eitaa logo
کانال جامع قرآن کریم
387 دنبال‌کننده
260 عکس
327 ویدیو
17 فایل
با سلام خدمت دوستان گرامی کانال جامع قرآن کریم با هدف آموزش مقامات الحان و نغمات و تجوید وصدا سازی به قرآن آموزان گرامی ایجاد شده امیدوارم با حضورتان ما را در این کار یاری کنید کپی = ترویج آیات اللهی @Quranicauthorities
مشاهده در ایتا
دانلود
4_546067510722560157.mp3
6.76M
🎤صوتی 👆🏻👆🏻👆🏻 📖 آموزش تجوید قرآن کریم 📖 🔶استاد سید محسن موسوی بلده 📌جلسه سیزدهم ♦️موضوع : آغاز بحث صفات حروف 📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗 ✨کانال قرآنی «مقامات قرآنی»✨ @Quranicauthorities
4_465277079940759582.mp3
4.99M
🎤صوتی👆🏻👆🏻👆🏻👆🏻👆🏻👆🏻 ♻️ آموزش تلفّظ حروف ♻️ 🌸سطح ۲🌸 📚استاد سید جواد سادات فاطمی 📌جلسه ششم ♦️موضوع این جلسه : آموزش تلفّظ حرف «ذال» 📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕 ✨کانال قرآنی «مقامات قرآنی»✨ @Quranicauthorities
💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠 🔷توضیحاتی پیرامون تحریر در قرائت : 🔶تعریف تحریر : ایجاد گره صوتی در حنجره که یکی از عوامل مؤثر در زیبایی قرائت قرآن است. 🔷کیفیت تحریر بر دو نوع است : 1⃣تحریر کامل 2⃣شبه تحریر 1⃣تحریر کامل : به گره کامل صوتی گفته می شود. در این نوع تحریر اگر گره صوتی ناشی از حزن باشد به آن بکاء الصوت می گویند. 2⃣شبه تحریر : به گره ناقص صوتی گفته می شود. در این نوع تحریر می توان از لرزش اندام های صورت به گونه ای کاملاً ظریف برای افزایش کیفیت شبه تحریر استفاده کرد. به طور کلی در قرائت قرآن، بیشتر از شبه تحریر استفاده می شود . 🔶جایگاه تحریر در حروف و صداها : 1⃣تحریر بر روی حروف : از ۲۸ حرف عربی ۷ حرف تحریر پذیرند. این حروف عبارتند از : «ر ع ل م ن و ی» که به جهت یادگیری بهتر عبارت ” نورعلمی“ را می توانید به خاطر بسپارید. ترتیب تحریر پذیری حروف از زیاد به کم نیز چنین است : «ن م ی ل و ع ر» 2⃣ تحریر برروی صداها و کشش ها : صداهای کشیده (آ _ او _ ای) ، مدهای خیشومی (یعنی صداهایی که از بینی خارج می شود که به آن غُنّه می گویند). ناگفته نماند که صداهای کوتاه ، تحریر پذیر نیستند. ✅ برای تحریر ، تقسیم بندی دیگری هم ارائه شده :  1⃣ترجیع : به گردانیدن آواز در گلو ، یا همان چَه چَه زدن در اصطلاح عامه، اطلاق می شود. از آنجا که عده ای از علما ،این نوع تحریر را غِنا می دانند،استفاده از آن توصیه نمی گردد. 2⃣ترعید : ارتعاش صوت و خواندن با ‌آهنگ لرزان را می گویند. 3⃣تطریب : به دادن مد بی جا برای مراعات آهنگ و لحن گفته می شود. به عبارت دیگر ، آهنگ دادن به کلام با تأکید و کشش بی هنگام را تطریب می گویند . 4⃣تحزین : حزن دادن و سوزناک و محزون خواندن است. 5⃣ترقیص : آهنگ دادن به کلام با بالا و پایین بردن صوت و به عبارت دیگر ، آهسته ، بریده و بلند خواندن است. 🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅 ♦️یکی از اساتید ، تحریر ها را به تفکیک اساتید قرائت، چنین معرفی و دسته بندی کرده است : 1⃣لرزشی : استاد غلوش 2⃣لغزشی : استاد مصطفی اسماعیل 3⃣ضربه ای : استاد عبدالباسط ، استاد رفعت و استاد منشاوی. 4⃣موجی : استاد شحات ، استاد بسیونی و استاد مصطفی اسماعیل ************************************ ✨کانال قرآنی «مقامات قرآنی »✨ @Quranicauthorities
