eitaa logo
رادار انقلاب
28.8هزار دنبال‌کننده
28.5هزار عکس
48.3هزار ویدیو
146 فایل
گلچین مطالب انقلابی ویراستی رادار انقلاب: https://virasty.com/Radar_enghelab ارتباط ، ارسال سوژه و پیشنهادات : @Radarenghelab_ad فقط تبلیغات: @radar_tab
مشاهده در ایتا
دانلود
💢تناقض در قرآن بر اساس تعداد شرق و غرب از موارد در قرآن این است که یک بار از يك و يك غرب (شعراء/ 28)، یاد می کند، بار دیگر از دو شرق و دو غرب (الرحمن/ 17) و در آیه ای دیگر به وجود چندين شرق و چندين غرب (معارج/40) اشاره می کند. هر یك از قرآن در باره مشرق و مغرب که به صورت مفرد(بقره/115)، تثنیه(الرحمن/17) و جمع(معارج/40) آمده، اشاره به نكتهای است و آن اینكه خورشید، هر روز از نقطه‌ تازهای طلوع و در نقطه‌ تازهای غروب میكند؛ بنابراین به تعداد روزهای سال، و مغرب داریم. از سوی دیگر، در میان همه‌ مشرقها و مغربها، دو مشرق و دو مغرب ممتاز است كه یكی در آغاز تابستان، یعنی اوج خورشید در مدار شمالی و یكی در آغاز زمستان یعنی حداقل پایین آمدن خورشید در مدار جنوبی است (كه از یكی تعبیر به مدار رأس و از دیگری تعبیر به مدار رأس جدی میكنند). این در عین دلالت بر متعدّد بودن محل طلوع و غروب خورشید، به كروی بودن زمین نیز اشاره دارند؛ زیرا اگر زمین كروی باشد، طلوع كردن و تابیدن بر هر جزئی از اجزای كره‌ زمین مستلزم غروب از جزء دیگر آن است و در این صورت تعدّد مشرقها بدون هیچ گونه تكلّف و زحمت، روشن و واضح میگردد، ولی در غیركروی بودن زمین، تعدّد مشرقها و مغربها كه از آیه استفاده میگردد قابل درك و فهم نیست؛ زیرا مسطّح بیش از یك شرق و یك غرب ندارد. هم‌چنین اختلاف دلالت بر كرویت زمین میكند و آن را مشارق و مغارب متعدّدی است. چنانكه از حضرت علی ع روایت ‌شده كه فرمود: «خورشید سیصد و شصت مشرق و سیصد و شصت دارد، از آن نقطهای كه امروز طلوع كرد دیگر نمیكند تا سال بعد در همان روز». «فَلا أُقْسِمُ بِرَبِّ الْمَشارِقِ وَ الْمَغارِبِ»، ممكن است به مشرقها و مغربهای مختلف مكانی اشاره داشته باشد؛ چرا كه كرویت زمین سبب میشود كه به تعداد مناطق روی آن، مشرق و مغرب وجود داشته باشد؛ یا اشاره به و مغربهای زمانی باشد، زیرا میدانیم كه حركت زمین به دور سبب میشود كه هرگز دو روز پشت سر هم خورشید از یك نقطه طلوع و غروب نكند.این تفاوت مشرقها و كه با نظم بسیار دقیق و حساب شدهای انجام میگیرد، از یك سو سبب پیدایش فصول چهارگانه‌ سال و از سوی دیگر، باعث تعدیل حرارت و در سطح زمین میگردد؛ هم‌چنین زندگی انسانها و حیوانات و را سروسامان میبخشد. 📚تفسیر نمونه، ج 25، ص 45 -46. 📚البیان، ص 75 ـ 76. 📚تفسیر خسروی، ج 5، ص382. 📚 تفسیرالمیزان،ج20، ص36. 📚پیام قرآن، ج 21، ص 194. http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢واکنش روز گذشته سردار سلیمانی به سرودی که در ایشان خوانده شد. @mobahelegharn_21
💢السلام علیک یا مولای یا صاحب العصر والزمان (عج) خوشا بحال آنان که در #کلاس انتظار حتی یک #جمعه هم غیبت ندارند. اللهم عجل لولیک الفرج. @mobahelegharn_21
6.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢کنایه دلاوری مجری صداوسیما، به شیوه عجیب انتخاب وزیر اطلاعات توسط رئیس‌جمهور به منطق سخن و انتقاد او توجه کنید @mobahelegharn_21
