فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤باتوجه به صداهای رنگی،کلمات را بخوان.
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
4_5789457435009747366.pdf
265.9K
⭕️ پیک ریاضی بهمن ماه
📌 #پایه_اول_ابتدایی
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
4_5834960925588719204.pdf
1.36M
پیک پایه دوم
#پایه_دوم_ابتدایی
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
_ویژگی_چند_ضلعیها قسمت اول
متوازی الاضلاع👇
چهار ضلعی است که هر دو ضلع آن موازی باشند. در متوازی الاضلاع، فاصله هر دو ضلع مقابل به هم را ارتفاع می نامند.
🔅ویژگیهای متوازی الاضلاع👇
الف) در هر متوازی الاضلاع، اضلاع مقابل با هم برابر هستند.
ب)درهر متوازی الاضلاع زاویه مقابل برابرند و هر دو زاویه مجاور یک ضلع مکمل یکدیگرند. همچنین مجموع دو زاویه مجاور برابر 180 درجه است.
ج) در هر متوازی الاضلاع قطرها منصف یکدیگرند.
د) در هر متوازی الاضلاع نقطه تقاطع دو قطر مرکز تقارن آن شکل است.
ه) مساحت متوازی الاضلاع برابر با حاصلضرب قاعده در ارتفاع وارد بر آن است.
ز) در هر متوازی الاضلاع، نیمسازهای داخلی دو به دو بر هم عمودند.
🔅_لوزی👇
لوزی متوازی الاضلاعی است که چهار ضلع آن با هم برابر باشند. بنابراین لوزی کلیه ویژگیهای متوازی الاضلاع را دارد.
🔅مساحت و محیط لوزی :👇
مساحت لوزی برابر نصف حاصلضرب اندازه های دو قطر است.
👌نکته 1 :
از هر لوزی یک دایره محاطی می گذرد.
کایت یا شبه لوزی ، چهار ضلعی محدبی است که دارای دو جفت اضلاع مجاور مساوی با دو اندازه مختلف باشد. در واقع کایت چهار ضلعی محدبی است که دارای دو قطر عمود بر هم باشد و فقط یکی از قطرها منصف قطر دیگر باشد. قطری که منصف قطر دیگر است، محور تقارن کایت و همچنین نیمساز دو زاویه مقابل است. مساحت کایت مانند مساحت لوزی محاسبه می شود.
🔅_مستطیل👇
مستطیل متوازی الاضلاعی است که یک زاویه آن قائمه باشد. بنابراین مستطیل کلیه ویژگیهای متوازی الاضلاع را داراست. خطی که وسط دو ضلع مقابل را به هم وصل کند محور تقارن مستطیل است. بنابراین مستطیل دو محور تقارن دارد.
👌نکته 1 :
مساحت مستطیل برابر حاصلضرب طول در عرض آن است.
👌نکته 2 :
بر مستطیل یک دایره محیطی می گذرد.
#ریاضی😇
#پایه_ششم⭐
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
ویژگی چند ضلعی ها قسمت دوم
🔅_مربع👇
مربع مستطیلی است که چهار ضلع آن با هم مساوی باشد و یا می توان گفت ، مربع لوزی است که یک زاویه آن قائمه باشد. بنابراین مربع کلیه ویژگیهای متوازی الاضلاع، مستطیل و لوزی را دارد.
👌نکته 1 :
در هر مربع قطرها بر هم عمود و با هم برابر و هر کدام محور تقارن شکل هستند.
👌نکته 2 :
مربع چهار محور تقارن (به تعداد اضلاع) دارد. مربع یک چهار ضلعی منتظم است و کلید ویژگیهای چند ضلعی منتظم را داراست.
مساحت و محیط مربع : مساحت مربع برابر مجذوب یک ضلع است.
🔅_ذوزنقه👇
هر چهار ضلعی که فقط دو ضلع آن با هم موازی باشند، ذوزنقه نامیده می شود. دو ضلع موازی را قاعده ها، و دو ضلع غیرموازی را ساقها می نامند. اگر دو ساق ذوزنقه با هم مساوی باشند ذوزنقه را متساوی الساقین می نامند، اگر یکی از ساقها بر دو قاعده عمود باشد ذوزنقه را قائم الزاویه می نامند.
