eitaa logo
مختاررحیمی (راهبرآموزشی)
3.7هزار دنبال‌کننده
20.1هزار عکس
9.7هزار ویدیو
13.4هزار فایل
فعالیت کانال: 🔹مسائل آموزشی و پرورشی و اداری و بخشنامه ها 🔹فیلم تدریس، درسنامه ها 🔹️ ارزشیابی 🔹️انواع روش‌های تدریس 🔹️چک لیست ها، جشنواره ها 🔹️اخبار استخدام و آموزش وپرورش 🔹️ روانشناسی و مشاوره 🔹️آیدی تبلیغات وارتباط بامدیرکانال @MRAHIMI72
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ زنگ هنر ✅ کاردستی با وسایل دور ریختنی کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
💢کاربردچرخه یادگیری درتدریس ✍برای کمک به ارائه بهتر مدرسان چرخه یادگیری بر چهار مرحله استوار شده است: تجربه، بازتاب و تامل، مفهوم سازی و سرانجام، کاربرد.    1.    مرحله تجربه: مرحله نخست آغاز هر تجربه آموزشی، با ارتباط دادن مبحث درسی با زندگی واقعی ‌‌دانش‌آموزان آغاز می‌شود. ‌‌هر معلم موفقی، به خوبی درک می‌کند که برای ایجاد ارتباط ‌‌دانش‌آموز با مبحث درسی، باید رابطه‌‌ای را بین زندگی واقعی او و موضوع برقرار کرد.  فاز تجربه، دقیقا به چرایی آموزش می‌پردازد و اگر به درستی پیش برود، به سوالاتی که در ذهن ‌‌دانش‌آموزان نقش می‌بندد، پاسخ خواهد داد و آنها را به ادامه آموختن، علاقمند خواهد کرد. برای مثال، در یک کلاس ابتدایی، برای آغاز مبحث درسی در مورد چوب، ابتدا باید به کودکان کمک کرد تجربه خود را از استفاده و لمس چوب، به یاد آورند در این صورت به خاطر می‌آورند که چوب نقشی واقعی در زندگی آنها دارد. همچنین برای تدریس مبحث سرعت و شتاب، در یک کلاس فیزیک، اگر آغاز بحث با ذکر تجربه‌‌ای واقعی مثلا از رانندگی و تجربه شتاب گرفتن با خودرو باشد، ‌‌دانش‌آموزان ارتباطی عملی با موضوع پیدا کرده و به یادگیری آن علاقه بیشتری پیدا می‌کنند. مرحله تجربه می‌تواند از طرق مختلف انجام شود. نمایش یک فیلم (کوتاه یا بلند)، یک نماهنگ، پخش قطعه‌‌ای موسیقی یا آواز، خاطره‌گویی، داستان‌گویی یا حتی دیدار از یک نمایشگاه عکس یا نقاشی می‌تواند مرحله تجربه را به بهترین شکل خود در ذهن ‌‌دانش‌آموز به جریان بیندازد و او را برای یادگیری مبحث اصلی درس، آماده کند. eitaa.com/Rahimi98
کاربرگ تلفیقی علوم وفارسی فصل ۸ ابزار پایه اول کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
علوم پایه اول هشتم ابزار کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
✍ آموزش بند نویسی 📝ابتدا باید تصویری را در اختیار دانش اموزان قرار دهید و به صورت شفاهی نظرات خود را عنوان کنند و از آنها بخواهیم که برای ان داستان بگویند. 💥و موضوع آن را مشخص کنند و معلم باید به آنها کمک کند و آنها را به سمت هدف جمله سازی های بیشتر راهنمایی کند. وقتی در رابطه با تصویر توضیحاتی را دادند از آنها بخواهید که حالا هر آنچه را گفته اند بنویسند. بعد نوشته هایشان را بخوانند و غلط های آنها را عنوان کنید. 💫در اخر به آنها بگوید که شما یک موضوع انتخاب کردید و در رابطه با آن موضوع فقط نوشتید. 🌀با این کار دانش آموزان به صورت عملی خودشان بندنویسی را تجربه می کنند و مفهموم بند نویسی را متوجه می شوند. و در آخر می توانید قوانین دیگر بند نویسی را برای آنها توضیح بدهید. کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فصل ۸ علوم پایه اول صفحات ۵۸و۵۹ قسمت دوم کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
