eitaa logo
مختاررحیمی (راهبرآموزشی)
3.6هزار دنبال‌کننده
20.3هزار عکس
9.8هزار ویدیو
13.4هزار فایل
فعالیت کانال: 🔹مسائل آموزشی و پرورشی و اداری و بخشنامه ها 🔹فیلم تدریس، درسنامه ها 🔹️ ارزشیابی 🔹️انواع روش‌های تدریس 🔹️چک لیست ها، جشنواره ها 🔹️اخبار استخدام و آموزش وپرورش 🔹️ روانشناسی و مشاوره 🔹️آیدی تبلیغات وارتباط بامدیرکانال @MRAHIMI72
مشاهده در ایتا
دانلود
❄️ اطلاعیه با توجه به برودت هوا، بسته بودن راه ها و وجود یخبندان وضعیت تعطیلی آموزش حضوری مدارس در شهرستان روز یکشنبه ۱۴۰۰/۱۰/۲۶ در نوبت صبح و بعد از ظهر به این شرح می باشد: ✅ سلماس: ابتدایی و دوره اول متوسطه شهری و روستایی لازم به ذکر است در خصوص زمان برگزاری امتحانات داخلی روز یاد شده‌، مدیران محترم مدارس متعاقبا اطلاع رسانی لازم را به دانش آموزان عزیز انجام خواهند داد. آموزش نیز به صورت غیر حضوری خواهد بود روابط عمومی آموزش و پرورش سلماس 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
4_5980785751166552763.pdf
10.03M
📒 درسنامه‌ی آموزشی پایه‌ی دوم 📚 تمام دروس دوم ابتدایی 🗓 بودجه‌بندی فصل زمستان 📑 تعداد ‌صفحات: ۱۷۶ صفحه 👆👆 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
Copy+of+فرم+جمع+بندی++آمار+مربوط+به+دسترسی+دانش+آموان+به+آموزش-1.xlsx
11.7K
✅ کلیه مدارس شهری و روستایی باسلام احتراما،ضمن آرزوی سعادت و سربلندی به اطلاع می رساند.سازمان نوسازی کشور به منظور فراهم آوردن امکان استفاده دانش آموزان از آموزش مجازی در راستای توسعه عدالت آموزشی، اقدام به جمع آوری آمار از مناطق 24گانه دانش آموزان فاقد استفاده از امکانات آموزشی در فضای مجازی نموده، لذا برحسب اهمیت موضوع همکاران اجرایی در تمامی مقاطع از باب تشریک مساعی ضمن امعان نظر اکسل پیوستی را تکمیل و تا آخر وقت اداری مورخ 26‏/10‏/1400 به مقطع ابتدایی ارسال نمایند. با توجه به جمع بندی و ارسال به اداره کل به اقدامات بعد از موعد مقرر ترتیب اثر داده نخواهد شد لذا تسریع در پاسخ موجب کمال امتنان می باشد. 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
4_5960688804619618841.pdf
3.47M
✅کاربرگ ریاضی تمام دروس ⬅️ پایه دوم ابتدایی 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
4_5985630388377095339.pdf
330.9K
✅ ارزشیابی درس ریاضی دوم ⬅️ فصل اول تا چهارم 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🔶️سلام زیباترین صبح خدا در حال آغاز است و زندگی پر است از اتفاقات خوب. صبح زمستانی و برف زده ی شما به خیر و نیکی❄️❄️ 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
✅ _تدریس_موفق 1. همیشه با یاد و نام خدا درس را شروع کنید و آن را به پایان برسانید. 2. ساده، اما عمیق تدریس کنید. 3. تجربه های تازه ی خود را در اختیار فراگیران قرار دهید. 4. هرگز گمان نکنید که سکوت شاگردان به معنای فهمیدن است. 5. تقویت شوق در یادگیری را هدف غایی تدریس خود قرار دهید. 6. به افزایش کیفیت یادگیری و پرورش خلاقیت اهمیت بیش تری بدهید. 7. طرح درس و یا خلاصه ی آن را همواره با خود داشته باشید تا به کاری که انجام می دهید، مسلط باشید. 8. به سؤالات فراگیران اهمیت دهید و با لحن خوب و مناسب بازخورد دهید. 9. مطالعه ی پیش از تدریس و آمادگی قبلی برای تدریس را فراموش نکنید. 10. از ابتکار و خلاقیت خود و دانش آموزانتان در تدریس استفاده کنید. 11. تنوع در روش آموزش را فراموش نکنید. 