eitaa logo
راه وسط( علی غلامی دهقی فریدنی)
363 دنبال‌کننده
103 عکس
63 ویدیو
25 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
17. چالش.pdf
156K
🔶 انتخابات و چالش دو جریان تند سیاسی 🔴فایل pdf http://eitaa.Com/Rahevasat
🌹کاندیدای یگانه انقلاب!!! ✍علی غلامی دهقی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ✅ در کمال شگفتی و تعجّب مشاهده می شود که در زمان انتخابات، برخی از فعالان فضای مجازی از کاندیدای مورد علاقه خود با عنوان "کاندیدای یگانه انقلاب" یاد می کنند. برخی دیگر هم با گونه شناسی گفتمان ها در انتخابات، از نامزد مورد پسندشان با عنوان " گفتمان اصیل و خالص انقلابی " نام برده اند. ضمن احترام به این عزیزان و نامزد مورد پسندشان، چنین نظری نشانگر شخصیت زدگی است؛ که در صدد نفی دیگران و اثبات نظر خود است. شخصیت زدگی آفتی اجتماعی است که ریشه در تُنُک مایگی و تنگ نظری دارد. در این باره خاطره ای از علامّه شهید مطهری بسیار آموزنده است. مرحوم علی دوانی گزارش کرده است که شهید مطهری با اینکه بیش از هر کس امام خمینی (قُدّس سرّه) را دوست داشت، حاضر نبود در شعارها بشنود که طلبه‌ای بگوید: برای سلامتی یگانه مرجع تشیّع شیعیان جهان صلوات. شبی که این شعار را در مسجد اعظم قم با حضور سایر مراجع از طلبه‌ای شنیده بود، سخت ناراحت بود. می‌گفت عظمت آقای خمینی معلوم است. احتیاج به این قبیل شعارها ندارد. این توهین به دیگر مراجع است. (علی دوانی، خاطرات من از استاد شهید مطهری، تهران ،انتشارات صدرا، ۱۳۹۰، ص ۱۸؛ غلامی دهقی، علی، راه وسط در دین، آئین، سرزمین، ص ۱۰۵) ۸ تیر ۱۴۰۳ http://eitaa.Com/Rahevasat
4_5769426914427016595.pdf
597.3K
🔶️ انتشار مقاله "ردیابی اندیشه‌های خُصَیبی در باورهای فرقه شیخیه با تکیه‌بر کتابِ الهدایه الکبری"/ علی غلامی دهقی، امیرحسن مظفری زاد. ✅ شماره ۴۹ فصلنامه پژوهشنامه تاریخ اسلام https://t.me/rahevasat
🗳 رهبر انقلاب، خطاب به نامزدهای انتخابات: رقیب‌هراسی نکنید؛ کشور ضرر میکند ✏️ ما در گذشته هم هر وقتی که نامزدها در مناظرات تلویزیونی و غیره روش اهانت و توهین و تهمت و تخریب طرف مقابل و ترساندن مردم از رقیب را دنبال کردند، کشور به نحوی از انحاء ضرر کرد؛ در گذشته هم این جور بوده. این جوری نباشد که مردم را از رقیب بترسانیم که اگر او بیاید چنین خواهد شد، چنین خواهد شد. ۱۴۰۰/۰۳/۰۶ 💻 Farsi.khamenei.ir https://t.me/rahevasat
24.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بالاخره ما میتوانیم مشکلاتمان را با آمریکا حل کنیم یا نه ⁉️ هر سال نزدیک انتخابات بعضی ها میگویند میتوانیم بعضی دیگر میگویند نمیشود❗️ حرف چه کسی را باور کنیم⁉️ تا کی قرار است با آمریکا دعوا داشته باشیم❓ ایراد از ماست یا جای دیگر⁉️ ✅ با صرف ۱۲ دقیقه پاسخ این سوالات را پیدا کنید. در شبکه‌های اجتماعی به فرشته سادات رحیمی بپیوندید👇: @Rahimi_f_s 🌸 ایتا / آپارات/ ایکس/ یوتیوب/ تلگرام/ بله🌸 https://t.me/rahevasat
🏴 مفهوم شناسی احیاء امر اهل بیت (ع) به مناسبت نخستین روز محرم سال ۱۴۴۶ ⚫️ از لینک زیر گوش کنید http://atf.morsalat.ir/uploads/gH13R2xODRF0C8bwxQSutANjNkCszSDW2Hx4r9Qw.mp3 موارد بیشتر: http://www.atf.morsalat.ir/p/pn8rx3ldkr4wamge http://eitaa.Com/Rahevasat
