eitaa logo
کانال قرآن و اهلبیت علیهم السلام
765 دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
19 فایل
ارتباط باما. نـوكــــري كردنِ اين قـوم مرا بالا بُرد با گـداييِّ حسيـن مَنسَب شاهي دارم به حسين بن علي پشت و پناهم گرم است اي خـدا شكر، عجب پشت و پناهي دارم. @Behruz313
مشاهده در ایتا
دانلود
◽️....🖤 ‏اَللّـهُمَّ الْعَنْ قَتَلَةَ اَميرِ الْمُؤْمِنينَ اَللّـهُمَّ الْعَنْ قَتَلَةَ اَميرِ الْمُؤْمِنينَ اَللّـهُمَّ الْعَنْ قَتَلَةَ اَميرِ الْمُؤْمِنينَ اللّٰهمَ العَنْ قَتَلةَ اَمیرالمُؤمِنین .. (ع) بر شیعیان تسلیت باد @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روزه ی من را در این دنیا تلافی میکند یا همین امروز یا فردا تلافی میکند پیش او بار گنه می آورم گم میشود جرم من را میکند حاشا تلافی میکند دست خالی مرا دید آبرویم را نبرد او کریم است و کم من را تلافی میکند هرکسی یک جور خالی کرده دورم را ولی او که می بیند شدم تنها تلافی میکند بس که میبخشد مرا دارم بدعادت میشوم هرچه بد تا میکنم مولا تلافی میکند گرچه من مهمانیش را سالها برهم زدم می نشاند بنده را بالا تلافی میکند سختیِ شب زنده داری را دیده ولی اجر و مزدش را با ما تلافی میکند در پشت در بسته بمانی بهتر است چون به هر شکلی شده تلافی می کند نوکرش را می‌رساند کرببلا تشنگی های مرا آقا تلافی میکند اکبرش را در عبایش چید و با اشکش نوشت آبروی رفته را سقا تلافی میکند ای خوردم زمین، بار مصیبات تو را التماس تلافی میکند : جانم فدای وقت به زهرا رسیدنت سلطان آسمان و زمین، شاه عالمین شیب الخضیب کوفه شدی بعد مدتی دیدی چگونه وارث ارث تو شد حسین؟ سلام عليكم و رحمة الله،صبحتون بخير، شهادت مظلومانه ی مولای متقیان، قرآن ناطق، امیرالمؤمنین حضرت (علیه السلام) تسلیت باد🏴 . @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ ‍ ‍ 🟣آخرین «» و رابطه آن با «» : 📌قسمت هشتم: ‍ از طرفی مطابق مفاد آیات ابتدایی سوره اسراء[51] و نیز احادیث ذیل این آیات از جمله در کتاب الکافی کلینی، خدواند قومی را قبل ظهور انتخاب می‌کند که داعیه جنگ با یهود دارند و از دشمنان اهل‌بیت انتقام خواهند گرفت: وَ قَضَيْنا إِلى‏ بَنِي إِسْرائِيلَ ... بَعَثْنا عَلَيْكُمْ عِباداً لَنا أُولِي بَأْسٍ شَدِيدٍ ... قَوْمٌ يَبْعَثُهُمُ اللَّهُ قَبْلَ خُرُوجِ الْقَائِمِ فَلَا يَدَعُونَ وَتْراً لآِلِ مُحَمَّدٍ إِلَّا قَتَلُوه.‏[52] و امام صادق سه بار قسم جلاله یاد می‌کند که این قوم، ایرانیان شیعی اهل قم هستند: كُنْتُ عِنْدَ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ... فَقُلْنَا جُعِلْنَا فِدَاكَ مَنْ هَؤُلَاءِ فَقَالَ ثَلَاثَ مَرَّاتٍ هُمْ وَ اللَّهِ أَهْلُ قُمَّ.[53] حال با مراجعه به احادیث، درمی‌آبیم که قیام ایرانیان شیعی در ابتدا توسط مردی از قم است که پیروان خویش را به حق دعوت می‌کند: رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ قُمَّ يَدْعُو النَّاسَ إِلَى الْحَقِّ يَجْتَمِعُ مَعَهُ قَوْمٌ كَزُبَرِ الْحَدِيدِ لَا تُزِلُّهُمُ الرِّيَاحُ الْعَوَاصِفُ وَ لَايَمَلُّونَ مِنَ الْحَرَبِ وَ لَا يَجْبُنُونَ وَ عَلَى اللَّهِ يَتَوَكَّلُونَ وَالْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِين.[54] و پایان این انقلاب با عبارت قرآنی «وَالْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِين» مزیّن شده است که همخوانی عجیبی با عبارت تقدیم پرچم به امام عصر دارد که کشته هایشان شهید محسوب می‌شود: كَأَنِّي بِقَوْمٍ قَدْ خَرَجُوا بِالْمَشْرِقِ ... وَ لَايَدْفَعُونَهَا إِلَّا إِلَى صَاحِبِكُمْ قَتْلَاهُمْ شُهَدَاءُ.