eitaa logo
راه بهشت
336 دنبال‌کننده
9.2هزار عکس
7.8هزار ویدیو
91 فایل
👤 اگر يك نفر را به او وصل كردي، براي سپاهش تو سردار ياري كانال راه بهشت 🔰آدرس کانال راه بهشت درایتا: http://eitaa.com/joinchat/192937986Cc3d3516fe6🔰 با ذکر صلوات برای سلامتی وظهور صاحب الزمان کپی کردن بلامانع می باشد
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مهم‌ترین مسئله جمهوری اسلامی ایران جمعیت و است! آمارها و کلیدی‌ترین شاخص‌های جمعیتی کشور، دیگر برای شنیده شدن به فریاد درآمده‌اند؛ ایران از لحاظ ساختار سنی جمعیت، دیگر یک کشور «جوان» نیست بلکه در حال پشت‌سر گذاشتن مرحله میانسالی است و مراحل اولیه سالمندی جمعیت را نیز آغاز کرده است. در حالیکه در کشورهای غربی، برنامه‌های گسترده‌ای برای افزایش جمعیت و تشویق خانواده‌ها برای فرزند‌آوری طراحی و اجرا می‌شود اما در عین حال همین کشورهای غربی، نسخه کاهش جمعیت و کنترل موالید را برای کشورهای اسلامی و جهان سوم می‌پیچند! متاسفانه در کشورمان با وجود اینکه ایران طی 30 سال گذشته بالاترین رکورد سرعت کاهش نرخ موالید در دنیا را از آن خود کرده و جمیعت کشورمان سرعت فزاینده‌ای در حال مسن شدن است و حتی تامین نیروی انسانی و مولد طی ده‌های آینده با چالش جدی مواجه خواهد بود، اقدام عملی خاصی برای اصلاح رویه جمعیتی کشور صورت نگرفته است!گ
✅ موافقت مجلس با وام ازدواج ۷۰ میلیونی 🔹نمایندگان مجلس وام ازدواج برای آن دسته از زوجینی که از اول فروردین ۹۷ تسهیلات ازدواج دریافت نکرده‌اند، ۷۰ میلیون تومان برای هر یک از زوجین با بازپرداخت ۱۰ ساله در سال ۱۴۰۰ تعیین کردند. 🔹همچنین به منظور کاهش سن ازدواج، بانک مرکزی موظف است تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای زوج های زیر ۲۵ سال و زوجه‌های زیر ۲۳ سال واجد شرایط دریافت تسهیلات ازدواج را تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان افزایش دهد.
8.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ واکنش جنجالی به کلیپ با یک پورن استار از زبان استاد پورآقایی 🔻ابعاد وحشتناک از پشت پرده این کلیپ و پرده برداری از اهداف کثیف سازندگان آن و فریاد های سنگین بر سر مسئولین مختلف... 💯لطفاً با تمام قدرت منتشر کنید.
🌸 🍃 \╲ 🌷 امام علی علیه‌السلام فرمود: «مَنْ غَضَّ طَرْفَهُ اَراحَ قَلْبَهُ» ✨ آنکه از نامحرم چشم خود را فرونهاد، قلبش را راحت کرده است.✔️ 📚 غررالحکم، حدیث ۵ ━━.•🦋•.━━━━━━━━
احترام به پدر و مادر.mp3
2.18M
⭕️ استاد رائفی‌پور 💚 بدون احترام به پدر و مادر به امام زمان نمی‌رسید!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗳 در ۱۴۰۰ درست انتخاب کنیم اجازه ندهید ذهن و تفکر شما تحت تاثیر مباحث حاشیه ای قرار گیرد. ✅کانال رسمی اندیشکده راهبردی فتح
▪️شاید این تصویر یک صحنه عادی و مقایسه‌ای معمولی باشد اما نوع منش و سلوک فردی،توسط مسئولان ملاک خوبی است تا بدانیم چگونه یک نفر می‌تواند محبوب باشد و فردی دیگر منفور! که رسول‌الله فرمودند: بالاترین مردم از جهت مقام بندگی، کسانی هستند که با وجود رفعت شأن و مقام، فروتن و متواضع باشند.
