eitaa logo
اندیشکده قرآن، عرفان، اخلاق و سیاست
1.3هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
3.2هزار ویدیو
26 فایل
کانال عمومی
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐ @Quran124 ࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ 💠 منتقدین نهضت امام خمینی "ره" چه شخصیتی هستند؟ 🎤 مرحوم آیت‌الله فاطمی نیا مرحوم استاد فاطمی نیا بیان می‌کنند که آیت‌الله حاج آقا حسین فاطمی (از شاگردان برجسته عارف بالله میرزا جواد آقا ملکی تبریزی) در ابتدا از مخالفین حرکت انقلابی امام خمینی بودند و سیصد صفحه در مخالفت نهضت امام، مطلب نوشته بودند، که ناگهان در عالم رؤیا، ماجرایی به او الهام می شود کهدامام زمان (عج) به ایشان عتاب می‌کنند که... او بعد از بیدار شدن، همه آن سیصد صفحه را ریز ریز می کنند... ذکر خاطره ای برعکس مورد قبل، از مرحوم علامه عسکری. استاد فاطمی‌نیا می‌فرمایند: «اصلاً یک آدم حسابی، یک آدم پاکیزه، مخالف امام خمینی نمی‌تواند بشود»... (کامل مباحث را در کلیپ بالا بشنوید). ┄┅═✧❁🌼❁✧═┅┄ تقدیمی اندیشکده "قرآن، عرفان، اخلاق و عقاید" وابسته به "دانشگاه ملی مجاری" @Arefane | منبع: کانال عارفانه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
╭━⊰✨✨⊱━╮ @Quran124 ╰━•⊰❀ 🌸 ❀ ⊱•━╯ 📖 اندیشکده مجازی علوم "قرآن، عرفان، اخلاق و عقاید" وابسته به "دانشگاه ملی مجازی" بسته صد و نودم را تقدیم می‌کند: ⏬ 📖 پیام یک صوت صفحه ۱۹۰ قرآن کریم «سوره توبه» ✨🌸✧🌸🌸✧🌸✨ 📋 ترجمه صوتی و نکات تفسیری را نیز در پیام دوم و سوم ‌می‌بینیم. ⬇️ ═✨✧🌸✧✨═
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
╭━⊰✨✨⊱━╮ @quran124 ╰━•⊰❀ 🌸 ❀ ⊱•━╯ ↔️ ادامه بسته صد و نودم قرآنی 📖 پیام دو ترجمه صوتی صفحه ۱۹۰ قرآن کریم «سوره توبه» 📋 نکات تفسیری را در پیام سوم می‌بینیم. ⬅️ ✨🌸✧🌸✧🌸✨ 👆 تقدیمی اندیشکده علوم "قرآن، عرفان، اخلاق و عقاید" وابسته به "دانشگاه ملی مجازی" ═✨✧🌸✧✨═
╭━━⊰✨✨⊱━━╮ @Quran124 ╰━━•⊰❀ 🌸 ❀ ⊱•━━╯ ↔️ ادامه بسته صد و نودم قرآنی 📖 پیام سه نکات تفسیری سوره مبارکه «توبه» صفحه ۱۹۰ قرآن مجید [۱] ✨🌸✧🌸🌸✧🌸✨ 1️⃣ اگر به خاطر خدا از نعمت‌های فانی بگذریم؛ به نعمت‌های ابدی می‌رسیم. «نَعِیمٌ مُقِیمٌ» 🌸✨ 2️⃣ خداوندی که به همه دنیا «قَلِیلٌ» می‌گوید؛ به پاداش مجاهدان، «عَظِیمٌ» ✨🌸 3️⃣ پدر کافر، بر فرزند مسلمان ولایت ندارد و روابط مکتبی بر هر رابطه‌ای مقدّم است. «لاٰ تَتَّخِذُوا» 🌸✨ 4️⃣ عواطف نباید بر ارزش‌های مکتبی غالب شود. «لاٰ تَتَّخِذُوا آبٰاءَکُمْ وَ إِخْوٰانَکُمْ» ✨🌸 5️⃣ عواطف فامیلی و امکانات مادّی نباید مانع جهاد شود و هرکجا مانع شد؛ زمینه ساز قهر الهی است. «إِنْ کٰانَ آبٰاؤُکُمْ... وَ أَمْوٰالٌ... أَحَبَّ... فَتَرَبَّصُوا..»(در راه دوستی خدا و جهاد در راه او باید از همه چیز و همه کس گذشت. زیرا حفظ دین، بر حفظ روابط خانوادگی، عاطفی و اقتصادی مقدّم است. ) 🌸✨ 6️⃣ اگر رفاه در زندگی اصل شد؛ انسانیّت سقوط می‌کند و سبب دوری از خدا و رسول است و قهر و غضب نامعلومی را در انتظار دارد. «یَأْتِیَ اللّٰهُ بِأَمْرِهِ» ✨🌸 7️⃣ جنگ حُنین در منطقه‌ای نزدیک طائف، میان مسلمانان و قبیله‌ی «هوازن» درگرفت و به همین سبب به آن جنگ هوازن هم می‌گویند. در سال هشتم هجری پیامبر صلی الله علیه و آله برای مقابله با توطئه و تهاجم هوازن، به آن منطقه لشکرکشی کرد. سپاه ده هزار نفری اسلام که مکّه را فتح کرده بود؛ به همراه دو هزار نفر از تازه مسلمانان، به آن سوی عزیمت