فلش کارت نشانه ح
فارسی پایه اول
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
داستان نشانه ی (ح)
در شهرک الفبا دختر خاله ها از هر خانواده ای جمع شده بودند
(جـ ج ) و(چـ چ)و(خـ خ)
اخه قرار بود دختر خاله ها ی چهارم شون یعنی (حـ غیر اخر ح اخر) رو ببینندکه تازه به دنیای الفبا اومده بود، این دختر خاله ها شکل ظاهری شون تقریبا شبیه هم بود حالا یکی شون بالای ابرو خال داشت ویکی پایین ویکی هم روی صورت.
صداهاشون هیچ شباهتی باهم نداشت خونه های همه شون هم تو شهرک الفبا کنار هم ودر یک ردیف بود (حـ غیر اخر ح اخر) شبیه دختر خاله هاشون بودند اما هیچ خال یا نقطه ای روی سرو ابروشون نداشتند وصدا شون هم شبیه دختر خاله ها شون نبود.صدای این دوخواهر قبلا تو شهرک البفا اومده بود صداشون مثل چهار برادر (هـ ـهـ ـه ه ) بود اما جدای از این چهار نشانه بودند کلمات این چهار نشانه برای همه افراد شهرک الفبا مشخص شده بود.
خانه ی (حـ ح ) بین خانه ی (جـ ج) و(خـ خ)بود وکلماتی که این دو نشانه می ساختند
مثل:حلزون حوله حلوا احساس صبح ناراحت استراحت حالا و.....بود اسم خاصی هم ندارند فقط باهمون صدای (ح)شناخته میشن وشما بچه های عزیز باید دقت نظر داشته باشید که کلماتی که با (حـ غیر اخر ح اخر )نوشته میشن روبا نشانه ی (ه)اشتباه نگیرین.
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
#افزایش دامنه #توجه در کودکان
👌بر اساس برخی از بررسی ها ۵۰ تا ۸۰ درصد کودکان با اختلالات #بیش_فعالی و #کمبود_توجه دارای مشکلات ویژه یادگیری می باشند
👌بنابراین عمل به توصیه های ذیل می تواند در این خصوص راهگشا باشد👇👇
۱- بازی #مارپیچ یا هزار راه بر روی کاغذ و یافتن راه خروج از آن توسط دانش آموز.
۲- استفاده از #پازل های مختلف.
۳- از دانش آموز خواسته شود چشمانش را ببندد و یک شکل هندسی در ذهنش #مجسم کند و سپس آن را بر روی کاغذ بکشد و در مرحله بعدی با #چشمان بسته، شکل پیچیده تری را نیز بر روی کاغذ طراحی نماید.
۴- یک #لیوان سر خالی از آب را انتخاب کرده و از دانش آموز خواسته شود که درون آن تعدادی سکه بیندازد، طوری که آب سر ریز نشود. در مرتبه بعد به تعداد سکه ها اضافه شود و می بایست طوری سکه ها را در آب بریزد که آب سر نرود! می توان به جای سکه از میخ ریزه هم استفاده نمود.
۵- پیدا کردن اشیاء #مشترک و #متفاوت در تصاویر .
۶- #پیدا نمودن شکل مورد نظر در میان اشکال مختلف در یک تصویر.
۷- ظرفی از #حبوبات را تهیه کرده و از دانش آموز خواسته شود تا یکی از انواع آن را جدا کند. در مرحله های بعد خواهان جمع آوری حبوبات ریزتر شوید و با کرومتر میزان زمان و سرعت #جداسازی حبوبات و خطاهای آن ها را یادداشت نمایید.
۸- از دانش آموز خواسته شود که ده خط یازده سانتی متری رو ی کاغذ بکشد و با #قیچی دقیقا روی خطوط را بچیند. زمان یادداشت شود. هر روز یک خط به خطوط #اضافه شود تا روز دهم به بیست خط رسیده با همان زمان روز اول.
۹- دو تصویر که #مشابه هم هستند اما در یک یا چند مورد جزئی با هم اختلاف دارند، به دانش آموز نشان داده و از او خواسته شود تا تفاوتها و تشابهات تصاویر را پیدا کند.
۱۰- #عواقب بی دقتی را به این دانش آموزان متذکر شوید به عنوان مثال؛ پلاک منزل مان ۱۲ است اگر ۱۳ بنویسیم نامه به در خانه مان می آید؟
۱۱- به این کودکان رویکردهای شناختی را آموزش بدهیم به عنوان مثال #اول ببین، بعد بشنو، سپس #فکر کن و در آخر انجام بده!
۱۲- هر فعالیتی که #هماهنگی چشم و دست در آن لحاظ شده باشد؛ مانند بازی دارت، تیله بازی ، ….برای این کودکان در نظر گرفته شود.
⬅️ ارسالی از : سرکارخانم زهرا دالوند
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
21.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅مراسم میلاد حضرت مهدی (عج)
✅دبستان خدیجه کبری سیلاب
✅ مدیر: خانم رقیه ماکویی
✅مربی: پرورشی لیدا قادری
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
1_3836758723.pdf
297.7K
✅ نمونه آزمون جامع پایه ششم
✅ دروس علوم _ ریاضی _ فارسی _ مطالعات
🛑 ارسالی از همکار عزیزمان آقای محمدرضا اکبری
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
برنامه درسی فروردین ماه.pdf
356.8K
✅ برنامه پیشنهادی تثبیت یادگیری
✅ پایه ششم برای عید نوروز
🛑 ارسالی از همکار عزیزمان آقای محمدرضا اکبری
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
🛑 نکات ایمنی در چهارشنبه سوری
#چهارشنبه_سوری
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98