📜الرّسول (صلی الله علیه و آله)- قَالَتْ أُمُّ سَلَمَهًَْ (لِرَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) بِأَبِی أَنْتَ وَ أُمِّی الْمَرْأَهًُْ یَکُونُ لَهَا زَوْجَانِ فَیَمُوتُونَ وَ یَدْخُلُونَ الْجَنَّهًَْ لِأَیِّهِمَا تَکُونُ فَقَالَ (صلی الله علیه و آله) یَا أُمَّ سَلَمَهًَْ تَخَیَّرْ أَحْسَنَهُمَا خُلُقاً وَ خَیْرَهُمَا لِأَهْلِهِ یَا أُمَّ سَلَمَهًَْ إِنَّ حُسْنَ الْخُلُقِ ذَهَبَ بِخَیْرِ الدُّنْیَا وَ الْآخِرَهًْ.
📝پیامبر (صلی الله علیه و آله)- امّ سلمه به رسول خدا (صلی الله علیه و آله) عرض کرد: «پدر و مادرم به قربانت زنی که دو شوهر از او مرده است و هر دو در بهشتاند به کدام یک تعلّق خواهد داشت»؟ فرمود: «ای ام سلمهًْ؛ هرکه را که خلقش بهتر و خیرش بهخانوادهی خود بیشتر بوده اختیار میکند و حقیقت اینکه آدم خوش خلق خیر دنیا و آخرت به همراه برده است».
📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۶، ص۴۷۸ ثواب الأعمال، ص۱۸۱/ نورالثقلین
📜الرّسول (صلی الله علیه و آله)- مَا مِنْ شَیْءٍ أَحْسَنَ فِی الْمِیزَانِ مِنْ حُسْنِ الْخُلُقِ.
📝پیامبر (صلی الله علیه و آله)- چیزی در میزان عمل بهتر از حسن خلق نیست.
📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۶، ص۴۸۰ نورالثقلین
📜الرّسول (صلی الله علیه و آله)- عَلَیْکُمْ بِحُسْنِ الْخُلُقِ فَإِنَ حُسْنَ الْخُلُقِ فِی الْجَنَّهًْ لَا مَحَالَهًَْ وَ إِیَّاکُمْ وَ سُوءَ الْخُلُقِ فَإِنَّ سُوءَ الْخُلُقِ فِی النَّارِ لَا مَحَالَهًَْ.
📝پیامبر (صلی الله علیه و آله)- شما را به حسن خلق سفارش میکنم زیرا خوش اخلاق بدون شک در بهشت است و از بد اخلاقی بپرهیزید که بد اخلاق بدون شک در جهنّم است.
📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۶، ص۴۷۸ عیون أخبارالرضا، ج۲، ص۳۱
📜الرّسول (صلی الله علیه و آله)- إِنَّ أَحَبَّکُمْ إِلَی اللَّهِ أَحْسَنُکُمْ أَخْلَاقاً الْمُوَطَّئُونَ أَکْنَافاً الَّذِینَ یَأْلَفُونَ وَ یُؤْلَفُونَ وَ أَبْغَضُکُمْ إِلَی اللَّهِ الْمَشَّاءُونَ بِالنَّمِیمَهًْ الْمُفَرِّقُونَ بَیْنَ الْإِخْوَانِ الْمُلْتَمِسُونَ لِأَهْلِ الْبَرَاءِ الْعَثَرَاتِ.
📝پیامبر (صلی الله علیه و آله)- محبوبترین شما در نزد خدا خوشخلقترین شما است که مردم را با کمال ملاطفت و نرمی در کنار خود قرار میدهد و با مردم و مردم با او انس و الفت دارند و مبغوضترین شما در نزد خدا سخنچینان و تفرقهاندازان میان برادران که در مقام پیداکردن لغزشهای پاکان باشند.
📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۶، ص۴۷۸ عوالی اللیالی، ج۱، ص۱۰۰
📜الرّسول (صلی الله علیه و آله)- فَأَفْضَلَکُمْ أَحْسَنُکُمْ أَخْلَاقاً الْمُوَطَّئُونَ أَکْنَافاً الَّذِینَ یَأْلَفُونَ وَ یُؤْلَفُونَ تُوَطَّأُ رِحَالُهُمْ.
📝پیامبر (صلی الله علیه و آله)- بهترین شما کسانی میباشند که اخلاق آنها از همه نیکوتر است و با لطف و محبّت از مردم پذیرایی میکنند و با مردم انس میگیرند و از آنها دلجویی مینمایند و وسایل استراحت آنها را فراهم میسازند.
📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۶، ص۴۷۸ نورالثقلین/ البرهان
📜الصّادق (علیه السلام)- سُئِلَ الصَّادِقُ (علیه السلام) مَا حَدُّ حُسْنِ الْخُلُقِ قَالَ تُلِینُ جَانِبَکَ وَ تُطِیبُ کَلَامَکَ وَ تَلْقَی أَخَاکَ بِبِشْرٍ حَسَنٍ.
📝امام صادق (علیه السلام)- به امام صادق (علیه السلام) عرض شد: «تعریف حسن خلق چیست»؟ فرمود: «آرامش و خوب سخنگفتن، و اینکه با برادرت با چهرهی باز برخورد کنی».
📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۶، ص۴۷۸ من لایحضره الفقیه، ج۴، ص۴۱۲/ نورالثقلین
کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در تلگرام
@qoranvamamhoosein
کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا
http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
هدایت شده از قرآن و امام حسین ع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیات در شان رسول الله(ص) را در کانال قران و امام حسین(ع) با زدن این هشتگ ببینید و فضائل حضرت را منتشر کنید👇👇
#آیات_در_شان_رسول_اکرم_ص
کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در تلگرام
@qoranvamamhoosein
کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا
http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
4_5920092915471747240.mp3
19.65M
#شرح_و_تفسیر_زیارت_عاشوراء 626
#سیره_و_اخلاق_امام_حسین_علیه_السلام 52
#السلام_علیک_یا_بن_رسول_الله 5
#صلوات
#آیات_الولایة
#آیات_در_شان_رسول_اکرم_ص
💫اهمیت ذکر پیغمبر(ص) به صورت صلوات و مبارزه با مخالفین و احیاء نام مقدس رسول الله(ص) با صلوات دائمی بر پیغمبر(ص)
🎇شرح وتفسیر آیه 56 سوره احزاب:
«اِنَّ اللّه َ و مَلائِکتَهُ یُصَلُّونَ عَلَی النَّبیِّ یا اَیُّها الّذینَ امَنُوا صَلّوا عَلیهِ و سَلِّمُوا تَسلیما»
✨استمرار خداوند و ملائک در صلوات فرستادن بر پیغمبر(ص)
#خادم_الحسین_علیه_السلام_تابع_منش
کانال مقتل ضامن اشک
@zameneashk1
ای دی برای سوالات مقتل
@m_h_tabemanesh
❖﷽❖
#تفاسیر_قرآن
#شیعیان
أَلَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحَاتِ طُوبَى لَهُمْ وَ حُسْنُ مَآبٍ
کسانى که ایمان آوردند و کارهاى شایسته انجام دادند، براى آنها پاکیزهترین [زندگى] و سرانجام نیک است.
(رعد/ ۲۹)
✨✨✨✨✨✨
📜الرّسول (صلی الله علیه و آله)- عَنْ أَبِیعَبْدِاللَّهِ (علیه السلام)ُ عَنْ آبَائِهِ عَنْ رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) أَنَّهُ قَالَ لِأَمِیرِالْمُؤْمِنِینَ (علیه السلام) بَشِّرْ شِیعَتَکَ وَ مُحِبِّیکَ بِخِصَالٍ عَشْرٍ أَوَّلُهَا طِیبُ مَوْلِدِهِمْ وَ ثَانِیهَا حُسْنُ إِیمَانِهِمْ وَ ثَالِثُهَا حُبُّ اللَّهِ لَهُمْ وَ الرَّابِعَهًُْ الْفُسْحَهًُْ فِی قُبُورِهِمْ وَ الْخَامِسَهًُْ نُورُهُمْ یَسْعَی بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَ السَّادِسَهًُْ نَزْعُ الْفَقْرِ مِنْ بَیْنِ أَعْیُنِهِمْ وَ غِنَی قُلُوبِهِمْ وَ السَّابِعَهًُْ الْمَقْتُ مِنَ اللَّهِ لِأَعْدَائِهِمْ وَ الثَّامِنَهًُْ الْأَمْنُ مِنَ الْبَرَصِ وَ الْجُذَامِ وَ التَّاسِعَهًُْ انْحِطَاطُ الذُّنُوبِ وَ السَّیِّئَاتِ عَنْهُمْ وَ الْعَاشِرَهًُْ هُمْ مَعِی فِی الْجَنَّهًِْ وَ أَنَا مَعَهُمْ {فَ} طُوبی لَهُمْ وَ حُسْنُ مَآبٍ.
