رادار انقلاب
#علی_مطهری 💢امام علی(ع): ازاینکه سخن حقی به من بگویید یا توصیه به عدالت نمایید، خودداری نکنید زیرا
💢جناب مطهری که پشت #تریبون زمین و زمان را هر جور که میخواست به نقد میکشید و #توصیه به تحمل میکرد، حالا یک بار بین مردم رفته و سخنرانی کرده است و با یک انتقادِ منطقی مخاطب اش اینگونه واکنش نشانمیدهد.
#مباهله_قرن_21
http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
#جمعه
💢امام زمانی وجود ندارد؟
کار ظهور حضرت آنقدر #طولانی میشود که حتی عده ای معتقد به ایشان دچار شک و تردید میشوند، این #تردید باعث میگردد آنها بگویند: اصلا #مهدی از ابتدا وجود نداشته است...
✅امام حسين(ع):
حضرت مهدى داراى #غيبتى است كه گروهى در آن مرحله مرتد مى شوند و گروهى #ثابت قدم مى مانند و اظهار خشنودى مى كنند.
افراد #مرتد به آنها مى گويند: «اين وعده كى خواهد بود اگر شما #راستگو هستيد؟»
كسى كه در زمان #غيبت در مقابل اذيّت و آزار و تكذيب آنها #صبور باشد،مانندمجاهدى است كه با شمشير در كنار رسول خدا(ص) #جهاد كرده است.
📚بحارالانوار، جلد٥١، صفحه ١٣٣
#مباهله_قرن_21
http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
#تا_محرم
💢چرا عزاداری امام حسین(ع) از روز اول محرم شروع میشود؟
✅امام رضا(ع) میفرماید: «از اول دهۀ محرم، حزن و اندوه در چهرۀ پدرم دیده میشد و حالت عزادار به خود میگرفت و روز دهم، روز مصیبت و گریۀ او بود»
📚امالی صدوق/128
✅عزاداران با ده شب عزاداری، در واقع خود را برای حضور در غم بزرگ عاشورا آماده میکنند. اگر عزاداری از روز عاشورا شروع میشد ذکر مصیبتها خیلی دردناکتر و غیرقابل تحملتر میشد.
✅یک دهه عزاداری قبل از عاشورا میتواند موجب کسب توجه و سوز دل در روز عاشورا باشد. کسانی که دل غافلی دارند یا در اثر توجه به تعلقات دنیا احساس محبتشان به امام حسین(ع) کم شده، ده روز فرصت دارند تا در محافل عزاداری با شنیدن مواعظ و معارف دینی آمادگی لازم را کسب کنند تا مبادا در روز مصیبت بزرگ عاشورا بیاحساس و بیتوجه باشند.
#استاد_پناهیان
http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
4_5785113810029249557.mp3
8.23M
#شبهای_پیشاور
#کتاب_صوتی
#مناظره مرحوم سلطان الواعظین شیرازی، با دو نفر از علمای اهل سنت
#شب_دهم_آخر
#غدیر
شیعه باید از امامش دفاع کند
@mobahelegharn_21
#تا_محرم
💢با حسین(ع) از مدینه تا کربلا
#پرده_اول
✅مدینه و بیعت گرفتن از امام
زمان: نيمه دوم ماه رجب سال 60 هجري
حاکم وقت مدينه (وليد بن عتيقه) پس از مرگ #معاويه دستور يافت تا از امام حسين (ع) براي يزيد بيعت بگيرد.
حضرت فرمود: يزيد فردي است شرابخوار و #فاسق که به ناحق خون مي ريزد و اشاعه دهنده فساد است و دستش به خون افراد بي گناه آلوده گرديده و شخصيتي همچون من با چنين مرد فاسدي بيعت نمي کند.»
وقتي مروان بن حکم #بيعت با يزيد را از حضرت درخواست کرد امام حسين(ع) فرمود: اي دشمن خدا! دور شو، من از رسول خدا شنيدم که فرمود: «خلافت بر فرزندان ابوسفيان حرام است اگر #معاويه را بر فراز منبر من ديديد او را بکشيد.» و امت او چنين ديدند و عمل نکردند و اينک خداوند آنان را به يزيد فاسق گرفتار کرده است.
