eitaa logo
کانال قرآن و اهلبیت علیهم السلام
716 دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
1.1هزار ویدیو
19 فایل
ارتباط باما. نـوكــــري كردنِ اين قـوم مرا بالا بُرد با گـداييِّ حسيـن مَنسَب شاهي دارم به حسين بن علي پشت و پناهم گرم است اي خـدا شكر، عجب پشت و پناهي دارم. @Behruz313
مشاهده در ایتا
دانلود
❇️ اسلام اسطوره و بود 💠فَاصْبِرْ كَما صَبَرَ أُولُوا الْعَزْمِ مِنَ الرُّسُلِ وَ لا تَسْتَعْجِلْ لَهُمْ كَأَنَّهُمْ يَوْمَ يَرَوْنَ ما يُوعَدُونَ لَمْ يَلْبَثُوا إِلاَّ ساعَةً مِنْ نَهارٍ بَلاغٌ فَهَلْ يُهْلَكُ إِلاَّ الْقَوْمُ الْفاسِقُونَ (۳۵/احقاف) 🌱‏پس (ای پيامبر!) صبر كن همان گونه كه پيامبران اولوا العزم صبر كردند و برای (عذاب) آنان شتاب نكن. روزی كه آنچه را وعده داده شده‌اند بنگرند، گويی جز ساعتی از روز (در دنيا) نمانده‌اند. (اين) ابلاغی است (برای همگان)، پس آيا جز گروه بدكار هلاك می‌گردند؟ 🔹لجاجت و اذيّت و آزارِ كفار نسبت به پيامبر اسلام صلی الله عليه و آله به قدری بود كه پيامبر به دلداری و تسلّی و سفارش خداوند نياز دارد. فَاصْبِرْ كَما صَبَرَ ... 🔹توجّه به كيفر كفار، زمينه‌ساز صبر و استقامت مؤمنان است. «وَ يَوْمَ يُعْرَضُ‌ الَّذِينَ كَفَرُوا ... فَاصْبِرْ» 🔹انسان نياز به الگو دارد و الگوها در رشد و سازندگی او نقشی مؤثّر دارند. ‏«فَاصْبِرْ كَما صَبَرَ أُولُوا الْعَزْمِ» 🔹همه‌ی انبيا در يك درجه نيستند، «أُولُوا الْعَزْمِ مِنَ الرُّسُلِ» و صبر همه‌ی آنها يكسان نبوده است. «كَما صَبَرَ أُولُوا الْعَزْمِ» 🔹پيامبر اسلام نيز از انبيای اولوا العزم است و گرنه تكليف به صبری همچون صبر آن پيامبران، بر حضرت روا نبود. «فَاصْبِرْ كَما صَبَرَ أُولُوا الْعَزْمِ» 🔹لجاجت و سرسختی كافران به قدری بود كه صاحب‌ «خُلُقٍ عَظِيمٍ» و «رَحْمَةً لِلْعالَمِينَ» را به درخواست عذاب وادار می‌كرد. (هر چند به اين درخواست تصريح نشده است.) «لا تَسْتَعْجِلْ لَهُمْ» 🔹رهبر بايد سعه صدر داشته باشد. فَاصْبِرْ ... وَ لا تَسْتَعْجِلْ لَهُمْ‌ 🔹سنّت خداوند بر مهلت دادن به مردم است. «وَ لا تَسْتَعْجِلْ لَهُمْ» 🔹عمر دنيا در مقايسه با آخرت، همچون ساعتی از يك روز است. «لَمْ يَلْبَثُوا إِلَّا ساعَةً مِنْ نَهارٍ» 🔹قرآن، بهترين وسيله تبليغ، بلكه عين بلاغ و اوج آن است. «بَلاغٌ» 🔹فسق، سبب تباهی و مايه هلاكت فرد و جامعه است. «فَهَلْ يُهْلَكُ إِلَّا الْقَوْمُ الْفاسِقُونَ» ‏«والحمدللّه ربّ العالمين» 📚تفسیر نور ༻🍃‌🌸🍃༺ @Qoranahlebayt
🤲خدایا شکر که همیشه هوامو داری🌱
