#آیههاینور
🔹وَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ حِينَ تَقُومُ
🔸و هنگامى كه برمىخيزى، پروردگارت را تسبيح و حمد گوى
📗سوره طور، آیه ۴۸
@Quranahlebayt
امروزتون پر از آرامش 🌹
آیه ۲۲۵ #بقره (صفحه۳۶)
لَا يُؤَاخِذُكُمُ اللَّهُ بِاللَّغْوِ فِي أَيْمَانِكُمْ وَلَكِنْ يُؤَاخِذُكُمْ بِمَا كَسَبَتْ قُلُوبُكُمْ وَاللَّهُ غَفُورٌ حَلِيمٌ
خداوند شما را به سوگندهاى لغوتان مؤاخذه نمى كند ولى شما را بدانچه دلهايتان [از روى عمد] فراهم آورده است مؤاخذه مى كند و خدا آمرزنده بردبار است
🟢دراین آیه خداوند به دو نوع سوگند اشاره کرده است ، نوع اول سوگندهای لغو است
مراد از آن ، سوگندى است كه هيچ اثرى در قصد صاحب سوگند نداشته باشد و به اصطلاح فارسى زبانها، تكيه كلامى است كه بعضى به آن عادت كرده اند، و مرتب ميگويند، (آره و اللّه )، (نه و اللّه ).
🟠لغو در لغت به تمام کارها و سخنانى گفته مى شود که داراى هدف مشخصى نیست ، یا از روى اراده و تصمیم سر نمى زند.
مثلاً سوگندهائى که انسان در حال غضب یاد مى کند، جزء قسمهاى لغو است و طبق آیه فوق ، خداوند مواخذه ای بر این گونه قسمها نمى کند و نباید به آن ترتیب اثر داد
(هر چند انسان باید خود را چنان تربیت کند که این گونه سوگندها را نیز کنار بگذارد)، به هر حال این گونه قسمها واجب العمل نیست و مخالفت آن کفاره ندارد. زیرا از روى اراده و تصمیم نیست .👈🏻جمله «وَاللَّهُ غَفُورٌ حَلِيمٌ» مى تواند اشاره اى به این معنى بوده باشد.
🟢 نوع دوم سوگندهائى است که از روى اراده و تصمیم انجام مى گیرد و به تعبیر قرآن قلب انسان آن را کسب مى کند، این گونه قسم معتبر است و باید به آن پایبند بود، و مخالفت با آن ، هم گناه دارد، و هم موجب کفاره مى شود، این همان است که در سوره مائده آیه ۸۹ از آن تعبیر به «بِمَا عَقَّدْتُمُ الْأَيْمَانَ»شده است ، یعنى سوگندهائى که از روى اراده محکم کرده اید.
🟠 بنابراین سوگندهایى كه از روى بى توجّهى و یا در حال عصبانیّت و بدون فكر و اراده و یا پر حرفى وعجله از انسان سرمى زند، ارزش حقوقى ندارد. و مسئولیّت، تنها در برابر سوگندهایى است كه با توجّه و در حال عادّى، به نام مقدّس خداوند براى انجام كار مفید یاد شود. این قبیل سوگندها شرعاً واجب الاجرا مى باشد و شكستن آن حرام مى باشد و كفّاره آن عبارت است از: اطعام ده فقیر، یا اعطاى لباس به آنها، و یا آزاد كردن یك برده و در صورت عدم امكان هیچ یك از اینها، سه روز روزه گرفتن. (۸۹مائده)
🟢 امام صادق علیه السلام فرمود: «لاتحلفوا باللّه صادقین و لا كاذبین» نه راست و نه دروغ، به خدا سوگند یاد نكنید.
🌸🍃🌸🍃🌸
@Quranahlebayt
🌹 #فاطمیه یعنی؛
پاۍ ولایت بمانیم تا شهادت
همچون حضرت مادر
فاطمه زهرا سلامالله علیها ...
.@Quranahlebayt
درد و دل امیرالمومنین علی علیه السلام
با حضرت محمد صلیالله و
زهرا مرضیه سلام الله علیها 🖤
🏴️ بغضی که تا ظهور مهدی آل محمد(ص) در دلها می ماند.
🔳 ثقهالاسلام کلینی از محدثان بزرگ شیعه آورده است که چون حضرت فاطمه زهرا(س) از دنیا رفت، امیرالمؤمنین وی را پنهان به خاک سپرد و آثار قبر را از میان برد. در این مقدار از نقل اتفاق نظر وجود دارد.
🔳 شیخ مفید نیز اضافه کرده است: و آنگاه که دفن پایان یافت و دستها را از خاک قبر تکان داد، اندوه چون سیلی بر او هجوم آورد و اشکها بر صورت مبارک فرو ریخت، ناچار به قبر پیامبر(ص) روی کرده، همه دردی که بر دلش میگذاشت را با ایشان در میان نهاد و فرمودند:
🕯 سلام من بر تو اى رسول خدا و سلام بر تو از جانب دخترت، همو كه اينك به ديدار تو آمده و از من جدا گشته و در دل خاك در بقعه تو آرام گرفته و خدا خواست كه زودتر به تو ملحق شود.
🕯 یا رسولالله ! از فراق دختر برگزیده تو صبر و شکیبایی بر مصیبت، سنت بازمانده از خود شماست.
🕯 من تو را به دست خود به قبر نهاده و به خاک سپردم در حالی که سر شما بر روی سینه من بود، جان سپردی.
🕯 آرى؛ در كتاب خدا بهترين پذيرش اين مصيبتها برای من این آیه ی «انّالله و انّا الیه راجعون» است.
🕯 یا رسولالله! آن امانت و وثیقه ای که به من دادند بازگردانده و پس گرفته شد و زهرا از نزد من ربوده شد.