🌹منافع ملّی و اخلاق پساانتخاباتی🌹 ✍ علی غلامی دهقی متن ذیل را یکی از همکاران دانشگاه برایم فرستاده است. هر چند ممکن است برخی مطالب آن با فرهنگ ایرانی اسلامی ناسازگار باشد، امّا برای این روزها و اخلاق پساانتخاباتی سودمند است 👇 برای دوستانی که کاندید مورد نظرشان رای نیاورده است 🌹😊🌹 (نقل ازکتاب خاطرات دکتر پاپلی یزدی - جغرافیدان برجسته کشور ) : ... پرسیدم شما برای حزب چه کار می کردید؟ گفت مشورت می‌دادم. ولی یک کمیته مالی هم درست کردم و برای انتخابات پول جمع می کردم. گفتم اگر محرمانه نیست چقدر پول جمع کردید؟ گفت من خودم 1.200.000 فرانک دادم و از دوستانم هم پول گرفتم، جمعاً 43.000.000 فرانک پول جمع کردم و به حزب دادم. گفتم چند درصد امیدوار به پیروزی هستند. گفت صد در صد. گفتم حزب سوسیالیست چندین دهه است که برنده انتخابات نشده است. گفت: اما فرانسوا میتران رقیب سرسختی است. دو شب بعد نتیجه انتخابات معلوم شد. فرانسوا میتران برنده انتخابات بود. او رییس جمهور منتخب اعلام شد. سوسیالیست‌ها،‌ کمونیست‌ها و کلاً چپی‌ها به خیابان‌ها ریخته بودند و شادی می‌کردند. شادی عظیم. میدان باستیل غلغله بود. رگباری شدید و رعد و برقی بی‌نظیر پاریس را در بر گرفته بود. من برای تماشا رفته بودم. خیس آب بودم که به پای آسانسور رسیدم. موسیو پیر دسپاکس با چشمی اشکبار پای آسانسور بود. گفت برو لباست را عوض کن و به خانه من بیا. همین کار را کردم. پیرمرد مثل اینکه جوانی را از دست داده باشد، بخاطر شکست حزبش گریه می‌کرد. می‌گفت منافع ملی ما در خطر است. او می‌گفت در ظرف چند ماه سرمایه‌ها از فرانسه فرار خواهند کرد. سرمایه دارها سرمایه‌هایشان را از کشور خارج می‌کنند و اقتصاد فرانسه مختل می‌شود. من 35 سال داشتم و او 85 سال. سال 1361 بود ومن خود نگران وضعیت کشور. صحبت را عوض کردم و حال بچه‌ها و نوه‌هایش را پرسیدم. از 6 بچه‌اش هیچکدام درپاریس نبودند. چند نوه‌اش در پاریس بودند که گاه گاه به پدربزرگ سری می‌زدند. چند ماهی گذشت و فرانسوا میتران در کاخ الیزه بود. عراق به ایران حمله کرده بود. یکی از نتایج این جنگ گرانی قیمت نفت بود. نفت از بشکه‌ای 7-6 دلار به بیش از 30 دلار رسیده بود. فرانسوا میتران در تلویزیون ظاهر شد. رییس جمهور با مردم صحبت کرد. گفت به علت گرانی نفت، فرانسه با مشکلات اقتصادی روبرو خواهد شد. او پیشنهاد داد و گفت من نه دستور می‌دهم و نه بخشنامه می‌کنم، فقط پیشنهاد می‌دهم. پیشنهادش چه بود. قانون در فرانسه می‌گفت که درجه حرارت ساختمان‌ها در زمستان 21 درجه باشد. میتران گفت اگر به جای 21 درجه، شوفاژها را روی 18 درجه تنظیم کنید، حدود 3 میلیارد فرانک صرفه‌جویی انرژی خواهیم داشت. چند روز بعد رفتم خبری از موسیو دسپاکس بگیرم. زمستان بود و سرما. موسیو در آپارتمانش را باز کرد. دیدم پالتویی پوشیده و کلاهی بر سر گذاشته است. من داخل آپارتمان موسیو دسپاکس شدم . هوا سرد بود، پرسیدم پس چرا اینقدر لباس پوشیده‌اید و کلاه به سر دارید؟ گفت رییس جمهور چند روز پیش پیشنهاد داد که درجه حرارت را از 21 به 18 کاهش دهیم. گفتم شما که با فرانسوا میتران مخالف بودید، از پیروزی او ناراحت شدید، آنقدر ناراحت شدید که گریه کردید. گفت موسیو پاپلی از وقتی او رییس جمهور شد، او رییس جمهور همه فرانسه و همه ملت فرانسه است. من از نظر حزبی با او مخالفم ولی او ربیس جمهور من است. من حرف او را بعنوان یک رییس جمهور قبول دارم. ما برای منافع ملی فرانسه همه باید با او همکاری کنیم. همه حزب ماهم با او همکاری دارند. البته ما درمجالس با حزب سوسیالیست‌ مخالفت می‌کنیم ولی هر کجا پای منافع ملی باشد همه یکی هستیم. در کارهای روزمره هم او رییس جمهور است. من درگوشه‌ای ازاتاق موسیو دسپاکس نشسته بودم، در فکر بودم و سردم شده بود، دیدم که دماسنج آپارتمان درست بالای سر شوفاژ است، شوفاژ آن طرف اتاق بود. گفتم موسیو دسپاکس، دماسنج بالای شوفاژ است، وقتی درجه حرارت بالای شوفاژ،‌ 18 درجه باشد این گوشه اتاق حتماً 15 درجه است. من گفتم باید جای دماسنج را عوض کنید. لااقل آن را به دیوار وسط اتاق بگذارید. موسیو دسپاکس فکری ‌کرد و گفت، من که خود را گول نمی‌زنم، پارسال هم دماسنج همان جا بالای سر شوفاژ بود. من پارسال اتاق را با همین دماسنج 21 درجه تنظیم کردم و امسال با حرف رییس جمهور با 18 درجه. جای دماسنج را هم عوض نمی‌کنم. من در حیرت بودم، مردی 85 ساله‌ای که 1.200.000 فرانک برای شکست فرانسوا میتران داده بود، حالا خود را در پالتو پیچیده بود تا حرف همین فرانسوا میتران را به عنوان رییس جمهور عملی کند. (ادامه دارد)
(ادامه فرسته پیشین ) مردی که ماهیانه ده‌ها هزار فرانک در مزرعه وسهام درآمد داشت، می‌خواست ماهیانه 60 فرانک درفاکتور شوفاژخانه صرفه‌جویی کند تا منافع ملیش حفظ شود. شاید من بهترین درس دکترایم را در پاریس در اتاق موسیو دسپاکس گرفتم نه از دانشگاه سوربن! رییس جمهورمنتخب ولو ازحزب مخالف، رییس جمهور همه ملت و کشور است. http://eitaa.Com/Rahevasat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥رعب و وحشت اپوزوسیون از رواج دسته عزاداري امام حسين(ع) در اروپا در ايام تاسوعا و عاشورا... 👈 واکنش شخص مخاطب جالبه؛ با تأسف و ناراحتي ميگه: «... نه به حضرت عباس...»!!! 🏴https://eitaa.com/Tashayo http://eitaa.Com/Rahevasat
Recording ۰۷۲۲۳۴-۰۷۰۹۲۴.mp3
31.59M
🏴 عاشورا، گذشته رو به آینده (١) 🔴 بررسی پیشینه سوگواری در تاریخ شیعه 🎤علی غلامی دهقی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ در این گفتار پیشینه سوگواری سالار شهیدان(ع)، کوتاه بررسی شده است. تاریخ سوگواری به شرح ذیل است: 🏴 سوگواری اسیران کربلا در کوفه، شام و مدينه، 🏴 سوگواری در نخستین اربعین حسینی، 🏴 زیارت و سوگواری توّابین به صورت دسته جمعی و برای نخستین بار، 🏴 سوگواری امام سجّاد(ع) پس از عاشورا، 🏴 سوگواری در عصر دیگر امامان شیعه، 🏴 زیارت عاشورا راهبرد امام باقر (ع) و استمرار آن در دوران دیگر امامان شیعه، 🏴مرثیه سرایی شاعران شیعی در دوران حضور امامان شیعه، 🏴 تعطیلی رسمی روز عاشورا در حکومت آل بویه، 🏴 عزاداری گروهی و سینه زنی در حکومت آل بویه، 🏴 مرثیه سرایی به زبان فارسي در سدهٔ چهارم هجری، 🏴 مقتل نگاری امام حسین(ع) از قرن چهارم تا دهم، 🏴 گسترش عزاداری در حکومت صفویه به سه شکل روضه خوانی، دسته های سینه زنی و تعزیه و شبیه خوانی، 🏴 گسترش عزاداری در عصر قاجار با ویژگی های مردمی بودن، حضور زنان، محدود نبودن به دهه محرّم، گسترش تکیه ها و هیئت های مذهبی 🏴 و آمیخته شدن مناسک عاشورا با سیاست در ادوار گذشته بخصوص از دوران مشروطه به این سو. این دفاع از پیشینه عزاداری به معنای نادیده گرفتن آسیب ها و تحريفاتی که به آن دچار شده، نیست؛ بلکه در مقام پاسخ به کسانی است که با بهانه کردن این آفت ها، به طور کلی عزاداری و سوگواری بر امام حسین(ع) را نفی و انکار می کنند. ۱۹ تیر ۱۴۰۳ ۳ محرّم الحرام ۱۴۴۶ http://eitaa.Com/Rahevasat