هدایت شده از بسیج دانشجویی دانشگاه زنجان
«بسْمِ رَبِّ الْحُسَیْنِ عَلَیْهاَلسَّلام»
🔷بسیج دانشجویی دانشگاه زنجان برگزار میکند :
ثبت نام کاروان پیادهروی اربعین حسینی🏴.
🔹مهلتِ ثبت نام : ۷ الی ۲۶ مرداد ماه ۱۴۰۲
🔹زمان تقریبی اعزام : ۳ الی ۶ شهریور ماه(به مدت ۸ روز)
🔹هزینهٔ علیالحساب : ۲/۳۰۰/۰۰۰ تومان
____________
🔸جهت تکمیل فرمِ ثبتنام به لینک زیر مراجعه فرمائید :
https://digiform.ir/arbaeen45_zn:
____________
🔷مدارکِ مورد نیاز جهت آپلود در سایت :
🔹عکس پاسپورت
🔹عکس فیش واریزی
🔹ثبت نام در سامانهٔ سماح
🔷شایانِ ذکر است که رضایتنامهٔ محضری نیز باید تهیه گردد که شرایط آن متعاقباً اعلام خواهد شد.
🔷برای واریزِ هزینه، از طریق شماره حسابهای زیر اقدام نمائید :
خواهران : 6572-1007-8170-6273 (به نام گروه جهادی حبیب)
برادران : 5026-4541-1070-5892 (به نام گروه جهادی ترنم مهر)
____________
🔶کسب اطلاعات بیشتر :
🔸خواهران :
آیدی : @arbaeen1445_znu
شمارهٔ تماس : 09127721032
🔸برادران :
آیدی : @znu_arbaein
شمارهٔ تماس : 09038042122
________
#اربعین_تمدن_ساز
#اربعین_حسینی
#حیاتنا_الحسین(ع)
@basijznu
@masir_zn
امام حسین علیه السلام در شب عاشورا یک جور سخن گفت و در روز عاشورا یک جور دیگر. شب عاشورا، سخن از «نمیخواهم، احتیاج ندارم، بروید، بیعتم را برداشتم» بود.
روز عاشورا میگوید: «بیائید به من کمک کنید، آیا یاور و مددکاری هست؟ هل من ناصر ینصرنی؟»
شب صحبت میکند تا مبادا خبیثی در بین طیّبها باشد، و روز سخن میگوید تا مبادا طیّبی در بین خبیثها مانده باشد.
شب غربال میکند تا فقط «صالحان» بمانند و روز غربال میکند تا فقط «اشقیاء» در مقابل او ایستاده باشند.
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
#سلوک شیعه
https://eitaa.com/joinchat/3222994976C75d06fe7ee
@darolghoran_znu
کانون قرآن و عترت دانشگاه زنجان
#ریسمان بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم تَبَّتْ یَدَا أَبِی لَهَبٍ وَتَبَّ ﴿١﴾ مَا أَغْنَى عَ
#ریسمان۱
﷽
وَإِذَا قُرِئَ الْقُرْآنُ فَاسْتَمِعُوا لَهُ وَأَنْصِتُوا لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ
~~~~~~~~~~~~~~~~~
ابولهب فرزند عبدالمطلب و عموی پیامبر گرامی اسلام (ص) بود.
او از سرسختترین و بدزبانترین دشمنان پیغمبر اکرم (ص) بود و نه تنها خود ایمان نمیآورد، بلکه با گفتار زشت و رفتارهای غیرانسانی خود، مانع از ایمان آوردن دیگران میشد.
برای نمونه، هرگاه پیامبر در بازار مکه حرکت میکرد و مردم را به توحید فرا میخواند، ابولهب به دنبال ایشان راه میافتاد و با سنگ به پای حضرت میزد، به گونهای که خون از پاهای مبارک پیامبر جاری میشد.
سپس فریاد میزد:ای مردم! این مرد دروغگوست، سخنان او را باور نکنید!
آیه نخست سوره مسد به خاطر رفتارهای عنادآمیز و حق ستیزانه ابولهب، او را نفرین کرده و میفرماید: «بریده باد دو دست ابولهب، و مرگ بر او باد!»
