💻 @Khamenei_ir
🌸💠 با توجه به درخواست شرکتکنندگان اولین جشنواره حل مسائل کلیدی سایت هایی برای جستجوی #پیشینه_تحقیق معرفی میشود 🌸💠
🔰🔰🔰🔰🔰
http://www.lib.ir/
https://ricest.ac.ir/
https://hawzah.net/fa/Seminar/List
http://elmnet.ir/
http://pishine.irandoc.ac.ir/
http://library.ut.ac.ir/
http://www.noormags.ir/
https://www.civilica.com/
http://www.ensani.ir/search.aspx
http://payanname.whc.ir/
http://sika.iau.ir/portal/tabid/86/Default.aspx
http://lib2.urd.ac.ir/simwebclt/WebAccess/SimwebPortal.dll
https://ganj.irandoc.ac.ir
#پیوست_جشنواره
✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی
🌐 @oisc_majazi
#معرفی_کتاب
💠عنوان کتاب:
وضعیتشناسی پژوهشهای اسلامی رمزارزها در جهان
✍️ نویسندگان: محمود رفیعان و سعید مهدیان
🔹 سال و محل نشر: 1400، دفتر مطالعات اسلامی فضای مجازی
🔹 تعداد صفحات: 311
این کتاب مقدمه ای در باب شناسایی منابع علمی اسلامی درخصوص رمزارزها است. در این اثر تمام آثار پژوهشی که به زبان عربی و انگلیسی نگاشته شده، ملاحظه و خلاصه نگاری شده است و میتواند گام مهمی برای پژوهشهای فقهی تطبیقی پژوهشگران شیعه درخصوص ارزهای رمزپایه باشد.
🔹 این کتاب دارای یک مقدمه و دو فصل می باشد. در بخش مقدمه مباحثی از جمله اهمیت پژوهش، سیرتحقیق، منابع جستجو، موانع و محدودیت ها نگاشته شده است.
🔹در فصل اول، یافته های مربوط به مجموع پژوهشها و نتایج حاصله تبیین شده است، در این فصل رتبه کشورهایی که بیشترین آثار پژوهشی در خصوص رمزارزها را به خود اختصاص داده اند ذکر شده است و علت حکم «بیت کوین» در آثار پژوهشی در سه ساحت جواز، عدم جواز و جواز مشروط بررسی شده است.
🔹در فصل دوم، گزارش مختصری از ۱۳۳ مقاله و کتاب در خصوص رمزارزها به تفکیک آمده است.
📌 تهیه شده در واحد #بین_الملل
✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی
🌐 @oisc_majazi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ رهبر معظم انقلاب:
📹 قویترینِ کشورها، در این زمینهها در فضای مجازی خطّ قرمز دارند؛ راه نمیدهند؛ خیلی از بخشهای فضای مجازی اعزامشدهی از سوی آمریکا و دستگاههای پشت سر و پشت صحنهی این قضیّه را راه نمیدهند؛ کنترل میکنند. ما هم باید کنترل کنیم؛ این کنترل کردن معنایش این نیست که ما ملّت را از فضای مجازی محروم کنیم.
#رهنمود #فضای_مجازی
✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی
🌐 @oisc_majazi
✳️ اولین نشست از سلسله نشستهای «حکمرانی فضای مجازی»
💠 موضوع: «دورنمای حکمرانی فضای مجازی»
🔰 با ارائه: دکتر عبدالحسین کلانتری (سرپرست پژوهشگاه فضای مجازی)
🕰 زمان: یکشنبه 22 فروردین 1400، رأس ساعت 18
⭕️ نشست به صورت مجازی و برخط برگزار میشود.
🔖 لازم به ذکر است برای شرکتکنندگان گواهی حضور صادر و به بهترین خلاصهنویسی از صحبتهای مطرحشده در نشست، جوایزی به قید قرعه اهدا میشود.
