🌹 تکالیف خلاق به جای رونویسی
◇ از داخل درس بگردو کلماتی که نشانه های ط، ظ، ص، ضو ...و خوا و او استثنا یا تشدید دارند پیداکن و در یک جدولبنویس. سپس با ۵ تای آنهایک جملہ خلاقانه بنویس.
◇دو بند اول درس را با دقت بخوان و کتاب را ببند. سپس هرکلمہ کہ یادت مانده در دفتر فارسی تمیز و خوش خط بنویس.
◇ یکبار از روی بند سوم و چهارم درس بدون نقطه رونویسی کن. کتاب را ببندونقطہ ها را با رنگ قرمز بگذار.
🌺🌺🌺🌺🌺🌺
. اگر امروز تو مسئول املا به بچه ها باشی چه جمله هایی ازدرس را انتخاب میکنی؟ ۱۰جملہ انتخاب کن و بنویس.
• ۱۵ کلمہ مشکل املایی را از درس پیدا کن و در دفتر املا بنویس. اما حرفی که در آن کلمہ مشکل و جزو حروف چندشکلی است راننویس و خالی بگذار. سپس کتاب راببند وحالا با مدادرنگی حروفی که نوشته نشده را بنویس.
• از ۵ خط از درس کہ بیشتر دوست داشتی و خوشت آمده از روی کتاب نگاه کن ودر دفترت بنویس. (۵ خط پراکنده باشد)
🌸🌸🌸🌸🌸
◇۱۰ تا از کلماتی که داخل درس به نظر تو از نظر املایی مشکلهستند را روی کارت بنویس. حالا ۴ تا از این کارت ها را روی زمین ردیف کن و با دقت به آن ها نگاه کن. از مادر بخواه دو کارت را جابه جا کند. چشمانت را باز کن و سعی کن بگویی کدام دو کارت جابه جا شده اند. یا اینکه یکی از کارت ها برداشته شود و توبگویی کدام کارت برداشتہ شده. یا یک کارت بیرون گذاشته شود و به جای آن کارت دیگری از بیرون جایگزین شود.
ياكل کارت ها روی زمین پخش شود و کلمه ای را که می گویند پیداکنی.
🌼🌼🌼🌼🌼
• از داخل درس کلماتی که بی نقطہ هستند، یک نقطہ، ۲ نقطہ و ۲ نقطہ و ۴ نقطہ و ۵ نقطہ دارند پیداکن و در جدولی تمیز و مرتب بنویس.
• امشب توبہ پدر یا مادرت املا بگو و املای آن ها را صحیح کن.
• با ۱۵ تا از کلمات مشكل درس کارت کلمہ درست کن و آن ها را در یک جعبہ بنداز. حالا هم بزن و پنج کارت را بیرون آور و باصدای بلند بخوان.
کتاب را باز کن و جملاتی که این ۵ کلمه در آن هاهست تمیز و مرتب در دفتر بنویس.
💐💐💐💐💐
. یک جدول شگفت انگیز یا سودوکو درست کنید و از کلماتمشکل درس به بچه ها بدهید تا جدول را کامل کنند.
♤ ۵جمله از جملات درس را نیمہ بدهید تا از روی کتاب کاملکنند.
۵ کلمہ از درس بدهید تا دانش آموزان با آن ها یک داستانبنویسند و با توجه به بیاموز و بگوی هر درس از بچه ها بخواهید جملاتمربوط به آن بیاموز و بگو را از داخل درس پیداکنند. مثلا ۵ تا از جمله هایی که زمان گذشته دارد.
🌷🌷🌷🌷🌷
• به دانش آموزان یک کلمه از درس بدهید تا قطار كلماتبسازند. به این صورت که کلمه ای از درس پیدا کنند که حرف اول آن، حرف آخر کلمہ شما باشد. مثلا ۲۰كلمه داشته باشد.
مثال :منتظر راهنمایی
. به دانش آموزان جملات نامرتب از درس بدهید تا مرتب کنند.
• به دانش آموزان حروف بہ هم ريختہ بدهید تا کلمہ بسازند.
• این دو تکلیف را می توانید به خودشان هم واگذار کنید. یعنیخودشان جملہ و حروف نامرتب بسازند و خودشان هم مرتب کنند.
🍁🍁🍁🍁🍁
. جدولی از حروف طراحی کنید تا دانش آموز از داخل آن کلماتدرس را پیدا کند و رنگ بزند و بيرون جدول بنویسد.