12. در تدریس، تا حد امکان از مثال و مصداق استفاده کنید. 13. از وسایل و امکانات آموزشی موجود، حداکثر بهره را ببرید؛ از جمله، دانش آموزان را با منابع مطالعاتی مثل کتاب ها و نشریات آشنا کنید. 14. آرام، با نشاط و علاقه مند تدریس کنید. 15. برای فعال کردن دانش آموزان و ایجاد انگیزه ی یادگیری، از ذوق، سلیقه و استعداد آن ها بیش تر استفاده کنید. 16. کارها و فعالیت های مربوط به کلاس را بین دانش آموزان تقسیم کنید و به آن ها مسئولیت دهید. 17. با شاگردانتان جدی ولی مهربان باشید. 18. هرگز پشت سر هم و یکنواخت تدریس نکنید و با طرح سؤال هایی، دانش آموزان را در طول تدریس فعال نگه دارید. 19. با به کارگیری روش های متنوع ارزشیابی، از وضعیت فراگیران و نتیجه ی کار خود مطلع شوید. 20. برای ارتباط فعالیت های آموزشی کلاس درس و خارج از کلاس، تکالیف مناسبی را به دانش آموزان پیشنهاد کنید؛ مثلاً از آن ها بخواهید، آموخته های خود را به شکل های متنوع، مانند: تهیه ی خلاصه ی درس، طرح سؤال های مهم، کشیدن نقاشی، تهیه ی مصاحبه با بزرگ تر ها، کار پژوهشی و... ارائه دهد. ‌ 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
✅ نحوه فعال نگاهداشتن كلاس توسط معلم: ✅ چگونه مي‌توان كلاس پويا و پر تحرك داشت؟ جهت فعال نگهداري كلاس بايد مرتباً از بچه‌ها كار كشيد. معلميني كه تمام مدت سخنران مطلق هستند معمولاً مواجه با كلاسي خواب‌آلود و بي‌تحرك مي‌شوند. خيلي ساده مي‌توان جلوي اين كار را گرفت همان‌طوري كه از زبان خود بچه‌ها شنيديم بايد آنها را وادار به فعاليت كرد با جملات ساده‌اي نظير: 🔺 «خوب تا حال چه گفتيم» 🔺«فكر مي‌كنيد بعد چه مي‌شود» 🔺 «كي مي‌تونه بگه» 🔺«كي مي‌تونه سريع‌تر به جواب برسه» 🔺 «مي‌خواهم ببينم سرعت عمل كي بيشتره» 🔺 «تصور كنيد در اين شرايط هستيد چه مي‌كنيد» نظير اين پرسش‌ها مي‌تواند باعث ايجاد كلاسي كاملاً فعال باشد چنين سؤالاتي با ايجاد حس كنجكاوي بچه‌ها را وادار به تفكر بيشتر روي موضوع مي‌نمايد به خصوص اگر محاسن مطالب يا كاربردهاي آنها در زندگي را بدانند در واقع ايجاد انگيزه براي فهم بهتر مطالب را كرده‌ايم و اين باعث مي‌شود مطالب بهتر جا بيفتند و باور يادگيري و اعتماد به نفس و تسلط روي موارد درس داده شده ايجاد مي‌گردد. زيرا در اين موارد نتيجه آن چيزي نيست كه معلم بيان كرده باشد بلكه بچه تصور مي‌كند نتيجه همان چيزي است كه خود به آن رسيده است. نكته مهم ديگر كه اكثريت نظريه‌ها روي آن تأكيد داشتند، عدم تكرار بيش از حد مطلب است معلميني كه مطلب ساده‌اي را بارها تكرار مي‌كنند، باعث خستگي و بي‌حوصلگي كلاس مي‌گردند. روانشناسان معتقدند بيشترين گيرايي در يك سخنراني حدود بيست دقيقه اول مي‌باشد و معلميني كه تا ثانيه‌هاي آخر كلاس موارد بسيار بسيار مهم را مي‌گويند بهتر است به حد كشش طبيعي كلاس نيز توجه داشته باشند. برخي همكاران نظريه جالبي در اين مورد دارند آنها مي‌گويند سعي مي‌كنيم وقت خود را طوري تنظيم كنيم كه فشار كاري در اوايل وقت شروع كلاس بيشتر از اواخر باشد و در دقايق آخر به بچه‌ها وقت آزاد مي‌دهيم تا اگر اشكال يا سؤالي هنوز برايشان باقي مانده با خيال راحت آن را بپرسند يا اينكه بتوانند مطالب تدريس شده را مرورکنند. 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