🕯 یا رسولالله! چقدر این آسمان نیلگون و زمین تیره در نظر من زشت شده است. غم و اندوه من، ابدی و ماندگار شده است و شب من با بیخوابی میگذرد. این غم از قلب من خارج نمیشود تا زمانی که خداوند مرا در آن خانهای که تو در آن هستی، وارد نماید. در دلم دردی است که گویی زخمی چرکین دارد و اندوهی دارم که مانند آتش برافروخته است، چه زود بود که بین ما جدایی افتاد و از این فراق تنها به خدا شکایت میبرم.
🕯 دخترت به زودی تو را از اینکه امت تو پشت به پشت هم دادند تا حق او را پایمال نمایند، آگاه خواهد کرد! سرگذشت او را با اصرار جویا شو و گزارش حال را از وی بخواه! زیرا چه بسیار غم وغصههایی که در دل او جمع شده بودند و او در دنیا راهی برای گفتن آن نیافت. اما او آنها را برای تو بزودی خواهد گفت و خداوند که بهترین حکمکنندگان است، داوری خواهد کرد.
🕯 اينك با تو بدرود مى گويم، بدرود وداع كننده اى كه نه خشمگين است و نه خسته، پس اگر از اینجا بروم، بخاطر این نیست که از بودن در اینجا خسته و ملول شده ام و اگر اینجا میمانم به علت بدگمانی بخدا نیست که به یقین میدانم خداوند به صابرین وعده ثواب داده است.
🔲 آنگه آهی از سر درد کشید و بعد اضافه فرمودند:
🕯 ناگزیر صبر و شکیبایی مبارکتر و نیکوتر است. به راستی اگر بیم چیرگی ستمکاران نبود و قبر تو آشکار نمیشد، در کنار قبر تو برای همیشه میماندم و برای این مصیبت بزرگ، نظیر مادری داغ دیده، ناله و فریاد میکردم.
🔲 بعد باز هم با رسول الله (ص) درد و دل فرمودند:
🕯 خداوند میبیند که دختر تو مخفیانه دفن میشود! حق وی را به زور خوردند و او را از ارثش باز داشتند. در صورتی که از زمان و تا به حال چندان مدتی نگذشته و یاد تو کهنه نشده است.
🕯 یا رسولالله! صلوات خدا بر تو و سلام و خشنودی خدا بر فاطمه اطهر باد.
◼️شهادت غریبانه ی حضرت زهرای اطهر(س)، آن شب قدری که آیات قرآنی در سپهر وجودش نازل میشود بر قرآن ناطق هستی و وارث کوثر فاطمی؛ حضرت مهدی موعود به وسعت تعجیل در ظهورش و انتقام آه و دم مادرش از دشمنان آل علی(ع)، تسلیت و تعزیت باد.
#ایام_فاطمیه
.@Quranahlebayt
علت شهادت حضرت زهرا.mp3
2.39M
.#فایل_صوتی_مناسبتی
⚫️ پیرامون علت #شهادت_حضرت_زهرا (سلام الله) توضیح دهید⁉️
و اینکه چرا با وجود حضور آقا امیرالمومنین علیه السلام در منزل خانم فاطمه الزهرا سلام الله علیها اقدام به باز کردن در نمودند، که منجر به شهادت حضرت محسن شد⁉️
🎙 #ابراهیم_افشاری
.#علت_شهادت_حضرت_زهرا
@Quranahlebayt
✴️ اگر کسی گفت فقط یک نکته را در اخلاق معلمی باید رعایت کرد و آن هم این است:
مرنجان، سخن نادرستی نگفتهاست.
🔸🔸قالَ النَّبِيُّ (صلّی الله علیه و آله):
مَنْ أَحْزَنَ مُؤْمِناً ثُمَ أَعْطَاهُ الدُّنْيَا
لَمْ يَكُنْ ذَلِكَ كَفَّارَتَهُ، وَ لَمْ يُؤْجَرْ عَلَيْه.
🔸️🔸️حضرت محمد (صلّی الله علیه و آله) فرمودند:
هرکس مؤمنی را محزون کند،
(و دل او را بشکند)، سپس تمام دنیا را به او عطا نماید،
1️⃣ بخشش دنیا، کفارهی آن کارش نخواهد بود و
2️⃣بابت این بخشش، به او پاداشی داده نمیشود.
@Quranahlebayt
🔸🔸 أبی قتاده گوید امام صادق (علیهالسّلام) فرمودند:
دوست ندارم جوانی از شما شیعیان را جز در دو حال ببینم: یا عالِم باشد، یا در جستجوی علم؛ اگر این کار را نکرد کوتاهی نموده و اگر کوتاهی کرد ضایع گشته، و اگر ضایع شد گناهکار است، و اگر گناهکار بود وارد آتش دوزخ میشود، قسم به خدایی که محمد (صلی الله علیه و آله) را به پیامبری مبعوث کرد.
❓️❓️ آیا جوانان ما در این دو حالتند؟! یا درگیر بازیهای رسانهای و فیلم و مسایقات ورزشی؟!
برخی والدین، تنها چیزی را که به جوانشان توصیه نمیکنند، آموزش دین و معارف تشیع است
@Quranahlebayt
هنگام اذان به افق تهران
اللهم عجّل لولیک الفرج
«إِنَّ اللهَ وَ مَلائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَى النَّبِیِّ یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلیما»
اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُمْ وَ الْعَنْ اَعْدٰاءَهُم ْاْجمَعین
با التماس دعای فرج و پیروزی رزمندگان مدافع اسلام و حریم اهل بیت (ع)
کانال مذهبی قرآن و اهلبیت علیهم السلام
@Quranahlebayt
◾️عارف بالله مرحوم حاج اسماعیل دولابی◾️
▪️اوّل اجابت است و بعد دعا. دعایی که در عبد ظاهر میشود، از آثار اجابتی است که قبلاً شده است. هر که را دعا داده شد، قبلاً اجابت داده شده است. به وجود آمدن حالت دعا در عبد از آثار این است که خدا میخواهد آنچه را خواستش در عبد به وجود آمده است، به او بدهد.
