eitaa logo
مختاررحیمی (راهبرآموزشی)
3.7هزار دنبال‌کننده
20.3هزار عکس
9.8هزار ویدیو
13.4هزار فایل
فعالیت کانال: 🔹مسائل آموزشی و پرورشی و اداری و بخشنامه ها 🔹فیلم تدریس، درسنامه ها 🔹️ ارزشیابی 🔹️انواع روش‌های تدریس 🔹️چک لیست ها، جشنواره ها 🔹️اخبار استخدام و آموزش وپرورش 🔹️ روانشناسی و مشاوره 🔹️آیدی تبلیغات وارتباط بامدیرکانال @MRAHIMI72
مشاهده در ایتا
دانلود
محور نمازخواندن } 🌙استان: آذربایجان غربی 🌙شهر/روستا: روستای سیلاب 🌙نام مدرسه: پیش دبستانی رها( آیتک محمدصدرا) 🌙موسس : خانم رستمی 🌙مربی : خانم سمیه محمدزاده 🌙دانش آموز: نورا بابازاده موضوع : نمازخواندن مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
محور قران خواندن } 🌙استان: آذربایجان غربی 🌙شهر/روستا: روستای سیلاب 🌙نام مدرسه: پیش دبستانی رها( آیتک محمدصدرا) 🌙موسس : خانم رستمی 🌙مربی : خانم سمیه محمدزاده 🌙دانش آموز: نورا بابازاده موضوع : تلاوت سوره نصر مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
1_4067359059-Copy.pdf
2.43M
اطلاعیه پذيرش دانشجو در مقطع دکتری بدون شرکت در آزمون ورودی در سال تحصيلی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ 🔺ويژه دانشجويان واجد شرايط دانشگاه صنعتی اميرکبير و ساير دانشگاه ها ـــــــــــــــــــــــــ https://eitaa.com/joinchat/376111423C34e4dfb3eb
1_1088791572.pdf
456.2K
🔻۲۰۸ سؤال جدید از روش ها و همراه با پاسخنامه https://eitaa.com/joinchat/376111423C34e4dfb3eb
40.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فعالیت دانش آموز کلاس دوم ۲ دبستان فرهنگیان ۲ مدیر آقای رامین هادی پور مهمانی بهار در روز طبیعت مراقب طبیعت باشیم👎 ابوالفضل همتی مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
فروش ۳۲ ملک مازاد آموزش‌‌وپرورش در استان تهران  مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران از شناسایی 32 ملک بلااستفاده آموزش و پرورش در استان تهران خبر داد و گفت با فروش این املاک زیر نظر مصوبه مولدسازی، می‌توان تامین اعتبار خوبی را برای انجام باقی تعهدات داشت ➖➖➖➖➖➖➖ ✅ آغاز بررسی اعتراضات رتبه بندی 🔸شروع بکار کارگروه های تخصصی بررسی اعتراضات رتبه بندی از ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ در تمامی ادارات آموزش و پرورش ➖➖➖➖➖➖ ✅ آغاز روند برگزاری نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ با نام‌نویسی داوطلبان از ۱۵ فروردین 🔹روند برگزاری نوبت دوم کنکور سراسری که برای اولین بار در سال ۱۴۰۲ در دو نوبت برگزار می‌شود، با نام‌نویسی داوطلبان از ۱۵ فروردین آغاز می‌شود تا داوطلبان تیرماه سال جاری سر جلسه‌های آزمون حاضر شوند. ➖➖➖➖➖➖ ✅ معاون پرورشی وزیر آموزش‌وپرورش اعلام کرد به‌مناسبت روز طبیعت، درب اردوگاه‌های سراسر کشور به روی فرهنگیان باز است. باتوجه به تلاقی ماه مبارک رمضان از دو ساعت مانده به افطار همکاران فرهنگی می‌توانند از فضای اردوگاه‌ها استفاده کنند. مسئولان اردوگاه‌ها در سراسر کشور، شرایطی را فراهم خواهند کرد تا ساعات به یادماندنی در روز طبیعت برای خانواده‌های کارکنان وزارت آموزش‌وپرورش رقم بخورد ➖➖➖➖➖➖➖➖ https://eitaa.com/joinchat/376111423C34e4dfb3eb