#مباهله_قرن_21
http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢دفاع جالب مجری آمریکایی از ذبح اسلامی و علاقه همه مردم آمریکا به آن
چیزهایی که اسلام ۱۴۰۰ سال پیش گفته اینا تازه دارن بهش میرسن
@mobahelegharn_21
💢 تدبیر استثنایی اسلام برای مبارزه با ظالم: ظلمهایش را فریاد کن!
#شهید_مطهری
✅آیا اسلام فقط به #ظالم گفته: ای ظالم! #ظلم نکن؟ مگر همه ظالمها میشنوند؟ خیلی از ظالمها هستند که نمیشنوند.
✅پس اسلام، دیگر چه میکند؟ زمینه پذیرش ظلم را هم از میان میبرد. به مظلوم میگوید: ای مظلوم! تن به ظلم دادن نوعی #ظلم کردن است، در مقابل ظالم پرخاشگر باش. لایحِبُّ اللهُ الْجَهْرَ بِالسّوءِ مِنَ الْقَوْلِ الّا مَنْ ظُلِمَ [خداوند، فریاد کردن به زشت کاریهای کسی را دوست ندارد، مگر كسى كه بر او ستم رفته باشد].
✅قرآن میگوید #بدگویی پشت سر یک مسلمان [یعنی گفتن زشتکاریهای او] بد است، و از آن بدتر این است که انسان وقتی بدگویی میکند فریاد بکشد. ولی همین بد در یک مورد #جایز میشود؛ یعنی بدگویی کن! فریاد بکش! تظلّم کن آنجا که مظلوم واقع شدهای.
📚پانزده گفتار، ص263
#مباهله_قرن_21
http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
#حدیث_امروز
💢مردم چهار گروهند
✅امام موسی كاظم(ع):
⚠️مردم چهار گروهند:
جاهلى كه #غرق در هوا و هوس، و در آستانهی هلاك شدن است.
عابدى كه #تظاهر به تقوا مىكند و هر چه بيشتر #عبادت مىنمايد، فقط تكبرش بيشتر مىشود.
عالمى كه فقط مىخواهد پشت سرش حركت كنند و #دوست دارد از او تعريف نمايند.
و حق شناسِ حق جويى كه دوست دارد #حق را به پادارد، اما يا ناتوان است و يا زير سلطهی دیگران قرار دارد.
چنين فردى، بهترين #نمونه روزگار و عاقلترين مردم روزگار است.
📚الخصال، صفحه ۲۶۲
#مباهله_قرن_21
http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢مردم درباره دین زیاد سخن میگویند، اما #دینداران اندکند
#امام_موسی_صدر
✅ هنگامی که مأمون میخواست پیشنهاد این #مسئولیت را به امام بدهد، به وی گفت: اگر خلافت را نمیخواهی پس ولایتعهدی را قبول کن. امام ابتدا نپذیرفت، امام این مسئولیت را با این شرط که مسئولیت #خلافت را نپذیرد و در حکومت مشارکت نداشته باشد، پذیرفت و بدین ترتیب خلافت مأمون استقرار پیدا کرد و #جهان اسلام آرام شد
✅چرا امام رضا مسئولیت را پذیرفت؟ زیرا #جامعه_اسلامی به علت وجود سیاستمداران و سوءاستفادهکنندگان نمیتواند حکومت اسلامی حقیقی و جدی آن را در اقامهٔ حق تحمل کند.
✅امام حسین (ع) میفرماید: «الناس عبید الدنیا و الدین لعق علی السنتهم یحوطونه مادرت معایشهم فاذا محصوا بالبلاء قل الدیانون.» (مردم بندگان دنیا هستند و دین لقلقهٔ زبان آنان است، تا زمانی که معیشت آنان را تأمین کند، گرد آن جمعاند اما زمانی که #آزمایش شوند، دینداران حقیقی اندکند.
✅مردم درباره دین سخن زیاد میگویند، اما زمانی که #مصالح و منافعشان با دین در تعارض باشد، دینداران اندکند. اینجا دین از غیر دین تشخیص داده میشود.
📚مسیره الامام السید موسی الصدر، جلد اول
#مباهله_قرن_21
http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
#آبرو
💢پشت سر حرف زدن...
#استاد_فاطمی_نیا
#حديث داريم كه اگر كسي پشت سربرادر مؤمنش جمله اي بگويد كه احترام او #پايين بيايد، از ولايت الله #خارج ميشود!
خارج شدن از ولايت خدا شوخي نيست، ميفرمايد از #ولايت الله خارج ميشود! پناه بر خدا ميبرم!