▪️خداوند فرمود: اُجیبُ دَعوَةَ الدّاعِ اِذَا دَعانِ: اجابت میکنم دعوت (دعای) دعوتکننده (دعا کننده) را هنگامی که مرا دعوت میکند (میخواند). اینکه اُجیبُ را مقدّم بر دعوت (دعا کردن) ذکر فرمود، یعنی اوّل اجابت الهی است و بعداً دعوت (دعای) عبد. اصلاً به وجود آمدن خواست و دعوت عبد (دعا) از آثار اجابت الهی است. عمل صالح و عبادتی که موفّق به انجام آن شدی، از آثار قبول الهی است. قبول او مقدّم بر عمل توست. پس حالا که انجام دادی، مطمئن باش که او قبول کرده است و این خودت هستی که باید عمل خودت را قبول کنی.
◾️مصباح الهدی - تألیف استاد مهدی طیّب◾️
@Quranahlebayt
❣﷽❣
🌷 #مهدی_شناسی 🌷
قسمت 221
🌹...و أرکان البلاد...🌹
📖زیارت جامعه کبیره
⁉️نبات را دیده اید که چطور درست میشود؟ ﺩﻭ ﻗﺴﻤﺖ ﺷﮑﺮ ﺍﺳﺖ و ﯾﮏ ﻗﺴﻤﺖ ﺁﺏ.
🔸ﺍﯾﻦﻫﺎ ﺭﺍ ﺧﻮﺏ ﻫﻢ ﻣﯽﺯﻧﻨﺪ و ﻣﯽﺭﯾﺰﻧﺪ ﺩﺭ ﯾﮏ ﺩﯾﮓ. ﺩﺭ ﺁﻥ ﺩﯾﮓ ﻫﻢ ﻧﺦﻫﺎﯼ ﭘﻨﺒﻪﺍﯼ ﻗﺒﻼ ﺗﻌﺒﯿﻪ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ. ﺍﯾﻦ ﺁﺏ ﺷﮑﺮ ﺭﺍ ﻣﯽﺭﯾﺰﻧﺪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺩﯾﮓ. ﺍﯾﻦ ﺁﺏ ﺷﮑﺮﻫﺎ ﺑﻪ ﻣﺮﻭﺭ ﺩﻭﺭ ﺁﻥ ﻧﺦﻫﺎ ﮐﺮﯾﺴﺘﺎﻝ ﻣﯽﺑﻨﺪﻧﺪ. ﺑﻌﺪ ما ﻣﻮﺍﺟﻪ ﻣﯽﺷﻮیم ﺑﺎ ﯾﮏ ﻋﺎﻟﻤﻪ ﺷﺎﺧﻪ ﻧﺒﺎﺕ ﺷﺎﺧﻪ ﺷﺎﺧﻪ.
☝️🏻ﺍﯾﻦ ﺷﺎﺧﻪ ﻧﺒﺎﺕﻫﺎ ﭼﺮﺍ ﭘﺪﯾﺪ ﺁﻣﺪﻧﺪ؟ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺁﻥ ﻧﺦﻫﺎ. ﯾﻌﻨﯽ ﺍﮔﺮ ﺁﻥ ﻧﺦﻫﺎ ﻧﺒﻮﺩ ﻣﺤﺎﻝ ﺑﻮﺩ ﻧﺒﺎﺗﯽ ﺷﮑﻞ ﺑﮕﯿﺮﺩ. ﺣﺎﻻ ﻫﻢ ﺍﮔﺮ ﻫﻤﺎﻥ ﻧﺦ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺩﻝ ﺁﻥ ﺷﺎﺧﻪ ﻧﺒﺎﺕ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﺑﮑﺸﯿﻢ ﭘﻮﺩﺭ ﻣﯽﺷﻮﺩ. ﺧﻮﺭﺩ ﺧﺎﮐﺸﯿﺮ ﻣﯽﺷﻮﺩ. ﺍﺯ ﺁﻥ ﺣﺎﻟﺖ ﺷﺎﺧﻪﺍﯼ ﺩﺭ ﻣﯽﺁﯾﺪ.
🌍ﺍﯾﻦ ﻋﺎﻟﻢ ﻣﺜﻞ #ﺷﺎﺧﻪ_ﻧﺒﺎﺕ ﺍﺳﺖ.ﺷﯿﺮﯾﻦ ﺍﺳﺖ. ﺍﻣﯿﺮﺍﻟﻤﻮﻣﻨﯿﻦ علیه السلام ﻣﯽﮔﻮﯾﺪ ﺩﻧﯿﺎ ﺷﯿﺮﯾﻦ ﺍﺳﺖ.
🔺امام ﻧﻘﺶ ﺁﻥ #ﻧﺦ_ﻧﺒﺎﺕ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﻧﺪ. ﺍﮔﺮ امامان ﻧﺒﻮﺩﻧﺪ ﺍﺻﻼ ﺍﯾﻦ ﻋﺎﻟﻢ ﺷﮑﻞ ﻧﻤﯽﮔﺮﻓﺖ ﻫﻤﺎﻥ ﻃﻮﺭ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﺁﻥ ﻧﺦ ﻧﺒﺎﺷﺪ ﺁﻥ ﻧﺒﺎﺕ ﺷﮑﻞ ﻧﻤﯽﮔﯿﺮﺩ و ﺑﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﻧﻤﯽﺁﯾﺪ.
🔹امام زمان(عجل الله) ﺍﮔﺮ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﻋﺎﻟﻢ ﺑﯿﺎﯾﻨﺪ ﺑﯿﺮﻭﻥ، "ﻟَﺴﺎﺧَﺖِ ﺍﻻَﺭﺽُ ﺑِﺎَﻫﻠِﻬﺎ"
جهان ﻣﺜﻞ ﺁﻥ ﺷﺎﺧﻪ ﻧﺒﺎﺕ ﺑﺪﻭﻥ ﻧﺦ ﻣﺘﻼﺷﯽ ﻣﯽﺷﻮﺩ.