💡 ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر:
@oisc_rooydad
🔹 مشروح خبر:
🌐 http://yun.ir/haijm9
#نشست_علمی #حکمرانی_فضای_مجازی
✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی
🌐 @oisc_majazi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#رهنمود
🔸کاری کنید که از منافع و سودها و بهرههای فضای مجازی همه بتوانند استفاده کنند، سرعت اینترنت را افزایش هم بدهید امّا در آن چیزهایی که به ضرر کشور شما، جوان شما و افکار عمومی شما نیست.
📲 #فضای_مجازی
#مدیریت_فضای_مجازی
✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی
🌐 @oisc_majazi
🔵 گفتگو با سرپرست پژوهشگاه فضای مجازی درباره بایستههای حکمرانی در فضای مجازی:
🔷 فضای مجازی و فرصت سوزی تاریخی
✅ پایگاه اطلاعرسانی KHAMENEI.IR در رابطه با سخنان مقام معظم رهبری در پیام نوروزی، پیرامون مسئله #فضای_مجازی ، گفتگویی با آقای دکتر عبدالحسین کلانتری، سرپرست پژوهشگاه فضای مجازی انجام داده است.
💡مشروح گفتگو:
https://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=47654
#حکمرانی_فضای_مجازی #مدیریت_فضای_مجازی
✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی
🌐 @oisc_majazi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 گزارش صدا و سیما از رها شدگی فضای مجازی
✅لزوم نظام مند کردن فضای مجازی و مدیریت آن
✅ بررسی جرم انگاری در فضای مجازی
✅ مبارزه با شبکه قمار و شرط بندی و مقابله با تهاجم فرهنگی در #زیست_بوم_مجازی
✅ صیانت از کودکان در فضای مجازی
#مدیریت_فضای_مجازی #ولنگاری #قمار #جرم_انگاری
✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی
🌐 @oisc_majazi
💠 قابل توجه پژوهشگران و شرکت کنندگان در جشنواره حل مسائل کلیدی
✅بیش از 10 هزار مقاله جدید در #نورمگز بارگذاری شد
🔹 به همت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور)، در اسفندماه 1399 بیش از 10 هزار مقالۀ جدید از نشریات معتبر به زبانهای فارسی، عربی، انگلیسی و فرانسوی در پایگاه مجلات تخصصی #نور (نورمگز) بارگذاری و در دسترس پژوهشگران گرامی قرار گرفته است.
🔹 از بین 10 هزار و 995 مقالۀ جدیدِ بارگذاری شده، 8 هزار و 596 مقاله به صورت تصویری و 2 هزار و 399 مقاله به صورت متنی در این پایگاه نمایهسازی شده است.
🔹 همچنین افزون بر مقالات نمایهسازی شده از نشریات، در اسفند ماه 1399، تصویر 5 هزار و 51 مقاله نیز از همایشهای معتبر در پایگاه نمایهسازی شده است.
🔹 گفتنی است،پایگاه مجلات تخصصی نور، بانک اطلاعاتی تصویری-متنی است که در راستای تسهیل و ترویج امر #پژوهش ، وظیفه شناسایی و عرضه مجلات تخصصی علوم اسلامی و انسانی در #فضای_مجازی را بر عهده دارد و هم اکنون با ارائه 2066 عنوان مجله و بیش از یک میلیون و 278 هزار مقاله، به عنوان بزرگترین بانک مقالات علوم اسلامی و انسانی مورد توجه محققان و #پژوهشگران داخلی و خارجی میباشد.
#پیوست_جشنواره #جشنواره
✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی
🌐 @oisc_majazi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#رهنمود
💠 رهبر انقلاب: آنچه عرضِ من است و من روی آن تکیه میکنم این است که #فضای_مجازی بدون اختیار ما، از بیرون از اختیارِ ما دارد مدیریّت میشود؛ بحث این است. فضای مجازی یک چیزی نیست که آدم بتواند مثل یک آب روانی هر جور که میخواهد از آن استفاده بکند؛ دیگران دارند این آب را به یک سمتی که خودشان میخواهند هدایت میکنند؛ آنها دارند #مدیریّت میکنند این فضا را.