؟ 📚کلیات فصل:دانش اموزان پس از اشنایی اولیه با ابزارهای گوناگون واستفاده مناسب از انها نسبت به ساخت کاردستی های متنوع اقدام کند 🔍اهداف:1-بتواند برای ساختن نمونه ای از یک یاچند تصمیم بگیرد2-هنگام ساخت یک وسیله بتواند بخش های ان راکم وریاد کند3-بتواند مدل های جدیداز انها راساخته وطراحی کند 🛢مواد ووسایل اموزشی:مواد دورریختنی-وسایل قابل بازیافت-قوطی شیر-مایع ظرفشویی-جعبه مقوایی 🛠برای شروع تدریس بادادن وسایل دورریختنی والبته بصورت گروهی شدنشان بگویید که چه چیزی می خواهی درست کنی ؟چه احساسی داری؟باکمک چه وسایلی میخواهی ببری و وصل کنی؟اگرشما یک چنین وسایلی پیدا کنی چه چیزهایی می خواهی بسازی؟ ودر ادامه با کمک بارش فکری بدون هیچ قضاوتی پاسخ های بچه هارامیشنویم سپس به انها گفته که اگردر زمان کهن بودی ومیخواستی از این وسایل بسازی وزیاد باشد چه میکردی 🔬سپس بادادن وسایل به انها بدون هیچ دخالتی خواسته تا وسایلی راکه فکر میکنند درست است رابسازند سپس از انان پرسیده که چرا این راساخته اند وچه احساسی دارند ودراخرهم نمایشی از کارهای بچه ها درنمایشگاه قرار داده تا بچه های کلاس های دیگر نگاه کنند . ⬅️ علوم پایه اول کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
پایه اول کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۸ علوم پایه اول صفحات ۵۸و۵۹ قسمت اول کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢کلیپ آموزشی فصل 8 علوم 💢چه می خواهم بسازم؟ ⬅️ پایه اول دبستان کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
🔷 ۸ نکته ی طلایی درباره ی تاثیر بازی در یادگیری کودکان ۱. بازی باعث ترشح فاکتور نوروتروفیک مشتق از مغز (BDNF) می شود که ماده ای اساسی برای رشد و نگهداری سلول های مغزی است. ۲. بازی باعث ایجاد تعادل در قشر پیش پیشانی مغز می شود. این قسمت از مغز در فرایندهایی مثل برنامه‌ریزی رفتارهای شناختی پیچیده، بیان شخصیت، تصمیم‌گیری و تعدیل رفتار اجتماعی نقش دارد. ۳. بازی، کل بخش نئوکورتکس مغز را فعال می کند. این بخش در عملکرد حواس، تولید دستورهای حرکتی، تصمیم‌گیری مکانی، خودآگاهی و زبان نقش دارد. ۴. مطالعات انجام شده در زمینه ی تاثیر بازی در یادگیری نشان می دهد که بین بازی و رشد مهارت های زبانی کودکان ارتباط مثبتی وجود دارد. ۵. بازی منجر به شکل گیری حس اعتماد به نفس در کودکان می شود و به آن ها کمک می کند به توانمندی های خود باور پیدا کنند. ۶. بازی به کودکان کمک می کند تا برای حل مسائل پیچیده پاسخ هایی خلاقانه ارائه کنند. ۷. جمع کردن و جدا کردن لگوها و بلوک ها به کودکان نوپا اجازه می دهد تا مفاهیم ریاضی و اشکال مختلف هندسی را درک کرده و مهارت های اساسی مانند حل مسئله، مهارت های حرکتی، ارتباطات و موارد دیگر را کشف کنند. ۸. بازی ها می توانند به عنوان یک عامل مهم برای موفقیت تحصیلی دانش آموزان ایفای نقش کنند. زمانی که به کودکان فرصت هایی کوتاه داده می شود تا در آن زمان آزادانه به بازی کردن بپردازند، توجه آن ها به انجام وظایف تحصیلی افزایش پیدا می کند. کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