🌴ﺍﺭﮐﺎﻥ ﺟﻤﻊ ﺭﮐﻦ ﺍﺳﺖ. ﺭﮐﻦ ﺑﻪ ﺁﻥ ﺑﺨﺶ ﺍﺻﻠﯽ ﻭ ﺍﺳﺎﺳﯽ ﻣﯽﮔﻮﯾﻨﺪ ﮐﻪ ﻧﻘﺶ ﮐﻠﯿﺪﯼ ﻭ ﻣﺎﺩﺭ ﺭﺍ ﺑﺎﺯﯼ ﻣﯽﮐﻨﺪ. ﺣﮑﻢ ﺷﯿﺮﺍﺯﻩ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﺩ.
◀️ ﺑﻪ ﺳﺮ ﻣﯽﮔﻮﯾﻨﺪ ﺭﮐﻦ ﺑﺪﻥ. ﭼﻮﻥ ﺳﺮ ﻧﺒﺎﺷﺪ ﺑﺪﻧﯽ ﻧﯿﺴﺖ. ﺣﯿﺎﺕ ﻭ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻧﯿﺴﺖ. ﺑﻪ ﻗﻠﺐ هم ﻣﯽﮔﻮﯾﻨﺪ ﺭﮐﻦ.
📚ﺑﻼﺩ ﺟﻤﻊ ﺑﻠﺪ ﺍﺳﺖ. ﯾﻌﻨﯽ ﺳﺮﺯﻣﯿﻦ. ﻣﯽﺧﻮﺍﻫﺪ ﺁﺑﺎﺩ ﺑﺎﺷﺪ ﯾﺎ ﺁﺑﺎﺩ ﻧﺒﺎﺷﺪ. ﺑﻪ ﺷﻬﺮ ﻣﯽﮔﻮﯾﻨﺪ ﺑﻠﺪ. ﺑﻪ ﻏﯿﺮ ﺷﻬﺮ ﻫﻢ ﻣﯽﮔﻮﯾﻨﺪ ﺑﻠﺪ.
🍃ﺍﯾﻦ ﻋﺎﻟﻢ ﭼﻪ ﺁﺑﺎﺩﺵ ﭼﻪ ﻏﯿﺮ ﺁﺑﺎﺩﺵ ﺍﮔﺮ امام مهدی علیه السلام وجود نداشت، ﻧﺒﻮﺩ و از هم می پاشید. و اصلا وجود عالم معنایی نداشت. مانند نماز که بدون رکن باطل است...
#مهدی_شناسی
#جامعه_کبیره
👈 #ادامه_دارد....
❣الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِلوَلــیِّڪَاَلْفــَرَجْبحق حضࢪٺزینبڪبرۍسلاماللهعلیها🕊❣
«#یاصَاحِبَ_الزَّمان_اَدْرِکنی»
«#یاصَاحِبَ_الزَّمان_أغِثنی»
@Quranahlebayt
❣﷽❣
🌷 #مهدی_شناسی 🌷
قسمت 222
🌹...و أبواب الایمان...🌹
⬅️قسمت اول
📖زیارت جامعه کبیره
📗ﺍﺑﻮﺍﺏ ﺟﻤﻊ ﺑﺎﺏ ﺍﺳﺖ. ﺑﺎﺏ ﯾﻌﻨﯽ ﺩﺭ، ﻣﻨﺘﻬﺎ ﺩﺭﻫﺎ ﺩﻭ ﻧﻮﻉ ﻫﺴﺘﻨﺪ: ﺑﻌﻀﯽ ﺩﺭﻫﺎ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭﺭﻭﺩﯼ و ﺑﻌﻀﯽ ﺩﺭﻫﺎ ﺧﺮﻭﺟﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ.
🔸ﻭﺭﻭﺩﯼ ﯾﻌﻨﯽ ﺷﻤﺎ ﺑﻪ ﻭﺳﯿﻠﻪﯼ ﺁﻥ ﺩﺭﻫﺎ ﻭﺍﺭﺩ ﯾﮏ ﻓﻀﺎﯾﯽ ﻣﯽﺷﻮﯾﺪ ﻭ ﺑﻪ ﻭﺳﯿﻠﻪﯼ ﺁﻥﻫﺎ ﻧﻤﯽﺗﻮﺍﻧﯿﺪ ﺧﺎﺭﺝ ﺷﻮﯾﺪ.
🔹ﻭﻟﯽ ﯾﮏ ﺩﺭﻫﺎﯾﯽ، ﺩﺭﻫﺎﯼ ﺧﺮﻭﺟﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﺑﻪ ﻭﺳﯿﻠﻪﯼ ﺁﻥﻫﺎ ﺧﺎﺭﺝ ﻣﯽﺷﻮﯾﺪ و ﻫﯿﭻ ﮔﺎﻩ ﻭﺍﺭﺩ ﻧﻤﯽﺷﻮﯾﺪ.
🔺ﺁﺩﻡﻫﺎ ﻫﻤﻪ ﻋﻤﻮﻣﺎ در عالم ﻧﻘﺶ ﺑﺎﺏ ﺭﺍ ﺑﺎﺯﯼ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ. ﻣﻨﺘﻬﺎ ﺑﻌﻀﯽﻫﺎ ﺩﺭﻫﺎﯼ ﺧﺮﻭجیاند، ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺍﺧﻼﻕ ﻭ ﺩﯾﻦ و ﻣﻌﻨﻮﯾﺖ و ﻣﻌﺮﻓﺖ و ﺍﯾﻤﺎﻥ.