• كلمات مهم از جمله های درس را پاک کنید و بگویید از داخل کتاب کلمات را پیدا کند و در جمله ها بنویسد. یا کلمات را همبدهید تا هر کلمه را در جمله ی مناسب بگذارد. . مثلا:
دانش آموزان ............. مربی بهداشت بودند.
• درس را با دقت بخوانند و هر چه از درس فهمیدند به زبانخودشان خلاصه در چند خط بنویسند.
🌺🌺🌺🌺🌺
. اگر تو بہ جای نویسنده بودی داستان درس را چطور به پایانمی بردی؟
. فرض کن قرار است ادامه داستان درس را تو بنویسی، درحدیک بند داستان را ادامه بده.
• باکلمات داده شده از درس یک جمله خلاق بنویس.
• جملہ ناتمام بدهید تا کامل کنند
• برای درس یک کتابچہ تصویری درست کند و زیر هر تصویرخلاصه ای از درس بنویسد.
کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
طرح درس علوم 25-Aug-2021 22-10-31(1).pdf
26.33M
✅ طرح درس سالانه علوم
⬅️ پایه اول
کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
1_1749969500.pdf
368.2K
✅ طرح درس سالانه قرآن
🔴 پایه اول
کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
دیکته خلاق پایه سوم.docx
353.3K
📘📕 دیکته خلاق
⬅️ پایه سوم
کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
راهنمای معلم در ارزشیابی توصیفی.pdf
11.18M
✅ کتاب راهنمای #معلم در #ارزشیابی #توصیفی
⬅️ حتما مطالعه کنید پاسخ خیلی از سوالاتونو میگیرید.
کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
✅ دفتر کار فارسی پایه اول
✅ نگاره ۴
کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
✅ دفتر کار فارسی پایه اول
✅ نگاره ۵
کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
✅ دفتر کار فارسی پایه اول
✅ نگاره ۶
کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
✅ آغاز ثبت سفارش تک جلدی کتابهای درسی
🔹امکان ثبت سفارش تک جلدی کتابهای درسی دوره ابتدایی برای دانشآموزان و معلمان آغاز شد.
🔹بهمنظور تهیه کتاب درسی بهصورت تک جلدی، افراد میتوانند از طریق مراجعه به بخش تک جلدی سامانه irtextbook.ir اقدام به سفارش کتاب درسی کنند.
کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
وحیدی عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: اینکه سازمان برنامه و بودجه کشور موضوع پرداخت علی الحساب به معلمان مهر آفرین را به دلیل مسائل مالی متوقف کرد، می تواند هزینه اجرای قانون در کشور را بالا ببرد.
بر اساس مصوبه هیأت تطبیق مصوبات مجلس شورای اسلامی، معلمان طرح مهرآفرین نیز مشمول قانون رتبه بندی معلمان قرار گرفتند.
از این رو اقدام دولت در عدم پرداخت علی الحساب برای این گروه از معلمان خلاف قانون ارزیابی شد و مصوبه هیأت تطبیق مصوبات مجلس مبنا قرار گرفت.
محمد وحیدی در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به آخرین اخبار در زمینه پرداخت علی الحساب برای این گروه از معلمان گفت: نامه وزارت اموزش و پرورش درباره معلمان مهرآفرین به سازمان برنامه بودجه کشور جهت پرداخت علی الحساب ارسال شده است.
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس افزود: اینکه سازمان برنامه و بودجه کشور موضوع پرداخت علی الحساب به معلمان مهر آفرین را به دلیل مسائل مالی متوقف کرده، می تواند هزینه اجرای قانون فوق در کشور را بالا ببرد.
این نماینده مجلس بیان کرد: بر اساس مصوبه هیأت تطبیق مصوبات مجلس شورای اسلامی، معلمان طرح مهرآفرین نیز مشمول قانون رتبه بندی معلمان قرار گرفتند و این هیئت با همین وضعیت فعلی معلمان مهرآفرین را عضوی از جریان رتبه بندی می داند.
نماینده مردم بجنورد در مجلس بیان کرد: انتظار داریم سازمان برنامه و بودجه رقم علی الحساب معلمان طرح مهرآفرین را هرچه سریعتر در اولویت پرداختی خود قرار دهد و سازمان اداری و استخدامی نیز به صورت موازی، کار استخدام رسمی این گروه از معلمان را دنبال کند.
کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98