هدایت شده از کانال اطلاع رسانی دفتر و ستاد نماز جمعه فولادشهر
#گزارش_تصویری
════✧✾🏴⚫️🏴✾✧════
✅ تجلیل و تکریم امام جمعه فولادشهر توسط مسئولین محترم بخش بمناسبت پنجم مرداد سالروز اولین اقامه نماز جمعه
🔹 مرداد 1403
════✧✾🏴⚫️🏴✾✧════
🆔 @daftarfooladshahr
هدایت شده از کانال اطلاع رسانی دفتر و ستاد نماز جمعه فولادشهر
⊰❀⊱━⊰﷽⊱━━━═━⊰❀⊱
🔹رسول اکرم "صلی الله وآله والسلم"
میخواهید بدانید اهل بهشت چه کسانی هستند؟
🔰کسانیکه گرما وسرمای شدید،مانع حضورشان در نماز جمعه نمی شود.
سلامی دوباره محضر همراهان اخبارآدینه
#نمازجمعه_قلب_فرهنگی_هر_شهر
♻️گزارش مصور فعالیت واحدخواهران ستاد
🇮🇷اقامه نمازعبادی_سیاسی جمعه به امامت حضرت حجت السلام والمسلمین سید مهدی طباطبایی امام جمعه بخش فولادشهر
#میزخدمت ودیدار چهره به چهره شهروندان،متولیان مالیاتی وکسبه محترم فولادشهر
#سخنران پیش از خطبه ها:
حجت الاسلام نوید زمانی
🎙#مجری: :آقای واقفی عضو ستاد برگزاری نماز جمعه
🇮🇷 #موذن: آقای حسن پور متولی مسجد و حسنیه سیدالشهدا"ع" شمالی های مقیم فولادشهر
🇮🇷 #برگزاری مسابقات نقاشی در 👇
🇮🇷 #مهدآدینه_مصلا_ویژه:کودکان
#خردسالان_نونهالان
🇮🇷 #ایران_قوی
🇮🇷 #ستادبرگزاری_نمازجمعه
🇮🇷 #بخش_ولایتمدارفولادشهر
🇮🇷 #سالروز_اقامه_اولین_نمازجمعه
🇮🇷 #سپاه_مقتدر_حامی_ملت
🇮🇷 #امنیت_پایدار
🌹شادی روح همه شهداء ، امام شهدا ، شهدای والامقام خدمت و شادی ارواح طیبه مؤمنین و مومنات "صلوات"
🇮🇷 #اللهم_صلعلی_محمد_و_آل_محمد
#و_عجل_فرجهم
#۱۴۰۳/۵/۵
•┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
🆔@daftarfooladshahr
•┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
اعزام اربعین از فولادشهر
حرکت: ۲۴ مرداد
تنها مرجع رسمی اعزام
هیئت رزمندگان اسلام، موکب امام رضا (ع)
با لینک زیر از اطلاعات اعزام برخوردار شوید.
https://eitaa.com/arbaien1346
هدایت شده از موکب و هیئت امام رضا(ع)
به روز ترین اخبار اطلاعات سفر اربعین در این کانال
اعزام اربعین از فولادشهر
حرکت: ۲۴ مرداد
تنها مرجع رسمی اعزام
هیئت رزمندگان اسلام، موکب امام رضا (ع)
با لینک زیر از اطلاعات اعزام برخوردار شوید.
https://eitaa.com/arbaien1346
هدایت شده از همه جای ایران 🇮🇷 سرای من است
#نماز_شب
♨️قبولی نماز
💠مرحوم حاج اسماعیل دولابی می فرمود:
🔸عمل خیری که خداوند توفیق انجامش را به تو داد، [مثل #نماز_شب و #مناجات و #زیارت] در قبول شدنش شک نکن.
اگر خدا نمی خواست قبول کند، توفیق انجامش را نمی داد. عبادات و طاعات خود را اگر کار خدا بدانی، دیگر در مقبول بودن آن شک نمی کنی.
📚 کشکول فرحزاد ، جلد ۱ ؛ صفحه ۲۵۱.
