eitaa logo
⸤ رافـضـي‌نوشـت‌ ⸣
310 دنبال‌کننده
507 عکس
10 ویدیو
2 فایل
● ‌‌حامی هیچ فرقه ، گروه ، حزب و شخصیتی نیستیم جز آل محمد صلوات الله علیهم اجمعین ‌➜‌ @Shirane_Rafezi ● ناشناس برای ارسال انتقادات و پیشنهادات ‌➜ https://harfeto.timefriend.net/16482990870145 •| #کپی‌_کاملاً_حلال |•
مشاهده در ایتا
دانلود
💠انحرافات مختار ثقفی (۲)افترا و تهمت زدن مختار به حضرت امام حسین علیه السلام !! 💥ابن سنان گفت: حضرت صادق (عليه السّلام) فرمودند: 🔹ما خانواده راستگو هستيم اما پيوسته كسانى هستند كه بر ما دروغ مى‌‌بندند تا راستگوئى ما را به خطر بيندازند با اين دروغ بستن بر ما در مقابل مردم؛ پيامبر اكرم راستگوترين مردم بود اما مسيلمه بر او دروغ مى‌‌بست امير المؤمنين (عليه السّلام) نيز راستگوترين خلق خدا بود اما عبد اللّٰه بن سبا لعنت خدا بر او باد ، بر او دروغ مى‌‌بست و با نسبت‌‌هاى دروغ سخن او را مشوب می‌كرد حضرت ابا عبد اللّٰه حسين بن علي (علیه السلام) نيز مبتلا به مختار بود ..!! 📚مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل ج ۹، ص ۹۰ 📚اختیار معرفة الرجال (رجال الکشی) ج ۱، ص ۳۰۵ 🔗 @RafidiText
💠انحرافات مختار ثقفی (۳)افترا و تهمت زدن مختار به امام سجاد علیه السلام! 🔻عن أبی عبد الله ( علیه السلام ) قال کان المختار یکذب علی علی بن الحسین (علیهما السلام ). 🔹امام صادق علیه السلام فرمود: مختار به علی بن الحسین علیهماالسلام دروغ می‌‌بست.! 📚إختيار معرفة الرجال المعروف بـ رجال الكشي، ص۱۲۵ 📚طرائف المقال، ج۲، ص۵۹۰ [وهذا حديث حسن الطريق] 📝طبق سند بررسی می‌شود و الا ما قائل به اینگونه بررسی های غلط مصطلح معمول بین اهل رجال نیستیم: ✅طبقه اول سند، دو طریق دارد که یک‌نفر ایشان صحیح النقل می‌باشد! 1️⃣عثمان بن حامد يكنى أبا سعيد الوحشي.. . 📚رجال الطوسي، ص۴۷۸ 2️⃣محمد بن یزداد الرازی: . 📚إختيار معرفة الرجال المعروف بـ رجال الكشي، ج۲، ص۸۱۲ 3️⃣محمد بن الحسین بن أبی الخطاب: . 📚رجال النجاشي، ص۳۳۴ 4️⃣عبد الله بن محمد المزخرف: . 📚رجال النجاشي، ص۲۲۶ 5️⃣حبیب بن المعلل الخثعمی: . 📚رجال النجاشي، ص۱۴۱ 🔗 @RafidiText
💠بررسی و توضیحی در مورد روایات مدح مختار ثقفی 1️⃣عن أبی جعفر( علیه السلام ) قال لاتسبوا المختار فإنه قتل قتلتنا وطلب بثارنا وزوج أراملنا وقسم فینا المال علی العسرة. 🔹مختار را فحش ندهید زیرا او قاتلین ما خاندان را کشت و برای ما خونخواهی کرد بیوه زنان ما را شوهر داد و در موقع تنگدستی ما را یاری نمود. 📚رجال كشی، ص۱۲۵، ش۱۹۷ 2️⃣عن أبی عبد الله ( علیه السلام ) قال ماامتشطت فینا هاشمیة و لااختضبت حتی بعث إلینا المختار برءوس الذین قتلوا الحسین ( علیهالسلام ). 🔹هیچ زن هاشمیه‌ای از ما شانه به سر نزد و خضاب نگرفت تا آن موقعی که مختار سر قاتلین ما را برای ما فرستاد. 📚رجال كشی، ص۱۲۷، ش۲۰۲ 3️⃣أن علی بن الحسین ( علیه السلام ) لماأتی برأس عبید الله بن زیاد ورأس عمر بن سعد، قال فخر ساجدا و قال الحمد لله ألذی أدرک لی ثاری من أعدائی، وجزی الله المختار خیرا. 