آن وقت ما انقدر راحت پشت سريكديگر صحبت مي كنيم! #تهمت ميزنيم! عيوب يكديگر را فاش ميكنيم!
#آبرو ميبريم! پناه بر خدا ميبرم!
بسيار بايد حواسمان به اعمال و گفتارمان باشد؛ اين زبان را بايد #كنترل كنيم.
#مباهله_قرن_21
http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#قدرت_خدا
💢يا مَن فِى البِحارِ عَجائِبُهُ
اى آن كه #شگفتى_هايش در #درياهاست!
📚فرازی از دعای جوشن کبیر
@mobahelegharn_21
#تا_ماه_محرم
💢چرا هرکس بر امام حسین (ع) بگرید بهشت بر او واجب میشود؟ این #عدالت است؟
چرا هرکس بر امام حسین (ع) بگرید بهشت بر او واجب میشود؟ این عدالت است؟
#پاسخ
با در نظر گرفتن مجموعه روایات در این موضوع به این نتیجه میرسیم، گریهای برای ورود به بهشت مؤثر است که از روی معرفت و محبت باشد، نه از روی احساسات صرف.
✅نکته مهم
یک آیه و یا یک روایت را به تنهایی نمیشود انتخاب و آن را معیار عمل قرار داد.
بلکه باید این حدیث را در کنار سایر احادیث بگذارد تا به یک جمع بندی درستی برسد، براین اساس به برخی از احادیثی که ما را برای رسیدن به یک دیدگاه صحیح کمک میکنند اشاره میکنیم.
1. امام صادق (ع) فرمود: از شیعیان ما نیست آن که با زبانش بگوید ما را دوست مىدارد و از ما پیروى مىکند، ولى در رفتارها و نشانه ها با ما مخالفت میکند، شیعیان ما کسانى هستند که با زبان و دل با ما موافق باشند و از آثار ما پیروى کنند، و مانند ما رفتار کنند.
2. پیامبر (ص) فرمود: شفاعت من به کسى که نماز خود را سبک بشمارد نمىرسد، به خدا سوگند، چنین شخصی کنار حوض کوثر بر من وارد نمىشود.
3. برای تأثیر گذاری گریه دست کم دو شرط اساسی وجود دارد.
گریه باید از روی معرفت و محبت باشد، لذا میبینیم مردم کوفه و شام - همان کسانی که به نحوی در شهادت امام حسین (ع) دست داشتند- نیز زمانی از روی احساسات، گریه میکنند.
الف. از حذیم بن شریک اسدىّ روایت شده است؛ زمانی که امام سجاد (ع) را همراه با زنان از کربلا وارد کوفه کردند، زنان کوفه زارى کنان، گریبان چاک زده و مردان هم با آنان مىگریستند، زین العابدین (ع) بیمار بود، پس به آوازى ضعیف و آهسته گفت: اینان بر ما گریه مىکنند پس ما را که کشت؟
✅شرط مهم
گریه باید مخلصانه و همراه با پیروی در گفتار و رفتار از اهل بیت (ع) باشد
امام صادق (ع) فرمود: خدا را معصیت کنى و اظهار محبّت او نمائى؟! بجانت قسم که این در میان کارها بسى عجیب است! اگر دوستیت صادقانه مىبود اطاعتش می کردى! که بی شکّ فرد محبّ مطیع و فرمانبردار محبوب است.
📚روضة الواعظین ج 2، ص 319
📚الإحتجاج على أهل اللجاج، ج 2، ص 303 و 304،
#مباهله_قرن_21
http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
#پاسخ_شبهات
💢 تقلید از علما در اسلام، به معنای «سرسپردن» و «چشمبستن» نیست
شخصى به حضرت صادق(ع) عرض كرد كه #عوام و بىسوادان يهود راهى نداشتند جز اينكه از علماى خود هرچه مىشنوند قبول كنند و پيروى نمايند. اگر تقصيرى هست متوجه علماى يهود است. چرا قرآن عوام الناس بيچاره را كه چيزى نمىدانستند و فقط از #علماى خود پيروى مىكردند مذمّت مىكند؟
حضرت فرمود: عوام يهود علماى خود را در عمل ديده بودند كه صريحاً دروغ مىگويند، از #رشوه پرهيز ندارند، احكام و قضاءها را به خاطر رودربايستىها و رشوهها تغيير مىدهند، مىدانستند كه درباره افراد و اشخاص عصبيت به خرج مىدهند، حبّ و #بغض شخصى را دخالت مىدهند، حق يكى را به ديگرى مىدهند. آنگاه فرمود: به حكم الهامات فطرى عمومى كه خداوند در سرشت هركس تكويناً قرار داده مىدانستند كه هركس كه چنين اعمالى داشته باشد نبايد #قول او را پيروى كرد، نبايد قول خدا و پيغمبران خدا را با زبان او قبول كرد.
