نیاز به جذب نیرو در تکمیل ظرفیت
معاون حقوقی و پارلمانی وزیر آموزش و پرورش، افزود: امسال ردیف جذب ما برای آموزگار ابتدایی ۲۸ هزار و ۱۹۷ نفر بود که در مرحله مصاحبه هستند. . اما آیا برای مثال همه ۲۸ هزار و ۱۹۷ نفر جذب میشوند؟
حداقل ۸ هزار ردیف جذب نمیشوند. ایراد آن در دو چیز است. ما دو قانون برای جذب داریم که یکی از آن را مجلس نوشته است که طبق آن باید بومی گزینی کنیم. یک مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی هم داریم که طبق آن باید این امر را استانی برگزار کنیم. اگر استانی برگزار کنیم نمرات عالی تری جذب میشوند. از سازمان اداری و استخدامی انتظار داریم که برایمان تکمیل ظرفیت بگذارند.
➖➖➖➖➖➖➖➖
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
1_5192193286.pdf
14.13M
کتاب قرآن پایه پنجم
چاپ ۱۴۰۳-۱۴۰۲
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
1_5192187845.pdf
12.46M
کتاب هدیه پایه پنجم
چاپ ۱۴۰۳- ۱۴۰۲
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
1_5224126505.pdf
19.45M
کتاب مطالعات اجتماعی پایه پنجم
چاپ ۱۴۰۳- ۱۴۰۲
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
1_5189441140.pdf
21.3M
کتاب ریاضی پایه پنجم
چاپ ۱۴۰۳- ۱۴۰۲
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
تغييرات مطالعات پنجم ١٤٠٣-١٤٠٢🌸سوالات بعضی فعالیت ها حذف یا اضافه شدن
به فعالیت ص ۵، یک سوال در مورد حریم شخصی اضافه شده
ص ۱۱، به انتخاب درست فیلم ها و بازی های رایانه ای هم اشاره شده
ص ۱۳: استفاده از اینترنت برای همدردی و همدلی هنگام بروز حوادث، به موقعیت ها اضافه شده
درس ۴: یک سوال فعالیت برای( عضو مؤثر ) آمده
ص ۱۸: قوانین گروه های اینترنتی در فعالیت گنجانده شده
کاربرگه های هر فصل در پایان همان فصل آمده
ستون مربوط به جمعیت ایران در سال ۱۴۰۰ در نمودار ص ۲۴
در ص ۳۰، تصویر قنات
به فعالیت ص ۴۰ دو سوال اضافه شده
در فعالیت ص ۴۱، تأثیر استفاده از اینترنت در کاهش ترافیک و ...در یک سوال گنجانده شده
به فعالیت ص ۵۰، یک سوال اضافه شده
آمار و ارقام جدول ص ۶۶، بروزرسانی شده
ص ۸۱: جمعیت کره زمین بیش از ۸ میلیارد نفر
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
تقویت خلاقیت در ادبیات فارسی
برای افزایش خلاقیت دانش آموزان در درس ادبیات می توان کارهای زیر را انجام داد:
1-طراحی جدول کلمات متقاطع در رابطه با دروس مورد نظر
2- بازی واژگانی وگسترش گنجینه لغات وایجاد ذوق ادبی
3- تهیه کتاب داستانهای متفاوت مثلا با پارچه ،کلاژ، طرح سیب یا......
4 - نمایش رادیویی واجرای صداهای حاشیه ای
5- قصه سازی ،نقالی ونمایش عروسکی وپانتومیم و....
6 - نگارش خلاق واین که قاعده وقانون خاصی آموزش ندهیم تا هرکس آزادانه با سبک خودش بنویسد.
7- آموزش وندها و واژه سازی جدید وابتکاری وخوش ساخت
8- ساخت آهنگ جدید ومتنوع برای شعرها
9- آشنایی وکاربرد نثرهای زیبای ادبی در نوشته ها
10- نوشتن شعر های کتاب روی تخته و خالی گذاردن جای برخی از کلمه ها
وتغییر بعضی از واژه های آن مثلا به طنز
11- نقاشی خلاقانه برای هر درس کتاب یا هر انشا یا شعر وداستان ها.
12- انواع امتحان گرفتن مثلا اپن بوک یا مشورتی وبا تبادل نظر در گروه
13-تغییر زاویه دید مثلا از سوم شخص به اول شخص یا بالعکس (خود جایگزینی در داستان)
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
⚘⚘فعالیت هاے زنگ هنر درسه پایه چهارم ،پنجم ،ششم:
فعالیت
ارتباط با طبیعت (رفتن به پارڪ و برقرارے ارتباط حسے )
نقاشی
موضوع معین(حرکات ورزشے،مشاغل،موجودات عجیب و غریب و ترکیبے و...)
نقاشی گروهے براے داستان یا شعر(کتاب سازی)
طراحی حیوانات با کمڪ اشکال هندسی
چاپ دستے با مهرهاے دست ساز
کاردستی
ساختن شکل هاے متحرک(نقاشی متحرک)
کتاب سازے (ابتدا قصه و بعد نقاشے و سپس صحافے آنها)
ساختن مهر با سیب زمینے و...
شڪل سازے با وسایل دور ریختنی
ساختن طبل
حجم سازے با روشهاے ترکیبے یا انگشتے فتیله اے (کاربا گل رس)
رنگ آمیزے کارهاے گلی
تربیت شنوایی
آشنایے با ساز هاے کوبه اے یا ملے (نی،تار،سه تار،سنتور،کمانچه،دف و...)
تولیدصدابا طبل هاے دست ساز (استفاده از کاردستے هاے ساخته شده دانش آموزان.)
خواندن سرود جمهورے اسلامی
خواندن شعر و سرود همراه با ریتم خاص و مناسب
قصه گویی
قصه گویے همراه بااجراے نقش
کامل کردن قصه ے ناتمام (به صورت فے البداهه)
نوشتن قصه وخاطره (کتاب سازی)
تعریف خاطره همراه با اجراے نقش
نمایش
بازے (سوالهاے دقتے در مورد جزئیات)
بازی(تاریک و روشن)
بازی(انجام تخیلے کارهاے روزمره ساده)
بازی(گفت و گوهاے فے البداهه)
اجرای قصه به صورت نمایش
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
✅ یک معلم خوب
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
✅ عوامل_بی_انضباطی_دانش_آموزان
1- خستگی: گاهی اوقات خستگی و عدم تنوع برنامه موجب کسالت می شود. و دانش آموز را به بدرفتاری و عدم رعایت مقررات وادار می کند. و در مواردی که برنامه بیش از توانایی دانش آموز و یا خیلی ساده وابتدایی است خستگی ایجاد می کند.
2- بی محبتی وعدم توجه: نوجوانان علاقمند به توجه و محبت دیگران است و میخواهد به طریقی مورد توجه واقع شود درصورتی که با دقت در رعایت مقررات نتواند توجه بزرگترها را نسبت به خود جلب کند.اغلب متوسل به رفتار ناپسند میشود تا بدان طریق جلب توجه نماید.زیرا اغلب واکنش بزرگترها در برابر بی انضباطی دانش آموز با خشونت و توبیخ همراه است که آ ن هم نیز خود نوعی توجه محسوب می شود که از بی تفاوتی بهتر است
3- ضعف جسمانی: گاهی اوقات بی انضباطی و عدم رعایت مقررات از طرف دانش آموز ناشی از ضعف جسمانی اوست .زیرا دانش آموز ضعیف و ناتوان آستانه دقت و توجه شان کوتاه است به زودی خسته می شود و تحمل بسیاری از قوانین و مقررات را ندارد.
4- سرخوردگی: در مواردی که انجام به تکالیف مدرسه و یا بر آوردن تقاضاهای پدر و مادر بیش از حد توانایی نوجوان است و او نمی تواند خود را به سطح خواسته های آنها برساند با شکست مواجه می شود و احساس بی لیاقتی و در نتیجه سرخوردگی و سستی می کند و این سرخوردگی ها که اغلب به بی تفاوتی و عدم رعایت مقررات منتج می شود.
5 - مقررات بیجا و نامناسب: گاهی دیده می شود در بعضی از مدارس مقررات خشک و نابجایی حکمفرماست و اولیای مدارس نوجوانان را به انجام آن ملزم می کنند و اگر چنانچه مقررات صحیح و مناسب با توانایی جسمی و روانی دانش آموزان نباشد دیر یا زود فراموش می شود و مراعات نخواهد شد.
6- عدم ثبات در مقررات: گاهی اوقات بی انضباطی دانش آموزان به علت عدم ثبات در مقررات است. به این ترتیب که پدر و مادر و مربیان آموزشگاه مقرراتی را وضع می کنند ولی خود آنها را انجام نمی دهند. بدین ترتیب مقررات در نزد دانش آموزان سست و بی اعتبار می شوند. به این معنی در مواردی دانش آموزان را ملزم به اجرای آنها می کنند و گاهی اوقات توجه به اجرا و عدم اجرای مقررات ندارند. نوجوان در این قبیل موراد نمی داند که در واقع آموزشگاه از او چه انتظاری دارد و وی چگونه رفتاری باید داشته باشد.
7- عدم هماهنگی: عدم هماهنگی بین مقررات و تقاضای پدر و مادر در خانه و اولیای آموزشگاه نیز اغلب موجب سردرگمی و بلاتکلیفی و در نتیجه عدم رعایت مقررات از سوی دانش آموز می شود. چنانچه خانه و آموزشگاه از یکدیگر حمایت کنند و مقرراتشان هماهنگ باشد دانش آموز مقررات را بهتر می پذیرد و انجام می دهد و احترام پدر و مادر و معلم نزد او محفوظ می ماند.
▪️چگونه با دانشآموزان بیانضباط برخورد کنیم؟
سعی کنیم با دانشآموزان بیانضباط، آرام، خونسرد و حرفهای برخورد کنیم. این نکته خیلی مهمی است زیرا اگر مأمور پلیسی وسیله نقلیه ما را به خاطر رعایت نکردن قوانین رانندگی جریمه کند حق اجرای قانون انتظامی دولتی را دارد یعنی صدور برگه جریمه، ولی حق تحقیر و رجزخوانی و سرزنش شما را ندارد. در مورد دانشآموزان بیانضباط هم عیناً همین است ما در حیطه وظایف خود حق اجرای برنامه انضباطی را داریم ولی نباید با فریاد زدن و حرکت انگشت، یا نگاههای تهدیدآمیز و یا تعابیر نیشدار و.... مورد بیانضباطی را به دانشآموز بگوییم. اگر برخورد ما با خونسردی و همراه با ریشهیابی باشد احتمال بیشتری دارد تا دانشآموز متوجه رفتارش شود زیرا ما میخواهیم با دانشآموزان تا پایان سال تحصیلی در مدرسه، با هم باشیم. اگر ما از دست دانشآموز، از حال طبیعی خود خارج شویم دیگر نمیتوانیم به دانشآموز تسلط داشته باشیم. ما هنگام برخورد با دانشآموز بیانضباط باید آرام و خونسرد باشیم چرا که دانشآموزان از رفتار ما الگوگیری میکنند.
کمتوجهی به دانشآموزان، به صورت ناتوانی در ادامه دادن یک تکلیف خاص آشکار میشود. دانشآموزانی هم در مدرسه هستند که معمولاً بیشفعال هستند که هم خانواده از دست چنین دانشآموزانی ناراضی است و هم مدرسه.
این دانشآموزان در مدرسه، از دستورها اطاعت نمیکنند عملکردی تکانشی دارند و تحریکپذیر و خشن هستند. چون این دانشآموزان چنین مشکلاتی را دارند با هم سالان خود و خواهر و برادرشان مشکل دارند بعداً ممکن است در اجتماع دچار تنهایی و گوشهگیری شوند.این افراد از فعالیتهایی که نیازمند کاربرد نظم و انضباط مداوم و کوشش ذهنی و تقاضاهای سازمانی یاتمرکز حواس است، اجتناب کرده و یا بدشان میآید. این دانشآموزان درکلاس درس حواسشان به راحتی توسط محرکهای ناآشکار منحرف میشود و درنتیجه هر محرک بیاهمیتی کار و فعالیت آنها را قطع کرده وباعث بیانضباطی درمدرسه میشوند.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
🌀 دریافت نتیجه سنجش اولی ها
🌸وارد سامانه مای مدیو بشید
🌸انتخاب نقش فرهنگی
🌸وارد کردن کد ورمز مدیر
🌸سنجش بدو ورود
🌸ورود به سازمان( مدرسه)
🌸استعلام پرونده رشد وتربیت ..
🌸ثبت کد ملی دانش اموز
🌸گزینه جستجو
🌸گزینه سنجش وامادگی تحصیلی
🌸گزینه کاربرگ سنجش
➖➖➖➖➖➖➖➖
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
💢اگر الگوهای خود را به نسل کنونی معرفی نکنیم برای ما الگوسازی می کنند
👤وزیر آموزش و پرورش خطاب به دانش آموزان دختر عضو انجمن های اسلامی مدارس:
▫️دنیا با ساخت نمادهایی مانند عروسک به دنبال ساخت الگو است، در دنیای بی الگوی غرب که کل تاریخشان از بسیاری از روستاهای ما کمتر است، الگوسازی را یک راه برای حکومت کردن می دانند.
▫️ فاجعه این است که آنها این الگوها را وارد زندگی کشورهای متمدن می کنند و برای آنها الگو سازی می کنند متاسفانه رفتار برخی جوانان نسل امروز با تاثیر پذیری از الگوهای خارجی است.
▫️الگوهای ساختگی، آرمانی به ما نخواهند داد و در صورت انس با این الگوها با همین ها از بین خواهیم رفت، اما اگر الگوها از خودمان باشند مانند همان الگوها ماندگار خواهیم شد.
➖➖
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98