✅ مزایای بازی آموزشی 🔸 پاداش ذاتی دارد؛ چون شاگردان بازی را دوست دارند و از روی میل و رغبت در آن شرکت می‌کنند. 🔸 موقعیت‌های پیچیده زندگی را که عناصر آن از زندگی واقعی گرفته شده‌اند، به شیوه‌ای ساده و قابل فهم نمایش می‌دهد. 🔸انگیزه یادگیری ایجاد و توجه و علاقة فراگیرندگان را جلب می‌کند. 🔸 از یکنواختی و کسالت باری محیط‌های یاددهی ـ یادگیری می‌کاهد و جوی شاد و زنده را شکل می‌دهد. در برخی از بازی‌ها فراگیرندگان بدون این‌که خود احساس کنند به تمرین و تکرار مفاهیم یا مهارت‌های دشوار می‌پردازند. 🔸 مربیان با ایجاد ارتباط‌های اجتماعی از طریق بازی، علاوه بر آموزش مفاهیم شناختی، به بعضی از اهداف آموزشی، یادگیری عاطفی و نگرشی نیز دست می‌یابند. به علاوه، آموزگاران با شرکت دادن دانش‌آموزان در برنامه‌ریزی و تدارک وسایل لازم برای بازی می‌توانند به اهداف بیشتری نایل شوند. بازی آموزشی خوب می‌تواند ضمن ایجاد تفریح و هیجان برای فراگیرندگان، چگونگی ارزیابی مخاطرات، برخورد اتفاق‌ها و مسائل جدید، تفکر منطقی و انجام تصمیم‌گیری‌هارا آموزش دهد. کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
✅ بازی های آموزشی برای کودکان ابتدایی 1⃣ بازی آموزشی: هفت سنگ فقط به کاربرد این بازی در درس ریاضی اشاره خواهد شد. مثلاً آموزش مفهوم جمع و تفریق که از دانش آموز می پرسیم چندتا سنگ برای بازی داریم ؟ جواب ۷ تا بعد از زدن سنگ ما می پرسیم چند تا افتادند؟ چند سنگ ماندند؟ باهم چقدر می شود؟ 2⃣ بازی آموزشی: لی لی با کشیدن لی لی و نوشتن اعداد از دانش آموز بخواهید مطابق دستور العمل کارتی که ابتدا بر می دارد عمل کند. این دستور العمل ممکن است پریدن بر اعداد زوج یا ۲ تا ۲ تا یا اینکه ۱۰ تا ۱۰ تا باشد که باید بر روی لی لی عدد ها نوشته شده باشند. البته می توانیم به جای اعداد حروف و کلمات قرار دهیم. 3⃣ بازی آموزشی: کلمات ممنوعه در این بازی از دانش آموز خواسته می شود پاسخ سوالات را بدون استفاده از کلمات ممنوعه پاسخ دهد نمونه بازی در پاسخ به سوالات زیر از کلمه”این” نباید استفاده کرد. ۱. توضیح بدهید چگونه می توان یک درخت کاشت؟ ۲. توضیح دهید چگونه می شود سوت زد؟ ۳. وسایل داخل کلاس را ذکر کنید؟ ۴. و مثال هایی مانند آن…. 4⃣ بازی آموزشی گوش کن و پیدا کن تصویر یک حیوان، میوه، ابزار و هر چیز دیگری را به یکی از کودکان بدهید. او بدون آن که اسم آن تصویر را بگوید. درباره ی آن به زبان فارسی توضیح می دهید‌ سپس بچه ها نام آن تصویر را حدس می زنند. اگر بچه ها درست حدس زدند تصویر بعدی را به یک کودک بدهید. تا موقعی که بچه ها اسم آن چیز را درست حدس نزده اند، هر کودک باید تصویر را بیش تر توضیح دهد. 5⃣ بازی آموزشی پرتاب توپ برای هر کدام از بچه ها نامی برگزینید و تصویر یا عکس آن را روی سینه او بچسبانید. مثلا آقای سیب با عکس سیب روی سینه اش. سپس بگویید دایره وار بایستند. شما به نوبت توپ را به آن ها بدهید و نام یکی از بچه ها را به زبان فارسی بگویید. صاحب توپ باید، این نام فارسی را تشخیص دهد و به درستی با توپ همکلاسی خود را که صاحبان نام است هدف قرار دهد. کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
✅ ادامه‌ی بازی‌های آموزشی 👇👇👇 6⃣ بازی آموزشی نگاه کن ولی فراموش نکن . چند وسیله، میوه یا هر چیز دیگری که واژه ی آن در زبان فارسی با گویش محلی دانش آموز فرق دارد روی میز بگذارید و پارچه بزرگی روی آن بکشید. از دانش آموزان در دسته های سه نفری بخواىید جلوی میز بیایند. برای۲۰ ثانیه پارچه را بردارید، سپس با پارچه روی وسایل را بپوشانید، اینک از دانش آموزان بخواىید نام فارسی اشیایی را که دیده اند بر زبان آورند. هر دانش آموز که تعداد بیشتری