eitaa logo
مختاررحیمی (راهبرآموزشی)
3.7هزار دنبال‌کننده
20هزار عکس
9.7هزار ویدیو
13.4هزار فایل
فعالیت کانال: 🔹مسائل آموزشی و پرورشی و اداری و بخشنامه ها 🔹فیلم تدریس، درسنامه ها 🔹️ ارزشیابی 🔹️انواع روش‌های تدریس 🔹️چک لیست ها، جشنواره ها 🔹️اخبار استخدام و آموزش وپرورش 🔹️ روانشناسی و مشاوره 🔹️آیدی تبلیغات وارتباط بامدیرکانال @MRAHIMI72
مشاهده در ایتا
دانلود
ویژگی چند ضلعی ها قسمت دوم 🔅_مربع👇 مربع مستطیلی است که چهار ضلع آن با هم مساوی باشد و یا می توان گفت ، مربع لوزی است که یک زاویه آن قائمه باشد. بنابراین مربع کلیه ویژگیهای متوازی الاضلاع، مستطیل و لوزی را دارد. 👌نکته 1 : در هر مربع قطرها بر هم عمود و با هم برابر و هر کدام محور تقارن شکل هستند. 👌نکته 2 : مربع چهار محور تقارن (به تعداد اضلاع) دارد. مربع یک چهار ضلعی منتظم است و کلید ویژگیهای چند ضلعی منتظم را داراست. مساحت و محیط مربع : مساحت مربع برابر مجذوب یک ضلع است. 🔅_ذوزنقه👇 هر چهار ضلعی که فقط دو ضلع آن با هم موازی باشند، ذوزنقه نامیده می شود. دو ضلع موازی را قاعده ها، و دو ضلع غیرموازی را ساقها می نامند. اگر دو ساق ذوزنقه با هم مساوی باشند ذوزنقه را متساوی الساقین می نامند، اگر یکی از ساقها بر دو قاعده عمود باشد ذوزنقه را قائم الزاویه می نامند. 👌نکته 1 : در هر ذوزنقه دو زاویه مجاوز بر هر ساق مکمل یکدیگرند. 🔅نکته 2 : در هر ذوزنقه متساوی الساقین دو قطر با هم و همچنین دو زاویه مجاور به هر قاعده با هم برابر هستند. 👌نکته 3 : پاره خطی که دو سر آن وسط های دو ساق ذوزنقه باشد، موازی دو قاعده آن ذوزنقه و اندازه آن برابر نصف مجموع اندازه های دو قاعده ذوزنقه است. 🔅مساحت ذوزنقه :👇 مساحت ذوزنقه با نصف حاصلضرب مجموع دو قاعده درارتفاع آن برابر است.  🔅چهار ضلعی های محیطی👇 چهار ضلعی محیطی چهار ضلعی است که اضلاع آن بر یک دایره مماس باشند. 👌نکته 1 : درهر چهار ضلعی محیطی مجموع دو ضلع مقابل با مجموع دو ضلع مقابل دیگر برابر است 📌 🎖️ 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
@bahambxanim.pdf
2.94M
به همراه نمونه سوال 🍋 🌺 ✅پایه 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
22286_Gama.ir_Q_1gkDlA.pdf
378.9K
کاربرگ☘️🍀🍃 کلاس🥀 دبستان 🌀 آشنایی با فعل☃️ 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
4_6046291316759856217.pdf
4.35M
♦️📒 ✏️⚙️ 📀 🛒 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
4_6041961439969675480.pdf
681.1K
♦️♦️♦️♦️♦️آزمون♦️♦️♦️♦️♦️ 🎵 🎨 📻نوبت اول 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
JozveSoal_5_Farsi_(nomrebartar).pdf
8.62M
جزوه و نمونه سوال پایه کل کتاب 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
کاربرگ چند ضلعی ها و مجموع زاویه های آنها و تقارن🍥 📌 🌳 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
✅ کلیه مدارس ابتدایی با سلام : احتراما به اطلاع مدیران و مدیرآموزگاران محترم می رساند. مدارسی که بر اساس شیوه نامه ارسالی شماره 437‏/140 مورخه ی 21‏/01‏/99 وزارتی دارای آموزش حضوری می باشند و طبق صورتجلسه شورای مدرسه دانش آموزان بر اساس گروهبندی در مدرسه حضور می یابند لازم است، آمار حضور دانش آموزان به صورت روزانه استخراج و طبق جدول بالا👆🏼👆🏼 در مدرسه بایگانی گردد تا در صورت درخواست اداره ارسال شود . نام آموزشگاه: نام و نام خانوادگی مدیر: شماره تماس مدیر: ردیف/ تاریخ/ آمارکلی/ آمارحضور/درصدحضور 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