کردند. ~~~~~🌸~~~~~~~~~ جنگ و درگیری پس از نماز صبح بود و مسلمانان که از حمله‌ی قبایل هوازن غافلگیر شده بودند؛ اغلب پا به فرار گذاشتند و نظام سپاه اسلام در هم ریخت؛ ولی با مقاومت سرسختانه‌ی گروهی، سرانجام فراریان به فراخوانی پیامبر صلی الله علیه و آله بازگشتند و مجدّداً حمله آغاز شد و با کشته شدنِ صد نفر از مشرکان و تسلیم شدن بقیّه و به دست آمدن غنایم بسیار، جنگ حُنین با یاری خداوند به سود مسلمانان خاتمه یافت. ~~~~~🌸~~~~~~~~~ درباره‌ی تعداد اسرا و میزان غنایم و کیفیّتِ تقسیم آنها و مسائلی که پیش آمد و نتایج این نبرد، حرف‌های گفتنی بسیار است که باید به کتب تاریخ و مغازی مراجعه کرد. 🌸✨ 8️⃣ بدون اراده‌ی الهی، اسباب مادّی بی‌اثر است. «فَلَمْ تُغْنِ عَنْکُمْ» ✨🌸 9️⃣ در جنگ حنین، خداوند چهار نوع لطف به مؤمنان داشت: ۱. سکینه ۲. جنود نامرئی ۳. قهر بر کفّار و ۴. پذیرش توبه‌ی فراریان (که در آیه ۲۷ مطرح است). 🌸✨ 🔟 باور به حضور فرشتگان و مأموران الهی در جنگ برای امداد مؤمنان، یک عقیده‌ی قرآنی است. «أَنْزَلَ جُنُوداً لَمْ تَرَوْهٰا» ✨🌸 1️⃣1️⃣ عاقبت همه‌ی کفّار، شکست و ذلّت است. «عَذَّبَ... ذٰلِکَ جَزٰاءُ الْکٰافِرِینَ» پاورقی _______________ ۱. تفسیر نور، تالیف استاد محسن قرائتی ✨🌸✧🌸🌸✧🌸✨ تقدیمی👆 اندیشکده علوم "قرآن، عرفان، اخلاق و عقاید" وابسته به "دانشگاه ملی مجازی" ══✨✧🌸✧✨══
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐ @quran124 ࿐᪥💞﷽💞᪥࿐ 💠 🌀شناخت و افشای حرکات مرموز مخالفان، برای مردم لازم است. 〽️منافقان در فکر تشکیک و تفرقه در میان خواصّ اهل حقّ هستند. 🌀وحی الهی و سخنان پیامبر ص علمی و عالم پرور است. 〽️ تشکیک در میان مسلمانان، نوعی تهاجم فرهنگی است. ما ذا قالَ آنِفاً 🌀 انسان، با انگیزه و عمل فاسد و هواپرستی، زمینه مهر شدن دل خود را فراهم می کند و قابلیّت فهم وحی و معارف الهی را از دست می دهد.أُولئِکَ الَّذِینَ طَبَعَ اللّهُ 〽️ مسخره نمودن وحی و قرآن، موجب کدورت قلب شده و انسان را از درک حقایق باز می دارد. 🌀 اگر بر دلی مهر خورد، سخنان رسول خدا نیز در او کارساز نخواهد بود. 〽️هواپرستی با خداپرستی سازگار نیست. پذیرش هدایت از طرف انسان، زمینه ساز فزونی هدایت از طرف خداوند است.اهْتَدَوْا زادَهُمْ 🌀هدایت پذیری، ظرفیّت روحی انسان را توسعه می دهد.زادَهُمْ 〽️هدایت واقعی آن است که انسان را به تقوا برساند. اِهْتَدَوْا ... آتاهُمْ تَقْواهُمْ 🌀 ایمان و توحید باید آگاهانه باشد.فَاعْلَمْ أَنَّهُ لا إِلهَ إِلاَّ اللّهُ(تقلید در اصول عقائد جایز نیست.) 〽️ در نظام الهی، اولیای خداوند واسطه های دریافت لطف و مغفرت الهی برای مردم هستند.با اینکه خداوند قادر است بدون دعای پیامبر مردم را ببخشد، امّا به آن حضرت فرمان دعا و استغفار می دهد. اِسْتَغْفِرْ ... لِلْمُؤْمِنِینَ 🌀 احاطه علمی خداوند بر تمام حالات انسان، سبب نگرانی از عقوبت لغزشها و موجب روی آوردن به استغفار می شود. اِسْتَغْفِرْ... اَللّهُ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
᪥✨•﷽•✨᪥࿐ @SiaSiAjtma ᪥✨•••••••✨᪥࿐ 👥 مگر قرار نبود قوه قضاییه اینطور عمل کند؟ ┄┅═✧❁🌼❁✧═┅┄ تقدیمی اندیشکده «پاسخ بسوالاتِ اجتماعی، سیاسی و دفاعی» وابسته به «دانشگاه ملی مجازی»
