38691724078270.pdf
3.02M
#سوالات_علوم
#کل_کتاب_علوم
#با_پاسخ_نامه
# پایه اول
کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
کلمات درس 8 فارسی اول ابتدایی.pdf
195K
کلمات درس ۸ فارسی اول ابتدایی
( نشانه ی و اُ )
#فارسی
#اول ابتدایی
کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
...:
آموزش جدول حروف الفبای فارسی «نشانه ها»:
کودکان ما نخست جنبه ی گفتاری زبان را می آموزند و سپس با آموزش آگاهانه به اصول حاکم بر نظام الفبایی زبان پی می برند.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1. ویژگی های خط فارسی:
خط فارسی دارای 32 حرف یا علامت یا شکل می باشد :
الف ـ ب ـ پ ـ ت ـ ث ـ ج ـ چ ـ ح ـ خ ـ د ـ ذ ـ ر ـ ز ـ ژ ـ س ـ ش ـ ص ـ ض ـ ط ـ ظ ـ ع ـ غ ـ ف ـ ق ـ ک ـ گ ـ ل ـ م ـ ن ـ و ـ ه ـ ی ـ ّ/ء
2. زبان فارسی دارای 29 واج (صدا) است.
3. سه مصوّت کوتاه (اَ اِ اُ )
4. سه مصوُت بلند (آ او ای )
5. ۲۳ صامت (ب ـ پ ـ ت ـ ث ـ ج ـ چ ـ ح ـ خ ـ د ـ ذ ـ ر ـ ز ـ ژ ـ س ـ ش ـ ص ـ ض ـ ط ـ ظ ـ ع ـ غ ـ ف ـ ق ـ ک ـ گ ـ ل ـ م ـ ن ـ و ـ ه ـ ی)
6. حروفی که هر کدام فقط یک صدا دارند .( ب پ ج چ خ د ر ژ ش ف ک گ ل م ن )
7. حروفی که چند شکل از آنها صدای یکسان دارند ( ت=ط ) ( ث=س=ص ) ( ح=ه ) (ذ=ز=ض=ظ ) ( غ=ق ) 5 گروه هستند.
8. حروفی که برعکس ردیف 7 هستند ، هر یک از آنها در مقابل چند صدا قرار می گیرند:
این حروف عبارتند از(و ـ ه ـ ی )
الف. مثال برای « و »:
گاو ـ ورزش ( صدای صامت « و » )
دود ـ گردو (صدای مصوت «او»)
خوش ـ خود (صدای مصوت «اُ»)
نو ـ جو (صدای مصوت «او»)
خویش ـ خواهش صدایی ندارد و خوانده نمی شود ، چون از استثنا ها ، (واو معدوله) هستند .
ب. مثال برای حرف « ه »:
در کلمات : مه ـ به به ـ کوه ـ ماه (صدای صامت « ه=ح » )
در کلمات : خانه ؛ نامه ، کوزه ، میوه ، (صدای مصوت «اِ»)
پ . مثال برای حرف « ی »:
در کلمات : سیب ـ قوری ـ سینی (صدای مصوت «ای»)
در کلمات : یک ـ سایه ـ چای (صدای صامت «ی»)
توضیح : هر بخش از کلمات همیشه دارای یک مصوت است و این موصت هم یا صدای اوّل و یا دوّمین صدای بخش است . مثال : اَنار ، سَبَد
· نام گذاری مصوّت ها و صامت ها در جدول حروف الفبای فارسی(نشانه ها ):
1. نام گذاری مصوّت ها :
- مصوت ها دو دسته هستند ، مصوت های بلند : «آ،او، ای» ، مصوّت های کوتاه: «اَ َ ، اِ ِ، اُ ُ »
الف. مصوت های دوشکلی: «اَ ـَ ، اُ ـُ ، آ ا ، او و»؛
ـــــــ مصوت «اَ» دارای دو شکل است ، «اَ» اول ، «ـَـ»غیر اول ، مثال : اَبر ـ دَریا.
