فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#پست_ویژه امروز کانال منتظران ظهور
💥حوادثی عجیب در راه است😱...
🔥 #نبـــــــــــرد_آخـــــــر
🔮 واقعهای اتفاق خواهد افتاد که نظیر آن از زمان خلقت آسمانها و زمین از جانب خداوند ـ تبارک و تعالی ـ اتفاق نیفتاده است ‼️
رفیق برای ظهور چه کردیم⁉️
➖➖➖➖➖➖➖
امـــــامـ زمـــانـــے شــــو
🆔 @sghanrani
❤️ #امام_هادی علیه السلام فرمودند:
🍀 إنَّ اَللَّهَ جَعَلَ اَلدُّنْيَا دَارَ بَلْوَى وَ اَلْآخِرَةَ دَارَ عُقْبَى وَ جَعَلَ بَلْوَى اَلدُّنْيَا لِثَوَابِ اَلْآخِرَةِ سَبَباً وَ ثَوَابَ اَلْآخِرَةِ مِنْ بَلْوَى اَلدُّنْيَا عِوَضاً
🍃 خداوند، دنیا را سرای بلا و آزمایش و آخرت را سرای ابدی قرار داده است و گرفتاری دنیا را سبب پاداش آخرت ساخته و ثواب آخرت را عوض بلای دنیا قرار داده است.
📖 تحف العقول ج1 ص483
🏴 سالروز شهادت ابن الرضا علی النقی الهادی سلام الله علیهما را تسلیت عرض می نماییم 🏴
🆔 @sghanrani
اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج🎋
14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻 انواع خواب
🔵 علامه محمد باقر مجلسی در بحار الانوار به نقل از شیخ مفید، خواب را چهار نوع ذکر کرده است و بر همین اساس، حاج شیخ عباس قمی در سفینة البحار مینویسد که خواب بر چهار قسم است:
1⃣ رؤیای صادقه یا خواب رحمانی که قابل تأویل و دارای اثر خارجی است.
2⃣ رؤیای کاذب یا خواب شیطانی که وسوسة ابلیس است.
3⃣ خوابی که نتیجة غلبة اخلاط اربعه و عدم اعتدال مزاج است.
4⃣ خوابی که نتیجة فکر و اندیشه و تخیل و توهم خود شخص است.
🎙 #استاد_حسینی_قمی
💠به کانال سخنرانی بپیوندید
@sghanrani
💚 امیرالمؤمنین #امام_علی عليه السلام:
🌸 بَادِرُوا الْعَمَلَ وَ خَافُوا بَغْتَةَ الْأَجَلِ فَإِنَّهُ لَا يُرْجَى مِنْ رَجْعَةِ الْعُمُرِ مَا يُرْجَى مِنْ رَجْعَةِ الرِّزْقِ مَا فَاتَ الْيَوْمَ مِنَ الرِّزْقِ رُجِيَ غَداً زِيَادَتُهُ وَ مَا فَاتَ أَمْسِ مِنَ الْعُمُرِ لَمْ يُرْجَ الْيَوْمَ رَجْعَتُهُ
🌼 در اعمال نيكو شتاب كنيد و از فرارسيدن مرگ ناگهانى بترسيد، زيرا آنچه از روزى كه از دست رفته، اميد بازگشت آن وجود دارد، اما عمر گذشته را نمىشود باز گرداند، آنچه را امروز از بهره دنيا كم شده مىتوان فردا به دست آورد امّا آنچه ديروز از عمر گذشته، اميد به بازگشت آن نيست.
📚 نهج البلاغه، از خطبه ۱۱۴
⭐️«اللهم عجل لولیک الفرج»⭐️
@sghanrani
23.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سامرا عزا گرفته...
🏴 مداحى محمود كريمى به مناسبت شهادت امام هادى عليهالسّلام
💠به کانال سخنرانی بپیوندید
@sghanrani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 کلیپ استاد رائفیپور
📝 «معجزه امام هادی علیهالسلام در ۶ سالگی»
📥 لینک سخنرانی کامل این کلیپ 👇
🌐 t.me/Masafbox/2895
#اهل_بیت
💠به کانال سخنرانی بپیوندید
@sghanrani
#نهج_البلاغه
💥أَلاَ وَإنَّ إعْطَاءَ الْمَالِ فِي غَيْرِ حَقِّهِ تَبْذِيرٌ وَإسْرَافٌ، وَهُوَ يَرْفَعُ صَاحِبَهُ فِي الدُّنْيَا وَيَضَعُهُ فِي الآخِرَةِ، وَيُکْرِمُهُ فِي النَّاسِ وَيُهِينُهُ عِنْدَ اللهِ
🌓آگاه باشيد! بخشيدن مال در غير موردش، تبذير و اسراف است هر چند ممکن است اين کار در دنيا سبب سربلندى کسى که آن را انجام داده است شود، ولى در آخرت، موجب سرافکندگى وى خواهد گشت، اين کار او را (چند روزى) در ميان مردم (دنياپرست) گرامى مى دارد ولى در پيشگاه خدا به زمينش مى افکند!»
📘#خطبه_126
@sghanrani
💢 روشهای امام هادی(ع) برای حفظ اسلام و شیعه
✅ امام هادی(ع) در سال 220هجری و در سن 8 سالگی پس از شهادت پدر بزرگوارشان به امامت رسیدند. دوران امامت ایشان 33 سال و هم زمان با حکومت 6 خلیفه عباسی بود و در زمان متوکل ازمدینه به شهر سامراء منتقل و در محل پادگان نظامی سربازان متوکل تحت نظر قرار گرفته و در سال 254 توسط معتز عباسی به شهادت رسید.
