eitaa logo
پژوهشگاه فضای مجازی (پردیس قم)
2.9هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
258 ویدیو
77 فایل
🌐 پژوهشگاه فضای مجازی (پردیس قم) 📍خیابان شهدا (صفائیه)، کوچه ۲۸، پلاک ۴۵ 👤 ارتباط با ادمین : @QomCsri_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
14.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📢 پمپاژ سازمان یافته اخبار جعلی و تهدید دموکراسی + ویدیو ✅ مسئله پمپاژ سازمان یافته اخبار جعلی و تهدید دموکراسی با ظهور و رشد رسانه‌های اجتماعی در سال‌های اخیر، به موضوعی اساسی و مهم بدل شده است. در این ویدیو به بررسی دقیق‌تر نحوه اجرا و تبعات نین عملیاتی در فضای مجازی خواهیم پرداخت. 📌 تهیه شده در روابط عمومی پژوهشگاه فضای مجازی 💡 تماشا و دریافت ویدیو با کیفیت بالا: yun.ir/tgjk63 ✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی 🌐 @oisc_majazi
پادکست آیت الله جوادی آملی دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی.mp3
918.7K
💠 حضرت آیت الله جوادی آملی حفظه الله: 🔹 این فضای حقیقی را دریابید اصلا مجاز نیستیم بگوییم فضای مجازی است! همین که فکر می‌آید؛ اندیشه می‌آید؛ فضا، فضای حقیقی است. 🔹 قلب جوان هم طبق بیان نورانی حضرت امیرالمومنین علیه السلام مثل زمین خالی است. قبل از اینکه فضای حقیقی قلب‌ها را تسخیر کند، شما آن را مزرعه خوبی قرار دهید. دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی 🌐 @oisc_majazi
🔰ملت ایران از عبور خواهد کرد 🔻ملت ایران یک ملت با استعداد، با فرهنگ، بزرگ، توانا، با نشاط و جوان است و این‌جور ملتی صبر نمیکند که اجازه بدهند تا به فلان پیشرفت علمی یا فلان پیشرفت دست پیدا کند؛ نه، این‌جور ملتی خودش وارد میشود، مرزهای دانش را هم میشکند و عبور میکند و خودش را نشان میدهد. اگر هم خارجیها، رقبا، دشمنان میبینند که در این صد سال اخیرِ قبل از انقلاب این حالت پیش نیامده، باید بدانند که در آن وقت‌ها نمیگذاشتند ملت ایران حرکت شایسته‌ی خودش را بکند؛ والّا ملت ایران همیشه یک ملت بااستعداد بوده است. ما همان ملتی هستیم که در همه‌ی دوران اسلامی، از همه‌ی ملتهای مسلمان، بدون استثناء، پیشروتر بودیم. این، همان ملت است؛ منتظر نمی‌ماند. ۸۴/۰۷/۲۹ ⬇️ مطالعه نسخه کامل این شماره خط حزب‌الله: farsi.khamenei.ir/news-content?id=47667 ✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی 🌐 @oisc_majazi
✅ تمدید جشنواره بین المللی «حل مسائل کلیدی فضای مجازی» با توجه به درخواست مخاطبان مبنی بر تمدید مهلت ارسال و همچنین تعطیلی و محدودیت‌های اعمال شده به خاطر شیوع ویروس کرونا در رابطه با کتابخانه‌ها و مراکز تحقیقی و پژوهشی، فرصت ارسال چکیده آثار در جشنواره بین المللی «دین و مجازی» با موضوع «حل مسائل کلیدی فضای مجازی»، تا آخر اردیبهشت ماه تمدید شد. 