eitaa logo
روزبرگ شیعه (ره توشه معارفی)
1.4هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
1.8هزار ویدیو
54 فایل
ادمین: https://eitaa.com/Mkiani110 وابسته به امور مساجد استان اصفهان پشتیبان نشر: ✅ ستاد اقامه نماز استان اصفهان ✅اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان ✅ اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ✅ مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه کشور
مشاهده در ایتا
دانلود
218K
💠 مناسبت: سالروز توطئه به‌دستور رضاخان موضوع: ❓منظور از «زینت» که خانم‌ها باید از نامحرم بپوشانند، چیست؟ ✅ (زینت بر سه قسم است:) 1️⃣ (زینت) به زيورآلاتی گفته می‌شود که جزء بدن شخص به شمار نمی‌رود؛ (و آنها را به خود می‌آویزد، مانند انواع طلا و جواهرات اصلی و بدلی)؛ 2️⃣ (زینت) به آرایش‌هایی گفته می‌شود که به بدن شخص متصل بوده و گویی جزئی از اوست؛ (همانند سرمه، لاک، انواع رُژ و...)؛ 3️⃣ و خود زیبایی‌های طبیعی بدن (یعنی اندام زیبای زن) نیز زینت به شمار می‌رود؛ 👈 و در کل هر چیزی که عرفاً زینت محسوب گردد، بانوان باید آن‌ را در برابر نامحرم بپوشانند؛ البته صورت و دست‌ها تا مچ بدون (داشتن) زینت دیگر، از این حکم مستثنی می‌باشند. 📚منبع:  https://farsi.khamenei.ir https://eitaa.com/ROOZBARG
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ السَّلاَمُ عَلَى مَهْدِيِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِم موضوع امروز: توطئه ✍️ مناسبت روز: امروز سالروز توطئه بزرگ کشف به دستور رضاخان در سال ١٣١۴ شمسی است لذا سخن امروز را به این موضوع اختصاص می‌دهیم؛ یکی از پلیدترین توطئه‌های دشمنان اسلام در تاریخ معاصر، توطئه کشف حجاب در ایران است؛ رضاخان که با طرح کودتای سوم اسفند ١٢٩٩ و با حمایت و هدایت انگلیسی‌ها بر سر کار آمده بود، از ابتدا درصدد اجرای طرح اسلام زدایی و جایگزینی ارزش‌های لیبرالیستی در جامعه‌ی ایران بود و از مهمترین جلوه‌های این طرحِ پلید، پدیده کشف حجاب بود. رضاشاه جهت آماده ساختن زمینه کشف حجاب در ایران، در ششم دی ماه ١٣٠٧، به مجلس دستور داد که قانون متحدالشکل نمودن البسه را تصویب نماید و بر اساس آن، پوشیدن کت و شلوار و کراوات و کلاه فرنگی را برای مردانِ ایران، الزامی نمود؛ سپس برنامه‌ریزی کرد تا عده‌ای از زنان غرب‌زده، به‌ویژه زنان درباری و دولتمردان، به صورت بدحجاب و بی‌حجاب، در مجامع و معابر عمومی ظاهر شوند. او در سال ١٣١٣ شمسی عازم ترکیه شد و با مشاهده تغییرات رژیم لائیک ترکیه به رهبری کمال آتاتورک در جهت غربی کردن جامعه مسلمان ترک، تحت تأثیر قرار گرفته و پس از بازگشت از این سفر، در افتتاح دانشگاه تهران، به دختران دانشجو دستور داد که بدون حجاب به دانشگاه بیایند! این اقدام هنجارشکنانه رضاخان، با واکنش و مخالفت‌های زیادی از سوی مردم و روحانیت روبرو شد که از جمله مهمترین آنها می‌توان به سرکوب قیام مسجد گوهرشاد و کشتار زائرین مظلوم رضوی اشاره کرد؛ ولی شاه با بی‌اعتنایی به تمامی