eitaa logo
مختاررحیمی (راهبرآموزشی)
3.7هزار دنبال‌کننده
20هزار عکس
9.7هزار ویدیو
13.4هزار فایل
فعالیت کانال: 🔹مسائل آموزشی و پرورشی و اداری و بخشنامه ها 🔹فیلم تدریس، درسنامه ها 🔹️ ارزشیابی 🔹️انواع روش‌های تدریس 🔹️چک لیست ها، جشنواره ها 🔹️اخبار استخدام و آموزش وپرورش 🔹️ روانشناسی و مشاوره 🔹️آیدی تبلیغات وارتباط بامدیرکانال @MRAHIMI72
مشاهده در ایتا
دانلود
💢چگونه با بازخورد به دانش‌آموزان مهارت نگارشی را تقویت کنیم؟ 💢انشاء: تقویت مهارت نوشتن ✍نوشتن بخش مهمی از کار آموزش در همه مقاطع تحصیلی از ابتدایی تا دانشگاه است. اما به رغم اهمیت آن در درونی کردن آموخته‌ها، طبقه‌بندی یادگرفته‌ها در مغز و کمک به آفرینش و ابداع معمولا زنگ انشاء یا هر شکل دیگری از نوشتن، قربانی برنامه‌ی درسی شلوغ روزانه می‌شود و از زمانی که می‌شد صرف تمرین نوشتن نمود برای جبران عقب‌ماندگی از برنامه‌ی درسی سایر دروس استفاده می‌شود. ✍ممکن است بسیاری از ما تصور کنیم که نوشتن تنها موضوع درس ادبیات است اما به واقع این طور نیست نوشتن در هر درس و هر رشته‌ای بخشی از روند آموزش است شما نه تنها از طریق نوشتن، آموخته‌هایتان را درونی می‌کنید بلکه به فرایند طبقه‌بندی و مرتبط کردن اطلاعات در حافظه‌تان نیز کمک می‌کنید از سوی دیگر نوشتن پلی از دنیای درون به جهان بیرون است که افکار و احساسات را برملا می‌کند و می‌تواند به خلق یک ایده، جریان یا حتی اختراع منتج شود. نوشتن فقط محدود به نوشته‌های ادبی و دانش زبانی نیست بلکه می‌تواند شامل پاسخ به سوالات تشریحی، خلاصه‌نویسی، گزارش توصیفی از یک فعالیت میدانی، نوشتن پروپوزال برای طرح‌های تجاری، مقالات علمی، طنزنویسی، نامه‌نگاری و مکاتبات اداری باشد بنابراین نوشتن، مهارت کلیدی و مهمی در زندگی تحصیلی و شغلی به شمار می‌رود که نیاز به پروراندن دارد. ✍اما مهارت در نوشتن تنها به قلم خوب و استعداد نویسندگی بستگی ندارد بلکه در روند آموزش از طریق تمرین و سپس بازخورد موثر معلم پرورده می‌شود و رشد می‌یابد.   💢نوشتن عمیق برای رشد مهارت نوشتن، نیازی به ارائه‌ی تکالیف مفصل و حجیم نیست. دانش‌آموزان و دانشجویان برای تمرین نوشتن لزوما نباید با تکالیف مقاله‌ای سنگین مواجه شوند بلکه کافی است بتوانند در مورد یک موضوع کاملا مشخص و خُرد، یک مطلب عمیق و خوب بنویسند. یک مقاله‌ی خوب از بندهای کوچک ولی مفید و عمیق تشکیل شده‌است بنابراین پاراگراف‌نویسی از پایه‌ای‌ترین مهارت‌ها برای خلق یک نوشته‌ی بلند خوب است. دانش‌آموزان را تشویق کنید در مورد یک موضوع مشخص یک بند پنج خطی بنویسند. به مرور این میزان را افزایش دهید اما این افزایش باید قدم به قدم باشد از یک پاراگراف شروع شده و نهایتا به پنچ پاراگراف ختم شود..... کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
