💢ایام #محسنیه
دفن بدن مطهر رسول خدا صلي الله عليه و آله :
⚫️در نيمه شب اول ربيع الاول بدن مطهر خاتم الانبياء و المرسلين صلي الله عليه و آله را امير المؤمنين علي بن ابي طالب عليه السلام دفن فرمودند.
📚طبقات ابن سعد: ج 2، ص 78
📚 مسند احمد: ج 6، ص 64
📚سنن بيهقي: ج 3، ص 409
🔸 در اين ايام، سه بار به منزل آن حضرت زهرا سلام الله علیها هجوم آوردند
⚫️ بار اول در روز اول ربيع بود كه براي بيعت آمدند و آن حضرت فرمود كه قسم ياد كردهام كه تا جمع قرآن تمام نشود از خانه بيرون نيايم و آنان بازگشتند. پس از آن امير المؤمنين شبها صديقه طاهره و حسنين عليهم السلام را بر در منازل اصحاب ميبردند و طلب ياري مينمودند.
📚كتاب سليم: ص 128
📚حتجاج: ص 75 ،190
⚫️بار دوم هجوم غاصبان به منزل امیرالمؤمنین سلام الله علیه.
چند روز بعد از دفن پيامبر صلي الله عليه و آله بود كه زبير و عدهاي ديگر در منزل امير المؤمنين عليه السلام جمع شده بودند .
📚توحيد صدوق: ص 73
📚 احتجاج: ج 1، ص 111
📚 بحار الانوار: ج 28، ص 321 .
⚫️چهارم ربیع الاول
بار سوم به منزل حضرت هجوم آوردند، و پس از آتش زدن در منزل و ضرب و جرح صديقه طاهره سلام الله عليها و كشتن حضرت محسن عليه السلام، امير المؤمنين عليه السلام را با دست بسته بيرون بردند.
📚كتاب سليم: ص 249 82
📚الكوكب الدري: ج 1، ص 194
📚 الجمل: ص 117
📚 كامل ابن اثير: ج 2، ص 326
بسم ربّ الزّهرا سلام اللّه علیها
«اَلْقَوْلُ مِنِّا فِي جَمِيعِ اَلْأَشْيَاءِ قَوْلُ آلِ مُحَمَّدٍ»
https://eitaa.com/joinchat/2606366879C09a8d979ef
💢#مُسلمانِمکتبِثَقَلِینیم
«الّلهُمَّ عجِّل فَرَج آلِ مُحمَّد و أهلِک أعدائَهُم»
هدایت شده از « مخمور »
4_5951977008920526901.pdf
4.43M
🔻در این جزوه 1600 جمله از حضرت امیرالمومنین سلام الله علیه که با «أنا» شروع میشود و حضرت خودشان را وصف میکنند جمع آوری شده است.
@Thaqalein
هی انا گفته و سلمان شده دیوانه او
جان به قربان انا گفتن سلطان نجف
🔴اسعدالله ایامکم، سالروز به درک واصل شدن عمر بن خطاب به دست ابولولو علیه الرحمة خدمت تمامی موالیان امیرالمومنین و فاطمة زهرا سلام الله علیهما تبریک و تهنیت باد!🔴
• pay.eitaa.com/v/?link=UZ9WE •
بَرئتُ إلي اللهِ عزّوجلّ مِنْ أعداءِکم وَ مِنَ الجبتِ وَ الطّاغوتِ وَ الشَّیاطین وَ حزبِهم الظّالمینَ لکم الجاحدینَ لحقّکم وَ المارقینَ مِنْ ولایتکم وَ الغاصبینَ لإرثکم.
لینک گروه
• https://eitaa.com/joinchat/1812398242C25b17f076a
هدایت شده از ـ دارُ الحَدیث ـ
❗️نماز بی ذکر علی و آل علی علیهم السّلام قبول نیست❗️
1⃣عَنْ جَابِرٍ الْجُعْفِیِ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام یَقُولُ: إِذَا صَلَّی أَحَدُکُمْ فَنَسِیَ أَنْ یَذْکُرَ مُحَمَّداً وَ آلَهُ فِی صَلَاتِهِ سَلَکَ بِصَلَاتِهِ غَیْرَ سَبِیلِ الْجَنَّهِ وَ لَا تُقْبَلُ صَلَاهٌ إِلَّا أَنْ یُذْکَرَ فِیهَا مُحَمَّدٌ وَ آلُ مُحَمَّدٍ.