✳ الان با امام زمان نباشی وقت ظهور مقابل او خواهی بود! 💠 «...وَكُونُوا مَعَ الصَّادِقِينَ» و با صادقان باشید [صادقانی كه كامل‌ترینشان پیامبران و اهل بیت رسول بزرگوار اسلام هستند.] (توبه، ۱۱۹) 🔻 خب این «با صادقان بودن» چطور باید باشه؟ فرمودند: «مِن جهادِ عدوّه» یعنی با دشمنان خدا باید پیکار کنید! آقا من منتظر هستم! خب چیکار می‌کنید؟ هیچی، نشستیم دعا می‌کنیم ان‌شاءالله آقا بیاد دشمنان رو نابود کنه! خب او بیاد دشمنان رو نابود کنه، او نابود کرده پس تو چی؟ تو کجا با امام زمان بودی؟ می‌گه آقا وقتی ظهور کرد با او خواهیم بود! خیر، اگر الان با امام زمان نباشی وقتی ظهور کرد در برابر او خواهی بود! 🔸 مردم کوفه رو فراموش کردیم؟ موقعی که (ع) حضرت مسلم رو که پسرعموی او و فردی محدث، دانشمند و فرمانده بود به‌عنوان نماینده فرستاد اما مردم پشتش رو خالی کردند، گفتند حالا کار سخته، ابن‌زیاد قدرتش زیاده، از شام داره لشکر میاد، پس چکار کنیم؟ ما که نمی‌تونیم پیروز بشیم، مسلم هم که نمی‌تونه! صبر کنیم تا آقا خودش بیاد! مسلم شهید شد، یک ماه بعد امام آمد، همون‌هایی که پشت مسلم رو خالی کردند و گفتند صبر می‌کنیم تا آقا خودش بیاد، همونا در کربلا در برابر امام ایستادند! 👤 📚 برگرفته از کتاب «دکترین انتظار و مبانی قرآنی آن» 📖 صفحات ۶۰ و ۶۱ 🙏
🔸نشانه دلهاى مشرك🔸 قرآن در سوره زمر مى فرمايد: (إ ذا ذكر اللّه وَحدَه اشمازّت قلوب الّذين لايؤ منون بالا خرة وإ ذا ذكر الّذين من دونه إ ذاهم يَستبشرون) هنگامى كه نام خدا به تنهايى برده مى شود، دل هاى كسانى كه به آخرت ايمان ندارند مشمئز مى شود، لكن تا نام غير خدا برده مى شود با شادى خاصّى به همديگر بشارت مى دهند. مثلاً تا مى گوييم طبق فرمان خدا بايد با اين عمل يا شخص يا گروه مبارزه كرد، زيرا تكليف الهى و فرمان خداست ؛ قيافه هايى درهم مى رود، امّا تا مى گوييم طبق اصل فلان از قوانين بين الملل... همين قيافه‌ها از هم باز مى شود. اگر بگوييم: (خدا مى خواهد) عبوس مى شوند. اگر بگوييم: (مردم انتظار دارند) شاد مى شوند. در تمام مسايل به جاى وحى، به شرق و غرب چشم دوخته اند. به جاى خدا به غير او توجّه دارند و به جاى قانون او به قانون بيگانگان دل بسته اند، اين خود نشانه انحراف يك امت است. آنجا كه اطاعت از والدين ممنوع است در قرآن پنج مرتبه دستور اكيد نسبت به احسان به والدين آمده است ؛ در چهار مورد آن مسئله احترام والدين در كنار مسئله توحيد و بندگى خدا مطرح شده است. اين، به خاطر آن است كه وجود انسان ابتدا وابسته به خدا و در مرحله دوّم وابسته به والدين است. در روايات به قدرى در مورد پدر و مادر سفارش شده كه فرموده اند: نگاه به آنها عبادت است. با همه اين سفارش‌ها اگر والدين براى انحراف فرزند از مسير خدا تلاش كنند، اطاعت از آنان ممنوع و بر فرزندان لازم است كه سرپيچى كنند، در دو آيه از قرآن به چشم مى خورد كه تعبير و معناى هر دو آيه مثل يكديگر است: (و إ نْ جاهَداك لِتُشرك بى ما ليس لك به عِلمٌ فلا تُطِعهما) (و إ نْ جاهَداك على اءنْ تشرك بى ما ليس لك به عِلم فلا تُطعهما) اگر پدر ومادر در تلاش بر آمدند كه تو را از مدار توحيد بيرون كنند و به سويى بكشند كه تو از آن اطلاعى ندارى، در اين گونه موارد بايد سر پيچى كنى. اين تلاش‌ها گاهى به صورت دلسوزى است كه مى گويند: فرزندم! اگر ما از فلان طاغوت اطاعت نكنيم، نان و آب ما در خطر است. مال و مقام و عزّت ما بستگى به اين دارد كه فعلا بله قربان گو باشيم و گاهى به صورت تحقير فرزند است كه تو نمى فهمى، ديگران كه از تو بزرگ تر بوده اند اين راه را رفته اند، كرنش‌ها و اطاعت‌ها نموده اند و زندگى راحتى هم داشته اند، نياكان ما، ملّيت ما، اقتضا دارد كه ما فلان راه را برويم، فلان اصل را بپذيريم، تن به فلان عمل بدهيم و فلان سليقه را داشته باشيم.
