eitaa logo
مختاررحیمی (راهبرآموزشی)
3.7هزار دنبال‌کننده
20هزار عکس
9.7هزار ویدیو
13.3هزار فایل
فعالیت کانال: 🔹مسائل آموزشی و پرورشی و اداری و بخشنامه ها 🔹فیلم تدریس، درسنامه ها 🔹️ ارزشیابی 🔹️انواع روش‌های تدریس 🔹️چک لیست ها، جشنواره ها 🔹️اخبار استخدام و آموزش وپرورش 🔹️ روانشناسی و مشاوره 🔹️آیدی تبلیغات وارتباط بامدیرکانال @MRAHIMI72
مشاهده در ایتا
دانلود
🖍نکته هایی برای بهتر شدن دستخط بچه ها 1- یکی از دلایلی که بچه ها نمی توانند خوش خط بنویسند، استفاده از مدادهای کوتاه است. هنگامی که اندازه مداد از اندازه مشت کودک کوتاه تر شُد، مداد کاملی در اختیارش قرار دهید.🍀 2- هنگامی که کودک مشغول نوشتن است دقت کنید تا سر و بدنش را زیاد پایین نگه ندارد و به کتاب و دفتر نزدیک نکند.🍀 3- به کودک یادآور شوید که مداد را بالاتر از قسمت تراش خورده نگه دارد.🍀 4- به او یاد دهید که هنگام نوشتن، هر چند دقیقه دستش را باز و بسته کند و استراحت دهد.🍀 5- بررسی کنید که آیا کودک هنگام نوشتن مداد را خیلی محکم در دست می گیرد یا شل و آزاد. 🍀 💥بهترین حالت این است که کودک هنگام نوشتن مداد را به آرامی در دست بگیرد، به طوریکه رد و اثر مداد بر انگشت وسط باقی نماند و دستش درد نگیرد. 🍀 🖌از طرفی آنقدر هم نباید شل در دست بگیرد که مداد بی اختیار حرکت کند و نوشته کودک کم رنگ و نا منظم شود. 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌺 دوران ابتدایی برای دانشمند شدن کودکان نیست، بلکه برای چشیدن طعم لذت باسواد شدن ، خواندن و نوشتن است 🌹نباید با سخت گیری و ایجاد استرس این لذت بزرگ را از کودکان گرفت‌ !💐💐💐 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
✅ چرا بعضی از بچه ها پرحرف هستند؟🤔🙊 🌸يكى از مهم ترین علت های پر حرفی در کودکان حس کنجکاوی و تمایل به دانستن همه چیز است.🧐 ⬅️ وقتی فرزندمان ما را سوال پیچ می کند و پشت سر هم سوالات عجیب و غریب می پرسد، لازم است با صبر و حوصله به سوال های کودک پاسخ دهیم و این روحیه پرسشگری را در او تقویت نماییم.😍 ⬅️ اگر جواب سوالی را نمی دانید، به او بگویید که «من نمی دانم، بهتر است در کتاب جواب آن را پیدا کنیم» یا ⬅️ «در اینترنت جستجو کنیم» و به او کمک کنید تا پاسخ سوالش را پیدا کند.😉👍 ⬅️ يكى دیگر از مهمترین علت های پرحرفی در کودکان، نیاز به جلب توجه است.😊 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان سلماس ؛ شورای برنامه ریزی استان با حضور استاندار ، امام جمعه ، نماینده مردم شریف سلماس در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار و مدیران کل استان در محل فرمانداری شهرستان سلماس برای بررسی مسایل و مشکلات این شهرستان در حوزه های مختلف برگزار شد . " ایرج افراسیابی " مدیر آموزش و پرورش شهرستان سلماس ضمن تقدیر از برگزاری این جلسه گفت : با تشکیل جلسات مستمر و متعدد توسط معاونین ، تیم های کارشناسی استانداری و سازمان برنامه و بودجه استان ، مسایل مرتبط با آموزش و پرورش شهرستان بررسی و مقرر شد در جلسه اصلی با حضور استاندار به تصویب برسد. مدیر آموزش و پرورش سلماس در ادامه ضمن اعلام این که در حوزه آموزش و پرورش سلماس نیازمند توجه ویژه ای به موضوع گسترش فضاهای آموزشی هستیم افزود : خوشبختانه در جلسه اصلی که با حضور استاندار و دکتر رضازاده نماینده مردم سلماس در مجلش شورای اسلامی برگزار شد مصوباتی به شرح زیر در حوزه آموزش و پرورش این شهرستان به تصویب