💠جابر جعفی رحمة الله علیه نقل می کند که امام صادق علیه السّلام فرمود: هرکس نماز بخواند و در نمازش آوردن ذکر و اسم محمد صلی الله علیه و آله و آل محمد علیهم السلام را (عمداً) فراموش و ترک کند، با نمازش به راهی غیر از راه بهشت رفته است؛ نماز بدون ذکر محمد و آل محمد قبول نمیشود.
📚بحارالانوار ج ۸۲ ص ۲۸۳ ح ۶
✅تشهد و تسلیم رافضی
💠صورت تشهّد واجبى اينست كه اشهد ان لا اله الّا اللّه وحده لا شريك له و اشهد انّ محمّدا عبده و رسوله اللّهمّ صلّ على محمّد و ال محمّد و جائز نيست كه اشهد نگويد و لا اله الّا اللّه بگويد و سنّت است كه بر اين بيفزايد چنانكه ابو بصير از حضرت امام جعفر صادق ع نقل كرده: بسم اللّه و باللّه و الحمد للّه و خير الأسماء كلّها للّه اشهد ان لا اله الّا اللّه وحده لا شريك له و اشهد انّ محمّدا عبده و رسوله ارسله بالحقّ بشيرا و نذيرا بين يدى السّاعة و اشهد انّ ربّى نعم الرّبّ و انّ محمّدا نعم الرّسول و انّ عليّا نعم الوصىّ و نعم الامام اللّهمّ صلّ على محمّد و ال محمّد و تقبّل شفاعته فى امّته و ارفع درجته.
📚يكدوره فقه كامل فارسى، ص: ۳۱ (علامه مجلسی)
📝📌می توانید به صورت های دیگر نیز بگویید:
1⃣أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اَللَّهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِیکَ لَهُ وَ أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ وَ أَنَّ عَلِیّاً نِعْمَ اَلْمَوْلَی، اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ.
2⃣أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اَللَّهُ رَبُّ اَلْعَالَمِینَ وَ أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ و سَیِّدُ اَلنَّبِیِّینَ وَ أَنَّ عَلِیّا وَصِیُّهُ سَیِّدُ اَلْوَصِیِّینَ وَ أَنَّ فاطِمَةَ الزَّهراءِ حُجَّةُ اللهِ عَلَی الاْءَئِمَّهِ الْمَعْصُومینَ.
🔹🔻برای تسلیم نماز نیز این ها در روایات وارد شده است:
1⃣مرحوم محدث نوری از کتاب فقه الرضا صلوات الله علیه روایت کرده که حضرت امام رضا صلوات الله علیه (در مورد سلام نماز) فرمودند که بعد از تشهد چنین بخوانید: السَّلَامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا النَّبِيُّ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ، السَّلَامُ عَلَيْكَ وَ عَلَى أَهْلِ بَيْتِكَ الطَّيِّبِينَ، السَّلَامُ عَلَيْنَا وَ عَلَى عِبَادِ اللَّهِ الصَّالِحِينَ، (السَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُه).
📚فقه الرضا (ع) ص ۸
📚مستدرک الوسائل ج ۵ ص ۲۲ ح ۵۲۶۸
2⃣مرحوم شیخ طوسی، و مرحوم شیخ صدوق رضوان الله تعالی علیهما از معصومین صلوات الله علیهم روایت کرده که در سلام نماز چنین میتوان خواند: اَلَّسلامُ عَلَیْکَ اَیُّهَا النَّبِىُّ وَ رَحْمَةُ اللّهِ وَ بَرَکاتُهُ، السَّلاَمُ عَلَى الْأَئِمَّةِ الْهَادِينَ الْمَهْدِيِّينَ، اَلسَّلامُ عَلَیْنا وَ عَلى عِبادِ اللّهِ الصّا لِحینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکُمْ وَ رَحْمَةُ اللّهِ وَ بَرَکاتُهُ.
📚مصباح المتهجد ص ۵۰
📚المقنع ص ۲۹
📚جامع الأحادیث شیعه ج ۵ ص ۳۳۱ ح ۸
@Dar_alhadith
هدایت شده از قِـشـٰا؏
قِـشـٰا؏
عـاشـق را که برعَکس کنی!!