👈🏻ﯾﻌﻨﯽ ما ﻭﻗﺘﯽ ﺍﯾﻦ ﺁﺩﻡ ﺭﺍ ﻣﯽبینیم ﺍﺯ ﺩﯾﻦ ﺧﺎﺭﺝ ﻣﯽﺷﻮیم. ﻣﯽﮔﻮییم ﺍﮔﺮ ﺩﯾﻦ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﻣﺎ ﻧﻤﯽﺧﻮﺍﻫﯿﻢ. ﺍﮔﺮ ﻧﻤﺎﺯ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﻣﺎ ﻧﺨﻮﺍﺳﺘﯿﻢ. ما ﺭﺍ ﺑﯿﺰﺍﺭ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ ﺍﺯ ﻧﻤﺎﺯ. پس ﺩﺭ ﺧﺮﻭجیاند! ﺑﯿﺰﺍﺭ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ ﺍﺯ ﺑﻨﺪﮔﯽ ﺧﺪﺍ. ﺑﯿﺰﺍﺭ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ ﺍﺯ ﺣﺠﺎﺏ. ﺑﺎ ﺍﺧﻼﻕ ﻭ ﺭﻓﺘﺎﺭﯼ ﮐﻪ ﺩﺍﺭند.
🍃ﻭﻟﯽ ﺑﻌﻀﯽﻫﺎ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻭرودیاند. ﯾﻌﻨﯽ ما ﻭﻗﺘﯽ ﺍﯾﻦﻫﺎ ﺭﺍ ﻣﯽبینیم، ﻣﺸﺘﺎﻕ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﯽﺷﻮیم. ﻣﯽﮔﻮییم ﺗﻮ ﭼﻪ ﮐﺎﺭ ﻣﯽﮐﻨﯽ ﻣﺎ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺑﮑﻨﯿﻢ. ﺍﯾﻦ ﻗﺪﺭ ﺧﻮﺵ ﺍﺧﻼﻕ ﻭ ﺧﻮﺵ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﺩ ﺑﺎﻭﺭ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﻨﺪ ﺑﻪ ﺑﺎﻭﺭﻫﺎﯼ ﺍﯾﻦ ﺁﺩﻡ. ﺗﻮ ﺑﻪ چی ﺑﺎﻭﺭ ﺩﺍﺭﯼ ﻣﻦ ﻫﻢ ﻣﯽﺧﻮﺍﻫﻢ ﺑﻪ ﺁﻥ ﺑﺎﻭﺭ ﭘﯿﺪﺍ ﺑﮑﻨﻢ. ﭼﻘﺪﺭ ﺧﻮﺏ ﺗﻮ ﺯﻧﺪﮔﯽ می کنی، ﻣﻦ ﻫﻢ ﻣﺜﻞ ﺗﻮ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﻡ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺑﮑﻨﻢ.
☝️🏻ﺍﯾﻦﻫﺎ ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ ﺍﺑﻮﺍﺏ ﺍﻻﯾﻤﺎﻥ. ﯾﻌﻨﯽ ﺩﺭﻫﺎﯾﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﻭﻗﺘﯽ ﺁﺩﻡﻫﺎ ﺑﺎ ﺍﯾﻦﻫﺎ ﻣﻮﺍﺟﻪ ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ ﻭﺍﺭﺩ ﻭﺍﺩﯼ ﺍﯾﻤﺎﻥ ﻣﯽﺷﻮد.ﻣﻌﺘﻘﺪ ﻣﯽﺷﻮد.
«ﻳَﺪْﺧُﻠُﻮﻥَ ﻓِﻲ ﺩِﻳﻦِ ﺍﻟﻠَّﻪِ» ﻧﺼﺮ/۲
🌷ﺍﻫﻞ ﺑﯿﺖ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺩﺳﺘﻪ ﺍﻧﺪ. ﺍﺑﻮﺍﺏ ﺍﻻﯾﻤﺎنند. ﻫﺮ ﮐﺲ ﺍیشان ﺭﺍ ﻣﯽﺩﯾﺪ ﻭﺍﺭﺩ در دین و ایمان می شد...
◀️ پس اگر از باب امام مهدی علیه السلام وارد ایمان شویم مطمئنا در خروجی وجود نخواهد داشت و نمیتوانیم و البته نمی خواهیم که دیگر از وادی ایمان خارج شویم...
#مهدی_شناسی
#جامعه_کبیره
👈 #ادامه_دارد....
❣الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِلوَلــیِّڪَاَلْفــَرَجْبحق حضࢪٺزینبڪبرۍسلاماللهعلیها🕊❣
«#یاصَاحِبَ_الزَّمان_اَدْرِکنی»
«#یاصَاحِبَ_الزَّمان_أغِثنی»
@Quranahlebayt
هنگام اذان به افق تهران
اللهم عجّل لولیک الفرج
«إِنَّ اللهَ وَ مَلائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَى النَّبِیِّ یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلیما»
اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُمْ وَ الْعَنْ اَعْدٰاءَهُم ْاْجمَعین
با التماس دعای فرج و پیروزی رزمندگان مدافع اسلام و حریم اهل بیت (ع)
کانال مذهبی قرآن و اهلبیت علیهم السلام
@Quranahlebayt
📌امیرالمؤمنین علی علیهالسلام میفرمایند:
بدترين شما، سخن چينان و تفرقه اندازان ميان دوستان اند.
📚اصول کافی، ج ۲، ص ۳۶۹
@Quranahlebayt
🍃✨🍃✨🍃✨
امام جعفرصادق (علیهالسلام)»:
هُوَ المُفرِّجُ الكُرَبِ عَن شیعَتِه بَعد ضَنكٍ شَدیدٍ وَ بَلاءٍ طَویل.
تنها او (مهدی(علیهالسلام)) است که پس از دورانهای طولانی بلاخیز و تنگناهای طاقتفرسا، #غمها و #گرفتاریها را از دل شیعیانش برطرف مینماید.
📚الزام الناصب،ص ۱۳۸
@Quranahlebayt
.
📚 بعضی وقت ها
هرچقدر هم که کتاب خوانده باشی
هر اندازه که اطلاعاتت زیاد باشد
باز هم نمی توانی بعضی
جاهای خالی را با معلوماتت پر کنی
جای خالی هایی هستند که فقط
با امید پر می شوند،
با تلاش و پشتکار معنی پیدا می کنند،
و تو انتهای جمله را با فعل
رسیدن کامل خواهی کرد...