#نماز_شب_را_به_نیت_ظهور_میخوانیم
🇮🇷🇮🇷🇮🇷
•┈••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈•
https://eitaa.com/joinchat/940703945C4055a1a13e
•┈••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈•
*پیام قرآنی یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳*
وَ اَلَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنٰا هَبْ لَنٰا مِنْ أَزْوٰاجِنٰا وَ ذُرِّيّٰاتِنٰا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَ اِجْعَلْنٰا لِلْمُتَّقِينَ إِمٰاماً «74»
و كسانىاند كه مىگويند: پروردگارا! به ما از ناحيهى همسران و فرزندانمان مايهى روشنى چشم عطا كن و مارا پيشواى پرهيزگاران قرار ده.
نكتهها:
ايمان بايد براساس آگاهى و بصيرت باشد. در قرآن مىخوانيم: «وَ يَتَفَكَّرُونَ فِي خَلْقِ اَلسَّمٰاوٰاتِ وَ اَلْأَرْضِ رَبَّنٰا مٰا خَلَقْتَ هٰذٰا بٰاطِلاً» يعنى مؤمنان خردمند، ابتدا در آفرينش آسمانها و زمين فكر مىكنند، سپس اقرار مىنمايند كه پروردگارا! تو اينها را بيهوده نيافريدى. در اين آيه نيز مىفرمايد: مؤمنان، چشموگوشبسته عبادت نمىكنند.
پيامها:
1 - تعبّد و بصيرت، از اوصاف عباد الرّحمن است. إِذٰا ذُكِّرُوا ... لَمْ يَخِرُّوا عَلَيْهٰا صُمًّا وَ عُمْيٰاناً بندگان رحمان، آگاهانه به سراغ دين مىروند.
2 - انسان در برابر همسر و فرزند و نسل خود متعهّد است و بايد براى عاقبت نيكوى آنها تلاش و دعا كند. رَبَّنٰا هَبْ لَنٰا مِنْ أَزْوٰاجِنٰا ...
3 - در تربيت علاوه بر علم و تلاش بايد از خدا نيز كمك خواست. رَبَّنٰا هَبْ لَنٰا ...
4 - فرزند صالح، نور چشم است. «قُرَّةَ أَعْيُنٍ»
5 - تشكيل خانواده و داشتن همسر و فرزند و دعا براى بدست آوردن آنها، مورد توجّه اسلام است. رَبَّنٰا هَبْ لَنٰا ...
6 - در دست گرفتن مديريّت جامعه، آرزوى عباد الرحمن است، زيرا عهدهدار شدن امامت و رهبرى متّقين، ارزش است. «وَ اِجْعَلْنٰا لِلْمُتَّقِينَ إِمٰاماً»
7 - در دعا به حد اقل اكتفا نكنيد، بلندهمّت باشيد. «وَ اِجْعَلْنٰا لِلْمُتَّقِينَ إِمٰاماً» (خدايا ما را در رسيدن به كمال، رهبر متّقين قرار ده، نه آنكه تنها از متّقين باشيم)
8 - بندگان خدا، وحدت هدف و وحدت كلمه دارند. «إِمٰاماً» و نفرمود: / «ائمة». (ممكن است كلمه «امام» به جاى «ائمة»، رمز آن باشد كه در جامعه اسلامى رهبر بايد يك نفر باشد
تقاضاى رياست معنوى و روحانى و الهى نه تنها مذموم نيست، بلكه مطلوب و مرغوب نيز مىباشد . ضمنا بايد توجه داشت كه واژه" امام "هر چند مفرد است گاه به معنى جمع مىآيد و در آيه مورد بحث چنين است.