#مدیریت_فضای_مجازی
✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی
🌐 @oisc_majazi
🌐 نگاهی به دکترین حکمرانی کشورها برای کنترل فضای مجازی
✅ نگاهی به تجربه کشورهای مختلف در کنترل فضای مجاری نشان می دهد که کشورها با توجه به دکترین حکمرانی خود نظام های متفاوتی در کنترل فضای مجازی تعریف کرده اند.
📌 تهیه شده در روابط عمومی پژوهشگاه فضای مجازی
📥 مشروح خبر دریافت اینفوگرافی با کیفیت اصلی:
🌐 yun.ir/d52uo7
#حکمرانی_فضای_مجازی #مدیریت_فضای_مجازی
✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی
🌐 @oisc_majazi
🔔 فراخوان بیست و سومین همایش #کتاب_سال_حوزه
🔻 شرایط شرکت در همايش:
✔️حوزوی بودن پديدآورندگان آثار؛
✔️ کتابهایی که چاپ اول آنها در سال 1399 شمسی (1440 تا 1441قمری یا 2018 تا 2019 میلادی) باشد
✔️پایاننامههای #سطح4 (دکتری) که در سال 1399 دفاع شده باشد.
✅ فضای مجازی یکی از #محورهای_ویژه این فراخوان می باشد.
📌 مهلت ارسال آثار: پایان خردادماه 1400
👈سامانه ثبتنام:
http://www.ketabehowzeh.ir
#فراخوان #کتاب #فضای_مجازی #پژوهش
✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی
🌐 @oisc_majazi
#یادداشت
✍ حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسینعلی رحمتی
@harahmati
♦️ما و کلاب هاوس: با فرزندان جدید خانواده شبکه های اجتماعی چگونه رفتار کنیم؟
✅ «کلاب هاوس» را می توان جدیدترین عضو خانواده رو به ازدیاد #شبکه_های_اجتماعی دانست. فراگیر شدن این شبکه در کشورمان فرصت مناسبی است برای بررسی یک موضوع بنیادین درباره شبکه های اجتماعی، یعنی «چگونگی مواجهه با شبکه های جدید». البته در این جا مقصود بیشتر شبکه های غیرایرانی است. در این جا به طور مختصر و بیشتر از منظر ارتباط با اخلاق، چند نکته بیان می شود. با توجه به تجارب پیشین درباره پلتفرم هایی چون تلگرام، یوتیوب، اینستاگرام، و فیس بوک ، به نظر می رسد مواجهه «واقع بینانه» و «موثر» با شبکه های جدید از قبیل کلاب هاوس مستلزم توجه به چند نکته است:
🔻 1. شناخت فلسفه وجودی شبکه های جدید: هر پلتفرم جدیدی که پا به میدان می گذارد بر اساس محاسبات و بررسی های قبلی و برای «پرکردن یک جای خالی» و «برآورده کردن یک نیاز» طراحی شده است. کلاب هاوس هم از این قاعده مستثنی نیست. از این رو در مواجهه با شبکه های جدید بایستی این نیازها را بشناسیم، از منظر اخلاقی بررسی کنیم و برای برآورده کردن آنها تلاش کنیم تا مخاطبان از روی اختیار، استفاده از پلتفرم های داخلی را ترجیح دهند.