🔹هنگامیکه سر ابن زیاد و عمر ابن سعد را نزد علی ابن الحسین (علیه السلام) فرستادند آن حضرت سجده کرد و فرمود : سپاس خدایی را که خون ما را از دشمنان طلب کرد خدا به مختار جزای خیر عطا کند. 📚رجال كشی، ص۱۲۷، ش۲۰۳ 🔖روایات بالا بی شک حق و صحیح است، امّا بر چند چیز دلالت ندارند: 🔻در این روایات و مختار ثقفی مدح شده است، به یقین هر کس جای مختار بود حتی فردی از اهل کتاب(مسیحی یا یهودی) هم بود اهل بیت این عمل او را می ستودند. پس این روایات دلالتی بر صحیح العقیده بودن و شیعه بودن مختار ندارد لذا نمی توانیم بگوییم این روایات با روایات مذمت مختار در تعارض است چرا که روایات مذمت در ذمّ اعتقادات انحرافی و جرائم دیگر مختار است و روایات مدح ناظر به فعل مختار در رابطه با قتل قاتلان اهل بیت علیهم السّلام است. 🔻این روایات مدح هیچکدام دلالت بر مشروعیت قیام مختار ندارد و او در قیام خود ماذون نبوده و بلکه به تصریح علمایی چون علامه مجلسی برای اهل بیت و در راه حق قیام نکرده است بلکه قیامش برای رسیدن به اهداف دنیوی بوده است. 🔻در کل باید در نظر داشت که مختار با اینکه انحرافات عقیدتی داشته است با این حال او از اهل نجات خواهد بود چنانکه در روایتی فرموده شده امام حسین علیه السّلام او را شفاعت خواهد کرد و اگر این عمل و فعل خوب او یعنی انتقام از قاتلان نبود شفاعت اهل بیت به او نمی رسید. رحمة الله علیه🌹 🔗 @RafidiText
پیشاپیش ولادت کریم اهل بیت و به درک رفتن دشمن آن حضرت(فاحشه ای به نام عایشه)را خدمت تمام محبین مولا تبریک و تهنیت عرض میکنیم @RafidiText
بسـم‌رب‌الحـیدࢪڪراࢪ¹¹⁰ . . .♡
⭕️قائلین به کافرند❗️ ✍تناسخ به معنای انتقال روح از جسمی به جسم دیگر پس از مرگ و بازگشت دوباره آن به دنیا است. و در روایات صریح از ائمه هدی علیهم السلام کسی که به تناسخ اعتقاد داشته باشد کافر است. 🔻 رضوان الله علیه می‌نویسد: 🔸مأمون - لعنه الله - به امام رضا علیه السلام گفت: ای ابا الحسن در باره قائلین به تناسخ چی میگویی؟ حضرت فرمود: کسی که قائل به تناسخ است به خداوند عظیم کافر است و تکذیب کننده بهشت و جهنم است. و در روایت دیگر امام رضا علیه السلام فرمود: قائلین به تناسخ کافرند. 📚بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏۴، ص۳۲۰ 🔗 @RafidiText
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | واکنش استاد میرباقری، به تقدس تراشی برای مثنوی و معنوی!! ⚠️چرا از مثنویی که در آن به پدر امیرالمومنین علیه السلام توهین شده تمجید می‌‌شود؟!! 📎نسبت کُفر دادن به حضرت ابوطالب علیه السلام توسط مولوی 🔗 @RafidiText