📝پیامبر (صلی الله علیه و آله)- امام صادق (علیه السلام) از پدرانش نقل میکند: رسول خدا (صلی الله علیه و آله) به امیرالمؤمنین (علیه السلام) فرمود: «شیعیان و دوستدارانت را به ده ویژگی بشارت بده.
🌼اوّل: پاکی ولادتشان.
🌼دوّم: نیکوبودن ایمانشان.
🌼 سوّم: خداوند آنها را دوست دارد.
🌼چهارم: باز و فرّاخشدن قبرشان.
🌼 پنجم: نورشان پیشاپیش آنان در حرکت است. (تحریم/۸).
🌼ششم: برداشتهشدن فقر از جلوی چشمانشان و بینیازی قلبهایشان.
🌼 هفتم: خداوند بر دشمنانشان غضب میکند.
🌼 هشتم: از بیماری پیسی و جذام در امان هستند.
🌼 نهم: گناهان و بدیهایشان میریزد
🌼 و دهم: آنها در بهشت با من هستند و من با آنها هستم؛ پس، برای آنها پاکیزهترین [زندگی] و سرانجام نیک است❣».
📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۷، ص۲۸۴ بحارالأنوار؛ ج۲۷، ص۱۶۲
کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در تلگرام
@qoranvamamhoosein
کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا
http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
7.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#حدیث
🌠توصیه های امام صادق علیه السلام به عنوان بصری ترجمه فارسی در زیر آن
به محفل عاشقان امام حسین ع به کانال ضامن اشک بپیوندید.
•┈┈••✾❀❀✾••┈┈ واتساپ🔽
https://chat.whatsapp.com/GJhNNslvn2xAzPIpOSitPQ
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄
تلگرام
https://telegram.me/zameneashk
•┈┈••✾❀❀✾••┈┈
ایتا
https://eitaa.com/zameneashk1
•┈┈••✾❀❀✾••┈┈
سروش
sapp.ir/zameneashk
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄
پیج ما رو در اینستاگرام دنبال کنید
https://instagram.com/___m_h_tabemanesh1?igshid=1qjidh90lid96
پاسخ به سوالات مقتل
پاسخ به شبهات دینی
منابع و اسناد روایات
تفسیر قران
استاد محمدحسین تابع منش
May 11
❖﷽❖
#تفاسیر_قرآن
فَإِنْ تَوَلَّوْا فَقُلْ حَسْبِيَ اللهُ لا إِلهَ إِلاَّ هُوَ عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ وَ هُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظيمِ
اگر آنها [از حق] روى بگردانند، [نگران مباش]! بگو: «خداوند مرا كفايت مىكند، هيچ معبودى جز او نيست، بر او توكّل كردم و او پروردگار عرش عظيم است».
(توبه/ ۱۲۹)
✨✨✨✨✨
📜الصّادق (علیه السلام)- فَإِنْ تَوَلَّوْا یَا مُحَمَّدُ (صلی الله علیه و آله) عَمَّا تَدْعُوهُمْ إلَیْهِ فَقُلْ حَسْبِیَ اللهُ لا إِلهَ إِلَّا هُوَ عَلَیْهِ تَوَکَّلْتُ وَ هُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِیمِ.
📝امام صادق (علیه السلام)- فَإِنْ تَوَلَّوْا ای محمّد! اگر آنها از آنچه که ایشان را به آن میخوانی، رویبرگردانند، فَقُلْ حَسْبِیَ اللهُ لا إِلهَ إِلَّا هُوَ عَلَیْهِ تَوَکَّلْتُ وَ هُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِیمِ.
📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۶، ص۴۰۶ القمی، ج۱، ص۳۰۸
📜الصّادق (علیه السلام)- عَنْ حَنَانِبْنِسَدِیرٍ قَالَ سَأَلْتُ أَبَاعَبْدِاللَّهِ (علیه السلام) عَنِ الْعَرْشِ وَ الْکُرْسِیِّ فَقَالَ إِنَّ لِلْعَرْشِ صِفَاتٍ کَثِیرَهًًْ مُخْتَلِفَهًًْ لَهُ فِی کُلِّ سَبَبِ وَضْعٍ فِی الْقُرْآنِ صِفَهًٌْ عَلَی حِدَهًٍْ فَقَوْلُهُ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِیمِ ... ثُمَّ الْعَرْشُ فِی الْوَصْلِ مُتَفَرِّدٌ مِنَ الْکُرْسِیِّ لِأَنَّهُمَا بَابَانِ مِنْ أَکْبَرِ أَبْوَابِ الْغُیُوبِ وَ هُمَا جَمِیعاً غَیْبَانِ وَ هُمَا فِی الْغَیْبِ مَقْرُونَانِ لِأَنَّ الْکُرْسِیَّ هُوَ الْبَابُ الظَّاهِرُ مِنَ الْغَیْبِ الَّذِی مِنْهُ مَطْلَعُ الْبِدَعِ وَ مِنْهُ الْأَشْیَاءُ کُلُّهَا وَ الْعَرْشُ هُوَ الْبَابُ الْبَاطِنُ الَّذِی یُوجَدُ فِیهِ عِلْمُ الْکَیْفِ وَ الْکَوْنِ وَ الْقَدْرِ وَ الْحَدِّ وَ الْأَیْنِ وَ الْمَشِیَّهًِْ وَ صِفَهًِْ الْإِرَادَهًِْ وَ عِلْمُ الْأَلْفَاظِ وَ الْحَرَکَاتِ وَ التَّرْکِ وَ عِلْمُ الْعَوْدِ وَ الْبَدْءِ فَهُمَا فِی الْعِلْمِ بَابَانِ مَقْرُونَانِ لِأَنَّ مُلْکَ الْعَرْشِ سِوَی مُلْکِ الْکُرْسِیِّ وَ عِلْمَهُ أَغْیَبُ مِنْ عِلْمِ الْکُرْسِیِّ فَمِنْ ذَلِکَ قَالَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِیمِ أَیْ صِفَتُهُ أَعْظَمُ مِنْ صِفَهًِْ الْکُرْسِیِّ وَ هُمَا فِی ذَلِکَ مَقْرُونَانِ قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاکَ فَلِمَ صَارَ فِی الْفَضْلِ جَارَ الْکُرْسِیِّ قَالَ إِنَّهُ صَارَ جَارَهُ لِأَنَّ عِلْمَ الْکَیْفُوفِیَّهًِْ فِیهِ وَ فِیهِ الظَّاهِرُ مِنْ أَبْوَابِ الْبَدَاءِ وَ أَیْنِیَّتِهَا وَ حَدِّ رَتْقِهَا وَ فَتْقِهَافَهَذَانِ جَارَانِ أَحَدُهُمَا حَمَلَ صَاحِبَهُ فِی الصَّرْفِ وَ بِمَثَلٍ صَرَّفَ الْعُلَمَاءُ و یستدلوا {لِیَسْتَدِلُّوا} عَلَی صِدْقِ دَعْوَاهُمَا لِأَنَّهُ یَخْتَصُّ بِرَحْمَتِهِ مَنْ یَشاءُ وَ هُوَ الْقَوِیُّ الْعَزِیزُ.
📝امام صادق (علیه السلام)- حنانبنسدیر گوید: از ایشان در مورد عرش و کرسی سؤال کردم. فرمود: «عرش دارای صفات بسیار و متفاوتی است، به گونهای که به هر مناسبتی که قرآن آن را به کار برده، صفتی مستقل و متناسب با آن مناسبت را دارد. «عرش» در عبارت: رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِیمِ؛ به معنای «المُلک العظیم» است ... «عرش» در وصل، منفرد از «کرسی» است، زیرا هر دو، دو در از بزرگترین درهای غیباند و کلّ این درها جزء امور غیبی است و در «غیب»، قرین یکدیگرند؛ زیرا «کرسی» درِ ظاهرِ غیبی است که محل برون آمدن امور بدیع (خلاقیت) همه اشیاء از آن است، میباشد. امّا «عرش» درِ باطنِ غیبی است که علوم؛ کَیف، کَون، قَدَر، حَدّ و اَین، مشیّت، صفتِ اراده کردن، علم الفاظ و حرکات و تَرْک و علم عَوْد (بازگشت) و بَداء در آن است. این دو در، در علم، دو درِ مقروناند، زیرا «مُلک عرش» متفاوت از «مُلک کرسی» است و علم آن غایبتر از علم کرسی است؛ از این رو خداوند فرموده است: رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِیمِ، چون صفتش بزرگتر از صفت کرسی است. امّا به هر حال، این دو لفظ در غیب بودن، قرین یکدیگرند». عرض کردم: «فدایت شوم! پس چرا «عرش» در فضیلت، همسنگ «کرسی» شده است»؟ فرمود: «چون علم کیفوفیّت و آنچه که از ابواب بَداء، ظاهر است و أینیَّتِ آن و حدِّ رتق و فتق آن در عرش قرار دارد. پس این دو همجوار و همسنگ یکدیگرند. یکی از آن دو، دیگری را بر ظرف خویش برنهاده است، همان طور که علما در علم صرف [بر تغییر و تبدیل حروف] استدلال می کنند، عرش و کرسی نیز بر راستی ادعای خود استدلال می کنند؛ زیرا خداوند، رحمت خود را به هرکس بخواهد، اختصاص میدهد. (بقره/۱۰۵) چرا که پروردگارت قوی و شکستناپذیر است!. (هود/۶۶).