ـــــــ مصوت «اُ» دارای دو شکل است، «اُ» اول ، «ــُـ» مثال : اُردک ، سُرخ
ـــــــ مصوت «آ» دارای دو شکل است، «آ» اول ؛ «ا» غیر اول ، مثال: آب . باران
ـــــــ مصوت «او» دارای دو شکل است ، «او» اول ، «و» غیر اول ، مثال : او ـ پارو
ب .مصوت های چهار شکلی(اِ ـِـ ـه ه ،ایـ یـ ی ای):
ـــــ مصوت «اِ» دارای چهار شکل است:«اِ» اول ،«ــِـ» وسط «ـه» آخرین چسبان ، «ه» آخر تنها(غیر چسبان )
مثال : اِمروز ، کِتاب ، خانه، میوه
ـــــــ مصوت «ای» دارای چهار شکل است : «ایـ» اول ، «یـ » وسط ، «ی» آخر و «ای» آخر تنها (غیر چسبان)
مانند : ایران ، سینی ، زری ، لانه ای
نام گذاری صامت ها :
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
الف: صامت های کی شکلی(د ذ ر ز ژ ط ظ و) 8 تا ، که در هر جای کلمات بیایند به همین شکل نوشته می شوند .
ب: صامت های دو شکلی (بـ ب ، پـ پ ، تـ ت ، ثـ ث،چـ چ، حـ ح،خـ خ،سـ س ،شـ ش ، صـ ص ،ضـ ض،فـ ف،قـ ق،کـ ک،گـ گ، لـ ل ، مـ م ، نـ ن، یـ ی )20 تا ، که به صورت «آخر» و «غیر آخر » نام گذاری می شوند . اگر در آخر کلمه بیایند شکل «آخر» و اگر در وسط و یا غیر از آخر بیایند شکل «غیر آخر » نوشته می شوند.
پ: صامت های چهار شکلی(عـ ـعـ ـع ع، غـ ـغـ ـغ غ،هـ ـهـ ـه ه)
که موقع خواندن به صورت «غیر آخر» ، «وسط »، «آخر چسبان» ، «آخر تنها»(غیر چسبان) می باشد.
«صامت های «ع ،غ» با مصوت ها صدا دار می شوند .
کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
بسته آزمون.pdf
3.83M
پایه پنجم ابتدایی
#بسته ی۱۳۰صفحه ای
#آزمون های ماهانه،عملکردی،نوبت اول ونوبت دوم از تمام دروس
کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
آزمون مداد کاغذی دی ماه.pdf
315.7K
✅ آزمون ریاضی
🔻 دی ماه ( ویژه نوبت اول )
🔸پایه دوم ابتدایی
کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
38737749377113.pdf
8.46M
✅ آزمون ماهانه کل دروس
✅ پایه پنجم دبستان
کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
🌼نکات برجسته روش آموزش املاي فارسي 🌼
📌1 -توجه بيشتر به وجه آموزشي درس املا نسبت به وجه آزموني آن
📌2- انعطاف پذيري در انتخاب تمرينات در هر جلسه املا
📌3- توجه به کلمات به عنوان عناصر سازنده جمله هاي زباني
📌 4- ارتباط زنجير وار املاهاي اخذ شده در جلسات گوناگون
🌸معيارهاي ارزشيابي🌸
عناصر ديگر روش آموزش املا، را به اين صورت هم ميتوان مرحله بندي کرد :
🍄گام اول🍄 انتخاب متن املا و نوشتن آن روي تخته سياه و خواندن آن
🍄گام دوم 🍄 قرائت املاتوسط معلم و نوشتن آن توسط دانش آموزان
🍄گام سوم 🍄 تصحيح گروهي املاها و تهيه فهرست خطاهاي املايي
🍄گام چهارم 🍄 تمرينات متنوع با توجه به اولويت بندي اشکالات املايي استخراج شده.
🎀انتخاب متن 🎀
در انتخاب متن املابه موارد زير توجه شود :
🌷 1- متن مورد نظر حاوي جمله باشد و از انتخاب کلمه به تنهايي خودداري شود.
🌷 2- کلمات سازنده جملات متن از حروفي تشکيل شده باشند که قبلا تدريس شده اند.
🌷 3- کلمات خارج از متن کتاب هاي درسي ، از 20 درصد کل کلمات بيشتر نباشد.
🌷4- علاوه بر جملات موجود در کتاب هاي درسي ، با استفاده از کلمات خوانده شده ، جملات ديگري هم در نظر گرفته شوند .
🌷5- در هر جلسه از کلماتي که در جلسات قبلي براي دانش آموزان مشکل بوده اند نيز استفاده شود تا بتوان درجه پيشرفت شاگردان را اندازه گيري کرد.