[55] @Quranahlebayt از اینرو قیام مشرقی‌ها و انقلاب ایرانیان شیعی، آرمان آزادی فلسطین دارند و با یهود مُفسد خواهند جنگید و انقلاب‌شان به حکومت جهانی امام عصر متصل خواهد شد. بنابراین حتی از عینک «مخالفین مشروعیت قیام در عصر غیبت» نیز بخواهیم بنگریم، ناگزیر هستند[56] به این نتیجه برسند: اگر قیامی در ایران شکل گرفت و مختصاتی داشت از جمله آرمان آزادی فلسطین از تحت شمول احادیث «نهی از قیام در عصر غیبت» خارج است و طبق مبانی خودشان، باید از این قیام شیعی در ایران حمایت کنند. حکومت صفویه و ادعای زمینه‌سازی ظهور؟  ممکن است سوال شود: حکومت شیعی در ایران در زمان صفویه نیز تشکیل شد، چرا ظهور رخ نداد؟ پاسخ این است: آیا صفویه، داعیه و انگیزه ی مبارزه با یهود فاسد داشت؟ و اصولا آیا رژیم اسرائیل با محوریت اشغال فلسطین در زمان صفویه تشکیل شده بود؟ خیر.  توضیح اینکه: هرچند استظهار علامه مجلسی نیز ایران را زمینه‌ساز ظهور می‌دانست انما الکلام در تشخیص اشتباه فرمودند[57]. زیرا در زمان حکومت صفویه مختصات «پازل ظهور» وجود نداشت. ضمن اینکه شما تاریخ را بنگرید آیا صفویه آرمان آزادی فلسطین را داشتند؟ خیر. درحالیکه بیان گردید از مهمترین ویژگی‌ها و «شاخص» انقلاب زمینه‌ساز طبق آیات سوره ی اسراء، جنگ ایرانیان شیعی با یهود ساکن فلسطین با محوریت مسجد الاقصی است.[58] ادامه... 📚پی نوشت:  [51] . «وَ قَضَيْنا إِلى‏ بَنِي إِسْرائِيلَ... فَإِذا جاءَ وَعْدُ أُولاهُما... بَعَثْنا عَلَيْكُمْ عِباداً لَنا أُولِي بَأْسٍ شَدِيدٍ فَجاسُوا خِلالَ الدِّيارِ ... فَإِذا جاءَ وَعْدُ الْآخِرَةِ لِيَسُوؤُا وُجُوهَكُمْ وَ لِيَدْخُلُوا الْمَسْجِدَ كَما دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّةٍ» (اسراء: ۴-۷). [52] . کلینی، الکافی، ج8، ص206. [53] . مجلسی، بحارالأنوار، ج۵۷، ص۲۱۶. [54] . اشعری قمی، تاریخ قم، ص۲۷۸. مجلسی، بحارالأنوار، ج۵۷، ص۲۱۶. [55] . نعمانی، الغیبة، ص273. [56] . یک‌بار برای همیشه در خلوت خویش، به سوالات وجدان خود، پاسخ منطقی و عقلانی بدهند. [57] . لايبعد أن يكون إشارة إلى الدولة الصفوية شيدها الله تعالى و وصلها بدولة القائم‏ (مجلسی، بحارالأنوار، ج۵۲، ص۲۴۳). [58] . «وَ قَضَيْنا إِلى‏ بَنِي إِسْرائِيلَ... فَإِذا جاءَ وَعْدُ أُولاهُما... بَعَثْنا عَلَيْكُمْ عِباداً لَنا أُولِي بَأْسٍ شَدِيدٍ فَجاسُوا خِلالَ الدِّيارِ ... فَإِذا جاءَ وَعْدُ الْآخِرَةِ لِيَسُوؤُا وُجُوهَكُمْ وَ لِيَدْخُلُوا الْمَسْجِدَ كَما دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّةٍ» (اسراء: ۴-۷)؛ فَإِذا جاءَ وَعْدُ الْآخِرَةِ يعني القائم و أصحابه (قمی، تفسیر القمی، ج۲، ص۱۴؛ بحرانی، تفسیر البرهان، ج۳، ص۵۰۸). 🌱 @Quranahlebayt
8.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بِسْمِ ٱللَّٰهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِيم 🔹اللهمّ اجْعَلْ لی فیهِ الى مَرْضاتِکَ دلیلاً 🔹و لا تَجْعَل للشّیْطان فیهِ علیّ سَبیلاً 🔹و اجْعَلِ الجَنّةِ لی منْزِلاً و مَقیلاً 🔹یا قاضی حَوائِجَ الطّالِبین. 🔸 خدایا قرار بده برایم در این روز به سوی رضا و خوشنودیت، راهنمایی 🔸 و قرار مده برای شیطان در این روز بر من تسلطی 🔸 و قرار بده بهشت را برایم منزل و مقامی 🔸 اى برآورنده حاجتهاى جویندگان @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
