فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥🎥 زارعی رئیس سنجش آموزش و پرورش: آغاز ثبت نام ترمیم نمره و ایجاد سابقه از اول اردیبهشت
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽
🔘✨سـ🌸ــلام
🕊✨روزتـــون
🔘✨پر از خیر و برکت
🕊✨امروز سه شنبه↶
✧ 21 فروردین 1403 ه.ش
❖ 29 رمضان 1445 ه.ق
✧ 9 آوریل 2024 میلادی
┄┄┄┅┅❅✾❅┅┅┄┄┄
🔘✨ ↯ ذڪر روز ؛
🕊✨《 یا اَرْحَمَ الرّاحِمین 》
🌸💫خورشیدی و ما چو ذره ناپیداییم
⚪️💫سر، بر درِ آستان تو می ساییم
🌸💫روز دگری دمید، برمیخیزیم
⚪️💫تا دفتر دل به نام تو بگشاییم
🌸💫خـــــدایـــــا!
⚪️💫با توکل به اسم اعظمت که،
🌸💫روشنگر، جان است آغاز میکنیم
⚪️💫روزی دیگر از کتاب زندگیمان را
🌸💫بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
⚪️💫الـــهــی بــه امــیــد تـــو
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️✨ﺧــــﺪﺍﯾــــﺎ! ؛
⚪️✨ﺧﺮﻭﺝ ﺍﺯ ﻣﺎﻩ ﻣﺒﺎﺭﮎ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺎ
❤️✨ﻣﻘﺎﺭﻥ ﺑﺎ ﺧﺮﻭﺝ ﺍﺯ ﺗﻤﺎﻣﯽ ﮔﻨﺎﻫﺎﻥ ﻗﺮﺍﺭ ﺑﺪﻩ...
⚪️✨ﺍﻟﻬﯽ ﻧﺼﯿﺮﻣﺎﻥ ﺑﺎﺵ ﺗﺎ ﺑﺼﯿﺮ ﮔﺮﺩﯾﻢ،
❤️✨ﺑﺼﯿﺮﻣﺎﻥ ﮐﻦ ﺗﺎ ﺍﺯ ﻣﺴﯿﺮ ﺑﺮﻧﮕﺮﺩﯾﻢ
⚪️✨ﺍﻟﻬﯽ ﮐﯿﻨﻪ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺳﯿﻨﻪ ﻫﺎﯾﻤﺎﻥ ﺑﺰﺩﺍﯼ،
❤️✨ﺯﺑﺎﻧﻤﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺩﺭﻭﻍ ﻭ ﺗﻬﻤﺖ ﻧﮕﻪ ﺩﺍﺭ
⚪️✨ﺍﮔﺮ ﻧﻌﻤﺘﻤﺎﻥ ﺑﺨﺸﯿﺪﯼ ﺷﺎﮐﺮﻣﺎﻥ ﮐﻦ،
❤️✨ﺍﮔﺮ ﺑﻼ ﺍﻓﮑﻨﺪﯼ ﺻﺎﺑﺮﻣﺎﻥ ﮐﻦ
⚪️✨ﻭ ﺍﮔﺮ ﺁﺯﻣﻮﺩﯼ ﭘﯿﺮﻭﺯﻣﺎﻥ کن.
❤️✨ﺁﻣﯿﻦ یَا رب العالمین
❤️✨سلام ؛ صبح زیباتون بخیر
⚪️✨آخرین روز از ماه عبادت و بندگی خدا
❤️✨گــواری وجــود پــاکــتــون
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
#روانشناسی 🌱
#فرزند_پروری 👨👩👧👦
🛑 چهار اشتباه والدین در تربیت فرزند:
▪️١) التماسشان میکنیم یک لقمه بیشتر غذا بخورند.
▪️٢) جلوی چشم کودکان دعوا میکنیم ولی در خلوت دونفریمان آشتی می کنیم.
▪️٣) خودمان کتاب نمیخوانیم ولی از او میخواهیم مطالعه کند.
▪️۴) همه وقت و تلاشمان را صرفِ تربیت ورشدِ کودکمان می کنیم ولی برای رشد خودمان نه
#کودک
#رشد
💟 اسرار موفقیت
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
▫️درتماس باوزارت:
معوقات زیر دردست اقدام است:
_۳ماه حق التدریس زمستان۱۴۰۲
_هزینه فوت وازدواج تا۱۴۰۲
_طرح تثبیت دوران کرونا
_حق الزحمه مراقبین امتحانات وتصحیح اوراق تادی ماه ۱۴۰۲.
