eitaa logo
رادار انقلاب
28.9هزار دنبال‌کننده
28.4هزار عکس
47.9هزار ویدیو
145 فایل
گلچین مطالب انقلابی ویراستی رادار انقلاب: https://virasty.com/Radar_enghelab ارتباط ، ارسال سوژه و پیشنهادات : @Radarenghelab_ad فقط تبلیغات: @radar_tab
مشاهده در ایتا
دانلود
💢چرا امام حسین(ع) پس از اطلاع از شهادت مسلم بن عقیل به سمت حرکت کردند؟ وقتی کوفیان عهدشکنی کردند چرا امام مسیر را تغییر ندادند؟ ✅اگر از کوفه هم نامه هايي نمي رسيد امام سکوت نمي کردند بلکه در برابر فجايع و حکومت ساکت نبود چنانکه مي فرمايند: من از روي خود پسندي و گردنکشي (براي تشکيل حکومت) و فساد و بيدادگري، قيام نکرده ام، بلکه براي اصلاح امت جدم حرکت کردم و براي امر به معروف و نهي از قيام نمودم و به سيره و روش جدم و پدرم علي ـ ع ـ عمل مي کنم. ✅حضرت اين آيه را مي نمايند: من المومنين رجال صدقوا ما عاهدوا الله عليه فمنهم من قضي و منهم من ينتظر و ما بدلوا تبديلا؛ از مومنان مرداني هستند که به آن چه با خدا بستند وفا کردند، پس برخي از آنها پيمان خود را به انجام رساندند و برخي شان در انتظار و هرگز پيمان خود را تغيير ندادند. ✅امام نمي گويند، پس چون کوفه را گرفتند، مسلم و هاني شدند، ما کارمان تمام شد و شکست خورديم، از همين جا بر گرديم، جمله اي که حضرت بيان داشتند فهماند که مطلب چيز ديگري است. يعني مسلم به وظيفه خود عمل کرد حالا نوبت ماست. ✅از طرف ديگر حتي اگر امام حسين ـ ع ـ از مسير باز مي گشت يزيد از بیعتی که از امام حسين ـ ع ـ مي خواست، دست بردار نبود. چنانچه امام در بين راه مکه به عراق به منزلي مي رسند که با فردي سخن از رفتن به سوي به ميان مي آيد، آن فرد ديدگاه خود را از رفتن به کوفه بيان مي کند و امام را از اين کار منع مي نمايد. ✅حضرت مي فرمايند: اي بنده خدا کار صحيح بر من نيست و امر الهي تغيير نمي کند. به خدا سوگند: اينان تا خون دل مرا نریزند از من دست نخواهند کشيد. ✅شبيه همين را به برادرش محمد حنفيه فرمود: که اگر به هر گاهی برويم آنها از ما دست برنخواهند داشت. ✅لذا اگر امام از مسير هم بر مي گشتند در جاي ديگر مي بايست با حکومت به مبارزه بر مي خواست. از اين رو بهترين مکان را که از قبل براي قيام عليه غاصب و متظاهر به فساد يزيد انتخاب کرده بود در پيش گرفتند و در بين راه که خبر شهادت مسلم رسيد آن دسته از مردمي که به هواي حکومت و رسيدن به مقام و يا رسيدن به مال و غنيمتي امام را همراهي مي کردند و از درک ماهيت قيام امام حسين ـ ع ـ عاجز بودند، آن حضرت را ترک کردند و تنها کساني باقي ماندند که از شهادت و مبارزه عليه ظلم ، هراسي در دل نداشتند.   ✅چنانچه همگي گفتند: بعد از شهادت مسلم باز نمي گرديم تا خون او را بگيريم يا آنچه او چشيد ما هم بچشيم، حضرت نيز فرمودند: «بعد از شهادت مسلم و عقيل در دنيا خيري نيست». 📚نفس المهموم ص113. 📚الارشارد ج2، ص76. 📚مجمع الزوائد،ج9، ص406. http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
#ادب_برپایی_روضه_محرم 💢 بالاترین مرتبه معنویت #علامه_طباطبایی @mobahelegharn_21