(تَبَّتْ یَدا أَبِی لَهَبٍ وَ تَبَّ)
#کانون_دارالقرآن_دانشگاه_زنجان
@darolghoran_znu
کانون قرآن و عترت دانشگاه زنجان
#ریسمان۱ ﷽ وَإِذَا قُرِئَ الْقُرْآنُ فَاسْتَمِعُوا لَهُ وَأَنْصِتُوا لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ ~~~~~~~
#ریسمان۲
﷽
وَإِذَا قُرِئَ الْقُرْآنُ فَاسْتَمِعُوا لَهُ وَأَنْصِتُوا لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ
~~~~~~~~~~~~
مهمترین دلیل مخالفتهای ابولهب با پیامبر این بود که میپنداشت به اتکای ثروت و قدرت خود، هر کاری میتواند بکند و هیچ کس نمیتواند جلوی او را بگیرد.
آیه بعد برای تأکید بر حتمی بودن عذاب ابولهب و سایر متکبران حق ستیز میافزاید:
«نه ثروت ابولهب و نه قدرت و نفوذی که به واسطه ثروتش به دست آورده، نمیتواند او را از عذاب آخرت برهاند.»
(ما أَغْنی عَنْهُ مالُهُ وَ ما کَسَبَ)
#کانون_دارالقرآن_دانشگاه_زنجان
@darolghoran_znu
#ریسمان۳
﷽
وَإِذَا قُرِئَ الْقُرْآنُ فَاسْتَمِعُوا لَهُ وَأَنْصِتُوا لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ
~~~~~~~~~~~~~~~~~~
زیرا مال و ثروت دنیا تنها در رفع نیازهای دنیوی کارساز است
و آنچه در آخرت موجب نجات است، تنها ایمان و عمل صالح است.
ازاین رو کسی مانند ابولهب که وجودش مملو از کفر و بی ایمانی است، در آخرت چارهای جز دوزخ و دچار شدن به عذاب الهی ندارد و
«سرانجام در آتشی که شعلههای سرکش دارد، وارد میشود.»
(سَیَصْلی نَارًا ذَاتَ لَهَبٍ)
#کانون_دارالقرآن_دانشگاه_زنجان
@darolghoran_znu
کانون قرآن و عترت دانشگاه زنجان
#ریسمان۳ ﷽ وَإِذَا قُرِئَ الْقُرْآنُ فَاسْتَمِعُوا لَهُ وَأَنْصِتُوا لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ ~~~~~~~
#ریسمان۴
﷽
وَإِذَا قُرِئَ الْقُرْآنُ فَاسْتَمِعُوا لَهُ وَأَنْصِتُوا لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ
~~~~~~~~~~~~~~~
همسر ابولهب «امّ جمیل» نام داشت. وی زنی اشرافی و بسیار بدزبان و متکبر بود و همچون همسرش سخت با پیامبر اکرم دشمنی داشت.
گفتهاند که این زن برای آزردن پیامبر و دیگر مسلمانان، با زحمت فراوان از بیابان خار جمع میکرد و برای انتقال هیزمها به شهر، آنها را با لیف خرما میبست و به گردن خود میانداخت و آنها را در راه پیامبر میریخت تا پاهای مبارکش آزرده شود. او آن قدر به این کار ادامه داد که به زن هیزم کش شهرت یافت.
آیات بعد سرانجامِ این زن کینه توز را بیان کرده و میفرماید:
او با همان وضع حقارت باری که در دنیا علیه پیامبر توطئه میکرد، در روز رستاخیز محشور خواهد شد.
بدین ترتیب
«همسر ابولهب نیز در حالی که هیزم به دوش میکشد، وارد آتش سوزان جهنم میشود.»
(وَ امْرَأَتُهُ حَمَّالَةَ الْحَطَبِ)
«در آن حال در گردنش طنابی از الیاف خرما آویزان است.»
(فِی جِیدِها حَبْلٌ مِنْ مَسَدٍ)
👈آیات پایانی این سوره بر این نکته تأکید مینمایند که نوع عذاب ابولهب و همسرش کاملاً با روحیات و گناهانشان سازگار است و در قیامت به شکلی ظاهر میشوند که با رفتار آنها در دنیا هماهنگ است.