امام صادق ع مىخوانيم كه: "منظور از اين آيه مائيم" . بدون ترديد ائمه اهل بيت ع از روشنترين مصداقهاى آيه مىباشند، اما اين مانع از گسترش مفهوم آيه نخواهد بود كه مؤمنان ديگر نيز هر كدام در شعاعهاى مختلف امام و پيشواى ديگران باشند.اين آيات صفات همه مؤمنان را بيان نمىكند بلكه اوصاف گروه ممتاز مؤمنان را كه در صف مقدم قرار دارند تحت عنوان "عباد الرحمن" شرح مىدهد
تنها گليم خويش را از آب بيرون نمىكشند، بلكه سعيشان اين است كه بگيرند غريق را! لذا در پايان آيه مىفرمايد: آنها كسانى هستند كه مىگويند: "پروردگارا ما را امام و پيشواى پرهيزگاران قرار ده" ( وَ اِجْعَلْنٰا لِلْمُتَّقِينَ إِمٰاماً )تعبير در اصل از كلمه قر (بر وزن حر) گرفته شده كه به معنى سردى و خنكى است، و از آنجا كه معروف است (و بسيارى از مفسران به آن تصريح كردهاند) اشگ شوق همواره خنك، و اشكهاى غم و اندوه داغ و سوزان است،ويژگى اين مؤمنان راستين آن است كه توجه خاصى به تربيت فرزند و خانواده خويش دارند و براى خود در برابر آنها مسئوليت فوق العادهاى قائلند "آنها پيوسته از درگاه خدا مىخواهند و مىگويند پروردگارا از همسران و فرزندان ما كسانى قرار ده كه مايه روشنى چشم ما گردد" ! ( وَ اَلَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنٰا هَبْ لَنٰا مِنْ أَزْوٰاجِنٰا وَ ذُرِّيّٰاتِنٰا قُرَّةَ أَعْيُنٍراغب در مفردات مىگويد: وقتى مىگويند" فلان قرت عينه "،معنايش اين است كه: فلانى خوشحال و مسرور شد، و به كسى كه مايه مسرت آدمى است نور چشم و قرة عين گفته مىشود،
﷽؛
💠 #حديث_روز یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳
🏷 حلال فراوان!
🔅 #امام_رضا_علیه_السلام
«به حضرت رضا عليه السلام گفتم: فدايت شوم! از خداوند بخواه كه روزى حلال نصيب من فرمايد. فرمود: «مىدانى حلال چيست؟» گفتم: هر آن چه در مذهب ما درآمد پاك به شمار آيد. فرمود: «علىّ بن الحسين عليهماالسلام مىگفت: حلال، خوراكِ برگزيدگان است.» سپس فرمود: «بگو : روزىِ فراوانت را از تو مىخواهم».
🔹«قُلتُ لِلرِّضا عليه السلام: جُعِلتُ فِداكَ ! اُدعُ اللّهَ عز و جل أن يَرزُقَنِي الحَلالَ. فَقالَ: أتَدري مَا الحَلالُ؟ قُلتُ: الَّذي عِندَنَا الكَسبُ الطَّيِّبُ. فَقالَ: كانَ عَلِيُّ بنُ الحُسَينِ عليهماالسلام يَقولُ: «الحَلالُ هُوَ قوتُ المُصطَفَينَ». ثُمَّ قالَ: قُل: أسأَلُكَ مِن رِزقِكَ الواسِعِ»
📚 الكافي : ج٢ص٥٥٢ ح٩
هدایت شده از موکب و هیئت امام رضا(ع)
🌸فراخوان خادمین عزیز در همایش هر ساله موکب امام رضا علیه السلام
🌸حضور لااقل دو شیفت در این برنامه الزامی میباشد
🌸عدم حضور خادم موجب انصراف از حضور در چایخانه حرم مطهر میباشد
داوطلبان جدید میتوانند با ارسال پیام در ایتا با نام کاربری @Komeyl1346 نسبت به ثبت نام اقدام نمایند،
🌸عزیزان خادم و داوطلبان جدید چه برادر و خواهر الزاماً بایستی کارت شناسایی از سامانه دارالخادم را دریافت نمایند.