╭━⊰✨﷽✨⊱━╮ @khanvadtarbiat ╰━•⊰❀ 🌸 ❀ ⊱•━╯ 🌺بسته ۷۳ 💢 موضوع بسته: "راهکارهای افزایش اعتماد به نفس نوجوانان و ظرافت های مربوطه" ✍️ دکتر ابراهیم اخوانی 📚 منبع: کانال همراهان نوجوان 📝 تهیه و تنظیم: اتاق فکر دانشکده 💪 پست ۱. "راهکار جهت افزایش اعتماد به نفس، نوجوانان"(از بسته ۷۳) 1⃣ "برای نوجوان تکیه‌گاه متعالی و معنوی ایجاد کنیم" 🔷 تا زمانی که ما برای خود و تنها اهداف شخصی مان قدم برمی‌داریم، تحول خاصی رخ نمی‌دهد، ولی ↪️ آنگاه که با نیتی سرشار و عزمی فراتر از مصلحت‌های فردی، به میدان موفقیت قدم می‌نهیم، سرعت بیشتری به دست می‌آوریم و احتمال رسیدن به نتیجه، در ما چند برابر می‌شود 🔷 با سوق دادن نوجوان فضیلت‌خواه، به سوی خداوند و قدرت بی‌انتهای او، می‌توان تکیه‌گاهی محکم برای تلاش‌های نوجوان خلق کرد و او را به پیوندی عمیق میان معنویت و موفقیت نزدیک نمود. 🔷 نوجوانی که در همه حال خداوند را همراه خود می‌بیند، باوری استوار نسبت به توانایی‌های خود پیدا کرده و از طی مسیر خسته نخواهد شد. 2⃣ "تصور تازه برای نوجوانان ایجاد کنیم" 🔅 برداشت‌های ما از خودمان یا بدون واسطه است یا همراه وساطت دیگران. به تعبیر قرآن در سوره قیامت، «ان الانسان علی نفسه بصیره» [ قطعا انسان‌ها بر خودشان آگاهی دارند] زمانی که ما درک درستی از خود و توانمندی‌های خویش داشته باشیم و برای آن، ابتدا خداوند را شاکر گردیم و سپس درصدد شکر عملی نعمت، یعنی شکوفاسازی و بکارگیری آن برآییم، و این معنا را به شیوه درست به نوجوانانمان منتقل کنیم و آنان به این معنا باور داشته باشند، شرایط بهتری را برای خود و فرزندانمان رقم می‌زنیم. در این میان وجود مزاحمی به نام "برچسب‌ها" که از سوی دیگران روی ما حک می‌شود، موجب انحراف از واقعیت ها شده و در بسیاری از موارد، شناخت ما و نوجوانان را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. تصور کنید نوجوانی که از هوش کافی برخوردار است، به دلیل اظهار نظر اطرافیان ممکن است، هیچ گاه توانایی خود را باور نکند و با نوعی "خودپنداری" طرف شده باشد که به رشد او منتهی نمی‌شود. از این رو پیشنهاد می‌شود⬇️ با ارزیابی صحیح و به روز از خود و چیدن موفقیت‌ها در کنار برچسب‌ها، به نوجوان کمک کنید تا باور تازه‌ای از خود داشته باشد و از چنگال منفی نگری نسبت به خود رها شود. 3⃣ "نوجوانان را در معرض تجربه‌های نو قرار دهیم" ✳️ به همان اندازه که شکست‌های کوچک و بزرگ در زندگی نوجوان،‌ زمینه‌ساز خودباوری ضعیف می‌شوند، فراهم ساختن زمینه مسئولیت پذیری جهت رسیدن به موفقیت‌های کوچک نیز گام مهمی در ارتقای خودباوری است. ✳️ بر این اساس توصیه می‌شود ذنوجوان را در معرض تجربه‌های مثبت تازه‌ای قرار دهید، تا با توانمندی واقعی خود بهتر آشنا شده و راه را برای شکوفایی استعدادهای اسیر، در تجربه‌های تلخ گذشته بازگشاید. 4⃣ توجه دادن نوجوانان، به مثبت‌اندیشی ✅ توجه به جنبه‌های مثبت، در کنار رویدادها و معنادهی به شکست‌ها، بخشی از برنامه ارتقای خودباوری نوجوان است. ✅ تا زمانی که نوجوان به پیروی از دیگران، کلی‌گویی‌های منفی را تکرار می‌کند، انگیزه کافی برای رسیدن به قله‌های موفقیت را نخواهد داشت؛ زیرا او بر این گمان است که تلاش‌های کنونی‌اش بی‌فایده بوده و کامیابی از آن کسانی خواهد بود که شرایط خانوادگی بهتر، اعتبار اجتماعی بالاتر، ثروت و قدرت را داشته باشند. ❗ ✅ در این میان می‌توان با مثال زدن از افرادی که گردنه‌های دشوار رسیدن به قله را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند، در کنار آموختن نحوه درست اندیشیدن، می تواند فضای فکری و احساسی تازه ای برای نوجوان رقم بزند. 5⃣ "معرفی الگوهای متعادل به نوجوانان" ✳️ از آنجایی که افراد با میزان خودباوری پایین، به