🌼قرائت🌼
معلم متن املا را از روي تابلو پاک کرده ، پس از آماده شدن دانش آموزان ، آن را با صدايي بلند و لحني شمرده و حداکثر تا دو بار قرائت مي کند . البته هنگام قرائت متن املااز خواندن کلمه به کلمه خودداري کرده ، متن را به صورت گروههاي اسمي و فعلي يا جمله کامل قرائت مي کند تا دانش آموزان با بافت جمله و معناي آن آشنا شوند . متن املا را با سرعت مناسب تکرار مي کند تا کند نويسان هم ، اشکالات خود را بر طرف نماند .
🌺تصحيح گروهي🌺
اين گام با مشارکت کامل دانش آموزان انجام مي شود و معلم بدون اشاره به نام آنان تک تک املا ها را بررسي و مشکلات را استخراج مي کند . به اين ترتيب که معلم املاي اولين دانش آموز را در دست مي گيرد و به کمک دانش آموز کلمات ياد شده را رونويسي مي کند. سپس املاي دومين ، سومين و تا آخرين دانش آموز کلاس را در دست مي گيرد و به کمک همان دانش آموز يا دانش آموز ديگري ، صورت صحيح غلط هاي املايي را روي تابلو ثبت مي کند . البته هر جا که غلط ها تکراري بودند جلوي اولين مورد آن يک علامت ( مثلا ) مي زند . در پايان با شمردن غلط ها ، اشکالات املايي دانش آموزان را اولويت بندي مي کند .
🍁تمرينات متنوع🍁
در اين گام معلم با توجه به مهمترين و پر تعداد ترين اشکالات املايي دانش آموزان با بکار گيري انواع تمرينات حرف نويسي و کلمه نويسي و همچنين تمرينات کلمه سازي و جمله سازي به تقويت توان نوشتاري دانش آموزان مي پردازد .دالوند:
⬅️ پایه اول ابتدایی
کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
42044061497513.pdf
227.7K
✅ آزمون علوم تجربی نوبت اول
✅ پایه چهارم دبستان
کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
42039056956755.pdf
165.5K
✅ آزمون مطالعات اجتماعی نوبت اول
✅ پایه چهارم دبستان
کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
42044068952771.pdf
242.2K
✅ آزمون فارسی نوبت اول
✅ پایه چهارم دبستان
کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
42044068553377.pdf
148.8K
✅ آزمون هدیه آسمان نوبت اول
✅ پایه چهارم دبستان
کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
42044066492994.pdf
234.6K
✅ آزمون ریاضی نوبت اول
✅ پایه چهارم دبستان
کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
✅ عملیات ضرب روی بادکنک
✅ ریاضی پایه سوم دبستان
✅ معلم مربوطه: خانم فریبا هاشم زاده
✅ مدیر دبستان: خانم اعظم رزمگیری
کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
🌱هر روز خود را با بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ آغاز کنید🌱
🔹امام صادق (ع): آيا به شما بگويم كه مكارم اخلاق چيست؟ گذشتكردن از مردم، كمك مالى به برادر دينى خود و بسيار به ياد خدا بودن.
#صبح_نو
⏳امروز دوشنبه
۱۲ دی ماه ۱۴۰۱
۹ جمادی الثانی ۱۴۴۴
۲ ژانویه ۲۰۲۲
کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
007 آزمون هدیه ششم نوبت اول.pdf
374.8K
📚 آزمون هدیه های آسمانی
🔴 نوبت اول
✅ پایه ششم
کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
آغاز پیک جدید کرونا در ایران
🔹معاون بهداشت وزارت بهداشت: تعداد سویههای جدید کرونا در کشور به ۳ سویه BQ۱ و XBB وBA۲ افزایش یافته است.
🔹قدرت انتقال XBB، پنج برابر بیشتر از دلتا است. از امروز پیک جدید کرونا در کشور آغاز شده و ما از همه بیمارستانها خواستهایم که آمادهباش باشند. در ۴ تا ۶ هفته آینده پیک به اوج خود میرسد.
🔹علایم سویههای جدید کرونا به ویژه در سویه XBB از حالت کلاسیک تب و سرفه به سمت علایمی مثل درگیریهای گوارشی، خستگی و سردرد تغییر کرده است.
کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
💢نحوه برخورد با دانش آموز « ضعیف»
✍چگونگی برخورد با دانش آموز« ضعیف» تاثیر به سزایی در شکل گیری آینده او دارد و لازم است تا در این مسیر والدین و معلم همراه هم باشند.
انگیزه کلید موفقیت معلم و والدین است.
آنها باید زمان زیادی را برای ایجاد انگیزه در دانش آموز «ضعیف» صرف کنند.