#کانون_دارالقرآن_دانشگاه_زنجان
@darolghoran_znu
کانون قرآن و عترت دانشگاه زنجان
#ریسمان۴ ﷽ وَإِذَا قُرِئَ الْقُرْآنُ فَاسْتَمِعُوا لَهُ وَأَنْصِتُوا لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ ~~~~~~~
#ریسمان۵ (طنابیاز آتش)
﷽
وَإِذَا قُرِئَ الْقُرْآنُ فَاسْتَمِعُوا لَهُ وَأَنْصِتُوا لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ
~~~~~~~~~~~~~~
هدف اصلى سورۀ مسد
👈هشدار به دشمنان اسلام است که فرجام عذاب آلودى دارند.
💥💥💥
بَلْ نَقْذِفُ بِالْحَقِّ عَلَى الْبَاطِلِ فَيَدْمَغُهُ فَإِذَا هُوَ زَاهِقٌ ۚ وَلَكُمُ الْوَيْلُ مِمَّا تَصِفُونَ
بلکه ما حق را بر سر باطل میکوبیم تا آن را هلاک سازد؛ و این گونه، باطل محو و نابود میشود! امّا وای بر شما از توصیفی که (درباره خدا و هدف آفرینش و مخلوقات او به ناحق) میکنید!
#هُدیًلِلنّاسِ
#آیه۱۸_سورهانبیاء
#کانون_دارالقرآن_دانشگاه_زنجان
@darolghoran_znu
#افشایماهیتاصحابجمل
﷽
و من كتاب له (علیه السلام) إلى أهل الكوفة عند مسيره من المدينة إلى البصرة:
مِنْ عَبْدِ اللَّهِ عَلِيٍّ أَمِيرِالْمُؤْمِنِينَ إِلَى أَهْلِ الْكُوفَةِ جَبْهَةِ الْأَنْصَارِ وَ سَنَامِ الْعَرَبِ؛ أَمَّا بَعْدُ، فَإِنِّي أُخْبِرُكُمْ عَنْ أَمْرِ عُثْمَانَ حَتَّى يَكُونَ سَمْعُهُ كَعِيَانِهِ:
إِنَّ النَّاسَ طَعَنُوا عَلَيْهِ، فَكُنْتُ رَجُلًا مِنَ الْمُهَاجِرِينَ أُكْثِرُ اسْتِعْتَابَهُ وَ أُقِلُّ عِتَابَهُ؛ وَ كَانَ طَلْحَةُ وَ الزُّبَيْرُ أَهْوَنُ سَيْرِهِمَا فِيهِ الْوَجِيفُ وَ أَرْفَقُ حِدَائِهِمَا الْعَنِيفُ، وَ كَانَ مِنْ عَائِشَةَ فِيهِ فَلْتَةُ غَضَبٍ؛ فَأُتِيحَ لَهُ قَوْمٌ [قَتَلُوهُ] فَقَتَلُوهُ، وَ بَايَعَنِي النَّاسُ غَيْرَ مُسْتَكْرَهِينَ وَ لَا مُجْبَرِينَ، بَلْ طَائِعِينَ مُخَيَّرِينَ. وَ اعْلَمُوا أَنَّ دَارَ الْهِجْرَةِ قَدْ قَلَعَتْ بِأَهْلِهَا وَ قَلَعُوا بِهَا وَ جَاشَتْ جَيْشَ الْمِرْجَلِ وَ قَامَتِ الْفِتْنَةُ عَلَى الْقُطْبِ؛ فَأَسْرِعُوا إِلَى أَمِيرِكُمْ وَ بَادِرُوا جِهَادَ عَدُوِّكُمْ، إِنْ شَاءَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَ.
