💠نکات ضروری برای موفقیت در کلاس درس قسمت دوم (۲)
💠مدیریت رفتار در کلاس های درس قسمت دوم(۲)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷
🛑 @mokhtar98
نکات مهم بیمه تکمیلی دانا
شرایط ،ضوابط و مقررات عضویت بیمه تکمیلی فرهنگیان
همکاران مرد : شرط همه یا هیچ( به تنهایی نمی توانند بیمه شوند و در صورت تمایل به بیمه تکمیلی باید خود و تمام عائله و اولاد خود را بیمه نمایند)
* استثنا برای زوجین فرهنگی:
همسران فرهنگی کارمندان مرد می توانند به عنوان بیمه شده اصلی بیمه شوند و به صورت انتخابی همسر و تمام فرزندان و والدین خود را بیمه نمایند
۲ . همکاران مردی که همسر آنها بیمه شده ی دستگاه دیگری می باشد و در آن دستگاه بیمه تکمیلی دارد و تمایل به برقراری مجدد بیمه جدید ندارد الزامی در بیمه شدن ندارند.
( ارائه حکم کارگزینی زن به واحد رفاه اداره محل خدمت مرد جهت رفع مغایرت)
۳ . همسر کارمند مرد در دستگاه دیگری بیمه شده و بیمه تکمیلی ندارد می تواند تحت پوشش همسر بیمه شود.
همکاران زن : شرایط بیمه اختیاری و به صورت زیر است
۱. به تنهایی ۲. خود و همسر ۳. خود و همسر و تمام فرزندان ۴. خود و تمام فرزندان ۵.خود و همسر و تمام فرزندان و والدین ۶ .خود و والدین ۷. خود و تمام فرزندان و والدین
* در صورت بیمه نمودن فرزندان، باید تمام فرزندان را تحت پوشش بیمه تکمیلی خود قرار دهد
۴. والدین : برای همکاران مرد و زن بیمه نمودن والدین اختیاری است. * * والدین می توانند هم در صورتی که از طریق بیمه پایه زیر شاخه بیمه شده اصلی باشند و هم در صورتی که بیمه پایه ایشان با بیمه شده اصلی متفاوت باشد تحت پوشش بیمه تکمیلی زن یا مرد فرهنگی قرار بگیرند
۵. همسر کارمندان مرد فرهنگی در صورتی که بخواهند والدین خود را بیمه نمایند نمی توانند تبعی همسر باشند و باید به عنوان بیمه شده اصلی ثبت نام و والدین را تحت پوشش خود قرار دهند
۶ .همکار مرد و زن فرهنگی نمیتوانند سایر بستگان( مادر زن، پدر زن ،مادر شوهر ،پدر شوهر، خواهر، برادر، مادربزرگ و پدربزرگ را بیمه نمایند
۷. شرط سنی برای بیمه نمودن والدین وجود ندارد.
۸. فرزندان پسر در صورت عدم اشتغال و ازدواج می توانند بیمه پدر یا مادر باشند.
*بدون شرط سنی
۹ . فرزندان دختر در صورت عدم اشتغال و ازدواج می توانند بیمه شده پدر یا مادر باشند و در صورت مطلقه بودن تا هنگام ازدواج مجدد می توانند بیمه تکمیلی پدر یا مادر باشند
* بدون شرط سنی
۱۰.فرزندان محترم شهدا ، جانبازان و ایثارگران باید حق بیمه خود و فرزندان خود را پرداخت نمایند .
۱۱. در صورتی که همکار مرد فرهنگی مطلقه باشد می تواند فقط فرزندان خود را بیمه نماید
۱۲. در خصوص مرخصی های بدون حقوق
* فردی مرخصی هست و خواهان بیمه تکمیلی است ، وی باید کل مبلغ حق بیمه را با سهم دستگاه یکجا پرداخت نماید تا مشمول بیمه تکمیلی گردد .
*فردی در حال حاضر حقوق بگیر هست و چند ماه دیگر به مرخصی بدون حقوق میرود ، تا زمانیکه هست میتواند از بیمه استفاده کند و هنگام شروع مرخصی باید مبلغ حق بیمه را با سهم دستگاه یکجا پرداخت نماید که بتواند تا اخر قرارداد بیمه بماند.
* فردی مرخصی هست می تواند صبر نماید تا پایان مرخصی و هنگام شروع به کار از تاریخ شروع به کار درخواست داده و از همان تاریخ بیمه شود .