⭕سفارش امام رضا(ع) برای ماه دی⭕ ◀️امام رضا(ع) برای پیشگیری از زکام در فصل زمستان می‌فرمایند: هر کس می‌خواهد در همه زمستان از زکام ایمن بماند هر روز، سه لقمه عسل با موم آن بخورد.   ◀️یکی از مواد غذایی مناسب برای این ماه گردو است. امام رضا (ع) فرمودند: خوردن گردو در تابستان سبب گرمی و حرارت جسم می‌شود و موجب پیدایش کورک و دمل و جوش‌های چرکین در بدن می‌گردد اما مصرف آن در زمستان کلیه‌ها را گرم نگه می‌دارد و سردی و برودت را از بدن دفع می‌کند ◀️گردو در تابستان سبب گرمی و حرارت جسم می‌شود و موجب پیدایش کورک و دمل و جوش‌های چرکین در بدن می‌گردد اما مصرف آن در زمستان کلیه‌ها را گرم نگه می‌دارد و سردی و برودت را از بدن دفع می‌کند ◀️امام رضا (ع) همچنین در توصیه‌ای دیگر می‌فرمایند: در فصل زمستان غفلتاً از اتاق گرم به هوای سرد و آزاد قدم نگذارید و برای رهایی از مشکلات سرماخوردگی در ماه‌های سرد فرمودند: گل نرگس ببویید، بوییدن این گل را به طور دائم انجام دهید تا از شرّ سرماخوردگی در امان بمانید. همچنین استشمام سیاه دانه آدمی را از سرماخوردگی ایمن می‌دارد.   ◀️مطابق آموزه‌های امام رضا (ع) در فصل زمستان استحمام در هر بامداد خوب است و مصرف ماهی تازه و شیر و ورزش توصیه شده و برای رهایی از سردرد فرمودند: خوردن ماهی تازه را فراموش نکنید. هرکس از درد شقیقه و شکم درد می‌ترسد نباید در زمستان و تابستان خوردن ماهی تازه را به تأخیر اندازد. کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
روش های ابتکاری در آموزش جمله سازی🌳🌳 مقدمه : در ابتدای دوره ی دبستان که هدف اصلی آن آموزش خواندن و نوشتن فآرسی پایه است،در کنار درس های فارسی(خواندن) و املا ، درسی به نام «جمله نویسی» وجود دارد. هدف از ارایه ی این درس ایجاد توانایی اولیه ی نوشتن فعال در دانش آموزان است. در جمله سازی است که دانش آموزان می نوانند نخستین تجربیات خلاقیت نوشتاری را کسب کنند ، با عنوان جمله های خبری ، پرسشی ، امری ، تعجبی آشنا شوند ، جایگاه انواع مقوله های صرفی مثل : گروه اسمی ، ضمایر و ... را در ساخت جمله بیاموزند و قواعد نحوی موجود در زبان فارسی را به طور غیر مستقیم تجربه کنند. 1️⃣روش کارتی : در این روش که بیشتر به یک بازی پرهیجانی شباهت دارد ، دانش آموزان کلاس را به گروه های 5،6،7 و ... نفره تقسیم نموده و کارت ها یا تکه کاغذهایی که قبلاً روی آن ها جملاتی را نوشته ایم، به افراد گروه ها می دهیم تا با آن کارت های کلمات روی میز خودشان جمله ای را ساخته و برای نمایش دادن به کنار تخته ی رنگی بیایند. حسن در کلاس دوم درس می خواند 2️⃣کلمه ی گمشده : روی تخته ی رنگی جمله ای را می نویسیم. یکی از بچه ها را انتخاب می کنیم تا پای تخته بیاید و جمله را بخواند و سپس از کلاس خارج شود. بعد از خارج شدن دانش آموز از کلاس یک یا دو کلمه از جمله را پاک می کنیم. از دانش آموزی که بیرون رفته است،می خواهیم که به کلاس بیاید و با دیدن جمله ی ناقص بگوید که چه کلمه یا کلمه هایی پاک شده است. به او به تعداد کلمه هایی که درست گفته است، امتیاز می دهیم. سایر بچه ها هم باید هنگام ورود دانش آموز به کلاس و گفتن جمله او را تشویق نمایند. 3️⃣روش داستانی : با استفاده از کتاب قصه، مجلات کودک،ضبط صوت و ... ، دانش آموزان داستانی را می شوند،که بعد از تمام شدن آن،از دانش آموزان می خواهیم که به کنار تخته ی کلاس آمده و داستان و یا قسمت هایی از آن را که بیشتر خوششان آمده است،از زبان خودشان به بچه های کلاس بازگو نمایند. لازم به ذکر است که تعریف خاطرات یا فیلم های تلویزیونی خنده دار توسط دانش آموزان می تواند در تقویت جمله سازی آنان نقش مؤثری داشته باشد. 4️⃣جمله سازی