اعتراضات، بالاخره در روز ١٧ دی ١٣١۴ در جشن فارغ‌التحصیلی دانشسرای دختران تهران، قانون کشف حجاب زنان را به طور رسمی اعلام کرد و همسر و دخترانش، بدون حجاب در این جشن شرکت نمودند و از این زمان، دوره‌ای سیاه برای زنان ایران آغاز شد. از آن روز، مأموران حکومتی در اجرای این حکم حرام، شب و روز در خیابان‌ها گشت می‌زدند و هر جا زن باحجابی را می‌یافتند، با خشونت چادر و روسریش را برمی‌داشتند و مردان غیور ایران را مجبور می‌کردند تا همسران و دختران خود را سر برهنه به خیابان‌ها و مجالس ببرند. هر چند این دوران سیاه، با سقوط رضاخان و روی کار آمدن محمدرضا پهلوی در سال ۱۳۲٠، با فشار علماء و مردم متدین ایران و نامه آیت الله سید حسین طباطبایی از مراجع وقت، به شاه پهلوی، به ظاهر پایان یافت و در سال ١٣٢٣ شمسی رسماً قانون کشف حجاب، لغو گردید؛ اما متأسفانه در آن زمان، حجاب و عفت و غیرت مردم ایران، سال‌ها تحت‌الشعاع فرهنگ مبتذل غرب قرار گرفته بود و برگشت این اصول اخلاقی و واجبات دینی، نیاز به برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی بلند مدت بود. ✍️ لازم بذکر است که حجاب در اسلام از اهمیت بسیاری برخوردار است و در آیات و روایات اسلامی، بر وجوب آن تأکید شده است؛ از دیدگاه فقها نیز حجاب از احکام ضروری دین اسلام است و در باور مسلمانان، ایجاد امنیت روانی و حفظ سلامت اخلاقی جامعه از حکمت‌های اصلی این فریضه‌ی الهی است. چنانچه خداوند متعال در آیه ٣١ سوره نور، در اهمیت حجاب می‌فرماید: «و به زنان با ایمان بگو: دیدگان خود را [از هر نامحرمی‌] فرو بندند و پاكدامنی ورزند و زیورهای خود را آشكار نگردانند، مگر آنچه كه طبعاً از آن پیداست؛ و باید روسری خود را بر گردن خویش [فرو] اندازند، و زیورهایشان را جز برای شوهرانشان یا پدرانشان...آشكار نكنند...» همچنین رسول خدا (ص) می‌فرمایند: «هر زنی که به خداوند سبحان و روز قیامت ایمان دارد، زینتش را برای غیر شوهرش آشکار نمی‌کند و همچنین موی سر و مچ خود را نمایان نمی‌سازد و هر زنی که این کارها را برای غیر شوهرش انجام دهد، دین خود را فاسد کرده و خداوند را نسبت به خود خشمگین کرده است؛ و همچنین زن مسلمان، زر و زیور خود را در منظر و دیدگاه غیر شوهر نمی‌گذارد و در غیاب شوهر، خود را خوشبو نمی‌کند که اگر چنین کند، دینش را تباه و خدا را به خشم آورده است! برای زن، جایز نیست مچ پا را برای مرد نامحرم آشکار سازد و اگر مرتکب چنین عملی شد، اولاً خداوند سبحان همیشه او را لعنت می‌کند؛ ثانیاً دچار خشم و غضب خداوند بزرگ می‌شود؛ ثالثاً فرشتگان الهی هم او را لعنت می‌کنند؛ و رابعاً عذاب دردناکی برای او در روز قیامت آماده شده است». 📚 مستدرک، ج ۲، ص ۵۴۹ https://eitaa.com/ROOZBARG
16.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎧 پادکست مناسبت: سالروز اجرای طرح استعماری ممنوعيت به دستور رضا شاه پهلوی موضوع: «توطئه » https://eitaa.com/ROOZBARG
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