تاریخ دقیق واریز را نمی توانیم مشخص کنیم چون پی گیر اعتبار از سازمان برنامه و بودجه هستیم اما احتمالا دراین ماه و یا تا اواخر اردیبهشت همه را پرداخت کنیم و در تلاش هستیم اعتبار همه این معوقات رایکجا بگیریم وپرداخت کنیم .
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
☀️آغاز ثبت نام ایجاد سوابق تحصیلی و ترمیم نمره داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت ماه
🔹ثبت نام به صورت غیر حضوری و از طریق سایت my.medu.ir خواهد بود و نیازی به مراجعه به هیچ مدرسه نمی باشد.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
📌اولویتهای صندوق ذخیره فرهنگیان در سال جهش تولید اعلام شد؛
✅تلاش مضاعف، برنامه محوری و تخصص گرایی/ هم افزایی، سودآوری
🔸مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با تاکید بر تلاش مضاعف، برنامه محوری و تخصصگرایی در همه ارکان و بخشهای تابعه صندوق، هم افزایی و ارتقای سودآوری را از اهداف راهبردی و اولویتهای صندوق در سال جهش تولید اعلام کرد.
🔸 محسن احمدی در دیدار نوروزی با معاونان، مدیران و کارکنان صندوق و همچنین اعضای هیات مدیره و مدیران عامل هلدینگهای ششگانه و شرکتهای تابعه ضمن تبریک آغاز سال ۱۴۰۳ به خانواده بزرگ صندوق ذخیره فرهنگیان، به ضرورت برنامه محوری در هلدینگها و شرکتهای تابعه اشاره کرد.
🔸ایشان جهش تولید همراه با رسیدن به سود پایدار و باکیفیت و استمرار و ارتقای روند سودآوری را اولویتهای مهم صندوق در سال جدید برشمرد:
🔹شرکت های زیان ده تعیین تکلیف می شوند
🔹سودآوری با هدف ارتقاء ارزش داراییها
🔹ورود به حوزه های زود بازده
🔹فعال شدن قرارگاه ویژه تامین مسکن
🔹بازسازی و احیای بانک سرمایه با جدیت دنبال می شود
🔹ضرورت کنترل و نظارت هوشمند و حداکثری بر فعالیتها
🔹اجرای صحیح طرح ارزش مالکانه
🔹تسریع بورسی شدن شرکت ها
🔹هدف گذاری برای تامین مالی پروژه ها
🔹اولویت جذب فرزندان نخبه فرهنگیان
🔹هم افزایی و استفاده شرکت ها از ظرفیت های داخلی یک الزام است
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
✅نکات کلیدی مدیریت کلاس👇
🌱🌱🌱
در واقع این نکات، نكته های باریك تر از مویی هستند كه رعایت آن ها به بهبود مدیریت كلاس درس می انجامد.
◀️سعی كنید چشم خود را به داشته های دانش آموزان بدوزید ، نه به نداشته های آنان.
◀️همه به محرك نیاز دارند ، تشویق نوعی محرك است .
◀️اگر دانش آموز درسی را خوب بفهمد ، از آن درس و كلاس راضی است .
◀️ انتقاد سازنده را همیشه با بیان یكی از ویژگی های مثبت دانش آموز آغاز كنید.
◀️ رفتار را سرزنش كنید ، نه شخصیت را . شما را دوست دارم ، اما كار شما را دوست ندارم .
◀️ برای تسلط بر دانش آموزان ، ابتدا باید بر خودمان مسلط باشیم .
◀️همه ی شاگردان را حد متوسط بدانیم و انتظار معجزه از آن ها نداشته باشیم .
◀️در وجود دانش آموز ضعیف یا بد ، خوبی ها را بجویید و آن ها را تقویت كنید.
·◀️هرگز دانش آموز را به كاری كه نمی توانید ، تهدید نكنید؛ چرا كه او طرف برنده خواهد شد.
◀️فرمول تنبیه را پاك كنید و فرمول تشویق را جایگزین كنید.
◀️ دانش آموزان آن گونه كه ما می خواهیم نمی شوند ، بلكه آن گونه كه هستیم می شوند.
◀️برای رسیدن به هدف های خود در كلاس ، مثبت فكر كنید.
◀️برای اثر گذاری بر دانش آموزان ، ابتدا باید بر خواسته های آن ها توجه كنید .
◀️یاد ندهیم ، از هم یاد بگیریم . حاكم شدن یك سلیقه ، نه شدنی است نه مطلوب .
◀️چشم دانش آموز به رفتار ما و گوش او بر گفتار ماست. پس باید مواظب باشیم چه می كنیم و چه می گوییم .
◀️با روش تدریس دیروز نمی شود دانش آموزان امروز و فردا را آموزش داد.
◀️ نظم كلاس نتیجه ی تدریس خوب است و تدریس خوب نتیجه ی طرح درس خوب .
◀️برای آنكه به ذهن دانش آموز راه یابید ، ابتدا باید به دل او راه پیدا كنید.
◀️ تكالیف باید تابع توان دانش آموز باشد و مایه ی سرگرمی ، نه مایه ی عذاب.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
✅ تفاوت سکوت🤫
و سکوت درکلاس درس🧐
🔑 برخلاف تصور بعضی معلمان که معمولاً به روش سنتی بیشتر زمان کلاس را با هدف تاکید روی مطالب درسی با صدای بلند صحبت می کنند، اما باید بدانیم یکی از مهارت های معلمی ایجاد فضای سکوت برای تفکر و اندیشیدن است.
👂 وقتی یک سوال مطرح می کنیم یا نظر دانشآموزان را درباره ی یک موضوع می خواهیم، باید با ایجاد سکوت کامل، اندکی مجال فکر کردن به بچه ها بدهیم.
این زمان سکوت بسیار با ارزش است، چون وقتی هیچ صدایی به گوش نرسد، تازه شروع فعالیت مغز به طور مستقل است!
🧠 حتما همه می دانیم که درفضای پر سر و صدا و یا همراه با صدای تلویزیون و رادیو نمی توانیم روی یک موضوع تمرکز کنیم،
درکلاس هم، دانش آموزان در جریان دائم صدای معلم یا همکلاسی های خود، فقط قادر به شنیدن و درحالت مفید، درک مطالب هستند، اما فرصتی برای تفکر روی آن چه شنیده اند ندارند!
پس، بین هر مطلب درسی، بهتراست با ایجاد سکوت و فضای تفکر، به مغز دانش آموزان
مجال دهیم تا فعال شده و آن چه را آموخته با مطالبی که قبلا فراگرفته پیوند دهد و یادگیری عمیق و معنادار ایجاد شود.
🙇♂ وقتی فضای سکوت ایجاد کنیم و منتظر پاسخ و نظر دانش آموزان باشیم، به آن ها نشان می دهیم که نظرشان برای ما مهم است و این سکوت ذهن آن ها را فعال کرده و برای یافتن پاسخ مناسب به تقلایی می افتند که این تقلا و تلاش فکری زمینه ساز ایجاد شبکه های سلولی جدید در ذهن شان خواهدشد که بسیار با ارزش است.
👨🏫 علاوه براین، سکوت و انتظار معلم، آغاز تشکیل رشته های نامرئی رابطه با دانش آموزان است، چرا که دانش آموز متوجه می شود درمقابل سوال، باید پاسخ بدهدو دوباره بازخورد معلم را بگیرد و دوباره گفت و گو را ادامه دهد،
پس این جریان سیال رابطه، شروع بسترسازی تبادل اطلاعات و یادگیری پایدار و دو طرفه خواهدشد.
⏱ زمان سکوت بسیارمهم است،
اگرخیلی طولانی شود، حواس دانش آموز به چیزهای دیگر جلب خواهدشد و تمرکز لازم کسب نمی شود و اگر خیلی کوتاه باشد، ذهن دانش آموزان فرصت کافی برای تفکروجمع بندی و ارائه نخواهد داشت.
سکوت کنیم...
به ذهن های فعال بنگریم...
از معلم بودن و دیدن چنین
صحنه ی زیبایی لذت ببریم
و ازسکوت به نفع رابطهی پویا بهره ببریم.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
✅👈شیوه های #برخورد با برخی شاگردان با خصوصیات خاص:
💎1.شاگردانی که اطلاعات زیادی دارند:
• صحبت با انها.
• ارزش قائل شدن برای تجربیات آنها.
• کمک گرفتن ازآنها دردادن درس.
• درگیر کردن آنها بامطالب.
• مورد تایید قراردادن آنها تا ارزش علم وتجربه برای کلاس ملموس شود.
• آنهارا به عنوان مربی گروههای کوچک وکم تجربه قرار دهیم.
💎2. شاگردانی که فکر می کنند همه چیزرا می دانند:
• انجام فعالیتهای گروهی.
• صحبت کردن باآنها درزنگ تفریح واجازه دادن به آنها تا متوجه شوند اطلاعات غیر مرتبط است.
• تا حد ممکن از اطلاعات به روز آنها استفاده کنیم.