گروهی : در این روش دانش آموزان در روی صندلی های خود می نشینند. به نخستین نفر از سمت راست یا چپ کلاس می گوییم که به دلخواه کلمه ای را بگوید و نفر دوم باید کلمه یا کلماتی را به آن بیفزاید تا جایی که جمله ی کاملی توسط چند دانش آموز ساخته شود. در انجام دادن این کار تلاش می کنیم که همه ی افراد کلاس در این جمله سازی بازی گونه شرکت نمایند. مثال : نفر اول نفر دوم نفر سوم نفر چهارم نفر پنجم علی با نادر توپ بازی می کند. بهتر است که یکی از اعضای گروه جمله ی گروه خود را در تخته ی رنگی بنویسد. 5️⃣ روش خورشیدی : در این روش کلمه ای مثل کلاس را در روی تخته در وسط خورشید نوشته و از دانش آموزان می خواهیم در مورد کلاس هر چه به ذهنشان می رسد،در اطراف خورشید نوشته و با آن کلمات جمله سازی نمایند. درس➖معلم➖کلاس➖صندلی 6️⃣جمله های خنده دار : در این روش از دانش آموزان می خواهیم در پایان املای خود مثلاً برای کلمه ی خرس و ... جمله ی خنده داری بنویسند. در اوقات فراغت نیز می توانیم همین کار را با دادن چند کلمه ای در دفتر جمله سازی دانش آموزان انجام دهیم. 7️⃣جمله سازی تخیلی : در این روش از چند نفر دانش آموز(5 تا 6 نفر) دعوت می کنیم که به کنار تخته ی کلاس بیایند. از نفر اول می خواهیم که به طور دلخواه جمله ای را بگوید و نفر بعدی با گفتن جمله ی دیگر این کار و بازی را ادامه دهد و نفر سوم همین طور. در آخر این بازی دانش آموزان یک داستان تخیلی خلق می کنند که برای آن ها خیلی لذت بخش است. مثال : ▫️نفر اول : محمد صبح زود از خواب بیدار شد. ▫️نفر دوم : دست صورت خود را شست. ▫️نفر سوم :صبحانه اش راخورد. و ... 8️⃣نوشتن جملات زیبا و طولانی : در این روش دانش آموزان قلم و کاغذ آماده می کنند و در مورد کلمات خواسته شده(تعداد اختیاری) جملات زیبا و طولانی می نویسند و بعد نمایشگاه جمله نویسی در کلاس تشکیل می گردد. از تک تک دانش آموزان می خواهیم که به کنار تخته ی کلاس آمده و جمله های خود را برای دوستانشان قرائت کنند. زیباترین جمله ها چند روز در نمایشگاه باقی می ماند. کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
🔖 انواع املای خلاق🔻🔻🔻🔻🔻 ✅املای تصویری: تصاویری را به دانش آموزان می دهید تا نام تصویر را بنویسند. املای تصویری می تواند به صورت جمله هم باشد و یک یا دو کلمه ی جمله به صورت تصویر باشد. ✅ املای اینه ای: کلمات یا متنی را برعکس می نویسد و بچه ها با نگاه در آینه درست آن را می نویسند. ✅ املای بادکنکی: بادکنک هایی را به او میدهید از دانش آموزان می خواهید تا کلمات و جملات را روی بادکنک بنویسند. ✅ املای انگشتی: از دانش آموز می خواهید تا روی شن، ماست، کرم، سس و ... کلمات یا جملات را بنویسد. ✅ املای جادویی: کلماتی را با شمع یا پاستل سفید روی برگه ی سفیدی می نویسید و از دانش آموزان می خواهید با آبرنگ روی برگه را رنگ بزنند تا کلمات سفید ظاهر شوند. سپس آنها را بنویسند. ✅املای برفی: کلماتی را روی کاغذهای کوچک می نویسید و ان ها را گلوله می کنیدو از دانش آموز می خواهید تا گلوله ها را به هوا پرتاب کرده و بگیرد بعد از چند ثانیه گلوله ها را باز کرده و در دفتر خود بنویسد. کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