شدت نسبت به انسان‌های موفق دچار خطا بوده و آنها را از هر نظر بهترین می‌دانند، داشتن دوستان و اسوه‌هایی که توانسته‌اند مسیر موفقیت را گام به گام و مبتنی بر تلاش و برنامه طی کنند، در جان نوجوان حرکتی نو ایجاد می‌کند. ✳️ مطالعه سرنوشت انسان‌های موفق در عصر کنونی مانند ورزشکاران، کارآفرینان، هنرمندان، شخصیت‌های علمی و دینی و همه آنهایی که با یافتن و پذیرفتن توانایی‌های اهدایی از سوی خداوند، به شکوفایی آن همت گماردند، بخشی از این برنامه است. 6⃣ "تعدیل انتظارات از نوجوانان" 〽️ بخشی از فروپاشی اعتماد به نفس در نوجوان، مرهون انتظارات بالا و بیرون از توان اوست که معمولا از والدین کامل‌نگر یا مسئولان آموزشی آرمان‌خواه سر می‌زند و موجی از ناامیدی را در ساحت روانی نوجوان می‌آفریند. 〽️ بر این اساس، سفارش می‌شود تا همراهان نوجوان از انتظارات زیاد و نگاه همراه با توقع فراتر از توان، دست برداشته و آنچه مقدور نوجوان است را بپذیرد. 🍁🌿🍁🌿🍁🌿🍁
╭━⊰✨﷽✨⊱━╮ @khanvadtarbiat ╰━•⊰❀ 🌸 ❀ ⊱•━╯ 💫 پست ۲. (بخش اول)👌 نکات و ظرافت ها، جهت افزایش اعتماد به نفس نوجوان (از بسته۷۳) 👈 در راستای بهبود وضعیت اعتماد به نفس، والدین و متولیان تربیتی خود باید نکات زیادی را توجه کنند و به نوجوانان امور زیر را آموزش دهند: ⬇️ 🔻 ۱. آنها این حقيقت را بپذيرند كه فرد ممتازي هستند و مي‌توانند به اهداف خود برسند. 🔻 ۲. آنها باید آگاهي خود را توسعه دهند و خويشتن را از اشتباهات محضي كه آنان را از به كارگيري نيروي نامحدودتان باز مي‌دارد، برهانند. 🔻۳. نيروي نامحدودی که خداوند به آنان هدیه کرده است را آزاد بگذارند و در زندگي نقشه و هدفي داشته باشند و در صدد تحقق آن برآیند. 🔻 ۴. به قادر متعال توكّل نموده و به او روي بياورند تا مشكلات آنها را حل كرده و زندگي را مطابق دلخواه‌ و مصلحت شما در بياورد. 🔻 ۵. خويشتن را در زندگي مجسّم سازند و به طور قطع بگويند چه مي‌خواهند باشند، سپس همان را در زندگي پيشه ساخته و در جهت نيل به آن بكوشند. 🔻 ۶. در ذهن خود موفقيت را بپرورانند و مجسم کنند نه شكست را. این تصویر ذهنی مثبت از خود، نقش بسزایی در موفقیت افراد خواهد داشت. 🔻 ۷. به اوقاتي كه دارند، مسلط شوند و از آن حداكثر استفاده را ببرند. 🔻۸. از ❌ وابستگي به ديگران ❌ گناه ❌ ترس و اضطراب دروني بپرهيزند. 🔻۹. و به جاي آن: ✅ اعتماد به نفس ✅ عشق ✅ قوه خلاّقیت ✅ تحرك ✅ شوخ طبعي ✅ و ارتباط با ديگران را تمرین کنند. 🔻 ۱۰. در جهت كمك به ايجاد آرامش، كسب نيرو و انجام امور، فن تفكر را تمرين كنند. 🔻 ۱۱. به خاطر داشته باشند كه آنان داراي نيروي انتخاب و عامل بالقوه‌اي هستيد كه مي‌توانند در پرتو آن، به قله‌های بلند موفقیت، دست یابند. 🔻 ۱۲. افراد موفق را پيدا كنند و از آنها بياموزند. 🔻 ۱۳. تلاش‌هاي كوچك و مشخص را براي هر رؤيايي كه در سر دارند را يادداشت كنند و نيز دوره معيني را با پايان مشخص در نظر بگيرند. 🔻 ۱۴. مهمترين كليد اعتماد به خود اين است كه دائما تلاش كنند. 🔻 ۱۵. خوش بين باشند و خود را از نااميدي دور سازند. 🔻 ۱۶. خود را به بهداشت جسم و فكر، آرامش و سكون، گشاده رويي و كم توقعي عادت دهند. 🔻 ۱۷. اراده و روحيه انتقاد پذيري را در خود تقويت كنند. 🔻 ۱۸. از غرور، تملق و تعريف زياده از حد، نسبت به خود دست بردارند. 🔻 ۱۹. به اعمال موفق خويش خود افتخار نمايند. 🔻 ۲۰. در فعاليت‌هاي اجتماعي بيشتر شركت كنند. ادامه در پست بعدی ⬅️