19.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☀️ سه‌شنبه ١٨ ١۴٠٣ 🌙 الثلاثاء ٠۶ ١۴۴۶ 🌲 ژانويه 2025 07 Tuesday ❇️ وقایع مهم روز: ☀️ شب شهادت سردار سرافراز 💠 حدیث روز 💠 💎 امیرالمومنین (ع): «نَسألُ‌اللّهَ مَنازِلَ الشُّهَداءِ، و مُعايَشَةَالسُّعَداءِ، و مُرافَقَةَالأنبياءِ» «از خداوند جایگاه شهیدان و زندگی با سعادتمندان و همراهی با پیامبران را طلب می‌کنم» 📚 نهج‌البلاغه، خطبه ٢٣ ‌ •┈┈••✾••┈┈• https://eitaa.com/ROOZBARG
227.6K
مناسبت: ایام به وسیله رضا خان موضوع: ❓استفاده از وسایل آرایشی که معمولاً خانم‌ها استفاده می‌کنند، برای مردان به ویژه برای داماد چه حکمی دارد؟ ✅ اگر تشبّه مرد به زن محسوب شود، و یا مفسده‌انگیز باشد، یا ترویج فرهنگ مبتذل غرب به حساب آید، جایز نیست. ❓آرایش موهای مردان به مدل زنانه چه حکمی دارد؟ ✅ اگر به‌گونه‌ای است که تشبّه به زنان صدق کند، جایز نیست. ❓مِش کردن (نوعی رنگ کردن) موی مردان چه حکمی دارد؟ ✅ در صورتی که ترویج فرهنگ مبتذل غرب به حساب آید و یا مفسده‌ای برای آن مترتّب شود، جایز نیست. ❓بند انداختن صورت یا گونه‌ها برای مردان چه حکمی دارد؟ ✅ بند انداختن ریش، بنابراحتیاط واجب، جایز نیست؛ ولی نسبت به گونه‌ها اشکال ندارد. 📚منبع:  https://farsi.khamenei.ir https://eitaa.com/ROOZBARG
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ السَّلاَمُ عَلَى مَهْدِيِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِم موضوع امروز: «» مناسبت روز: امروز در تقویم شمسی و قمری مناسبت خاصی نداریم ولی فردا سالروز شهادت یکی از بزرگترین سرداران جنگ تحمیلی و فرمانده‌ وقت نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شهید سرافراز (ره) است، لذا سخن امروز را با سلام و صلوات به روح بلند این شهید والامقام آغاز می‌نمائیم؛ سردار شهید در سال ۱۳۳۷ شمسی در شهرستان نجف‌آباد اصفهان به دنیا آمد؛ او در دوران جوانی از انقلابیون و مبارزین فعال علیه رژیم فاسد و وابسته‌ پهلوی بود، چنانچه در اسفندماه سال ۱۳۵۶ مصادف با ایام محرم‌الحرام به همراه حدود ۵۰ نفر از مبارزان انقلابی شهر علم و تقوا «نجف‌آباد» توسط ساواک دستگیر و مدتی در زندان، مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفت؛ حاج احمد پس از پیروزی انقلاب، با توجه به شور و اشتیاق وصف‌ناپذیرش به مبارزه با کفر و ظلم به اتفاق یک گروه ۵۰۰ نفری به سرپرستی شهید حجت‌الاسلام والمسلمین محمد منتظری (ره) جهت فراگیری آموزش‌های چریکی و مقابله با اشغالگران قدس به صف مبارزین جبهه‌های جنوب لبنان پیوست و تا پایان سال ۱۳۵۸ در آن خطه ماند و پس از بازگشت به کشور رسماً به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد؛ در بهار سال ۱۳۵۹ با تشدید بحران در مناطق غرب و شمال غرب کشور توسط ایادی استکبار، شهید عازم سنندج شد و پس از هفت ماه مبارزه قهرمانانه در مقابل فتنه‌گران، در یکی از عملیات‌ها در روستای «افراسیاب» در منطقه‌ دیواندره از ناحیه‌ پا مجروح و به اصفهان منتقل شد؛ اما هنوز زخم‌های او، التیام نیافته