eitaa logo
مختاررحیمی (راهبرآموزشی)
3.7هزار دنبال‌کننده
20.1هزار عکس
9.7هزار ویدیو
13.4هزار فایل
فعالیت کانال: 🔹مسائل آموزشی و پرورشی و اداری و بخشنامه ها 🔹فیلم تدریس، درسنامه ها 🔹️ ارزشیابی 🔹️انواع روش‌های تدریس 🔹️چک لیست ها، جشنواره ها 🔹️اخبار استخدام و آموزش وپرورش 🔹️ روانشناسی و مشاوره 🔹️آیدی تبلیغات وارتباط بامدیرکانال @MRAHIMI72
مشاهده در ایتا
دانلود
17.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دوم_ابتدایی 🎥فیلم آموزشی: درس ریاضی- سوال ۱- صفحه ی ۶۸📕📖 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
9⃣پرسشهاي كلاسي:  پرسشهاي عمومي كلاسي كه از مطالب درسي جلسه قبل و يا حداكثر دو جلسه قبل گرفته مي‌شوند در آموزش درس به شاگردان و آشنا نمودن آنها با نوع سوالات امتحاني بسيار موثر است و اضطراب آنها از امتحان را نيز كاهش مي‌دهد . در اينجا فقط به ذكر چند نكته در مورد پرسشهاي كلاسي بسنده مي‌كنيم : 🔸بهتر است زمان پرسش كوتاه باشد؛ 🔸شاگردان از قبل خبر داشته باشند كه پرسش كلاسي دارند؛  🔸يا آسان باشد يا متوسط (هر گز سخت نباشد )؛ 🔸 بيشتر پرسشها از مطالبي باشد كه مرتبط باكتاب است؛ 🔸 حجم درسي كه پرسش از آن به عمل مي‌آيد كم باشد؛  🔸 تعداد سوالات هر پرسش كم و تعداد كلي پرسش‌هاي كلاسي زياد باشد؛ 🔸 پرسش حتما در ابتداي ساعت درس بعمل آيد ؛  🔸 اگر ممكن است پاسخ هاي غلط توسط خود دانش‌آموزان تصحيح شود (منظور پاسخ درست داده شود تا حواس همه جمع شود) ؛ 🔸 حتما به نحوي در نمرات اصلي تاثير داده شود (لازم است كه از اين مطلب دانش‌آموزان مطلع باشند). 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
تشویق استفاده از پاداشهاي متنوع براي تشويق دانش آموزان ✍پاداشهايي كه براي دانش آموزان در كلاس درس استفاده مي‌گردد ، بهتر است متنوع و جديد باشند تا هرچه بيشتر دانش آموزان را براي تكرار رفتارهاي مطلوب برانگيزانند . در زير فهرستي از اينگونه پاداشها آمده است كه مي‌تواند مورد استفاده معلمان دوره ابتدايي قرار گيرد : 1- استفاده از تشويقهاي كلامي مثل احسنت ، آفرين ، فوق العاده است و . . . 2- در جلو صف قرار گرفتن 3- كشيدن نقاشي بر روي تخته سياه 4- فقط نصف تكاليف را انجام دادن 5- تلفن كردن به والدين و گفتن اينكه فرزندتان فوق‌العاده است 6- آوردن يكي از اسباب بازيهايش به كلاس 7- استفاده از مهرهاي تشويق 8- انتخاب يك كتاب براي آنكه معلم آنرا در كلاس براي همه بخواند 9- سرگروه شدن براي يك بازي كلاسي 10- نداشتن مشق شب 11- براي دقايقي معلم كلاس شدن و تدريس يك مطلب در كلاس 12- استفاده از صندلي معلم 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
8⃣كنترل تكاليف :   در اثر كنترل دقيق تكاليف معلم از ميزان علاقه مندي به درس دقت وسليقه در انجام كارها و حتي روحيات دانش‌آموز شناخت بسيار خوبي پيدا مي‌كند . علاوه بر آن كنترل تكاليف موجب قوام يافتن كار تدريس و فهميدن اين مطلب مي شود كه آيا مطالب درس براي دانش آموزان خوب جا افتاده است يا نه همچنين موجب مي‌شود دانش‌آموزان تكاليف را با دقت بيشتري انجام دهند .  كلا كنترل تكاليف به سه طريق انجام مي‌گيرد: ✅كنترل اينكه همه دانش آموزان در كلاس دفترشان را آورده باشند : اين كار در تمامي جلسات درس بايد انجام شود و البته چون در حين قدم زدن معلم در كلاس وانجام شدن كارهاي عادي كلاس (مانند دادن درس ويا حل تمرين ويا پرسش از دانش آموزان )انجام مي‌شود لذا وقت خاصي صرف آن نمي شود . ✅كنترل دقيق تكليف جلسه گذشته : اين كار هر چند جلسه يك بار و بيشتر در مواقعي كه تكاليف مهمتري به شاگردان مي‌دهيم انجام مي پذيرد .