╭━⊰✨﷽✨⊱━╮ @khanvadtarbiat ╰━•⊰❀ 🌸 ❀ ⊱•━╯ ↔️پست۳. (بخش پایانی)👌 نکات و ظرافت ها، پیرامون افزایش اعتماد به نفس در نوجوان (از بسته ۷۳) 🔻 ۲۱. در عين حالي كه نوجوانان باید عالي نگر بار ببایند، ولی به مرور كارهاي بزرگ را باید انجام بدهند. 🔻 ۲۲. توانایی و استعدادهای اخلاقی، علمي، هنري، ورزشی و... را در خود افزایش دهند. 🔻 ۲۳. عوامل شكست در كارها را بررسي كنند. 🔻 ۲۴. سعي كنند در امور زندگي براي انجام هر كاري، انگيزه داشته باشند و هدف خاص، والا و مقدسي را در نظر بگيرند. 🔻 ۲۵. زمينه تقويت مديريت، تجزيه و تحليل، بزرگ انديشي و آينده نگري را در خود به وجود آورند. 🔻 ۲۶. از كارهايي كه مي‌ترسند، به مرور زمان و سنجيده، خود را در آن بياندازند تا ابهت آن شكسته شده و در اثر تكرار برايشان عادي گردد. 🔻 ۲۷. حالات موفق شدگان تاريخ را مطالعه كنند. 🔻 ۲۸. فعالیت‌ منظم ورزشی، نقش مهمی در افزایش اعتماد به نفس جوانان خواهد داشت. 🔻 ۲۹. به گونه‌ای برنامه ریزی نمایند که موفقیت‌های کوچک را پی در پی تجربه کنند. 🔻 ۳۰. هر موفقيت، را گامي در جهت افزايش اعتماد به نفس خود حساب کنند. 🍃🍁🍃🍁🍃🍁🍃 تقدیمی اندیشکده «خانواده، تربیت و اصلاح سبک زندگی» وابسته به «دانشگاه ملی جهاد مجازی» 🌹منتظر بسته های بعدی ما باشید.🌹
᪥✨•﷽•✨᪥࿐ @SiaSiAjtma ᪥✨•••••••✨᪥࿐ ❌ چشم‌زخم واقعیت یا خرافات ❌ ۱. بیشتر مردم بخاطر چشم زخم میمیرند ۲.راهکارهای دفع چشم زخم ۳.خرافات مثل تخم‌مرغ شکستن ۴.آیات و روایات چشم‌زخم ۵.علت چشم‌زخم(حسادت و محروميت) 🎤پاسخ از : استاد مرتضی‌ کهرمی ┄┅═✧❁🌼❁✧═┅┄ تقدیمی اندیشکده «پاسخ بسوالاتِ اجتماعی، سیاسی و دفاعی» وابسته به «دانشگاه ملی مجازی»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
╭━⊰✨✨⊱━╮ @Quran124 ╰━•⊰❀ 🌸 ❀ ⊱•━╯ 📖 اندیشکده مجازی علوم "قرآن، عرفان، اخلاق و عقاید" وابسته به "دانشگاه ملی مجازی" بسته صد و نود و یکم را تقدیم می‌کند: ⏬ 📖 پیام یک صوت صفحه ۱۹۱ قرآن کریم «سوره توبه» ✨🌸✧🌸🌸✧🌸✨ 📋 ترجمه صوتی و نکات تفسیری را نیز در پیام دوم و سوم ‌می‌بینیم. ⬇️ ═✨✧🌸✧✨═
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
╭━⊰✨✨⊱━╮ @quran124 ╰━•⊰❀ 🌸 ❀ ⊱•━╯ ↔️ ادامه بسته صد و نود و یکم قرآنی 📖 پیام دو ترجمه صوتی صفحه ۱۹۱ قرآن کریم «سوره توبه» 📋 نکات تفسیری را در پیام سوم می‌بینیم. ⬅️ ✨🌸✧🌸✧🌸✨ 👆 تقدیمی اندیشکده علوم "قرآن، عرفان، اخلاق و عقاید" وابسته به "دانشگاه ملی مجازی" ═✨✧🌸✧✨═
╭━━⊰✨✨⊱━━╮ @Quran124 ╰━━•⊰❀ 🌸 ❀ ⊱•━━╯ ↔️ ادامه بسته صد و نود و یکم قرآنی 📖 پیام سه نکات تفسیری سوره مبارکه «توبه» صفحه ۱۹۱ قرآن مجید [۱] ✨🌸✧🌸🌸✧🌸✨ 1️⃣ پذیرش توبه، بر خداوند واجب نیست؛ بلکه تفضّلی است که به حکمت خود او مربوط است. «مَنْ یَشٰاءُ» 🌸✨ 2️⃣ خداوند، هم گناهان را می‌پوشاند؛ هم انسان را دوست دارد. «غَفُورٌ رَحِیمٌ» ✨🌸 3️⃣ همه‌ی زمین‌ها از نظر قداست، یکسان نیستند. «فَلاٰ یَقْرَبُوا الْمَسْجِدَ الْحَرٰامَ» 🌸✨ 4️⃣ تنگناهای اقتصادی و فشارهای مالی، ما را نسبت به دینمان بی‌تعهّد نسازد. «إِنْ خِفْتُمْ عَیْلَةً» ✨🌸 5️⃣ هرکجا احساس نگرانی اجتماعی شد؛ باید روحیّه‌ی امید و توکّل را در مردم زنده کرد. «إِنْ خِفْتُمْ عَیْلَةً فَسَوْفَ یُغْنِیکُمُ اللّٰهُ مِنْ فَضْلِهِ» 🌸✨ 6️⃣ رزق ما به دست دیگران (مسافران و جهانگردان) نیست؛ بلکه به دست خداست. «یُغْنِیکُمُ اللّٰهُ» ✨🌸 7️⃣ از قطع رابطه اقتصادی با کفّار، به خاطر مکتب، نگران نباشیم. «یُغْنِیکُمُ اللّٰهُ» 🌸✨ 8️⃣ احکام دین، بر پایه‌ی علم و حکمت الهی است. «عَلِیمٌ حَکِیمٌ» ✨🌸 9️⃣ دین حقّ، تنها اسلام است و ادیان دیگر به دلیل تحریف و خرافاتی که در آنها جا داده‌اند، حقّ نمی‌باشند. «وَ لاٰ یَدِینُونَ دِینَ الْحَقِّ» 🌸✨ 🔟 درباره‌ی شخصیّت‌های دینی و الهی نباید غلّو کرد. « عُزَیْرٌ ابْنُ اللّٰهِ... اَلْمَسِیحُ...» ✨🌸 1️⃣1️⃣ عشق ها، دوستی‌ها و اطاعت‌ها باید حدّ و مرز داشته باشد. هر نوع نظام، قطب، مراد، مرشد، اطاعت تشکیلاتی و حزبی و...