#اَخالقرآن
#نهجالبلاغه
#کانون_دارالقرآن_دانشگاه_زنجان
@darolghoran_znu
#افشایماهیتاصحابجمل
﷽
اين نامه اى است که از بنده خدا على اميرمؤمنان(عليه السلام) به سوى اهل کوفه، گروه ياران شرافتمند و بلند پايگان عرب نگاشته شده است:
من از جريان کار «عثمان» شما را آگاه مى سازم، آن چنان که شنيدن آن همچون ديدنش باشد; مردم به او عيب گرفتند و بر او طعنه زدند من در اين ميان يکى از مهاجران بودم که براى جلب رضايت عثمان (از طريق رضايت مردم و تغيير روشهاى نادرستش) نهايت کوشش را به خرج دادم و کمتر او را سرزنش کردم (مبادا مردم تحريک به قتل او شوند) ولى طلحه و زبير (خشونت در برابر او را به آخرين حد رساندند به گونه اى که) آسان ترين فشارى که بر او وارد مى کردند مانند تند راندن شتر بود و نرم ترين «حُدى ها»، سخت ترين آن بود (آوازى که شتر را به شتاب وا مى دارد و خسته مى کند) و از سوى عايشه نيز خشمى ناگهانى بود (که مردم را سخت بر ضد عثمان شوراند) و به دنبال آن گروهى به تنگ آمدند و بر ضد او شوريدند و او را کشتند (سپس) مردم بدون اکراه و اجبار بلکه با رغبت و اختيار با من بيعت نمودند.
بدانيد سراى هجرت (مدينه) اهل خود را از جا کند و بيرون راند و آنها هم از آن فاصله گرفتند و (مدينه) همچون ديگى بر آتش در حال غليان است، فتنه بپاخاسته و بر محور خود در گردش است حال که چنين است به سوى امير و فرمانده خود بشتابيد و به جهاد با دشمنان خويش به خواست خداوند بزرگ، مبادرت ورزيد.
#اَخالقرآن
#نهجالبلاغه
#کانون_دارالقرآن_دانشگاه_زنجان
@darolghoran_znu
هدایت شده از شنبههای اعتقادی
آیا اسلام دین اجباریست؟.m4a
20.17M
#محرم_۱۴۰۰
#اسلام
#دین_اجباری_یا_انتخابی_؟
حبیب الله عشقی
مسجد النبی (ص)♻️
۱۴۰۰/۵/۲۱
...🌺🦋🌸...
@Shanbehaietegadi
https://t.me/bavar_dini
#افشایماهیتاصحابجمل۱
﷽
إلى أهلِ الْکُوفَةِ، عِنْدَ مَسیرِهِ مِنَ الْمَدینَةِ إلَى الْبَصْرَةِ.
از نامه هاى امام(علیه السلام) است که براى اهل کوفه به هنگام حرکت از مدینه به سوى بصره نگاشته.
نامه در یک نگاه:
در واقع هدف از نوشتن این نامه سه چیز بوده است:
نخست اینکه امام(علیه السلام)روشن کند که طلحه و زبیر و عایشه که قتل عثمان را بهانه اى براى شورش بر ضد امام(علیه السلام) و به راه انداختن مقدمات جنگ جمل به همدستى عایشه به راه انداختند، خودشان در قتل او شریک بودند در حالى که امام(علیه السلام) تا آنجا که ممکن بود از وى دفاع کرد.
دیگر اینکه همه مردم از روى میل و اراده خود و بدون هیچ گونه جبر و فشار با امام(علیه السلام) بیعت کردند و خلافت او را بر جامعه اسلامى پذیرا شدند.
سوم اینکه با توجّه به فتنه اى که طلحه و زبیر و عایشه به راه انداختند، بر همه اهل کوفه لازم است براى یارى امام(علیه السلام) و خاموش کردن آتش فتنه به لشکر آن حضرت ملحق شوند.
#اَخالقرآن
#نهجالبلاغه
#کانون_دارالقرآن_دانشگاه_زنجان
@darolghoran_znu
هدایت شده از کانون قرآن و عترت ثقلین
حضرت زهرا(سلاماللهعلیها)؛
امام همچون کعبه است که باید به سویش روند، نه آن که(بمانند تا)او به سوی آنها بیاید.
{بحار الانوار_ج ۳۶_ص ۳۵۳}
#کانونقرآنوعترتثقلین
@znu_saghalein