💢آیت‌الله بهجت: فردای قیامت که هیچ چیز از انسان نمیخرند، #اشک بر سیدالشهدا علیه‌السلام را مثل دانۀ درّی برایش نقد میکنند. رحمت واسعه، ص٢٧١ @mobahelegharn_21
💢هدف امام، نجات بشر است شب عاشورا، حسین(ع) خطاب به اصحاب خود در تاریکی میگوید: هرکس میخواهد برود، اما ظهر عاشورا، خطاب به دشمن میگوید: آیا کسی نیست مرا دهد؟ امام، باب است حتی برای دشمنانش... مردمی که شکمهایشان از پر شده است، کلام را درک نمیکنند. http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢کربلا یک حادثه نبود، کربلا محصول یک است جریان را خواص، نخبگان و رهبران جامعه ایجاد میکنند و مردم یا ناخواسته در این جریان میشوند... مردم بر دین حاکمان خود هستند جریانی که به قتل حسین(ع) کشیده شد، جریان اسلامی بود اما اسلام شده! مردم را با نام دفاع از یزید که حاکم اسلامی است به میدان آوردند چون مبنا این بود: حسبنا کتاب الله مردم را اینگونه تربیت کرده بود که فقط کتاب خدا برای ما کفایت میکند. اما او یک اقدام اساسی دیگر هم داشت. عمربن خطاب، در زمان خلافت خود مردم مسلمان را به دو گروه تقسیم کرد. مسلمان عرب و مسلمان غیرعرب شهروند درجه یک و شهروند درجه دو این کار هم پیامبر و قرآن بود. خلیفه دوم از عصبیت و قبلیه گرایی اعراب استفاده کرد. همین نظریه در دوره و شدت گرفت. علی(ع) بین عرب و عجم فرق نمی گذاشت اما جامعه توسط قوم در حال تربیت شدن بود. کار عمر را عثمان با یک اساسی تر تکمیل کرد. http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢کنایه معنادار رئیس مجلس خبرگان به رئیس قوه قضائیه؛ آفتابه دزدها را همیشه و هرکسی می‌تواند بگیرد و اگر هم دستگیر نشوند مملکت زیرورو نمی‌شود، شما باید دانه درشت‌ها را بگیرید @mobahelegharn_21
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢وزیر ارتباطات: وزیرم اما خودم و مايحتاج خانه ام را می خرم /شنیده ام برخی از مدیران برای خانواده شان اختصاصی و راننده دارند. @mobahelegharn_21
هدایت شده از مباهله
🔸اگه نگران آینده ای😥 🔸اگه قصد ازدواج داری💑 🔸اگه میخوای معامله کنی💰 ⁉️پس چرا منتظری⁉️ 👏زود چشاتو ببند و با گرفتن فال، با لسان الغیب حافظ مشورت کن👏 👇راستی‌دانلود‌ و ارسال برنامه‌یادت‌نره👇
فال حافظ(1).apk
4.99M
🔆دکلمه‌صوتی‌تمام غزل‌ها با صدای رویایی؛ 🔆تور مجازی به همراه متن خوانا و خط‌زیبا؛ 🔆محیطی ساده و کاربری‌آسان؛ 🔆دارای‌تفسیر و توضیحات‌گویا؛ 👌به امید یه دنیا عشق و خوشی، کاملا رایگان دانلود کن👌
💢گردشگران عرب و دختران ایرانی چندی است مطالبی درباره گردشگران عرب که به ایران آمده و دختران ایرانی را می‌کنند، در شبکه‌های مجازی، بحث برانگیز شده است. تازه‌ترین کلیپ، چند اسکناس ایرانی را نشان می‌دهد که در کنار دینارهای عراقی جای گرفته و مردی که از بی‌ارزشی ریال ایرانی و ارزان بودن گردش و زنان صیغه‌ای ایرانی سخن می‌گوید. هیچ تصویری از این مرد نشان داده نمی‌شود و هیچ نشانه‌ای هم از اینکه این فیلم در کجا و به دست چه کسی ضبط شده در دسترس نیست. به دیگر، هر کسی می‌تواند این فیلم را ضبط و برای توهین و تحریک