۱۳. کارمندان مردی که وسط قرارداد بازنشسته می شوند و مطابق با قانون باید در صورت تمایل به بیمه تکمیلی شدن ، تحت پوشش بیمه تکمیلی صندوق بازنشستگی که در حال حاضر اتیه سازان حافظ هست قرار گیرند ، اگر مایل به ادامه بیمه دانا هستند و در صورتیکه همسر ایشان فرهنگی هست می توانند از همین ابتدای قرارداد بیمه همسر خود شده و بعد از بازنشستگی همچنان از مزایای بیمه دانا استفاده نمایند.( با مبلغ ۲۷۵۰۰۰ تومان )
۱۴ . کارکنان زن مختار به بیمه نمودن فرزند پسر خود که در خدمت مقدس سربازی است هستند.
۱۵. برای بیمه نمودن فرزندان فقط فرزندانی می توانند تبعی بیمه شده اصلی باشند که اسامی ان ها در شناسنامه بیمه شده اصلی باشد.
۱۶. تمامی تبعی ها باید بیمه پایه داشته باشند( تامین اجتماعی ، خدمات درمانی ، روستایی) تا بتوانند بیمه تکمیلی شوند.
۱۷. فرزندان پسری که در خدمت سربازی هستند چون از عائله پدر خارج می شوند و در نیروهای مسلح بیمه تکمیلی هم دارند نیازی به بیمه نمودن ان ها توسط پدر نیست ( در صورت بیمه نمودن با مغایرت تعداد عائله روبرو می شوید)
🛑 کارشناسی تعاون و امور رفاهی مدیریت آموزش و پرورش سلماس *
🌷🌷🌷🌷🌷🌷
🛑 @mokhtar98
✅ آغاز دومین اجلاس روسای آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی/ سالن فرمانداری شهرستان اشنویه
🌷🌷🌷🌷🌷🌷
🛑 @mokhtar98
🛑 گواهی کسر از حقوق (ضمانت بانکی )
شایسته است همکاران محترم را در مورد اخذ گواهی کسر از حقوق (ضمانت بانکی ) به صورت ذیل راهنمایی فرمائید.
واردسایت گواهی ضمانت به آدرس ( 10.114.1.23 ) شوید
شاغلین با کاربری ( شماره پرسنلی ) رمز عبور ( کد ملی )
بازنشستگان با کاربری (شماره پرسنلی ) رمز عبور ( دفتر کل )
بعد از اولین ورود به سایت نسبت به تعویض رمزنموده و به تکمیل اطلاعات خواسته شده اقدام نمائید.
قبل از تکمیل فرم ضمانت اطلاعات وام را از بانک اخذ نمائید ( نام بانک ،شعبه بانک ،مبلغ وام ، تعداد قسط، درصد وام )
وارد سایت گواهی صدور ضمانت شده فرم های مربوط را تکمیل کنید ( گواهی وام خود یا گواهی وام ضمانت بانکی )
روزهای دوشنبه و پنج شنبه تا آخر وقت اداری برای گرفتن گواهی به امور مالی مدیریت آموزش و پرورش مراجعه شود
فرم های تکمیل شده ی ناقص یا غلط ، از سیستم حذف خواهند شد
این بخشنامه به رویت و امضا کلیه همکاران برسد .
کارشناس امور مالی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷
🛑 @mokhtar98
باسلام محضر کلیه همکاران گرامی,
یا توجه به شروع به کار پایگاههای مرکزی جهت تثبیت یادگیری دانش آموزان ابتدایی, مدیران محترم مدارسی که دارای دانش آموز با وضعیت تحصیلی نیاز به تلاش و قابل قبول هستند .اقدامات عاجل را در خصوص معرفی دانش آموز به مراکز پایگاهها داشته باشند.
🌷🌷🌷🌷🌷🌷
🛑 @mokhtar98
احتراما ضمن عرض سلام و آرزوی توفیق و سلامتی,
پیرو مکاتبات قبلی اداری لازم است مدیران محترم مدارس اطلاع رسانی شایسته را به معلمان آموزشگاه خود جهت اعلام آمادگی و تدریس در کلاسهای تثبیت یادگیری (مدارس روستایی) ایام تابستان تا آخر وقت اداری ۱۴۰۱/۰۴/۱۵ داشته باشند.