🌸شروع برنامههای موکب از دهم مرداد الی بیست و پنجم مرداد به مدت ۱۵ شب
🌸ساعت شروع برنامهها هر شب بعد از نماز مغرب عشا
🌸مکان پارکینگ مجاور پاساژ صدرا و دادگستری بخش فولادشهر
🌸برنامهها شامل سخنرانی، مداحی، سرود، پخش فیلم، تئاتر محرمی، پرده خوانی،طرح اعزام سفر کربلا و مشهد بصورت قرعه کشی،هرشب اهداء جوایز، مقدس ارتباط مستقیم با حرم اباعبدالله الحسین و همچنین حرم علی بن موسی الرضا علیه السلام پذیرایی، ایجاد غرفههای فرهنگی و آموزشی و پزشکی و هنری
🌸داوطلبین کمک در رشتههای مختلف میتوانند در ایتا با نام کاربری @Komeyl1346 نسبت به همکاری خود اعلام آمادگی نمایند،
⬇️ موکب امام رضا علیه السلام
با همکاری:
⬇️ هیئت عاشوراییان
⬇️ هیئت انصارالمهدی
⬇️ هیئت رزمندگان اسلام
⬇️ فرهنگسرای غدیر شهرداری فولادشهر
⬇️ دفتر امام جمعه فولادشهر
⬇️ کانون خدمت رضوی آستان قدس بخش فولادشهر
⬇️ روابط عمومی شرکت عمران شهر جدید فولادشهر
⬇️ روابط عمومی شهرداری فولادشهر
*پیام قرآنی دوشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۳*
🔹 *هر روز یک آیه*
🔹 *وأَن لَّيْسَ لِلْإِنسَٰنِ إِلَّا مَا سَعَىٰ (۳۹) وَأَنَّ سَعْيَهُۥ سَوْفَ يُرَىٰ (۴۰) ثُمَّ يُجْزَىٰهُ ٱلْجَزَآءَ ٱلْأَوْفَىٰ(۴۱)*
🔸 *آیات ۳۹ الی ۴۱ سوره نجم*
🔹 *و اینکه برای انسان جز آنچه تلاش کرده [هیچ نصیب و بهره ای] نیست، (۳۹) و اینکه تلاش او به زودی دیده خواهد شد؛ (۴۰) سپس به تلاشش پاداش کامل خواهند داد (۴۱)
و اينكه تلاش و سعى او را به زودى به وى بنمايند. سپس جزاى كامل آن را به او بدهند.
نكتهها:
آيات 38 تا 54، تعاليمِ كتابهاى ابراهيم و موسى است كه مورد قبول اسلام است.
«وِزْرَ» به معناى بار سنگين است و به گناه نيز كه در حقيقت بار سنگينى است، گفته مىشود. «وزير» كسى است كه بار سنگين اداره مملكت را بر دوش مىگيرد.
خداوند توسط كارهاى نيك، بدىها را محو مىكند و يا با توبه و استغفار مىبخشد و يا بدىها را به خوبى تبديل مىكند، امّا بار گناه كسى را به ناحق به دوش ديگرى قرار نمىدهد.
هنگامى كه خليفه دوم دستور داد زن حاملهاى را كه مرتكب زنا شده بود، سنگسار كنند، حضرت على عليه السلام فرمود: فرزندى كه در شكم دارد چه گناهى كرده است و با تكيه به اين آيه «أَلاّٰ تَزِرُ وٰازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرىٰ» فرمود: صبر كنيد تا پس از زايمان حكم اجرا شود.
رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمود: گناه والدين زناكار برعهده فرزندى كه از زنا متولد شده نمىباشد و سپس آيه أَلاّٰ تَزِرُ وٰازِرَةٌ ... را تلاوت فرمودند.
سؤال: آيه «وَ أَنْ لَيْسَ لِلْإِنْسٰانِ إِلاّٰ مٰا سَعىٰ» مىگويد: براى انسان بهرهاى نيست مگر آنچه تلاش كرده باشد، در صورتى كه در آيات و روايات ديگر مىخوانيم كه انسان گاهى از طريق شفاعت، به بهشت وارد مىشود.
پاسخ: اولاً اين آيه در ردّ تفكّر جاهلى است كه به يكديگر مىگفتند: اگر فلان مبلغ را به من بدهى، من بار گناه تو را به عهده مىگيرم. قرآن كريم فرمود: هيچكس بار گناه كسى را به عهده نمىگيرد و براى هركس كار و تلاش خودش ثبت مىشود.