پیامبر خدا صلى الله علیه و آله: لقمان به پسرش گفت: پسرم! در مجالس دانشمندان حضور داشته باش و سخنان حکیمان را بشنو؛ زیرا خداوند دل مرده را با نور حکمت زنده مى کند؛ چنان که زمینِ مرده را با آب باران حیات مى بخشد. 📚 کنزالعمال/ج10/ص170 @Qoranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️بهترين دليل محتوای آن است‌ 💠وَ إِذْ صَرَفْنا إِلَيْكَ نَفَراً مِنَ الْجِنِّ يَسْتَمِعُونَ الْقُرْآنَ فَلَمَّا حَضَرُوهُ قالُوا أَنْصِتُوا فَلَمَّا قُضِيَ وَلَّوْا إِلی‌ قَوْمِهِمْ مُنْذِرِينَ (۲۹/احقاف) 🌱‏و آنگاه كه گروهی از جن را به سوی تو روانه ساختيم تا قرآن را بشنوند، پس چون نزد آن حاضر شدند، گفتند: خاموش باشيد! (و گوش فرا دهيد) پس چون (شنيدن آيات) به انجام رسيد، به سوی قوم خود باز گشتند تا آنان را هشدار دهند. 🔹از آيات فوق و همچنين از آيات سوره جن به خوبی برمی‌آيد كه اين گروه از طائفه جن تنها با شنيدن آيات قرآن مجذوب آن شدند، و هيچ نشانه‌ای بر اينكه آنها تقاضای معجزه ديگری از پيامبر اسلام ص كرده باشند در دست نيست. ‏آنها همين اندازه را كه قرآن مجيد هماهنگ با نشانه‌های كتب پيشين است، و از سوی ديگر دعوت به حق می‌كند، و از سوی سوم برنامه‌ريزی عملی‌ آن بر صراط مستقيم است، برای حقانيت آن كافی دانسته‌اند. 🔹‏و به راستی مطلب همين است كه بررسی محتوای قرآن ما را از هر گونه دليل ديگر بی‌نياز می‌كند. ‏كتابی كه از سوی انسانی درس‌نخوانده، و در محيطی مملو از جهل و خرافات عرضه شده، دارای چنين محتوايی بلند، معارف و عقائدی پاك، توحيدی خالص، قوانينی محكم و منسجم، استدلالهايی قوی و نيرومند، برنامه‌هايی متين و سازنده، و مواعظ و اندرزهايی روشنگر و عالی باشد آن هم با چنين جاذبه نيرومند و زيبايی خيره‌كننده، خود بهترين دليل بر حقانيت اين كتاب آسمانی است كه" آفتاب آمد دليل آفتاب. 📚تفسیر نمونه ༻🍃‌🌸🍃༺ @Qoranahlebayt
🗯 قَالَ علیه السلام إِذَا وَصَلَت إِلَیکُم أَطرَافُ النّعَمِ فَلَا تُنَفّرُوا أَقصَاهَا بِقِلّةِ الشُّکرِ 🗯 هرگاه نعمتهای تازه ای نصیب شما شد، زیادی آن نعمتها را با کم سپاسی از خود دور نسازید . امام (علیه السلام) در این گفتار توجه داده است، بر این که به منظور دوام و بقای نعمت باید شکر نعمت را به جای آورد، و از کم سپاسی به دلیل پیامد ناگوار آن برحذر داشته است بنابراین ، زنهار به خاطر پیامد کم سپاسی است . لفظ تنفیر (حذر داشتن) را به ملاحظه ی شباهت نعمت، به یک گروه پرنده استعاره آورده است، پرندگان به هم پیوسته که اگر اول آن گروه فرود آید، آخر آن نیز فرود خواهد آمد. و در این عبارت اشارتی است بر این که دوام شکر و سپاس باعث دوام و زیادت نعمت است، همانطوری که خداوند متعال فرموده است : و لئن شکرتم لازیدنکم @Qoranahlebayt
🍃🍃🍃 🍃🍃 🍃 سلام دوستان 🙋‍♂️ موضوع آیه: نجواهای شیطانی ♦️إِنَّمَا النَّجْوَىٰ مِنَ الشَّيْطَانِ لِيَحْزُنَ الَّذِينَ آمَنُوا وَلَيْسَ بِضَارِّهِمْ شَيْئًا إِلَّا بِإِذْنِ اللَّهِ ۚ وَعَلَى اللَّهِ فَلْيَتَوَكَّلِ الْمُؤْمِنُونَ ♦️نجوا تنها از سوی شیطان است؛ می‌خواهد با آن مؤمنان غمگین شوند؛ ولی نمی تواند هیچ گونه ضرری به آنها برساند جز بفرمان خدا؛ پس مؤمنان تنها بر خدا توکّل کنند! سوره مجادله آیه ۱۰ ‌ 🌷 @Qoranahlebayt 🍃 🍃🍃 🍃🍃🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ 💢 یعنی چه؟ ✅مراد از توقيت، وقت گذارى مشخّص ، يعنى تعيين كردن روز، ماه و سال ظهور امام مهدی(ع) است. از اين رو ، بيان كردن وقت نامعيّن، توقيت نيست ، همچنان كه تطبيق نشانه هاى ظهور بر برخى از وقايع در صورتى كه به تعيين دقيق وقت ظهور منجر نشود و يا بيان اميدها ، آرزوها و خواسته ها نيز توقيت شمرده نمى شود. در دوره صفويه ، بسيارى از عالمان آرزو مى كردند كه اين دولت به ظهور امام مهدى عليه السلام متّصل شود. در دوره انقلاب اسلامى ايران نيز اين آرزو و خواسته وجود داشته و دارد كه اين نظام ، به حكومت جهانى مهدى عليه السلام منجر شود؛ ولى بيان اين آرزوها و خواسته ها، توقيت شمرده نمى شود. ✅گفتنى است كه نفى زمان مشخّص نيز ممكن است حمل بر توقيت شود ، مثل اين كه گفته شود: تا چند سال ديگر ، مطمئناً ظهور اتفاق نمى افتد. ✅اگر چه ما از تعیین زمان برای ظهور نهی شده ایم اما این به این معنا نیست كه با موضوع ظهور به عنوان واقعه ای دور از دسترس كه در آینده ای دور و نامعلوم به وقوع می پیوندد، برخورد كنیم، بلكه باید همواره خود را در چند قدمی ظهور ببینیم و امیدوار باشیم كه در زمان حیات خود، ظهور حضرت حجت (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را درك كنیم. ✅این نكته ای است كه از مجموع روایاتی كه در این زمینه از ائمه معصومین (علیهم السلام) نقل شده استفاده می شود؛ كه از جمله می توان به بخشی از دعای عهد كه از امام صادق (علیهالسلام) نقل شده، اشاره كرد. در بخشی از دعای یادشده چنین می خوانیم: "اَللّـهُمَّ اكْشِفْ هذِهِ الْغُمَّةَ عَنْ هذِهِ الاُْمَّةِ بِحُضُورِهِ ، وَ عَجِّلْ لَنا ظُهُورَهُ إِنَّهُمْ يَرَوْنَهُ بَعِيدا وَ نَرَاهُ قَرِيبا...؛ بار خدایا! اندوه ودلتنگی این امت را باحضور ولیّ خود برطرف ساز و در ظهور او شتاب كن. دیگران ظهور او را دور می بینند ولی ما آن را نزدیك می بینیم... . منبع : دانشنامه امام مهدی(ع) جلد هشتم سال انتشار : 1393 از صفحه 150 تا صفحه 170 🌹 @Qoranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
«تربیت اولاد را پیش شما کوچک کردند. تربیت اولاد بالاترین چیزی است که در همه‌‌ی جوامع از همه‌ی شغل‌ها بالاتر است. هیچ شغلی به شرافت مادری نیست و این‌ها منحط (پست) کردند این را. این خیانت بزرگی است که به ما کردند و به ملت ما کردند. مادرها را منصرف کردند از بچه‌داری... بچه‌داری را یک چیز منحطی حساب کردند؛ در صورتی که از دامن همین مادرها مالک اشتر پیدا می‌شود، از دامن همین مادرها حسین بن علی پیدا می‌شود...» 📖 صحیفه امام خمینی؛ ج۷، ص۴۴۷ @Qoranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🤔به امام رضا علیه السلام گفتند: آقا بعضی از فامیل شما کارهای زشت و قبیح می‌کنند، چرا مانعشان نمی‌شوید؟ ✅پاسخ امام رضا علیه السلام را در این ویدیو ببینید @Qoranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️ 🔷این به آن بد می گوید، آن به این بد می گوید، این از او غیبت می ‌كند، او خلاف می‌ گوید، این تكذیب می ‌كند؛ این جهنم است! ما آبروی این را ببریم، آبروی آن را ببریم، دروغ بگوییم، غیبت بكنیم و هیچ اطمینانی در جامعه نباشد، چنین جامعه ای لرزان است، این جامعه, است! 🔷اگر كسی خلاف كرد، ما یك وظیفه داریم به عنوان که به او بگوییم و جلویش را بگیریم، این چیز خوبی است! وقتی با او در میان می‌گذاریم که این كار بد است، نكن، بالاخره یا قبول می کند یا نكول، به هر حال مشكلی پیش نمی ‌آید، ما وظیفه‌ مان را انجام دادیم؛ اما امر به معروف و نهی از منكر که بر ما واجب است و اثربخش است را انجام ندهیم، بیاییم غیبت بكنیم، این سودی ندارد؛ این منكری است در برابر منكر! با حرام نمی‌ شود از حرام جلوگیری كرد, با بدی نمی ‌شود از بدی جلوگیری كرد. وقتی در جامعه ‌ای، انسان به رسانه اش، به مطبوعاتش، به توده مردمش، به جلساتش، نداشته باشد، چنین جامعه‌ ای جامعه جهنمی است، نیست. 📚آیت الله جوادی آملی @Quranahlebayt
❤ سـاعت عاشقی ❤ ساعت هشت به وقت امام هشتم صلوات خاصه امام رضا علیه السلام اللهّمَ صَلّ عَلي عَلي بنْ موسَي الرّضا المرتَضي الامامِ التّقي النّقي و حُجَّّتكَ عَلي مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثري الصّدّيق الشَّهيد صَلَوةَ كثيرَةً تامَةً زاكيَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَه كافْضَلِ ما صَلّيَتَ عَلي اَحَدٍ مِنْ اوْليائِكَ خدایا رحمت فرست بر علی بن موسی الرضا امام با تقوا و پاک و حجت تو بر هر که روی زمین است و هر که زیر خاک، رحمت بسیار و تمام با برکت و پیوسته و پیاپی و دنبال هم چنان بهترین رحمتی که بر یکی از اولیائت فرستادی. التماس دعا🙏 @Quranahlebayt
خاک پای زائر شاه خراسان میشوم  یارضا میگویم و آیینه بندان میشوم هر کجا باشم گدای کوی این آقا منم  همچو موسی سائل دستان سلطان میشوم بازهم ازلطف این آقا که صاحب سفره است  بر سر این سفره جزء ریزه خواران میشوم پنجره فولاد او را در بغل حس میکنم  هر زمان دلتنگ عطر و بوی باران میشوم بعد عمری گر نصیب من شود کرببلا  تا ابد ممنون آقای خراسان میشوم : باز هم میل زیارت کرده‌ایم از راه دور نیّت از ما، قصد از ما، رفت و آمد با شما سلام عليكم و رحمة الله، صبحتون بخير، . @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. 🌸💞 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ وَ مَا مِنْ دَابَّةٍ فِي الْأَرْضِ إِلا عَلَى اللَّهِ رِزْقُهَا وَ يَعْلَمُ مُسْتَقَرَّهَا وَ مُسْتَوْدَعَهَا كُلٌّ فِي كِتَابٍ مُبِينٍ (هود6) 🌸به نام خدا كه رحمتش بسيار و مهربانى‏اش هميشگى است، هيچ جنبنده‏ اى در زمين نيست، مگر اينكه روزى او بر خدا است و قرارگاه‏ و امانگاهش را خدا مى داند، همه اينها در كتابى روشن است. 