نکات مهم فصل هفتم دبستان(نور و مشاهده‌ی اجسام) + پرسش فصل هفتم علوم سوم دبستان با عنوان نور و مشاهده ی اجسام در کتاب قرار داده شده است که درباره ی منبع نور ،آینه و ویژگی ها و کاربرد های آن می باشد. 1. وقتی نور به سطحی مانند آینه می تابد از سطح ان بر می گردد به این پدیده بازتابش نور می گویند. 2. بازتابش نور از هر سطحی صورت می گیرد و بستگی به شکل سطح ندارد. تذکر: تابش نور شدید به چشم، موجب آسیب دیدگی می شود. 3. هنگامی که نور به سطوح صاف مانند آینه و... برخورد می کند به طور منظم بازتاب می کند که به آن بازتاب منظم می گویند. 4. هنگامی که نور به سطوح غیر صاف و غیر صیقلی برخورد کند به طور نامنظم بازتاب می کند که به آن بازتاب نامنظم می گویند. 5. آینه ها سه مدلند. الف) تخت ویژگی های تصویر در این آینه: تصویر هم اندازه ی جسم است. تصویر مستقیم است. کاربرد ها: در مساجد - سرویس های بهداشتی - آینه ی آرایشگاه و... ب) فرورفته ویژگی های تصویر در این آینه: تصویر می تواند بزرگتر یا کوچکتر باشد. تصویر می تواند مستقیم یا وارونه باشد. کاربرد ها: در دندان پزشکی - کوره های افتابی - کاسه ی چراغ ماشین و... پ) بر آمده ویژگی های تصویر در این آینه: تصویر کوچکتر از جسم است. تصویر مستقیم است. کاربرد ها: در سر پیچ جاده ها - آینه ی بغل اتومبیل و... 6. برای اینکه ما بتوانیم اجسام را ببینیم باید شرایطی مهیا باشد: الف) نور موجود باشد و به جسم برخورد کند. ب) نور از سطح جسم باز تاب کند. ج)نور بازتابش شده به چشم انسان میخورد و انسان جسم را می بیند. پرسش 1: در کدام آینه وقتی دست راست خود را تکان میدهید، در تصویر دست چپ تکان می خورد؟ پاسخ: آینه ی تخت پرسش 2: چند مثال بزنید که در آنها از وسایلی استفاده می شود که در تاریکی از خود نور تولید می کنند؟ پاسخ: ساعت مچی - لباس آتش نشان ها - لباس ماموران اورژانس ⬅️ پایه سوم 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
آزمون 🍥🍥🍡🍥🍥 🎁 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
نمونه-سوال-درس-1-تا-10-هدیه-های-آسمان-(سری-2)-سوم-ابتدایی_Biamoz.com.pdf
255.5K
نمونه سوال درس ۱ تا ۱۰ ☂️☂️☂️ 💊💊💊💊 🗞️ 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
4_246266462610656367.pdf
187.9K
📚کاربرگ آشنایی با ضرب المثل ☀️ 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
کاربرگ ضرب 🎀🎀🎀🎀 🎱🎱🎱🎱 🥏🥏🥏🥏 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
4_6003823599260009144.pdf
2M
🍟کتاب کار جامع 🎒لغات متضاد و هم خانواده 📝آزمون و نکات ☀️ ابتدایی 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
✅ نکات مهم دبستان علامت کمتر، بیشتر را چگونه استفاده کنيم؟ براي معرفي و تدريس عنوان مي كنيم كه اين علامت، علامت كمتر بيشتر است و از هر دو طرف قابل خواندن است. در تفریق در خط زدن قانون خاصی وجود دارد؟ (مثلا: حتما باید از راست خط بزنیم؟) در تفريق هاي خطي بهتر است خط زدن از سمت راست انجام شود و باقي مانده در سمت چپ بماند. در تفريق ستوني فرقي نمي كند و بستگي به خواست دانش آموز دارد. در جمع هاي تركيبي 5 و 10 ، براي راحتي و سرعت، چه روشي پيشنهاد مي شود؟ نحوه ي جمع بندي به عهده ي دانش آموزان است اما بهتر است ابتدا به ده رساند و بعد ده تايي ها را با هم جمع كرد و در نهايت اگر يكي هم داشتيم، به آن اضافه شود. ‌لازم به ذكر است اين دسته تمرينات در كلاس زياد كار و تمرين شده است. چرا مفهوم ربع و نیم را روی ساعت نشان دادید؟ چون می خواهیم دانش آموز مفهوم ربع و نیم را با زاویه عقربه های ساعت ببیند البته دانش آموزان از ربع و نیم در خواندن ساعت در زندگی روزمره استفاده می کنند و با این مفاهیم آشنا هستند. چرا در کلاس دوم به مدل سازی توجه زیادی شده است؟ ‌باعث تقویت مهارت های دست ورزی - تجسم بصری - پرورش حس زیبا شناختی پوشاندن سطح - آمادگی برای مساحت - آشنایی دانش آموزان با کاشی کاری و معماری اسلامی، ایرانی - ترکیب اشکال هندسی در محیط پیرامونی - پرورش خلاقیت. چرا بحث مالی (کار با سکه) در کلاس دوم مطرح شده است؟ یکی از مباحث مهمی که دانش آموزان باید آشنا شوند و در زندگی استفاده کنند مباحث مالی است. در کتاب دوم ریال به عنوان واحد پول همراه با معرفی اعداد سه رقمی بکار رفته است (دانش آموز بین اعداد سه رقمی و مفهوم پول ارتباط برقرار می کند). سکه به عنوان ابزار دست ورزی مناسب ترین وسیله برای معرفی این مفهوم است. آیا پس از آموزش جمع و تفریق از سمت چپ می توان جمع و تفریق تکنیکی را آموزش داد؟ تا قبل از فصل شش نباید جمع و تفریق تکنیکی را آموزش داد تا دانش آموزان به خوبی با روش گستره نویسی (فرآیندی) آشنا شوند. 〽️〽️〽️〽️〽️〽️ 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
soal_2_jam_farayande_nomrebartar.pdf
268.4K
نمونه سوال جمع و تفریق سه رقمی فرایندی 🍅 🥕 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
1124159259.pdf
2.33M
🛑مرور کلمات 🍇 ⚙️ تمامی دروس 🌺 🌲 # پایه _دوم 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
نمونه-سوال-درس-11-و-12-هدیه-های-آسمان-دوم-ابتدایی_Biamoz.com.pdf
324.7K
نمونه سوال درس ۱۱ و ۱۲ 🌀 🔰 ابتدایی🧾 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
13991026p7421u9283.pdf
325.2K
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
آزمون-تستی-درس-9-10-11-ادبیات-فارسی-دوم-ابتدایی_Biamoz.com.pdf
304.4K
آزمون تستی درس ۹-۱۰-۱۱ ادبیات✏️📒 🌺 ابتدایی🎵🎵🎨🎵🎵 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
کاربرگ ضرب 🎀🎀🎀🎀 🎱🎱🎱🎱 🥏🥏🥏🥏 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
نکات-مهم-درس-9-علوم-تجربی-سوم-ابتدایی_Biamoz.com.pdf
125.7K
نکات مهم درس ۹ 💫💫💫💫 تجربی 🌙🌑🌟🌍🌎 ابتدایی🧲🧲🧲🧲 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
13991026p35k3b6705.pdf
388.9K
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
📣📣📣اطلاعیه 📣📣📣 📺((مدرسه تلویزیونی ایران)) 📺          🗓جدول شماره  ۱۴۲     🔊❄روز دو شنبه ۶بهمن❄🔊 🌸🌸❄️❄️🌸🌸❄️❄️🌸🌸 پایه ابتدایی 🕖ساعت۱۰:۳۰ تا ١١:۰٠ علوم تجربی و تفکر پایه اول 🕖ساعت ١١:۰٠ تا۱۱:۳۰بازی و ریاضی پایه  دوم  🕖ساعت ۱۱:۳۰تا ۱۲:۰۰ بازی و ریاضی پایه سوم 🕖ساعت۱۲:۰۰تا۱۲:۳۰ فارسی و نگارش پایه چهارم 🕖ساعت ۱۲:۳۰تا۱۳:۰۰ بازی و ریاضی پایه پنجم   🕖ساعت۱۳:۰۰تا۱۳:۳۰ بازی و ریاضی پایه ششم 🕖ساعت ۱۳:۳۰تا۱۳:۵۰ آموزش نوآموزان پیش دبستانی  🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
⭕️ 🔸 امام علی(ع): 🔹خوش‏گمانى، مايه آسايش قلب و سلامت دين است. ( تصنیف غررالحكم و دررالکلم،ص ۲۵۳ ) 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