🔻 2. توجه به کارکردهای دوگانه (خوب و بد) شبکه ها: هر پلتفرمی از منظر اخلاقی کارکردهای مثبتی دارد و کارکردهای منفی. داشتن نگاه یکسر بدبینانه و تمرکز بر نکات منفی و غفلت یا تغافل از کارکردهای مثبت (و برعکس) موجب می شود که در شناخت «واقع بینانه» و «منصفانه» شبکه ها دچار خطا شویم و طبیعتا راهکارها و سیاستگذاری هایی هم که ارایه می کنیم از سوی مخاطبان استقبال نشود. مثلا اگر فقط بر محتوای هرزه نگارانه در ایسنتاگرام و یوتیوب و کلاب هاوس انگشت بگذاریم کاربری که به چشم خود کارکردهای خوب این شبکه ها مثل گفت وگوها و مباحث علمی و راه اندازی کسب و کار را می بیند با ما همراهی و همدلی نخواهد کرد و راهکارها و هشدارهای ما را نخواهد پذیرفت (هرچند به واقع درست باشد).
🔻 3. آسیب شناسی و درس آموزی از تجارب گذشته: باید بررسی شود که نوع مواجهه ای که تاکنون از سوی «نهادهای حاکمیتی« و »شهروندان« با شبکه های اجتماعی پیشین انجام شده اولا در چه مواردی و تا چه اندازه از نظر اخلاقی قابل دفاع بوده، ثانیا این رویکردها چه پیامدهای درست یا نادرست اخلاقی را در پی داشته است.
🔻 4. تقدم و تمرکز بر کارهای ایجابی: با ورود هر پلتفرم جدید به کشورمان چنانچه از ابتدا رویکردهای سلبی از قبیل #فیلترینگ به عنوان یک «اولویت» در نظر گرفته شود، و به فعالیت های ایجابی از قبیل رشد اخلاقی کاربران، افزایش سواد رسانه ای آنها و آگاهی بخشی نسبت به فضائل و رذائل اخلاقی هر شبکه و چگونگی زیست اخلاقی در آنها غفلت شود، این کار:
اولا موجب تضعیف همفکری، همدلی، و همراهی کاربران با نهادهای مسوول می شود،
ثانیا با فراگیر شدن استفاده از فیلترشکن ها و VPNها و با ورود فناوری های جدید که زمینه دسترسی به اینترنت بدون فیلترینگ را فراهم می کند، تلاش برای مسدودسازی به نتیجه موثر منتهی نمی شود،
ثالثا دور زدن فیلترینگ موجب نقض قانون از سوی شهروندان می شود که کاری غیراخلاقی است. بگذریم از این که استفاده از فیلترشکن ها خود مشکلات اخلاقی دیگری را به دنبال دارد،
رابعا موجب کاهش حضور افراد اخلاق گرا در شبکه های جدید و کاهش تاثیرگذاری آنها می شود،
البته آنچه گفته شد به معنای مخالفت با فیلترینگ کلی و عدم برخورد با افراد اخلاق گریز در شبکه ها نیست، که در جای خود لازم و ضروری است.
🔻 5. راه اندازی پلتفرم های داخلیِ مفید، موثر و رقابت پذیر: ساخت شبکه هایی که حاصل تلاش علمی برنامه نویسان کشورمان باشد کاری ارزشمند است ولی با توجه به تجارب گذشته زمانی تاثیرگذار است و مورد استقبال عمومی قرار می گیرد که اولا طبق قانون «رقابت و مزیت سازی» از نظر کیفیت خدمات و امکانات مساوی یا بهتر از نمونه های خارجی باشد، ثانیا تشویق و ترغیب به استفاده از آنها بیشتر متکی به افزایش کیفیت خدمات و «جلب اعتماد» کاربران باشد تا ممانعت از دسترسی به نمونه های خارجی.
