eitaa logo
مختاررحیمی (راهبرآموزشی)
3.7هزار دنبال‌کننده
20.1هزار عکس
9.7هزار ویدیو
13.4هزار فایل
فعالیت کانال: 🔹مسائل آموزشی و پرورشی و اداری و بخشنامه ها 🔹فیلم تدریس، درسنامه ها 🔹️ ارزشیابی 🔹️انواع روش‌های تدریس 🔹️چک لیست ها، جشنواره ها 🔹️اخبار استخدام و آموزش وپرورش 🔹️ روانشناسی و مشاوره 🔹️آیدی تبلیغات وارتباط بامدیرکانال @MRAHIMI72
مشاهده در ایتا
دانلود
فرم گزینش 1.pdf
47.1K
✅ کلیه ی مدارس داری کودکستان با سلام ودعای خیر احتراماً به استحضار می رساند جهت گزینش، فرم های پیوستی را کامل و مدارک خواسته شده را تاروز سه شنبه مورخه ی 19 ‏/07‏/ 1401 به آموزش ابتدایی کارشناس پیش دبستانی تحویل نمایید. ✅ مدارک مورد نیاز عبارتند از: ۱) کپی کامل از تمام صفحات شناسنامه ۲)کپی پشت و رو کارت ملی ۳)کپی آخرین مدرک تحصیلی ۴) پوشه روغنی آبی رنگ و گیره ۸ سانتی 5)دو قطعه عکس 4×3 🛑 تمام مدارک ۲سری تحویل گرفته خواهد شد کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
✅ کلیه مدارس ابتدایی دارای کودکستان با سلام و دعای خیر : احتراما ،پیرو اعلام سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور در خصوص تمدید مهلت اجرای برنامه سنجش سلامت جسمانی نو آموزان بدو ورود تا مورخ 30‏/07‏/1401 مقتضی است اقدامات لازم جهت نوبت گیری وسنجش نو آموزان تا تاریخ مذکور مبذول گردد . شایان ذکر است جهت حسن اجرای برنامه به پیوست نمره برش جدید گروه های سنی ارسال می گرددلذا ضمن ارسال فایل پیوستی به پایگاه های سنجش وآزمایندگان تحصیلی٬ تاکید بررعایت بازه استاندارد ارجاع تخصصی هوش (12٪‏-5٪)در دستور کار قرار گیرد . کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
✅ صندلی_صمیمیت 🌺 یکی از بهترین روش ها برای ایجاد اعتمادبه نفس در دانش آموزان بخصوص دانش آموزان منزوی و خجالتی 1- انتخاب یک موضوع ابتدا توسط دانش آموز ( در یک درس ) سپس توسط معلم( موضوع باید کلی طرح گردد ) 2- دانش آموزان در گروه وبه طور مشارکتی هم فکری کنند و درباره ی موضوع مشورت کنند .( تفکر گروهی و بیان فردی ) 3- قرار گرفتن در جایگاه معلم و صحبت کردن پیرامون موضوع درمقابل جمع.(بیان فردی:پرورش قدرت بیان ) 4- ارزشیابی ، با اجرای این فعالیت آموخته های دانش آموزان وهمچنین میزان رشد وتقویت مهارت سخن گفتن آن ها ارزیابی می شود . توانایی خوب سخن گفتن عامل مهمی در رشد و شکوفایی فکری به شمار می آید و اندیشیده و با نظم و ترتیب سخن گفتن ، پیش درآمد درست نویسی و نوشتن خلاق است. لذا در این فعالیت ها برای آموزش سخن گفتن و پرورش فن بیان طراحی شده است. ✅ هدف از فعالیت صندلی صمیمیت : 1- توجه به همکاری و مشارکت در گروه 2- اجازه ی سخن گفتن به دیگران 3- سخن گفتن روبروی جمع در جایگاه معلم 4- از بین رفتن خصومت ها و ایجاد صمیمیت 5- برقراری ارتباط بین آموخته ها و خاطرات و بیان آن ها 6-اعتماد به نفس کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
🛑 بعضی از دانش آموزان عدد ۲ و ۶ و ۹ را برعکس می‌نویسند علتش چیست؟ و چگونه این مشکل را رفع کنم؟ 🔷 پاسخ پیشنهادی: 🔹این دانش آموزان احتمالاً در جهت‌یابی دارای مشکل می‌باشند. برای این مورد بچه ها باید:👇 🔺ابتدا تمرین کنید مفهوم راست را خوب یاد بگیرد. چپ و راست با هم آموزش داده نشود، آنقدر راست را تکرار کنید تا کاملاً مسلط شود، سپس خود دانش‌آموز سمت چپ را به راحتی متوجه می‌شود. مثلاً بگویید: دست راست بالا، دست راست روی سر ، دست راست کمر، دست راست روی لپ و ... 🔺 تن آگاهی، یعنی اندام و بدنش را خوب بشناسد. دست روی بازو، دست روی ران، دست به کمر، دست روی شانه، دست روی زانو، دست روی چانه، دست روی گونه، دست روی پیشانی و ... وقتی کاملاً بر جسم و وجود خودش آگاهی پیدا کند و هوش فضایی او تقویت شد؛ دیگر اشتباه در جهت یابی ندارد. 🔺 کشیدن فلش و فلش بازی: روی تخته فلش بکشید و بخواهید دست روی هر فلشی گذاشتید به همان طرف با انگشت، اشاره کند و جهت را ذکر کند 🔺 نقطه چین بکشید و بگویید در جهت فلش ها، آن ها را پر رنگ کن. 📍 نکته : اگر کودک راست دست است ابتدا سمت راست و اگر چپ دست است ابتدا سمت چپ را به وی آموزش دهید. در صورتی که در این حد هم مشکل داشت می توانید از یک نشانه بیرونی مثل یک روبان که به دست برتر کودک می بندید، استفاده کرده و آموزش را ادامه دهید. ❗️پس از تثبیت یادگیری دست برتر، به آموزش سمت دیگر بپردازید. کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
4_5956195302460359571.pdf
7.62M
✅ کاربرگ دست‌ ورزی، دقت و تمرکز ✅ پیش دبستانی و پایه اول ابتدایی کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
✅ در طراحی آزمون های عملکردی چه مراحلی را باید طی کرد؟ ⬅️ در طراحی این آزمون ها باید 4 مرحله ی ذیل طی شود: ۱_ تعیین هدف ۲_ تعیین فعالیت ۳_ تعیین وسایل مورد نیاز ۴_ تعیین روش ارزشیابی و ارایه بازخورد. ⬅️ در مرحله ی اول نوع توانایی و سطح دانشی که باید مورد ارزیابی قرار گیرد مشخص می شود. در این مرحله باید توجه کرد که: 1- اهدافی در نظر گرفته شود که با ابزارهای دیگر قابل بررسی نباشد. 2- باید مشخص شود که دانش آموزان پیش نیازهای لازم را کسب کرده اند. 3- دانش آموزان دانش لازم برای انجام آزمون عملکردی را کسب کرده باشند. کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
✅ وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا وَلا تَفَرَّقوا هفته وحدت مبارک باد 🌷🌷🌷 کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
📌موافقت مجلس با دو فوریت لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری 🔹نمایندگان مردم در خانه ملت، با تقاضای بررسی دو فوریتی لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری موافقت کردند. کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
💢متناسب‌سازی چقدر به حقوق‌ها اضافه می‌کند؟ ▫️در صورت تصویب لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری، براساس ضرایب پایه ریالی که محاسبه شده، از ۹۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۵۰۰۰ تومان به حقوق کارکنان و بازنشستگان اضافه می‌شود. کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
