🔰چرا حقوق قانونی معلمان مدارس غیر دولتی از سوی مدارس غیر دولتی پرداخت نمیشود و این معلمان بیمه کامل نمی شوند؟
👤پاسخ رئیس سازمان مدارس غیردولتی:
▫️مطابق با قانون کار ۴۴ ساعت برای معلمان مدارس غیر دولتی منظور شده است؛ به این معنا که آنها با ۴۴ ساعت حضور در مدرسه «بیمه کامل» میشوند و حقوق آنها بر اساس قانون کار پرداخت میشود.
▫️ دنبال این هستیم از مسیر تغییر در این قانون به جایی برسیم که معلمان مدارس غیر دولتی همانند معلمان مدارس دولتی در دوره ابتدایی، حضور ۲۵ ساعته و در دورههای متوسطه حضور ۳۰ ساعته داشته باشند، بر این اساس بیمه کامل شوند و حقوق آنها نیز به همین تناسب پرداخت شود.پیشنهاد تغیییر در قانون به مجلس داده شده و در کمیسیون آموزش و تحقیقات تصویب شده است اما منتظر هستیم در صحن مصوب شود.امسال برای برخی مدارس غیر دولتی از جهت پرداخت کامل حق و حقوق معلمان این مدارس طبق قانون کار افزایش شهریه داشتیم و موسسان با توجه به افزایش شهریهای که داشتیم باید حق و حقوق قانون کار معلمان را پرداخت کنند.
▫️ در برخی جاها متاسفانه از طرف موسسان این اجحاف در حق معلمان انجام می شود که حتی همین اندازه بیمه و دستمزد کم و ناقص نیز به آنها پرداخت نمی شود و یا در برخی جاها گرچه پرداخت میشود اما در خفا این پولها از معلمان گرفته میشود.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
♦️توقف پذیرش چکهای قدیمی در بانکها
🔹طبق اعلام بانک مرکزی، مهلت پذیرش و تبادل چکهای قدیمی در سامانه چکاوک تا ۱۵ مهرماه سال جاری تمدید شده بود و از روز گذشته تنها در شعب بانک صادرکننده قابلیت کارسازی دارند.
🔹دارندگان دستهچکهای قدیمی باید نسبت به تعویض دستهچک خود و دریافت دستهچکهای صیادی جدید بنفش رنگ اقدام کنند.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
♨️وزیر بهداشت: درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستانهای دولتی رایگان شد.
▫️یکی از اهداف عمده طرح سلامت خانواده نیز که در ۹۳ شهر در حال اجراست پیشگیری از بیماری کودکان است.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
💢 ثبتنام پذیرفتهشدگان کاردانی و کارشناسی بدون آزمون دانشگاه آزاد از فردا
🔹 راهنمای ثبت نام پذیرفته شدگان مقاطع کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته براساس سوابق تحصیلی سال ۱۴۰۲ دانشگاه آزاد اسلامی منتشر شد.
🔹 بر این اساس پذیرفته شدگان میتوانند از ساعت ۱۰ صبح فردا سه شنبه ۱۸ مهر ماه جهت ثبت نام به سامانه آموزشیار به آدرس edu.iau.ac.ir مراجعه کنند.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
جایگاه سازمان سنجش ارتقا می یابد/ انحلال مطرح نیست
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:
🔹سازمان سنجش منحل نمی شود بلکه تقویت می شود.
🔹وقتی مجموعه ای مستقل زیر نظر رئیس جمهور باشد طبیعتا از قدرت و قوت بیشتری برخوردار خواهد بود.
🔹سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور به صورت یک سازمان مستقل زیر نظر رییس جمهور تشکیل خواهد شد/ایسنا
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
برگزاری آزمون جامع (اصلح)ویژه داوطلبان ورودی 1401 و جاماندگان سنوات قبل چهارم آبان ماه 1402به اطلاع متقاضیان شرکت در آزمون جامع (اصلح)
▫️مهارتآموزان ( اعم از مشمولان ماده 28 و قانون تعیین تکلیف) ورودی قبل از سال 1402، میرساند، آزمون جامع اصلح ویژه افراد مجاز، چهارم آبان ماه 1402 در محل پردیسها و مراکز استانها برگزار خواهد شد.