واژه صحیح فارسی بر زبان آورد، برنده بازی است. تذکر: توجه داشته باشید که برنده شدن در این بازی فقط جهت افزایش انگیزه ی بچه ها برای مشارکت در امر یادگیری زبان فارسی است و آموزگار باید تمام توجه خود را بر این امر معطوف کند. 7⃣ بازی آموزشی:کلمه ی قرمز,کلمه ی سبز وسایل مورد نیاز : بسته بزرگ از کارت واژگان بیشتر کلمات را با رنگ سبز و تعدادی را با رنگ قرمز بنویسید. کارت واژگان را روی هم گذاشته و به صورت وارونه بین بازیکنان قرار دهید. اولین نفر کارتی را که روی همه کارت ها قرار دارد بر می دارد. اگر توانست بخواند.کارت را برای خود برمی دارد و کارت بعدی را به او می دهیم اگر نتوانست بخواند معلم آن را می خواند و او تکرار می کند .و کارت را در زیر کارت ها قرار می دهیم. نوبت به نفر بعدی می شود اگر درهنگام برداشتن کارت ها کارت قرمز بیایید و بازیکن نتواند آن را بخواند تمام کارت هایی راکه کسب کرده از او گرفته می شود. و اگر توانست بخواند چه سبز چه قرمز آن را پیش خود گذاشته شخصی که بیشترین کارت را دارد برنده است. 8⃣ بازی آموزشی دوست و دشمن. بچه ها را دو به دو با کلمات متضاد نام گذاری کنید، سپس به آن ىا بگویید: “هرگاه من یک کلمه را بر زبان آوردم، مخالف آن کلمه باید دست راست خود را بلند کند یا چشم چپ خود را ببندد و … ” به عنوان نمونه: دوست با دشمن – کوتاه با بلند – شب با روز – کوچک با بزرگ – سرد با گرم – و … 9⃣ بازی آموزشی بشنو و جواب بده بچه های کلاس خود را به دو گروه تقسیم کنید. کلمات فارسی را برای آن ها بخوانید. از گروه اول بخواهید هر گاه اسم یک “جاندار” را شنیدند آن را تکرار کنند و دسته دوم از دانش آموزان هرگاه اسم یک “رنگ” را شنیدند آن را تکرار کنند و اگر کلمه ای نه جاندار بود و نه رنگ، ىر دو گروه سکوت نمایند. به عنوان مثال: آهو – سیب – بابا – مادر – برف – زرد – شیر – بنفش – قرمز – کبوتر – سنگ – لیوان – سفید – اردک – مرغ – ماشین – قهوه ای – سیاه – کوه – آفتاب – خروس – نارنجی 🔟 بازی آموزشی: تکمیل تصاویر وسایل: تاس دوسری از یک عکس در این بازی تصویری( نقشه همسایگان ایران - قسمت های یک گیاه و….) رابه چند قسمت و هر قسمت را با یک عدد شماره گذاری می کنیم وبرای تکمیل یک ترتیب را در نظر می گیریم مثلاً ۱- ریشه ۲- ساقه ۳- برگ ۴- میوه پس از این کار سوالی طرح می شود که باید پاسخ داده شود. در صورت پاسخ درست دادن تاس را می اندازیم باید عدد ظاهر شده یک ۱ باشد در غیر این صورت نوبت گروه بعدی می شود به همین صورت گروه یا فردی که زودتر ترتیب ها را انجام دهد برنده است. کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
مقاله ی کسر.pdf
10.34M
🔵 مقاله ی کسر اصلاحیه ی جدید ۱۴۰۱ ♦️شامل توضیحاتی در مورد کسرها ♦️ کسر بین دو کسر ♦️و حل مسائل تقسیم کسر به روش های ◀️ تکنیکی و فرایندی و ◀️ با رسم شکل و ◀️ با کمک محور ♦️ ضرب کسر 🔲 تفاوت این دو عملیات ♦️ توضیحاتی در مورد جمع و تفریق کسر روی محور ♦️ مسئله ی کسرها کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
✔️ زنگ روانشناسی ✅ این ۵ جمله رابه خاطر بسپارید : ١- هر چالشی فرصتی برای رشد و پیشرفت است. ٢- شما نتیجه افکاری هستید که تا کنون داشته اید. ٣- اگر به همان عادت های قدیمی ادامه دهید،زندگی تان بهتر از این نخواهد شد. ٤-تا زمانی که دیگران را مسبب ناکامی های خود بدانید، هرگز موفق نخواهید شد. ٥- اگر می خواهید بهترین ها را دریافت کنید،باید باور داشته باشید که سزاوار بهترین ها هستید. کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