🔴 چگونه به کلاس اولی ها کمک_کنیم؟! ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ تاثیر بلندخوانی در بهترخواندن 💎 قبل از خواندن ، حین خواندن و بعد از خواندن کتاب ، درباره موضوع آن توضیحاتی به کودک بدهید ؛ زیرا تذکر این نکات موجب درک بهتر او از مطلب خواهد شد . 💎 قبل از شروع مطالعه ، درباره عنوان کتاب برای کودک صحبت کنید . از او بپرسید : " آیا حدس می زنی موضوع کتاب درباره چیست ؟ " ضمن خواندن کتاب ، از کودک بپرسید  : "آیا می توانی پیش بینی کنی که بعد چه می شود ؟ " او را تشویق کنید تا درباره آن چه از کلمات ، متن و موضوع داستان نمی فهمد ،بیان کند و ،گوناگون با کودک صحبت کنید تا مهارت ((تفکر انتزاعی )) او تقویت شود . 💎 ضمن حرف زدن با کودکان سعی کنید با استفاده از روش های مختلف بیانی ، مثل : ضرب المثل ها ، لفظ کلام ها ، شعرهای کوتاه و ساده ، تمثیل ها ، معماها و .. مفاهیم نهفته زبان و کلام رابرای آن ها توضیح دهید تا بچه ها نیز بتوانند تفکر انتزاعی را در خود شکل و پرورش دهند . برای مثال ، شرح ضرب المثل : (( جوجه را آخر پاییز می شمارند )) ، هم برای کودکان لذت بخش است و هم با مفهوم انتزاعی این ضرب المثل آشنا می شوند و درصورت نیاز هم می توانند از آن در جملات خودشان استفاده کنند . 💎 شنیدن داستان های واقعی و داستان های خیالی موجب پرورش فکر و ذهن آن ها و درک بهتر مطلب می شود. 💎 یکی از بهترین شیوه هایی که موجب تصحیح جمله بندی کودکان می شود ، این است که از آنها بخواهید ماجراهای روزانه شان را برایتان تعریف کنند ؛ آن چه برای آن ها اتفاق افتاده است ، آن چه موجب تعجب و حیرتشان شده و آنچه مایه خنده و نشاطشان شده است . هم چنین می توانید باهم داستانی بسازید و آن را بر روی کاغذ بیاورید . این کار را  حتی می توانید در اتومبیل ، اتوبوس ، قبل از خواب و ... با هم انجام دهید . 💎 شخصیت های محبوب داستان ها را با کمک هم انتخاب کنید و بعد به نوبت درباره ماجراهایی که ممکن است برای او رخ دهد ، صحبت کنید . ضمن داستان پردازی به نکاتی که می تواند ماجرای داستان را جالب تر و شنیدنی تر کند ، اشاره کنید . کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
✅ لیست خدمات دهان و دندان بیمه تکمیلی دانا ویژه فرهنگیان • خدمات ویزیت (معاینه و تشخیص، تجویز دارو، رادیولوژی و درخواست آزمایش) • رادیوگرافی تک دندان (گرافی‌ پری اپیکال یا بایت وینگ) • کشیدن دندان قدامی، کشیدن دندان خلفی، کشیدن دندان عقل • جراحی دندان نهفته در نسج نرم • جراحی دندان نهفته در نسج سخت • جرم‎گیری شیار بالای لثه • جرم‎گیری شیار پایین لثه • بروساژ هر فک (نوعی جرم‌گیری) • پر کردن سطحی • ترمیم دندان • روکش‌های دندان • عصب‌کشی دندان • و سایر هزینه‌ها مطابق شرایط قرارداد به‌جز هزینه‌هایی مربوط به زیبایی کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