👌نکته 1 :
در هر ذوزنقه دو زاویه مجاوز بر هر ساق مکمل یکدیگرند.
🔅نکته 2 :
در هر ذوزنقه متساوی الساقین دو قطر با هم و همچنین دو زاویه مجاور به هر قاعده با هم برابر هستند.
👌نکته 3 :
پاره خطی که دو سر آن وسط های دو ساق ذوزنقه باشد، موازی دو قاعده آن ذوزنقه و اندازه آن برابر نصف مجموع اندازه های دو قاعده ذوزنقه است.
🔅مساحت ذوزنقه :👇
مساحت ذوزنقه با نصف حاصلضرب مجموع دو قاعده درارتفاع آن برابر است.
🔅چهار ضلعی های محیطی👇
چهار ضلعی محیطی چهار ضلعی است که اضلاع آن بر یک دایره مماس باشند.
👌نکته 1 :
درهر چهار ضلعی محیطی مجموع دو ضلع مقابل با مجموع دو ضلع مقابل دیگر برابر است
#ریاضی📌
#پایه_ششم🎖️
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
@bahambxanim.pdf
2.94M
#جزوه_فارسی_ششم به همراه نمونه سوال
#توضیح_کامل_نکات_درس_به_درس🍋
#تیزهوشان🌺
✅پایه#ششم_ابتدایی
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
22286_Gama.ir_Q_1gkDlA.pdf
378.9K
کاربرگ☘️🍀🍃
#فارسی کلاس🥀
#پنجم دبستان 🌀
آشنایی با فعل☃️
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
4_6046291316759856217.pdf
4.35M
#کتاب_کار♦️📒
#علوم ✏️⚙️
#فصل_چهارم📀
#پایه_پنجم🛒
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
4_6041961439969675480.pdf
681.1K
♦️♦️♦️♦️♦️آزمون♦️♦️♦️♦️♦️
🎵 #هدیه_های_آسمان
🎨#پایه_پنجم
📻نوبت اول
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
JozveSoal_5_Farsi_(nomrebartar).pdf
8.62M
جزوه و نمونه سوال #نگارش
پایه #پنجم
کل کتاب
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
کاربرگ چند ضلعی ها و مجموع زاویه های آنها و تقارن🍥
#ریاضی📌
#پایه_پنجم🌳
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
✅ کلیه مدارس ابتدایی
با سلام :
احتراما به اطلاع مدیران و مدیرآموزگاران محترم می رساند. مدارسی که بر اساس شیوه نامه ارسالی شماره 437/140 مورخه ی 21/01/99 وزارتی دارای آموزش حضوری می باشند و طبق صورتجلسه شورای مدرسه دانش آموزان بر اساس گروهبندی در مدرسه حضور می یابند لازم است، آمار حضور دانش آموزان به صورت روزانه استخراج و طبق جدول بالا👆🏼👆🏼 در مدرسه بایگانی گردد تا در صورت درخواست اداره ارسال شود .
نام آموزشگاه:
نام و نام خانوادگی مدیر:
شماره تماس مدیر:
ردیف/ تاریخ/ آمارکلی/ آمارحضور/درصدحضور
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
نکات مهم فصل هفتم #علوم
#سوم دبستان(نور و مشاهدهی اجسام) + پرسش
فصل هفتم علوم سوم دبستان با عنوان نور و مشاهده ی اجسام در کتاب قرار داده شده است که درباره ی منبع نور ،آینه و ویژگی ها و کاربرد های آن می باشد.
1. وقتی نور به سطحی مانند آینه می تابد از سطح ان بر می گردد به این پدیده بازتابش نور می گویند.
2. بازتابش نور از هر سطحی صورت می گیرد و بستگی به شکل سطح ندارد.
تذکر: تابش نور شدید به چشم، موجب آسیب دیدگی می شود.
