📍خستگی نتیجه پیچیده فکر کردن
دانشمندان فرانسوی این پدیده را چنین توضیح میدهند:۰
۱- وقتی مدت طولانی به فعالیت ذهنی میپردازیم ماده ای به نام گلوتامات در بخش جلوی پیشانی مغز تولید میشود
۲- بخش جلوی پیشانی مغز مسئول انتخاب کردن انسان از بین گزینههای متعدد است. هر جا باید گزینهای را انتخاب کنیم، بخش جلوی پیشانی مغز وارد عمل میشود. افزایش گلوتامات در این ناحیه مغز قدرت انتخاب درست را از ما میگیرد. وقتی گلوتامات زیاد میشود به دلیل خستگی مغز، گزینه های راحت و آسان را برمی گزینیم نه گزینه درست را.
۳- وقتی برای مدت طولانی از ذهن استفاده میکنیم و گلوتامات مغز زیاد میشود، توانایی تمرکز ذهنی ما پایین میآید و نمی توانیم با تمرکز لازم کارها را انجام دهیم.
۴- کاهش قدرت تصمیمگیری درست و ناتوانی در تمرکز ذهنی باید ما را متوجه این وضعیت بکند که زیادی از ذهن خود کار کشیدهایم و غلظت گلوتامات در مغز بالا رفته است.
چاره چیست؟ وقتی متوجه خستگی به دلیل فعالیت شدید ذهنی میشویم از هر گونه تصمیمگیری خودداری کنیم. خواب، حتی یک خواب کوتاه، فرصت مناسب برای خارج ساختن گلوتامات زائد از مغز را فراهم میکند.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
#آیا_میدانید
همکاران محترم پیشکسوت و مستمر بگیر می توانند فیش حقوق، گواهی کسر از حقوق، ضمانت و ... مورد نیاز خود را از سایت صندوق بازنشستگی کشوری به آدرس cspf.ir دریافت کنند.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
💢دروغ تازه اینترنشنال
🔰تقطيع سخنان وزير آموزش و پرورش در شبكه هاي معاند و ضد انقلاب؛
🔰برخي رسانه هاي معاند و دروغ پرداز ضد انقلاب با تقطيع سخنان وزير آموزش و پرورش اين سخنان را به گونه اي تحريف كردند كه به جاي موضوع ساماندهي و ضابطه مند كردن كلاس هاي آموزشي در فضاي مجازي به دروغ عنوان« تدوین پروتکل برای حضور معلمان در فضای مجازی» مطرح شود.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
🔰یکی از رسالتهای «الفتا» نشاندادن قلههای تعلیموتربیت است.
♦️وزیر آموزش و پرورش در اختتامیه نمایشگاه بینالمللی «الفتا» حضور مناطق محروم را یکی از ویژگیهای مثبت و بارز نمایشگاه بینالمللی «الفتا» بیان کرد و گفت: یکی از رسالتهای این رویداد، نشان دادن قلههای تعلیم و تربیت است.
♦️به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پروش، رضامراد صحرایی در آیین اختتامیه رویداد بینالمللی «الفتا» که در محل شبستان مصلی تهران برگزار شد، اظهار کرد: تحقق اهداف سند تحول بنیادین، تربیت انسانی در تراز انقلاب اسلامی است که متعهد به خود، خداوند متعال، جامعه و طبیعت است.
♦️وی ادامه داد: هرکاری که انجام میدهیم و هر نوآوری که رقم میزنیم برای این است که انسان را در تراز فطرت و در مسیر آفرینش تربیت کنیم؛ از این بابت خدا را شاکرم این رویداد جرقهای خوب برای نشان دادن این مسیر بود.
♦️وزیر آموزشوپرورش با بیان اینکه راه قوی شدن ایران، قوی شدن آموزشوپرورش است، تصریح کرد: روحِ آموزشوپرورش معلمان هستند، بنابراین مشعل قدرت ایران در دست معلمان است؛ این پیام رویداد بینالمللی «الفتا» است.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
50052080196429.pdf
431.9K
🔰نتایج بخش تک ایدهها، تجارب و محصولات تربیتی
♦️بدینوسیله از حضورگرم و صمیمی همه شما معلمان عزیز و فعالین عرصه تعلیموتربیت در رویدادبینالمللی الفتا، تشکر و قدردانی نموده و خداوند منان را بهسبب توفیق همراهی با شما در این صحنه بزرگ تربیتی شاکریم.
♦️بهاطلاع شرکتکنندگان میرساند که، هر چند همه شما برگزیدگان رویداد هستید و حضور شما در این رویداد به معنای موفقیتی بزرگ در عرصه تعلیموتربیت است ولی بهحسب روال معمول پس از ارزیابیهای صورت گرفته توسط کارشناسان اسامی افراد برگزیده بخش تک ایدهها، تجارب و محصولات تربیتی در فایل پیوست خدمتتان اعلام میگردد.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
✅ قبولی در دانشگاه فرهنگیان سخت تر می شود!!!
