کانال فرهنگی قرآن و عترت👇👇👇👇👇👇
┏━━━🍃🌺🍃━━━
https://eitaa.com/Qvaetrat
┗━━━🍂━
کیفر محارب
امام جواد(ع) به عنوان پاسدار حریم وحی از تفسیرهای نابجا و غیر عقلانی آیات قرآن جلوگیری کرده و علماء و دانشمندان را به سوی فهم صحیح آیات قرآن راهنمایی می فرمود.
1-در زمان معتصم عباسی، عوامل خلیفه عدّه ای دزد را - که راههای عمومی در بین شهرها را برای مسافرین و کاروانهای حج نا امن کرده بودند - دستگیر کرده و از مرکز خلافت در مورد چگونگی مجازات آنان خواستار دستور بودند. خلیفه در مورد این حادثه حساس، مجلس مشورتی تشکیل داده و از دانشمندان عصر، کیفیت اجرای حد شرعی را در مورد آنان خواستار شد. آنان گفتند: قرآن در این مورد بهترین راهکار است، آنجا که می فرماید: إِنَّمَا جَزَاء الَّذِینَ یُحَارِبُونَ اللّهَ وَرَسُولَهُ وَیَسْعَوْنَ فِی الاَرْضِ فَسَادًا أَن یُقَتَّلُواْ أَوْ یُصَلَّبُواْ أَوْ تُقَطَّعَ أَیْدِیهِمْ وَأَرْجُلُهُم مِّنْ خِلافٍ أَوْ یُنفَوْاْ مِنَ الاَرْضِ؛(1) کیفر کسانی که با خدا و رسول او به جنگ و محاربه برمی خیزند و در روی زمین در اشاعه فساد تلاش می کنند، این است که: اعدام شوند یا به دار آویخته گردند یا دست و پای آنان به عکس یکدیگر قطع شود و یا این که از سرزمین خود تبعید گردند.
آنان به خلیفه پیشنهاد کردند طبق این آیه، یکی از کیفرهای فوق را در مورد تبهکاران انتخاب کند. معتصم عباسی در همان جلسه از امام جواد(ع) نیز نظر خواست. آن حضرت اوّل از اظهارنظر خودداری کرد، امّا وقتی که با اصرار خلیفه مواجه شد، نظر خود را چنین اعلام کرد: اینان در استدلال به آیه شریفه خطا کردند. استنباط حکم شرعی از این آیه شریفه دقت بیشتری می طلبد و باید تمام جوانب مسئله در نظر گرفته شود و نسبت به جرمهای مختلف، کیفرها فرق می کند؛ زیرا این مسئله صورتهای مختلف و احکام جداگانه دارد:
الف) اگر این راهزنان فقط راه را ناامن کرده اند؛ نه کسی را کشته و نه مال دیگری را به غارت برده اند، مجازات آنان فقط حبس است و این همان معنای نفی از ارض است.
ب) اگر راه را ناامن کرده و افراد بی گناهی را کشته اند، امّا به مال دیگران تجاوز نکرده اند، مجازات آنان اعدام است.
ج) اگر امنیت را از راههای عمومی سلب کرده، انسانهای بیگناه را کشته و مال مردم را نیز به غارت برده اند، کیفر آنان باید سخت تر باشد؛ یعنی اوّل دست و پایشان را به عکس یکدیگر قطع می کنند، پس به دار مجازات آویخته می گردند.
معتصم این نظریه را پسندیده و به عامل خود دستور داد، طبق نظر امام جواد (ع) عمل کند.(2)
(1)سوره مائده، آیه 33.
(2)تفسیر العیاشی، مکتبة العلمیة، تهران، ج 1،ص 315.
منابع: 1.نگاهی گذرا به سیره قرآنی حضرت جواد الائمه (ع)،پاسدار اسلام ، آبان 1388 ، شماره 335
2.اندیشه های قرآنی امام جواد،عبدالکریم جوادنیا
کانال فرهنگی قرآن و عترت👇👇👇👇👇👇
┏━━━🍃🌺🍃━━━
https://eitaa.com/Qvaetrat
┗━━━🍂━
✳️ رفتنیها و ماندنیها از نگاه مؤلف مفاتیح الجنان
💠 آیه:
وَٱلْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ قلم/1
سوگند به قلم و آنچه مینویسند
💠 حکایت؛ مرحوم محدث قمی صاحب کتاب مفاتیح الجنان عشق زیادی به مطالعه داشت و در این راه موفق بود، هرگاه با دوستانش که از علما بودند به باغی در اطراف مشهد میرفتند، بعد از پذیرایی های معمول بدون استراحت و معطلی به گوشهای خلوت میرفت و مشغول مطالعه میشد.
