⚠️ این یک اعلام خطر است ⚠️
هروقت دیدی حق باتو نیست اما قبول نمیکنی و بهانه تراشی میکنی احساس خطر کن⛔️
چون هوای نفست داره مانع پذیرش حق میشه
ای مؤمنین! کاملاً قیام به عدالت کنید...اگرچه به زیان خود شما، یا پدر و مادر و نزدیکان شما باشد...از هوی و هوس پیروی نکنید؛ که از حق، منحرف شوید... نساء۱۳۵
#به_ترجمه_آیات_دقت_کنید
https://eitaa.com/joinchat/141623429C4293928e60
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم
تسبیح خداوند از جانب جهان خلقت
تُسَبِّحُ لَهُ اَلسَّمٰاوٰاتُ اَلسَّبْعُ وَ اَلْأَرْضُ وَ مَنْ فِيهِنَّ وَ إِنْ مِنْ شَيْءٍ إِلاّٰ يُسَبِّحُ بِحَمْدِهِ وَ لٰكِنْ لاٰ تَفْقَهُونَ تَسْبِيحَهُمْ إِنَّهُ كٰانَ حَلِيماً غَفُوراً
[سوره إسراء آیه 44]
ترجمه
آسمانهاى هفتگانه و زمين و هر كه در آنهاست، تسبيح خداوند را مىگويند، و هيچ چيز نيست مگر آنكه با ستايش، از او به پاكى ياد مىكند، ولى شما تسبيح آنها را نمىفهميد. همانا او بردبار و آمرزنده است.
تفسیر
برخی مفسّران این تسبیح را تسبیح تکوینی دانستهاند؛ یعنی ساختار وجودی هر ذرّهای از عالم، نشان از اراده، حکمت، علم و عدل خدا دارد.
بعضی دیگر معتقدند که هستی، شعور و علم دارد و همه در حال تسبیحاند، ولی گوش ما صدای آنها را نمیشنود. این نظر با ظاهر آیات سازگارتر است. نطق داشتن اشیاء محال نیست، چون در قیامت تحقّق مییابد، «أَنْطَقَ کلَّ شَیءٍ» حتّی سنگ هم علم و خشیت دارد و از خوف خدا از کوه سقوط میکند، «وَ إِنَّ مِنْها لَما یهْبِطُ مِنْ خَشْیةِ اللَّهِ» حضرت سلیمان سخن مورچه را میفهمید و منطق الطیر میدانست.
منبع
برگرفته از تفسیر نور، جلد 5، صفحه 66 الی 68
#تسبیح_خداوند_از_جانب_جهان_خلقت
https://eitaa.com/joinchat/141623429C4293928e60
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم
ایمان و عمل لازمه امیدواری به رحمت الهی
إِنَّ اَلَّذِينَ آمَنُوا وَ اَلَّذِينَ هٰاجَرُوا وَ جٰاهَدُوا فِي سَبِيلِ اَللّٰهِ أُولٰئِكَ يَرْجُونَ رَحْمَتَ اَللّٰهِ وَ اَللّٰهُ غَفُورٌ رَحِيمٌ
[سوره البقرة آیه 218]
ترجمه
همانا کسانی که ایمان آوردهاند و کسانی که مهاجرت نموده و در راه خدا جهاد کردهاند، آنها به رحمت پروردگار امیداوار هستند و خدا آمرزنده و مهربان است.
تفسیر
در شأن نزول این آیه آمده است که: مؤمنانی که هجرت و جهاد کردند، ولی هلال ماه رجب را با ماه جمادیالاخری اشتباه گرفتند و دست به قتال زدند، ناراحت نباشند؛ زیرا اشتباهشان مورد عفو است و آنان قصد انجام گناه نداشتهاند.
امید بدون عمل، آرزویی بیش نیست. چنانکه در آخرین آیه سورهٔ کهف میخوانیم: «فَمَنْ کانَ یرْجُوا لِقاءَ رَبِّهِ فَلْیعْمَلْ عَمَلًا صالِحاً وَ لا یشْرِک بِعِبادَةِ رَبِّهِ أَحَداً» هرکس امید به لقای پروردگار و رسیدن به مقام قرب را دارد، پس باید عمل خالصانه انجام دهد.
منبع
برگرفته از تفسیر نور، جلد 1، صفحه 339 الی 340
#امید_به_زحمت_الهی
#مطلب_شماره_10101
https://eitaa.com/joinchat/141623429C4293928e60