,
📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۶، ص۴۰۸ التوحید، ص۳۲۱/ نور الثقلین
📜السّجّاد (علیه السلام)- انَّ اللَّهَ عَزَّوَجَلَّ خَلَقَ الْعَرْشَ أَرْبَاعاً لَمْ یَخْلُقْ قَبْلَهُ الَّا ثَلَاثَهًُْ أَشْیَاءَ الْهَوَاءِ وَ الْقَلَم وَ النُّورَ ثُمَّ خَلْقِهِ مِنْ أَنْوَارٍ مُخْتَلِفَهًٍْ فَمِنْ ذَلِکَ النُّورُ نُورُ اخْضَرَّ اخْضَرَّتْ مِنْهُ الْخُضْرَهًُْ وَ نُورِ اصْفَرَّ اصْفَرَّتْ مِنْهُ الصُّفْرَهًُْ وَ نُورٍ احمراحمرت مِنْهُ الْحُمْرَهًُْ وَ نُورِ ابْیَضَّ وَ هُوَ نُورٍ الانوار وَ مِنْهُ ضَوْءُ النَّهَارِ ثُمَّ جَعَلَهُ سَبْعِینَ أَلْفَ طَبَقٍ: غِلَظُ کُلِّ طَبَقُ کاول الْعَرْشِ الی أَسْفَلَ السافلین لَیْسَ مِنْ ذَلِکَ طَبَقُ الَّا یُسَبِّحُ بِحَمْدِ رَبَّهُ وَ یُقَدِّسُهُ باصوات مُخْتَلِفَهًٍْ وَ السُّنَّهًِْ غَیْرِ مُشْتَبِهَهًًْ وَ لَوْ أَذَّنَّ لِلِّسَانِ مِنْهَا فَاسْمَعْ شَیْئاً مِمَّا تَحْتَهُ لِهَدْمِ الْجِبَالِ وَ الْمَدَائِنِ وَ الْحُصُونِ وَ لَخَسَفَ الْبِحَارِ وَ لَا هَلَکَ مَا دُونَهُ لَهُ ثَمَانِیَهًَْ أَرْکَانِ عَلَیَّ کُلِّ رُکْنٍ مِنْهَا مِنَ الْمَلَائِکَهًُْ مَا لَا یُحْصِی عَدَدَهُمْ الاالله عَزَّوَجَلَّ یُسَبِّحُونَ اللَّیْلَ وَ النَّهارَ لا یَفْتُرونَ وَ لَوْ حِسُّ شَیْءٍ مِمَّا فَوْقَهُ مَا قَامَ لِذَلِکَ طَرْفَهًَْ عَیْنٍ بَیْنَهُ وَ بَیْنَ الاحساس الْجَبَرُوتِ وَ الْکِبْرِیَاءِ وَ الْعَظَمَهًِْ وَ الْقُدُسِ وَ الرَّحْمَهًِْ وَ الْعِلْمِ وَ لَیْسَ وَرَاءَ هَذَا مَقَالٍ.