🛑مراحل روش چند حسی فرنالد👇👇👇 ✅ مرحله۱. معلم لغت را روی تابلو یا كاغذ می نویسد، كودك با چشم لغت را ردیابی می كند، بعد آنرا با تماس نوك انگشتانش ردیابی می كند و هر قسمت از آن را ردیابی كرد می گوید. این كار آنقدر تكرار می شود تا كودك بتواند لغت را بدون نگاه كردن به اصل آن بنویسد. به عبارت دیگر، كودك به طور كامل و یكپارچه به لغت نگاه می كند، نام آنرا می گوید و بعد آنرا پاك می كند یا به كناری می گذارد و كودك آنرا با استفاده از حافظه اش می نویسد. در فرایند خواندن كلمات و عبارت ها حافظه بینایی آموزش می بیند. آنگاه كودك لغت را در متن داستانی كه از تجربیاتش گرفته شده، می نویسد. سرانجام داستان تایپ می شود و كودك داستان تایپ شده را می خواند.   ✅ مرحله۲. هنگامی كودك به این مرحله می رسد كه دیگر نیازی به ردیابی لغات جدید ندارد. دراین مرحله دانش آموزان قادر هستند لغات را بوسیله ی خود لغات، هنگامیكه معلم آنها را می نویسد یاد بگیرند. آنها به نوشتن لغات با استفاده از حافظه و خواندن متن تایپ شده آنچه نوشته اند ادامه دهند. ✅ مرحله۳. در این مرحله دانش آموز لغات چاپی را اول برای خود تكرار می كند سپس آنها را می نویسد و بدین ترتیب آنها را یاد می گیرد. حالا كودك یاد گرفته مستقیماً از طریق لغات چاپ شده آنها را یاد بگیرد. بسیاری از كودكان سرانجام توانایی عطف توجه اجمالی به یك لغت، تكرار آن  یك یا دو بار برای خودشان و سپس نوشتن آن بدون نگاه به مدل اصلی را پیدا می كنند. به عبارت دیگر آنها حافظه بینایی برای لغات را بهبود و تكامل بخشیده اند. در این مرحله كتابهایی به آنها معرفی می شود. ✅ مرحله۴. در این مرحله كودک قادر است لغات جدید را بخاطر شباهت آنها به لغاتی كه قبلا یاد گرفته شناسایی كند. حالا كودك به مرحله ی تعمیم لغات شناخته شده به لغات جدید رسیده است. معلم مواد خواندنی كافی برای كودك فراهم می كند تا او بتواند مفاهیم لازم برای باز شناسی لغات جدید را ایجاد كند، ایجاد و تكمیل یك خزانه ی لغت خواندن و درك و فهم معنی گروهای لغات هنگام خواندن هر متن جدید از ویژگیهای این مرحله هستند. کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
✔️ جالب ⬅️ این تشکیلات نمکی فوق العاده زیبا و باورنکردنی در جنوب، جنوب غربی و مرکزی ایران خودمونه. بهترین نمونه ها تو کوه های زاگرس یافت میشه که موازی با سواحل خلیج فارس هستن. کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
✅ کاربرگ_فارسی پایه اول ✅ تلفیق فارسی و ریاضی کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
✅ روانخوانی نشانه یـ ی ✅ فارسی پایه اول کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
✔️ جالب ⬅️ می‌دونستيد يه زمانى مردم از راديو نفتى استفاده ميكردن؟! برق این رادیو بوسیله چراغ نفتی کنار آن تأمین میشد و علاوه بر آن شبها نور هم داشت! نفت در چراغ نفتى ريخته ميشد و حرارت آن بوسيله پره ها به الكتريسيته تبديل شده و راديو روشن ميشد! کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
✅ متن روانخوانی ✅ فارسی پایه اول کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
✅ کاربرگ ریاضی ✅ پایه اول دبستان کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98