شرك زدايى مقدّم بر توحيد در حقيقت، شرك زدايى بر توحيد مقدّم است، زيرا ظرف، تا از غذاى فاسد خالى نشود نمى توان در آن غذاى سالم ريخت، لذا در شعار توحيد، كلمه (لااله) بر كلمه (الاّ اللّه) مقدّم است. 💠قرآن در اين زمينه روى ريشه هاى پيدايش شرك دست مى گذارد و مى فرمايد: اى انسان! اين تكيه گاه هايى كه براى خود گرفته اى و اميد كمك و نفع و عزّت دارى، همچون تكيه بر تار عنكبوت است. 💠در جاى ديگر مى فرمايد: غير خدا بر نفع وضرر خود قدرت ندارند تا چه رسد كمكى به تو كنند. 💠باز در قرآن مى خوانيم: تمام قدرت‌ها اگر جمع شوند بر آفريدن يك مگس هم قادر نيستند. آيا تو عزّت را از ناحيه غير خدا مى خواهى؟! آيا نديديم كه چگونه دار ودسته قارون و فرعون و اطرافيان نمرود نتوانستند جلوى قهر خدا را بگيرند⁉️ در تاريخ معاصر، شاهد عينى اين موضوع بوده ايم و با چشم خود ديده ايم كه چگونه تمام قدرت‌ها براى حفظ شاه ومحو صداى امام خمينى قدس سره بسيج شدند امّا ناكام ماندند. چگونه افرادى به غير خدا تكيه كردند و نتيجه اى نگرفتند لكن خدا ابراهيم را در آتش و يوسف را در دل چاه و يونس را در شكم ماهى و حضرت محمّد را در ميان گردن كشانى كه خانه او را محاصره كردند و امام خمينى را در ميان ابرقدرت‌ها حفظ كرد. يكى از راه هاى شرك زدايى، مقايسه هايى است كه قرآن ميان خدا و غير خدا مى كند و بدين وسيله به انسان هشدار مى دهد كه چه چيزى را به جاى چه كسى مى پذيرد❗️ از باب نمونه چند آيه را با ترجمه ساده نقل مى كنيم: ✅الف: (اءفَمن يخلُق كمَن لا يخلق اءفلا تذكّرون) آيا كسى كه قدرت آفريدن دارد ومى آفريند مانند كسى است كه چنين قدرتى را ندارد آيا متذكّر نمى شويد؟! ✅ب: (اءتدعون بعلاً و تذرون احسن الخالقين) آيا به سراغ بت هايى كه توانايى هيچ گونه آفرينشى ندارند مى رويد وپروردگارى را كه بهترين آفريننده است رها مى سازيد. ✅ج: (إ نّ الّذين تَدعون من دونِ اللّه عِبادٌ اءمثالكم) اين تكيه گاه هايى كه شما متوجّه آنها شده ايد وآنها را مى خوانيد بندگانى هستند همچون خود شما، موجوداتى محدود، ضعيف، عاجز ونيازمند؛ راستى چرا عزّت خود را از دست داده ايد و در برابر كسانى چون خودتان اين قدر كرنش مى كنيد⁉️ آرى، ايمان به خدا كه رفت عزّتِ نفس هم مى رود وانسان خوار وذليل مى شود، به قول اقبال لاهورى آدم از بى بصرى بندگى آدم كرد گوهرى داشت ولى نذر قباد و جم كرد يعنى در خوى غلامى ز سگان پست تر است من نديدم كه سگى نزد سگى سر خم كرد