در اين روش معلم تكاليف جلسه گذشته تمامي دانش‌آموزان را در سر كلاس ملاحظه مي‌كند. البته معلم معمولا فقط يكي از سوالات ويا تمرين ها را كه از بقيه مهمتر است بعنوان شاخص در نظر مي‌گيرد و جواب آنرا كنترل مي نمايد . آنگاه بدون اينكه شاگردان بدانند كه او فقط همان يك سوال را خوانده است نظر خود را راجع به كل تكليف بيان مي‌كند .يك نكته مهم ودر ظاهر بي اهميت در هنگام ديدن تكاليف به اين روش جلوگيري از شلوغ شدن كلاس است . راه علاج اين موضوع اين است كه ابتدا براي اين زما ن بيكاري شاگردان كاري را در نظر بگيريم مثلا چند تمرين متناسب با زمان ديدن تكليف روي تخته بنويسيم و شاگردان شروع به حل آن كنند يا چند صفحه از متن درس را مشخص كنيم كه آنرا بخوانند و هميشه اين احتمال وجود داشته باشد كه بعد از ديدن تكاليف از آن چند صفحه پرسش كلاسي به عمل آيد .  ✅كنترل كلي دفتر هر يك از دانش‌آموزان از نظر نظم زيبايي و صحيح بودن پاسخها :  هر چند وقت يكبار بايد دفترهاي عده اي از شاگردان را جمع‌آوري كرد و در خارج از كلاس آنها را ملاحظه نمود .هدف اصلي در اين نوع كنترل اين است كه معلم ببيند آيا پاسخهاي پرسش‌ها و تمرينات مهم كه در كلاس قبلا تصحيح شده‌اند در دفترهاي شاگردان نيز تصحيح و تكميل شده اند يا نه .  🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
❇️ مصادیقی از ویژگی‌های مثبت و منفی حرفه‌ی معلمی 🔻ويژگی‌های مثبت معلمی: - نسبت به کلاس درس و موفقيت يادگيرنده احساس مالکيت نشان می‌دهد. - از تجارب خود برای ارائه‌ی مصاديق عينی جهان واقعی بهره می‌گيرد. - احساسات دانش‌آموزان را درک می‌کند. - فرصت خطا و تصحيح خطا را فراهم می‌آورد. - حس شوخ‌طبعی دارد. - متناسب با شأن معلّمی لباس می‌پوشد. - حس اعتماد و غرور ايجاد می‌کند. - خودانگيخته، منظم و در عين حال انعطاف‌پذير است. - در مقابل عدم یادگیری، کم یادگیری، رفتار نابه‌هنجار و... دانش‌آموزان خود را مسئول می‌داند. - از تدريس لذت می‌برد و انتظار دارد يادگيرندگان هم از آموختن لذت ببرند. - برای حل تعارضات و مسائل، راه‌‌های اثربخش پيدا می‌کند. - در برابر نظرات و ايده‌های دانش‌آموزان فعالانه واکنش نشان می‌دهد. - در همه حال به دانش‌آموزان احترام می‌گذارد و با آنان محترمانه رفتار می‌کند. - پيوسته به بيان نظرات و انتظاراتش می‌پردازد. - با يادگيرندگان به تساوی و انصاف رفتار می‌کند. - پيوسته ضوابط حرفه‌ای را حفظ می‌کند. - پا‌به‌پای يادگيرندگان برای هر چه بهتر شدن يادگيری تلاش می‌کند. 🔻ويژگی‌های منفی معلمی: - تدريس را همچون يک شغل در نظر می‌گیرد. - همواره ديرتر از موعد وارد مدرسه و کلاس درس می‌شود و زودتر از موعد آن‌جا را ترک می‌کند. - کلاسش همواره با مشکل انضباطی روبه‌روست. - به فرهنگ، پيشينه‌ی فرهنگی، زبان و ارزش‌های يادگيرندگان بی‌اعتناست. - نسبت به يادگيرندگان سوگيری افراطی منفی يا مثبت دارد. - به جای آن که با دانش‌آموزان به طور عملی کار کند، زمان کلاس را با جزوه‌گويی يا توضيحات مکرر پر می‌کند. - به والدين گزارش متناسب و به موقع ارائه نمی‌دهد. - از زبان نامناسب استفاده می‌کند؛ زبان او گاه رسمی و آمرانه و گاه پيش پا افتاده و بيش از حد ساده است. - با يادگيرندگان منازعه می‌کند. - فاقد مهارت‌های مورد نياز برای حل مسئله است. - در برابر آنچه در کلاس درس رخ می‌دهد، مسئول نیست؛ یعنی می‌تواند نسبت به اتفاقاتی که در کلاس می‌افتد، بی‌تفاوت باشد و از آن اظهار بی‌اطلاعی کند یا مسئولیت آن را نپذیرد. - از درک مسائل يادگيرندگان و ساير ذی‌نفعان ناتوان است. 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
