eitaa logo
مختاررحیمی (راهبرآموزشی)
3.7هزار دنبال‌کننده
20.4هزار عکس
9.8هزار ویدیو
13.4هزار فایل
فعالیت کانال: 🔹مسائل آموزشی و پرورشی و اداری و بخشنامه ها 🔹فیلم تدریس، درسنامه ها 🔹️ ارزشیابی 🔹️انواع روش‌های تدریس 🔹️چک لیست ها، جشنواره ها 🔹️اخبار استخدام و آموزش وپرورش 🔹️ روانشناسی و مشاوره 🔹️آیدی تبلیغات وارتباط بامدیرکانال @MRAHIMI72
مشاهده در ایتا
دانلود
15.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ یادمان باشد و به دیگران منتقل کنیم که : 🔴 به استناد مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش در دوره ی ابتدایی ، نه مجازیم در دی ماه ( نوبت اول ) و نه مجازیم در خرداد ماه ( نوبت دوم ) و نه مجازیم در شهریور ماه ، برنامه ی امتحانی به دانش آموزان پایه های اول تا ششم ( در پایه ی ششم فقط در خرداد مجازیم ، که آن هم سرنوشت ساز نیست ) ارائه کنیم و نه مجاز به برگزاری آزمون هستیم . 🎥 ارائه کننده: دکتر بهمن قره داغی کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
✴️وظایف معلمان در ارتباط با تکلیف دانش آموزان:  معلم باید قبل از تعیین هرنوع تکلیفی برای منزل دستورالعملی شامل اطلاعات زیر تهیه کند :  1️⃣ هدف از انجام تکلیف 2️⃣ مقدار تکلیفی که باید در منزل انجام شود . 3️⃣ انتظاراتی که در صورت انجام تکلیف برآورده می شود و نتایجی که انجام ندادن تکلیف در بر دارد . 4️⃣ نوع و میزان کمکی که از جانب والدین مجاز است . 5️⃣ آیا دانش آموز برای انجام تکالیف به راهنمایی نیاز دارد؟ 🔶️دانش آموزانی که معلمانشان زمان بیشتری را صرف دیدن تکلیف منزل  می کنند و بازخورد حمایتی بیشتری به تکالیف انجام می دهند ، از دیگر دانش آموزان پیشرفت بیشتری کسب می کنند. ❗️همکاران محترم❗️ مهم کیفیت تکلیف است ، نه کمیت آن ‌.باید تکلیفی تعیین شود که برای بحث در کلاس یا فعالیت های نگارشی تفکر انگیز باشد.لطفا از دادن تکالیفی که فقط رونویسی است دوری نمایید . ✴️ نکات مهم در بررسی تکالیف درسی :  1️⃣کنترل تکالیف در پایه های پایین تر در حضور دانش آموزان باشد. 2️⃣ در ارائه ی بازخورد ها ابتدا نکات مثبت گفته شود بعد در مورد اشکال ها توضیح داده شود. 3️⃣ بهتر است قبل از قضاوت تکلیف ، خود دانش آموز تکالیفش را نقد کند. 4️⃣ فرصت دهیم تا دانش آموز خودش کار و تکالیفش را اصلاح کند. 5️⃣ در بررسی تکالیف به تفاوت های فردی توجه کنیم . 6️⃣ کنترل تکالیف در هر شرایطی صورت گیرد ، در صورت نداشتن فرصت از افراد دیگر و دانش آموزان  کمک بگیریم . 7️⃣ از خط زدن، پاره کردن تکالیف خودداری کنید و با عبارات و کلمات مناسب امضا شود. 8️⃣ نتایج این ارزشیابی ها را در ارزشیابی مستمر در نظر بگیریم . 9️⃣ باید مراحل فرایند تکلیف شب مثل هدف محتوا و اجرا و ارزشیابی را مورد بررسی قرار دهیم. 🔟 تکالیف باید هدف مشخصی را دنبال کنند. 🔶 انواع تکالیف خلاقانه : پیدا کردن و نوشتن کلمات بدون نقطه (سارا، دارا، مادر، مرد) پیدا کردن و نوشتن کلمات یک نقطه ای (اسب، باد، ابر) پیدا کردن کلمات دو نقطه ای (زن، باران، نان، دندان) پیدا کردن کلماتی که س و ب در آن وجود دارد (اسب، سبد، سیب، بست) پیدا کردن کلماتی که در آن سه حرف د، ا، ر باشد(دارد، دامدار) نوشتن چندین کلمه و حذف صدای اول در روبروی هرکلمه نوشته شود . حذف صدای آخر با چندین کلمه ای که یاد گرفته است. نوشتن جمله برای کلماتی که خودش دوست دارد. برای پایه های بالاتر پیدا کردن کلماتی که حروف ص، ض، ط، ث، ظ، ذ، د، ع، غ، ق، گ، ک تداعی کلمات با کلمه داده شده و... پس هدف از تکلیف یادگیری وبه یاد آوری تجارب قبلی وهمراه ساختن با تجربه ی جدید آموزشی است که منجر به خواندن ونوشتن خواهد شد. کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
1_1974285233.pdf
168.4K