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
................................﷽................................. 🎤تلاوت محمد صدیق منشاوی 📖آیات ۱ تا ۵ سوره مبارکه سجده 💎الم اشاره به عظمت قرآن و قدرت‌نمائى عظیم پروردگار است ، که چنین کتاب بزرگ و پر محتوایی که معجزه جاویدان محمّد(صلى الله علیه وآله) است ، از حروف ساده الفبا که در دسترس همگان قرار دارد ، به وجود آمده است. https://rubika.ir/HolyQuranChannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
إِنَّ هَٰذَا الْقُرْآنَ يَهْدِي لِلَّتِي هِيَ أَقْوَمُ وَيُبَشِّرُ الْمُؤْمِنِينَ الَّذِينَ يَعْمَلُونَ الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْرًا كَبِيرًا(۹) این قرآن، به راهی که استوارترین راه‌هاست، هدایت می‌کند؛ و به مؤمنانی که اعمال صالح انجام می‌دهند، بشارت می‌دهد که برای آنها پاداش بزرگی است.(۹) وَأَنَّ الَّذِينَ لَا يُؤْمِنُونَ بِالْآخِرَةِ أَعْتَدْنَا لَهُمْ عَذَابًا أَلِيمًا(۱۰) و اینکه آنها که به قیامت ایمان نمی‌آورند، عذاب دردناکی برای آنان آماده ساخته‌ایم (۱۰) وَيَدْعُ الْإِنْسَانُ بِالشَّرِّ دُعَاءَهُ بِالْخَيْرِ ۖ وَكَانَ الْإِنْسَانُ عَجُولًا(۱۱) انسان (بر اثر شتابزدگی)، بدیها را طلب می‌کند آن گونه که نیکیها را می‌طلبد؛ و انسان، همیشه عجول بوده است!(۱۱) وَجَعَلْنَا اللَّيْلَ وَالنَّهَارَ آيَتَيْنِ ۖ فَمَحَوْنَا آيَةَ اللَّيْلِ وَجَعَلْنَا آيَةَ النَّهَارِ مُبْصِرَةً لِتَبْتَغُوا فَضْلًا مِنْ رَبِّكُمْ وَلِتَعْلَمُوا عَدَدَ السِّنِينَ وَالْحِسَابَ ۚ وَكُلَّ شَيْءٍ فَصَّلْنَاهُ تَفْصِيلًا(۱۲) ما شب و روز را دو نشانه توحید و عظمت خود قرار دادیم؛ سپس نشانه شب را محو کرده، و نشانه روز را روشنی‌بخش ساختیم تا (در پرتو آن،) فضل پروردگارتان را بطلبید (و به تلاش زندگی برخیزید)، و عدد سالها و حساب را بدانید؛ و هر چیزی را بطور مشخّص و آشکار، بیان کردیم.(۱۲) تلاوت زیبای استاد محمد صدیق منشاوی سوره اسراء آیه ۱۲-۹ https://rubika.ir/HolyQuranChannel
دوستان عزیز با زدن بر روی لینک پایین دو تلاوت بالا می‌توانید عضو کانال جامع قرآن کریم شوید و از تلاوت هایی که بارگذاری می‌شود لذت ببرید
📚📚📚 📚📚 📚 📝 نکات تفسیری أَ فَأَمِنُوا مَكْرَ اَللّٰهِ فَلاٰ يَأْمَنُ مَكْرَ اَللّٰهِ إِلاَّ اَلْقَوْمُ اَلْخٰاسِرُونَ (٩٩) اعراف تفسیر المیزان: کلمه (مکر) به معناى این است که شخصى دیگرى را غافل گیر کرده و به او آسیبى برساند، این عمل از خداى تعالى وقتى صحیح است که به عنوان مجازات صورت بگیرد، انسان معصیتى کند که مستحق عذاب شود، و خداوند او را از آنجایى که خودش نفهمد معذب نماید و یا سرنوشتى براى او تنظیم کند که او خودش با پاى خود و غافل از سرنوشت خود بسوى عذاب برود. .............................. تفسیر نمونه: یعنى آنها در همه حال در روز و شب، در خواب و بیدارى، در ساعات خوشى و ناخوشى همه در دست قدرت خدا قرار دارند، او با یک فرمان مى تواند همه زندگانى آنها را در هم بپیچد، بدون این که کمترین نیازى به مقدمه چینى و فراهم ساختن اسباب قبلى و گذشت زمان داشته باشد. «صفوان جمال» مى گوید: پشت سر امام صادق (علیه السلام) نماز مى خواندم، دیدم عرض مى کرد: «پروردگارا مرا از مکر خود ایمن مساز ـ سپس آشکارتر این قسمت از آیه