، اگر سرچشمه‌اش وحی و امر خدا نباشد، شرک است. «اِتَّخَذُوا... أَرْبٰاباً مِنْ دُونِ اللّٰهِ » 🌸✨ 2️⃣1️⃣ خطر انحراف از توحید به شرک، همیشه و همه جا بوده است. «اِتَّخَذُوا... أَرْبٰاباً مِنْ دُونِ اللّٰهِ» پاورقی _______________ ۱. تفسیر نور، تالیف استاد محسن قرائتی ✨🌸✧🌸🌸✧🌸✨ تقدیمی👆 اندیشکده علوم "قرآن، عرفان، اخلاق و عقاید" وابسته به "دانشگاه ملی مجازی" ══✨✧🌸✧✨══
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
•°꧁🍃﷽🍃꧂°• 🔰 تاثیر کشف لیتیوم در آینده ایران ⬅️ این هم از زمین که در زمان ظهور گنجهایش را بیرون می‌ریزد... ⚘⚘⚘⚘⚘⊱━═❀༅࿐ 🔹کشف لیتیوم در همدان خبری است که این روزها موجی متفاوت را در کشور و حتی جهان ایجاد کرده است. 🔹اما ذخایر لیتیوم در ایران چه تاثیری دارد و این عنصر چه آورده‌ای برای آینده ایران خواهدداشت؟ ✍️ پ . ن: در روایات داریم که: در زمان ظهور زمین گنجهایش را بیرون می‌ریزد یعنی همین....👌 باما‌همراه باشید 👇👇👇 ࿐༅🍃🌺🍃༅࿐ @atrgolenarges313 ▬▭▬▭▬▭▬▭▬ ⬆️ با کانال خودتون «کانال عطر گل نرگس»، با موضوع «مهدوی، مناسبتی» همراه ما باشید. مقدم تمام عزیزان گرامی 🌿𖥸🌿𖥸🌿𖥸🌿
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 افول انسانیت از آنجایی شروع می شود: که آزادی را از یک جاندار زنده‌ی وحشی بگیری آن را پوشک کنی به آن چیپس و پفک بدهی و تربیت آن جاندار را ارجح بدانی بر تربیت یک انسان آزاده ➡️@shohadac
🔴 ماجرای نبرد عارف شیعی با مرتاض‌هندی را شنیده ای؟ 🎤آیت الله شبیری زنجانی حضرت آیت الله شبیری زنجانی از علما و مجتهدین معاصر و از شاگردان علامه طباطبایی نقل می کند: "۷۰ سال پیش، مرتاضی از هند، به قم آمده بود وادعاهای عجیبی داشت. از جمله اینکه می گفت می توانم انسان ها را با نیروی روحم از زمین بلند کنم. تعدادی از مردم را از زمین بلند کرده بود. روزی شهید امام موسی صدر به او گفت مرا بلند کن، ما با خود فکر کردیم سید موسی ذکری چیزی می گوید و جادوگری این مرتاض را باطل می کند. اما مرتاض کمی تلاش کرد و آقاموسی را با سینی حدود یک متر به هوا برد. "ما سید موسی صدر را که جوانی نو خط بود سرزنش کردیم که چرا آبروی ماها را بردی؟ سید گفت: می خواستم طلسمش را بشکنم. ولی هرچه تلاش کردم گویی مرا بسته بودند و نمی توانستم از روی سینی به زمین بپرم. مرتاض را نزد استاد خود علامه طباطبایی بردیم. برخی از ما که جمعی از شاگردان علامه بودیم، ناامید شده بودیم. وارد اتاق علامه شدیم. گفتیم که این مرتاض از هند آمده و کارهای خارق العاده می کند، علامه فرمود: مثلا چه کارهایی؟ گفتیم مثلا: انسان را روی هوا بلند می کند. هیچ تعجبی در علامه بر انگیخته نشد و فرمودند خب مرا بلند کند، من به نوشتن ادامه می دهم، او کار خودش را بکند. مرتاض مقداری دم و دستگاهش را درآورد و اورادی می خواند و مدتی کارهایش طول کشید. علامه هم مشغول نوشتن بود. مدتی گذشت، یک دفعه علامه سر خود را بالا آورد و نگاهی به مرتاض کرد و دوباره سرش را پایین انداخت. مرتاض در هم شد، اما دوباره ادامه داد. اوراد و اذکاری خواند، اداها و اطواری هم در می‌آورد. مدتی گذشت دوباره علامه سرش را لحظه ای بالا آورده و نظری به چشمان مرتاض انداخت و دوباره مشغول نوشتن شد. مرتاض که آثار ناراحتی و عصبانیت در چهره اش موج می زد، باز هم ادامه داد و این بار کارهایش بیشتر طول کشید. علامه بار سوم نگاهش را به او دوخت و اندکی طول داد. مرتاض پا شد و وسایل خود را جمع کرد و سراسیمه باحالت فرار بیرون رفت. رفتیم و از وی پرسیدیم چه شد؟ نتوانستی؟ باعصبانیت گفت: من تمام نیروی خود را بکار گرفتم تا روح وی راتسخیر کنم و بعد او را از زمین بلند کنم ولی ایشان نگاهی به من کردند و تمام اورادم باطل شد. به علاوه نفوذ نگاهشان جوری بود که کم مانده بود قبض روح شوم. دفعه دوم کم مانده بود جان مرا بگیرد. دفعه ی سوم هر چه بلد بودم بکار بردم تا تسخیرش کنم ولی این بار جوری نگاه کرد که انگار کسی میخواهد خفه‌ام کند. این بود که فهمیدم این روح را نمیتوان تسخیر کرد و خیلی عظمت دارد. مرتاض که قدرت روحی یکی از پروردگان مکتب امام صادق علیه السلام را دیده بود همان شب ازقم رفت وتمام برنامه هایش به ریخت" [۱] منبع:______________ ۱. سایت علامه طباطبایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@quran124 ࿐᪥💞﷽💞᪥࿐ 💚 🌀 فرمان جهاد، میدان آزمایش افراد است. ذُکِرَ فِیهَا الْقِتالُ رَأَیْتَ الَّذِینَ 💛ترس از جهاد، نشانه بیماردلی است و افراد سست ایمان با فرمان جهاد، مرگ خود را با چشم می بینند همان گونه که در حال احتضار، انسان مرگ را می بیند.فِی قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ یَنْظُرُونَ إِلَیْکَ نَظَرَ الْمَغْشِیِّ عَلَیْهِ مِنَ الْمَوْتِ 🌀مؤمن، در برابر فرمان الهی جهاد، سراپا فرمانبردار است.طاعَهٌ 💛گفتار و کردار، هر دو باید صحیح و بجا باشد. طاعَهٌ وَ قَوْلٌ مَعْرُوفٌ 🌀جهاد و دفاع، از نظر عقل و فطرت پسندیده است. «قَوْلٌ مَعْرُوفٌ» 💛ریشه ی ترس از جهاد،آن است که صادقانه عمل نمی کنیم. «فَلَوْ صَدَقُوا اللّهَ» 🌀ترک صله رحم و روابط خویشاوندی، گناهی است در ردیف فساد در زمین.تُفْسِدُوا فِی الْأَرْضِ وَ تُقَطِّعُوا أَرْحامَکُمْ 💛فراریان از جنگ، فسادگران و قاطعان رحم، مورد نفرین خداوند هستند.تَوَلَّیْتُمْ تُفْسِدُوا تُقَطِّعُوا أُولئِکَ الَّذِینَ لَعَنَهُمُ اللّهُ 🌀 بزرگ ترین محرومیّت معنوی، محرومیّت از شناخت حقیقت است. لَعَنَهُمُ اللّهُ فَأَصَمَّهُمْ وَ أَعْمی أَبْصارَهُمْ 💛استفاده نامشروع و نامتعارف و غیر مفید از استعدادهای خدادادی، نشانه ی دور شدن از رحمت الهی است. 🌀 کسانی که تدبّر در قرآن را رها کرده و با قرآن برخوردی سطحی دارند، مورد توبیخ خداوند قرار می گیرند. 💛 شرط بهره وری از مفاهیم عالی وحی و قرآن، سعه صدر و داشتن قلبی باز و سالم و تدبّر در آن است. أَمْ عَلی قُلُوبٍ أَقْفالُها منبع: تفسیر نور
࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐ @Quran124 ࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ 🔴 ماجرای نبرد عارف شیعی با مرتاض‌هندی را شنیده ای؟ 🎤آیت الله شبیری زنجانی حضرت آیت الله شبیری زنجانی از علما و مجتهدین معاصر و از شاگردان علامه طباطبایی نقل می کند: "۷۰ سال پیش، مرتاضی از هند، به قم آمده بود وادعاهای عجیبی داشت. از جمله اینکه می گفت می توانم انسان ها را با نیروی روحم از زمین بلند کنم. تعدادی از مردم را از زمین بلند کرده بود. روزی شهید امام موسی صدر به او گفت مرا بلند کن، ما با خود فکر کردیم سید موسی ذکری چیزی می گوید و جادوگری این مرتاض را باطل می کند. اما مرتاض کمی تلاش کرد و آقاموسی را با سینی حدود یک متر به هوا برد. "ما سید موسی صدر را که جوانی نو خط بود سرزنش کردیم که چرا آبروی ماها را بردی؟ سید گفت: می خواستم طلسمش را بشکنم. ولی هرچه تلاش کردم گویی مرا بسته بودند و نمی توانستم از روی سینی به زمین بپرم. مرتاض را نزد استاد خود علامه طباطبایی بردیم. برخی از ما که جمعی از شاگردان علامه بودیم، ناامید شده بودیم. وارد اتاق علامه شدیم. گفتیم که این مرتاض از هند آمده و کارهای خارق العاده می کند، علامه فرمود: مثلا چه کارهایی؟ گفتیم مثلا: انسان را روی هوا بلند می کند. هیچ تعجبی در علامه بر انگیخته نشد و فرمودند خب مرا بلند کند، من به نوشتن ادامه می دهم، او کار خودش را بکند. مرتاض مقداری دم و دستگاهش را درآورد و اورادی می خواند و مدتی کارهایش طول کشید. علامه هم مشغول نوشتن بود. مدتی گذشت، یک دفعه علامه سر خود را بالا آورد و نگاهی به مرتاض کرد و دوباره سرش را پایین انداخت. مرتاض در هم شد، اما دوباره ادامه داد. اوراد و اذکاری خواند، اداها و اطواری هم در می‌آورد. مدتی گذشت دوباره علامه سرش را لحظه ای بالا آورده و نظری به چشمان مرتاض انداخت و دوباره مشغول نوشتن شد. مرتاض که آثار ناراحتی و عصبانیت در چهره اش موج می زد، باز هم ادامه داد و این بار کارهایش بیشتر طول کشید. علامه بار سوم نگاهش را به او دوخت و اندکی طول داد. مرتاض پا شد و وسایل خود را جمع کرد و سراسیمه باحالت فرار بیرون رفت. رفتیم و از وی پرسیدیم چه شد؟ نتوانستی؟ باعصبانیت گفت: من تمام نیروی خود را بکار گرفتم تا روح وی راتسخیر کنم و بعد او را از زمین بلند کنم ولی ایشان نگاهی به من کردند و تمام اورادم باطل شد. به علاوه نفوذ نگاهشان جوری بود که کم مانده بود قبض روح شوم. دفعه دوم کم مانده بود جان مرا بگیرد. دفعه ی سوم هر چه بلد بودم بکار بردم تا تسخیرش کنم ولی این بار جوری نگاه کرد که انگار کسی میخواهد خفه‌ام کند. این بود که فهمیدم این روح را نمیتوان تسخیر کرد و خیلی عظمت دارد. مرتاض که قدرت روحی یکی از پروردگان مکتب امام صادق علیه السلام را دیده بود همان شب ازقم رفت وتمام برنامه هایش به ریخت" [۱] ┄┅═✧❁🌼❁✧═┅┄ تقدیمی اندیشکده "قرآن، عرفان، اخلاق و عقاید" وابسته به "دانشگاه ملی مجاری" ۱.منبع: سایت علامه طباطبایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐ @Quran124 ࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ 💠 جواب استاد ازغدی، به امثال خاتمی، روحانی و... تا حالا شما هم این جمله رو شنیدین که "چرا می‌خواین مردم رو به زور ببرید بهشت؟ بذارید خودشون تصمیم بگیرن" ؟ ┄┅═✧❁🌼❁✧═┅┄ تقدیمی اندیشکده "قرآن، عرفان، اخلاق و عقاید" وابسته به "دانشگاه ملی مجاری"
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
᪥✨•﷽•✨᪥࿐ @SiaSiAjtma ᪥✨•••••••✨᪥࿐ ❌ جن اذیت میکنه : چکار کنم ❌ ‼️جن چه شکلیه و چه جنسیه؟ ❌آیا جن میتونه به خونه ما سنگ بزنه؟❌ ❌آیا اجنه دیده میشن؟❌ 🎤پاسخ از : استادمرتضی‌ کهرمی ┄┅═✧❁🌼❁✧═┅┄ تقدیمی اندیشکده «پاسخ بسوالاتِ اجتماعی، سیاسی و دفاعی» وابسته به «دانشگاه ملی مجازی»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
╭━⊰✨✨⊱━╮ @Quran124 ╰━•⊰❀ 🌸 ❀ ⊱•━╯ 📖 اندیشکده مجازی علوم "قرآن، عرفان، اخلاق و عقاید" وابسته به "دانشگاه ملی مجازی" بسته صد و نود و دوّم را تقدیم می‌کند: ⏬ 📖 پیام یک صوت صفحه ۱۹۲ قرآن کریم «سوره توبه» ✨🌸✧🌸🌸✧🌸✨ 📋 ترجمه صوتی و نکات تفسیری را نیز در پیام دوم و سوم ‌می‌بینیم. ⬇️ ═✨✧🌸✧✨═