طرح مهمانی در مهمانی
محور مهمانی:🌙مهمانی خدا🌙
استان:آذربایجان غربی
شهرستان:پلدشت
دبستان:قدس ۲شهرک ارس
مدیریت:خانم اسماعیل زاده
معلم راهنما:خانم شکوری
نام دانش آموز:ستایش کاظمی
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
🌹راههایی برای تقویت املای دانش آموزان🌹
روش های تقویت املا
چگونه املا دانش آموزان به خصوص کلاس اولی ها را تقویت کنیم
مقطع ابتدايي زير بناي مقاطع ديگر تحصيلي مي باشد و در مقطع ابتدايي نيز پايه اول اساس پايه هاي ديگر مي باشد و هر چقدر دانش آموزان در اين پايه بهتر آموزش ببينند در پايه هاي ديگر راحت تر هستند.
تقویت املا دانش آموزان:
در پايه اول دو درس رياضی و فارسی ( قرائت فارسی و املای فارسی کليدی هستند و بيشترين ساعات به اين دو درس اختصاص می يابد و از بين دو درس ذکر شده درس فارسی از اهميت دو چندانی برخوردار می باشد. به طوری که بدون يادگيری درس فارسی ، يادگيری دروس ديگر تقريبا غير ممکن می باشد.
املا مهارت اساسی است که هر کودک برای نوشتن موفقیت آمیز باید آن را بیاموزد. در اینجا چند نکته و فعالیت برای تقویت مهارت املا نوشتن دانش آموزان آورده شده است.
بازی برای تقویت املا کلاس اول
• آگاهی واج شناختی را توسعه دهید
آگاهی واجی زمانی است که کودک قادر به شناختن و تشخیص اصوات در کلمات است و سپس این اصوات را به صورت چاپی برمیگرداند. هنگامی که دانش آموزی می تواند این کار را انجام دهد ، املا نوشتن و خواندن بسیار راحت تر خواهد بود. فعالیت کاملی که به رشد آگاهی واج شناختی کمک می کند آموزش قافیه است. همانطور که می خوانید ، به قافیه ها اشاره کنید و به طور متناوب متوقف شوید و از دانش آموزان بخواهید که حدس بزنند چه کلمه ای در قافیه قرار دارد. این به دانش آموزان کمک می کند مهارت های آگاهی واج شناختی خود را توسعه دهند که به آنها کمک می کند تا املا را یاد بگیرند.
• الگوهای املا را بیاموزید
برای دانش آموزان مهم است که الگوهای املایی متداول را یاد بگیرند و تمرین کنند. هنگامی که دانش آموزان این الگوها را یاد بگیرند ، به آنها کمک می کند تا در هجی سازی موفقیت کسب کنند. با بازخوانی یک کتاب و درخواست از دانش آموزان برای یافتن الگوی هجی در داستان ، الگوها را با هم کاوش کنید. فعالیت های مختلفی وجود دارد که به دانش آموزان کمک می کند تا الگوهای هجی راتشخیص دهند
• تمرین هجی کردن کلمات
موثرترین راه برای مهارتهای املایی برای دانش آموزان این است که دانش آموزان کلمات هجی خود را تمرین کنند. هر هفته از دانش آموزان بخواهید هر كدام حداقل پنج بار كلمات هجی خود را بنویسند. نوشتن مکرر این کلمات به دانش آموزان در ایجاد دانش ، تقویت یادگیری و رشد مهارت های املایی کمک می کند.
• بازی حافظه املا را انجام دهید
ابتدا فلش کارت هایی را ایجاد کنید که روی هر کارت یک کلمه داشته باشند. می توانید از لیست املایی فرزندتان
استفاده کنید ، یا لیست خود را ایجاد کنید. از کودک خود بخواهید کارت انتخاب کند ، کلمه را با صدای بلند بخواند و هر یک از حروف کلمه را بگوید. سپس ، از او بخواهید کارت را رو به پایین قرار دهد و کلمه را روی یک کاغذ بنویسد.
• بلند خواندن یک کلمه
یک کلمه را با صدای بلند به فرزند خود بگویید ، از او بخواهید آن را برای شما تکرار کند و سپس آنچه را که شنیده است بنویسید. برای كودكان كوچكتر ، سعی كنید به كلماتی كه هنگام شنیدن شنیده می شوند ، پایبند باشید. برای کودکان بزرگتر کلمات پیچیده تری را وارد کنید که نوشتن آنها کمی دشوارتر است.
• ایجاد یک معما
یک کلمه را روی کاغذ بنویسید و حروف را به حروف جدا ببرید و حروف را مخلوط کرده و از کودک بخواهید کلمه را هجی کند و کنار هم بچیند.
راهکارهای تقویت املا
• نوشتن رنگین کمانی را امتحان کنید
از کودک خود بخواهید کلمات را با استفاده از قلم ، مداد یا مداد رنگی متفاوت برای هر حرف بنویسد. سپس از فرزند خود بخواهید با استفاده از رنگی متفاوت برای هر کلمه ، همان کلمات را بنویسد. این فعالیت تشویق می کند تا یاد بگیرید که چگونه حروف با هم کار می کنند تا کلمات کامل را تشکیل دهند.