را تلاوت فرمود ـ فَلا یَأْمَنُ مَکْرَ اللّهِ إِلاَّ الْقَوْمُ الْخاسِرُون». در «نهج البلاغه» نیز مى خوانیم: «حتى بر نیکان این امت از کیفر الهى ایمن مباش؛ زیرا خداوند مى فرماید: فَلا یَأْمَنُ مَکْرَ اللّهِ إِلاَّ الْقَوْمُ الْخاسِرُون». در حقیقت ایمن نبودن از مکر الهى به معنى ترس از مسئولیت ها و خوف از کوتاهى در انجام وظائف است، که همواره باید این «ترس» با «امید» به رحمت او به طور مساوى در دل هاى افراد با ایمان باشد. https://rubika.ir/HolyQuranChannel
⭕ حلول ماه رجب؛ ماه ولایت و امامت، ماهی که رحمت گسترده الهی بر بندگانش جاری می‌شود، مبارک باد 🔸️حضرت امام کاظم (ع): 🔹️«رَجَبٌ‏ شَهْرٌ عَظِیمٌ یُضَاعِفُ اللَّهُ فِیهِ الْحَسَنَاتِ وَ یَمْحُو فِیهِ السَّیِّئَاتِ مَنْ صَامَ‏ یَوْماً مِنْ رَجَبٍ‏ تَبَاعَدَتْ عَنْهُ النَّارُ مَسِیرَةَ سَنَةٍ وَ مَنْ صَامَ‏ ثَلَاثَةَ أَیَّامٍ وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَّةُ» 🔹️ماه رجب، ماه بزرگى است که خداوند در آن [پاداش]کار‌های نیک را چند برابر می‌کند و گناهان را در آن می‌آمرزد. 🔹️کسى که یک روز در ماه رجب روزه بگیرد، آتش جهنّم به اندازه مسیر یک ساله از او فاصله می‌گیرد، و کسى که سه روز روزه بگیرد، بهشت براى او واجب می‌شود. (من لا یحضره الفقیه ج‏۲. ص ۹۲) ---------------------------------- @Quranicauthorities
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ میلاد با سعادت پنجمین نور ولایت امام محمد ابن علی علیه السلام بر تمام عاشقان آن مبارک باد 🌹 @Quranicauthorities
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
با سلام خدمت دوستان گرامی امروز فایل صوتی جلسه نهم صوت و صدا سازی استاد تفکری رو تقدیم حضورتان می نمایم امیدوارم مورد استفاده قرار گیرد التماس دعا @Quranicauthorities
4_507651510750937701.mp3
14.73M
🎤صوتی👆🏻👆🏻👆🏻 🗣مبحث صوت و صداسازی 📘استاد تفکّری 📌جلسه نهم 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫 ✨کانال قرآنی «مقامات قرآنی »✨ @Quranicauthorities
دوستان گرامی انشاءالله فردا آموزش مقام صبا را تقدیم حضورتان می نمایم @Quranicauthorities
تبادلات 👇🏻👇🏻👇🏻
💢پیروان قرآن توجه کنید💢 ⬆️ یه کانال داریم مخصوص شما 😍 https://rubika.ir/telavat_bartar 👇👇👇اصل مطلب 😅 🤩 تو اینجا هرتلاوتے رو از هرقارےِ قرآنے می‌تونی پیدا کنی 🤩 ✔️ قرائت🎙 ✔️ حدیث📕 ✔️ ترتیل 📖 ✔️ چالش📊 👆دیگه چی از این بهتر؟🧐 https://rubika.ir/telavat_bartar 🌷کانال‌تلاوت‌هاےمجلسےقرآن🌷 https://rubika.ir/telavat_bartar ❗️یکی از بزرگترین کانال های تلاوت در روبیکا👆🏻
شهادت مظلومانه حضرت اَبَا الحسن؛ علیِّ بن محمّد، امام هادی النقی(علیه السلام)؛ خدمت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) و همه شیعیان و محبّان اهلبیت(ع) تسلیت و تعزیت باد. @Quranicauthorities
✅ صلوات خاصه حضرت علی ابن محمد ❇️ همه بخوانیم @Quranicauthorities
دوستان عزیز آموزش مقام صبا را تقدیم حضورتان می نمایم امید است مورد استفاده قرار گیرد @Quranicauthorities
🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼 ❇️ درس ششم ❇️ 💠آشنایی با مقامات 🔴قسمت پنجم 🎼 مقام صبا 🔶معنای لغوی : صبا، به معنی نسیم صبجگاه و نام آهنگی از آهنگ‌های موسیقی است. 🔷گستردگی و پیشینه : این مقام در عراق به منصوری معروف است. چرا که برخی آن را به منصور خلیفه عباسی، و به قولی دیگر، منصور زلزال (همزمان دولت عباسی) نسبت می‌دهند. 🔶کیفیت آهنگ : صبا، مجموعه‌ای از آهنگ‌های حزین می‌باشد، و گذشته‌ای را به تصویر می‌کشد که انسان آن را از دست داده و از جمله مقام‌های محزون و دلنشین است که زیبایی و روح خاصی به قرائت می‌دهد. پرده‌ی صوتی مناسبی که برای این مقام می‌توان درنظر گرفت، متوسّط و اوج است که باعثِ نِمود بیشتر الحان آن می‌شود. روند آن کاملاً لطیف، ملایم و روان است و هرنوع تکلّف در اجرای آن از تأثیراتش می‌کاهد. این مقام بسیار حزین، رسا و اثرگذار است و پیچیدگی کمتری نسبت به سایر مقام‌ها دارد. 🔷تطبیق این مقام با مضامین آیات : آیاتی که حالت «خوف، خشوع، توبه، انابه، مغفرت، ندامت، استغاثه، سوز، اندوه، حسرت، تضرّع، درد و رنج مظلوم و احوالات قیامت و... » دارند و همچنین آیاتی که درباره «مشرکین، کفار و اصحاب شمال، معاد» صحبت می کنند و همچنین آیات «عبرت، سرانجام گنهکاران و آیات جهنم و عذاب» را می‌توان با این مقام تلاوت نمود. 🔶تأثیرات : استفاده از نغمات این مقام با عنایت به معنا و مفهوم، حال و هوای ملکوتی و روحانی را بر شنونده حاکم می‌سازد. این مقام حزن زائدالوصفی در انسان ایجاد می‌نماید و حالت هشدار و بیدارباش دارد. برخی گوشه‌های آن تأثیر شدیدی در قاری به وجود می‌آورد و حالت خوف و اندوه ایجاد می کند و انسان را دعوت به کنکاش در گذشته می‌نماید می‌نماید و توجه به بازگشت و توبه می دهد. اساتید لحن گفته‌اند، هرکس میل بازگشت در او بیشتر باشد، این مقام را محزون‌تر و بهتر ایجاد می‌کند. 🔷جایگاه اجرا : صبا مقام ثابت بسیاری از قراء در تلاوت است. اکثر قراء آن را با مقامهای حجاز، عجم و چهارگاه در تجانس می‌دانند و معمولاً پس از بیات و حجاز آن را اجرا می‌نمایند. 🔶گوشه‌ها و نغمه‌های فرعی : مشهورترین و مهم‌ترین نغمه‌های فرعی مقام صبا، «عجم»، «تقطیع» و «صبا زمزم» هستند. بعضی قراء پس از اجرای این مقام و مراحل اول و دوم آن، در مرحله‌ٔ سوم از «عجم»، به جای جوابِ جواب استفاده می‌نمایند. قسمت اعظم زیرشاخه‌ٔ تقطیع «رمل» می‌باشد که در مقام سگاه و صبا از آن استفاده می‌شود. درمورد «عجم»، عدّه‌ای معتقدند که این مقام به صورت مستقل وجود ندارد و فقط در حد همین زیرشاخه است و برخی دیگر آن را یک مقام مستقل دانسته‌اند و آن را جدای از این زیرشاخه می‌دانند. 🔷برترین قاریان در اجرای مقام صبا : از استاد مصطفی اسماعیل و استاد عبدالباسط می‌توان به عنوان اساتیدی که در اجرای این مقام و عجم آن، مهارت فوق‌العاده‌ای دارند نام برد. همچنین اساتیدی چون منشاوی، شعبان صیاد، محمد رفعت، حصّان، کامل یوسف، سیّد متولّی عبدالعال و شحات انور را می‌توان نام برد. 🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼 ✨کانال قرآنی «مقامات قرآنی »✨ @Quranicauthorities
4_507651510750937670.mp3
680.9K
✅ قرار مقام صبا ❇️ استاد شحات محمد انور @Quranicauthorities
4_507651510750937669.mp3
584.7K
✅ جواب مقام صبا ❇️ استاد شحات محمد انور @Quranicauthorities
4_507651510750937664.mp3
330.6K
✅ قرار مقام صبا ❇️ استاد رحیم خاکی @Quranicauthorities
4_507651510750937663.mp3
433.2K
✅ جواب مقام صبا ❇️ استاد رحیم خاکی @Quranicauthorities