3. هنگامی که نور به سطوح صاف مانند آینه و... برخورد می کند به طور منظم بازتاب می کند که به آن بازتاب منظم می گویند.
4. هنگامی که نور به سطوح غیر صاف و غیر صیقلی برخورد کند به طور نامنظم بازتاب می کند که به آن بازتاب نامنظم می گویند.
5. آینه ها سه مدلند.
الف) تخت
ویژگی های تصویر در این آینه:
تصویر هم اندازه ی جسم است.
تصویر مستقیم است.
کاربرد ها:
در مساجد - سرویس های بهداشتی - آینه ی آرایشگاه و...
ب) فرورفته
ویژگی های تصویر در این آینه:
تصویر می تواند بزرگتر یا کوچکتر باشد.
تصویر می تواند مستقیم یا وارونه باشد.
کاربرد ها:
در دندان پزشکی - کوره های افتابی - کاسه ی چراغ ماشین و...
پ) بر آمده
ویژگی های تصویر در این آینه:
تصویر کوچکتر از جسم است.
تصویر مستقیم است.
کاربرد ها:
در سر پیچ جاده ها - آینه ی بغل اتومبیل و...
6. برای اینکه ما بتوانیم اجسام را ببینیم باید شرایطی مهیا باشد:
الف) نور موجود باشد و به جسم برخورد کند.
ب) نور از سطح جسم باز تاب کند.
ج)نور بازتابش شده به چشم انسان میخورد و انسان جسم را می بیند.
پرسش 1:
در کدام آینه وقتی دست راست خود را تکان میدهید، در تصویر دست چپ تکان می خورد؟
پاسخ:
آینه ی تخت
پرسش 2:
چند مثال بزنید که در آنها از وسایلی استفاده می شود که در تاریکی از خود نور تولید می کنند؟
پاسخ:
ساعت مچی - لباس آتش نشان ها - لباس ماموران اورژانس
⬅️ پایه سوم
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
آزمون 🍥🍥🍡🍥🍥
#تعلیمات_اجتماعی🎁
#پایه_چهارم
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
نمونه-سوال-درس-1-تا-10-هدیه-های-آسمان-(سری-2)-سوم-ابتدایی_Biamoz.com.pdf
255.5K
نمونه سوال درس ۱ تا ۱۰ ☂️☂️☂️
#هدیه_های_آسمان💊💊💊💊
#سوم_ابتدایی🗞️
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
4_246266462610656367.pdf
187.9K
📚کاربرگ آشنایی با ضرب المثل
☀️#چهارم_ابتدایی
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
کاربرگ ضرب 🎀🎀🎀🎀
#ریاضی🎱🎱🎱🎱
#پایه_سوم🥏🥏🥏🥏
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
4_6003823599260009144.pdf
2M
#فارسی
🍟کتاب کار جامع
🎒لغات متضاد و هم خانواده
📝آزمون و نکات
☀️#چهارم ابتدایی
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
✅ نکات مهم #ریاضی
#دوم دبستان
علامت کمتر، بیشتر را چگونه استفاده کنيم؟
براي معرفي و تدريس عنوان مي كنيم كه اين علامت، علامت كمتر بيشتر است و از هر دو طرف قابل خواندن است.
در تفریق در خط زدن قانون خاصی وجود دارد؟ (مثلا: حتما باید از راست خط بزنیم؟)
در تفريق هاي خطي بهتر است خط زدن از سمت راست انجام شود و باقي مانده در سمت چپ بماند. در تفريق ستوني فرقي نمي كند و بستگي به خواست دانش آموز دارد.
در جمع هاي تركيبي 5 و 10 ، براي راحتي و سرعت، چه روشي پيشنهاد مي شود؟
نحوه ي جمع بندي به عهده ي دانش آموزان است اما بهتر است ابتدا به ده رساند و بعد ده تايي ها را با هم جمع كرد و در نهايت اگر يكي هم داشتيم، به آن اضافه شود. لازم به ذكر است اين دسته تمرينات در كلاس زياد كار و تمرين شده است.