◀️ چگونه می توانیم اقدام پژوهی را در کلاس درس اجرا کنیم؟ ⬅️ اقدام پژوهی نیز مانند سایر روش های پژوهش مراحل متعددی دارد که باید مطابق آن عمل کرد. اما همیشه باید به یاد داشته باشیم که پژوهشگر اول معلم کلاس درس است و سپس پژوهشگر از سوی دیگر اقدام پژوهی نباید مانع فعالیت های یادگیری دانش آموزان و فعالیت های آموزشی معلم شود. ⬅️ فرایند اقدام پژوهی هفت مرحله را شامل می شود که عبارت اند از: 1️⃣ مرحله اول: مشخص کردن سؤال یا مشکل: ⬅️ این مشکل یا سؤال باید با یادگیری دانش آموز در کلاس درستان مرتبط شود. برای مثال چه نوع از تکالیف درسی میتواند درک دانش آموزان از درس را بهبود ببخشد؟ چگونه میتوان نمرات درسی دانش آموزان را بهبود بخشید؟ تا چه اندازه یادگیری از طریق همکاری میتواند برای درک مفاهیم سطوح بالای یادگیری به دانش آموزان کمک کند؟ تا چه اندازه روش تدریس جدیدی که اختیار کرده ام در یادگیری دانش آموزان مؤثر است؟ ⬅️ از آنجا که هدف از اقدام پژوهی در کلاس درس کمک به معلم در تصمیم گیری های آموزشی است. سؤال یا مشکل باید مواردی را شامل شود که تحت نظر و مدیریت معلم (مانند راهبردهای آموزشی تکالیف درسی و فعالیت های کلاس درس است. ⬅️ مشکل باید به گونه ای انتخاب شود که شما به عنوان معلم قادر به تغییر آن باشید. از سوی دیگر، اگر شما بر اقدام پژوهی نظارت نداشته باشید و بر یافته های آن تأمل نکنید، انگار هیچ کاری نکرده اید. ⬅️ نهایت اینکه سؤال یا مشکل باید با توجه به منابع تلاش و زمانی که در اختیار دارید، قابل بررسی و سرانجام گرفتن باشد به طور کلی، سؤال یا مشکل باید جنبه ای خاص و جزئی را شامل شود تا بتوان با توجه به شرایط و امکانات پاسخ آن را پیدا کرد و از نتایج آن در همان کلاس درس بهره برد. 2️⃣ مرحله دوم: مرور پیشینه نظری و پژوهشی مرتبط با موضوع: ⬅️ شما به جمع آوری دو نوع اطلاعات یعنی پیشینۀ مربوط به موضوع و داده ها نیاز دارید. مرور پیشینه پژوهش ضرورت ندارد که مانند سایر روش های پژوهش چندان گسترده باشد. استفاده از منابع دست دوم نیز کافی و سودمند است. بهتر است اطلاعات مرتبط به موضوع را بر پایه یادگیری انگیزش و موضوعات مدیریتی کلاس درس تهیه کنید. 3️⃣ مرحله سوم: طرح یک راهبرد پژوهشی: ⬅️ طرح پژوهشی مربوط به اقدام پژوهی در کلاس درس شکل های گوناگون و متنوعی دارد و می تواند از یک طرح پیش آزمون، پس آزمون تا مقایسه بین دو کلاس درس مشابه یا مطالعه موردی درباره تنها یک دانش آموز را شامل شود. ⬅️ داده های مربوط به آن را نیز می توانید از چند بعد مانند جمع آوری داده ها بر پایه اجرای آزمون ارزشیابی های کلاسی معلم، مشاهده رفتار دانش آموزان و نظایر آن مورد توجه قرار دهید. اگر داده هایی که از منابع متعددی جمع آوری کرده اید همسو و مشابه باشند میتوانید به نتایج اقدام پژوهی که در کلاس درس به عمل آورده اید بیشتر اعتماد کنید. 4️⃣ مرحله چهارم جمع آوری داده ها: ⬅️ اقدام پژوهی در کلاس درس برای آگاهی از اثر بخشی اقدام به عمل آمده با تکیه