مولوی ابن ‏ملجم لعنة الله علیه را آلت حق مى‌‏شمارد، و جنایت او را غیر قابل طعن و ملامت مى‌‏داند!! 📝مقدمه: عرفای عقیده به دارند و انسان را موجودی آزاد و مختار و با اراده نمی‌دانند، زیرا آنان طبق عقیده‌ی قائلند که یک ذات بیشتر در عالم وجود ندارد و آن ذات نیز در قالبهای گوناگون بصورت موجودات ظاهر شده است!! بنابراین چون یک موجود و یک ذات بیشتر در عالم موجود وجود ندارد، پس یک اراده و یک فاعل هم بیشتر در عالم نیست!! آنان خدا را صاحب تمام افعال بشر میدانند و می‌گویند که بشر فقط آلت است و هیچ گونه فاعلیتی نسبت به فعل خودش ندارد!!! 💠علامه حلی رضوان الله علیه در نفی جبر و عقیده امامیه می‌نویسد: 🔸هذا مذهب الإمامية قالوا إن الله تعالى أراد الطاعات و لم يرد المعاصي سواء وقعت أو لا و كره المعاصي سواء وقعت أم لا و لم يكره الطاعات سواء وقعت أم لا. 🔹اين مذهب اماميه است. ايشان برآنند كه خداوند طاعت را اراده كرده است، خواه انجام شود يا نشود؛ و گناهان خواه واقع شوند و خواه نشوند مورد اراده او نيستند. 📚نهج الحق و كشف الصدق، ص۹۴ 🔻اما مولوی در مسئله جبر و موضع او در قبال ابن ملجم لعنة الله علیه ▪️مولوی ضمن حکایتی کذب و افتراء می‌گوید: 🔹پیامبر(ص) ابن ملجم را خبر داده بود که قاتل علی علیه السلام خواهد شد، لذا زمانی که دانست قاتل حضرت امیر خواهد شد از آن حضرت خواست که او را بکشد که مولا در جواب فرمود: قضا و قدر الهی این است و من نمی‌توانم قصاص قبل از جنایت انجام دهم! و دست تو، دست حق است! و تو در واقع آلت حقّی و فاعل در اینجا است، و من این عمل را از تو نمی‌دانم! و به دست حق نمی‌توان طعن زد، و من تو را حلال می‌کنم و چون خونم را بریزی شفیع تو منم !!! ✍️نقد و بررسی: 🔻مولوی از زبان پیامبر و حضرت امیر می‌نویسد: گفت پیغامبر به گوش چاکرم کو برد روزی ز گردن این سرم کرد آگه آن رسول از وحی دوست که هلاکم عاقبت بر دست اوست هیچ بغضی نیست در جانم ز تو زآنکه این را من نمی دانم ز تو آلت حقی تو فاعل، دست حق چون زنم بر آلت حق طعن و دق 📚مثنوی، دفتر اول، بخش ۱۶۷ ✅پاسخ: 📝شک نیست که این حکایت و ، و هرگز حضرت رسول خدا (ص) به ابن ملجم نگفته بود که تو قاتل على خواهی بود و هرگز على (ع) به اين عدو الله نگفته بود که بغض تو در دلم نیست! و احادیث درین باب متواتر است. 📚تحفه الاخیار، ص۱۸۰و۱۸۱ ✍️به عنوان مثال: نقل شده آخرین سخنی که امیرالمؤمنین علیه السلام به امام حسن علیه السلام فرمود این بود: 🔸يا بني إذا مت فألحقوا بي ابن ملجم لعنه الله أخاصمه عند رب العالمين. 🔹ای فرزندم اگر از دنیا رفتم، ابن ملجم را به من ملحق کنید تا در نزد پروردگار جهانیان با او مخاصمه (دادخواهی) کنم. 📚بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏۴۲، ص۲۵۴ 📝و هرگز حضرت به او نگفته بود که من تورا قاتل خود نمی‌دانم، بلکه قاتل من خداست و تو آلت خدائی! چرا که این مذهب جبر است و حضرت مرتضی تصریح کرده که جبری [مذهب] کافر و مشرکست. 📚تحفه الاخیار، ص۱۸۱ 💠علامه مجلسی رحمة الله علیه نیز می‌فرماید: 📌در هیچ صفحه از صفحه‌های نیست که اشعار به یا وحدت وجود یا موجود یا سقوط عبادات یا غیر آنها از نکرده باشد. 📚عین الحیات 🔸ادامه🔸👇
⸤ رافـضـي‌نوشـت‌ ⸣
❌مولوی ابن ‏ملجم لعنة الله علیه را آلت حق مى‌‏شمارد، و جنایت او را غیر قابل طعن و ملامت مى‌‏داند!!