با سلام و احترام ✅ توضیحات زیر در صفحه اصلی سیدا قابل مشاهده می باشد ، مطالب مهمی است که مدیر و معاون اجرایی هنگام ورود به سیدا بایستی به این امور رسیدگی نماید : ⬅️ بررسی اجمالی اطلاعات موجود در این مدرسه و اطمینان از امار اطلاعات دانش آموزان : 1- تعداد دانش آموزان و مشخصات فردی : برای این منظور در بخش عملیات اولیه روی گزینه سازماندهی و ثبت نام کلیک کرده و گزینه مشخصات فردی و پرونده تحصیلی دانش آموزان را انتخاب می نمايد.لیست کل دانش آموزان این دوره نمایش داده می شود که در پایین صفحه سمت چپ تعداد کل نمایش داده شده است تعداد کل باید با تعداد دانش آموزان مدرسه برابر باشد.با ورود به اطلاعات هر کس مي توان مشخصات را مشاهده نمود. 2- تعداد معلمان رسمی مدرسه و معرفی آنها به سیستم: ابتدا در بخش عملیات اولیه و سازماندهی و ثبت نام گزینه لیست پرسنل مدرسه در دوره جاری را کلیک کرده و معلمینی که برای این مدرسه در سیستم معرفی شده اند نمایش داده می شوند تعداد کل در پایین صفحه سمت چپ مشخص می باشد.در صورتیکه پرسنلی رسمی از قلم افتاده با استفاده از گزینه ایجاد بالای صفحه معلم مورد نظر و پست آن را تعریف مي نماييد. 3- در صورتیکه مدرسه دارای پرسنل غير رسمی باشد یا کسی که مشخصات پرسنلي آن در سیستم وجود ندارد مشخصات فوق را ابتدا در مشخصات پرسنل غیر رسمی مدرسه ایجاد کرده و سپس در پرسنل مدرسه در دوره جاری پست آن را در مدرسه مشخص مي نمايد. 4- بررسی دروس دانش آموزان ثبت نامی دوره جاری: برای این منظور در بخش سازماندهی و ثبت نام روی گزینه نمایش ثبت نام و دروس دانش آموزان کلیک کرده و کلیه دانش آموزان ثبت نامی نمایش داده می شوند. در انتهای ردیف نمایش هر دانش آموز با کلیک روی کلید دروس تمامی دروس هر دانش آموز نمایش داده می شود. در صورتیکه درسی در اطلاعات دانش آموز نباشد باید در ادامه در بخش عملیات ضمن سال و انتخاب واحد (درس) به دروس دانش آموز اضافه شود. 5- اطمینان از تخصیص معلم به درس گروه ها: برای این منظور در بخش عملیات من سال گزینه انتخاب واحد (درس) بخش تخصیص معلم به درس گروه وارد شده در بالای صفحه پس از انتخاب پایه و کلاس دروس و معلم آنها نمایش داده می شود اگر معلمین به درس ها اختصاص داده شده بود و اطلاعات آنها کامل به این سیستم منتقل شده بود که نیاز به کاری نیست در غیر اینصورت در انتهای سمت چپ هر درس کلید ویرایش را زده و از میان معلمین آموزشگاه معلم درس گروه مورد نظر را انتخاب نمایید. 6- در پایان مدیر آموزشگاه باید در بخش مدیریت کاربران گزینه انتصاب و دسترسی و قسمت تعریف کاربران برای تمامی معلمین آموزشگاه به سادگی کاربر تعریف نماید تا هر معلم با کاربری خود که در ابتدا کد ملی و کد پرسنلی می باشد وارد سیستم شود. 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
دانشگاه علامه طباطبائی تهران با همکاری سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش، اولین همایش ملی یادگیری سیار از نظر تا عمل را برگزار می کنند. در کنار بخش مقاله نویسی، بخش مجزایی با عنوان تجربیات زیسته در زمینه آموزش های مجازی در این همایش درنظرگرفته شده است. بخش تجربیات زیسته در آموزش های مجازی به صورت رایگان بوده و همکاران محترمی که دارای تجربه زیسته در آموزش های مجازی هستند می توانند در این بخش از همایش شرکت نمایند. جهت ارسال آثار می توانید به آدرس همایش (mlearning.atu.ac.ir) و بخش مربوط به تجارب زیسته مراجعه فرماییید. جهت ارسال آثار لازم است عنوانی برای تجربه خود انتخاب نموده سپس به ترتیب چکیده، کلید واژه، مقدمه، بیان تجربه، نتیجه گیری و در صورت وجود منابع را بیاورید. در صورتی که با روش های علمی همچون اقدام پژوهی، درس پژوهی و ...، تجربه خود را اعتبارسنجی کرده اید می توانید به آن هم اشاره نمایید. تجربیات زیسته می توانند 2 الی 3 صفحه ای باشند. آخرین مهلت ارسال تجربیات زیسته تا 15 بهمن ماه می باشد. 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