📘📕📙📗📙📙📕📗📘📗 📗📙📘📗📕📙📘📗📕📙 ارزشیابی فصل ۶ 1 -پلیس در خیابان های خلوت برای راهنمایی راننده ها از چه وسیله ای استفاده می کند؟ پاسخ : سوت 2 -آیا در خیابان های شلوغ پلیس می تواند از سوت برای راهنمایی راننده ها استفاده کند ؟ چرا؟ پاسخ : خیر - به دلیل سر و صدای زیاد. 3 -پلیس در خیابان های شلوغ برای راهنمایی راننده ها از چه وسیله ای استفاده می کند؟ پاسخ : چراغ راهنما. 4 -هر نور چراغ راهنما چه پیامی را به راننده ها می دهد؟ پاسخ : چراغ راهنما سه رنگ دارد: قرمز – زرد – سبز  پیام رنگ قرمز : توقف کامل  پیام رنگ زرد : احتیاط و کم کردن سرعت برای توقف  پیام رنگ سبز: اجازه ی حرکت 5 -وقتی چراغ مخصوص عابر پیاده قرمز است ، وظیفه ی ما چیست؟ پاسخ : باید بایستیم. 6 -برای دیدن اجسام.............الزم است. پاسخ : نور 7 -از نور چه استفاده هایی می کنیم؟ پاسخ : برای دیدن چیزها 8 -چند چیز نام ببر که نور می دهد؟ پاسخ : خورشید – مهتابی – لامپ – چراغ قوه و.... 9 -چشمه ی نور چیست؟ پاسخ : به اجسامی که از خود نور بدهند چشمه نور می گویند. 10 -چندچشمه ی نور نام ببرید؟ پاسخ : خورشید – مهتابی روشن – آتش – شمع روشن. 11 -چند نوع چشمه ی نور داریم؟ پاسخ : دو نوع . چشمه ی نور طبیعی و چشمه ی نور مصنوعی. 12 -چشمه نور طبیعی یعنی چه؟ پاسخ : چیزهایی که به طور طبیعی از خود نود دارند، مانند: خورشید. 13 -چشمه نورمصنوعی یعنی چه؟ پاسخ : چیزهایی که به طور طبیعی از خود نود ندارندو ساخته ی دست انسان هستند .مثل : لامپ – چراغ قوه – شمع روشن - آتش. 14 -کدام یک چشمه نور است؟ الف) چشم انسان ◯ ب) شمع روشن ◯ ج) عینک◯ پاسخ : شمع روشن 15 -چرا در روز روشن که لامپ ها روشن نیستند، می توانیم ببینیم؟ پاسخ : چون نور خورشید همه جا را روشن می کند. 16-آیا نور از همه ی اجسام عبور می کند؟ پاسخ : خیر . نور از بعضی اجسام عبور می کند ولی از بعضی دیگر عبور نمی کند. 17 -چند چیز نام ببر که نور از آنها عبور می کند؟ پاسخ : شیشه – آب - شیشه ی عینک – تنگ ماهی. 18 -چند چیز نام ببر که نور از آنها عبور نمی کند؟ پاسخ : دیوار – مقوای تیره - در چوبی - کتاب 19 -به اجسامی که نور از آنها عبور می کند چه می گویند؟ پاسخ : جسم شفاف 20 -به اجسامی که نور از آنها عبور نمی کند چه می گویند؟ پاسخ : جسم کدر یا تیره 21 -سایه چگونه تشکیل می شود؟ پاسخ : وقتی نور از جسمی عبور نکند در پشت آن سایه درست می شود. 22 -آیا اجسام شفاف سایه دارند ؟چرا ؟ پاسخ : خیر – چون اجسام شفاف نو را از خود عبور می دهند. 23 -آیا سایه تمام اجسامی که در مقابل نور قرار می دهیم ، مثل هم تیره است؟ پاسخ : خیر – سایه ی بعضی از اجسام پر رنگ هستند و سایه ی یعضی از اجسام کم رنگ هستند. 24 -آیا در روز آفتابی می توانید سایه خودتان را از بین ببرید ؟چگونه ؟ پاسخ : بله . اگر بین چشمه نور یعنی خورشید و خودمان مانعی قرار دهیم، مثلاً در کنار دیوار بایستیم. 25 -در گذشته با استفاده از سایه..........درست می کردند و زمان را از روی آن تعیین می کردند. پاسخ : ساعت آفتابی 26-در گذشته انتقال پیام چگونه انجام می شده است ؟ پاسخ : به وسیله ی افراشتن پرچم – به وسیله ی چراغ - به وسیله ی روشن کردن آتش - به وسیله ی بوق کشتی. 27 -سرعت انتقال پیام در کدام بیشتر است ؟ الف) نور ◯ ب) صدا◯ پاسخ : نور 28 -امروزه از صدا و نور چه استفاده هایی می شود ؟ پاسخ : برقراری ارتباط با دیگران – کسب اطلاعات 29 -چند وسیله ی هشدار دهنده با نور نام ببرید ؟ پاسخ : چراغ راهنمایی – چراغ ترمز خودرو – تابلو های هشدار دهنده ی نوری و... دبستان 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
New Doc.pdf
415.7K
🎊تکالیف مهارت محور مطالعات 🌺پنجم ابتدایی 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
Doc4.pdf
271.9K
🌋کاربرگ نشانه ای ⬅️ اول ابتدایی 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
4_424767021419331754.pdf
196.4K
💐آزمون عملکردی فصل۵علوم.چرخه آب 🍒سوم ابتدایی 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)