💎 جوایز و هدایا: 🥇نفر اول: ۳۰ میلیون تومان هدیه + ۱۰ میلیون وام قرض الحسنه 🥈نفر دوم: ۲۰ میلیون تومان هدیه + ۱۰ میلیون وام قرض الحسنه 🥉نفر سوم: ۱۰ میلیون تومان هدیه+ ۱۰ میلیون وام قرض الحسنه 🏅نفرات چهارم تا دهم: ۵ میلیون تومان هدیه + ۱۰ میلیون وام قرض الحسنه. ⚜️ مزایا: 💠 فهرست شدن مقالات برگزیده در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) 💠چاپ آثار برگزیده در نشریات و مجلات علمی پژوهشی معتبر ملی و بین‌المللی 💠اعطاء گواهی علمی حضور در این رویداد بین‌المللی برای مقالات تایید شده 💠چاپ مجموعه آثار برگزیده برتر در قالب کتاب جشنواره 💠استفاده از آثار در پژوهش‌های مطالعات اسلامی فضای مجازی 💠استفاده از پژوهشگران برتر در پروژه‌های پژوهشی دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی کسب اطلاعات بیشتر⏬ 🌐 http://yun.ir/x5pjn9 یا 🌐 @oisc_rooydad ✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی https://eitaa.com/joinchat/1273692217C1cbe1b48f6
جشنواره بین المللی «حل مسائل کلیدی فضای مجازی» تا آخر اردیبهشت ماه تمدید شد. 💎 جوایز و هدایا: 🥇نفر اول: ۳۰ میلیون تومان هدیه + ۱۰ میلیون وام قرض الحسنه 🥈نفر دوم: ۲۰ میلیون تومان هدیه + ۱۰ میلیون وام قرض الحسنه 🥉نفر سوم: ۱۰ میلیون تومان هدیه+ ۱۰ میلیون وام قرض الحسنه 🏅نفرات چهارم تا دهم: ۵ میلیون تومان هدیه + ۱۰ میلیون وام قرض الحسنه. ⚜️ مزایا: 💠 فهرست شدن مقالات برگزیده در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) 💠چاپ آثار برگزیده در نشریات و مجلات علمی پژوهشی معتبر ملی و بین‌المللی 💠اعطاء گواهی علمی حضور در این رویداد بین‌المللی برای مقالات تایید شده 💠چاپ مجموعه آثار برگزیده برتر در قالب کتاب جشنواره 💠استفاده از آثار در پژوهش‌های مطالعات اسلامی فضای مجازی 💠استفاده از پژوهشگران برتر در پروژه‌های پژوهشی دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی کسب اطلاعات بیشتر⏬ 🌐 http://yun.ir/x5pjn9 یا 🌐 @oisc_rooydad ✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی https://eitaa.com/joinchat/1273692217C1cbe1b48f6
تمدید-ضمیمه جشنواره حل مسائل کلیدی فضای مجازی.pdf
1.62M
📥دریافت فایل ضمیمه جشنواره بین المللی "حل مسائل کلیدی فضای مجازی" 💠 محورهای جشنواره به همراه توضیحات آن 💠 قوانین ارسال 💠جوایز و مزایا 💠قالب و نحوه ارسال آثار 💠مهلت ارسال آثار ✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی 🌐 @oisc_majazi
🔴 آداب اسلامی وبگردی 🔷 خالد سعد النجار در مقاله‌ای با عنوان «آداب اسلامی وبگردی»، می‌نویسد: دنیای الکترونیکی، خالی از اخلاق و آدابی که در دنیای سنتی به آن‌ها پایبند هستیم، نیست؛ چراکه دنیای الکترونیک نیز زیر مجموعۀ زندگی سنتی است و افزون بر این، طبیعت این دنیای جدید هم دارای قوانینی است. 🔷 وی برخی از این آداب را اینگونه بر می‌شمرد: 🔶 شکر نعمت وجود این فناوری؛ 🔶 رعایت ضرر نرساندن به دیگران؛ 🔶 رعایت قانون؛ 🔶 ارزش قائل شدن برای وقت دیگران؛ امیر المؤمنین علی بن أبی طالب می‌فرمایند: از کلام زیاده و اضافی بپرهیز. 📡 صید الفوائد ✍️ علی آران دشتی آرانی 🌐 تهیه شده در واحد بین‌الملل دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی 🌐 @oisc_majazi
