eitaa logo
کانال قرآن و اهلبیت علیهم السلام
746 دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
1.2هزار ویدیو
19 فایل
ارتباط باما. نـوكــــري كردنِ اين قـوم مرا بالا بُرد با گـداييِّ حسيـن مَنسَب شاهي دارم به حسين بن علي پشت و پناهم گرم است اي خـدا شكر، عجب پشت و پناهي دارم. @Behruz313
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ العبد محمدتقی ره : 🔆 توفیق ربطی به سرمایه و دارایی و نداری و خواب و بیداری ندارد. گاهی انسان سرمایه دارد، ولی موفق به کار خیر نمی‌گردد؛ و گاهی هم کم درآمد، ولی پر خیر و برکت است. 📚 در محضر بهجت، ج٢، ص٣۴٧ @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❤ سـاعت عاشقی ❤ ساعت هشت به وقت امام هشتم صلوات خاصه امام رضا علیه السلام اللهّمَ صَلّ عَلي عَلي بنْ موسَي الرّضا المرتَضي الامامِ التّقي النّقي و حُجَّّتكَ عَلي مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثري الصّدّيق الشَّهيد صَلَوةَ كثيرَةً تامَةً زاكيَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَه كافْضَلِ ما صَلّيَتَ عَلي اَحَدٍ مِنْ اوْليائِكَ خدایا رحمت فرست بر علی بن موسی الرضا امام با تقوا و پاک و حجت تو بر هر که روی زمین است و هر که زیر خاک، رحمت بسیار و تمام با برکت و پیوسته و پیاپی و دنبال هم چنان بهترین رحمتی که بر یکی از اولیائت فرستادی. التماس دعا🙏 @Quranahlebayt
بنویسید مرا عـاشق و بیمار حسن و بخوانید مرا نوکـــر دربار حسن هر گدا عاقبتش شاه جهان می گردد گر شود از سر اخلاص گرفتار حسن جز در خانه ی دوست حاجت خود را نبرم لطف و احسان و کرم هست فقط کار حسن کاش می سوخت تنم بلکه شبی تا به سحر می شدم شمعی به روی تربت تار حسن گر چه آقام ندارد سر خاکش حـرمـی مهدی فاطمه هر شب میشه زوار حسن شیعه تا روز جزا هست عزادار حسین و حسین بوده خودش عمری عزادار حسن پیش چشمان پسر شد رخ مادر نیلی بود سیلی همه عمر باعث آزار حسن تا ابد ز کوچه ی مدینه بر می خیزد ناله و آه جگر سوز و شرر بار حسن : وقتی خـدای عـزوجل از نــمِ بهشت خاڪِ وجودِ شیعه ی آلِ عَـلـی سِرشت یِک گوشه از دلِ هَمه را ڪرب و بلا گذاشت یِک گوشه از دلِ همه نوشت سلام عليكم و رحمة الله، صبحتون بخير، . @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دو شنبه: يا قاضيَ الحاجات (۱۰۰مرتبه) بِسمِ الله الرَّحمَن الرَّحِیم ذَلِكَ بِأَنَّ اللَّهَ لَمْ يَكُ مُغَيِّرًا نِعْمَةً أَنْعَمَهَا عَلَى قَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ وَأَنَّ اللَّهَ سَمِيعٌ عَلِيمٌ زيرا خدا نعمتى را كه به قومى ارزانى داشته است، دگرگون نسازد، تا آن قوم خود دگرگون شوند. و خدا شنوا و داناست.(۵۳ انفال) صَبَاح الخَیر وَالنُّور وَالعَاقِبَه لِلمُتَّقین قَالَ الامیرالمُومِنین علی عَلیه‌السَّلام زَوالُ النِّعَمِ بِمَنعِ حُقوقِ اللّهِ مِنها، وَالتَّقصيرِ فی شُكرِها اگر حقوق خدا در نعمت ها ادا نشود و در شكرگزارى آنها كوتاهى گردد، آن نعمت ها ستانده مى شوند. (غررالحكم حدیث۵۴۷۶) دعاءخیردرحق خواهران وبرادران ایمانی رافراموش نفرمایید @Quranahlebayt
🌸 يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اسْتَعِينُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاةِ 🌾 إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِينَ ﴿۱۵۳﴾ 🌼 اى اهل ايمان 🌾 از صبر و نماز کمک بخواهید 🌼 زيرا خدا با صابران است (۱۵۳) 📖 سوره مبارکه البقرة آیه ۱۵۳ @Quranahlebayt