💫تعقیبات نماز 🌼 سلام صبح بخیر @Qoranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️اگر خدا را كنيد شما را ياری می‌كند 💠يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ يَنْصُرْكُمْ وَ يُثَبِّتْ أَقْدامَكُمْ (۷/محمد) 🌱‏ای كسانی كه ايمان آورده‌ايد! اگر خدا را ياری كنيد، شما را ياری می‌كند و گام‌هايتان را استوار می‌سازد. 🔹تعبير به ياری كردن خدا به وضوح به معنی ياری كردن آئين او است، ياری كردن پيامبر او، و شريعت و تعليمات او، و لذا در بعضی ديگر از آيات قرآن ياری كردن خدا و رسولش در كنار يكديگر قرار داده شده است، در سوره حشر آيه ۸ می‌خوانيم: وَ يَنْصُرُونَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ أُولئِكَ هُمُ الصَّادِقُونَ‌ با اينكه قدرت خداوند بی‌پايان است، و قدرت مخلوقات در برابر او بسيار ناچيز، ولی باز تعبير به ياری كردن خداوند می‌كند، تا اهميت مساله جهاد و دفاع از آئين حق را روشن سازد، و تعبيری از اين با عظمت‌تر برای اين موضوع پيدا نمی‌شود. 🔹‏اما ببينيم وعده‌ای را كه خداوند در برابر دفاع از آئينش به مجاهدان‌ داده چيست؟ نخست: می‌گويد:" شما را ياری می‌كند" اما از كدام طريق؟ ‏از طريق بسيار، در قلب شما نور ايمان و در روح شما تقوا، در اراده شما قدرت، در فكر شما آرامش می‌افكند. ‏از سوی ديگر فرشتگان را به ياری شما می‌فرستد، حوادث را به نفع شما تغيير مسير می‌دهد، قلوب مردم را به شما متمايل می‌كند، سخنانتان را نافذ، فعاليتهايتان را پر ثمر می‌سازد، آری ياری خدا جسم و جان و درون و برون را احاطه می‌كند. ‏اما در ميان تمام اشكال ياری كردن روی مساله" ثبات قدم" تاكيد می‌كند، چرا كه ايستادگی در برابر دشمن مهمترين رمز پيروزی است، و برندگان جنگها آنها هستند كه ثبات و استقامت بيشتری نشان می‌دهند. 👈آری نتيجه ثبات قدم پيروزی بر دشمن است. 📚تفسیر نمونه ༻🍃‌🌸🍃༺ @Qoranahlebayt
💠 عبادت چشم پیامبرصلی الله علیه و آله : نگاه کردن به سه چیز عبادت است:به صورت پدر و مادر، به قرآن و به دریا. 📚 بحار/ج10/ص368 قاعدتا منظور از نگاه کردن ، نگاه پر از غفلت و بی خبری و آلوده نیست. مطابق آیات قرآن ، دریاها خدا را ستایش و به بزرگی یاد می کنند.تسبیح و تهلیل خداوند را می گویند و عظمتشان انسان را به یاد عظمت خالق می اندازد. @Qoranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پدر و مادر بهشت جهنم شما هستند، بهشت شما در رضایت آنها و جهنم شما در نارضایتی آنهاست. @Qoranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ امام علی علیه السّلام: عبادت کننده‌ای که عبادتش از روی فهم و دانایی نباشد، مانند است که فقط به دور خودش می‌چرخد و از جای اولش دور نمی‌شود. دو رکعت نماز شخص دانا، بهتر  از هفتاد رکعت نماز شخص نادان است. زیرا وقتی فتنه و تباهکاری به شخص دانا روی می‌آورد، او به وسیله دانش خود، از آن بیرون می‌رود. ولی وقتی فتنه به جاهل و نادان رو می‌آورد، او را به دلیل نادانی‌اش گمراه می‌کند. 📚بنادر البحار، جلد ۱، صفحه ۱۲۴ به نقل از جلد اول بحارالانوار @Qoranahlebayt