🌷🌷🌷🌷🌷🌷
🛑 @mokhtar98
⭕️ آییننامه اجرایی قانون رتبهبندی معلمان ابلاغ شد
🔸 سخنگوی دولت در توئیتر:
🔹 آییننامه اجرایی قانون رتبهبندی معلمان ابلاغ شد.
🌷🌷🌷🌷🌷🌷
🛑 @mokhtar98
✅ مدیران محترم مدارس ابتدایی شهر وروستا
با سلام
ضمن آرزوی سلامتی و شادکامی، به پیوست نامه رئیس محترم مرکز بهداشت شهرستان سلماس در خصوص سنجش دانش آموزان پایه اول جهت اطلاع و اقدام به حضور ارسال میگردد.
🌷🌷🌷🌷🌷🌷
🛑 @mokhtar98
کلیه مدارس شهر و روستا وحومه
موضوع : آخرین مهلت ثبت نام کارت شناسایی مرحله دهم
سلام علیکم:
با صلوات برمحمّد و آل محمّد (ص) به اطلاع می رسانداز سوی معاونت مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش تاریخ 15/04/1401 به عنوان آخرین مهلت ثبت نام برای صدور کارت در دهمین مرحله از مراحل صدور کارت شناسایی ذکر شده است. مدیران محترم به نحومقتضی به اطلاع همکاران فرهنگی اطلاع رسانی گردد.
درضمن همکاران عزیز با مراجعه به سامانه پروفایل به آدرسprofile.medu.irازثبت نام قطعی و تأیید مراحل ثبت نام اطمینان حاصل نمایند ودر صورتی که کارت از سوی منطقه رد شده نسبت به ثبت نام دوباره و بارگذاری عکس جدید اقدام نمایند.
🌷🌷🌷🌷🌷🌷
🛑 @mokhtar98
رتبه بندی.pdf
187K
✅ ✍متن کامل آئین نامه نظام رتبه بندی معلمان، که امروز از دبیرخانه دولت به آموزش و پرورش برای اجرا ابلاغ شد.
🌷🌷🌷🌷🌷🌷
🛑 @mokhtar98
اطلاعیه شماره 7:
🛑 قابل توجه داوطلبان محترم انتخاب و انتصاب مدیران مدارس
با سلام و احترام
- آزمون حضوری الكترونیكی انتخاب و انتصاب مدیران مدارس،روز چهارشنبه مورخ 1401/4/15 در مراكز آزمونی كه توسط رابطین محترم انتخاب و انتصاب مدیران مدارس اطلاع رسانی شده است رأس ساعت ده صبح برگزرا می شود.
- حضور داوطلب در مركز آزمون و داشتن تلفن همراه دارای قابلیت اتصال به اینترنت ، بسته اینترنت و همراه داشتن كارت شناسایی معتبر الزامی است.
- در آزمون كتبی انتخاب و انتصاب مدیران مدارس، پس از پایان زمان پاسخگویی به سؤالات چهارگزینه ای، برای هر فرد دو سوال تشریحی به منظور ارزیابی محتوایی، در بستر ltms نمایش داده می شود كه لازم است پاسخ آنها در پاسخ برگی كه توسط مراقبین آزمون در اختیار داوطلبان قرار می گیرد، درج شود. امتیاز این سؤالات در مجموع امتیازات مصاحبه هر داوطلب منظور می شود.
مركز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری
مركز سنجش و پایش كیفیت آموزشی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷
🛑 @mokhtar98
⭕وزیر آموزش و پرورش: برای قانون رتبهبندی معلمین ۳۸ هزار میلیار تومان بودجه تعیین شده است
🔸️نوری:
🔹️قانون رتبه بندی معلمان امروز امضا شد که براین اساس ۳۸ هزار ملیارد تومان بودجه درنظر گرفته شده است و از ۳۱ شهریور ماه اجرایی میشود و معوقات نیز پرداخت خواهد شد.
🔹️ارزیابی حرفهای از معلمان به عمل خواهد آمد.
مشمولین این آیین نامه همکاران فرهنگی هستند و محدودیتهایی نیز وجود دارد و براین اساس در این آیین نامه محدودیتی درباره افراد معلول، افرادی که در مرخصی بدون حقوق به سر میبرند و افرادی که کد استخدامی ندارند وجود دارد.
🔹️علی رغم افزایش فعالیتهای تابستانی در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۲ سال گذشته کار رتبه بندی را با دقت و زودتر انجام خواهیم داد.