• دیدن، نوشتن و به خاطر سپردن
روی یک کاغذ سه ستون ایجاد کنید. یک ستون را "دیدن" ، یک "کپی" و دیگری "به خاطر بسپار" نامگذاری کنید می توانید این لیست را با استفاده از کلمات املای فرزند خود ایجاد کنید، در ستون اول لیست کلمات را بنویسید. از کودک خود بخواهید کلماتی را که نوشته اید نگاه کن
د ، سپس آنها را در ستون بعدی کپی کنید. در آخر ، دو ستون اول را با یک صفحه کاغذ بپوشانید و از فرزند خود بخواهید که کلمه را در ستون سوم از روی حافظه خود بنویسد.
• املای پله ای را امتحان کنید
از کودک خود بخواهید کلمات را به صورت پلکانی بنویسد. با حرف اول کلمه در یک خط شروع کنید ، یک حرف دیگر در سطر بعدی اضافه کنید و تا کامل شدن کلمه ادامه دهید.
به عنوان مثال:
ن
نو
نوش
نوشت
نوشتن
• کلمات کلیدی درست کنید
یک کلمه کلیدی برای کودک بنویسید و روی کفگیر آشپزخانه یا ... بچسبانید از کودک بخواهید
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
ادامه👆👆👆
که در کتاب
، مجله و ... را جستجو کند و کلمه کلیدی مورد نظر شما را پیدا کند. این فعالیت خواندن ، شناسایی کلمه و حافظه املایی کودک را تشویق می کند .
• جاهای خالی را پر کنید
لیستی از کلمات را روی یک قطعه کاغذ ایجاد کنید و برخی از حروف را کلمات را خالی بگذارید. از کودک خود بخواهید کلمات را بخواند و جاهای خالی را پر کند. اگر کودک شما برای شناسایی کلمه نیاز به کمک دارد، سعی کنید یک تصویر ساده در کنار کلمه ترسیم کنید یا یک سری حروف را برای راهنمایی در پایین صفحه قرار دهید.
نکته آخر
با استفاده از برخی از پیشنهادهای بالا در یادگیری املا فرزند خود در خانه خلاقیت و تنوع ایجاد کنید. انجام فعالیت های متنوع با کودک به او کمک می کند تا به یادگیری سرگرم شود و مهارت های املایی خود را نیز بالا ببرد.
به یاد داشته باشید: مهارت های املایی خوب به مهارت خواندن بهتر تبدیل می شوند!
✅ پایه اول
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
5.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
به نام خدا
طرح: مهمانی در مهمانی
محور مهمانی: مهمانی خدا
استان : آذربایجان غربی
شهرستان: سلماس
شهر/ روستا: تازه شهر
مدرسه: حجاب
مدیر: خانم اکرم مسلمی
آموزگار: خانم لایه غنایی
دانش آموز: عسل آزاددوست
پایه تحصیلی: دوم دبستان
سال تحصیلی: ۱۴۰۱/۱۴۰۲
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
نام دانش آموز احسان قادری
مهمانی در بهار
نام مدیر .زهرا رستمی
نام مربی :زهرا اسمعیل پور
مدرسه پیش دبستانی رها
روستای سیلاب
۱۴۰۱_۱۴۰۲
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
نام دانش آموز :سالار خانی
نام مدیر :زهرا رستمی
نام مربی :زهرا اسمعیل پور
مدرسه پیش دبستانی رها
روستای سیلاب
۱۴۰۱_۱۴۰۲
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
«بسم الله الرحمن الرحیم»
نوع طرح: مهمانی در مهمانی خدا
دانش آموز: کیمیا خلیلی
مدرسه: خدیجه کبری
مدیر: خانم رقیه ماکوئی
معلم: خانم فاطمه حسین پور
استان: آذربایجان غربی
شهر: سلماس روستا: سیلاب
تاریخ: 1402/1/9
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
طرح : مهمانی در مهمانی
نام و نام خانوادگی : کیانا محمدی
مدیر:رقیه ماکوئی
معلم:فاطمه حسین پور
مدرسه : خدیجه کبری
شهرستان : سلماس
استان: آذر بایجان غربی
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
✨ ﷽✨
طرح#مهمانی_ در_مهمانی
محور مهمانی:مهمانی بهار
استان:آذربایجان غربی
شهر/روستا: سلماس/ریک آباد
نام مدرسه:۲۲بهمن
💠 مدیر : لیلا قلی زاده
💠آموزگار : سمیرا محمد یار
💠دانش آموز:یسنا رضایی
پایه:پنجم
📙✏️سال تحصیلی: ۱۴۰۲_۱۴۰۱
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
@kelaspanj کانال.pdf
2.24M
#جزوه تمرینات دوره ای
#ریاضی شامل ۱۰ صفحه تمرین متنوع
#پنجم_دبستان 🍃
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
4_5924731248223192299.pdf
646.1K
کاربرگ زاویه ونیمسازبا پاسخ
✅کاربرگ های تمرینی
✅فقط برای #تمرین
✅تمرین منزل و مدرسه
#پنجم_دبستان
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98