میشود قِـشـٰا؏
دهخدا را میشناسی؟!
لغت نامه اش را باز کردم
معنی قِـشـٰا؏:دَردی که دَرمان ندارد.
《گاهی باید برای تسکین دل شعر خواند و شعر سرود》
https://eitaa.com/joinchat/3923640432C37a8fa09c6
هدایت شده از موسوی
💐 اثر اسم امیرالمؤمنین علی علیه السلام 💐
روایت صاحب عیون الأخبار است که می گوید ؛
امیرالمومنین علیه السلام در راهی در حرکت بود که یکی از اهل خیبر با او همراه شد و از یک وادی عبور می کردند که در آن سیل جاری بود،
آن فرد خیبری، عبای پشمین خود را بر روی آب پهن کرد و بر روی آب حرکت کرد و بعد امیر المؤمنين علیه السلام را صدا زد و گفت ؛
آهای! اگر مثل من بلد بودی این کار را انجام دهی مثل من بروی آب حرکت می کردی،
امیرالمومنین علیه السلام به او فرمود :
همان جا باش، و بعد به آب اشاره کرد و آب منجمد شد و حضرت بروی آن حرکت کرد،
وقتی آن خیبری این حالت را دید بر روی پای حضرت افتاد و گفت ؛
ای جوان! چه گفتی که آب را به شکل سنگ در آوردی؟
امیرالمؤمنین علیه السلام به او فرمود : تو چه گفتی که بر روی آب عبور کردی؟
خیبری گفت ؛ من خداوند را به اسم اعظمش خواندم،
امیر المؤمنين علیه السلام فرمود : این اسم اعظم چیست؟
گفت ؛ من او را به اسم وصی محمد صدا زدم،
امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود : من وصی محمد هستم،
خیبری گفت ؛ این درست است، و بعد مسلمان شد.
📚 مدينة المعاجز ج 1 ص 430
مشارق انوار الیقین فی حقائق أسرار امیرالمؤمنین علیه السلام ص 554_555📚
🍃🍂🍃🍂🍃🍂
ولایة علی بن ابی طالب علیه السلام حصنی فمن دخل حصنی امن من عذابی
🍂🍃🍂🍃🍂🍃
🌴🌴الحمد لله الذي جعلنا من المتمسکین بولاية مولانا امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام و الائمه المعصومين علیهم السلام 🌴🌴
هدایت شده از امام زمان سلام الله علیه ✨
📌 #رجعت #اعتقادات
📝 #قسمت_ششم
🔻اهمیت مسأله رجعت
🔹در باب رجعت به چند روایت اشاره می کنیم:
💠قَالَ الصَّادِقُ «علیه السلام»: مَنْ أَقَرَّ بِسِتَّةِ أَشْيَاءَ، فَهُوَ مُؤْمِنٌ - و ذکر ع منها - الْإِيمَانَ بِالرَّجْعَةِ (امام صادق علیه السّلام فرمود: هر کس به شش چیز مقر و معتقد باشد او حقاً که شیعه و مؤمن است که یکی از آن شش مورد " ایمان به رجعت " است.)
📘صفات الشیعة للصدوق ص ۲۹ ح ۴۱
💠عَنِ الْفَضْلِ بْنِ شَاذَانَ عَنِ الرِّضَا علیه السلام قَالَ: مَنْ أَقَرَّ بِتَوْحِیدِ اللَّهِ وَ سَاقَ الْکَلَامَ إِلَی أَنْ قَالَ وَ أَقَرَّ بِالرَّجْعَةِ وَ الْمُتْعَتَیْنِ ... فَهُوَ مُؤْمِنٌ حَقّاً وَ هُوَ مِنْ شِیعَتِنَا أَهْلَ الْبَیْتِ (حضرت امام رضا علیه السّلام فرمود: کسی که معتقد به توحید خدا باشد - تا آنجا که فرمود - و معتقد و مقرّ به رجعت و متعه حج و متعه زنان باشد حقیقتا مؤمن و شیعه ما اهل بیت است.)
