آزومنک اسفند.pdf
395.9K
مادر عزیز همکار گرامی این آزمون جامع را از دست ندهید عالیه
#اسفند
# پایه اول دبستان
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
✅ دانش آموز كلماتي را كه داراي نشانه ي ( خا) يا ( خوا استثناء ) هستند را اشتباه مي نويسد.
علت:
✅1 - ضعف در حافظه ديداري
✅ 2 -عدم وجود وقت وتمركزكافي
✅3- مشكل آموزشي
⬅️ پيشنهادروشي جهت درمان ورفع مشكل:
كودك بايستي بياموزدكه برخي كلمات مانند :خواهر– خواب – خواستن – خواندن، خواندن و نوشتن يكساني ندارند و بياموزد بايستي اين كلمات استثناء را به خاطر بسپارد و هر گاه اين كلمات را شنيد با املاي صحيح بنويسد. براي اين منظور نخست بايستي خواندن اين نوع كلمات را با كودك تمرين نمود و سپس از او خواسته شود كه اين كلمات را به خاطر بسپارند تا بتوانند به طور صحيح بنويسند.
گاهي كودك به دليل ضعف در حافظه ي ديداري و كمبود دقت و توجه قادر به خاطر سپاري اين كلمات نيست كه مربي يا والدين با انجام تمرينات مناسب مي توانند مشكل وي در اين زمينه را برطرف نمايند.
1- استفاده از كارت هاي ديداري كلمات 10× 7 كلماتي را كه داراي نشانه ي ( خوا ) هستند را روي كارت بنويسد (خوا به رنگ قرمز نوشته شود ) با توجه به حافظه ي ديداري كودك ، تعداد كارت ها را مشخص كرده به كودك تك تك نشان دهيد. از او بخواهيد كلمات روي كارت ها را بخواند و كارت ها را پنهان كنيد و از او بخواهيد به ترتيب كلمات خوانده شده را نام ببرد و در دفتر كار خود بنويسد. مثال: خاله – خواهش – خوابيد – خانه – خواهر سپس همين كلمات را با جاي خالي در نشانه ي ( خا يا خوا ) دارد و از كودك بخواهيد بدون نگاه به متن خوانده شده جاي خالي را با نشانه ي مناسب كامل كند. ..... هر .... بيد .... نه ..... نه سپس نوشته ي خود را با متن اوليه مقايسه نموده و اشكالات احتمالي خود را رفع كنيد.
2- ليست كلمات هم خانواده ي ( خواب- خواستن – خواندن ) و صرف افعال مربوط به آن ها مي تواند در تشخيص كلماتي كه با (خوا ) استثنا هستند كليد مؤثري باشد. خواب ⇦ خوابيدم – خوابيدي – خوابيد – خوابيدم – خوابيديد – خوابيدند- تخت خواب – مي خوابم و ........... خواستن⇦ خواهم - خواهي – خواهد – خواهيم – خواهيد - خواهند-خواهش – مي خواهم و ................ خواندن⇦ مي خواندم و.............
3- چند كلمه كه با ( خوا ) استثنا نوشته مي شوند درشت بنويسيد ، (خوا) را با رنگ قرمز مشخص كنيد ، روي يك جعبه ي مكعبي ( جعبه ي دارو يا ...) بچسبانيد و از كودك بخواهيد آ ن را مانند تاس بياندازد و سپس كلمه را بخواند و براي هر كلمه امتياز خاصي در نظر بگيريد . از طريق بازي دقت و حافظه ي ديداري كودك امكان ياد سپاري بهتري را خواهد داشت.
✅ پایه اول دبستان
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
📺 کاربرگ روز_درختکاری
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
🛑 همراهان گرامی جهت مشاهده اخبار استخدام و اخبار به روز آموزش و پرورش از طریق لینک زیر اقدام کنید واین کانال را به دوستان و آشنایان معرفی و فوروارد کنید باتشکر
👇👇👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/376111423C34e4dfb3eb
👇👇👇👇
✅ @akhbarforimoakeman401
D_amp1401.pdf
4.07M
💢دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی سال۱۴۰۱
🔹زمان ثبتنام:
چهارشنبه ۱۴۰۱/۱۲/۱۰ لغایت روز سه شنبه ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
🔹هزینه ثبتنام:۲۳۰هزارتومان
کارت ورود به جلسه:
سه شنبه ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
تاریخ آزمون: جمعه۱۴۰۱/۰۲/۰۸
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
بسیاری از اوقات مشکلات یادگیری دانش آموزان ناشی از ضعف مهارت های دیداری آنها ازقبیل: دقّت، توجّه وتمیز دیداری است. تمیز دیداری؛ یعنی، قدرت برقراری تفاوت میان دومحرّک براساس ویژگی های معیّن.