✅ هم_خانواده_چیست؟ (قسمت اول) ⬅️ تعریف_هم_خانواده : کلمه هم خانواده به کلمه‌هایی می‌گویند که از یک ریشه گرفته شده باشند و حروف اصلی آن کلمه در کلمه‌های هم خانواده‌اش به ترتیب پشت سر هم بیاید. هم چنین کلمه‌های هم خانواده از نظر معنی نیز به هم نزدیک هستند. و اغلب بر وزن فاعل، مفعول، فعل، افعال، فعیل، تفعیل، مفاعله و … هستند. یادگیری_هم_خانواده_کلمات_پایه_دبستان ❇️توجه: در زبان فارسی باید بن ماضی و بن مضارع را ملاک هم خانواده بودن کلمه قرار داد. کلماتی که بن ماضی و بن مضارع آن‌ها یکسان هستند هم خانواده هستند. مانند: روان / رفتار / روش / رفته / رونده بن ماضی این کلمه‌ها (رفت) است بن مضارع آن‌ها (رو) می‌باشد. و هر دو از مصدر ((رفتن)) ساخته شده‌اند مثال: کلمه‌های دیدار/ بینا / بینش / بیننده / بینش/ دیده / بیننده هم خانواده هستند. چون بن ماضی ((دید)) و بن مضارع ((بین)) در این کلمه‌ها یکسان است و از مصدر ((دیدن)) ساخته شده است. ✅ سه_شرط_ضروری برای کلمات هم خانواده: 🔵شرط اول: حروف اصلی در کلمات مشابه باشند. لطفاً نگویید سه حرف اصلی. چون بعضی جاها دچار استثنا می‌شوید و پاسخ گویی برای بچه‌ها سخت می‌شود. مثل کلمه خط که با خطوط هم خانواده است. حق که با محقق و حقوق و حقیقت هم خانواده است. البته که این سه حرف اصلی در حق …. ح، ق، ق است. و در خط …خ، ط، ط … اما دانش آموز فقط دو حرف می‌بیند. 🔵شرط دوم: علاوه بر داشتن حروف شبیه به هم این است که ترتیب حروف در کلمات هم خانواده رعایت شود. مثلاً… علم و عمل … دارای حروف مشابه هستند اما ترتیب رعایت نشده. 🔵شرط سوم: داشتن معنی شبیه هم است. اگر دو شرط بالا رعایت شود و کلمات از نظر معنی مشابه نباشند هم خانواده نیستند. آیا کلمه حاکم با حکیم هم خانواده است؟ شرط اول و دوم رو دارند اما حکیم از ریشه حکما و به معنی دانایی است. با حکمت و حکما هم خانواده است. حاکم از ریشه حکم با کلمات محکوم، حکم، محاکمه، حکومت، محکمه، تحکم، احکام هم خانواده است. کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
💫 *نکات طلایی*💫 ⬅️ *آیا والدین باید در انجام تكالیف مدرسه به فرزند خود كمك كنند؟* اگر كودك به تنهایی از عهده انجام تكالیف خود برمیآید، خیر، فقط از دور نظارت کنید. درغیراین صورت نیاز به مداخله است اما والدین نباید فراموش كنند كه با آرامش و رغبت به كودك خود كمك كنند و اگر قرار باشد عصبانی شوند بهتر است اصلا هیچ كمكی نكنند چون مشکل تشدید خواهدشد❗️ ✅اگر خود والدین، مضطرب و نگران درس کودکان باشند، کودکان از تکالیف منزجر میشوند. فرصت دهید تا فرزندتان خود شروع کند و از شما کمک بخواهد. مدام تذکر ندهید «بیا درس بخوان» گاهی لازم است اجازه دهید با عواقب کارش مواجه شود، اشکالی ندارد که بدون انجام تکالیف به مدرسه برود و معلم از او بخواهد ✅برنامه ریزی کردن را آموزش دهید. از فرزند خود بخواهید که فهرستی از فعالیتهای خود٬ اعم از درسی و غیر درسی تهیه کند و سپس به او کمک کنید تا مدت زمانی را که در اختیار دارد٬ برای انجام آن فعالیتها تقسیم کند. ✅ دانش آموزان ابتدایی، گستره توجه کوتاهی دارندپس بهتر است که زمان انجام تکالیف دانش ۶ تا ۹ ساله بیشتر از نیم ساعت نباشد و زنگ تفریح های جالبی بین زمان انجام تکالیف داشته باشد. برنامه ریزی نباید صرفا درسی باشد، همه فعالیتهای مورد علاقه اش را بگنجانید ✅خودتان الگوی مناسبی برای او باشید و با برنامه ریزی در امور منزل به صورت غیر مستقیم برنامه ریزی را به او آموزش دهید   ✅شروع انجام تکالیف یا تمرین درس ها بلافاصله پس از مراجعت دانش آموز از دبستان نباشد بلکه زمانی باشد که او استراحت کافی کرده باشد . ✅برنامه دانش آموز طوری تنظیم شود که در خانه بیش از 2 ساعت مشغول انجام تکالیف درسی نباشد ✅ اوقاتی که بانظم، برنامه را اجرا می کند اورا تشویق کنید تا این رفتار در او پایدار شود و در آینده نیز از آن استفاده کند .  ✅تاحد امکان تلویزیون را خاموش كنید. قانونی وضع كنید كه برطبق آن بچه ها تلویزیون تماشا کنند و بقیه زمانها تلویزیون باید خاموش شود. ✅مکانی را برای درس خواندن و انجام تكالیف مدرسه درنظر بگیرید. تمام وسایل لازم در اختیار كودك قرار دهید و لوازم غیرضروری را از آنجا خارج كنید. كارآیی اتاق مهم تر از زیبایی آن است. ✅نظم نقش مهمی در موفقیت دارد. سعی کنیدتاحدامکان، فضای خانه منظم و پیش بینی پذیر باشد. ✅ بعد از شروع بکار فرزندتان، خودتان در کنارش قرار بگیرید البته مشغول به کار خود باشید -مثل دوخت و دوز یا مطالعه- و به محض نیاز، به او کمک کنید. مستقیما سرتان روی دفترو کتاب او نباشد. ✅ او باید بتواند به زودی تکالیفش را به تنهایی انجام دهد، برای ایجاد احساس مسولیت، آرام آرام کنار بکشید. اگر شما همیشه نگران و مسوؤل انجام تکالیف فرزندتان باشید، خیالش راحت میشود و نگرانی احساس نمی‌کند علاوه بر اینکه ناخواسته لذت درس خواندن را از او سلب کرده اید. کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
✍✍نحوه رفتار با دانش آموزان بیش فعال ✅آنها را در نزدیک ترین فاصله نسبت به خود بنشانید. ✅ نگذارید دانش آموزان بیش فعال در کنار یا نزدیک هم بنشینند.  ✅ هر عامل کوچکی، باعث حواس پرتی آنها است. محرکهای محیطی را کنترل کنید. ✅ در هنگام تدریس،کمترین فاصله با او را داشته باشید.  تا بهتر به درس گوش کند.  ✅با توجه به اینکه کودکان بیش فعال دارای حس مدیریت و رهبری گروه را دارند لذا پیش از آغاز درس جدید، بهتر است از آنها بخواهید تا درس جلسه قبل را توضیح دهد.  ✅ پس از پایان درس جدید، ازآنها ونیز از سایر دانش آموزان بخواهید آنچه را که متوجه شده اند توضیح بدهد،  ✅ به آنها توجه کنید زیرا علاقه شدیدی به جلب توجه دارند.  ✅ درهنگام تدریس، لحن کلام،  ویا وضعیت ایستادن و… خود را تغییر دهید. این تغییر وضعیت موجب جلب توجه آنها می شود.  ✅ برای جذاب کردن مطالب درسی،از وسایل کمک آموزشی متنوع  استفاده کنید.  تا دانش آموزان بیش فعال علاقمند شوند.  ✅ در اطراف دانش آموزان فعال حرکت کنید و سعی کنید وبه آنها تذکر دهید.  ✅در کلاس درس جذابیت ایجاد کنید و سعی کنید که نحوه تدریستان یکنواخت نباشد  ✅هنگام نوشتن مطالب روی تخته، ماژیک و یا گچ رنگی استفاده کنید تا نظر آنها جلب شود  ✅تکلیف منزل بدهید تا این دانش آموزان در منزل نیز سرگرم شوند. ✅دانش آموز بیش فعال را تشویق کرده و به او امید بدهید و از تنبیه جداً بپرهیزید.  ✅ از آنها در حضور دیگران انتقاد نکنید زیرا عصبی و نا آرام تر میشوند.  ✅  اعتماد به نفس آنها را افزایش داده و به  شخصیت آنها احترام بگذارید.  ✅  با آنها  ملایم، مهربان، صبور ومنطقی باشید.  ✅  جهت اصلاح رفتار دانش آموز،  با والدین آنها در ارتباط  باشید.  ✅ بر رفتار آنها نظارت دقیق داشته باشید اما وسواس به خرج ندهید.  ✅جهت درمان و یا اصلاح رفتار آنان ،از روانپزشکان ،روانشناسان و مشاورین  کمک بگیرید.  ✅ نکات مثبت رفتار او را بزرگ  و مهم جلوه دهید. کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98