برخی از تألیفات این مؤلف سخت کوش، یادگار همین اوقات و لحظات و سفرهای کوتاه بوده است، مرحوم محدث قمی عمر بابرکتی داشت و لحظهای از وقتش به هدر نمیرفت و از لحظه لحظه عمرش استفاده میکرد. یکی از دوستانش نقل کرد: تا صرف غذا به پایان میرسید شیخ قلم و کاغذ را برمیداشت و شروع به نوشتن میکرد، هرچه ما میگفتیم حاج شیخ صبر کن قدری صحبت کنیم بعد سراغ کارتان بروید، میفرمود: شما میروید و تنها اینهاست که میمانند.1
📚1. با اقتباس و ویراست از کتاب مردان علم در میدان عمل
کانال فرهنگی قرآن و عترت👇👇👇👇👇👇
┏━━━🍃🌺🍃━━━
https://eitaa.com/Qvaetrat
┗━━━🍂━
سیره شهدا
شهید مهدی باکری
💠تقسیم بر چهار !
فشار خرج خانه و اجاره نشینی از یک طرف و بیکاری از طرف دیگر رمقی برای آنها نگذاشته بود . به هر دری زدند کار پیدا نکردند . تا اینکه تصمیم گرفتند پیش شهردار برن . با امیدواری به شهرداری رفتند و با آقای شهردار صحبت کردند: ما را استخدام کنید ، ضرر نمی بینید . به خدا اگر از کارمون راضی نبودید، خب ! می توانید ما را بیرون کنید. شهردار از یک طرف دلش می سوخت و از طرفی بودجه ای نبود که استخدامشان کند. حس کرد در بد مخمصه ای گیر کرده ، گفت: من شما را استخدام می کنم. آن سه مرد در حالی که جان تازه ای گرفته بودند و دعا می کردند برگشتند. آقای شهردار تبسم غمگینی کرد و نشست تا روی ورق سفیدی مطلبی یادداشت کند. مدتی از ملاقات این سه مرد گذشت در این مدت هر کدام هر ماه 1750 تومان حقوق می گرفتند. دیگر آه نمی کشیدند ، ولی غُر می زدند که ما این همه کار می کنیم بعد شهردار پولش از پارو بالا می رود. همه برای خواندن نماز ظهر به نمازخانه رفتند. آقای شهردار موقتا خودش امام جماعت بود . بین دو نماز یکی از این سه مرد جرأت پیدا کرد و به شهردار گفت : این انصاف است که ما زحمت بکشیم و حق مأموریت و مزایا را شما بگیرید؟ شهردار نگاه عمیقی کرد و بی آنکه حدیثی بخواند به نماز ایستاد . روزها گذشت و آن آقای شهردار که کسی جز شهید مهدی باکری نبود ، از شهرداری رفت . او که حقوقش 7000 تومان بود، تقسیم بر چهار می کرد و سه قسمت دیگر را به این سه نفر می داد .آنها وقتی این را فهمیده بودند که خیلی دیر شده بود!
کانال فرهنگی قرآن و عترت👇👇👇👇👇👇
┏━━━🍃🌺🍃━━━
https://eitaa.com/Qvaetrat
┗━━━🍂━
احكام
آيا در قرآن آيه اى درباره وضو وجود دارد؟ معناى وضو و فايده آن چيست؟
«يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذا قُمْتُمْ إِلَى الصَّلاةِ فَاغْسِلُوا وُجُوهَكُمْ وَ أَيْدِيَكُمْ إِلَى الْمَرافِقِ وَ امْسَحُوا بِرُؤسِكُمْ وَ أَرْجُلَكُمْ إِلَى الْكَعْبَيْنِ... »
«اى كسانى كه ايمان آورده ايد، چون به [عزم] نماز برخيزيد، صورت و دستهايتان را تا آرنج بشوييد ؛
و سر و پاهاى خودتان را تا برآمدگى پيشين [هر دو پا] مسح كنيد...».