🔻🔻خود را و ممانعت از رسيدن حقيقت به ديگران، بدتر از است. 🔸إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا وَ صَدُّوا عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ قَدْ ضَلُّوا ضَلالًا بَعِيداً «167» نساء قطعاً كسانى كه كافر شدند و (با القاى شبهه و تهمت و تحقير) مردم را از راه خدا باز داشتند، به تحقيق گمراه شدند، گمراهى دور (از نجات). إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا وَ ظَلَمُوا لَمْ يَكُنِ اللَّهُ لِيَغْفِرَ لَهُمْ وَ لا لِيَهْدِيَهُمْ طَرِيقاً «168» همانا كسانى كه كافر شدند و ستم كردند، خداوند بر آن نيست كه آنان را بيامرزد و به راهى هدايتشان كند. 👈مراد از «ضلال بعيد» گمراهى مضاعف كافران است. ، يك گمراهى است و مانع شدن از ايمان ديگران، گمراهى ديگر. كفر يك انحراف است و خود را بر حقّ دانستن، بالاتر. كفر، ظلم به خويش است و مانع راه ديگران شدن، ظلم به تاريخ و نسل بشر. شايد مراد از «ظلم» در آيه‌ى 168، همان مانع شدن از هدايت ديگران باشد. زيرا چه ظلمى بالاتر از ظلم فكرى و فرهنگى و اعتقادى؟ سخت‌ترين عذاب‌ها و بدترين تعبيرات، براى كافرانى بيان شده كه با انواع تبليغات، تهمت‌ها و تهديدات، مانع رسيدن پيام حقّ به گوش حقّ‌جويانند. (عدم مغفرت، عدم هدايت، دوزخى شدن و جهنّم ابدى) 1⃣- بازدارندگان مردم از ، خود در گمراهى سختى هستند. «ضَلُّوا ضَلالًا بَعِيداً» 2⃣- كفر و ظلم، در كنار همند و نتيجه‌ى آنها، محروميّت از آمرزش و هدايت الهى است. «كَفَرُوا وَ ظَلَمُوا ... لا لِيَهْدِيَهُمْ» 3⃣- كيفر كه مانع هدايت مردمند، دوزخ ابدى است. «جَهَنَّمَ خالِدِينَ فِيها»" __ 🔻- با مقايسه اين دو آيه مي‌توان دريافت كه اين معاندان همان «صَدُّواْ عَن سَبِيلِ الله» يعني بازداشتن توده‌هاي اهل كتاب از گرايش به پيامبر مژده دهندة عيسي مسيح بوده و مي‌باشد. ظلمي ناشي از تكبّر و تعصّب و حفظ موقعيت و منافع طبقاتي خود و تشكيلات عريض و طويلي كه درست كردند. @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 انسان و ایمان 🔹 انسان یا درون و بیرون او موافق هم دین را می ‌پذیرد که این می ‌شود ؛ یا این‌ چنین نیست كه او دین را بپذیرد و ظاهر و باطن او اسلام را بپذیرد. اگر ظاهراً و باطناً اسلام را پذیرفت كه مؤمن باتقواست و اگر این ‌چنین نشد یعنی ظاهراً و باطناً اسلام را نپذیرفت، یا هم ظاهراً و باطناً اسلام را نفی می ‌كند که می‌ شود «كافر» یا باطناً اسلام را نفی می ‌كند و ظاهراً می ‌پذیرد که می‌ شود «منافق»، قهراً انسان یا است یا است یا . 🔹 این در اثر دو تقسیم است: انسان یا ظاهر و باطنش دین را می ‌پذیرد یا نه، آن كه ظاهر و باطنش دین را پذیرفت مؤمنِ باتقواست و آن كه ظاهر و باطنش دین را نپذیرفت، یا ظاهراً و باطناً دین را نفی می ‌كند که می ‌شود «كافر» یا باطناً دین را نفی می ‌كند و ظاهراً می ‌پذیرد که می‌ شود منافق. عكسش فرض ندارد مگر در حال تقیّه كه انسان باطناً دین را بپذیرد و ظاهراً نفی كند (این در حال تقیّه است)؛ فرمود: ﴿إِلاَّ مَنْ أُكْرِهَ وَقَلْبُهُ مُطْمَئِنٌّ بِالإِیمَانِ﴾ كه چنین فردی در حقیقت جزء مؤمنینِ باتقواست. بنابراین انسان به حسب این تقسیم به سه قسم تقسیم می‌شود: مؤمن؛ كافر؛ منافق. @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا