eitaa logo
راه وسط( علی غلامی دهقی فریدنی)
363 دنبال‌کننده
103 عکس
63 ویدیو
25 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
(ادامه فرسته پیشین ) مردی که ماهیانه ده‌ها هزار فرانک در مزرعه وسهام درآمد داشت، می‌خواست ماهیانه 60 فرانک درفاکتور شوفاژخانه صرفه‌جویی کند تا منافع ملیش حفظ شود. شاید من بهترین درس دکترایم را در پاریس در اتاق موسیو دسپاکس گرفتم نه از دانشگاه سوربن! رییس جمهورمنتخب ولو ازحزب مخالف، رییس جمهور همه ملت و کشور است. http://eitaa.Com/Rahevasat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥رعب و وحشت اپوزوسیون از رواج دسته عزاداري امام حسين(ع) در اروپا در ايام تاسوعا و عاشورا... 👈 واکنش شخص مخاطب جالبه؛ با تأسف و ناراحتي ميگه: «... نه به حضرت عباس...»!!! 🏴https://eitaa.com/Tashayo http://eitaa.Com/Rahevasat
Recording ۰۷۲۲۳۴-۰۷۰۹۲۴.mp3
31.59M
🏴 عاشورا، گذشته رو به آینده (١) 🔴 بررسی پیشینه سوگواری در تاریخ شیعه 🎤علی غلامی دهقی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ در این گفتار پیشینه سوگواری سالار شهیدان(ع)، کوتاه بررسی شده است. تاریخ سوگواری به شرح ذیل است: 🏴 سوگواری اسیران کربلا در کوفه، شام و مدينه، 🏴 سوگواری در نخستین اربعین حسینی، 🏴 زیارت و سوگواری توّابین به صورت دسته جمعی و برای نخستین بار، 🏴 سوگواری امام سجّاد(ع) پس از عاشورا، 🏴 سوگواری در عصر دیگر امامان شیعه، 🏴 زیارت عاشورا راهبرد امام باقر (ع) و استمرار آن در دوران دیگر امامان شیعه، 🏴مرثیه سرایی شاعران شیعی در دوران حضور امامان شیعه، 🏴 تعطیلی رسمی روز عاشورا در حکومت آل بویه، 🏴 عزاداری گروهی و سینه زنی در حکومت آل بویه، 🏴 مرثیه سرایی به زبان فارسي در سدهٔ چهارم هجری، 🏴 مقتل نگاری امام حسین(ع) از قرن چهارم تا دهم، 🏴 گسترش عزاداری در حکومت صفویه به سه شکل روضه خوانی، دسته های سینه زنی و تعزیه و شبیه خوانی، 🏴 گسترش عزاداری در عصر قاجار با ویژگی های مردمی بودن، حضور زنان، محدود نبودن به دهه محرّم، گسترش تکیه ها و هیئت های مذهبی 🏴 و آمیخته شدن مناسک عاشورا با سیاست در ادوار گذشته بخصوص از دوران مشروطه به این سو. این دفاع از پیشینه عزاداری به معنای نادیده گرفتن آسیب ها و تحريفاتی که به آن دچار شده، نیست؛ بلکه در مقام پاسخ به کسانی است که با بهانه کردن این آفت ها، به طور کلی عزاداری و سوگواری بر امام حسین(ع) را نفی و انکار می کنند. ۱۹ تیر ۱۴۰۳ ۳ محرّم الحرام ۱۴۴۶ http://eitaa.Com/Rahevasat
﷽ 📌بردن بچه ها به میهمانی🔰 🔻بسیاری از مردم هنگام رفتن به میهمانی فرزندان خود را نیز بدون دعوت به همراه خود می برند 👈 در حالی که میزبان فقط پدر خانواده را دعوت نموده است و چه بسا ممکن است این رعایت نکردن ها سبب کدورت نیز گردد.‼️ ✅ بردن افراد دعوت نشده به میهمانی در صورت یقین به رضایت میزبان، جایز و در صورت شک یا یقین به عدم رضایت میزبان، جایز نیست. 📚استفتائات آیت الله مکارم http://eitaa.Com/Rahevasat
Recording ۰۷۲۶۲۸-۰۷۱۰۲۴.mp3
30.13M
🏴"از گریستن تا نگریستن " 🏴 🎤علی غلامی دهقی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ پوشه شنیداری سخنرانی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ۲۰ تیر ۱۴۰۳ ۴ محرّم الحرام ۱۴۴۶ http://eitaa.Com/Rahevasat