💎3. شاگردانی که به نظرات خود ودیگران احترام نمی گذارند:
• برنامه هایی طراحی کنید تااعضای گروه همدیگررا بشناسند.
• گروه محور باشید.
• قانونی وضع کنید که به اطلاعات و ایده های یکدیگر احترام بگذارید.
• به نقطه نظرات افراد درکلاس احترام گذارید وآنهارا تکمیل کنید.
💎۴. شاگردانی که با هم صحبت می کنند ومزاحم دیگران می شوند:
• قانونی درکلاس حاکم کنید که درهرزمان فقط یک نفر می تواند حرف بزند.
• بدون اینکه در شاگردان حالت دفاعی ایجاد کنید قبل از ادامه درس چند لحظه سکوت کنید.
• در طول سخنرانی به طرف شاگردان بروید.
• به خاطر داشته باشید هدف شما شرمنده کردن شاگردان نیست بلکه جلوگیری از مزاحمت است.
💎5.شاگردانی که رفتار خصمانه دارند:
• با انها مخالفت نکنید.
• خونسرد باشید وسعی کنید سخنان خصمانه ی آنهارا به شیوه ای بهتر برگردانید.
• رفتار آنهارانادیده بگیرید وبه دنبال جلب همکاری جمعی نباشید.
💎۶. شاگردانی که تمایل به مشارکت درکلاس ندارند:
• ازابتدا سعی کنید همه را درگیر کنید.
• به آنهایک وظیفه ی ساده محول کنید.
• بعضی گروه کوچک را دوست دارند آنهارا در گروههای کوچک قرار دهید.
• سعی کنید سوالاتی از اوبپرسید که می تواند جواب دهد.
• به خاطر داشته باشید عدم مشارکت به معنای عدم یادگیری نیست شاید سبک یادگیری آنها این طورباشد.
💎۷.شاگردانی که در کلاس حضور ذهن ندارند:
• آنها را مخاطب قرارداده وسوال بپرسید.
• از ابزارهای بصری استفاده کنید.
• ازآنهادرخلاصه کردن درس کمک بخواهید.
💎8. شاگردانی که زیرکانه بحث اصلی درس را به سوی انحراف می کشانند:
• یادآوری کنید که همیشه روی موضوع باید بحث کرد.
• یک چارچوب از درس خود روی تابلو بنویسید تااگر خواستند از بحث خارج شوندبه روند بحث اشاره کنید.
• جعبه ی پیشنهادات را فعال کنید.
• چند دقیقه به آنها گوش دهیدخیلی وقتها خیلی افراد فقط می خواهند شنیده شوند.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
✅✍ درس را با سوال آغاز کنید نه با جواب!
صرف حفظ کردن اطلاعات خسته کننده است.
✨ به جای اینکه درس را با دادن اطلاعات آغاز کنید، یک سوال خلاقانه و چالش انگیز بپرسید و به دانش آموزان در یافتن پاسخ آن کمک کنید وقتی ذهن دانش آموزان درگیر یک سوال خوب باشد، یادگیری برای آنها لذت بخش و ارزشمند می شود
✨ می توانید چند تمرین کلاسی به دانش آموزان بدهید و به آنها بگوئید تنها کسانی که 100% حل مسئله را درست انجام دهند، می توانند مشق شب نداشته باشند بنابراین اگر تنها یک غلط هم داشته باشند باید مشق شب بگیرند.
✨بیش از آنکه بخواهید همه تکالیف را تصحیح کنید و نمره بدهید، از آنها بخواهید راه حل مسئله را توضیح دهند.
✨مهم این است که دانش آموزان متوجه مسئله و راه حل آن شده باشند بنابراین می توانید جلسه بعدی کلاس را با تمرین پای تخته و توضیح در مورد تکالیف قبلی، برای کل کلاس شروع کنید و از بچه ها بخواهید کار خود را خودشان تصحیح کنند.
💎چه کسی نیاز به تمرین بیشتر دارد؟
قبل از تمام شدن کلاس، چند دقیقه ای را صرف گرفتن یک امتحان کوچک از دانش آموزان کنید. مبحث درسی را در قالب یک یا دو مسئله مطرح کنید و از دانش آموزان بخواهید در یک ورق کاغذ یا در تخته سفید کوچک خود، آنها را حل کنند.
در این صورت به سرعت می توانید در مورد اینکه چه کسانی درس را تمام و کمال آموخته و چه کسانی نیاز به تمرین بیشتر دارند، تصمیم بگیرید.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
.#آموزشی
✅ مهارت_تدریس
♦️انشای گسترشی :👇👇
در این روش معلم یک جمله را می گوید و دانش آموزان با استفاده از درک خود انشا را گسترش می دهند.