«وضو» در لغت به معناى نظافت و پاكيزه كردن است و در اصطلاح فقه عبارت است از: «شستن مخصوص ؛ كه مى توان آن را به دو صورت انجام داد: ترتيبى و ارتماسى.
وضوى ترتيبى بدين صورت است كه به قصد قربت و اطاعت از فرمان خدا، ابتدا صورت و سپس دست راست و بعد دست چپ رابشويد. آن گاه با رطوبتى كه از شستن دست بر كف آن باقى مانده، سر را مسح كرده و سپس پاى راست و در پايان پاى چپ را مسح نمايد».
وضوى ارتماسى عبارت است از فرو بردن صورت
و دست ها در آب، به قصد وضو با مراعات شستن از بالا به پايين. گاهى ممكن است بين اين دو شيوه تلفيق شود ؛ به اين معنا كه صورت را ارتماسى و دست ها را ترتيبى بشويد. اين شكل از وضو نيز صحيح است. بايد دانست كه وضو براى برخى از كارها واجب و براى بعضى ديگر مستحب است.
وضو داراى دو فايده روشن است: بهداشتى
و معنوى. از نظر بهداشتى شستن صورت و دست ها ـ آن هم پنج بار يا سه بار در شبانه روز ـ اثر قابل ملاحظه اى در نظافت بدن دارد. مسح بر سر و پاها ـ كه شرط آن رسيدن آب به موها يا پوست سر است ـ سبب مى شود اين اعضا را نيز پاكيزه بداريم. ضمن اينكه تماس آب با پوست بدن، اثر خاصى در تعادل اعصاب (سمپاتيك و پاراسمپاتيك ) دارد. از نظر معنوى وضو چون با قصد قربت و براى رضاى خدا انجام مى گيرد، اثر تربيتى و اخلاقى دارد ؛ زيرا مفهوم باطنى وضو اين است: «از فرق تا قدم در راه اطاعت تو گام بر مى دارم».
🎁مسابقه فرهنگی،مجازی و ماهانه
✅✅✅( عالم آل محمد )✅✅✅
📚 منبع سوالات مسابقه :
مطالب ارسال شده از اول تا پایان هر ماه شمسی در کانال ایتای قرآن و عترت
✉ تعداد سوالات:
۱۴ سوال تستی
⌛ زمان ارسال سوالات مسابقه در کانال:
اول هر ماه شمسی
🕰 مهلت پاسخ دهی به سوالات:
یکم تا پانزدهم هر ماه
🎁🎁🎈🎈زمان اعلام نتایج، اهدای جوایز و واریز به حساب برندگان:
شانزدهم هر ماه
🎁🎁🎁 جوایز مسابقه 👇👇👇
اهدای ۵۰/۰۰۰ تومان متبرک به نام مقدس امام رضا(علیه السلام) به پنج نفر از شرکت کنندگان به قید قرعه
نحوه ی ارسال پاسخ سوالات:⬇️⬇️⬇️
ارسال پاسخ ها به آیدی زیر 👇👇👇
@qquranvaetrat
✅✅ نکته : عضویت شرکت کننده ی مسابقه، در کانال قرآن و عترت الزامی است.
آدرس ما در ایتا
کانال قرآن و عترت 👇👇👇
┏━━━🍃🌺🍃━━━┓ https://eitaa.com/Qvaetrat
┗━━━🍂━
✅نکته پایانی:
در ارسال نتایج نام و نام خانوادگی،شماره همراه و ذکر این نکته که از چه شهری شرکت کرده اید،قید شود،لذا درغیر اینصورت در مسابقه شرکت داده نخواهید شد.
قرآن و عترت
🎁مسابقه فرهنگی،مجازی و ماهانه ✅✅✅( عالم آل محمد )✅✅✅ 📚 منبع سوالات مسابقه : مطالب ارسال شده
به نام خدا
با سلام و احترام
ان شاالله سؤالات مسابقه عالم آل محمد(۲۴)،شنبه یکم مهرماه ارسال خواهد شد.