▫️مرکز سنجش معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان در ادامه ی اطلاعیه ای خود اعلام کرد، متقاضیان شرکت در آزمون جامع (اصلح) مهارتآموزان (اعم از مشمولان ماده 28 و قانون تعیین تکلیف) ورودی قبل از سال 1402، میرساند:
▫️افرادی که سه بار در آزمون اصلح شرکت داشته و موفق به کسب حدنصاب لازم نشده اند، می بایست این فرم را تکمیل نموده تا در صورت کسب مجوز امکان حضورشان در آزمون فراهم شود.
ـــــــــــــــــــــــــ
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
🔰حمایت تحصیلی از ۴۰۰ هزار دانشآموز مناطق محروم
معاون بنیاد مستضعفان:
🔹طی ۴ سال گذشته تعمیر و تجهیز کلاسهای درسی نزدیک به ۸۰ هزار دانشآموز توسط بنیاد مستضعفان انجام شده است. توزیع ۱۰۰ هزار دست البسه دانش آموزان نیز در این مدت انجام شده است.
🔹برگزاری اردوهای دانشآموزی برای بیش از ۱۰ هزار دانشآموز، برگزاری اردوهای زیارتی برای ۲۵۰۰ دانشآموز و اجرای طرحهای بازآموزی و کمک به دانش آموزان کنکوری برای ۱۹ هزار دانش آموز، از دیگر طرح های فرهنگی_آموزشی بنیاد مستضعفان برای دانش آموزان محروم کشور بوده است.
ـــــــــــــــــــــــــ
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
• 5 زبان بدن افراد جذاب و کاریزماتیک که بهتره یادشون بگیری :
1- صاف و محکم راه برو.
2- موقع حرف از دستات بیشتر استفاده کن.
3- وقتی با کسی حرف میزنی استرس نگیر و ارتباط چشمی برقرار کن.
4- خمیده نباش و صاف و محکم بشین.
5- موقع ورود به جایی لبخند به لب داشته باش و خوش رو رفتار کن.
#زبان_بدن
💟 روانشناسی
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
🔴مشکلات آموزشی
🙄 کدام اِ : ( -ِ ) یا ( ـه )
بسیاری از دانش آموزان در نوشتن صدای ( اِ ) در انتهای کلمه دچار مشکل می شوند یعنی واژه های( اصحاب ِ ، دیدن ِ ، سال ِ ، نام ِ ، برای ِ ، پای ِ ) را به صورت ( اصحابه ، دیدنه ، ساله ، نامه ، برایه ، پایه ) می نویسند و بر عکس واژه های ( نامه ، بنده ، خسته ، پرده ، رفته ، دانه ) را به صورت ( نامِ ، بندِ ، خستِ، پردِ ، رفتِ ، دانِ ) می نویسند .
بسیاری از آموزگاران سعی می کنند با بیان و شرح و توصیف « اِ » مالکیت،صاحبی، مضاف و مضاف الیه ، نسبت،صفت و موصوف و امثال آن ، به دانش آموزان نوشتن درست آن واژه ها را آموزش دهند . این روش ها ، دانش آموزان را ، بویژه در سالهای اول و دوم دبستان بیشتر گیج می کند . زیرا رشد ذهنی آنان هنوز به درجه ای نرسیده است که مفاهیم یاد شده را درک کنند و تفاوت آن اصطلاحات را در یابند و به هنگام نوشتن دیکته به کار برند .
تجربه های زیادی که برای رفع این اشکال صورت گرفته ، نشان داده است که روش زیر سریع تر از هر روشی ، کودکان را به درست نویسی سوق می دهد .
به هرحال روشی پیشنهادی است که میتوان بهکار برد
ابتدا با لحنی خوب و صمیمی از کودکان می خواهیم که به ما گوش کنند . سپس بدین طریق عمل می کنیم :
بچه ها ببینید من برای شما کلماتی را نام می برم بعضی از این کلمه ها طوریست که وقتی من کلمه را بیان کردم شما منتظر کلمه ی دیگری نمی مانید مثلا می گویم ( نامه ، خامه ، خانه ، شانه ) شما متوجه می شوید اسامی چیزهایی را گفتم . اما گاهی نیز کلماتی را می گویم ولی شما منتظر می مانید که ادامه دهم . زیرا آن کلمه به تنهایی ، مقصود مرا نمی رساند . مثل ( مدادِ ، قندان ِ ، کفشِ ، دانش آموزِ ، آموزگار ِ ) .
در این گونه کلمات شما منتظرید که من ادامه دهم . مثلا ( مدادِ حسن ، قندانِ سفید ، کفشِ قرمز ، دانش آموزِ خوب ،آموزگار ِکلاس اول).
حالا این دو دسته کلمات را مخلوط به کارمی برم .هر وقت بعد از گفتن کلمه ام، منتظر کلمه دیگری بودید دستهایتان را بالا ببرید و اگر نیاز نبود که منتظر کلمه ی دیگری بمانید دستهایتان پایین باشد .
خوب حالا کلمات را می گوییم . آماده اید :
( کلاس ِ ، معلم ِ ، مدیر ِ، زن ِ، ساده ، مداد ِ ، خامه ، دانه ، کتاب ِ رنگ ِ ، چاله و .... )
کفشِ قرمز ، دانش آموزِ خوب ،آموزگار ِکلاس اول).
بعد از یکی دو جلسه این بازی را انجام دادیم به آنها فقط یک قاعده را آموزش می دهیم . می گوییم هر وقت بعد از تلفظ کلمه شما منتظر کلمه ی دیگری بودید با این « ــِ » آن را مینویسیم و اگرمنتظرکلمه ی دیگری نبودید با « ه یا ـه » ،آن را بنویسید .
البته می توان برای آن اسمی انتخاب کنیم . چون دو کلمه را به همدیگر ربط می دهد . آن را « ــِ » ربط می نامیم.
برای به یاد سپاری بهتر ، می توان چند ترکیب را روی برگه اینوشت و برای مدتی روی دیوار کلاس نصب کرد . و در هنگام گرفتن املا ، هر وقت به« ــِ » ربط رسیدیم دست را بالا ببریم .
با این روش می توان مشکل دانش آموزان را در این مورد رفع نمود و کمتر معلم خسته می شود 🌷
#پایه: دوم ابتدایی
تهیه کننده خانم فاطمه امیرسرداری
✅ شهرستان بروجرد
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
🛑 پیک های آدینه و کاربرگ ها، درسنامه تمامی پایه ها، ویدئو کلیپ های آموزشی، سال ۱۴۰۲ را در لینک زیر قرار داده ام #رایگان دانلود کنید😍😍👇👇👇
https://eitaa.com/tajrobehyekelasi402
♦️هیچ کلاسی در استان بدون معلم نیست
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:
🔹یکی از دغدغههای مهم جامعه و آموزش و پرورش تأمین نیروی انسانی بوده است که کاهش نیروی انسانی ریشه در ترک فعلهای صورتگرفته در دهههای گذشته دارد.
🔹️مدارسی که کمبود نیرو داشتهاند شناسایی شدهاند و در جلسات با مدیران و اعضای شورای معاونین نواحی و مناطق استان تأمین نیرو انجام شده است و کمتر کلاسی وجود دارد که معلم نداشته باشد./فارس
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
🌹 تکالیف خلاق به جای رونویسی
◇ از داخل درس بگردو کلماتی که نشانه های ط، ظ، ص، ضو ...و خوا و او استثنا یا تشدید دارند پیداکن و در یک جدولبنویس. سپس با ۵ تای آنهایک جملہ خلاقانه بنویس.
◇دو بند اول درس را با دقت بخوان و کتاب را ببند. سپس هرکلمہ کہ یادت مانده در دفتر فارسی تمیز و خوش خط بنویس.
◇ یکبار از روی بند سوم و چهارم درس بدون نقطه رونویسی کن. کتاب را ببندونقطہ ها را با رنگ قرمز بگذار.
🌺🌺🌺🌺🌺🌺
. اگر امروز تو مسئول املا به بچه ها باشی چه جمله هایی ازدرس را انتخاب میکنی؟ ۱۰جملہ انتخاب کن و بنویس.
• ۱۵ کلمہ مشکل املایی را از درس پیدا کن و در دفتر املا بنویس. اما حرفی که در آن کلمہ مشکل و جزو حروف چندشکلی است راننویس و خالی بگذار. سپس کتاب راببند وحالا با مدادرنگی حروفی که نوشته نشده را بنویس.