ایرانیان، آنرا پخش کرده باشد. و اتفاقا چقدر هم کارش را خوب انجام داده است! این بحث البته چند سال پیش برای نخستین بار به‌صورت وارد فضای مجازی ایرانیان گردید. هنگامی که عکسی از یک زن برهنه و چند مرد عرب در خانه‌ای منتشر شد و کسانی همچون محمد نوری‌زاد مدعی شدند در مشهد است که آن دختر ایرانی همزمان خود را در اختیار چند مرد عرب می‌گذارد. در آن هم هیچ نشانه‌ای مبنی بر درستی و نادرستی آن ادعاها در دست نبود؛ اما تقریبا همه ایرانیان آنرا باور کرده و خشمگین شده بودند. نتیجه‌ای که از اینگونه بحث‌ها به دست می‌آید، ایرانیان از گردشگران عرب خواهد بود که می‌تواند به شیوه‌های گوناگون، خود را نشان دهد: از برخوردهای نادرست با گردشگران عرب گرفته تا افزایش درخواست برای پیشگیری از ورود این گردشگران به کشور. اما به چند چنین خشمی نادرست بوده و پیامدهای زیان‌باری نه تنها برای گردشگری‌مان، بلکه برای کل کشور خواهد داشت. نخست اینکه با توجه به تحریم‌های غرب علیه ایران، گردشگران غربی بسیار اندکی به ایران می‌آیند و گردشگری ورودی‌مان فعلا دل‌خوش به همین کشورهای همسایه است. برخورد نامناسب با این گردشگران، اوضاع گردشگری‌مان را از اینی که هست هم بدتر خواهد کرد. آنچنانکه بالا رفتن برخی از دیوار سفارت عربستان، بسیاری از هتلهای مشهد را تا مرز ورشکستگی پیش برد. دوم، باور و پذیرش این کلیپ‌ها از سوی بسیاری ایرانیان، به خودی خود خطرناک است. کمتر کسی درباره درستی یا نادرستی‌شان پرسشگری کرده و عموما بدون اثبات، آنرا پذیرفته‌اند. هر دختری که کنار عرب باشد، لزوما ایرانی نیست و هر کسی هم از چند تا اسکناس ایرانی فیلم بگیرد، لزوما در ایران نیست. سوم، بیشتر گردشگران عرب، به همراه خانواده خود به می‌آیند و امکان رفتارهای ناهنجار برای‌شان اندک است. شمار عرب مجرد بی‌گمان بسیار کمتر از گردشگران خانوادگی است. چهارم، و زائران ایرانی‌ای که به کشورهای عربی، به‌ویژه عراق و عربستان می‌روند، بسیار بیشتر از گردشگران عربی است که به ایران می‌آیند. برخورد با گردشگران عرب ورودی، می‌تواند واکنشی همسان با زائران‌مان در کشورهای عربی در پی داشته باشد. پنجم، بیشتر گردشگران عرب، هستند که چشم امیدشان به ایران است. نگاه عمدتا منفی‌ای که به اعراب کشورهای دیگر وجود دارد، باعث شده و علاقه فراوان اعراب شیعه به ایران دیده نشود. برای نمونه، بسیاری از شبکه‌های اجتماعی ما، همسویی تلویحی حیدر العبادی با تحریم‌های امریکا علیه ایران را دیدند، اما اعتراضات عراقی‌ها علیه این سخنان و حمایت‌شان از ایران را ندیده یا نادیده گرفتند. این گروه از اعراب به ایران، مایه نگرانی دشمنان ایران است و بنابراین از هیچ تلاشی برای تفرقه‌افکنی در این زمینه کوتاهی نخواهند کرد. ششم، آیا گردشگر ایرانی که به تایلند، آذربایجان، ارمنستان، گرجستان، ترکیه و... می‌روند، صد درصد برای گردشگری تاریخی یا طبیعت‌گردی است؟ اگر تایلند را به خاطر شرایط در این زمینه نادیده بگیریم، درباره گردشگران ایرانی در دیگر کشورها، به‌ویژه کشورهای مسلمان چه؟ نگارنده دست‌کم چهار سال است ایرانی در ترکیه را به‌طور علمی بررسی می‌کند. اگرچه بیشترشان برای خرید، تفریح ساحلی، بازدید از بناهای و فرهنگی و... به این کشور می‌آیند، اما بخش قابل توجهی از آنان هم در مکان‌هایی ویژه در ترکیه، به دنبال رفتارهای دیگری هستند. اتفاقا جامعه ترکیه در دین، افراطی‌تر از ایران است. چرا به این رفتار ایرانی خرده نمی‌گیریم؟ پایبندی تنها ویژه زنان ایرانی است و زنان دیگر کشورها و مردان ایرانی از این پایبندی‌ها آزادند؟ اینها به معنای نادیده گرفتن رفتارهای ناهنجار عرب در ایران نیست؛ اتفاقا باید بر رفتار آنان و هتلها و خانه‌هایی که اجاره می‌کنند بیشترین نظارت صورت بگیرد. اما حجم باید با مواردی همچون اعتبار سند و مدرک، گستردگی پدیده، پیامدهای واکنش و... نیز همخوانی داشته باشد. http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
8.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 اولین بار چه کسی با استناد به یک ماجرای مشهدی را مطرح کرد؟ @mobahelegharn_21
💢«حُر» تا قبل از «حُر» شدن در آخرین روزهای ماه ذی الحجه، سپاه هزار نفری «حُر بن یزید ریاحی» به قافله امام حسین علیه السلام رسید. امام حسین از او پرسیدند: «با مایی یا ضد ما؟!» حُر پاسخ شد: «بر ضد شما! آمده ام تا شما را به کوفه نزد ابن زیاد ببرم» امام حسین فرمودند: «به کوفه نمی آیم و بر می گردم» ولی «حُر» با بازگشت امام حسین مخالفت کرد و گفت: «تا رسیدن دستور جدید، حق بازگشت ندارید» «حُر» ، نامه ای به ابن زیاد نوشت و کسب تکلیف کرد. ذخیره آب سپاه «حر» تمام شده بود و امام حسین دستور دادند به سپاه دشمن آب بدهند و حتی اسب های سپاهیان را نیز سیراب کنند!! «طرماح بن عدی» به امام حسین گفت: «بهتر است قبل از اینکه سپاه کامل دشمن برسد، همین جا با سپاه هزار نفری حُر بجنگید!» امام حسین قبول نکردند و فرمودند: «ما با حُر قراری گذاشتیم که از آن تخلف نخواهیم کرد.» ابن زیاد ، پاسخ نامه حُر را داد: «حسین بن علی را در جایی که آب و آبادی نباشد نگه دار تا سپاه عمر سعد برسد» حُر ، به دستور عمل کرد و امام حسین ، روز دوم محرم، به کربلا رسید. امام حسین می خواست که در قریه نینوا توقف کند، اما «حُر» اجازه نداد و امام حسین مجبور به توقف در کربلا شد. زهیر بن قین به امام حسین گفت: «تا جمعیت دشمن اندک است، بیایید با آنها بجنگیم.» امام حسین پاسخ دادند: «تا آنها جنگ را آغاز نکنند ، من شروع کننده جنگ نخواهم بود.» با رسیدن عمر سعد ، مأموریت حُر به پایان رسید. حُر توانسته بود از بازگشت امام حسین جلوگیری کند و او را در منطقه ای بی آب و علف متوقف نماید. صبح روز عاشورا، حُر نزد امام حسین آمد و گفت: «من همان کسی هستم که آن کارها را کردم! آیا راه توبه باز است؟!» امام حسین علیه السلام بدون یادآوری گذشته فرمودند: «بله! توبه ات قبول است. بشارت می دهم تو را به این که هم در این دنیا هم در آخرت، حُر و آزاده هستی» 📚الفتوح ، جلد ۵ ، صفحه ۱۳۶ 📚تاریخ طبری ، جلد ۵ ، صفحه ۴۰۱ 📚انساب الاشراف ، جلد ۳ ، صفحه ۱۶۹ http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59