✅ حل مسئله، مهارتی مهم در درس ریاضی است. 🎯اهداف دانش آموزان قادر خواهند شد: ⬅️ مجموعه ای از راهبردهای مناسب را در حل مسائل انتخاب كرده و بكار گیرند. ⬅️فرآیند حل مسئله ریاضی را بازبینی و  كنترل نمایند و در آن بیندیشند. ⬅️ با دیگران بصورت منطقی و واضح در باره ی مسیر فکریشان گفت وگو کنند. ↙️ راهکارهای مناسب برای حل مسئله در سطح آموزش عمومی عبارتند از: ۱. رسم شکل ۲. حدس و آزمایش ۳. جدول نظام دار ۴. حذف حالت های نامطلوب ۵. الگویابی ۶. حل مسئله ساده تر و مرتبط با مسئله ی اصلی ۷. زیر مسئله توضیحات بیشتر👇 ۱. رسم شکل: حل کردن مسئله با کشیدن شکل یا دیاگرام و یا یک مدل ریاضی. ۲. حدس و آزمایش: حل کردن مسئله از طریق حدس جواب و آزمایش آن در شرایط مسئله و تصحیح حدس ها با دلایل منطقی برای رسیدن به جواب صحیح. ۳.جدول نظام دار: قرار دادن داده ها و دسته بندی آن ها در جدول، با یک نظم منطقی ، به طوری که تمام حالت های ممکن مسئله، در جدول نظام دار به دست آید. ۴. حذف حالت نامطلوب: یعنی با حذف  حالت های نادرست یک مسئله، کم کم به پاسخ صحیح آن نزدیک شود و تنها حالت درست ممکن به دست آید. ۵. الگویابی: یعنی با رفتن یک رابطه ی عددی یا هندسی بین داده های مسئله، پاسخ سئوال یا خواسته های مسئله روشن شود. ۶. حل مسئله ی ساده تر و مرتبط با مسئله ی اصلی: یعنی با ساده کردن مسئله یا در نظر گرفتن حالت خاص و ساده تر مسئله و حل کردن آن به کمک یک الگویابی، مسئله ی ساده را تعمیم داده تا مسئله ی اصلی حل شود. ۷.زیر مسئله: تبدیل کردن یک مسئله ی پیچیده به چند مسئله کوچک و ساده تر، به طوری که با حل مسئله های کوچک و تقسیم شده، مسئله ی اصلی حل شود. کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
⭕️ چند نکته برای شرکت در آزمونهای ضمن خدمت برای اینکه نمرات قبولی دوره ها در ltms تان ثبت شود باید به چهار نکته ذکر شده در سایت قبل ازثبت نام هردوره دقت بفرمایید : ۱- کدملی و کدپرسنلی را موقع پرکردن فرم ثبت نام در سایت دقیق و صحیح وارد نمایید. ۲- در ltms تان ؛ قسمت دوره های ضمن خدمت من چک بفرمایید که قبلا دوره را نگذرانده باشید. ۳-سقف ساعات سالانه دوره های برون سازمانی شما در سال جاری بیشتر از ۲۰۰ ساعت نشود. ۴-چک کردن مغایرت شغلی : در ltms تان در قسمت کنترل شرایط فراگیر در دوره خاص کد دوره مورد نظر را بزنید و اگر نوشته شد شرایط‌ شرکت در دوره را دارید میتوانید ثبت نام بفرمایید . کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
↙️ شیوه جذب معلم تغییر می‌کند. ▫️ مدیرکل دبیرخانه هیئت مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش  ✍ به دنبال اصلاح روش جذب معلمان هستیم و جذب به شیوه اعضای هیئت علمی مدنظر است، مجوز این کار از سوی سازمان اداری و استخدامی صادر شده است و برای سال 1402 این روش را خواهیم داشت. کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
💢 سوادآموزی تا چند ماه آینده ▫️مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل: استخدام آموزشیاران قبل از سال 92 به اتمام رسیده و استخدام سایر آموزشیاران نیز در اولویت است که بستر جذب آنها با برگزاری آزمون و سایر تمهیدات فراهم می آید. ▫️ نیروهایی که در سال 92 با آموزش و پرورش همکاری داشتند با برگزاری آزمون استخدامی جذب شده اند و تعداد محدودی از این نیروها باقی است که قطعاً تا چند ماه آینده جذب آموزش و پرورش خواهند شد. کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همکاران عزیز خواهش میکنم همگی این تدریس دکتر داودی را بادقت ببینید من چندین بار این فیلم را درگروه و کانال ارسال کردم متاسفانه بازهم سوال میشه باور بفرمایید فقط همین روش باید گفته بشه ایشون مولف کتاب ریاضی هستن خودشون بهتر میدونن چی تو کتاب نوشتن و چجوری باید تدریس بشه این کاملترین و بهترین راهنمای اموزش تقسیم به دوروش فرایندی و خلاصه درکتاب هست بقیه روشها و توضیحات اضافه را کناربگذارید بچه ها وخودتان راگیج نکنید کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