💠توضیحاتی پیرامون محورهای جشنواره: 3⃣1⃣ بررسی حدود فلسفی-اخلاقی-فقهی هوش‌ مصنوعی در اسلام 🔹 یا artificial intelligence شاخه‌ای از علوم رایانه، با هدف تولید ماشین‌هایی است که بتوانند کارهایی انجام دهند که نیازمند هوش انسانی است. هوش مصنوعی نوعی شبیه‌سازی هوش انسانی با توانایی تقلید از حالات شناختی انسانی (یادگیری، حل مسئله، درک محیط و...) است. این فناوری می‌تواند در فعالیت‌های متنوعی در عرصه‌های سلامت، تجارت و بازار، آموزش و پرورش، مدیریت، تولید، امنیت، جنگ، تحلیل داده‌ها و حتی در عرصه‌ی قضا به کار گرفته شود. 🔹اما این فناوری مسایل متنوعی در حوزه‌های فلسفی، اخلاقی و فقهی ایجاد کرده است.  🔹از منظر ، خود مفهوم «هوش مصنوعی» چالش‌برانگیز است. آزمون تورینگ که هوش را بر مبنای کارکردهایش تعریف می‌کند یا گزاره‌ی دارتموت که امکان شبیه‌سازی همه‌ی ابعاد هوشمندی انسان را مطرح می‌کنند، مسائل مهمی‌اند که در چارچوب حکمت اسلامی قابلیت بررسی دارد. دقیقاً مراد از هوشی که می‌توان آن را شبیه‌سازی کرد چیست؟ آیا این شامل برخی از فعالیت‌های عقلانی انسانی نیز می‌شود؟ آیا تفکر نوعی محاسبه است؟ همچنین مسایلی مانند امکان وجود احساسات، خودآگاهی، خلاقیت و ابداع و بالاخره امکان تعریف حیات برای هوش مصنوعی می‌تواند مورد بررسی قرار گیرد. 🔹مسایل مربوط به هوش مصنوعی نیز متعدد است. مثلاً آیا می‌توان برای هوش مصنوعی حقوقی تعریف کرد؟ آیا می‌توان برای هوش مصنوعی الزام و تکلیف یا مسئولیت را تعریف کرد؟ نسبت به تهدیداتی مانند تهدید حریم خصوصی، تهدید نسل بشر و به ویژه تهدید کرامت انسانی که ممکن است با گسترش و تقویت این فناوری ایجاد شود، چه تمهیداتی ممکن است؟ استفاده از فناوری هوش مصنوعی در موقعیت‌های که نیاز به توجه و مراقبت و احترام دارند استفاده شوند، مانند دایه، پرستار، قاضی، شاهد، افسر پلیس و مانند آن‌ها ، آیا کرامت انسانی را تهدید می‌کند؟ 🔹 مسایل زیادی نیز در باب هوش مصنوعی قابلیت طرح را دارد، مانند امکان تعمیم احکام عبید به هوش مصنوعی، مسئله‌ی صحت معاملات هوش مصنوعی و موقعیت آن در معاملات (مثلاً از قبیل وکالت است یا مستقل است یا صرفاً ید مالک)، استقرار هوش مصنوعی از موقعیت‌هایی از قبیل شهادت یا قضاوت یا ولایت، امکان تعریف کفر و ایمان برای هوش مصنوعی و صدها مسئله‌ی این چنین. 🔹 در این تحقیق از محقق خواسته شده تا بر اساس تحلیل فلسفی، چارچوبی برای تحلیل‌های اخلاقی فقهی هوش مصنوعی ارایه دهد و البته به مسئله‌ی پروتکل‌های هوش مصنوعی تأکید بیشتری می‌شود. به طور اجمالی چارچوب این تحقیق تعیین شده است. اما این چارچوب بسیار اجمالی است و محقق را محدود نمی‌کند. محقق تا آنجا که در گفتمان تفکر اسلامی به پژوهش حِکمی مشغول است، اعم از اینکه در مکاتب شناخته شده‌ی فلسفی باشد، یا مکتبی جدید ابداع نماید، در این چارچوب قرار دارد. ✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی 🌐 @oisc_majazi