رسید : -حذف مدارس کانکسی بالای 20 نفر در منطقه - تکمیل مدرسه در دست احداث 6 کلاسه زاویه جیک - اتمام پروژه مدرسه 12 کلاسه 17 شهریور - تکمیل پروژه آموزشی شبانه روزی 12 کلاسه چهریق - تامین و اصلاح انشعابات گاز ، آب و برق مدارس روستایی - نوسازی و تعمیر مدارس به ویژه در بخش گرمایشی " افراسیابی " در پایان اظهار داشت : امیدواریم با پیگیری های لازم اعتبارات مورد نیاز مصوب شده در اسرع وقت تامین تا نسبت به انجام موارد اعلامی اقدام شود. slm-wa.medu.ir 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(ر
🌿☆🌹☆🌹☆🌹☆🌹☆🌹 📌اختلال ویژه دستخط در کودکان عوامل زیادی دارد. از جمله مهمترین آنها: 1 )آموزش های غلط ونیز آموزش های زودتر از موعد مقرر 2)کم آموزی 3 )ضعف عضلات درشت 4 )ضعف عضلات ظریف 5 )تاخیر یا انحراف در رشد جسمانی بخصوص دستتان و انگشتان 6 )انحراف بینایی چشم 7 )تنبلی چشم 8 )عدم غلبه طرفی چشم ها 9 )عدم غلبه طرفی مغزی 10)عدم هماهنگی چشم و دست 12)ضعف هماهنگی چشم و دست 13 )اختلال درجهت یابی دیداری فضایی 14 )اختلال در میدان دید 15 )عدم برتری یا غلبه طرفی دست ها 16 )ضعف گیرایی انگشتان 17 )کنترل ضعیف عضلات دست 18 )اختلال ادراکی و بینایی تخمین فاصله ها 19 )آسیب های مغزی 20 )بیش فعالی 21 )کم تمرکزی 22 )نارسایی وعیوب انکساری چشم ها 23 )استرس و فشارهای عاطفی هیجانی 24 )اختلال در انواع حافظه دیداری 25 )نقص جسمانی مادرزادی و محدودیت های آن 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
✅کلیه مدیران و مدیرآموزگاران محترم ابتدایی با سلام و احترام ضمن آرزوی سلامتی و تندرستی خدمت همکاران گرانقدر و محترم، به اطلاع می رساند با توجه به دستورالعمل ارسالی از اداره کل درخصوص گسترش آموزش حضوری ، لازم است همکاران محترم طی اقدام فوری در سامانه ltms فرم ۳‏- ب بهداشتی که در رابطه با مجوز فعالیت غیرحضوری بود اقدام به حذف فرم کنند تا در شیوه حضوری آموزش در مدارس اخلال ایجاد نگردد. اقدام به موقع در این امر مزید امتنان است . 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
کلیه مدارس شهری و روستایی باسلام و دعای خیر ؛ نظر به اهمیت گرامیداشت ایام ا... دهه فجر انقلاب اسلامی ، لازم است مدیران محترم مدارس با تمام ظرفیت موجود نسبت به آذین بندی ، نصب پارچه نوشته و بنر ، تعویض پرچم مقدس جمهوری اسلامی اقدام نمایند. لازم به ذکر است این موضوع در مدارس مشرف به خیابان های اصلی می بایست نمود بیشتری داشته باشد. ( تمام اقدامات مدارس مستندسازی گردد ) 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
کلیه مدارس شهر و روستا با سلام و دعای خیر احتراما با عنایت به برگزاری برنامه کنسرت موسیقی آقای علیرضا طلیسچی سرپرست و خواننده گروه موسیقی روز یک شنبه مورخه 10‏/11‏/ 1400در محل تالار امپراطور از ساعت 30‏/18 تا ساعت30‏/21 با ظرفیت 500 نفر با تخفیف 10 درصدی ویژه همکاران فرهنگی در نظر گرفته شده است . لذا همکاران جهت هماهنگی می توانند با آقای وحید معصومی به شماره تلفن 091494518 تماس حاصل نمایند. 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
✅ مسابقه کتاب خوانی 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
درس+پژوهی2.pdf
2.14M