🔹️این آیین نامه اکنون وارد آموزش و پرورش شده است و لازم نیست معلمین نگران باشند.
🌷🌷🌷🌷🌷🌷
🛑 @mokhtar98
36651665255680.pdf
4.67M
‼️قابل توجه همکاران محترم؛
📚راهنمای نحوه باز کردن ویرایش ثبت نمرات توسط مدیر برای معلمانی که نیاز ب آخرین ویرایش دارند📚📚
با تشکر ـ مرکز توسعه آموزش مجازی، فناوری و امنیت اطلاعات وزارت آموزش و پرورش
🌷🌷🌷🌷🌷🌷
🛑 @mokhtar98
✅ واژه تلفیق به معنای درهمآمیختن حوزههای محتوایی است که در نظامهای سنتی بهطور جداگانه و مجزا از یکدیگر در برنامه درسی گنجانده شدهاند. با اینکه درخصوص تلفیق در حوزه آموزش دیدگاههای متفاوتی وجود دارد، اما اغلب صاحبان نظر به برخی از اصلیترین خصوصیات استفاده از این رویکرد، از جمله برقراری ارتباط بین موضوعات اصلی، فرایند یادگیری و رابطه آن با تجربهها و نیازهای دانشآموزان اشاره میکنند و با آن موافق هستند. در سند تحول بنیادین نیز لزوم استفاده از برنامههای درسی تلفیقی بهصراحت بیان شده است.
🌷🌷🌷🌷🌷🌷
🛑 @mokhtar98
✅ در رویکرد تلفیقی، ترکیبی از موضوعات درسی وجود دارد، نه یک ماده خاص درسی برای یک پایه در یک جلسه آموزشی. مبنای تصمیمگیری درخصوص شیوه تدریس تلفیقی در دوره ابتدایی متفاوت است و به دو طریق انجام میشود:
نوع اول
الف) تلفیق چند موضوع از چند درس در یک پایه؛
ب) تلفیق چند موضوع از چند درس در چند پایه.
نوع دوم
الف) تلفیق مهارتمحور؛
ب) تلفیق محتوامحور.
🌷🌷🌷🌷🌷🌷
🛑 @mokhtar98
✅ نوع اول
الف) تلفیق چند موضوع از چند درس در یک پایه
منظور از این روش آن است که تا حد امکان بین چند ماده درسی پیوند زده شود تا آن موضوع یا مفهومِ مشترک آموزش داده شود. یعنی در صورت وجود وجه اشتراک، موضوعات موجود در مواد گوناگون درسی در یک جلسه آموزشی با هم ترکیب شوند (میکائیلو و واحدی، 1395)؛ مانند قرآن، ریاضی، علوم تجربی و اجتماعی در یک پروژه و از بینبردن مرز بین مواد درسی.
ب) تلفیق چند موضوع از چند درس در چندپایه
از آنجا که دانشآموزان چندپایه در یک کلاس و به شکل آمیخته و ترکیبی در کنار یکدیگر درس میخوانند و با معلمی واحد روبهرو هستند، برنامه درسی تلفیقی همخوانی بسیار خوبی با این نوع کلاسها دارد، زیرا اتفاقاً شرایط و موقعیت لازم و مطلوب را برای ایجاد زمینههای یادگیری عمیق و مادامالعمر دانشآموزان فراهم میکند. کلاس چندپایه با برنامه و رویکرد تلفیقی نزدیکی خوبی دارد، چون شیوه تلفیقی به تدریس و یادگیری یادگیرندگان، کلنگرانه میاندیشد (متینفر و کیان، 1397).
تلفیق محتوا در درسهای چندپایه میتواند در زمان آموزش یک مفهوم، بین دانشآموزان پایههای گوناگون کاملاً ارتباط برقرار کند. این نوع از تلفیق، علاوه بر اینکه سطح آموزش را بالا میبرد، کمبود وقت آموزشی در کلاس چندپایه را نیز جبران میکند و تجربههای متفاوتی به دانشآموزان میدهد.