✅ دنیای امروز دنیای «رقابت» پلتفرم هاست و هر کدام که قوی تر و کارآمدتر بود به طور طبیعی از سوی مخاطبان مورد استقبال قرار می گیرد و طبیعتا تاثیرات خوب و بد اخلاقی خود را خواهد داشت. هنوز کلاب هاوس پا نگرفته شبکه توییتر ظاهرا سیستم صوتی خود را با نام Space راه اندازی کرده، تلگرام هم اخیرا امکان برگزاری لایوهای صوتی رابه امکانات خود افزوده است، شبکه لینکدین هم در حال اقدام در این زمینه است (عصر ایران، 12 فروردین 1400، کد خبر: 777200). بنابراین، زمان شناسی، تسریع در اقدام، و مزیت سازی موجب پیشگامی و افزایش تاثیرگذاری اخلاقی شبکه ها خواهد شد.
18 فروردین 1400
@oisc_majazi
هدایت شده از پژوهشگاه فضای مجازی (پردیس قم)
✳️ اولین نشست از سلسله نشستهای «حکمرانی فضای مجازی»
💠 موضوع: «دورنمای حکمرانی فضای مجازی»
🔰 با ارائه: دکتر عبدالحسین کلانتری (سرپرست پژوهشگاه فضای مجازی)
🕰 زمان: یکشنبه 22 فروردین 1400، رأس ساعت 18
⭕️ نشست به صورت مجازی و برخط برگزار میشود.
🔖 لازم به ذکر است برای شرکتکنندگان گواهی حضور صادر و به بهترین خلاصهنویسی از صحبتهای مطرحشده در نشست، جوایزی به قید قرعه اهدا میشود.
💡 ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر:
@oisc_rooydad
🔹 مشروح خبر:
🌐 http://yun.ir/haijm9
#نشست_علمی #حکمرانی_فضای_مجازی
✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی
🌐 @oisc_majazi
💢بررسی فقهی استفاده از #کیف_پول_الکترونیک در ایران
✔️گزارش سیاستی بررسی فقهی استفاده از کیف پول الکترونیک در ایران از سوی پژوهشکده پولی و بانکی منتشر شد🔻
🔹 نتایج حاصل از این تحقیق نشان میدهد عدم تعیین نوع قرارداد، شبهات شرعی متعددی از جمله عدم قصد صحیح، اکل مال به باطل و غرر را مطرح میکند و امکان پرداخت سود را به دلیل مواجهه با شبهه #ربا سلب مینماید. از این رو، در فرایند استفاده از کیف الکترونیک پول، پرداخت هرگونه وجه اضافهای در قالب سود، پاداش، کشبک یا تخفیف به کاربران با شبهه ربا مواجهه خواهد شد. در این گزارش، برای تعیین قرارداد پایه، مدل فقهی قرض به همراه سه مدل دیگر شامل، #ودیعه، #جعاله، و #وکالت پیشنهاد داده شده و چالش ربا در هر یک از آنها بررسی شده است. نتایج نشان میدهد، قرارداد وکالت با در نظر گرفتن شاخصهای شرعی همچون کاربردپذیری آسان، و امکان قصد آسان، فقدان شبهه ربا، عدم محدودیت در دامنه تصرفات، امکان پرداخت سود، پاداش و تخفیف به کاربران و تعلق سهمی از سود به راهبران، میتواند مناسبترین قرارداد بهمنظور تعیین چارچوب قراردادی کیف الکترونیک پول (باز و بسته) به حساب آید.
👈 دریافت گزارش: https://b2n.ir/q39822
#بررسی_فقهی #گزارش #اقتصاد_دیجیتال
✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی
🌐 @oisc_majazi
✅ #رای_نوشت : یادداشتهایی در باب فضای مجازی و انتخابات
💡دسترسی به مجموعه یادداشت:
🌐 yun.ir/tuo29
✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی
🌐 @oisc_majazi
#خبر
🔴 اپلیکیشن «الإیمان» برای معرفی اسلام به غیر مسلمانان
🔷 نائب رئیس انجمن خیریه النجاة، دکتر جمال الشطی اظهار داشت: کمیتۀ تبلیغ الکترونیک، اپلیکیشنی به زبان انگلیسی به نام «الإیمان» (The Faith) طراحی کرده است. هدف از ساخت این اپلیکیشن، پاسخگویی به سوالات غیر مسلمانان دربارۀ اسلام و جهانی بودن آن نسبت به سایر ادیان است.