✅ زنگ هنر ✅ کاردستی با وسایل دور ریختنی کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
✅ زنگ هنر ✅ کاردستی با وسایل دور ریختنی کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
💢کاربردچرخه یادگیری درتدریس ✍برای کمک به ارائه بهتر مدرسان چرخه یادگیری بر چهار مرحله استوار شده است: تجربه، بازتاب و تامل، مفهوم سازی و سرانجام، کاربرد.    1.    مرحله تجربه: مرحله نخست آغاز هر تجربه آموزشی، با ارتباط دادن مبحث درسی با زندگی واقعی ‌‌دانش‌آموزان آغاز می‌شود. ‌‌هر معلم موفقی، به خوبی درک می‌کند که برای ایجاد ارتباط ‌‌دانش‌آموز با مبحث درسی، باید رابطه‌‌ای را بین زندگی واقعی او و موضوع برقرار کرد.  فاز تجربه، دقیقا به چرایی آموزش می‌پردازد و اگر به درستی پیش برود، به سوالاتی که در ذهن ‌‌دانش‌آموزان نقش می‌بندد، پاسخ خواهد داد و آنها را به ادامه آموختن، علاقمند خواهد کرد. برای مثال، در یک کلاس ابتدایی، برای آغاز مبحث درسی در مورد چوب، ابتدا باید به کودکان کمک کرد تجربه خود را از استفاده و لمس چوب، به یاد آورند در این صورت به خاطر می‌آورند که چوب نقشی واقعی در زندگی آنها دارد. همچنین برای تدریس مبحث سرعت و شتاب، در یک کلاس فیزیک، اگر آغاز بحث با ذکر تجربه‌‌ای واقعی مثلا از رانندگی و تجربه شتاب گرفتن با خودرو باشد، ‌‌دانش‌آموزان ارتباطی عملی با موضوع پیدا کرده و به یادگیری آن علاقه بیشتری پیدا می‌کنند. مرحله تجربه می‌تواند از طرق مختلف انجام شود. نمایش یک فیلم (کوتاه یا بلند)، یک نماهنگ، پخش قطعه‌‌ای موسیقی یا آواز، خاطره‌گویی، داستان‌گویی یا حتی دیدار از یک نمایشگاه عکس یا نقاشی می‌تواند مرحله تجربه را به بهترین شکل خود در ذهن ‌‌دانش‌آموز به جریان بیندازد و او را برای یادگیری مبحث اصلی درس، آماده کند. eitaa.com/Rahimi98
کاربرگ تلفیقی علوم وفارسی فصل ۸ ابزار پایه اول کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
علوم پایه اول هشتم ابزار کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
✍ آموزش بند نویسی 📝ابتدا باید تصویری را در اختیار دانش اموزان قرار دهید و به صورت شفاهی نظرات خود را عنوان کنند و از آنها بخواهیم که برای ان داستان بگویند. 💥و موضوع آن را مشخص کنند و معلم باید به آنها کمک کند و آنها را به سمت هدف جمله سازی های بیشتر راهنمایی کند. وقتی در رابطه با تصویر توضیحاتی را دادند از آنها بخواهید که حالا هر آنچه را گفته اند بنویسند. بعد نوشته هایشان را بخوانند و غلط های آنها را عنوان کنید. 💫در اخر به آنها بگوید که شما یک موضوع انتخاب کردید و در رابطه با آن موضوع فقط نوشتید. 🌀با این کار دانش آموزان به صورت عملی خودشان بندنویسی را تجربه می کنند و مفهموم بند نویسی را متوجه می شوند. و در آخر می توانید قوانین دیگر بند نویسی را برای آنها توضیح بدهید. کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فصل ۸ علوم پایه اول صفحات ۵۸و۵۹ قسمت دوم کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