باسلام ضمن عرض وقت بخیر و آرزوی سلامتی برای همکاران محترم همکاران محترم نظر به اهمیت تصمیمات شورای مدرسه در ایام کنونی لازمست همکاران محترم نسبت به تکمیل دفتر شورای مدرسه که مورد تاکید بازدید کنندگان اداره کل و وزارتی می باشد اهتمام ویژه ای داشته باشند و هر گونه اقدام و فعالیت در هر زمینه ای در آموزشگاه خود را در دفتر شورای مدرسه صورتجلسه فرمایند. باتشکر معاونت آموزش ابتدایی شهرستان سلماس 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
New Doc ۲۰۲۱-۰۱-۱۲ ۱۶.۵۷.۰۰_1.pdf
219.7K
🍃 تکلیف خلاق 🍃 🔸 درس فارسی « نشانه پـ پ » 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
New Doc ۲۰۲۱-۰۱-۱۲ ۱۶.۵۷.۰۰_2.pdf
135.3K
🌟 کاربرگ تفریق 🌟 🔸درس ریاضی _ تفریق ➖ پایه اول 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
فارسی 🎥متن روانخوانی و املا نشانه(گ) 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
فارسی 🎥املا تصویری نشانه گ 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
32099 (1).pdf
242.7K
📌همکارانی که موفق نشده اند از فرم نظارتی تکمیل شده خود در سامانه نظارت پرینت تهیه نمایند، می توانند فرم پیوستی را پرینت گرفته و پس از تکمیل دستی آن بر اساس همان اطلاعات ثبت کرده در سامانه و مهر و امضا در مدرسه بایگانی نموده و به هنگام مراجعه ناظرین وزارتی آن را تحویل نمایند. 🔴 فعلا گزینه ویرایش فرم غیر فعال می باشد، لذا در تکمیل فرم دقت لازم را داشته باشید. 📌آخرین مهلت تکمیل فرم در سامانه روز پنجشنبه مورخ 25 دی بوده و به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد و مسئولیت آن برعهده مدیران و مدیرآموزگاران خواهد بود. 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
با سلام معلمان و دانش اموزان عزیز، در صورتی که با چنین پیامهایی روبرو شدید به هیچ وجه اطلاعات براشون نفرستید. پشتیبان شاد به هیچ وجه به شما پیام نخواهند داد. اگر اطلاعات از شما خواسته شود با هماهنگی فناوری اطلاعات شهرستان خودتون خواهد بود. این اکانتها کاملا جعلی است. 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
4_358793033807824371.pdf
289.1K
⏰رهنمودهای آموزشی نشانه یـ_ی 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
4_5917922367849366104.pdf
4M
⏰پیک هفتگی 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
4_291431428162323522.pdf
168.3K
🎉نمونه سوالات نوبت اول ریاضی 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
4_5974492915408307333.pdf
256.4K
⏰تبدیل واحد ها 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
4_387245036070247206.pdf
534.6K
⏰آزمون فارسی 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
4_5985535194721944047.pdf
947.4K
📝 سوالات علوم تجربی 🔻درس به درس 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