◀️ غیاثی ندوشن سرپرست دانشگاه فرهنگیان:
پیگیر برنامه های تحولی دانشگاه فرهنگیان هستیم. دانشجو معلمان باید ۱۲ مهارت کسب کنند تا فارغ التحصیل شوند. وجه تمایز دانشگاه فرهنگیان با دانشگاه های دیگر، در مسایل تربیتی و فرهنگی است. بازنگری و معماری برنامه های درسی در حال انجام است.
🔹رییس محترم سازمان سنجش دیروز اعلام کرد که رتبه های برتر کنکور، گزینه اولشان دانشگاه فرهنگیان است و بعد دانشگاه تهران و ...می روند.
🔹دورنمای دانشگاه فرهنگیان بسیار مطلوب است و اکثر دغدغه مندان تربیت معلم، به آینده این دانشگاه امیدوار هستند. فصل نوینی در دانشگاه فرهنگیان ایجاد شده است.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
آزمون عملکردی پایدار .pdf
48.82M
📚 کتاب یادگیری پایدار با آزمون های عملکردی در 435 صفحه 👌
✔ پایه های اول تا پنجم و ششم ،
برای هر درس یک نمونه آزمون
عملکردی و تکلیف مهارت محور
کتاب آزمون عملکردی
تکالیف مهارت محور
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
♦️احتمال بالارفتن سن بازنشستگی وجود دارد؟
حمید حاجاسماعیلی، کارشناس اقتصادی:
🔹عمده منابع صندوقهای بازنشستگی توسط دولت تامین میشود و بیمهگذاران نسبت ۴ به یک در سازمان تامین اجتماعی دارند؛ یعنی ۴ نفر و نیم بیمه پرداخت میکنند و ۱ نفر خدمات دریافت میکند درصورتی که در اوایل انقلاب این نسبت حدود ۱۳ یا ۱۴ نفر به یک بود.
🔹اینکه برای حل بحران های صندوقهای بازنشستگی سریعا به دنیال تغییرات سن باشیم شتابزدگی است، اولین اقدام برای بهبود شرایط مدیریت هزینه در آنها است. چابک سازی و بازنگری در نظام اداری و بوروکراسی این سازمانها میتواند اولین راه حل این مسئله باشد.
🔹دومین راه حل، استفاده از تکنولوژیهای نوین در اداره این سازمانها است.
🔹سومین موضوع جلوگیری از حضور افراد غیر متخصص و سیاسی در این.صندوقهاست، درحال حاضر افراد سیاسی که در حوزه های دیگر پست خود را از دست داده اند خیلی راحت به این صندوق ها انتقال پیدا میکنند؛ برای مثال رئیس صندوق بازنشستگی لشکری و کشوری که سابقه فعالیت در آموزش پرورش را داشت.
🔹کارهایی که تعهد آور است به این صندوقها نباید واگذار شوند، دولت و مجلس ممکن است تصمیم بگیرند که شغل یک گروه جمعیتی خاص را سخت و زیان آور تلقی کنند یا برای آنها بازنشستگیهای پیش از موعد در نظر بگیرد.
🔹دولت برنامه ادغام این صندوقها را مطرح کرده، ادغام اگر به صورت اصولی باشد ممکن است گزینه ای مفید باشد.