؟ 📚کلیات فصل:دانش اموزان پس از اشنایی اولیه با ابزارهای گوناگون واستفاده مناسب از انها نسبت به ساخت کاردستی های متنوع اقدام کند 🔍اهداف:1-بتواند برای ساختن نمونه ای از یک یاچند تصمیم بگیرد2-هنگام ساخت یک وسیله بتواند بخش های ان راکم وریاد کند3-بتواند مدل های جدیداز انها راساخته وطراحی کند 🛢مواد ووسایل اموزشی:مواد دورریختنی-وسایل قابل بازیافت-قوطی شیر-مایع ظرفشویی-جعبه مقوایی 🛠برای شروع تدریس بادادن وسایل دورریختنی والبته بصورت گروهی شدنشان بگویید که چه چیزی می خواهی درست کنی ؟چه احساسی داری؟باکمک چه وسایلی میخواهی ببری و وصل کنی؟اگرشما یک چنین وسایلی پیدا کنی چه چیزهایی می خواهی بسازی؟ ودر ادامه با کمک بارش فکری بدون هیچ قضاوتی پاسخ های بچه هارامیشنویم سپس به انها گفته که اگردر زمان کهن بودی ومیخواستی از این وسایل بسازی وزیاد باشد چه میکردی 🔬سپس بادادن وسایل به انها بدون هیچ دخالتی خواسته تا وسایلی راکه فکر میکنند درست است رابسازند سپس از انان پرسیده که چرا این راساخته اند وچه احساسی دارند ودراخرهم نمایشی از کارهای بچه ها درنمایشگاه قرار داده تا بچه های کلاس های دیگر نگاه کنند . ⬅️ علوم پایه اول کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
پایه اول کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۸ علوم پایه اول صفحات ۵۸و۵۹ قسمت اول کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢کلیپ آموزشی فصل 8 علوم 💢چه می خواهم بسازم؟ ⬅️ پایه اول دبستان کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
🔷 ۸ نکته ی طلایی درباره ی تاثیر بازی در یادگیری کودکان ۱. بازی باعث ترشح فاکتور نوروتروفیک مشتق از مغز (BDNF) می شود که ماده ای اساسی برای رشد و نگهداری سلول های مغزی است. ۲. بازی باعث ایجاد تعادل در قشر پیش پیشانی مغز می شود. این قسمت از مغز در فرایندهایی مثل برنامه‌ریزی رفتارهای شناختی پیچیده، بیان شخصیت، تصمیم‌گیری و تعدیل رفتار اجتماعی نقش دارد. ۳. بازی، کل بخش نئوکورتکس مغز را فعال می کند. این بخش در عملکرد حواس، تولید دستورهای حرکتی، تصمیم‌گیری مکانی، خودآگاهی و زبان نقش دارد. ۴. مطالعات انجام شده در زمینه ی تاثیر بازی در یادگیری نشان می دهد که بین بازی و رشد مهارت های زبانی کودکان ارتباط مثبتی وجود دارد. ۵. بازی منجر به شکل گیری حس اعتماد به نفس در کودکان می شود و به آن ها کمک می کند به توانمندی های خود باور پیدا کنند. ۶. بازی به کودکان کمک می کند تا برای حل مسائل پیچیده پاسخ هایی خلاقانه ارائه کنند. ۷. جمع کردن و جدا کردن لگوها و بلوک ها به کودکان نوپا اجازه می دهد تا مفاهیم ریاضی و اشکال مختلف هندسی را درک کرده و مهارت های اساسی مانند حل مسئله، مهارت های حرکتی، ارتباطات و موارد دیگر را کشف کنند. ۸. بازی ها می توانند به عنوان یک عامل مهم برای موفقیت تحصیلی دانش آموزان ایفای نقش کنند. زمانی که به کودکان فرصت هایی کوتاه داده می شود تا در آن زمان آزادانه به بازی کردن بپردازند، توجه آن ها به انجام وظایف تحصیلی افزایش پیدا می کند. کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