🔻مولوی در ادامه می‌نویسد: من حلالت می‌کنم خونم بریز! تا نبیند چشم من آن رستخیز لیک بی غم شو شفیع تو منم! خواجه روحم نه مملوک تنم 📚مثنوی، دفتر اول، بخش ۱۷۰ 💠 ملا می‌نویسد: 📌و دلیل دیگر بر بدی اعتقاد ملای روم این بیت مثنویست: "غم مخور فردا شفیع تو منم" این بیت را از زبان حضرت مرتضی علیه السلام گفته و مخاطب به این کلام ابن ملجم [لعنة الله علیه] است. این رأی فاسد و اهل بیت است و مخالف روایت مشهوره است که شیعه و سنی در کتابهای خود روایت کرده‌اند. که حضرت رسول (صلی الله علیه وآله) به حضرت مرتضی (علیه السلام) فرمود: اشقى الآخرين آن کسی است که محاسنت را بخونسرت رنگین نماید. 📚تحفه الاخیار، ص۱۷۹و۱۸۰ 💥صوفی کش مشهور آقا محمد علی نیز مینویسد: 🔹این اشعار مولوی است ... و به اجماع مسلمين به وصيّت حضرت امير المؤمنين (عليه السلام) حضرت امام حسن (عليه السلام) ابن ملجم لعين را كشت و به اذن آن حضرت و حضرت امام حسين (عليه السلام) جسد آن اشقى الآخرين را سوزاندند. 📚مقامع الفضل، ج۱، ص۴۵۳ 💥و همچنین در کتاب دیگرش نیز می‌نویسد: 🔹و این افترا مانند افترائی است که مذکور شد از حکایت حضرت امیر[علیه السلام] به ابن ملجم [لعنة الله علیه] ، ووعدۀ شفاعت به او دادن ، وبغض او را در دل نداشتن ، وکشتن را از ابن ملجم ندانستن، بلکه از خدا دانستن ، زیرا که همه آنها کذب وافتراست، زیرا که ابن ملجم اشقى الاخرين بوده و قابل شفاعت نبوده. 📚خیراتیه در ابطال صوفیه، ج۲، ص۴۸ 🔻جناب میر جلال ابراهیمی شارح کتاب مثنوی ذیل قول "غم مخور که شفیع تو منم" می‌نویسد: 🔹هیچ تاریخی از امیرالمؤمنین علیه السلام چنین گفتاری را نقل نکرده است! 📚شرح تحلیلی اعلام مثنوی، ص۷۷۱ 👌و در آخر یک روایت از امام رضا علیه السلام پیرامون جبرگرایان: امام رضا علیه السلام فرمودند: 🔸بالتَّشْبِيهِ وَ الْجَبْرِ فَهُوَ كَافِرٌ مُشْرِكٌ وَ نَحْنُ مِنْهُ بِرَاءٌ فِي الدُّنْيَا وَ الْآخِرَة. 🔹هر کس به تشبیه و جبر اعتقاد داشته باشد کافر و مشرک است، و ما در دنیا و آخرت از او بیزاریم. 📚التوحید، شیخ صدوق، ص۳۶۴ ✴️اسکن‌های مصادر در ادامه ان‌شاء‌الله 🔗 @RafidiText