در اينجا #امام مىخواهد بفرمايد كه اين مسئله مسئلهاى نيست كه كسى نداند. #دانش اين مسئله را خداوند در فطرت همه افراد بشر قرار داده و عقل همه كس اين را مىداند. كسى كه #فلسفه وجوديش پاكى و طهارت و ترک هوا و هوس است اگر دنبال هوا و هوس و دنياپرستى برود، به حكم تمام #عقول بايد سخن او را نشنيد.
بعد فرمودند: و به همين منوال است حال عوام ما. اينها نيز اگر در فقهاى خود #اعمال خلاف، تعصب شديد، تزاحم بر سر دنيا، طرفدارى از طرفداران خود هرچند ناصالح باشند، كوبيدن مخالفين خود هرچند مستحق احسان و #نيكى باشند، اگر اين اعمال را در آنها حس كنند و باز هم چشم خود را ببندند و از آنها پيروى كنند عيناً مانند همان عوام يهودند و مورد مذمت و #ملامت هستند.
پس معلوم مىشود كه تقليدِ #ممدوح و مشروع از علما در اسلام «سرسپردن» و #چشم بستن نيست، چشم باز كردن و مراقب بودن است و اگر نه #مسئوليت و شركت در جرم است.
📚 استاد مطهری، ده گفتار، ص122-120 (با تلخیص)
#مباهله_قرن_21
http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 دشمنان اهل بیت، قبل از فرا رسیدن ماه محرم، موج رسانه ای و هشتگ #تحریم_محرم_و_صفر راه انداخته اند.
#نور_خدا را با #هشتگ نمیتوان از بین برد.
@mobahelegharn_21
#حدیث_امروز
💢 آراسته باشید
✅امام کاظم(ع)، وقتی یکی از شیعیان را در بازار دیدند که ظاهر نامناسبی داشت فرمودند:
«ای گروه شیعه! شما مردمی هستید که دیگران با شما #دشمنی میکنند. پس تا جایی که میتوانید در برابر آنها #آراسته باشید.»
📚صفات الشیعة ، صفحه ۹۴
#مباهله_قرن_21
http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 مناظره کوتاه با اهل سنت
با #انتخابات امام زمان را تعیین کنیم!؟
@mobahelegharn_21
#شبهات_ماه_محرم
#تا_محرم
💢اگر برای امام حسین(ع) این امکان وجود داشت که با دعای او در ظهر عاشورا #باران ببارد،
چرا ایشان دعا نکردند؟
مگر اختیارات امام نیست؟
#بخوانید 👇👇
✅طبق روايات شيعه، دعاي حضرت نه تنها در مورد باران باريدن مستجاب مي گرديد ؛ بلكه اگر حضرت براي پيروزي ونصرت خويش نيز دعا مي كردند ، قطعا مستجاب مي شد ؛ اما :
✅حضرت مي خواست در كربلا براي همه مسلمانان ، تسليم در برابر حق را به نمايش گذارد و درس عملي تسليم را تا ابد به مردم بياموزد.
✅بناي حضرت بر اين بود كه در ماجراي عاشورا اسباب غير عادي را به كار نگرفته تا اين خود نيز درس ديگري براي مسلمانان شود تا وظيفه آناني را كه قادر به استفاده از اسباب غير عادي نيستند، در برابر ظلم وستم مشخص كند.
✅حضرت طبق روايات، حضرت در ماجراي عاشورا، در خواست فرشتگان و جنيان را براي ياري رد نموده و تمام آن ها را به مشيت الهي واگذار كردند . اين خود سبب نهايت مظلوميت براي حضرت شده و به همين جهت خبر شهادت آن حضرت در آن زمان كه وسائل اخباري محدود بود، به سرعت پخش گرديد.
#مباهله_قرن_21
http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ترس_وهابیت
💢 هنوز وهابی از علی(ع) هراس دارند!
محل #شکاف و تولد امیرالمومنین در کعبه و مردمی که اجازه تبرک جستن ندارند!