چرا مفهوم ربع و نیم را روی ساعت نشان دادید؟
چون می خواهیم دانش آموز مفهوم ربع و نیم را با زاویه عقربه های ساعت ببیند البته دانش آموزان از ربع و نیم در خواندن ساعت در زندگی روزمره استفاده می کنند و با این مفاهیم آشنا هستند.
چرا در کلاس دوم به مدل سازی توجه زیادی شده است؟
باعث تقویت مهارت های دست ورزی - تجسم بصری - پرورش حس زیبا شناختی پوشاندن سطح - آمادگی برای مساحت - آشنایی دانش آموزان با کاشی کاری و معماری اسلامی، ایرانی - ترکیب اشکال هندسی در محیط پیرامونی - پرورش خلاقیت.
چرا بحث مالی (کار با سکه) در کلاس دوم مطرح شده است؟
یکی از مباحث مهمی که دانش آموزان باید آشنا شوند و در زندگی استفاده کنند مباحث مالی است. در کتاب دوم ریال به عنوان واحد پول همراه با معرفی اعداد سه رقمی بکار رفته است (دانش آموز بین اعداد سه رقمی و مفهوم پول ارتباط برقرار می کند). سکه به عنوان ابزار دست ورزی مناسب ترین وسیله برای معرفی این مفهوم است.
آیا پس از آموزش جمع و تفریق از سمت چپ می توان جمع و تفریق تکنیکی را آموزش داد؟
تا قبل از فصل شش نباید جمع و تفریق تکنیکی را آموزش داد تا دانش آموزان به خوبی با روش گستره نویسی (فرآیندی) آشنا شوند.
#پایه_دوم〽️〽️〽️〽️〽️〽️
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
soal_2_jam_farayande_nomrebartar.pdf
268.4K
نمونه سوال جمع و تفریق سه رقمی فرایندی
#پایه_دوم🍅
#ریاضی🥕
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
1124159259.pdf
2.33M
🛑مرور کلمات
🍇#فارسی
⚙️ تمامی دروس
🌺#بهمن
🌲 # پایه _دوم
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
نمونه-سوال-درس-11-و-12-هدیه-های-آسمان-دوم-ابتدایی_Biamoz.com.pdf
324.7K
نمونه سوال درس ۱۱ و ۱۲ 🌀
#هدیه_های_آسمان🔰
#دوم ابتدایی🧾
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
آزمون-تستی-درس-9-10-11-ادبیات-فارسی-دوم-ابتدایی_Biamoz.com.pdf
304.4K
آزمون تستی درس ۹-۱۰-۱۱ ادبیات✏️📒
#فارسی🌺
#دوم ابتدایی🎵🎵🎨🎵🎵
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
کاربرگ ضرب 🎀🎀🎀🎀
#ریاضی🎱🎱🎱🎱
#پایه_سوم🥏🥏🥏🥏
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
نکات-مهم-درس-9-علوم-تجربی-سوم-ابتدایی_Biamoz.com.pdf
125.7K
نکات مهم درس ۹ 💫💫💫💫
#علوم تجربی 🌙🌑🌟🌍🌎
#سوم ابتدایی🧲🧲🧲🧲
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
📣📣📣اطلاعیه 📣📣📣
📺((مدرسه تلویزیونی ایران)) 📺
🗓جدول شماره ۱۴۲
🔊❄روز دو شنبه ۶بهمن❄🔊
🌸🌸❄️❄️🌸🌸❄️❄️🌸🌸
پایه ابتدایی
🕖ساعت۱۰:۳۰ تا ١١:۰٠ علوم تجربی و تفکر پایه اول
🕖ساعت ١١:۰٠ تا۱۱:۳۰بازی و ریاضی پایه دوم
🕖ساعت ۱۱:۳۰تا ۱۲:۰۰ بازی و ریاضی پایه سوم
🕖ساعت۱۲:۰۰تا۱۲:۳۰ فارسی و نگارش پایه چهارم
🕖ساعت ۱۲:۳۰تا۱۳:۰۰ بازی و ریاضی پایه پنجم
🕖ساعت۱۳:۰۰تا۱۳:۳۰ بازی و ریاضی پایه ششم
🕖ساعت ۱۳:۳۰تا۱۳:۵۰ آموزش نوآموزان پیش دبستانی
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
⭕️ #حدیث_روز
🔸 امام علی(ع):
🔹خوشگمانى، مايه آسايش قلب و سلامت دين است. ( تصنیف غررالحكم و دررالکلم،ص ۲۵۳ )
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
با سلام و احترام
✅ توضیحات زیر در صفحه اصلی سیدا قابل مشاهده می باشد ، مطالب مهمی است که مدیر و معاون اجرایی هنگام ورود به سیدا بایستی به این امور رسیدگی نماید :
⬅️ بررسی اجمالی اطلاعات موجود در این مدرسه و اطمینان از امار اطلاعات دانش آموزان :
1- تعداد دانش آموزان و مشخصات فردی :
برای این منظور در بخش عملیات اولیه روی گزینه سازماندهی و ثبت نام کلیک کرده و گزینه مشخصات فردی و پرونده تحصیلی دانش آموزان را انتخاب می نمايد.لیست کل دانش آموزان این دوره نمایش داده می شود که در پایین صفحه سمت چپ تعداد کل نمایش داده شده است تعداد کل باید با تعداد دانش آموزان مدرسه برابر باشد.با ورود به اطلاعات هر کس مي توان مشخصات را مشاهده نمود.
2- تعداد معلمان رسمی مدرسه و معرفی آنها به سیستم:
ابتدا در بخش عملیات اولیه و سازماندهی و ثبت نام گزینه لیست پرسنل مدرسه در دوره جاری را کلیک کرده و معلمینی که برای این مدرسه در سیستم معرفی شده اند نمایش داده می شوند تعداد کل در پایین صفحه سمت چپ مشخص می باشد.در صورتیکه پرسنلی رسمی از قلم افتاده با استفاده از گزینه ایجاد بالای صفحه معلم مورد نظر و پست آن را تعریف مي نماييد.
3- در صورتیکه مدرسه دارای پرسنل غير رسمی باشد یا کسی که مشخصات پرسنلي آن در سیستم وجود ندارد مشخصات فوق را ابتدا در مشخصات پرسنل غیر رسمی مدرسه ایجاد کرده و سپس در پرسنل مدرسه در دوره جاری پست آن را در مدرسه مشخص مي نمايد.
4- بررسی دروس دانش آموزان ثبت نامی دوره جاری:
برای این منظور در بخش سازماندهی و ثبت نام روی گزینه نمایش ثبت نام و دروس دانش آموزان کلیک کرده و کلیه دانش آموزان ثبت نامی نمایش داده می شوند. در انتهای ردیف نمایش هر دانش آموز با کلیک روی کلید دروس تمامی دروس هر دانش آموز نمایش داده می شود. در صورتیکه درسی در اطلاعات دانش آموز نباشد باید در ادامه در بخش عملیات ضمن سال و انتخاب واحد (درس) به دروس دانش آموز اضافه شود.
5- اطمینان از تخصیص معلم به درس گروه ها:
برای این منظور در بخش عملیات من سال گزینه انتخاب واحد (درس) بخش تخصیص معلم به درس گروه وارد شده در بالای صفحه پس از انتخاب پایه و کلاس دروس و معلم آنها نمایش داده می شود اگر معلمین به درس ها اختصاص داده شده بود و اطلاعات آنها کامل به این سیستم منتقل شده بود که نیاز به کاری نیست در غیر اینصورت در انتهای سمت چپ هر درس کلید ویرایش را زده و از میان معلمین آموزشگاه معلم درس گروه مورد نظر را انتخاب نمایید.
6- در پایان مدیر آموزشگاه باید در بخش مدیریت کاربران گزینه انتصاب و دسترسی و قسمت تعریف کاربران برای تمامی معلمین آموزشگاه به سادگی کاربر تعریف نماید تا هر معلم با کاربری خود که در ابتدا کد ملی و کد پرسنلی می باشد وارد سیستم شود.
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)