✅ مزایای بازی آموزشی 🔸 پاداش ذاتی دارد؛ چون شاگردان بازی را دوست دارند و از روی میل و رغبت در آن شرکت می‌کنند. 🔸 موقعیت‌های پیچیده زندگی را که عناصر آن از زندگی واقعی گرفته شده‌اند، به شیوه‌ای ساده و قابل فهم نمایش می‌دهد. 🔸انگیزه یادگیری ایجاد و توجه و علاقة فراگیرندگان را جلب می‌کند. 🔸 از یکنواختی و کسالت باری محیط‌های یاددهی ـ یادگیری می‌کاهد و جوی شاد و زنده را شکل می‌دهد. در برخی از بازی‌ها فراگیرندگان بدون این‌که خود احساس کنند به تمرین و تکرار مفاهیم یا مهارت‌های دشوار می‌پردازند. 🔸 مربیان با ایجاد ارتباط‌های اجتماعی از طریق بازی، علاوه بر آموزش مفاهیم شناختی، به بعضی از اهداف آموزشی، یادگیری عاطفی و نگرشی نیز دست می‌یابند. به علاوه، آموزگاران با شرکت دادن دانش‌آموزان در برنامه‌ریزی و تدارک وسایل لازم برای بازی می‌توانند به اهداف بیشتری نایل شوند. بازی آموزشی خوب می‌تواند ضمن ایجاد تفریح و هیجان برای فراگیرندگان، چگونگی ارزیابی مخاطرات، برخورد اتفاق‌ها و مسائل جدید، تفکر منطقی و انجام تصمیم‌گیری‌هارا آموزش دهد. کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
✅ بازی های آموزشی برای کودکان ابتدایی 1⃣ بازی آموزشی: هفت سنگ فقط به کاربرد این بازی در درس ریاضی اشاره خواهد شد. مثلاً آموزش مفهوم جمع و تفریق که از دانش آموز می پرسیم چندتا سنگ برای بازی داریم ؟ جواب ۷ تا بعد از زدن سنگ ما می پرسیم چند تا افتادند؟ چند سنگ ماندند؟ باهم چقدر می شود؟ 2⃣ بازی آموزشی: لی لی با کشیدن لی لی و نوشتن اعداد از دانش آموز بخواهید مطابق دستور العمل کارتی که ابتدا بر می دارد عمل کند. این دستور العمل ممکن است پریدن بر اعداد زوج یا ۲ تا ۲ تا یا اینکه ۱۰ تا ۱۰ تا باشد که باید بر روی لی لی عدد ها نوشته شده باشند. البته می توانیم به جای اعداد حروف و کلمات قرار دهیم. 3⃣ بازی آموزشی: کلمات ممنوعه در این بازی از دانش آموز خواسته می شود پاسخ سوالات را بدون استفاده از کلمات ممنوعه پاسخ دهد نمونه بازی در پاسخ به سوالات زیر از کلمه”این” نباید استفاده کرد. ۱. توضیح بدهید چگونه می توان یک درخت کاشت؟ ۲. توضیح دهید چگونه می شود سوت زد؟ ۳. وسایل داخل کلاس را ذکر کنید؟ ۴. و مثال هایی مانند آن…. 4⃣ بازی آموزشی گوش کن و پیدا کن تصویر یک حیوان، میوه، ابزار و هر چیز دیگری را به یکی از کودکان بدهید. او بدون آن که اسم آن تصویر را بگوید. درباره ی آن به زبان فارسی توضیح می دهید‌ سپس بچه ها نام آن تصویر را حدس می زنند. اگر بچه ها درست حدس زدند تصویر بعدی را به یک کودک بدهید. تا موقعی که بچه ها اسم آن چیز را درست حدس نزده اند، هر کودک باید تصویر را بیش تر توضیح دهد. 5⃣ بازی آموزشی پرتاب توپ برای هر کدام از بچه ها نامی برگزینید و تصویر یا عکس آن را روی سینه او بچسبانید. مثلا آقای سیب با عکس سیب روی سینه اش. سپس بگویید دایره وار بایستند. شما به نوبت توپ را به آن ها بدهید و نام یکی از بچه ها را به زبان فارسی بگویید. صاحب توپ باید، این نام فارسی را تشخیص دهد و به درستی با توپ همکلاسی خود را که صاحبان نام است هدف قرار دهد. کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98