بود که در اواسط آذرماه همان سال، فرماندهی یکی از مناطق عملیاتی در خوزستان را بر عهده‌ گرفت و نقش مؤثری در شکست حصر آبادان ایفا نمود؛ از دیگر فعالیت‌های برجسته این شهید سرافراز در دوران دفاع مقدس، فرماندهی «تیپ ۸ نجف اشرف» بود که استعداد آن را تا سطح «لشکر» ارتقاء داد و آن را به یکی از برترین یگان‌های دفاع مقدس مبدل ساخت؛ حاج احمد در جریان عملیات بیت‌المقدس و آزاد سازی خرمشهر نیز نقش مؤثری داشت و لقب «فاتح خرمشهر» را کسب نمود؛ او بی‌شک یکی از برجسته‌ترین و مقتدرترین فرماندهان دفاع مقدس محسوب می‌شود که در پرونده سراسر افتخار خود «فرماندهی لشکر ۸ نجف»، «فرماندهی قرارگاه حمزه»، «فرماندهی لشکر ۱۴ امام‌حسین‌ (ع)» و همچنین «فرماندهی نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» را به ثبت رسانده بود، آخرین حکم خود را از دست مقام عظمای ولایت به عنوان فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران دریافت نمود، اما همیشه خود را جامانده از خیل عظیم کاروان شهدا می‌دانست و به شدت در فراق یاران شهیدش اشک حسرت می‌ریخت؛ حاج احمد کاظمی یار صادق و راستین سرداران شهید باکری، زین‌الدین، خرازی و همت بود و بالاخره در نوزدهم دی‌ماه ۱۳۸۴ پس از سال‌ها انتظار به یاران شهیدش پیوست و اجر تلاش‌های بی‌وقفه خود را از خدای بزرگ با کسب مدال پرافتخار شهادت دریافت نمود؛ شهید سرلشکر حاج قاسم سلیمانی که علاقه و ارادت ویژه‌ای به حاج احمد کاظمی داشته است، در یکی از نامه‌هایش که در سوریه به تاریخ ششم فرودین‌ماه سال ۱۳۹۶ نوشته، درباره او این‌چنین سخن به میان آورده است: «وقتی نام لشکر نجف را می‌شنوم، قامتی بسیار زیبا و رعنای عرشی را می‌بینم که بوی بهشت از آن همیشه استشمام می‌شد؛ قامت مردانه‌ای که همچون کوه، پناهگاه سختی‌ها و دشواری‌ها بود؛ مردی که نجف آباد با همه بزرگانش، مفتخر به نام و یاد اوست... مردی که مشارکتش در هر نبرد، موجب استحکام عمل و تضمین پیروزی بود، مجاهد بزرگی که فاتح خرمشهر بود و رقابیه را درنوردیده بود... مردی که بارها با حکمت و شجاعتش دشمن را به تحقیر انداخته بود... از خدا می‌خواهم که هر چه سریع‌تر مرا به او ملحق کند...» ✍️ و سخن امروز را با بخشی از پيام رهبر معظم انقلاب به مناسبت شهادت این سردار روسفید به پایان می‌بریم: «اين فرمانده شجاع و متدين و غيور از يادگارهای ارزشمند دوران دفاع مقدس و در شمار برجستگان آن حماسه‌ی بی‌نظير بود‌؛ او با تدبير و قدرت فرماندهى خود در طول جنگ هشت ساله، كارهای بزرگی انجام داده و بارها تا مرز شهادت پيش رفته بود؛ آرزوى جان باختن در راه خدا در دل او شعله مي‌كشيد و او با اين شوق و تمنا در كارهاى بزرگ پيش‌قدم می‌گشت؛ اكنون که او به آرزوی خود رسيده و خدا را در حين انجام دادن خدمت ملاقات كرده است، اينجانب شهادت اين سردار رشيد و نامدار... را به همه‌ی ملت ايران به ويژه مردم عزيز و شهيد پرور نجف‌آباد تبريك و تسليت می‌گویم... و براى او علو درجات اخروی را مسئلت می‌کنم». روحش شاد، یادش گرامی، نامش جاودان و راهش همواره پررهرو باد. https://eitaa.com/ROOZBARG