بر جمع آوری داده ها بر پایه نمره های آزمون ارزشیابی های کلاسی و نمره های پایانی دانش آموزان گرایش زیادی دارد، اما باید به یاد داشته باشید که از سایر منابع نیز اطلاعات مورد نیازتان را به دست آورید تا با اطمینان و اعتماد بیشتری درباره نتایج اقدامتان قضاوت کنید. 5️⃣ مرحله پنجم: تحلیل داده ها: ⬅️ داده هایی را که جمع آوری کرده اید تجزیه و تحلیل کنید به این منظور، علاوه بر روش های کیفی می توانید از روشهای کمی تحلیل مانند آزمونهای آماری مربوط به مقایسه گروه ها آماره همبستگی اسپیرمن و پیرسون و تهیه جداول و نمودارهای آماری نیز استفاده کنید. مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
📚عنوان کتاب: تئوری انتخاب 🔰 نویسنده: دکتر ویلیام گلسر 🔰 مترجم: علی صاحبی 🔰 تعداد صفحات: ۶۰۸ صفحه ✅ کتاب تئوری انتخاب، مشخصا برای معلم‌ها نوشته نشده ولی خواندن آن به طور ویژه به همۀ معلم‌هایی که دغدغۀ داشتن روابطی سالم و مثبت با دانش‌آموزانشان دارند؛ توصیه می‌شود. بر اساس تئوری انتخاب، ریشۀ تمام رفتارهای ما در درون خودمان قرار دارد و عوامل بیرونی تاثیر بسیار ناچیزی روی انتخاب‌های ما دارند. هدف هر یک از رفتارهای ما برآورده کردن یکی از پنج نیاز اساسیمان است که عبارتند از بقا، آزادی، لذت، پیشرفت و احساس تعلق یا همان عشق. با مطالعۀ عمیق این کتاب و به کارگیری تمرین‌های آن یاد می‌گیرید که چطور زندگی سالم‌تری داشته باشید، چطور با اطرافیانتان بهتر کنار بیایید، کنترل بیشتری روی روابط خود داشته باشید و اگر معلم هستید چطور روابط سالم و اثربخشی با دانش‌آموزان تان ایجاد کنید. قسمت هایی از کتاب تئوری انتخاب:👇 “معلم به جای اينكه از خود بپرسد چه چيزی بايد تدريس شود، از خود می پرسد چه چيزی ارزش يادگيری دارد. اين باعث می شود كانون توجه او از تدریس به یادگیری تغيير كند. معلمان راهبر پنج سؤال كليدی برای خود طرح می کنند. ۱. از دانش آموزان می خواهم چه چيزی بياموزند؟ ۲. چرا اين موضوع ارزش يادگيری دارد؟ ۳. كدام فعاليت های يادگيری مؤثری به دانش‌آموزانم كمك می‌كنند تا اين مطالب را خوب ياد بگيرند؟ ۴. آيا مي‌توانم برايشان توضيح دهم يادگيری اين مطالب به ارضاي يكی يا بيش تر از يكی از نيازهای اساسی آن ها كمك می كند؟ ۵. آيا مي‌توانم از نوعي ارزيابي شخصی (خودسنجی) استفاده كن
📖کتاب چگونه دانش آموزان پژوهشگر تربیت کنیم؟ اثر چارلز پیرس 🔺کتاب چگونه دانش آموزان پژوهشگر تربیت کنیم منبعی کم نظیر برای معلمان و مربیانی است است که می خواهند در کلاس درس و محیط آموزشی شان جامعه ای علمی متشکل از دانش آموزان شان بسازند . . . این کتاب بیش از یک راهنمای تدریس است، این کتاب در واقع نگرشی خلاق به شیوه ی تدریس و ارزش هایی که در پرتوی آن خلق می شود است. 🔺هر کودک یک دانشمند است. آن‌ها مانند دانشمندان می‌اندیشند، مانند دانشمندان حرف می‌زنند و کارهایی می‌کنند که دانشمندان می‌کنند. واقعا به یک کودک چه عنوانی جز پژوهشگر در علوم محض می‌توان داد زمانی که با لمس کردن و مزه کردن حس می‌کند و آزمایش می‌کند تا از چیزی سر درآورد. فعالیت‌های این کتاب مناسب دانش‌آموزان دوره‌ی دوم دبستان و متوسطه اول است 🔺کتاب «چگونه دانش‌آموزان پژوهشگر تربیت کنیم؟» درباره فرصت‌هایی است که در کلاس درس می‌توان برای پژوهشگری کودکان فراهم آورد و روش‌های ارزشمندی برای درآمیختن پژوهش با برنامه‌ی رسمی آموزشی در اختیار معلمان می‌گذارد. 