🔖آیا علامه مجلسی رحمهُ الله کتاب مشارق و روایات برسی را بصورت مطلق تضعیف کرده است❓
🔹در پاسخ می گوییم: خیر! ادامه کلام مرحوم مجلسی نیاورده شده که علامه میفرماید: إنّما أخرجنا منهما ما یوافق الأخبار المأخوذة من الأصول المعتبرة. (ما فقط در کتاب بحارالانوار روایت کردیم از کتاب مشارق و الفین برسی آنچه را که موافقت دارد با اصول معتبره روایی)
🔹در نتیجه از کلام مرحوم علامه استفاده می شود هر آنچه برسی رحمهُ الله نقل کرده است اگر با اصول معتبره موافق بود اخذ می نماییم، دوم اینکه این روایت " اذا شاء الله شاء " را خود علامه در بحار به آن اعتماد کرده و نقل کرده است.
📚بحارالانوار ج ۲۵ ص ۱۶۹
🔹چرا فقط در رابطه با برسی رحمهُ الله به سخن مرحوم مجلسی که بسیار طریقت محتاطی داشتند اکتفاء کردی؟ علامه آن قدر در رابطه با روایات سخت می گرفتند که نظرشان در رابطه با قسمت هایی از دعای عرفه مثبت نبود و آن را جعل صوفیه می دانستند! (📚بحارالانوار ج ۹۵ ص ۲۲۷) پس به بیان یک عالم در رابطه با مرحوم برسی اکتفاء نکن به سخن صاحب کتاب شریف الغدیر نیز نگاه کن ببین چه می گوید در وصف مرحوم برسی و مشارق او:
💠علامه امینی رضوان الله علیه گوید:
➖استاد حافظ رضی الدین رجب پسر محمد پسر رجب برسی حلی است از علماء عارف امامی و از فقیهانی که 👈در علومی دست داشته👉- 👈با آن #برتری_آشکارش در #حدیث و پیشروی در ادبیات و سخن سرائیهای نیکو و چیرگی در دانش حروف و رازهای آن و بیرون کشیدن سودهایش-👉 از این روی میبینی نوشته هایش سرشار است از پژوهشها و موشکافی ها. در عرفان و حروف روشهای ویژه ای برگزیده و هم در دوستی ائمه ما - علیهم السّلام - برداشتها و نگرش هائی دارد که 👈صنفی از مردم این دیدگاه های او را نمی پسندند و او را متهم به غلو و ارتفاع می کنند در حالی که این حق نیست و جمیع آنچه حافظ رجب برسی در شأن ائمه علیهم السّلام ضبط کرده است در مرتبه ای پایین تر از غلو و ادعای نبوت قرار دارد.👉
📚الغدیر ج ۷ ص ۴۹ (الحافظ البرسی الحلّی)
🔖شبهه ای دیگر که مطرح می کنند اینکه حافظ رجب برسی عارف و صوفی بوده است یا آراء گمراه کننده عرفانی داشته است و اعتماد به کتاب او نادرست می باشد!
🔹در پاسخ این روایت کافی است: خاندان فضال واقفی مذهب شدند اما امام عسکری علیه السّلام فرموده اند روایاتی که در کتبشون اوردند را بپذیرید اما نظرات شخصی خودشان را که مستند به روایتی از ما نیست ترک کنید.
💠عنِ الْحُسَيْنِ بْنِ رَوْحٍ عَنْ أَبِي مُحَمَّدٍ الْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ علیهما السلام: أَنَّهُ سُئِلَ عَنْ كُتُبِ بَنِي فَضَّالٍ، فَقَالَ خُذُوا بِمَا رَوَوْا وَ ذَرُوا مَا رَأَوْا.
▫️حسین بن روح از امام حسن عسکری علیه السلام نقل می کند که از ایشان درباره کُتب خاندان فَضّال پرسیده شد و امام (ع) فرمود: بگیرید آنچه از ما روایت کرده اند و رها کنید آنچه را که نظر شخصی داده اند.
📚وسائل الشيعة، ج ۲۷ ص ۱۴۲
#برسی #مشارق
#توهم_غلو
🔗 @RafidiText
📢جناب #موسوی_مطلق و ترفیعِ مقام برای #حافظ_شیرازی، مقامی حتی بالاتر از انبیای الهی❗️
❌آیا این سخنان کفر نیست؟! تجلیِ ذات؟!! دیگر چرا مقام انبیای الهی را بخاطرِ دلدادگی به حافظ تنزيل میدهید؟!
📎✅پاسخ صریح آقای نوری همدانی به استفتائی درباره “کتاب قبول اهل دل” در پست بعدی⬇️
🔗 @RafidiText
⸤ رافـضـينوشـت ⸣
✅پاسخ صریح آقای #نوری_همدانی به استفتائی درباره “کتاب قبول اهل دل”
✍️نشر چنین کتابهائی #جایز_نیست و این گونه ادعاها بیپایه و بیارزش میباشد. فرقههای صوفیه نیز دارای انحرافاتی هستند و خود را به عنوان #عرفان اسلامی معرفی میکنند، شرکت در جلسات آنان و ترویج از سران آنان و نشر کتابهائی که موجب انحراف است، #جایز_نیست.
#تقابل_علما_با_صوفیه
#ثقلین_عرفان_حقیقی
🔗 @RafidiText
❌ابن عربی: ادعای دیدن خدا در خواب!!
✍️بر اساس عقاید شیعه و روایات اهل بیت علیهم السلام #رؤیت_خداوند متعال کفر است برخلاف عقیده مخالفین که قائل براینند خداوند را میتوان در خواب و در قیامت دید!!
🔻از احمد بن حنبل امام حنابله نقل است که گفت: خدای خویش را در خواب دیدم!
📚احیاء علوم الدین، غزالی، ص۳۲۴
✍️ابن عربی هم مدعی شده خدا را در خواب دیده است: «همانا من خدا را دو بار در خواب دیدم که به من گفت بندگانم را نصیحت کن.!»
📚الفتوحات المکیة، ج۵، ص۱۵۶-۱۵۷
📌این در حالی است که به فرموده امام صادق علیه السلام چنین کسی #بیدین و #زندیق است!!!
✍️شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است: امام صادق علیه السلام فرمودند: «خداوند نه در خواب دیده میشود نه بیداری و نه در دنیا و نه در آخرت. هرکس معتقد به دیدن خدا باشد، دین ندارد.»
📚امالی شیخ صدوق، صفحه ۴۳۵، مجلس ۸۹، حدیث ۵
⚠️بر اساس نص اين روايت شريف، ابن عربي فردي بي دين بوده است. اما با اين حال مدعيان عرفان ابن عربي را عارف كامل! ميدانند و مدعي تشيع او هستند!!!
#ابن_عربی #صوفیه
#عرفان_و_تصوف
🔗 @RafidiText