• از ۵ خط از درس کہ بیشتر دوست داشتی و خوشت آمده از روی کتاب نگاه کن ودر دفترت بنویس. (۵ خط پراکنده باشد)
🌸🌸🌸🌸🌸
◇۱۰ تا از کلماتی که داخل درس به نظر تو از نظر املایی مشکلهستند را روی کارت بنویس. حالا ۴ تا از این کارت ها را روی زمین ردیف کن و با دقت به آن ها نگاه کن. از مادر بخواه دو کارت را جابه جا کند. چشمانت را باز کن و سعی کن بگویی کدام دو کارت جابه جا شده اند. یا اینکه یکی از کارت ها برداشته شود و توبگویی کدام کارت برداشتہ شده. یا یک کارت بیرون گذاشته شود و به جای آن کارت دیگری از بیرون جایگزین شود.
ياكل کارت ها روی زمین پخش شود و کلمه ای را که می گویند پیداکنی.
🌼🌼🌼🌼🌼
• از داخل درس کلماتی که بی نقطہ هستند، یک نقطہ، ۲ نقطہ و ۲ نقطہ و ۴ نقطہ و ۵ نقطہ دارند پیداکن و در جدولی تمیز و مرتب بنویس.
• امشب توبہ پدر یا مادرت املا بگو و املای آن ها را صحیح کن.
• با ۱۵ تا از کلمات مشكل درس کارت کلمہ درست کن و آن ها را در یک جعبہ بنداز. حالا هم بزن و پنج کارت را بیرون آور و باصدای بلند بخوان.
کتاب را باز کن و جملاتی که این ۵ کلمه در آن هاهست تمیز و مرتب در دفتر بنویس.
💐💐💐💐💐
. یک جدول شگفت انگیز یا سودوکو درست کنید و از کلماتمشکل درس به بچه ها بدهید تا جدول را کامل کنند.
♤ ۵جمله از جملات درس را نیمہ بدهید تا از روی کتاب کاملکنند.
۵ کلمہ از درس بدهید تا دانش آموزان با آن ها یک داستانبنویسند و با توجه به بیاموز و بگوی هر درس از بچه ها بخواهید جملاتمربوط به آن بیاموز و بگو را از داخل درس پیداکنند. مثلا ۵ تا از جمله هایی که زمان گذشته دارد.
🌷🌷🌷🌷🌷
• به دانش آموزان یک کلمه از درس بدهید تا قطار كلماتبسازند. به این صورت که کلمه ای از درس پیدا کنند که حرف اول آن، حرف آخر کلمہ شما باشد. مثلا ۲۰كلمه داشته باشد.
مثال :منتظر راهنمایی
. به دانش آموزان جملات نامرتب از درس بدهید تا مرتب کنند.
• به دانش آموزان حروف بہ هم ريختہ بدهید تا کلمہ بسازند.
• این دو تکلیف را می توانید به خودشان هم واگذار کنید. یعنیخودشان جملہ و حروف نامرتب بسازند و خودشان هم مرتب کنند.
🍁🍁🍁🍁🍁
. جدولی از حروف طراحی کنید تا دانش آموز از داخل آن کلماتدرس را پیدا کند و رنگ بزند و بيرون جدول بنویسد.
• كلمات مهم از جمله های درس را پاک کنید و بگویید از داخل کتاب کلمات را پیدا کند و در جمله ها بنویسد. یا کلمات را همبدهید تا هر کلمه را در جمله ی مناسب بگذارد. . مثلا:
دانش آموزان ............. مربی بهداشت بودند.
• درس را با دقت بخوانند و هر چه از درس فهمیدند به زبانخودشان خلاصه در چند خط بنویسند.
🌺🌺🌺🌺🌺
. اگر تو بہ جای نویسنده بودی داستان درس را چطور به پایانمی بردی؟
. فرض کن قرار است ادامه داستان درس را تو بنویسی، درحدیک بند داستان را ادامه بده.
• باکلمات داده شده از درس یک جمله خلاق بنویس.
• جملہ ناتمام بدهید تا کامل کنند
• برای درس یک کتابچہ تصویری درست کند و زیر هر تصویرخلاصه ای از درس بنویسد.
⬅️ ارسالی : مرضیه فیض اللهی
https://eitaa.com/tajrobehyekelasi402