کودکی که تفاوت میان «ک» و «گ» را نمی شناسد هنگام دیدن هریک از این دو حرف ویژگی های بخصوص آنها را تشخیص نمی دهد، همچنین درمورد حروف مشابه دیگر مانند :ب- ت/ س- ش/ ع- غ/ ح- خ/و…قادر به تشخیص از یکدیگر نبوده وآنها را با هم اشتباه می گیرد و یا ممکن است نتواند میان جفت کلمه هایی چون«یاران» و«باران» تفاوت قایل شود.
این کودکان باید تفاوت هایی که سبب تفکیک (ج- ح/ ت- ب/ د- ذ/ ک- گ/ ف- ق/و…)می شود را بیاموزند. آن عدّه ای که از آموختن این اختلاف ها عاجزند بی تردید در یادگیری پاره ای از مفاهیم ریاضی، خواندن، نوشتن وبخصوص دیکته نویسی با دشواری روبرو خواهند بود.
مشکلات تمیز دیداری را می توان در کودکان کم سال تر نیز مشاهده کرد. ناتوانی مقایسه ی اندازه ها، اشکال یا اجسام گوناگون نشانگر وجود مسائل تشخیص دیداری است.
تمیز دیداری؛ یعنی، قدرت برقراری تفاوت میان دو محرّک براساس ویژگی های معیّن. آن عدّه ای که از آموختن این اختلاف ها عاجزند بی تردید در یادگیری پاره ای از مفاهیم ریاضی، خواندن، نوشتن و بخصوص دیکته نویسی با دشواری روبرو خواهند بود. مشکلات تمیز دیداری را می توان در کودکان کم سال تر نیز مشاهده کرد. ناتوانی مقایسه ی اندازه ها، اشکال یا اجسام گوناگون نشانگر وجود مسائل تشخیص دیداری است. این کودکان ممکن است در دقّت دیداری نیز، دچار مشکل باشند. دقّت دیداری که از فرآیندهای شناختی وپایه یادگیری در انسان می باشد، عبارتست از:قدرت تمرکز بینایی کافی بر کاری برای جای دهی آن در مغز و دریافت ویژگی های اساسی و جزئیات آن. تمرینات پیشنهادی تقویت دقت و تمیز دیداری از دانش آموز بخواهید اشیاء را بر طبق تصاویر داده شده سرهم یا مرتب کند.
#پایه ی_دوم ابتدایی ( تقویت دقت وتمیز دیداری)
🔸 تهیه کننده:خانم فاطمه امیرسرداری
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#پایه ی_دوم ابتدایی ( فعالیت درس پرچم
صرف صبحانه پرچمی در زنگ فارسی)
🔸 آموزگار:خانم فاطمه امیرسرداری
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
#ریاضی
#چهارم
#عدد_اعشاری
💠جمع و تفریق عدد اعشاری
🔰قسمت دوم
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
#ریاضی
#چهارم
#عدد_اعشاری
💠معرفی عدد اعشاری
🔰قسمت اول
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
#ریاضی
# پایه چهارم
#عدد_اعشاری
💠ارزش مکانی عدد اعشاری
🔰قسمت سوم
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
CamScanner ۰۳-۰۱-۲۰۲۳ ۲۱.۳۷.pdf
1.73M
#پایه ی_دوم ابتدایی ( تمریناتی جهت تقویت دقت وتمیز دیداری)
🔸 تهیه کننده:خانم فاطمه امیرسرداری
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
gambegam.riazisheshom2.irantooshe.ir.pdf
35.8M
ریاضی ششم🥕✨
💢گام به گام
📚ریاضی
🌨️ پایه ششم
#گام_به_گام 🍉💕
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
نکات دستوری و ادبی فارسی_220930_000229_221007_202852.pdf
606.8K
نکات دستوری و ادبی فارسی
# پایه پنجم دبستان
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تدریس #تم۲۱ #ریاضی
قسمت اول #اسفند #جمع
# پایه اول دبستان
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
کاربرگ فارسی دوم تمام دروس 1.pdf
2.96M
#کاربرگ
تمام فصول فارسی
# پایه دوم دبستان
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98