🔺 در بخش اول شیوه‌ی آماده سازی کلاس و دانش‌آموزان برای پژوهش شرح داده می‌شود. در بخش دوم نحوه‌ی نهادینه کردن علاقه به پژوهش در دانش‌آموزان با انجام فعالیت‌های داخل و خارج از کلاس در طول سال تحصیلی توضیح داده می‌شود و در فصل سوم یکی از مهم‌ترین چالش‌ها یعنی روش ارزیابی و ابزار آن بررسی می‌شود. مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
🔺کتاب «چگونه دانش‌آموزان پژوهشگر تربیت کنیم؟» کتابی است درباره‌ی فرایند روزانه‌ی آموزش و در عین حال راهنمایی است برای کسانی که به چالش‌ها و فرصت‌هایشان در آموزش و پرورش کودکان و نوجوانان فکر می‌کنند. 🔺این کتاب، کتابی مهم برای معلمان خلاق است که نویسنده با ارائه فعالیت‌ها به آموزش پژوهشگری می‌پردازد و طرز تفکر، انتخاب‌ها و ارزش‌هایی را که سازنده یک معلم موفق است را الگوسازی می‌کند. 🔺کودکان به‌طور طبیعی به علوم علاقه دارند وهر کودکی را در هر مکانی بگذارید در اندک زمانی به جستجو می‌پردازد، این ویژگی در دانش‌آموزان باید به کار گرفته شود تا در تحصیل موفق شوند. 🔺پژوهشگری ابزاری کارآمد برای آموزش در کلاس است. هر کودکی در زمینه‌ای استعداد ویژه دارد و وظیفه معلمان و والدین فراهم کردن فرصتی است تا موفق شوند، اعتماد به نفس به دست آورند. مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
📚معرفی کتاب هشت گام مدیریت موفق کلاس درس 🖌 نویسنده: جورج ام کاپالکا 👨‍💻مترجم؛ سیدنادر آزادصفت 🔖 انتشارات:آوای نور 🗓 سال انتشار: ۱۳۹۸ 🖍 در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: ارتباط غیر کلامی شما نیز باید تحکم‌آمیز باشد. ارتباط غیر کلامی شامل وضعیت بدن، حالت دست‌ها، حالت چهره، تُن صدا، و شیوۀ صحبت کردن (سرعت گفتار، بالا و پایین رفتن صدا یا وقفه‌ها در حین صحبت کردن) است. به تدریج ژست تحکم‌آمیز به خود بگیرید (ایستادن می‌تواند کمک‌کننده باشد)، و دستانتان را به صورت آویزان در کنار بدن قرار دهید؛ اخم نکنید و در گرفتن حالت چهره سنجیده و حساب‌شده عمل کنید؛ از لحنی قاطع در صدایتان استفاده کنید (این امر می‌تواند به شما کمک کند صدای خود را خیلی آرام بالا ببرید، اما داد و فریاد نکنید)؛ و کلمات را به شیوه‌ای سنجیده و حساب ‌شده بر زبان بیاورید. هرچه دانش‌آموز سن کمتری داشته باشد، اهمیت توجه به زبان غیر کلامی از سوی شما بیشتر می‌شود؛ چراکه توانایی او در استدلال کلمات و پاسخ دادن به ارتباط کلامی هنوز در حال تحول است. یک کودک سه یا چهار ماهه را در نظر بگیرید. وقتی والد او را مخاطب قرار می‌دهد، او احتمالاً به احساسات و حالات پاسخ می‌دهد، ولو اینکه از توانایی اندکی در فهم کلمات و عبارات نیز برخوردار باشد. او تنها از طریق حالات چهره، ژست بدن و تُن صدای والد قادر است پیام‌ها را دریافت کند. مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98