✅د: (انّ الّذين تدعون من دون اللّه لن يخلقوا ذبابا) آنان كه شما به سراغشان مى رويد حتّى قدرت خلقت يك مگس را هم ندارند. ✅ه: (فلا يملكون كشف الضرّ عنكم) نمى توانند مشكلى از شما را حل كنند. ✅و: (لايملكون لكم رزقا) نمى توانند روزى شما را تأمين كنند وافزايش دهند. ✅ز: (ان تدعوهم لا يسمعوا دعاءكم و لو سمعوا ما استجابوا لكم) غير خدا صداى شما را نمى شنوند و اگر بشنوند نيز نمى توانند دردى از شما دوا كنند. ✅ح: (اءيبتغون عندهم العزّة فانّ العزّة للّه جميعاً) چرا به سراغ ديگران مى رويد❓آيا در نزد آنها عزّت مى جوييد در حالى كه تمامى عزّت‌ها براى خداست❗️ ✅ط: (يدعو لمن ضرّه اقرب من نفعه) آيا به دنبال آنها براى كسب سود مى رويد❓ درحالى كه ضرر آنها از سود آنها بيشتر است. ✅ى: (هل من شُركائكم مَن يَهدى الىَ الحَقّ) آيا از شريك هايى كه براى خدا گرفته ايد، كسى هست كه شما را به سوى حقّ هدايت كند⁉️ يكى ديگر از راه هاى مبارزه با شرك، اصلاح نيّت و خالص كردن آن است. اصولاً ارزش اعمال و درجه قبولى آنها بستگى زيادى به نيّت انسان دارد. در روز قيامت گروهى ادّعا مى كنند كه ما در راه خير پول خرج كرديم و يا فلان عمل را انجام داديم. به آنها مى گويند: پول خرج كرديد تا مردم بگويند: چه آدم سخاوتمندى❗️ قرآن خوانديد تا بگويند: چه صداى زيبا و صوت دلنشينى❗️و.... بنابراين، يكى از راه هاى دورى از شرك اين است كه انسان اعمال خود را با نيّتى خالص و فقط براى خدا انجام دهد، در حقيقت تمام كارهاى او فى سبيل اللّه باشد. ديگر راه مبارزه با شرك، برنامه هاى نماز و نيايش و دعا و ذكر است كه هر كلمه و جمله آن اگر با توجّه گفته شود، روح توحيد را در انسان شكوفا مى كند. اگر اندكى در معناى جمله هاى (اللّه اكبر) و (بحول اللّه) و (ايّاك نَعبد) فكر كنيم مى بينيم كه (اللّه اكبر) يعنى خدا بزرگ تر از وصف و خيال است، بزرگ تر از تصوّر هر انسان، بزرگ تر از ديدنى‌ها و شنيدنى ها، گفتنى‌ها و نوشتنى ها؛ بزرگ تر از توطئه گران، ابرقدرت‌ها و طاغوت‌ها و... (بحول اللّه وقوته اقوم واقعد) يعنى اگر بر مى خيزيم و مى نشينيم از قدرت او و با قدرت اوست. (إ يّاك نَعبد و إ يّاك نَستعين) يعنى بندگى ما تنها براى اوست. ما نه بنده شرقيم و نه بنده غرب، استمداد ما فقط از اوست، چون قدرت او بى نهايت است و هرچه در هستى هست لشكر اوست، او با ابر و باد و آب و ماه و خاك و ريگ هم مى تواند انسان را يارى دهد، او با فرستادن ملائكه و ايجاد رعب در دل دشمن، فرو ريختن سنگ آسمانى و باران بى موقع بر سر دشمن و آرامش دادن به مؤمنان، بندگانش را يارى كرده است. و خلاصه هر جمله از دعاها و ذكرها موجى است براى زنده كردن روح توحيد و قطع وابستگى از غير خداها. البتّه اين، به معناى ترك تلاش و فعاليّت، و استفاده نكردن از منابع مادّى نيست.