@mobahelegharn_21
#شبهات_محرم
💢یکی از دوستانم متنی با #منبع فرستاده که ماجرای #کربلا دعوای امام حسین و یزید بر سر یک زن بنام ارنیب بوده است، چرا ما باید برای این #جنگ عزادار باشیم؟
☑️ابتدا متن شبهه را بخوانید
"سالهاست مردم ما برای حسین بر سر و سینه میزنند در حالی که نمیدانند او را برای چه کشتند: یکی از سرداران یزید زنی زیبا به نام اورینب داشت و یزید عاشق وی شد و شعرهای فراوان در مدح او خواند. از سویی با نامه های کوفیان، حسین مصمم میشود که به کوفه برود. در دمشق یزید با راهنمایی معاویه سردار را به سفر میفرستد و وقتی سردار برمیگردد شهر را از این شایعه پر میکنند که اورینب در غیاب شوهر زنا کرده است. شوهر هم فورا" زن را طلاق میدهد و حسین فورا" زن را ربوده، عقد میکند. یزید به حسین پیغام داد که اگر سرت را میخواهی زن را طلاق بده. حسین زن را پس نفرستاد و بخواطر نامۀ هانی به سوی کوفه رفت و در کربلا کشته شد."
#پاسخ
1_ آنچه در برخی اسناد تاریخی آمده است اصلا به این شکلی که این دشمن غرض ورز امام حسین نقل کرده است نیست بلکه ماجرا چیز دیگری است. امام حسین طبق این نقل تاریخی این زن را از یزید نجات میدهد و به شوهرش باز میگرداند. حتی روایت تأکید دارد که امام حسین فرمودند «. خدایا! آگاهی که او را به جهت مال و زیبایی، به عقد خود درنیاوردم» و به محض آگاهی از دلبستگی مجدد این زن به شوهر سابقش او را طلاق دادند.
2_روایت #فوق_مرسل است و هیچگونه سندی برای آن ذکر نشده تا بتوان آن را مورد بررسی قرار داد. چون ابن قتیبه(نویسنده کتاب الامامه و السیاسه) داستان را این چنین آغاز می کند:
ما حاول معاویة من تزویج یزید قال: وذکروا أن یزید بن معاویة سهر لیلة من اللیالی، وعنده وصیف لمعاویة یقال له رفیق، ...او که خود همعصر این ماجرا نبوده است نمیگوید این ماجرا را از چه کسی شنیده است تا ما بتوانیم سلسلۀ راویان را بررسی کنیم. چه بسا فرد دروغگویی این ماجرا را به او گفته باشد.
3_ از سوی دیگر از این داستان در اسناد دسته اول و مشهور هیچ خبری نیست. مشهورترین کتابی که این داستان را ذکر کرده است کتاب الامامه و السیاسه است که برخی در این که نویسنده آن ابن قتیبه باشد شک دارند.
از این گذشته اسناد معدودی هم که این ماجرا را نقل میکنند انقدر آشفته هستند که در برخی از آنان این ماجرا را به فرد دیگری نسبت میدهند ولی روایت آنها در مورد ازدواج ان فرد با اورینب نیز قابل قبول نیست و تضاد کامل با عقل دارد ولی به علت عدم ارتباط با بحث از آوردنش خودداری میکنیم.
4_ در داستان فوق آمده که حضرت امام حسین علیه السلام ارینب را در یک مجلس #سه_طلاقه کرد و فرمود: فقال : أشهد الله أنها طالق ثلاثا، (فرمود: خدا را شاهد میگیرم که او را سه طلاقه نمودم) و این با فرهنگ اهل بیت علیهم السلام هیچگونه سازگاری ندارد، بلکه خلاف ضرورت احادیث اهل بیت و فقه شیعه است که در فقه شیعه کاملاً و مبسوط بحث شده است.
5_ در داستان فوق امام حسین علیه السلام به عبدالله سلام می فرماید: بل أدخله علیک حتى تبرئی إلیه منه کما دفعه إلیک.(تو داخل منزل من شده و با ارینب ملاقات کن و با تحویل اموال خود ذمه او را بری کن.)
و این نیز با سیره اهل بیت علیهم السلام و #غیرت مردانگی عرب سازگاری ندارد که یک مرد اجنبی و نامحرم را به اندرون خویش راهنمایی کنند.گذشته از این که بری شدن ذمه نیازی به خلوت با نامحرم ندارد.
📚 الامامة و السیاسة، ج 1، ص 217
📚ابن اثیر، الکامل فی التاریخ، ج 3، ص 129
📚حر عاملی، وسائل الشیعة، ج 22، ص 25
#مباهله_قرن_21
http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
#فکر_کردن_درد_دارد
💢چقد غم چقد گریه چقد عزاداری...
یک نوجوان دهه هشتادی با #لحن_تند پیام داد که چرا شما فقط دنبال گریه و غم هستین
مردم افسرده میشن، چرا تبلیغ شادی نمیکنید؟!
سَر حرفش هم در مورد مُحرم و هیات... بود.
✅کلی باهاش بحث کردم که این مراسمات از سر غم و غصه یا #افسردگی نیست، ولی مدام حرفهای روشنفکری همین کانالهای زرد رو میزد.
✅حرفم که تموم شد، رفتم عکسهای پروفایلش رو #چک کردم
حدود ۲۵ تا عکس گذاشته بود.
پروفایلهاش در مورد خودکشی، عشق ناتمام، بی وفایی، تنهایی، خسته شدن از دنیا، خیانت و... بود.
بهش گفتم تو که باید آدم #شادابی باشی، پس این همه غم و غصه توی پروفایلهات چیکار میکنن؟
✅هیات و روضه اهل بیت محل تربیت آدمهاست و نه فقط تخلیه احساسات...
هیات اباعبدالله محل تربیت #محسن_حججی هاست.
به مردم #آدرس_غلط ندهیم
#مباهله_قرن_21
http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
#حدیث_امروز
✅امام كاظم(ع):
هر كس، خشم خود را از #مردم باز دارد، خداوند #عذاب خود را در روز قيامت از او باز مىدارد.
📚الكافى، ج ۲، ص ۳۰۵
#مباهله_قرن_21
http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
#پاسخ_شبهات
💢آیا امام حسین(ع) #ایرانیان را مذمت نموده اند؟
#متن_حدیث
امام حسین(ع):
ما از تبار #قریش هستیم و هواخواهان ما عرب و دشمنان ما ایرانی ها هستند...
✅در متن حدیث آمده «سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع یَقُول...» در اینجا طراح شبهه اینقدر سواد دینی و حدیثی نداشته و در نهایت #جهالت خیال کرده چون لقب امام حسین(ع) اباعبدالله است پس این حدیث نیز از امام حسین(ع) است. در حالی که لقب امام صادق(ع) نیز #اباعبدالله است و در متون حدیثی هر وقت حدیثی از اباعبدالله نقل شود؛ منظور امام صادق(ع) است نه #امام حسین(ع). اگر حدیثی از امام حسین(ع) نقل شود اسم حسین(ع) در روایت می آید. البته این #نکته هیچ تأثیری ندارد. چون ائمه(ع) کلهم نور واحد هستند و همگی معصوم هستند و اگر حدیثی را امام صادق(ع) فرموده باشند گو اینکه امام حسین(ع) فرمودند و بالعکس. اما تنها خواستیم #جهالت و ناآگاهی طراح شبهه را نشان دهیم.
✅در #فرهنگ عرب به همه افراد غیر عرب گفته می شده «عجم» مثل خود ما ایرانی ها که به همه افراد غیر ایرانی می گوییم «خارجی» امامنظور ما فقط اعراب نیستند بلکه همه غیر ایرانی ها هستند به همین گونه در #عرب هم کلمه عجم به #معنی غیر عرب است در صورتی که اشکال کننده آن را به معنی «ایرانی» ترجمه کرده است!! که این غرض ورزی او را می رساند.
✅اما در باب ادامه متن که گفته:«ایرانی ها را باید #دستگیر کرد...» اگر در متن عربی دقت کنیم می بینیم پس از توضیح علامه(ره) آمده است: «سوء رأی الثانی فی الاعاجم» که اینهم طراح شبهه در #ترجمه خویش نیاورده. و این نیز به معنی «سوء رأی دومی(یعنی عمر بن خطاب) در مورد اعاجم(یعنی عجم ها)» و واضح است که ادامه عبارت در مورد نظر عمر بن خطاب می باشد و ربطی به حدیث یا توضیح علامه مجلسی(ره) ندارد.
✅لینک مطالعه پاسخ تکمیلی:
https://goo.gl/yYQvGc
#مباهله_قرن_21
http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59