به عنوان مثال :شیری در جنگل زندگی می کرد.
ناگهان....
ادامه ی آن را دانش آموزان تعریف می کنند.
♦️روش کیسه ی جادویی
در این روش آموزگار اشیایی را درکیسه قرار داده واز سر گروه های دانش آموزان می خواهد که تعدادی ازاشیا را از کیسه خارج کرده و هر گروه با توجه به اشیایی که در اختیارشان قرار گرفته ابتدا جمله و سپس انشا بنویسند.
♦️خلاصه کردن داستان:
داستان کوتاهی برای دانش آموزان می خوانیم و از آن ها می خواهیم تا خلاصه ی داستان را در چند جمله بنویسند.
♦️روش پازلی:
تعدادی جمله را که در ارتباط با یک موضوع متفاوت هستند روی کارت هایی می نویسیم و به صورت تصادفی در اختیار دانش آموزان قرار می دهیم.
سپس از آن ها می خواهیم کارت های مرتبط را پیدا کنند و در گروه انشایی بنویسند.
♦️تصویر یابی:
تصویری را روی تابلو می چسبانیم یا از تصویر کپی گرفته وبه تعداد دانش آموزان می دهیم.
از آن ها می خواهیم هر چیزی را که در تصویر می بینند با یک خط به بیرون کشیده ونام آن را بنویسند.
بعد از این که همه ی شکل های مربوط به تصویر نام گذاری شد ، با آن ها جمله و سپس متن بنویسند.
♦️روش تداعی و شاخه بندی:
به این صورت که از دانش آموزان می خواهیم تمام کلماتی را که در مورد یک موضوع به ذهنشان می رسد بیان کنند
این کلمات براساس نزدیکی به یکدیگر در چند شاخه روی تخته سیاه نوشته می شود .
حال می توان از دانش آموزان خواست با توجه به کلمات موجود ، انشای خود را بنویسند.
♦️استفاده از موضوعات تخیلی:
به دانش آموزان می گوییم داستان خیالی با اغراق زیاد بنویسن
خودمان ابتدا یک داستان شگفت انگیز و عجیب و غریب را تعریف می کنیم
مثلا یک شب خواب دیدم اندازه ی مورچه شدم......
♦️روش مسابقه ی جمله های ادبی:
از دانش آموزان می خواهیم در مورد چند موضوع یا چند اسم مانند مادر ، آسمان ، خدا
جمله های زیبا بنویسند. بعداز بین آن ها بهترین را انتخاب می کنیم و بچه ها با استفاده از آن جمله و جمله های خودشان در گروه انشا می نویسند.
♦️روش خاطره نویسی:
برای دانش آموزان یک خاطره تعریف می کنیم. بعد از تمام شدن خاطره ازآن ها می خواهیم آن چه را که در ذهنشان مانده بنویسند و در مرحله ی بعدی می خواهیم یک داستان یا خاطره از خود یا اقوامشان بنویسند.
♦️روش تکمیل داستان:
در این روش بچه ها چشمشان را می بندند و گوش های خود را آماده ی شنیدن می کنند
ما داستانی را آغاز می کنیم و هر دانش آموزی که اسمش را صدا کردیم ، موظف است داستان ما را با یک جمله کامل تر کند تا زمانی که داستان تمام شود.
♦️روش خورشیدی:
روش خورشیدی نوعی بازی با کلمات است.
یک نفر یک کلمه می گوید و آن را درون خورشید می گذاریم . سپس چند کلمه ی مرتبط با آن کلمه بچه ها می گویند و در شعاع های خورشید می نویسیم.
و بعد با استفاده از آن کلمه ها جمله و سپس متن می نویسند.
♦️روش استفاده از کلمات:
در این روش ما موضوع انشا را بیان می کنیم. سپس کلماتی را با توجه به موضوع روی تخته می نویسیم تا دانش آموزان در نوشتن انشا از آن ها استفاده کنند .
دانش آموزان با توجه به کلمات داده شده جملاتی را می نویسند، سپس جمله هایی را که مرتبط با هم هستند در یک گروه قرار می دهند و در پایان آن ها را مرتب می کنند.
♦️روش مشارکتی:
موضوعی به دانش آموزان ارائه می شود و هر کدام از بچه ها به نوبت در مورد آن جمله ای می گویند.
(البته چند دقیقه فرصت فکر کردن به بچه ها می دهیم.)
مطالب بچه ها را روی تابلو می نویسیم و به کمک خودشان جملات را پس و پیش می کنیم تا به صورت یک انشای کامل درآید.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98