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☀️ چهارشنبه ١٩ ١۴٠٣ 🌙 الأربعاء ٠٧ ١۴۴۶ 🌲 ژانويه 2025 08 Wednesday ❇️ وقایع مهم روز: ☀️ (١٣۵۶ ه‌ش) ☀️ سالروز شهادت سردار سرافراز ، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (١٣٨۴ ه‌ش) 💠 حدیث روز 💠 💎 امام صادق (ع) :«سَيَأتي زَمانٌ تَكونُ بَلدَةُ قُمَّ و أهلُها حُجَّةً عَلَى الخَلائِقِ و ذلِكَ في زَمانِ غَيبَةِ قائِمِنا إلى ظُهُورِهِ» «روزگارى خواهد آمد كه شهر قم و مردمان آن حجّت بر ديگر مردمان باشند؛ آن روزگار در زمان غيبت قائم ما است تا آن‌گاه كه ظهور كند» 📚 بحار الأنوار ، ج۶٠ ، ص٢١٣ ‌ •┈┈••✾••┈┈• https://eitaa.com/ROOZBARG
228.7K
موضوع: ❓آیا کسی که کاشت ناخن برایش ضرورت ندارد و به‌دلیل عدم امکان یا ضرر یا مشقت زیاد، هنگام وضو یا غسل، ناخن مصنوعی را بر نخواهد داشت، جایز است اقدام به کاشت ناخن کند؟ وظیفه‌اش نسبت به وضو یا غسل و نماز چیست؟ ✅ در فرض سؤال، کاشت ناخن جایز نیست و اگر برداشتن ناخن مصنوعی ممکن باشد، وضو یا غسل با آن باطل است و در نتیجه نماز هم باطل است و چنانچه برداشتن آن تا پایان وقت نماز ممکن نباشد یا مشقت غیر قابل تحمل داشته باشد، باید علاوه بر وضو یا غسل جبیره ای، تیمم کند و بعد از برداشتن ناخن، بنابر احتیاط واجب قضای نمازها را نیز بخواند. 📚منبع:  https://farsi.khamenei.ir https://eitaa.com/ROOZBARG
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ السَّلاَمُ عَلَى مَهْدِيِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِم موضوع امروز: «» مناسبت روز: امروز ماه، یادآور قیام خونین مردم شهر مقدس قم در سال ١٣۵۶ و برگ دیگری از کتاب زرین انقلاب اسلامی است؛ حماسه بزرگی که در تاریکی استبداد و ستم، پنجره‌ای به سوی روشنایی گشود و حرکت انقلاب را به گونه‌ای رقم زد که طومار دو هزار و پانصد ساله نظام شاهنشاهی را در مدت زمان کوتاهی در هم پیچید؛ لذا ضمن گرامیداشت این قیام خونین و به یاد ماندنی، و سلام و صلوات بر شهیدان این حماسه‌ی جاوید، سخن امروز را آغاز می‌نمائیم؛ شهر قم با وجود حوزه علمیه و روحانیت و متدینین متمرکز در این شهر در تاریخ انقلاب اسلامی همواره به عنوان پایگاه اصلی و سازمان دهنده قیام و مبارزه اسلامی به شمار رفته است؛ این شهر مقدس ابتدا با قیام خونین ١۵ خرداد ١٣۴٢ به عنوان مرکز اصلی و هدایت کننده مبارزات انقلابی بر سر زبان‌ها افتاد و سپس با قیام ١٩ دی ١٣۵۶ مجدداً باعث بیداری ملت مظلوم و آزاده ایران اسلامی شد؛ چنانچه رهبر فرزانه انقلاب دراین‌باره فرمودند: «اگر ما مبارزه ملت ایران را... به یک بنای رفیع و مستحکم تشبیه کنیم، پایه‌های قوی و شکست‌ناپذیر و ماندگارِ این بنای مستحکم، در قم نشانده و کار گذاشته شده؛ قم یک ذخیره الهی برای اسلام است»؛ (حدیث ولایت، ج٣، ص١٢۶) ✍️ عامل اصلی قیام بزرگ نوزده دی در شهر مقدس قم را باید چاپ مقاله‌ای موهن با عنوان «ایران و استعمار سرخ و سیاه» در روزنامه اطلاعات