📝امام سجّاد (علیه السلام)- عرش چهارمین چیزی است که خداوند آفریده است. قبل از آن هوا و قلم و نور را آفریده بود، سپس عرش را از نورهای رنگارنگ آفرید، از آن جمله نور سبز که سبزی از آن پدید آمده و نور زرد که زردیها از اوست و نور قرمز که قرمزیها از اوست و نور سفید که آن نور نورها است و از همان، روشنی روز است. بعد آن را هفتاد هزار طبقه قرار داد که ضخامت هر طبقهای بهاندازهی فاصلهی عرش تا اسفل السافلین است. هر طبقه با صداهای گوناگون که با یکدیگر اشتباه نمیشوند، او را تقدیس و تسبیح می کنند. اگر یکی از آن صداها آشکار شود و صدا را به آنچه که در زیر آن قرار دارد، برساند، تمام کوهها و شهرها و دیوارها خراب میشود، دریاها می شکافد و هرچه غیر آن است هلاک می گردد. عرش دارای هشت رکن است که هر رکن را گروهی از ملائکه حمل می کنند؛ [تمام] شب و روز را تسبیح میگویند و سست نمیگردند. (انبیاء/۲۰). و جز خدا کسی عدد آنها را نمی داند. اگر یکی از صداها که بالای عرش است حس شود، یک لحظه دوام نمیآورد. امّا بین آن صداها و حواس، جبروت و کبریاء و عظمت و قدس و رحمت و علم فاصله است و پس از این گفتاری نیست.
📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۶، ص۴۰۸ نور الثقلین
📜الصّادق (علیه السلام)- عَنِ الْحَسَنِ بْنِ الْفَضْلِ عَنِ الرِّضَا (علیه السلام) عَنْ أَبِیهِ (علیه السلام) قَالَ: ... قَالَ جَعْفَرٌ (علیه السلام) نَعَمْ یَا رَبِیعُ لَمَّا رَأَیْتُ الشَّرَّ فِی وَجْهِهِ قُلْتُ حَسْبِیَ الرَّبُّ مِنَ الْمَرْبُوبِینَ وَ حَسْبِیَ الْخَالِقُ مِنَ الْمَخْلُوقِینَ وَ حَسْبِیَ الرَّازِقُ مِنَ الْمَرْزُوقِینَ وَ حَسْبِیَ اللَّهُ رَبُّ الْعَالَمِینَ حَسْبِی مَنْ هُوَ حَسْبِی حَسْبِی مَنْ لَمْ یَزَلْ حَسْبِی حَسْبِیَ اللهُ لا إِلهَ إِلَّا هُوَ عَلَیْهِ تَوَکَّلْتُ وَ هُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِیمِ.
📝امام صادق (علیه السلام)- حسنبنفضل از امام رضا (علیه السلام) نقل کرد که فرمود: ... امام صادق (علیه السلام) [به ربیع] فرمود: «ای ربیع! هنگامی که شرّ را در چهره او (منصور دوانیقی) دیدم، گفتم: «پروردگار مرا در برابر مخلوقات، کافی است و آفریدگارم مرا در برابر آفریدگان کفایت می کند و روزیدهنده مرا از روزی خورندگان کفایت می کند و خداوند که پروردگار جهانیان است برایم کافی است. کافی است او که کفایت می کند، کافی است کسی که هنوز مرا کفایت می کند، خداوند مرا کفایت میکند، هیچ معبودی جز او نیست، بر او توکّل کردم و او پروردگار عرش عظیم است».
📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۶، ص۴۱۰ بحار الأنوار، ج۴۷، ص۱۶۲
کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در تلگرام
https://t.me/qoranvamamhoosein
کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا
http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
❖﷽❖
#تفاسیر_قرآن
أَ لَمْ أَعْهَدْ إِلَيْكُمْ يا بَنِي آدَمَ أَنْ لاتَعْبُدُوا الشَّيْطانَ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُبِينٌ
اى فرزندان آدم! آيا با شما عهد نكردم كه شيطان را نپرستيد، كه او براى شما دشمن آشكارى است؟!
(یس/ ۶۰)
✨✨✨✨✨✨
📜الجواد ( مَنْ أَصْغَی إِلَی نَاطِقٍ فَقَدْ عَبَدَهُ فَإِنْ کَانَ النَّاطِقُ عَنِ اللَّهِ فَقَدْ عَبَدَ اللَّهَ وَ إِنْ کَانَ النَّاطِقُ یَنْطِقُ عَنْ لِسَانِ إِبْلِیسَ فَقَدْ عَبَدَ إِبْلِیسَ.
📝امام جواد ( هرکس به سخنگویی گوش دهد، بندگی او نموده پس اگر آن سخنگوی از جانب خدا باشد مستمع بندگی خدا نموده و اگر ناطق از جانب ابلیس باشد مستمع عبادت ابلیس نموده است.
📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۲، ص۵۴۰
بحار الأنوار، ج۲، ص۹۴/ نورالثقلین
کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در تلگرام
https://t.me/qoranvamamhoosein
کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا
http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin