💠 استخدام در شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران سال 1402
🔸شرکت تامین نیروی انسانی و موسسه آموزشی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به منظور آموزش و تربیت نیروی متخصص کادر افسری کشتیهای اقیانوسپیما از دارندگان مدارک ذیل جهت تحصیل و جذب در دورههای تخصصی افسر مهندس الکترونیک کشتی (ورودی لیسانس) و افسر مهندس سومی نامحدود(ورودی لیسانس) دعوت بعمل میآورد.
🔸شرایط
🔸مقطع تحصیلی:کارشناسی
🔸رشته تحصیلی: لیسانس مکانیک (کلیه گرایشها و تکنولوژی ، مهندسی کشتی ، مهندسی کشتی سازی ، مهندسی معماری و سازه کشتی ، مهندسی دریا ،مهندسی خودرو)، لیسانس برق (گرایشهای مخابرات،الکترونیک،قدرت و کنترل)
🔸ديد چشم 8/10 (بدون عينك) و نداشتن كوررنگي و پاهای پرانتزی
🔸قد: حداقل قد 165 سانتيمتر.
🔸حداقل نمره 13 معدل کل لیسانس
🔸دارا بودن حداکثر 30 سال سن .
🔸جنسیت: آقا
🔸مهلت ثبت نام: تا 24 تیر 1402
🔸دریافت کارت آزمون: 26 تیر 1402
🔸زمان برگزاری آزمون: 29 تیر 1402
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
راهکارهایی برای تقویت " هوش #کلامی" کودک
☘️ راهکار #اول:
🍁 می توانید با گفتن لطیفه، چیستان ذهن کودک رو به چالشی شیرین دعوت کنید.
خواندن کتاب های لطیفه مختص سن کودک نیز لذت بخش هست.
☘️ راهکار #دوم:
🍁 خواندن ، نوشتن و داستان تعریف کردن هست.به کودکتان درست کردن کتاب داستان را پیشنهاد بدهید.کودکان کم سن می توانند نقاشی کنند و داستان را برای شما بگویند و شما در کتاب داستان شان بنویسید. یا قصه ای از خود بسازند.کودک در حین ساخت قصه از کلمات متفاوتی بهره می برد و این خود راهکار موثری در شناخت زبان هست.
☘️ راهکار #سوم:
🍁 بازی با کلمات هست.بازی های زیادی در این زمینه هست که می توانید با جستجو در اینترنت بیابید و با لذت و هیجان با کودک تان شریک شوید در چشیدن طعم خوش گفتگویی هدفمند!
☘️ راهکار #چهارم :
🍁 همراه با کودک یک مشاهده ساده علمی انجام داده و از کودک تان بخواهید مشاهده اش را وصف کرده و یادداشت نماید
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
🟠چگونه طرح درس روزانه بنویسیم ؟
10 گام اساسی برای نوشتن طرح درس روزانه
1️⃣گام اول؛ تعیین مشخصات کلی
در طرح درس روزانه ابتدا باید نام درس، موضوع درس، مدت جلسهها، شماره طرح درس، نام مدرسه، تعداد دانشآموزان، کلاس و دوره تحصیلی، نام معلم و تاریخ در بالای صفحه کاربرگ طرح درس نوشته شود.
2️⃣گام دوم؛ مشخص کردن اهداف کلی، جزئی و رفتاری
یک معلم آگاه هدفهای کلی و رفتاری موضوعی که قصد تدریس آن را دارد، مشخص مینماید.
🟥اهداف کلی: هدف کلی در روند آموزش روزانه وضعیت فراگیر دانشآموزان را پس از دریافت یک عمل آموزشی توصیف میکند. به عبارت دیگر، هدفهای کلی آموزش روزانه حاوی نتایجی هستند که معلم در نتیجه ارائه آموزشی به دانشآموزان و انجام فعالیتهای مورد نیاز جهت درک بهتر مطالب، از آنها انتظار دارد.
🟪اهداف جزئی: هدفهای جزئی شامل تعیین اهداف سطح پایینتر و جزئیتری در رابطه با قابلیتهایی هستند که فراگیران پس از گذراندن مجموعهای از تجارب یادگیری کسب میکنند. در واقع، توضیح و تقسیم مراحل رسیدن به نتایج اهداف کلی، شامل اهداف جزئی میشوند.
🟩اهداف رفتاری: پس از مشخص نمودن اهداف کلی و تجزیه آن به اهداف جزئی، اهداف رفتاری مطرح میشوند. هدفهای رفتاری عبارتند از اعمال، رفتارها، حرکات و آثاری که قابل مشاهده، شنیدن، لمس و سنجش هستند. این قبیل اهداف مشخص میسازند که دانشآموزان به هدفهای کلی رسیدهاند. برای طرح هدفهای رفتاری رعایت چهار ویژگی مخاطب شامل افعال رفتاری، شرایط و معیار و کشش آنان ضروری میباشد.
3️⃣گام سوم؛ تعیین و تأمین ابزارهای آموزشی مورد نیاز
انتخاب منابع آموزشی مناسب منجر به آموزش مؤثرتر دانشآموزان میشود. به علاوه، باید توجه داشته باشید که از یک ابزار آموزشی نمیتوان در همه موقعیتهای تدریس استفاده کرد. به عبارت دیگر، هر موقعیت آموزشی ابزار و منابع خاص خود را طلب میکند. بدون توجه به قابلیتهای ابزارهای آموزشی در موقعیتهای مختلف نیز نمیتوان از آنها استفاده مناسبی به عمل آورد.
🔶بنابراین برای شناسایی یک ابزار مناسب، ابتدا باید به چند پرسش پاسخ دهید. این پرسشها عبارتند از:
🟢هدف از ایجاد ارتباط چیست؟
چه کسی میخواهد ارتباط برقرار کند و چه ویژگیهایی دارد؟
مخاطب ارتباط کیست؟
چه میزان پذیرش دارد؟
ویژگیهای او چیست؟
شرایط زمانی و مکانی برقراری ارتباط چیست؟
برای انجام این کار چه امکاناتی وجود دارد؟
به طور کلی، عوامل مؤثر در انتخاب منابع و ابزارهای آموزشی مناسب عبارتند از نوع هدفهای آموزشی، ویژگیهای مخاطبان، روشهای فنون آموزشی، قابلیت رسانه برای انتقال پیام مورد نظر، جذابیت رسانه، کیفیت فنی هنری، اقتصادی بودن، عملی بودن و سهولت کاربرد ابزار مورد نظر.
🟠تعیین مخاطب هدف
4️⃣گام چهارم؛ انتخاب روش تدریس مناسب
گام بعدی برای نوشتن طرح درس روزانه انتخاب روش تدریس مناسب است. با پیشرفت علوم و فنون و پیچیده شدن جوامع بشری، نیازهای فردی و اجتماعی بشر نیز پیچیدهتر میشود و برای ارضای نیازهای پیچیده احتیاج به علوم و فنون پیچیدهتر میباشد. کسب علم نیز در سایه بهکارگیری روشهای مفید، مؤثر، جدید و کارآمد در آموزش امکانپذیر است. به همین دلیل به منظور نیل به اهداف آموزشی تعیین شده، بهرهگیری از روشهای تدریس، الگوهای تدریس متناسب با هدفهای درس و نوع مطالب، نوع کلاس، تعداد دانشآموزان و غیره روشها و الگوهای خاصی مورد استفاده قرار میگیرد.
5️⃣گام پنجم؛ بررسی نکاتی پیش از شروع درس
هر معلمی قبل از شروع درس باید از حضور دانشآموزان آگاهی حاصل کند. همچنین مطمئن شود که آنان از سلامت روحی و جسمی برای شروع درس برخوردار هستند؛ زیرا دانشآموزان باید در آغاز درس احساس آرامش نمایند و مشتاقانه منتظر یاد گرفتن درس جدید باشند. به علاوه، پیش از شروع درس جدید، اگر از قبل تکلیفی برای دانشآموزان تعیین کردهاید، آنها را بررسی کرده و برنامههای دیگر را متناسب با کشش دانشآموزان انجام دهید.
البته باید توجه داشته باشید که کارهای قبل از شروع درس نباید زیاد طول بکشد؛ زیرا طولانی شدن این مرحله از شور و شوق اولیه فراگیران میکاهد.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
📌شهریه مقطع دکتری دانشگاه غیرانتفاعی علم و فرهنگ در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ اعلام شد
مطابق اطلاعیه این دانشگاه، میزان شهریه مقطع دکتری دانشگاه علم و فرهنگ در سال ۱۴۰۲ به شرح جدول فوق است
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
آدرس خانه های معلم کشور.pdf
1.03M
👆👆👆👆
آدرس و شماره تلفن خانه معلم های سراسر کشور
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
💢چگونه کارت ورود به جلسه را دریافت کنیم؟
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
💢چند سوال در خصوص سامانه سجفا
▫️یکی از سامانه های مختص آموزش و پرورش خراسان رضوی سامانه سجفا به آدرس sajfa.Razaviedu.ir است که نقل و انتقالات درون استانی، ارزشیابی سالانه و ساماندهی نیروی انسانی از طریق آن صورت میگیرد
▫️اشکالات متعدد این سامانه در چند روز اخیر موجب دردسرهای فراوان برای کاربران خصوصا در فصل نقل و انتقالات شده است.
✍در خصوص این سامانه چند سوال مطرح است:
۱. طراح این سامانه کدام شرکت است و بر اساس کدام مناقصه انتخاب شده است؟
۲. این سامانه مجوزهای امنیتی را از کدام مرکز یا آزمایشگاه گرفته است؟
۳. چرا سامانه تا روز گذشته با اینترنت همراه اول و برخی سرویس دهنده های اینترنتی در دسترس نبود و هم اکنون نیز فقط با آی پی امکان دسترسی به آن فراهم است؟
۴. چرا سامانه فقط در بستر اینترانت در دسترس است و دسترسی به آن از طریق اینترنت امکان پذیر نیست؟
۵. چرا دیتابیس برخی پرسنل در این سامانه آپدیت نیست و اطلاعات پرسنلی برخی افراد قدیمی است؟
۶. چرا در چند روز گذشته امکان بارگذاری فایل های مورد نیاز برای نقل و انتقالات حتی با کمترین حجم هم فراهم نیست؟
۷. چرا برای ورود برخی افراد خطای احراز هویت ظاهر میشود و این خطا هم رفع نمیشود؟
۸. چرا بجای استفاده از سامانه کشوری نقل و انتقالات از این سامانه پر از اشکال استفاده می شود؟
➖➖➖➖➖➖➖➖
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
🌸ضعف ها با احتیاط لازم🌸
🔸آنچه در اینجا قابل اشاره است و می توان از حدود و ثغور آن، تصویری قابل مشاهده ارائه داد، این است که عدم تحقق هر هدف و انتظار کلی آموزشی را، به عنوان یک ضعف یادگیری دانش آموز، می توان در نظر گرفت.
🔹در این خصوص معلم وظیفه دارد، علاوه بر بزرگ نمایی عالمانه ی قوت های دانش آموز، به ضعف های یادگیری دانش آموز نیز، در گزارش پیشرفت تحصیلی- تربیتی اشاره نماید. بی تردید در این انعکاس، احتیاط شرط لازم و بایسته است.
🔸وقتی ادعا می شود که ارزشیابی کیفی- توصیفی، در جریان یادگیری ، جهت گیری درمانی دارد، این بدان معناست که معلم وظیفه دارد با تفسیر درست عملکرد دانش آموز، خطاهای یادگیری او را بتواند بشناسد، بیابد و اصلاح نماید.
بیان نمودن آن ها نیز، بی تردید نیاز به آموزش، تمرین و ممارست دارد.
🔹مثلا می توانیم به جای « بد نوشته ای» بگوییم « خوب ننوشته ای» یا به جای «متنفرم» بگوییم «دوست ندارم» و...
این ها همان احتیاط و ظرافت هایی است که در بیان ضعف ها مد نظر باید باشد؛ لذا انتظار است هر معلمی در هر بازخورد، چه فرایندی و چه پایانی، وقتی به ضعف های یادگیری اشاره دارد، همه ی جوانب شخصیتی دانش آموز را نیز، مد نظر قرار دهد.
#بازخورد_نقاط_مثبت
#ارزشیابی_توصیفی
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
✅چگونه دانش آموز تنبل و ضعیف را به دانش آموز زرنگ و قوی تبدیل کنیم؟
✨به نقاط قوت و ضعف هر یک از دانش آموزان خود توجه کنید و به نقاط قوت آنها پاداش داده و نقاط ضعف آنها را تقویت کنید.
✨اطمینان حاصل کنید، که دانش آموزان قادر به درک ارتباط مباحث درسی با محیط اطرافشان هستند.
✨در رفتار با کودک تنبل او را تشویق کنید تا نظرات خود را بیان کند، حتی اگر نادرست باشد. چرا که شما هرگز نمی دانید که دانش آموزان کدام مبحث را به خوبی درک نکرده اند، مگر اینکه از آنها سوال بپرسید.
✨تکالیف و آزمون ها را در اسرع وقت تصحیح کنید و به دانش آموزان بازگردانید تا با بررسی بازخورد شما به اشتباهات خود پی ببرند.
✨زمانی که احساس کردید، دانش آموزان خسته شده اند و درک مطالب برای آنها ممکن نیست، در حدود 15 تا 20 دقیقه به آنها زمان استراحت بدهید.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
✍سوال پر تکرار
💢💢آیا آزمون مربی پرورشی برگزار خواهد شد و چه منابعی باید مطالعه شود؟
✅ دوستان باید بگم بله آزمون برای جذب مربی پرورشی برگزار خواهد شد.
به احتمال زیاد حیطه عمومی و اختصاصی مشترک با آزمون آموزگاری و دبیری خواهد بود،
❇️ پس کسانیکه بنا به دلایلی موفق به ثبت نام آزمون دبیری نشدند از امروز میتوانند حیطه عمومی و اختصاصی را مطالعه و برای آزمون مربی پرورشی آماده شوند.
❇️زمان انتشار دفترچه به احتمال زیاد بعد از برگزاری آزمون دبیری باشد.
➖➖➖➖➖➖➖➖
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
🔻امکان ثبتنام و تمدید گذرنامه بهصورت اینترنتی فراهم شد
🔸سخنگوی فرماندهی انتظامی کشور: متقاضیان با نصب نرمافزار «پلیس من» میتوانند کمتر از یک هفته گذرنامه خود را درب منزل دریافت کنند.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
🔴 آصفری : تبعیض و بی عدالتی در پرداخت حقوق شاغلین و بازنشستگان یک فساد روشن است
محمد آصفری نماینده مردم شریف اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت :شرایط اقتصادی مردم خوب نیست ، تفاوت بسیار زیاد بین حقوق ها یک بی عدالتی است ، مبارزه با فساد فقط دستگیری مفسدان اقتصادی نیست.
تبعیض و بی عدالتی در پرداخت حقوق شاغلین و بازنشستگان یک فساد روشن است ، باید در برنامه هفتم این تبعیض راکم کنیم و باید این بی عدالتی را از میان برداریم.
بطور مثال، در یک سازمان ، یک اداره و یک دفتر چهار کارمند مشغول کار هستند که به ازای آنها سه تا چهار نوع پرداخت حقوق وجود دارد، در حالی که هر چهار نفر به یک اندازه کار میکنند. این رفتارها روحیه کار را از انسان میگیرد.
بعضی ازحقوق بگیران و مستمری بگیران ، دهم هر ماه که میشود حقوقشان خرج شده و بیست روز بعد را با مشکل می گذرانند...
➖➖➖➖➖➖➖➖
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98