🔷 وی توضیح داد: سایت این اپلیکیشن، مخصوص رساندن پیام اسلام به زبان انگلیسی، بر اساس نگاه عدالتگرایانۀ اسلام و با تمسک به درک صحیح از آن بر اساس اعتقادات اهل سنت است. ويژگی ممتاز این اپلیکیشن، تنوع و کامل بودن آن است.
📡 الدعوه الإلکترونيه
✍️ علی آران دشتی آرانی
🌐 تهیه شده در واحد بینالملل
#اپلیکیشن_آموزشی #اسلام
دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی
🌐 @oisc_majazi
✅ بازنشر آثار پژوهشگاه در حوزه حکمرانی فضای مجازی، به مناسبت تاکید مجدد رهبر معظم انقلاب بر مسئله «مدیریت فضای مجازی»
📙گزارش سریع شماره 15 حکمرانی کشورهای جهان «هند»
📌تهیه شده در گروه فرهنگی و اجتماعی پژوهشگاه فضای مجازی
💡دریافت گزارش:
🌐 yun.ir/f1tfg4
#حکمرانی_فضای_مجازی #مدیریت_فضای_مجازی
✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی
🌐 @oisc_majazi
پژوهشگاه فضای مجازی (پردیس قم)
✳️ اولین نشست از سلسله نشستهای «حکمرانی فضای مجازی» 💠 موضوع: «دورنمای حکمرانی فضای مجازی» 🔰 با ارا
با عرض پوزش،
به اطلاع می رساند به دلیل کسالتی که برای سخنران نشست، دکتر کلانتری، اتفاق افتاده این نشست به زمان دیگری موکول می شود که به اطلاع شما خواهد رسید.
از خداوند برای ایشان و همه بیماران, صحت و عافیت مسألت داریم.
✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی
🌐 @oisc_majazi
هدایت شده از پژوهشگاه فضای مجازی (پردیس قم)
ضمیمه جشنواره حل مسائل کلیدی فضای مجازی.pdf
1.38M
📥دریافت فایل ضمیمه جشنواره حل مسائل کلیدی فضای مجازی
💠 محورهای جشنواره به همراه توضیحات آن
💠 قوانین ارسال
💠جوایز و مزایا
💠قالب و نحوه ارسال آثار
💠مهلت ارسال آثار
#جشنواره #پیوست_محورهای_جشنواره
✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی
🌐 @oisc_majazi
#معرفی_پژوهشگر
پژوهشگران شاخص مطالعات اسلامی فضای مجازی
دکتر عبدالحسین (پژمان) ضامنی
Abdolhossein Zameni
🔹تابعیت: ایران
🔹زبان آثار: انگلیسی
🔹حوزه تخصص: فناوری های نوین مالی، رمزارز
🔹 سوابق تحصیلی:
• لیسانس مهندسی صنعت دانشگاه مازندران سال 2006
• دکترای اقتصاد از دانشگاه مالزی در سال 2014
🔹 سوابق شغلی:
• تدریس در دانشگاه SEGi مالزی
🔹 فعالیت های پژوهشی:
• نگارش 20 مقاله پژوهشی در خصوص فینتک
شاخص استنادی: 39
📚 تالیفات:
•کتاب: «فناوریهای نوین مالی و امور مالی اسلامی»
•مقاله: «چهار چوب های نظارتی موجود جهت رمزارزها و گزینه شریعت»
•مقاله: «رمزارز و اقتصاد اسلامی»
•مقاله: «کاربرد بلاکچین در چشم انداز اقتصاد اسلامی»
•مقاله: «قرارداد هوشمند و امور مالی اسلامی»
•مقاله: «قوانین فینتک و رمزارزها»
•مقاله: «مسائل نظارتی در استفاده از رمزارز»
✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات اسلامی پژوهشگاه فضای مجازی