✅ربودجه بندی کتاب‌های درسی ✅ پایه اول دبستان کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
✅ کاربرگ تمرین افعال ✅ فارسی پایه اول کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
CamScanner ۱۱-۱۷-۲۰۲۲ ۱۷.۳۸.pdf
14.4M
✅ معلم یار پایه سوم ابتدایی کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
✅ والدین_آگاه 🛑 اقداماتی که برای کمک به فرزندتان در امر خواندن می توانید انجام دهید: eitaa.com/Rahimi98 🌱 فرزندتان را به خواندن تشویق کنید و تلاش های او را در امر خواندن تحسین کرده و پاداش دهید. 🌱 درباره آنچه که فرزندان در خانه و مدرسه می خوانند بحث کنید. 🌱از فرزندتان بخواهید برای اعضای خانواده با صدای بلند بخواند. 🌱 به فرزندتان بگویید لغات و عبارات دشوار را جدا کرده و سپس برای درک معنی آن را دوباره بخواند. 🌱فرزندتان را به استفاده از فرهنگ لغت، سالنامه، اطلس مجموعه اصطلاحات، دایره المعارف و راهنمای تلفن تشویق کنید. 🌱در ساعات گردش با اتومبیل در مسافرت برای خواندن علائم جاده ها دنبال کردن نقشه و بازی با لغات استفاده کنید و به همراه فرزندان با لغات بازی کنید. 🌱 با فرزندتان به کتابخانه بروید و در برنامه‌های کتابخانه شرکت کنید. 🌱 در منزلتان از کتاب، روزنامه و مجله استفاده کنید و آنها را به همراه فرزندان دسته بندی کرده و کتابخانه در خانه داشته باشید. 🌱 برای لذت بردن مطالعه کنید، کودکتان از طریق تقلید یاد می گیرد. کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
38563581012626.pdf
11.29M
✅ راهنمای تدریس معلمان ✅ قرآن شش پایه کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
✅ رسانه های آموزشی به طور کلی به چهار دسته طبقه بندی می شوند: ۱. رسانه های دیداری ۲. رسانه های شنیداری ۳. رسانه های دیداری – شنیداری ۴. رسانه های چند حسی    ✅ هر یک از این طبقه ها به دسته ها و گروههایی به شرح زیر تقسیم می شود: ⬅️ ۱‌. رسانه های دیداری: رسانه هایی هستند که عمدتاً بر حس بینایی اتکاءداشته واز طریق دیداری پیامهای خود را به مخاطبان منتقل می کنند؛ که شامل:👇🏻 ✔️ رسانه های نوشتاری نظیر: کتابها،روزنامه ها ومجلات،اسناد و مواد تکثیر شده ✔️ رسانه های غیر نوشتاری نظیر: ▪️رسانه های تابلویی(نمایشی): تابلوی گچی، تابلوی مغناطیسی، تابلوی ماژیکی و... ▪️رسانه های تصویری مات: مثل نقاشی و طراحی، کاریکاتور، بروشور، پوستر، نمودار، چارت، نقشه، نشریه دیواری، عکس و پروژکتور. ▪️ رسانه های تصویری شفاف: میکروفورم ها،تلق شفاف،اسلاید و پروژکتور ⬅️ ۲. رسانه های شنیداری: رسانه های شنیداری با تکیه بر حس شنوایی تهیه شده و از طریق شنیدن مورد استفاده قرار می گیرد. ✔️ نظیر: بیان معلم، رادیو، تلفن، نوارهای شنیداری و ضبط صوت. ⬅️ ۳. رسانه های دیداری – شنیداری: در این دسته، از دو حس بینایی و شنوایی برای انتقال پیامها استفاده می شود: ▪️رسانه های دیداری- شنیداری ساکن شامل: کتاب ونوار و یا صفحه همراه، مجموعه عکس و نوار ویا صفحه همراه، مجوعه اسلاید ناطق. ▪️ رسانه های دیداری – شنیداری متحرک شامل: فیلم متحرک، تلویزیون، ویدئو، رایانه.  کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
🛑 ادامه رسانه های آموزشی👇👇👇 ⬅️ ۴. رسانه های چند حسی: مخاطب رسانه های این طبقه باید از چند حس خود کمک بگیرد، به عبارت دیگر این رسانه ها بر چند حس مخاطب تأثیر می گذارند؛ این طبقه به سه گروه زیر تقسیم می شود: ▪️ رسانه های سه بعدی نظیر: اشیاء واقعی، مدل، ماکت، میز شنی، منظره سه بعدی. ▪️ موقعیتهای آموزشی: شبیه سازیها، بازیهای آموزشی، فعالیتهای کتابخانه ای، تئاتر و تئاتر عروسکی، متخصصین ومنابع انسانی دیگر، بازدید از اماکن، گردشهای علمی و اردوها، فعالیتهای آزمایشگاهی وکارگاهی. ▪️مجموعه های چند رسانه ای نظیر: آزمایشگاه کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