التماس دعا
دعای روز پنجشنبه
کانال فرهنگی قرآن و عترت👇👇👇👇👇👇
┏━━━🍃🌺🍃━━━┓
@Qvaetrat
┗━━━🍂━
#دعای_ایام_هفته
زیارت امام حسن عسکری(علیه السلام) در روزهای پنجشنبه
کانال فرهنگی قرآن و عترت👇👇👇👇👇👇
┏━━━🍃🌺🍃━━━┓
@Qvaetrat
┗━━━🍂━
کانال فرهنگی قرآن و عترت👇👇👇👇👇👇
┏━━━🍃🌺🍃━━━
https://eitaa.com/Qvaetrat
┗━━━🍂━
عفت و پاکدامنی
✔ امام صادق علیه السّلام فرمودند:
(روز قیامت) زن زیبا را که به خاطر زیبایی اش در فتنه افتاده است، و فریب زیبائی اش را خورده (و به بی حجابی و بی عفتی و گناه آلوده شده)، برای حساب می آورند.
پس به خدا می گوید، خدایا، تو خود مرا زیبا خلق کردی و به سبب آن در فتنه افتادم.
پس حضرت مریم – سلام الله علیها – را حاضر می کنند و ندا داده می شود:
آیا تو زیباتری یا مریم؟ ما او را در نهایت زیبائی آفریدیم، امّا او گناه نکرد
.
📓بحارالانوار، ج ۱۲، ص ۲۴۱»
.
کانال فرهنگی قرآن و عترت👇👇👇👇👇👇
┏━━━🍃🌺🍃━━━
https://eitaa.com/Qvaetrat
┗━━━🍂━
دستور به مدارا با پدر ناصبی
بکربن صالح نقل مي کند به امام جواد عليه السلام نوشتم: پدرم ناصبي و داراي رأي خبيثي است از ايشان خيلي سختي ديده ام، قربانت بروم براي من دعا فرما و بفرمائيد چه کار کنم آيا افشا و رسوايش نمايم يا با ايشان مدارا نمايم؟
امام جواد عليه السلام در جواب نوشت:
مضمون نامه ي شما را پيرامون پدرت فهميدم، اگر خدا بخواهد پيوسته براي تو دعا مي کنم، مدارا براي تو از افشاگري بهتر است، هر آينه با سختي آساني هست، صبر نما و شکيبا باش همانا سرانجام کار از آن پرهيزکاران است، خدا تو را در ولايت کسي که به ولايتش معتقد هستي ثابت قدم دارد ما و شما امانت هاي خدائي هستيم که امانات خود را ضايع نمي کند.
بکربن صالح مي گويد - در اثر دعاي آن حضرت - خداوند قلب پدرم را به سوي من برگرداند به نحوي که در کاري با من مخالفت نمي کرد[1]
(1)بحارالانوار،ج50،ص55.
کانال فرهنگی قرآن و عترت👇👇👇👇👇👇
┏━━━🍃🌺🍃━━━
https://eitaa.com/Qvaetrat
┗━━━🍂━
✳️ برخورد میرزاجواد آقاتهرانی با دوچرخهسوار بیاحتیاط
یکی از مسائلی که ذهن انسان را بشدت مشغول میکند و آرامش را از زندگی دور میکند، نداشتن روحیه گذشت و بخشش است در حالی که میتوان با گذشت از برخی بیمحبتیها یا کملطفیها، آسایش و آرامش را به روح خود تزریق کنیم.
💠 آیه:
إِنْ تَعْفُوا وَ تَصْفَحُوا وَ تَغْفِرُوا فَإِنَّ اللّهَ غَفُورٌ رَحِیمٌ تغابن/14
و اگر ببخشایید و درگذرید و بیامرزید به راستى خدا آمرزنده مهربان است.
💠حکایت؛ نقل میکنند روزی عالم ربانی، مرحوم آیةالله میرزا جواد آقا تهرانی از حاشیه خیابان در حال گذر بودند، ناگهان دوچرخهسواری با شدت به ایشان برخورد کرد، به نحوی که عبا، عمامه، عصا و نعلینهای ایشان هرکدام به طرفی پرت شد و با توجه بهشدت ضربه ایشان زخمی گردیدند. اما پس از لحظهای، حتی قبل از اینکه بهسوی عبا و عمامه بروند و به فکر زخمی شدن خود باشند، به سراغ دوچرخهسوار رفتند، درحالیکه خودشان بیشتر از او آسیبدیده بودند، بااینحال آن دوچرخهسوار را از زمین بلند کرده و گرد و غبار از صورتش پاک نموده و پشت سر هم تکرار میکردند که: پسر جان! حالت چطور است؟ آیا جایی از بدنت درد میکند؟ آیا آسیبی دیدی؟
این عالم پارسا علاوه بر گذشت، حتی به یاری او رفت و با محبت و مهربانی به او کمک کرد.1
📚1. با اقتباس و ویراست از کتاب آیینه اخلاق
کانال فرهنگی قرآن و عترت👇👇👇👇👇👇
┏━━━🍃🌺🍃━━━
https://eitaa.com/Qvaetrat
┗━━━🍂━
سیره شهدا
💠 خداترسي شهيد نواب صفوي
🔸حدیث : عَنِ الْهَيْثَمِ بْنِ وَاقِدٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ عليه السلام يَقُولُ :
مَنْ خَافَ اللَّهَ أَخَافَ اللَّهُ مِنْهُ كُلَّ شَيْءٍ وَ مَنْ لَمْ يَخَفِ اللَّهَ أَخَافَهُ اللَّهُ مِنْ كُلِّ شَيْءٍ.