🔹برای از بین بردن ناپایداری در منابع صندوقهای بازنشستگی میتوانیم لایههای سطح دوم و سوم را برای بیمههای اجتماعی و تامین اجتماعی در نظر بگیریم که منابع بیشتری به سمت این صندوقها جذب شود./ تیترتجارت
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
#داستانک
#شب
از نوجوانی، در دو ورزش، از دیگر دوستانم، جلوتر بودم. یکی در پرش جفت پا و دیگری در دوی سرعت. آنقدر میپریدم که تمامی خطهایی که معلم ورزش روی حیاط مدرسه میکشید، تا میزان پرشها را تعیین کند، را رد میکردم. یک سال، اسمم را برای مسابقات شهرستان فرستادند تا هم مقامی برای مدرسه کسب کنم و هم خودم را در آزمونی بزرگتر ارزیابی کنم. اولین مرحلۀ مسابقات، دوی استقامت بود. باید دور زمین فوتبال بزرگ شهر دو دور میزدیم. تا آن زمان تجربۀ چنان مسیری را نداشتم. مسابقاتی که تا پیش از آن شرکت کرده بودم، دوی سرعت بود، مسیرش کوتاه بود و تا میآمدم خسته شوم، مسیر تمام میشد. اینبار اما اوضاع تغییر کرده بود. وقتی داور سوت شروع مسابقه را زد، تا میتوانستم شتاب گرفتم و با فاصله از دیگر شرکت کنندگان، به دویدن ادامه دادم. باید دو بار دیگر از این خط شروع میگذشتیم. یادم هست در انتهای دور اول، وقتی به خط شروع رسیدم، نفر اول بودم. معلم ورزشم را در کنار خط شروع دیدم که با اشاره دست به من میگفت: آرامتر، آرامتر. از این حرفش تعجب کردم، من که نفر اول بودم، چرا باید سرعتم را کم میکردم؟ توجهی نکردم و به دویدنم ادامه دادم. کمی که گذشت، توانم را از دست دادم. نفسم بالا نمیآمد، نفرات پشت سرم میآمدند و با سرعت از کنارم رد میشدند، هنوز به نیمۀ دور دوم نرسیده بودم که دیدم دیگر نمیتوانم بدوم. سرم گیج میرفت و ورزشگاهی که من باید دورش میچرخیدم، دور سرم میچرخید. دیگر نمیتوانستم بدوم، به آرامی و با سختی هر چه تمامتر، خودم را به خط پایان رساندم. چقدر دور شده بود این خط پایان. دور قبلی که به اینجا رسیده بودم، جلوتر از همه بودم و نفر اول، اما اینبار ...
وقتی این ابیات مولانا را میخواندم، یاد خاطرۀ بالا افتادم:
چونکه وا گردید گَلّه از ورود / پس فتد آن بُز که پیشآهنگ بود
پیش افتد آن بُزِ لنگِ پَسین / اَضحَک الرُّجعی وُجوهَ العابِسین
میگوید وقتی گله گوسفندان از چراگاه برمیگردد، آن بزی که همواره پیشاهنگ گله بود، عقب میافتد و در عوض آن بُزِ لنگ که هنگام رفتن، از همه عقب تر میرفت، اینک به هنگامِ بازگشت، پیشاپیشِ همه میآید. این بازگشت چهرۀ اخم آلود و غم زدۀ او را شادمان و خندان میکند.
یاد چهرۀ غمگین نفرات پشت سرم در دور اول مسابقه افتادم که در نهایت با خوشحالی از کنارم سبقت گرفتند و برای خودشان و مدرسهشان مقام کسب کردند.
مولانا نتیجۀ عمیقی از این اتفاق میگیرد:
پس مجو پیشی، ازین سَر، لنگ باش / وقتِ واگشتن، تو پیشآهنگ باش
آخِرونَ السّابقون باش ای ظریف / بر شَجَر سابق بُوَد میوۀ طریف
یعنی: در زندگی «این جهانی» سبقت مگیر و در این حیاتِ مادّی، لَنگ و کُندرُو باش تا به هنگامِ بازگشت به بارگاهِ الهی، پیشاپیشِ همه حرکت کنی، ای زیرک و دانا در زمرۀ پسینان پیشتاز قرار بگیر، زیرا میوۀ تر و تازۀ درخت، از لحاظ شان و رتبه، مقدم بر درخت است.
چون ملایک گوی : لا عِلمَ لَنا / تا بگیرد دستِ تو عَلّمتَنا
میخواهد بگوید: هر گونه علم را از وجودِ موهومت نفی کن و همه را از حق تعالی بدان، تا تعلیمِ الهی، دستگیر تو شود و تو را به مکاشفاتِ ربّانی و مشاهداتِ رحمانی واصل کند.
راه رسیدن به علم، جاهل دانستن خود است. میخواهیم در بازگشت به سمت خدا، جزو سابقون و نفرات اول باشیم؟ باید در این دنیا احتیاط کنیم، سرعتمان را تنظیم کنیم و با تدبیر پیش برویم.
کاش معلم ورزشم، به جای اشاره عملی با دست در شروع دور دوم مسابقه، قبل از شروع مسابقات این موارد را میگفت تا اینگونه باعث سرافکندگی خودم و مدرسهام نمیشدم.
#شب_خوش
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
🗓 #تقویم| پنجشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۲
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
با سلام و عرض ادب خدمت مدیران محترم مدارس شهرستان سلماس
از مدیران محترم تمام مدارس درخواست می گردد آمار دانش آموزانی که هنوز برای سنجش اقدام نکردند را در یک فایل شامل اطلاعاتی مانند کد ملی دانش آموز و شماره تلفن همراه والدین جمع بندی کرده و به شماره همراه 09144456182
در پیام رسان ایتا ارسال نمایند .
با توجه به اتمام فعالیت پایگاه سنجش انتظار می رود هر چه سریع تر این آمار ارسال گردد .
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
5.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺فیلم آموزشی نحوه کلاس بندی
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98