💢چرا جوان ایرانی آریایی باید از امامان عرب که خودشون و و میخوردن تقلید کنه، یه کم تاریخ بخونید ببینید اینا چیا میخوردن، فرهنگشون بوده ✅پاسخ چیست؟ آیا اهل بیت(ع) براساس فرهنگ عرب سوسمار و یا ملخ میخوردند؟ 📚ابتدا منابع تاریخی را بررسی میکنیم: ✅علي بن جعفر، برادر حضرت موسي بن جعفر(ع) از ايشان مي‌كند كه: از امام موسي بن جعفر(ع) در مورد حكم و سوال كردم ، كه آيا خوردن آن جايز است ؟ آن حضرت فرمود : خير . 📚مسائل علي بن جعفر - ابن الإمام جعفر الصادق (ع) - ص 157 ✅هيثمي نيز در مجمع الزوائد مجموعه‌اي از اين روايات را نقل مي‌كند: از سمرة‌ نيز روايت شده است كه يك اعرابي از بني فزاره به نزد رسول خدا (ص) آمد و آن حضرت در حال سخنراني بودند ؛ او خطبه حضرت را كرده و گفت : اي رسول خدا ! در مورد چه حكمي مي‌دهيد ؟ حضرت فرمودند: امتي از بني اسرائيل مسخ شدند و مشخص نيست به صورت كدام جاندار شده‌اند. 📚مجمع الزوائد ومنبع الفوائد، ج 4 ص 37 ✅در نتیجه، نه تنها امامان و پیامبر خودشان از این موارد استفاده نمیکردند بلکه با تعابیر مختلف از آنها نهی میکردند. از طرف دیگر این جنس پیامها بیشتر ریشه در دارد تا حقیقت طلبی انسانها. http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 آیت الله بهجت(ره): وای بر انسان که غافل است. فعلا حکومت دنیا به رشوه است. راشی بودن، مرتشی بودن و رائش بودن، حکومت به همین پول هاست. @mobahelegharn_21
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢انتقاد شدید احسان کرمی از سام درخشانی: تولد بچه‌ در خارج از کشور افتخار نیست! هزاران هزار شهید خونشان را برای این مملکت ندادن که تو بچه‌ات رو خارج به دنیا بیاری و افتخار کنی. @mobahelegharn_21
#شبهات_مخالفان_دین 💢 پیامبر اسلام #همسر پسرخوانده خود زینب را در حال غسل دید، زید او را طلاق داد و به #عقد پیامبر در آمد، آیه ۳۷ سوره #احزاب در رابطه با این ماجرا #نازل شد! آیا این در شان پیامبر یک دین است؟ کمی التماس فکر! #پاسخ👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
رادار انقلاب
#شبهات_مخالفان_دین 💢 پیامبر اسلام #همسر پسرخوانده خود زینب را در حال غسل دید، زید او را طلاق داد و
💢 پیامبر اسلام پسرخوانده خود زینب را در حال غسل دید، زید او را طلاق داد و به پیامبر در آمد، آیه ۳۷ سوره در رابطه با این ماجرا شد! آیا این در شان پیامبر یک دین است؟ کمی التماس فکر! ✅پاسخ در جاهلیت بر این بود که پسرانی را به فرزند خواندگی بر می داشتند که در فرزندشان نبودند، و از آن به "دعاء" و "تبنی" یاد می کردند. این رسم عرب نبود، بلکه کشورهای مترقی آن زمان، مانند و وقتی کودکی را به فرزند خوانده گی بر می داشتند احکام فرزندان صلبی را در باره آنان جاری می کردند؛ یعنی اگر بود ازدواج با او را حرام می دانستند و اگر پسر بود ازدواج با او برای پدرخوانده جایز نبود. اسلام این احکام را باطل کرده و شمرد. 📚المیزان، ج16، ص410. ✅خداوند در آیات 4 و 5 سوره احزاب فرزند بودن پسر ها را نفی می کند. یکی از مهمترین احکام فرزند خوانده پسر که در میان عرب بسیار قبیح شمرده می شد؛ با همسر او؛ توسط پدر خوانده بود، به طوری که هر اقدام در از بین بردن آن، مخالفت زیادی را بر می انگیخت. پیامبر نیز در راه پیشرفت اسلام فرزند خوانده ای قبول کرد که برای نشان دادن ابطال حکم حرمت ازدواج با همسر پسر خوانده، به امر کرد. ✅با همسر او ازدواج کند، در ذیل آیه 37 سوره احزاب به این موضوع اشاره شده است و شأن نزولی برای آن ذکر شده است. در تفسیر قمى در ذیل آیه "وَ ما جَعَلَ أَدْعِیاءَکُمْ أَبْناءَکُمْ" آمده است: از ابن ابى عمیر، از جمیل، از امام صادق (ع) برایم حدیث کرد، که فرمود: سبب نزول این آیه این بود که وقتى رسول خدا (ص) با خدیجه دختر خویلد ازدواج کرد، به منظور تجارت از به عکاظ رفت و در آنجا زید را دید که در معرض فروش قرار گرفته، او را جوانى زیرک و تیزهوش و عفیف یافت، پس وى را خریدارى کرد، و همین که به نبوت رسید، زید را به دعوت نمود، و زید مسلمان شد، از سوى دیگر، وقتى حارثة بن شراحیل کلبى از سرگذشت پسرش زید خبردار شد، به مکه آمد (تا فرزندش را از خریده و آزاد کند)، و حارثه مردى محترم و بزرگ بود، نزد ابو طالب آمده و گفت: اى ابو طالب! پسر من (در حادثهاى) اسیر شده، و شنیده ام که به دست بفروش رفته، تا به دست برادرزاده ات افتاده است، (از تو خواهش مىکنم) به ایشان پیشنهاد کنى یا پسرم را بفروشد، و یا عوض آن غلامى دیگر بگیرد، و یا کند. ✅ابو طالب با رسول خدا (ص) صحبت کرد، حضرت فرمود: من او را آزاد کردم هر جا میخواهد برود، حارثه برخاست و دست زید را گرفت و گفت: پسر بر خیز و به شرافت و حسب و آبروى سابقت برگرد، زید گفت: به هیچ وجه تا زندهام از رسول خدا (ص) جدا نمىشوم، حارثه گفت: آیا دست از شرافت و دودمان خود بر مىدارى، و برده قریش مىشوى؟ زید مجدداً گفت: به هیچ وجه و تا وقتی که زندهام از رسول خدا (ص) جدا نمىشوم، پدرش خشمگین شد و گفت: اى گروه قریش شاهد باشید که من از او بیزارى جستم و او دیگر پسر من نیست، رسول خدا (ص) به خطاب کرد که شاهد باشید، زید پسر من است، از من ارث مىبرد، و من از او ارث مىبرم. از آن روز مردم به زید مىگفتند:" ابن محمد=پسر محمد" و رسول خدا (ص) او را دوست مىداشت، و نامش را "زید محبت" گذاشته بود. بعد از آنکه رسول خدا (ص) به مدینه مهاجرت فرمود، دختر جحش را به ازدواج زید درآورد. زید بعد از مدتی قصد جدایی از را داشت که پیامبر او را از این کار نهی فرمود[4]، اما در زید او را طلاق داد. بعد از طلاق زینب توسط زید، پیامبر(ص) به امر خداوند و در جهت از بین بردن جاهلی، قصد ازدواج با زینب را کرد، البته چون این کار، امر بزرگی بود، پیامبر می ترسید که مردم نپذیرند، لذا خداوند می فرماید: "از (انکار) مردم نترس بلکه خداوند شایسته تر است که از او بر حذر باشی!". پیامبر گرامی اسلام در نهایت با زینب ازدواج کرد و این سنت جاهلیت را برای همیشه از بین برد. در ادامه این آیه حکمت این ازدواج را از بین بردن سنت جاهلی می داند تا با از بین رفتن آن، دیگران در سختی نیفتند.خداوند می فرماید: تو را به ازدواج پسر خوانده ات در آوردیم تا دیگر مؤمنان در ازدواج با چنین مواردی دچار و سختی نشوند. 📚المیزان، ج16، ص482. http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢بهتر از سلطنت بر تمام دنیا ✅عده اى از اهالی مدينه كه سلمان‌فارسی را مسخره مى‌كردند، به او گفتند: چرا از خدا به محمد و آلش نمى‌خواهى كه تو را ثروتمندترين مرد مدينه قرار دهد. سلمان فارسی در آنها فرمود: من از ، چیزی بزرگتر از پادشاهى تمام دنيا خواستم. از خداوند به واسطه محمد و آل‌محمد خواستم كه به من زبانى کند که حمد خدا گوید. و‌ قلبى ببخشد که نعمت‌های را شاکر باشد. و بدنى که در بزرگ، صبور باشد. و خداوند متعال دعاى مرا اجابت كرد و اين از بر تمام دنيا و همه خوبي‌هاى آن هزاران بار بهتر است. 📚عده الداعی و نجاح الساعی ، ص ۲۰۱ http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59