📘بحارالانوار ج ۵۳ ص ۱۲۱
💠قَالَ الصَّادِقُ علیه السلام: لَیْسَ مِنَّا مَنْ لَمْ یُؤْمِنْ بِرَجْعَتِنَا (امام صادق علیه السّلام فرمود: از ما اهل بیت و شیعیان مان نیست هر کسی که ایمان به بازگشت ما بدنیا نداشته باشد.)
📘بحارالانوار ج ۱۰۰ ص ۳۲۰
🔻اعتقاد روات و قدماء شیعه به رجعت و تشنیع سنیان به ایشان
🔹وقتی کتب رجالی اهل سنت را تورق می کنیم می بینیم این جماعت راویانی را که اعتقاد به رجعت داشتند در ذیل کذابین و ضعفاء آوردند. مثلاً: جابر جعفی علیه الرحمة که از اصحاب امام باقر علیه السّلام بود بدلیل اعتقاد به رجعت و لعن بعضی از صحابه روایات او را از پیامبر قبول ندارند(📚الضعفاء عقیلی ج ۱ ص ۱۹۱) یا اصبغ بن نباته که از اصحاب امیرالمومنین است روایاتش را مورد قبول نمی دانند چون از مومنین و معتقدین به رجعت بود(📚الضعفاء عقیلی ج ۱ ص ۱۲۹) یا ابو حمزه ثمالی که از اصحاب امام سجاد علیه السّلام است کذاب می دانند و روایاتش را قبول ندارند چرا که معتقد به رجعت است. (📚الضعفاء عقیلی ج ۱ ص ۱۷۲) یا افرادی مثل مومن الطاق و سیّد حمیّری در نزد اهل سنت بخاطر تشیع و اعتقاد به رجعت مذموم هستند. این مسأله نشان می دهد که اعتقاد به رجعت اعتقاد روات و خواص از قدماء شیعه بوده است و یک مسأله من در آوردی و جدید نیست. همانطور که علامه مجلسی (رحمة الله علیه) فرموده: حتی نظموها فی أشعارهم و احتجوا بها علی المخالفین فی جمیع أمصارهم و شنع المخالفون علیهم فی ذلک (شیعیان رجعت را به شعر در آورده و در تمام شهرهای خود در مقام مناظره با مخالفین بدان استناد میجستند، و مخالفین هم آنها را بخاطر این عقیده سرزنش مینمودند) 📚بحارالانوار ج ۵۳ ص ۱۲۲ تذییل
🔻منکر و مخالف و شاک در رجعت
🔹علامه مجلسی ره در این رابطه می نویسد: ظنی أن من یشک فی أمثالها فهو شاک فی أئمة الدین و لا یمکنه إظهار ذلک من بین المؤمنین فیحتال فی تخریب الملة القویمة بإلقاء ما یتسارع إلیه عقول المستضعفین و تشکیکات الملحدین. (من فکر میکنم که هر کس در موضوع رجعت تردید کند، در منصب امامت ائمه اطهار علیهم السّلام شک دارد، ولی چون نمی تواند آن را در بین مؤمنین اظهار کند، با حیله و نیرنگ به منظور تخریب دین حنیف اسلام، شبهاتی درباره رجعت که ناشی از ملحدان بی دین است القا نموده و افکار مردم ضعیف الایمان را از اعتقاد به آن منحرف میسازد) 📚بحارالانوار ج ۵۳ ص ۱۲۲ تذییل. همچنین باید توجه داشت منکر رجعت منکر قدرت خداوند بر توانایی باز گرداندن مردگان به دنیا و احیاء موتی است، چنانکه در زیارات اهل بیت علیهم السّلام بعد از اقرار به می گوییم: انی مقر برجعتکم و لا انکر لله قدرةً (من به رجعت شما معتقدم و قدرت خدا را انکار نمی کنم) در روایات هم فرموده شده است: قدریه(فرقه ای از سنیان)که عقاید انحرافی شان ختم به انکار قدرت خدا بود در انکار رجعت اصرار بیشتر داشتند، امام باقر علیه السّلام فرمود: تلک القدرة و لا ینکرها إلا القدریة لا تنکره تلک القدرة. (رجعت، قدرت نمایی خداوند است و کسی جز فرقه «قدریه» آن قدرت را انکار نمی کند) 📚بحارالانوار ج ۵۳ ص ۷۲ ح ۷۱
🆔 @mohadesin_marefat_110