💢 افزایش حقوق کارمندان دولت براساس نرخ تورم بهروزی‌فر، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: 🔹 افزایش حقوق کارکنان و کارمندان دولت متناسب با نرخ تورم واقعی است؛ نه تورم‌های محاوره‌ای و خارج از متن جامعه. 🔹 مجلس قانون افزایش حقوق را براساس آمارهای بانک مرکزی و معیشت مردم و گرانی و تورم و... تصویب خواهد کرد. 🔸 شایان ذکر است در حالی که نرخ تورم اعلام شده از سوی مراجع رسمی بیش از ۴۰ درصد بوده است، دولت پیشنهاد افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان در سال آینده را در لایحه بودجه ۱۴۰۲ مطرح کرده است. کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
# زنگ روانشناسی 🌱 ✅ پنج ویژگی شخصیتهای جذاب روانشناسان پنج ویژگی جذاب شخصیتی زیر را به عنوان جذابترین ویژگی ها معرفی می کنند که از تحصیلات یا ژنتیک بالاتر هستند. - مهربانی و درک - هوش - حس شوخ طبعی - سرزنده و خوشدل و امیدوار - شخصیت هیجان انگیز افراد شوخ طبع و بازیگوش از سربه سر گذاشتن، بازی با کلمات، بداهه گویی و درگیر چالش شدن به شیوه ای خوشدلانه، لذت می برند. آنها از چیزهای غیر معمول لذت برده و در ایجاد شرایطی که مردم نیز بتوانند لذت ببرند، بسیار خوب عمل می کنند. راز جذابیت در زیبایی نیست؛ به دنبال آن در شادی نهفته در درونت بگرد... کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
💢چگونه با بازخورد به دانش‌آموزان مهارت نگارشی را تقویت کنیم؟ 💢انشاء: تقویت مهارت نوشتن ✍نوشتن بخش مهمی از کار آموزش در همه مقاطع تحصیلی از ابتدایی تا دانشگاه است. اما به رغم اهمیت آن در درونی کردن آموخته‌ها، طبقه‌بندی یادگرفته‌ها در مغز و کمک به آفرینش و ابداع معمولا زنگ انشاء یا هر شکل دیگری از نوشتن، قربانی برنامه‌ی درسی شلوغ روزانه می‌شود و از زمانی که می‌شد صرف تمرین نوشتن نمود برای جبران عقب‌ماندگی از برنامه‌ی درسی سایر دروس استفاده می‌شود. ✍ممکن است بسیاری از ما تصور کنیم که نوشتن تنها موضوع درس ادبیات است اما به واقع این طور نیست نوشتن در هر درس و هر رشته‌ای بخشی از روند آموزش است شما نه تنها از طریق نوشتن، آموخته‌هایتان را درونی می‌کنید بلکه به فرایند طبقه‌بندی و مرتبط کردن اطلاعات در حافظه‌تان نیز کمک می‌کنید از سوی دیگر نوشتن پلی از دنیای درون به جهان بیرون است که افکار و احساسات را برملا می‌کند و می‌تواند به خلق یک ایده، جریان یا حتی اختراع منتج شود. نوشتن فقط محدود به نوشته‌های ادبی و دانش زبانی نیست بلکه می‌تواند شامل پاسخ به سوالات تشریحی، خلاصه‌نویسی، گزارش توصیفی از یک فعالیت میدانی، نوشتن پروپوزال برای طرح‌های تجاری، مقالات علمی، طنزنویسی، نامه‌نگاری و مکاتبات اداری باشد بنابراین نوشتن، مهارت کلیدی و مهمی در زندگی تحصیلی و شغلی به شمار می‌رود که نیاز به پروراندن دارد. ✍اما مهارت در نوشتن تنها به قلم خوب و استعداد نویسندگی بستگی ندارد بلکه در روند آموزش از طریق تمرین و سپس بازخورد موثر معلم پرورده می‌شود و رشد می‌یابد.   💢نوشتن عمیق برای رشد مهارت نوشتن، نیازی به ارائه‌ی تکالیف مفصل و حجیم نیست. دانش‌آموزان و دانشجویان برای تمرین نوشتن لزوما نباید با تکالیف مقاله‌ای سنگین مواجه شوند بلکه کافی است بتوانند در مورد یک موضوع کاملا مشخص و خُرد، یک مطلب عمیق و خوب بنویسند. یک مقاله‌ی خوب از بندهای کوچک ولی مفید و عمیق تشکیل شده‌است بنابراین پاراگراف‌نویسی از پایه‌ای‌ترین مهارت‌ها برای خلق یک نوشته‌ی بلند خوب است. دانش‌آموزان را تشویق کنید در مورد یک موضوع مشخص یک بند پنج خطی بنویسند. به مرور این میزان را افزایش دهید اما این افزایش باید قدم به قدم باشد از یک پاراگراف شروع شده و نهایتا به پنچ پاراگراف ختم شود..... کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98