چرا که وقتی دانش آموز برای درس خواندن یا انجام تکالیف خود انگیزه داشته باشد، به احتمال زیاد عملکرد بهتری خواهد داشت.
ایجاد انگیزه می تواند مشارکت در بحث های کلاسی را افزایش دهد و دانش آموز را به مطالعه برای امتحانات تشویق کند.
دانش آموزان باید انگیزه داشته باشند، تا از فرایند یادگیری لذت برده و اطلاعاتی را که به آنها آموزش داده می شود به خوبی یاد بگیرند.
✅نحوه شناسایی دانش آموز «ضعیف»
دانش آموزان « ضعیف» را می توان به دو دسته تقسیم کرد.
✅دسته اول کسانی هستند، که توانایی فکری خوبی دارند، اما توانمندی های خود را درک نمی کند و به دنبال فرار از انجام تکالیف هستند.
✅اما دسته دیگر به دانش آموزانی گفته می شود، که سرعت یادگیری آنها به نسبت همسالان خود پایین تر است.
اکثر معلمان ترجیح می دهند دانش آموزانی سخت کوش داشته باشند، تا گروهی از دانش آموزان قوی که تنبل هستند.
⭕️در ادامه به برخی از ویژگی های رفتاری دانش آموزان «ضعیف» می پردازیم:
⭕️با دیگر دانش آموزان کلاس به خوبی ارتباط اجتماعی برقرار نمی کنند.
⭕️در بحث های کلاسی کمتر شرکت می کنند.
⭕️از انجام تکالیف سر باز می زنند.
⭕️اغلب اوقات منفعل بوده و در کار های گروهی شرکت نمی کنند.
⭕️اعتماد به نفس پایینی دارند.
⭕️از سمت دانش آموزان دیگر طرد شده و در کلاس دوستان کمی دارند.
⭕️نمرات درسی آنها نوسان داشته و در حد متوسط یا پایین است.
لازم است، که معلم قبل از برچسب زدن به کودک به عنوان تنبل یا ضعیف او را به طور کامل ارزیابی کند. چرا که نحوه برخورد و رفتار با کودک «ضعیف» تاثیر مستقیمی در روند تحصیل دانش آموز می گذارد.
معلم موظف است، که همیشه از دانش آموزان خود حمایت کرده و مهارت های لازم برای غلبه بر موانعی که در زندگی با آنها روبرو می شوند را به دانش آموزان آموزش دهد.
کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
40928947857353.pdf
290.6K
📚 آزمون علوم
🔴 نوبت اول
✅ پایه ششم
کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
سوالات_آزمون_مطالعات_اجتماعی_نیم_سال_اول(6).pdf
571.1K
📚 آزمون مطالعات اجتماعی
🔴 نوبت اول
✅ پایه ششم
کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
4_5893148846162183630.pdf
537.6K
📚 آزمون فارسی
🔴 نوبت اول
✅ پایه ششم
کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
🔺معاون وزیر آموزش و پرورش : برای افرادی که مشمول رتبه بندی معلمان نمیشوند، فوقالعاده ویژه اعمال می کنیم!
احمدی لاشکی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش :
▪️مشکل ۴۳۰۰ نفر از نیروهای اداری آموزش و پرورش که مشمول طرح رتبهبندی معلمان نمیشوند، پیگیری میشود تا بتوانیم فوقالعاده ویژه برای این افراد به صورت خاص در نظر بگیریم.
▪️ما به غیر از ماده ۲۸ و کنکور سراسری دانشگاه فرهنگیان، نیرو جذب نمیکنیم و این طبق قانون است.
بند دیگری هم که وزیر از رئیس جمهوری تقاضا کرده است این است که سابقه خریدخدمات از شرط سنی افراد شرکت کننده در آزمون استخدامی آموزش و پرورش کم شود تا آنها بتوانند در آزمون استخدامی شرکت کنند.
کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
بسته ۹ راهنمای معلم.pdf
20.44M
✅ راهنمای معلم بسته نهم
✅ ویژه پایه اول
کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
بسته ۹ مسابقه شنی.pdf
5.55M
✅ کتاب داستان مسابقه شنی بسته نهم
✅ ویژه پایه اول
کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
بسته ۹ کارت کلمات و فلش کارت ها.pdf
2.59M
✅ فلش کارت های بسته نهم
✅ ویژه پایه اول
کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
41992017977153.mp3
4.35M
بسته ۹ منچ.pdf
1.15M
✅ صفحه بازی ماروپله بسته نهم
✅ ویژه پایه اول
کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98