مدیران محترم مدارس ابتدایی شهری(دولتی و غیردولتی) روستایی(مستقل و چندپایه) با سلام و دعای خیر احتراما در اجرای برنامه ابلاغی اداره کل استان، بدینوسیله به پیوست شیوه نامه اجرایی درس پژوهی (مطالعاتی و عملیاتی)با هدف توسعه پژوهشگری و افزایش توانمندی حرفه ای معلمان به شکل فردی و گروهی باعنایت به راهکار 11‏-7سند تحول بنیادین ؛ جهت اطلاع و اقدام لازم ارسال می گردد. فلذا مقتضی است ضمن تشکیل کارگروه علمی‏/تخصصی و طرح موضوع در جلسه شورای معلمان؛ اقدامات لازم در خصوص اجرای مطلوب طرح برابر تقویم زمانبندی و اعلام فرم اکسل پیوستی(مشخصات تیم درس پژوهی) به کارشناسی گروههای آموزشی ابتدایی(تا اواخر بهمن ماه سالجاری) انجام پذیرد. 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
34.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃🌸🍃 📹 فیلم آموزشی : معرفی نشانه گ 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🌸🍃 📹 فیلم آموزشی : ترکیب های نشانه گ 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🌸🍃 📹 فیلم آموزشی : نکات و روخـوانی درس " خروس خوش آواز" 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🌸🍃 📹 فیلم آموزشی : فارسی درس جنگل 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
4_5848047729594335278.pdf
4.99M
♦️تکلیف شب در مقطع ابتدایی 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🌸🍃 📹 فیلم آموزشی: آموزش نشانه خ 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
📚 نکته هایی از فصل اعشار ریاضی پایه پنجم 🖍 اعداد اعشاری اعدادی هستند که از دو قسمت صحیح و اعشاری تشکیل شده اند.مانند4/35 که قسمت صحیح آن 4و قسمت اعشاری آن 35 می باشد. 🖍به کسرهایی که مخرج آن ها 10 یا 100 یا 1000 یا ... باشد کسر اعشاری می گویند. 🖍 در عددهای اعشاری اولین رقم بعد از ممیز دهم، دومین رقم صدم ، سومین رقم هزارم و... می گویند. 🖍برای تبدیل کسرهایی که مخرج آنها 10 یا 100 یا 1000 یا ... می باشد، ابتدا صورت کسر را نوشته و سپس به تعداد صفرهای مخرج از سمت راست عدد ، جدا کرده و ممیز می زنیم. 🖍برای تبدیل کسرهایی که مخرج آنها 10 یا 100 یا 1000 یا ... نیست باید صورت ومخرج را در عددی ضرب کنیم تا مخرج کسر یکی از عددهای 10 یا 100 یا 1000 یا ... شود . 🖍اگر مخرج یک کسر به عددهای 10 یا 100 یا 1000 یا ...تبدیل نشد در این صورت باید صورت کسر را بر مخرجش تقسیم کنیم و خارج قسمت را تا یک رقم اعشار و یا بیشتر به دست آوریم. 🖍روش مقایسه ی دو عدد اعشاری : ابتدا قسمت های صحیح را باهم مقایسه می کنیم، عددی بزرگ تر است که قسمت صحیح آن بزرگ تر باشد. در صورت مساوی بودن قسمت های صحیح ، قسمت های اعشاری آن ها را به ترتیب : به این صورت که ابتدا رقم های مرتبه ی دهم، سپس رقم های مرتبه ی صدم، سپس رقم های مرتبه ی هزارم ,… را باهم مقایسه می کنیم. 🖍روش تبدیل عددهای اعشاری به کسر : ابتدا عدد را بدون ممیز در صورت کسر می نویسیم ، تعداد رقم های قسمت اعشار ، نشان دهنده ی تعداد صفرهای جلوی یک در مخرج است. 🖍 اگر در عددهای اعشاری ، بعد از آخرین رقم اعشاری به تعداد دلخواه صفر بگذاریم عدد هیچ تغییری نمی کند. از این خاصیت در جمع و تفریق یا پیش روی در تقسیم اعشاری استفاده می کنیم. مثال : ... = 75/300= 75/30 = 75/3 🖍توجه کنید اگر در بین رقم های یک عدد اعشاری صفر قرار دهیم عدد تغییر می کند به طور مثال عددهای 25/2 و 25/02برابر نیستند. 🖍جمع اعداد اعشاری ✅بهتر است عدد بزرگتر را بالا قرار دهیم. ✅-قسمت های صحیح را زیر هم می نویسیم یعنی : یکان زیر یکان، دهگان زیر دهگان و ... ✅ممیز را در زیر ممیز می نویسیم. ✅قسمت های اعشاری را زیر هم می نویسیم یعنی دهم زیر دهم، صدم زیر صدم و... ✅ مانند جمع معمولی ، عمل جمع را انجام می دهیم. 