پس به یاد داشته باش
و جاهای خالی را با ممارست پر کن ...
@Quranahlebayt
ایمان و اسلام هر کدام دارای درجات است:
هر کدام از مومنین و یا کفار و یا مسلمین در درجه ای از کفر و یا ایمان و یا اسلام خود هستند که معلمین جامعه باید به قدر عقول انها با ایشان صحبت کنند:
مردم از اسلام بهره دارد و با هر کدام از مسلمانان از محبین اهل بیت علیهم السلام که در درجه خود هستند که باید بر اساس توان و طاقت و عقل آنها با ایشان رفتار کرد:
📌شیخ کلینی در کافی در حدیث مستند نقل میکند:
سرّاجى از اصحاب ما كه خدمتكار امام جعفر صادق عليه السلام بود نقل میکند:
حضرت صادق عليه السلام مرا با گروهى از مواليان خويش در پى شغلى فرستاد، و خود آن حضرت در حيره كوفه تشريف داشتند
ما در پى آن كار رفتيم، اما بعد از مدتی غمناك برگشتيم، و در مسکنی در حائرى داشتیم و در آن فرود آمدیم
سپس حضرت صادق عليه السلام تشريف آوردند، و حضرت بر صدر مجلس نشستند، بعد حضرت از من سؤال كرد از آنچه مرا به جهت آن فرستاده بود
.
سپس ذكر گروهى از مردم به ميان آمد، پس به حضرت عرض كردم:
فداى تو گردم
ما از این سنی ها بيزارى مىجوييم؛ زيرا ايشان مثل ما معتقد به امامت شما نیستند
پس حضرت فرمودند:
يَتَوَلَّوْنَا وَ لاَ يَقُولُونَ مَا تَقُولُونَ تَبْرَءُونَ مِنْهُمْ:
آنها ما را دوست می دارند، اما چون آنچه شما میفهمید را نمیفهمند شما از آنها بيزارى مىجوييد؟
عرض كردم: آرى،
.
پس حضرت فرمود:
👈در نزد ما نیز چیزی است آنچه در نزد شما نيست، آیا سزاوار است که ما هم از شما بيزارى بجوييم؟
عرض كردم:
نه، فداى تو گردم
📌 حضرت فرمودند:
👈و همچنین در نزد خدا نیز چیزی است آنچه در نزد ما نيست، آيا خدا را اینچنین مىبينى كه از مابيزارى بجويد؟
عرض كردم: نه، فداى تو گردم
به خدا سوگند كه خدا چنين نخواهد كرد
پس حضرت فرمود: پس شما نیز ايشان را دوست بداريد، و از ايشان بيزارى مجوييد
به درستى كه از جمله مسلمانان كسانی هستند که در درجه یک ایمان هستند، - و بیشتر نمیفهند و نمیدانند
و بعضى از مسلمانان از اسلام تنها ۲ درجه بهره دارند
و بعضى از مسلمانان در درجه سوم هستند
و بعضى از ايشان كسى است كه او را ۴ بهره دارند
و بعضى مسلمانان از اسلام تنها پنج درجه کسب کرده اند
و بعضى از ايشان كسى است كه تنها ۶ بهره از درجات اسلام دارد
و بعضى هم هفت بهره دارد
پس سزاوار نيست كه انکه در درجه اول ایمان است اعمال و اعتقادات درجه دوم را بر او بار کنند
و همچنین شایسته نیست اعمال و اعتقادات کسیکه در درجه سوم است را بر کسی که در درجه دوم است بار کنند
و همچنین شایسته نیست اعمال و اعتقادات کسیکه در درجه چهارم است را بر کسی که در درجه سوم است بار کنند
و همچنین شایسته نیست اعمال و اعتقادات کسیکه در درجه پنجم است را بر کسی که در درجه چهارم است بار کنند
و همچنین شایسته نیست اعمال و اعتقادات کسیکه در درجه ششم است را بر کسی که در درجه پنجم است بار کنند
👈و همچنین شایسته نیست اعمال و اعتقادات کسیکه در درجه هفتم است را بر کسی که در درجه ششم است بار کنند.
📌از برايت مثلى بزنم و داستانى بيان كنم:
مردى همسايهاى داشت و آن همسايه مسيحى بود
👈 پس او را به سوى اسلام دعوت نمود، و آن را در نظرش خوب جلوه داد، پس مسیحی نیز او را اجابت كرد و مسلمان شد
پس روز بعد مسلمان به در خانه مسیحی آمد، پس مسیحی به او گفت: چه كار دارى؟
گفت: وضو بساز، و جامه خويش را بپوش، و بيا با هم برويم به مسجد تا نماز كنيم.
آن تازه مسلمان وضو ساخت، و جامهاش را پوشيد و بيرون آمد، و با همسايه همراه شد.
👈پس به مسجد آمدند، و نماز صبح را به جا آوردند، و ماندند تا صبح روشن شد.
👈پس مسیحی خواست كه به منزل خود برود، اما مرد مسلمان به او گفت: به كجا مىروى؟
روز كوتاه است و زمانى كه ميان تو و ظهر است كم است پس تا نماز ظهر بمان
پس مسیحی نیز با او نشست تا نماز ظهر را به جا آورد، بعد مسلمان به او گفت: زمانى كه در ميانه ظهر و عصر است كم است.
👈پس او را نگاه داشت تا نماز عصر را به جا آورد
👈سپس همسايه به او گفت: اينك آخر روز است، و كمتر از اوّل آن است، و او را نگاه داشت تا نماز مغرب را به جا آورد، پس مسیحی خواست كه به منزل خويش برگردد، اما مسلمان گفت: بمان تا عشاء
سپس بعد از نماز عشاء از هم جدا شدند
.
و چون سحر شد مسلمان بر در خانه آن نومسلمان آمد ، و در زد و گفت: منم فلانى.