بدانیم؛ در این مقاله که به مناسبت سالروز کشف حجاب و انقلاب به اصطلاح سفید شاهنشاهی به چاپ رسیده بود، به حضرت امام خمینی (ره) به صورت بسیار تند و علنی حمله‌ شده و معظم‌له و همفکران ایشان را به عنوان عامل ارتجاع و عقب ماندگی ملت و مسئول خون‌های ریخته شده در واقعه پانزده خرداد ١٣۴٢ معرفی کرده و در ادامه با توهین مستقیم به امام امت، ایشان را با عنوان سید اهل هند و مردی ماجراجو و بی‌اعتقاد به اسلام و وابسته به مراکز استعماری، و انسانی جویای نام و کسب شهرت در میان روحانیون عالی‌مقام‌! ایران خوانده بود؛ (جرقه انقلاب، ص۱۴۴) این مقاله موهن که طبق گفته سفیر وقت انگلیس در ایران، مستقیماً توسط شخص محمدرضا پهلوی و ساواک (سازمان اطلاعات و امنیت کشور) سفارش و تهیه شده بود، با هدف تخریب چهره امام خمینی (ره) و ایجاد اختلاف میان روحانیان سنتی که درگیری کمتری با حکومت پهلوی داشتند با روحانیان مخالف حکومت و طرفدار امام راحل نگاشته شده بود! تا با این حربه، کار امام و حامیان ایشان را برای همیشه تمام نمایند؛ اما غافل از این‌که این اهانت‌ها و جسارت‌ها به مقام شامخ روحانیت و مرجعیت دینی، تبدیل به قیامی خونین و تاریخ ساز خواهد شد که در عرض چند ماه، دودمان رژیم منحوس شاهنشاهی را بر باد خواهد داد! البته عوامل دیگری نیز در شکل‌گیری این قیام بزرگ تأثیرگذار بود که از مهمترین آنها می‌توان به درگذشت مشکوک آیت‌الله سید مصطفی خمینی فرزند امام راحل در اول آبان ماه همان سال در نجف اشرف اشاره نمود که ملت ایران، حکومت پهلوی را مسئول قتل ایشان می‌دانستند و این موضوع نیز موجی از انزجار و نفرت از نظام پهلوی را در بین مردم برانگیخته بود؛ برهمین اساس قیام ۱۹ دی که با تجمع و راهپیمایی مردم، بازاریان و طلاب و روحانیون شهر مقدس قم در ۱۸ دی شکل گرفت و در ۱۹ دی به اوج خود رسید و با خشونت و قتل‌عام مردم بی‌گناه توسط رژیم سفاک شاهنشاهی همراه شد؛ سرآغاز سلسه حرکت‌های اعتراض‌آمیز ملت بزرگ ایران علیه نظام منحوس پهلوی، و شروع مرحله‌ای جدید در نهضت اسلامی، و عامل شتاب در جریان انقلاب اسلامی گردید؛ به‌صورتی که مراسمات و تظاهرات‌های پی‌درپی پس از این واقعه بزرگ تا پیروزی انقلاب اسلامی ادامه یافت و ابتدا مردم قهرمان تبریز در مراسم چهلم شهدای قیام ١٩ دی به خیابان‌ها ریختند و سپس مردم یزد در چهلم شهیدان واقعه تبریز؛ و در ادامه، این قیام به شهرهای تهران، مشهد، اصفهان و شیراز در چهلمِ هر کدام از وقایع کشیده شد و بالاخره پس از یک سال و یک ماه، در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ش نظام پادشاهی پهلوی را برای همیشه از صحنه روزگار حذف و انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید. ✍️ و سخن امروز را با کلام گهربار رهبر فرزانه انقلاب به پایان می‌بریم که فرمودند: «حرکت عظیم مردم قم در روز ۱۹ دی ماه سال ۱۳۵۶، جرقه‌ای بود که به انبار ذخیره ایمانی مردم اصابت کرد و باعث منقلب شدن فضای ظلمانی خفقان آن روز شد...» (حدیث ولایت، ج٣، ص١٢۶) https://eitaa.com/ROOZBARG