از امام صادق (عليه السلام) كه مىفرمود:
هر كس از خدا ترسد، خدا هر چيز را از او بترساند؛ و هر كه از خدا نترسد، خدا او را از هر چيز بترساند1
دليل آنكه برخي از بزرگان از قدرتهاي مادي ترسي ندارند ؛ اين است كه خدا برايشان بزرگ است
يكي از اين مردان بزرگ شهيد نواب صفوي است او در آخرين لحظات عمر شريفش با كمال شجاعت بعد از آنكه سرهنگ از او پرسيد: «اگر خواسته اي داريد بگوييد؟»
و او تقاضاي آب براي غسل شهادت نمود. آب سرد بود, نواب خمشگين بر سر سرهنگ بختيار فرياد زد: «اگر آب گرم نباشد, رنگ ما ميپرد و تو و امثال تو فكر ميكنند كه ترسيده ايم. اما مهم نيست. خدا آگاه است كه لحظه به لحظه اشتياق ما به شهادت بيشتر ميشود »
رهبر فداييان يارانش را مورد خطاب قرار داد و گفت:
«خليلم, محمدم, مظفرم, زودتر آماده شويد, زودتر غسل شهادت كنيد, امشب جده ام فاطمه زهرا (سلام الله عليها) منتظر ماست.»
پس از غسل شهادت به نماز ايستاد. افسران و درجه داران با ناباوري به آنان نگاه ميكردند. دستان به قنوت رفته اش حريم آسمان مناجات بود.
پی نوشت :
اصول الكافي / ترجمه كمرهاى، جلد 4، صفحه : 211
کانال فرهنگی قرآن و عترت👇👇👇👇👇👇
┏━━━🍃🌺🍃━━━
https://eitaa.com/Qvaetrat
┗━━━🍂━
💠شاخه های درخت
ﺩﯾﺪﻩ ﺍﯾﺪ ﮐﻪ ﻧﻮﮎ ﺷﺎﺧﻪ ﻫﺎﯼ ﯾﮏ ﺩﺭﺧﺖ ﺑﺎﺭﯾﮏ ﻭ ﺷﮑﻨﻨﺪﻩ ﺍﻧﺪ . .
ﻭ ﺍﯾﻦ ﻧﺸﺎﻥ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ ﮐﻪ ﺷﺎﺧﻪ ﻫﺎﯼ ﺩﺭﺧﺖ ﻫﺮ ﭼﻪ ﺍﺯ ﺗﻨﻪ ﯼ ﺧﻮﺩﻓﺎﺻﻠﻪ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﻭ ﺩﻭﺭﺗﺮ ﺑﺎﺷﻨﺪ ،
ﺿﻌﯿﻒ ﺗﺮ ﻭ ﺷﮑﻨﻨﺪﻩ ﺗﺮ ﻭﻧﺎﺯﮎ ﺗﺮ ﻣﯿﺸﻮﻧﺪ . . .
ﻭ ﻫﺮ ﭼﻪ ﻫﻢ ﻧﺰﺩﯾﮑﺘﺮ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﺿﺨﯿﻢ ﺗﺮ ﻭ ﻗﻮﯾﺘﺮ .
ﺣﺎﻝ ﻣﺎﺟﺮﺍﯼ ﻣﺎ ﺁﺩﻡ ﻫﺎ ﻧﯿﺰ ﺩﻗﯿﻘﺎ ﺍﺯ ﻫﻤﯿﻦ ﻗﺮﺍﺭ ﺍﺳﺖ .