SAMERI-11.mp3
2.78M
داستان قسمت 1⃣1⃣ بر اساس روایات قرآن با روایتگری زیبای حافظ و مولوی⁉️ابن عربی⁉️ 🌸 خواب و رویا و مکاشفه⁉️ 🌼 چشم برزخی و گریه در نماز⁉️ 🌸 یا مراجعه به راویان حدیث⁉️👉🏽 دستور اهل بیت چیست⁉️ «» «» @Quranahlebayt
❇️ پنج وقت و از جمله ایاتی که بر اوقات نمازها اشاره دارد، ایات 17 و18 سوره روم است که مرتبط با اوقات فضیلت تسبیح خدا و نماز در طول روز می باشد: 💠فَسُبْحَانَ اللَّهِ حِينَ تُمْسُونَ وَحِينَ تُصْبِحُونَ ﴿۱۷﴾ 🌱فولادوند: پس خدا را تسبيح گوييد آنگاه كه به درمى‏آييد و آنگاه كه به (صبح) درمى‏شويد 💠وَلَهُ الْحَمْدُ فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَعَشِيًّا وَ حِينَ تُظْهِرُونَ ﴿۱۸﴾ 🌱فولادوند: و ستايش از آن اوست در آسمانها و زمين و و وقتى كه به (ظهر) مى‏رسيد 🔷همانطور که می بینیم در این ایات نیز تسبیح خداوند را در 4زمان خاص در طول شبانه روز تاکید کرده است. این زمانها با اوقات صلاه العشاء، صلاه الفجر و صلاه الوسطی (نماز ظهر)که در ایات 58سوره نور و 238 سوره بقره ذکر شده اند مطابقت دارد. 👈 هم چنین با ایه 114 سوره هود که امر به اقامه نماز در دو طرف روز (صبح وعصر ) میکند، مطابقت دارد. 🔷✨این ایات با ایات 39و40سوره قاف و 130سوره طاها که پیامبر را به تسبیح خدا در اوقات چهار گانه (پیش از طلوع و غروب افتاب ،شب و اطراف روز) دعوت میکرد ،نیز همخوانی دارد. 👌👈همه این ایات این نکته را تایید می کند که تسبیح و یاد خدا در اوقات جداگانه صبح ،ظهر،عصر ،ابتدای شب و پاسی از شب مورد تاکید قران و هرکدام فضیلتی جداگانه دارد که جمع نمازها در یک وقت ؛مشمول این تاکیدات و فضایل نیست. 📚نامه (52)نهج البلاغه :نامه امام علی ع به فرمانداران شهرها 🌕"امّا بعد، نماز ظهر را با مردم در اوايل وقت بگزاريد يعني تا آنگاه كه سايه آفتاب به اندازه ديوار آغل بز برگشته باشد، ↩️و نماز عصر را در هواي روشن‏ و عصر بلند كه تا غروب به قدر دو فرسنگ راه توان پيمود، ↩️و نماز مغرب را آنگاه كه روزه ‏دار افطار كند و حاجيان از عرفات به مني روند، ↩️و نماز عشاء را از آنگاه كه سرخي شفق ناپديد گردد تا شب به يك سوم رسد، ↩️و نماز صبح را در وقتي كه چهره يكديگر را شناسيد" ♦"در شايستگى و يا بايستگى جدا كردن نمازهاى ظهر و عصر، و مغرب و عشا از ديدگاه قرآن و روايات جاى انكار يا ترديد نيست، جز آن كه براى معذوران و يا بى حالان يا مانندشان اجازه ى جمع بين آن ها داده شده است،" رساله ایت الله صادقی تهرانی ♦آيت الله بهجت : نماز فراداي اول وقت، افضل از نماز جماعتي است كه در غير از اول وقت فضيلت خوانده شود. ♦ آيت الله حائري شيرازي : اوقات نماز 5 وقت است و اينكه ما 3 وقت كرده ايم هر چند باعث بطلان نماز نمي‌شود اما مخالف سنت پيامبر اكرم و ائمه عليهم السلام است. اينها فلسفه و پيام دارند. @Quranahlebayt
جزء 21 نكوهش و جمله إِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ كُلَّ مُخْتَالٍ فَخُورٍ در سوره هاي لقمان و حديد بكاررفته است. "كلمه (مختال ) به معناى كسى است كه دستخوش خيالات خود شده، و خيالش او را در نظر خودش شخصى بسيار بزرگ جلوه داده، در نتيجه دچار به كبر گشته، از راه صواب گمراه شده است، و كلمه (فخور) به معناى كسى است كه زياد افتخار مى كند، و اين دو صفت يعنى اختيال - خيال زدگى - و كثرت فخر از لوازم علاقمندى به مال و جاه، و افراط در حب آن دو است."  تفسیر المیزان @Quranahlebayt