بسم الله الرحمن الرحیم انالله وانا الیه راجعون با نهایت تاسف و تالم درگذشت همکار محترمه سرکار خانم کبری محمودی را خدمت خانواده محترم معزا و خانواده بزرگ فرهنگیان سلماس تسلیت و تعزیت عرض نموده و برای آن مرحومه غفران الهی و برای بازماندگانش صبر آرزومندیم بااحترام مدیریت آموزش وپرورش سلماس 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
مبالغه در لغت به معناي به نهایت رساندن و غلو کردن یا بزرگ نمایی در چیزي است.و در اصطلاح ، مبالغه آن است که نویسنده براي تزیین کلام خود ، در وصف چیزي بزرگ نمایی کند از نمونه هاي مبالغه می توان به موارد زیر اشاره نمود: زسم ستوران در آن پهن دشت زمین شد شش و آسمان گشت هشت همی بکشتی تا در عدو نماند شجاع همی بدادي تا در ولی نماند فقیر به اشیا ( تشخیص) هر گاه در نوشته به اشیاي بی جان یا حتّی جاندار غیر انسان، جان وروح و صفت انسانی ببخشیم، به این آرایه، جان بخشی می گوییم. به عنوان نمونه در این شعر آرایه ي "تشخیص" یا "جان بخشی" به کار گرفته شده است. "آسمان تعطیل است / بادها بی کارند / ابرها خشک وخیس / هق هق گریه ي خود را خوردند در درس راز زندگی،هم آرایه ی "تشخیص" یا "جان بخشی" به کار گرفته شده است وهم مناظره ي زیباي غنچه و گل به چشم می خورد کنایه پوشیده سخن گفتن درباره ي امري با بیان نشانه ، نمونه یا دلیل آ ن امر است. کنایه سبب درنگ خواننده می شود ، ذهن او را به تلاش وا می دارد و حالات را براي او محسوس می سازد. فتاد از پاي ، کرد ، از عجز فریاد زشاخی مادرش آواز در داد. در بیت بالا. « فتاد از پاي » ، کنایه از ناتوانی است کنایه دریافت معنی معنی است از راه دلیل و منطق. یعنی، بیان نشانه ی یک چیز و خواستن خود آن چیز. به طور مثال در این مصراع (هنوز از دهن بوی شیر آیدش )اگر دهان کودک را ببوییم بوی شیر می دهد این امر مخصوص کودکان است . شاعر با بیان آشکارترین نشانه کودکی مخاطب را از ناتجربه و نا وارد بودن شخص مورد نظر آگاه می سازد. دریافت و فهمیدن کنایه همیشه از راه معنی معنی صورت می‌گیرد. معنی بوی شیر دادن دهان کودک بودن و معنی کودک بودن بی تجربگی و ناآگاهی است. این یک کنایه است. در کنایه شاعر یا نویسنده ادعای خود را با دلیل همراه می سازد، از این رو مخاطب توان انکار آن را ندارد و بدون اراده می پذیرد. مثالی دیگر :( فلانی ریش سفید است ) ریش سفید بودن نشانه بالا بودن سن و سال است، و شخصی که سن و سال بالایی دارد از تجربه زیادی برخوردار است. پس گوینده با بیان این جمله به باتجربه و آگاه بودن مخاطب اشاره می کند. درزبان فارسی گاهی جملات،عبارت یااشعاري رابه کارمی بریم که دربردارنده ي نکته یالطیفه یاپندي است که درمیان مردم رایج می گردد.مثال زیر بیتی است که تمام آن به ویژه مصراع اول آن ضرب المثل است نگرددشاخک بی بن برومند زتو سعی وعمل بایدزمن پند Ⓜ️ 🍏 پایه ششم 🐨 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
4_5785089513399257004.pdf
179.9K
تکلیف عملکردی پایه اول 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)