ﯾﻌﻨﯽ ﻫﺮ ﭼﻪ ﺍﺯ ﺍﺻﻞ ﺧﻮﺩ ﮐﻪ " ﺧﺪﺍﺳﺖ " ﺑﯿﺸﺘﺮ ﻓﺎﺻﻠﻪ ﺑﮕﯿﺮﯾﻢ ،ﻋﺎﺟﺰﺗﺮ ﻭ ﻧﺎﺗﻮﺍﻥ ﺗﺮ ﻣﯽ ﺷﻮﯾﻢ . . .
ﻭ ﻫﺮ ﭼﻪ ﺑﻪ " ﺧﺪﺍ" ﻧﺰﺩﯾﮏ ﻭ ﻧﺰﺩﯾﮑﺘﺮ ﺑﺎﺷﯿﻢ ﻧﯿﺮﻭﻣﻨﺪﺗﺮ ﻭ ﺗﻮﺍﻧﺎﺗﺮﯾﻢ.
اینکه پیامبر (ص) اینهمه در بین عالم و آدم توانا می نماید ، بخاطر این است که نسبت به حق و حقیقت ، که خدا و راه خداست هیچگاه کوتاه نیامد و کوتاهی نکرد و فاصله نگرفت و دور نشد .
لایقصر عن الحق
📚کتاب سلوک باران – حجت الاسلام محمد رضا رنجبر
کانال فرهنگی قرآن و عترت👇👇👇👇👇👇
┏━━━🍃🌺🍃━━━
https://eitaa.com/Qvaetrat
┗━━━🍂━
احکام
شرايط وضو
1. آب وضو پاك باشد.
2. آب وضو مطلق باشد (مضاف نباشد ).
3. آب وضو مباح باشد (غصبى نباشد ).
4. ظرف آب وضو مباح باشد.
5. ظرف آب وضو طلا و نقره نباشد.
6. اعضاى وضو پاك باشد.
7. براى وضو گرفتن وقت باشد.
8. به قصد قربت باشد.
9. ترتيب را رعايت كند.
10. پى در پى باشد.
11. در كارهاى وضو از ديگرى كمك نگيرد.
12. استعمال آب براى او مانعى نداشته باشد.
13. مانعى از رسيدن آب بر اعضاى وضو نباشد.
🎁مسابقه فرهنگی،مجازی و ماهانه
✅✅✅( عالم آل محمد )✅✅✅
📚 منبع سوالات مسابقه :
مطالب ارسال شده از اول تا پایان هر ماه شمسی در کانال ایتای قرآن و عترت
✉ تعداد سوالات:
۱۴ سوال تستی
⌛ زمان ارسال سوالات مسابقه در کانال:
اول هر ماه شمسی
🕰 مهلت پاسخ دهی به سوالات:
یکم تا پانزدهم هر ماه
🎁🎁🎈🎈زمان اعلام نتایج، اهدای جوایز و واریز به حساب برندگان:
شانزدهم هر ماه
🎁🎁🎁 جوایز مسابقه 👇👇👇
اهدای ۵۰/۰۰۰ تومان متبرک به نام مقدس امام رضا(علیه السلام) به پنج نفر از شرکت کنندگان به قید قرعه
نحوه ی ارسال پاسخ سوالات:⬇️⬇️⬇️
ارسال پاسخ ها به آیدی زیر 👇👇👇
@qquranvaetrat
✅✅ نکته : عضویت شرکت کننده ی مسابقه، در کانال قرآن و عترت الزامی است.
آدرس ما در ایتا
کانال قرآن و عترت 👇👇👇
┏━━━🍃🌺🍃━━━┓ https://eitaa.com/Qvaetrat
┗━━━🍂━
✅نکته پایانی:
در ارسال نتایج نام و نام خانوادگی،شماره همراه و ذکر این نکته که از چه شهری شرکت کرده اید،قید شود،لذا درغیر اینصورت در مسابقه شرکت داده نخواهید شد.
قرآن و عترت
🎁مسابقه فرهنگی،مجازی و ماهانه ✅✅✅( عالم آل محمد )✅✅✅ 📚 منبع سوالات مسابقه : مطالب ارسال شده
به نام خدا
با سلام و احترام
ان شاالله سؤالات مسابقه عالم آل محمد(۲۴)،شنبه یکم مهرماه ارسال خواهد شد.
التماس دعا