🌷🌷🌷🌷🌷🌷
🛑 @mokhtar98
✅ نوع دوم
تلفیق مهارتمحور
طرح تکالیف مهارتمحور با هدف پرهیز از حافظهمحوری، افزایش نشاط و شوق یادگیری، توسعه یادگیری مادامالعمر و کاهش استرس مخرب ناشی از تکالیف سنتی، کاهش وزن کیف دانشآموزان و تقویت مهارتهای زندگی در دانشآموزان است. در این طرح حذف مشقشب وجود ندارد، بلکه تکالیف مهارتی جایگزین تکالیف سنتی میشوند. با اجرای این طرح، در واقع بخشی از فعالیتهای یادگیری بهصورت تمرینی در جهت آموزش و یادگیری مهارتهای اساسی مانند خواندن، نوشتن، حسابکردن، مشاهدهکردن، سخنگفتن و گوشدادن در کلاس درس، در تعامل و مشارکت معلم و دانشآموزان، انجام میشود.
معلم در زمان رسمی کلاس پس از آموزش و شناسایی دشواریهای یادگیری دانشآموزان، تکالیفی را برای تثبیت و تعمیق یادگیری تعیین میکند و مهارتهای موردنیاز محیط واقعی زندگی در خارج از کلاس درس در قالب تکالیف مهارتمحور ارائه میشود که معلم با خلاقیت خویش فعالیتهای عملی متعدد و متنوعی را با توجه به ویژگی و شرایط و اقتضائات دانشآموزان طراحی میکند.
🌷🌷🌷🌷🌷🌷
🛑 @mokhtar98
✅ تلفیق محتوامحور
در تلفیق محتوامحور قصد بر این است که بین چند ماده درسی (بهطور مثال زبانآموزی، علومتجربی، ریاضی و هنر) یا همان حوزه محتوایی پیوند شکل گیرد. تلفیق محتوامحور به شکستن مرز محتوایی بین درسها تأکید دارد. در این روش، ارتباط برقرارکردن بین محتوای مواد درسی، اصل بسیار مهمی است.
در ایـن رویـکرد، تمـامی آمـوزشها بر پایـه پیشدانستههای دانشآموزان استوار است و معلم برای مفاهیم جدید باید پلی ارتباطی میان دانستههای قبلی و مطالب جدید برقرار کند. تلفیق محتوامحور به شکلهای گوناگون صورت میگیرد. به نظر میرسد یک شکل از آنها، یعنی تلفیق «بینرشتهای» در چندپایه بهخوبی صورت میگیرد و قابلاستفاده است.
🌷🌷🌷🌷🌷🌷
🛑 @mokhtar98
جامعی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان:
دوره آموزش ابتدایی یک دوره شخصیت پروری است و در این دوره پایه اول ابتدایی دارای اهمیت بسزایی است.
کیفیت بخشی به دوره آموزش ابتدایی یک ضرورت است و این مهم با شاداب سازی و بهبود وضعیت فضای آموزشی محقق خواهد شد.
تابستان بهترین فرصت برای تحلیل عملکرد آموزشی و برنامهریزی برای بهبود وضع موجود است.
کارگروه فضا آموزشی و سازماندهی نیروی انسانی در حوزه آموزش ابتدایی استان فعال می باشد تا پروژه مهر امسال بی نقص عملیاتی شود.
بازدید اثر بخش و هدفمند از فرآیند ثبتنام و اجرای پروژه مهر در مدارس باید در دستور کار قرار گیرد.
در نوبت دوم سالتحصیلی گذشته و بمنظور جبران افت تحصیلی ناشی از شیوع بیماری کرونا، ۱۰۹ کانون جبران و تثبیت یادگیری(مرحله اول) با حضور ۴۶هزار دانش آموز در مدارس دوره ابتدایی استان فعال بود.
در مرحله دوم، طرح تعمیق و تثبیت یادگیری و جبران اُفت تحصیلی دانشآموزان نیز از ابتدای تابستان امسال در مناطق 24 گانه استان آغاز شده است که تا کنون بیش از ۴۳ هزار دانش آموز را پوشش داده است.
تقویت راهبران آموزشی در ارتقاء کیفیت آموزشی دوره ابتدایی نقش کلیدی دارد.
طرح مطالع دقیق و یادگیری عمیق نیز تابستان امسال از طریق شبکه آموزشی شاد اجرا خواهد شد.
هدف طرح «مطالعه دقیق، یادگیری عمیق» تقویت و ارتقای مهارت های خواندن و گوش دادن دانش آموزان در طول تابستان، علاقه مند سازی دانش آموزان به کتاب و نهادینه سازی فرهنگ کتابخوانی می باشد.
پیشگیری از ترک تحصیل و جذب بازماندگان از تحصیل اولویت های اساسی آموزش و پرورش استان است.
🌷🌷🌷🌷🌷🌷
🛑 @mokhtar98