4_5902006236957640127.pdf
174.6K
📝 آزمون ریاضی 🔻 دی ماه 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
4_5803178932102498053.pdf
337.6K
📝 آزمون ریاضی 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
8008008786401.pdf
674.4K
علوم تجربی چهارم درس ۹ از صفحات ۸۱ و ۸۲ هفته ی اوّل بهمن ماه نویسنده: مرتضی خدایاری آقجهء آموزشگاه کارگر مینگول اداره ی آموزش و پرورش منطقه ی صومای برادوست 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
⭕️ 🔸امام صادق(ع): 🔹یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است. 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
✅ کلیه ی مدارس ابتدایی و متوسطه اول دارای پیش دبستانی با سلام و خسته نباشید: احتراما ، به اطلاع مدیران مدارسی که پیش دبستانی ثبت نام کرده اند می رساند، نظر به اینکه ثبت نام نوآموزان دوره پیش دبستانی در سامانه سناد و انجام کلاس بندی ، پیش نیاز الزامی برای راه اندازی سرویس برخط احراز هویت نوآموزان در شبکه شاد می باشد . مقتضی است نظر به الزام وزارتی تا مورخه ی 23‏/10‏/99 نسبت به کلاس بندی نوآموزان مربوطه در سامانه سناد اقدام نمائید . 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
مفاهیم جمع : 👈جهت مطالعه 1-   مفهوم افزایشی جمع : مسئله : علی سه مداد داشت ،دوستش به او دو مداد دیگر داد ،حالا علی چند تا مداد دارد ؟ ۲+۳=۵                                                     2-   مفهوم افرازی جمع : مسئله : علی سه مداد قرمز دارد و دو مداد مشکی ، علی چند مداد دارد ؟ ۲+۳=۵                                                      3-   اجتماع دو مجموعه جدا ازهم : مسئله :علی سه مداد و حسن دو مداد دارد ، علی و حسن روی هم چند مداد دارند ؟ ۲+۳=۵                                                     مفاهیم تفریق:👈جهت مطالعه والدین   1-   کاهشی : علی 5 مداد دارد او 2 تا از مداد هایش را به دوستش داد . حالا علی چند مداد دارد ؟              ۵-۲=۳ حالا علی ۳ مداد دارد . 2-   افرازی : علی ۵مداد قرمز و آبی دارد ،اگر تعداد مداد های قرمز علی ۲تا باشد علی چند مداد آبی دارد ؟         ۵-۲=۳ 3-   مقایسه ای : علی ۵ مداد دارد و برادرش۳مداد . کدامیک مداد بیشتری دارد ؟                   ۵-۳=۲    علی ۲ تا مداد بیشتر دارد . 4-   مفهوم جمعی تفریق : علی ۷ تومان دارد او می خواهد مدادی بخرد که قیمت  آن  ۱۰ تومان است . علی چند تومان پول کم دارد ؟ ۷+.....=۱۰   🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
8008008396348.pdf
6.73M
✅ بررسی مهارت نوشتن محتوای کتب فارسی اول تا ششم ابتدایی براساس طرح خوانا 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ مطالب وزیر محترم آموزش و پرورش در خصوص بازگشایی مدارس از اول بهمن 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ راهنمای نحوه شرکت اولیا در آزمون غربالگری نماد برای اولیای دوره ابتدایی 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
Others.zip
13.03M
هشت سری آزمون نوبت اول 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
پیک آدینه.zip
7.13M
⏰👈 پیک آدینه هفته سوم دی پایه پنجم ابتدایی ☑️👈 هفته 3 دی 98 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)