🌐 @oisc_majazi
✅بازنشر آثار پژوهشگاه در حوزه حکمرانی فضای مجازی، به مناسبت تاکید مجدد رهبر معظم انقلاب بر مسئله «مدیریت فضای مجازی»
📙گزارش سریع شماره 16 حکمرانی کشورهای جهان «عربستان»
📌تهیه شده در گروه فرهنگی و اجتماعی پژوهشگاه فضای مجازی
💡دریافت گزارش:
yun.ir/oy7f74
#حکمرانی_فضای_مجازی #مدیریت_فضای_مجازی
✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی
🌐 @oisc_majazi
💠معاونت پژوهش حوزه بر اساس اهداف و سیاستهای خود از پژوهشگران و واحدهای پژوهش حوزوی حمایت میکند؛ در زمینه #مطالعات_اسلامی فضای مجازی، این محورها توسط «کمیته علمی رسانه و فضای مجازی» مورد حمایت قرار میگیرد:
1) سواد رسانهای و جایگاه آن (با نگاه دینی)
2) زمینهها و شیوههای اقتباس از متون دینی، سیره و سنت معصومین علیهم السلام در تولیدات رسانهای
3) مبانی فلسفی و کلامی و روششناختی فضای مجازی از دیدگاه اسلام
4) بررسی فقهی بازیهای هوشمند
5) بررسی فقهی ابعاد و مصادیق مختلف تجسس به وسیله سیستمهای مجهز به هوش مصنوعی
6) اصول و راهبردهای بهرهبرداری بهینه از فضای مجازی در راستای تحقق تمدن اسلامی
7) مطالعه میزان تأثیر حضور زنان در شبکههای اجتماعی بر تعاملات خانوادگی از نگاه دینی
8) مدل مطلوب اسلام ناب در مواجه با سلبریتیهای فعال در رسانه و فضای مجازی
9) منشور اخلاق اسلامی در رسانه و فضای مجازی
10) بازشناسی امتداد اجتماعی علوم عقلی در رسانه و فضای مجازی
11) فلسفه رسانه و فضای مجازی و مقایسه با فلسفه رسانه در غرب
12) بررسی شیوههای تأثیرگذار و اقناع جهت ترویج مکاتب، فرق و عرفانهای نوظهور مختلف در شبکههای اجتماعی
13) قواعد فقهی کاربردی در فضای مجازی
14) مطالعات راهبردی جنگ روانی (وضعیتشناسی، آسیبشناسی، ماهیت، تاریخچه، راهبردها، آثار و راهکارهای مقابله رسانهای)
15) بررسی نقش رسانهها در بحران روحانیتهراسی
16) سازوکارهای رسانهای قوی در بحرانهای اجتماعی
💠 همچنین «کمیته علمی اقتصادی» معاونت پژوهش نیز یکی از محورهای پژوهشی خود را «بررسی فقهی اقتصادی #ارزهای_رمزپایه » معرفی کرده است.
✔️ اطلاعات بیشتر در:
🌐 yun.ir/xefmm5
#فرصت_های_پژوهشی #پژوهش #فضای_مجازی
✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی
🌐 @oisc_majazi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#نماهنگ|تولد ماه
🎙صابر خراسانی
لحظهها میل بندگی دارند
وقت ادعیهخوانی دل شد
چشم را باید اشکپاشی کرد
فصل خانه تکانی دل شد
بزم عشقی خدا به پا کرده است
همه دعوت شدهاند و مهمانند
خوش نشینان سفره افطار
ریزهخوار بهار قرآنند
#ماه_رمضان
حلول ماه بندگی و مغفرت بر تمام مسلمانان مبارک
✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی
🌐 @oisc_majazi