❇️ امام هادی(ع) حتی در اوج اختناق و حصر 20 ساله در پادگان سامراء نیز دست از تبلیغ دین برنداشتند و با روش های پنهان و شبکه ای به نشر معارف ناب شیعی پرداختند.
____
📚 لینک مطلب:
https://btid.org/fa/news/176483
📎 #اعتقادات
📎 #راهنما_شناسی
📎 #امام_هادی_علیه_السلام
📎 #شهادت_امام_هادی
🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 @sghanrani
خاستگاه
ادامه
حران از سمت غرب در مسیر این تهاجمات قرار داشت. در مواجهه با چنین شرایطی احتمالا این فکر به ذهن طارح خطور کرد که جان خود و خانواده اش را از این مهلکه و محیط پر آشوب سالم به در ببرد و مسلماً پناهگاهی بهتر از سرزمین کوهستانی و امن کنعان مرکزی و شمالی وجود نداشت.
لیکن طارح در حران وفات کرد و آبرام ، فرزند بزرگش، جانشین او شد و سرپرستی خانواده را برعهده گرفت.
اما ابرام اندیشه هایی متفاوت با اندیشه های پدر خود داشت.
طارح که به دین معمول زمانه خود گرایش داشت، به خدایان متعدد معتقد بود، در حالی که ابرام یکتاپرست بود.
طارح مجموعه گسترده ای از بت ها را پرستش میکرد که به اغلب احتمال شامل سین (خدای ماه) می گردید، که خدای بزرگ در اور و حران بود، ابرام از بت پرستی روی برتافت و به عبادت تنها یک خدا پرداخت، خدایی که او را آفریننده آسمان و زمین می شناخت.
و باورها و تمایلات یکتاپرستانه قبل از ورود ابرام به صحنه تاریخ وجود داشت، لیکن این باورها وجوه اشتراک اندکی با یکتا پرستی ابرام داشتند. برخلاف خدایان و الهگان دیگر، في المثل خدای بزرگ سومری آنو و خدای عظیم بابلی شمش، خدای ابرام خدای طبیعت نبود - خدای آسمان یا خدای خورشید - که مقهور و مادون طبیعت است؛ همچنین، خدایی منطقه ای محدود به یک محل یا سرزمین خاص نبود.
خدای ابرام به عنوان آفریننده آسمان و زمین و هر آنچه در آن است، مستقل از طبیعت و فارغ از هر نوع محدودیت جغرافیایی بود. به علاوه، خدای ابرام، برخلاف خدایان دیگر، اساسا خدایی اخلاقی بود که نزد او عمل به عدالت و پرهیزگاری مهم ترین فریضه بود.
ممکن است کل ایمان دینی ابرام از راه نوعی اشراق درونی، تجربه ای عرفان با انکشاف معنوی برایش حاصل شده باشد.
به هر تقدیر، نجات و رهایی ابرام از اور تل عطفی در حیات روحانی او بود. ابرام، که بنده صالح خداوند بود، نجات خود را ناشی از اراده و مشیت الهی می دانست و به زودی به این اعتقاد دست یافت که زنده ماندن او به این منظور بوده که بنیانگذار قوم و امتی تازه گردد، امتی که مقدر بود شناخت خداوند را برای جهانیان به ارمغان آورد و برکاتی را که از این شناخت حاصل می شد به همه اقوام کره خاک ارزانی دارد.
با رسوخ این اعتقاد در ذهن و اندیشه اش، ابرام خود و خانواده اش را از محیط مشرکان حران جدا کرد و حرکت به سوی کنعان را، که با مرگ پدرش دچار وقفه شده بود، از سر گرفت.
احتمالا مهم تر از انگیزه های مادی، که در تصمیم پدر او برای مهاجرت به آن سرزمین تأثیر داشت، کنعان دارای جاذبه روحانی خاصی برای ابرام بود، زیرا جهت انجام دادن رسالتی که او باور داشت برای تحقق آن برگزیده شده است جای مناسبی بود.
در حالی که طبیعت دورافتاده و امن این سرزمین کوهستانی عبادت خدا را در آرامش نسبی برای او امکان پذیر می کرد، موقعیت کنعان در محل تقاطعی که راههای تجاری بسیار مهم دنیای کهن از آن عبور می کرد آن جا را مرکز کم نظیری برای انتشار آیین جدید او در میان گروه های وسیعی از اقوام مختلف می ساخت.
#یهودیت_بررسی_تاریخی
#یهود
@sghanrani
زنان (در یهودیت)
در داستان کتاب مقدس از خلقت نخستین زوج انسان، آدم و حوا، زن به عنوان «یار همراه» مرد وصف شده است.
گویا این تعبیر نقش زن را در یهودیت نشان می دهد و آن این که امور عمومی و اجتماعی دین، مانند عبادت در کنیسه، مقام ربی و مطالعهی تورات اصولا حق مرد است.
نقش زن نخست وظیفه ی همسری و مادری است و برخلاف مرد ملتزم به نگاه داری همه ی احکام نیست. یهودیت اصلاح گرا به زنان نقش اجتماعی تری داده است.
#زنان
#یهود
#فرهنگ_ادیان_جهان
@sghanrani