💠عنوان کتاب: سیاست‌های کلان شرعی در فضای مجازی(سیاست‌های شرعی و اصول استباط آنها از ادله شرعی) ✍️ تهیه کننده: ابوالحسن حسنی، رضا حاج حسینی 🗒 تعداد صفحات: 38 🔷 فقه فردی، متشکل از مجموعه احکامی است که بیانگر تکالیف‌اند؛ اما تکالیفی که صرفاً از تعبد حاصل شده‌اند و سیاست‌هایی که احکام را تحت یک نظام گردآورد، کم‌تر مورد توجه قرار گرفته است. این امر سبب شده که در مواجهه با پدیده‌های جدیدی مانند فضای مجازی، آن را به‌سان موضوعاتی ببینیم که مکلف باید در مواجهه با آنها، تکالیف خود را رعایت کند. 🔷 رجوع به منابع معرفتی شریعت نشان می‌دهد که آموزه‌های شریعت بیش از این احکام است و نظامی خاص در آن وجود دارد. این نظام با آموزه‌هایی که جهت‌گیری‌های کلی احکام شرعی را نشان می‌دهد به دست می‌آید که در این اثر از آن با عنوان «سیاست‌های شرعی» یاد شده است. 🔷 این مقاله در دو بخش نگارش یافته است: در بخش اول، به ماهیت وکارکرد این سیاست‌ها پرداخته شده و در بخش دوم ادله وجود آن‌ها در شریعت مورد بررسی قرار گرفته است. ✔️ دریافت فایل الکترونیکی این کتاب : 📥 yun.ir/i1n0m8 ✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی 🌐 @oisc_majazi
🔵 ماجراهای گوگل و استرالیا (پرده اول) ✅ یکی از اتفاقات جالب در حوزه فضای مجازی که مدت زیادی نیز از آن نگذشته است، جریان سرشاخ شدن دولت استرالیا با غول فناوری شرکت گوگل است. دولت استرالیا در پرده اول این ماجرا به منظور افزایش درآمد ناشران محلی اخبار، گوگل را مجبور تقسیم کردن درآمد ناشی از انتشار این اخبار با آن‌ها نمود و از آن‌جایی که طبیعتا با مخالفت این شرکت مواجه می‌شد، او را تهدید به حذف موتور جستجوی گوگل در کشور خود کرد. 📌 تهیه شده در گروه مطالعات اخلاقی پژوهشگاه فضای مجازی 💡 مشروح گزارش: yun.ir/5bq3z9 ✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی 🌐 @oisc_majazi
🔴شناسایی و انتشار اطلاعات حساب‌های جعلی منافقین در توییتر 🔹به همت بنیاد هابیلیان فهرست بیش از ۲۵۰ حساب کاربری جعلی گروهک تروریستی منافقین در شبکه اجتماعی توییتر شناسایی و افشا شد. 🔹واحد رصد سایبری بنیاد هابیلیان که اقدامات گروهک های تروریستی ضد ایرانی را رصد و تحلیل می کند، یکشنبه فهرستی شامل ۲۵۶ حساب کاربری گروهک منافقین را با منشأ کشور آلبانی کشف و شناسایی کرد. پیش از این تعدادی از اعضای جداشده از منافقین که سابقا در بخش سایبری این گروه فعالیت می کردند از وجود یک مزرعه ترول در داخل اردوگاه تیرانا خبر داده بودند که با استفاده از 1000 تا 1500 عضو خود، هزاران صفحه جعلی در شبکه توییتر را در راستای اهداف سیاسی خشونت آمیز و نشان دادن ایران به عنوان کشوری مخالف با حقوق مردم خود و متخاصم، مدیریت می کنند. ✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی 🌐 @oisc_majazi
🗳 / بکارگیری تکنولوژی بلاک‌چین؛ انقلابی در نظام رای‌گیری ✅ آیا بلاک‌چین موجب تحولی اساسی در آینده نظام رای‌گیری می‌شود یا صرفاً پیشرفتی روبه‌رشد خواهد بود. این فناوری، چه دلالت‌هایی برای آینده دموکراسی خواهد داشت؟ 📌تهیه شده در گروه فرهنگی و اجتماعی پژوهشگاه فضای مجازی 💡مشروح یادداشت: yun.ir/z1oki7 ✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی 🌐 @oisc_majazi