گفت: چه كار دارى؟
گفت: وضو بساز و جامهات را بپوش و بيرون آى و نماز كن
در جواب گفت:
از براى اين اسلام كسى را طلب كن كه از من فارغتر باشد، و به قدر من شغل نداشته باشد، چرا که من عیال وار هستم
📌 حضرت فرمود:
این مرد مسلمان از همان دری که آن مسیحی را وارد اسلام کرده بود از همان در او را خارج کرد.
.
📚الكافي جلد ۲ كتاب الإيمان و الكفر، بَابُ دَرَجَاتِ الْإِيمَان.
@Quranahlebayt
❤ سـاعت عاشقی ❤
ساعت هشت به وقت امام هشتم
صلوات خاصه امام رضا علیه السلام
اللهّمَ صَلّ عَلي عَلي بنْ موسَي الرّضا المرتَضي الامامِ التّقي النّقي و حُجَّّتكَ عَلي مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثري الصّدّيق الشَّهيد صَلَوةَ كثيرَةً تامَةً زاكيَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَه كافْضَلِ ما صَلّيَتَ عَلي اَحَدٍ مِنْ اوْليائِكَ
خدایا رحمت فرست بر علی بن موسی الرضا امام با تقوا و پاک و حجت تو بر هر که روی زمین است و هر که زیر خاک، رحمت بسیار و تمام با برکت و پیوسته و پیاپی و دنبال هم چنان بهترین رحمتی که بر یکی از اولیائت فرستادی.
التماس دعا🙏
@Quranahlebayt
بسم الله الرحمن الرحيم
إِذَا وَقَعَتِ الْوَاقِعَةُ 1) لَيْسَ لِوَقْعَتِهَا كَاذِبَةٌ (2) خَافِضَةٌ رَّافِعَةٌ (3) إِذَا رُجَّتِ الْأَرْضُ رَجّاً (4) وَبُسَّتِ الْجِبَالُ بَسّاً (5) فَكَانَتْ هَبَاء مُّنبَثّاً (6) وَكُنتُمْ أَزْوَاجاً ثَلَاثَةً (7) فَأَصْحَابُ الْمَيْمَنَةِ مَا أَصْحَابُ الْمَيْمَنَةِ (8) وَأَصْحَابُ الْمَشْأَمَةِ مَا أَصْحَابُ الْمَشْأَمَةِ (9) وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ (10) أُوْلَئِكَ الْمُقَرَّبُونَ (11) فِي جَنَّاتِ النَّعِيمِ (12) ثُلَّةٌ مِّنَ الْأَوَّلِينَ (13) وَقَلِيلٌ مِّنَ الْآخِرِينَ (14) عَلَى سُرُرٍ مَّوْضُونَةٍ (15) مُتَّكِئِينَ عَلَيْهَا مُتَقَابِلِينَ (16) يَطُوفُ عَلَيْهِمْ وِلْدَانٌ مُّخَلَّدُونَ (17) بِأَكْوَابٍ وَأَبَارِيقَ وَكَأْسٍ مِّن مَّعِينٍ (18) لَا يُصَدَّعُونَ عَنْهَا وَلَا يُنزِفُونَ (19) وَفَاكِهَةٍ مِّمَّا يَتَخَيَّرُونَ (20) وَلَحْمِ طَيْرٍ مِّمَّا يَشْتَهُونَ (21) وَحُورٌ عِينٌ (22) كَأَمْثَالِ اللُّؤْلُؤِ الْمَكْنُونِ (23) جَزَاء بِمَا كَانُوا يَعْمَلُونَ (24) لَا يَسْمَعُونَ فِيهَا لَغْواً وَلَا تَأْثِيماً (25) إِلَّا قِيلاً سَلَاماً سَلَاماً (26) وَأَصْحَابُ الْيَمِينِ مَا أَصْحَابُ الْيَمِينِ (27) فِي سِدْرٍ مَّخْضُودٍ (28) وَطَلْحٍ مَّنضُودٍ (29) وَظِلٍّ مَّمْدُودٍ (30) وَمَاء مَّسْكُوبٍ (31) وَفَاكِهَةٍ كَثِيرَةٍ (32) لَّا مَقْطُوعَةٍ وَلَا مَمْنُوعَةٍ (33) وَفُرُشٍ مَّرْفُوعَةٍ (34) إِنَّا أَنشَأْنَاهُنَّ إِنشَاء (35) فَجَعَلْنَاهُنَّ أَبْكَاراً (36) عُرُباً أَتْرَاباً (37) لِّأَصْحَابِ الْيَمِينِ (38) ثُلَّةٌ مِّنَ الْأَوَّلِينَ (39) وَثُلَّةٌ مِّنَ الْآخِرِينَ (40) وَأَصْحَابُ الشِّمَالِ مَا أَصْحَابُ الشِّمَالِ (41) فِي سَمُومٍ وَحَمِيمٍ (42) وَظِلٍّ مِّن يَحْمُومٍ (43) لَّا بَارِدٍ وَلَا كَرِيمٍ (44) إِنَّهُمْ كَانُوا قَبْلَ ذَلِكَ مُتْرَفِينَ (45) وَكَانُوا يُصِرُّونَ عَلَى الْحِنثِ الْعَظِيمِ (46) وَكَانُوا يَقُولُونَ أَئِذَا مِتْنَا وَكُنَّا تُرَاباً وَعِظَاماً أَئِنَّا لَمَبْعُوثُونَ (47) أَوَ آبَاؤُنَا الْأَوَّلُونَ (48) قُلْ إِنَّ الْأَوَّلِينَ وَالْآخِرِينَ (49) لَمَجْمُوعُونَ إِلَى مِيقَاتِ يَوْمٍ مَّعْلُومٍ (50) ثُمَّ إِنَّكُمْ أَيُّهَا الضَّالُّونَ الْمُكَذِّبُونَ (51) لَآكِلُونَ مِن شَجَرٍ مِّن زَقُّومٍ (52) فَمَالِؤُونَ مِنْهَا الْبُطُونَ (53) فَشَارِبُونَ عَلَيْهِ مِنَ الْحَمِيمِ (54) فَشَارِبُونَ شُرْبَ الْهِيمِ (55) هَذَا نُزُلُهُمْ يَوْمَ الدِّينِ (56) نَحْنُ خَلَقْنَاكُمْ فَلَوْلَا تُصَدِّقُونَ (57) أَفَرَأَيْتُم مَّا تُمْنُونَ (58) أَأَنتُمْ تَخْلُقُونَهُ أَمْ نَحْنُ الْخَالِقُونَ (59) نَحْنُ قَدَّرْنَا بَيْنَكُمُ الْمَوْتَ وَمَا نَحْنُ بِمَسْبُوقِينَ (60) عَلَى أَن نُّبَدِّلَ أَمْثَالَكُمْ وَنُنشِئَكُمْ فِي مَا لَا تَعْلَمُونَ (61) وَلَقَدْ عَلِمْتُمُ النَّشْأَةَ الْأُولَى فَلَوْلَا تَذكَّرُونَ (62) أَفَرَأَيْتُم مَّا تَحْرُثُونَ (63) أَأَنتُمْ تَزْرَعُونَهُ أَمْ نَحْنُ الزَّارِعُونَ (64) لَوْ نَشَاء لَجَعَلْنَاهُ حُطَاماً فَظَلْتُمْ تَفَكَّهُونَ (65) إِنَّا لَمُغْرَمُونَ (66) بَلْ نَحْنُ مَحْرُومُونَ (67) أَفَرَأَيْتُمُ الْمَاء الَّذِي تَشْرَبُونَ (68) أَأَنتُمْ أَنزَلْتُمُوهُ مِنَ الْمُزْنِ أَمْ نَحْنُ الْمُنزِلُونَ (69) لَوْ نَشَاء جَعَلْنَاهُ أُجَاجاً فَلَوْلَا تَشْكُرُونَ (70) أَفَرَأَيْتُمُ النَّارَ الَّتِي تُورُونَ (71) أَأَنتُمْ أَنشَأْتُمْ شَجَرَتَهَا أَمْ نَحْنُ الْمُنشِؤُونَ (72) نَحْنُ جَعَلْنَاهَا تَذْكِرَةً وَمَتَاعاً لِّلْمُقْوِينَ (73) فَسَبِّحْ بِاسْمِ رَبِّكَ الْعَظِيمِ (74) فَلَا أُقْسِمُ بِمَوَاقِعِ النُّجُومِ (75) وَإِنَّهُ لَقَسَمٌ لَّوْ تَعْلَمُونَ عَظِيمٌ (76) إِنَّهُ لَقُرْآنٌ كَرِيمٌ (77) فِي كِتَابٍ مَّكْنُونٍ (78) لَّا يَمَسُّهُ إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ (79) تَنزِيلٌ مِّن رَّبِّ الْعَالَمِينَ (80) أَفَبِهَذَا الْحَدِيثِ أَنتُم مُّدْهِنُونَ (81) وَتَجْعَلُونَ رِزْقَكُمْ أَنَّكُمْ تُكَذِّبُونَ (82) فَلَوْلَا إِذَا بَلَغَتِ الْحُلْقُومَ (83) وَأَنتُمْ حِينَئِذٍ تَنظُرُونَ (84) وَنَحْنُ أَقْرَبُ إِلَيْهِ مِنكُمْ وَلَكِن لَّا تُبْصِرُونَ (85) فَلَوْلَا إِن كُنتُمْ غَيْرَ مَدِينِينَ (86) تَرْجِعُونَهَا إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ (87) فَأَمَّا إِن كَانَ مِنَ الْمُقَرَّبِينَ (88) فَرَوْحٌ وَرَيْحَانٌ وَجَنَّةُ نَعِيمٍ (89) وَأَمَّا إِن كَانَ مِنَ أَصْحَابِ الْيَمِينِ (90) فَسَلَامٌ لَّكَ مِنْ أَصْحَابِ الْيَمِينِ (91) وَأَمَّا إِن كَانَ مِنَ الْمُكَذِّبِينَ الضَّالِّينَ (92) فَنُزُلٌ مِّنْ حَمِيمٍ (93) وَتَصْلِيَةُ جَحِيمٍ (94) إِنَّ هَذَا لَهُوَ حَقُّ الْيَقِينِ (95) فَسَبِّحْ بِاسْمِ رَبِّكَ الْعَظِيمِ
@Quranahlebayt
با رفتنت خالی مکن دور و برم را
پاشیده تر از این مگردان لشگرم را
ای نیمه ی مجروح من ای کاش با تو
در خاک بگذارند نیم دیگرم را
بعد از تو ای سرو شکسته تا قیامت
از خجلتم بالا نمی گیرم سرم را
باور نمی كردم كه روزی پيش چشمم
از پا بيندازد غلافی همسرم را
تو بین آتش رفتی و من گُر گرفتم
حالا بیا و جمع کن خاکسترم را
هرشب حسن در خواب میگوید مغیره
دست از سرش بردار کشتی مادرم را
ديروز اگر در پيش طفلانم حرم سوخت
فردا بسوزانند با طفلان حرم را
از كربلا ديشب صدایی را شنيدم
انگار طفلی گفت عمه معجرم را...
#نـوكــر_نـوشــت:
#زهرا_جان💔
غربتم با بودن زهرا نمی آمد به چشم
روزگاری تکیه گاهی داشتم یادش بخیر
#صلی_الله_علیک_ياسيدناالمظلوم_يااباعبدالله_الحسين
سلام عليكم و رحمة الله، صبحتون بخير، روزتون معطر بنام #خامس_آل_عبا
#به_یاد_شهید_مدافع_حرم_علی_منیعات
#اللهم_صل_علی_محمد_و_آل_محمد_و_عجل_فرجهم
.
@Quranahlebayt