ثانياً آيه، نظر به عدل الهى دارد نه فضل الهى، يعنى طبق عدل، بايد كيفر و پاداش هركس به مقدار تلاش او باشد، ولى خداوند از فضل خود مىتواند لطف كند و پاداش را بيشتر دهد و يا كيفر را كم كند. «وَ يَزِيدُهُمْ مِنْ فَضْلِهِ»
ثالثاً: اگر در روايات مىخوانيم كه هركس سنت خوب يا بدى را در جامعه پايهگذارى كند، در پاداش و كيفر تمام كسانى كه آن راه را رفتهاند، شريك است، اين معنا با آيه «لَيْسَ لِلْإِنْسٰانِ إِلاّٰ مٰا سَعىٰ» منافاتى ندارد، زيرا ايجادكننده خط حق و باطل نيز با واسطهى دلالت و راهنمايى يا ايجاد مقدّمات و امكانات يا تبليغات و تشويقات و يا حمايتهاى ديگر مادى و معنوى، به طور غير مستقيم نوعى تلاش كرده است و بهره گرفتن از آن پاداش بىجهت نيست، چنانكه اگر شخصى در خط صحيح نبود، مشمول شفاعت نمىشد.
در روايات مىخوانيم كه انسان پس از مرگ از كارهاى نيك فرزند صالح خود يا كتاب و موقوفاتى كه از او به يادگار مانده، كامياب مىشود. و يا در بهشت، نسل صالح انسان به او ملحق مىشود. يا از كار خيرى كه سفارش و وصيت كرده، بهرهمند مىشود.
در تمام اين موارد گرچه انسان مستقيماً سعى و تلاشى نكرده، ولى غير مستقيم از طريق تربيت فرزند صالح، وقف، وصيت يا كتاب خوبى كه به يادگار گذاشته، نقش داشته است.
پيامها:
1 - كيفر و پاداش الهى عادلانه است. «أَلاّٰ تَزِرُ وٰازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرىٰ»
2 - به اتكاى ديگران، خود را گرفتار خلاف نكنيد كه آنان بار شما را به دوش نخواهند كشيد. «أَلاّٰ تَزِرُ وٰازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرىٰ»
3 - در عزل و نصبها، انحرافات بستگان و نزديكان را به پاى مردم نگذاريد. «أَلاّٰ تَزِرُ وٰازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرىٰ»
4 - هستى، ميدان تلاش و كار و نتيجهگيرى است. «وَ أَنْ لَيْسَ لِلْإِنْسٰانِ إِلاّٰ مٰا سَعىٰ»
5 - ما مكلّف به انجام وظيفهايم، نه حصول نتيجه. سعى و تلاش وظيفه ماست. «إِلاّٰ مٰا سَعىٰ»
6 - ايمان به بقاى عمل و نظام عادلانه كيفر و پاداش، انسان را در برابر رفتار خود، هم دلگرم و تشويق و هم محتاط و مسئول مىكند. «وَ أَنَّ سَعْيَهُ سَوْفَ يُرىٰ»
7 - هيچ عملى در هستى محو نمىشود. «سَعْيَهُ سَوْفَ يُرىٰ»
8 - نيكوكاران در دريافت پاداش كار خود، عجله نكنند. «سَوْفَ يُرىٰ»
9 - دنيا، ظرفيّت جزاى كامل را ندارد و بايد قيامتى باشد تا حق مطلب ادا شود. «ثُمَّ يُجْزٰاهُ اَلْجَزٰاءَ اَلْأَوْفىٰ»
10 - اقدام انسان، با پاداشهاى بهترى پاسخ داده مىشود. وَفّٰى ... اَلْأَوْفىٰ
11 - گرچه در دنيا نيز مجازاتهايى هست، امّا مجازات كامل در قيامت است. «اَلْجَزٰاءَ اَلْأَوْفىٰ»
۱۲- قيامت داراى مراحل و مواقف متعدّدى است. (از كلمه «سَوْفَ» و «ثُمَّ» استفاده مىشود كه مرحله شهود عمل با مرحله جزاى عمل متفاوت است.)