🖍تفریق اعداد اعشاری ✅باید حتما عدد بزرگتر را بالا قرار دهیم. ✅قسمت های صحیح را زیر هم می نویسیم یعنی : یکان زیر یکان، دهگان زیر دهگان و ... ✅ ممیز را در زیر ممیز می نویسیم. ✅قسمت های اعشاری را زیر هم می نویسیم یعنی دهم زیر دهم، صدم زیر صدم و... ✅ مانند تفریق معمولی ، عمل تفریق را انجام می دهیم. 🖍ضرب اعداد اعشاری ✅برای ضرب اعداد اعشاری ، دو عدد را بدون در نظر گرفتن ممیز در زیر هم نوشته و عمل ضرب را انجام می دهیم سپس به تعداد رقم های اعشاری در حاصل ضرب از سمت راست به چپ رقم جدا کرده و ممیز می زنیم. 🖍تقسیم اعداد اعشاری ✅تقسیم اعشاری نوع اول : یعنی مقسوم عدد اعشاری است ولی مقسوم علیه عدد صحیح. ✅تقسیم اعشاری نوع دوم : یعنی مقسو م علیه عدد اعشاری می باشد. 🖍روش حل تقسیم اعشاری نوع اول : ✅ابتدا از ممیز یک خط راست می کشیم . این خط نشان دهنده تمام ممیزهایی است که در میان اعداد قرار می گیرد. ✅تقسیم را مانند تقسیم معمولی انجام می دهیم. ✅وقتی به ممیز رسیدیم در خارج قسمت ممیز میزنیم. ✅در پایان ، در باقیمانه ار روی خط، ممیز می زنیم. 🖍روش حل تقسیم اعشاری نوع دوم ✅ابتدا باید مقسوم و مقسوم علیه را در 10 ویا 100 ویا 1000 ویا... ضرب کنیم. تا ممیز مقسوم علیه از بین برود و سپس تقسیم را انجام می دهیم. ⚠️ (اگر مقسوم علیه یک رقم اعشار داشته باشد در 10 ضرب می کنیم- اگر مقسوم علیه دو رقم اعشار داشته باشد در 100 ضرب می کنیم ... ) ✅در پایان کار باقیمانده را بر عددی که مقسوم و مقسوم علیه ضرب کردیم تقسیم می کنیم. 🖍نمایش عدد اعشاری روی محور : برای نشان8 دادن یک عدد اعشاری روی محور ، به ترتیب مراحل زیر را در نظر می گیریم : ✅ محور اعداد را رسم می کنیم. ✅ هر واحد را با توجه به قسمت اعشاری به ( 10 یا 100 یا .. ) قسمت مساوی تقسیم می کنیم مثلا اگر دهم باشد هر واحد را به 10 قسمت مساوی تقسیم می کنیم. ✅روی قسمت های تقسیم شده، قسمت اعشاری را مشخص می کنیم. 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
‼️ *اطلاع رسانی کشور*‼️ 📌 *آپشن جدید سیدا:*⏬ *گزینه اصلاح ودریافت اطلاعات* *پرسنل از سامانه پرسنلی فعال شد* : ✍🏻برای دسترسی به این گزینه ازقسمت *مدیریت و انتخاب تسهیلات و کلیک برروی دریافت اطلاعات پرسنلی* اقدام فرمایید. # *اطلاع رسانی کشور* # *اطلاعات_پرسنل.* # *کانال_صابر اسدی_* # *پادا* # *سیدا* دفترفناوری اطلاعات وارتباطات آموزش وپرورش 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🔶️🔶️ درود صبحتون بخیر و نیکی امروزتان شاد و سرشاراز عشق و رضایت الهی سلامتی ساکن جانهایتان و لبخنـد جاری بر لبهایتان باشد کسب و کارتون خوب شادیهاتون دائمی روزتان زیبا و در پناه خدا 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
-سوم-ابتدایی 📖 قصه ی آیه ها سوره طه 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
-پایه-سوم 📝 تکلیف مهارت محوربازی با واژگان مخالف 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
-پایه-سوم 📖کلمات هم معنی درس یازدهم ( نویسنده بزرگ) 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
-پایه-سوم 📚ا فصل ۵ یجادانگیزه (محیط) 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🎥کاربرگ نیم خط (اصلاحیه) 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)