🏴 از گریستن تا نگریستن🔴 ✍ علی غلامی دهقی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ✅ در این گفتار از گونه های گریه سخن به میان آمده است. برخی گریه ها تحسین شده اند و برخی تقبیح. گریه های فریب و تقلّب، ذلّت و شکست که نشانه زبونی است از گریه های تقبیح شده اند. مانند گریه برادران یوسف نزد یعقوب. وَجَاءُوا أَبَاهُمْ عِشَاءً يَبْكُونَ. ﻭ ﺷﺒﺎﻥ ﮔﺎﻩ ﮔﺮﻳﻪ ﻛﻨﺎﻥ ﻧﺰﺩ ﭘﺪﺭ ﺁﻣﺪﻧﺪ .( یوسف/١٦) اما دیگر گریه ها همانند خنده که نشانه تعادل روحی انسان است، از گریه های قابل قبول به شمار می آیند. گریه کودک نشانه سلامتی و زبان اوست. گریه شوق دیدار، گریه فِراق و گریه ناشی از مهرورزی به دیگران قابل تحسین اند. از برترین گریه ها، اشک ندامت و پشیمانی از گناه، اشک مناجات و خوف و خشیت الهی که نشانه رشد و تعالی روحی و اجابت دعاست. وقتی در انسان، احساس نیاز به خدا بیشتر باشد و فقر و نیاز وجودش را پر کند، حالت گریه حاصل می شود. نزدیک ترین حالت بنده با خدا در حالت سجده همراه با گریه است. وَ يَخِرُّونَ لِلْأَذْقَانِ يَبْكُونَ وَيَزِيدُهُمْ خُشُوعًا. و ﮔﺮﻳﻪ ﻛﻨﺎﻥ ﺑﻪ ﺭﻭ ﺩﺭ ﻣﻰ ﺍﻓﺘﻨﺪ ﻭ [ ﺷﻨﻴﺪﻥ ﻗﺮﺁﻥ ] ﺑﺮ ﻓﺮﻭﺗﻨﻲ ﻭ ﺧﺸﻮﻋﺸﺎﻥ ﻣﻰ ﺍﻓﺰﺍﻳﺪ .( الإسراء/١٠٩) امّا موضوع بحث گریه بر مظلومیت امام حسین (ع) است که در کنار گریه مناجاتی، از با فضیلت ترین گریه هاست. گریه یک ظاهری فیزیولوژیک دارد که جاری شدن اشک بر چهره است؛ امّا باطن گریه، برآمده از تإثیرات روحی و عاطفی است. گریه بر مظلوم و مظلومیت، نشانه اتحاد روحی گریه کننده با گریه شونده است. افزون بر این، گریه بر حسین (ع) ناشی از باور و عقیده، ناشی از معرفت به امام و گریه کمال خواهی و فضیلت طلبی است. گریه مناجاتی و گریه بر سالار شهیدان راهگشای فتوحات معنوی اند. گریه پنجره قلب انسان به سوی خداست و کلید آن، تمسّک بر حسین (ع) است. امّا باید توجه داشت که گریستن نباید مانع و حجاب نگریستن شود. هدف از گریه بر سید الشهدا (ع)، اعلام همبستگی با امام حسین (ع) است. زبان اشک ، فریاد مظلومیت حسین (ع) است. گریه و اشک، پائین ترین حدّ اظهار ارادت به امام حسین (ع) است و مهم تر از آن پیمودن راه و مرام اوست. چه زیبا جناب مولوی در باره گریه سروده است: تا نگرید ابر کی خندد چمن تا نگرید طفل کی جوشد لبن طفل یک روزه همی‌داند طریق که بگریم تا رسد دایهٔ شفیق تو نمی‌دانی که دایهٔ دایگان کم دهد بی‌گریه شیر او رایگان گفت فلیبکوا کثیرا گوش دار تا بریزد شیر فضل کردگار. ۲۰ تیر ۱۴۰۳ ۴ محرّم الحرام ۱۴۴۶ http://eitaa.Com/Rahevasat
🔸حکم بیان خواب در سخنرانی و مداحی ⁉️ بعضی از سخنرانان و مداحان در مراسم روضه و سخنرانی، خواب‌های مختلفی درباره کرامات و عنایات اهل بیت (علیهم السلام) نقل می‌کنند، آیا بیان آنها و اعتماد بر این خواب‌ها جایز است؟ ✅ بیان آن‌ها فی نفسه اشکال ندارد ولی بطور کلی خواب‌ها حجت شرعی نیستند و شایسته است معارف دینی با استناد به آیات و روایات معتبر و عقل بیان شود. 🆔 @khamenei_ahkam http://eitaa.Com/Rahevasat
10.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◾️نماز نمی‌خوانم، به جای آن برای دستگاه امام حسین(ع) نوکری می‌کنم! معلوم‌ می‌شود نه خدا را شناخته‌ای و نه امام حسین(ع) را! کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری» در ایتا، تلگرام و سروش👇 eitaa.com/motahari_ir t.me/motahari_ir sapp.ir/motahari_ir http://eitaa.Com/Rahevasat
💠 شرعی | مصرف پولِ عزاداری احکام شرعی رهبر معظم انقلاب به استفتائی پیرامون «مصرف پولِ عزاداری» پاسخ گفتند. @HawzahNews | خبرگزاری حوزه http://eitaa.Com/Rahevasat
Recording ۰۷۲۵۰۹-۰۷۱۳۲۴.mp3
24.89M
🏴 نقش شیعیان در شهادت امام حسین(ع)🏴 🎤علی غلامی دهقی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ سخنرانی در جمع کارکنان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ۲۳ تیر ۱۴۰۳ ۷ محرّم الحرام ۱۴۴۶ http://eitaa.Com/Rahevasat